abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141373388
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:32 schreef DO2 het volgende:
Ze hebben die film dus daadwerkelijk gemaakt over een periode van 12 jaar? Da's op zich al best bijzonder.
Ja. Elk jaar drie of vier draaidagen. Bijzonder tof.
pi_141377651
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:08 schreef JDx het volgende:
The Grand Budapest Hotel (2014) - IMDb

Pareltje, hele film genoten, was alleen niet satisfied op het einde op een of andere manier, daarom komt ie voor mij niet hoger dan een...

8.
Heerlijke film, een lust voor het oog. Met een humor waar ik een vleugje Monty python voelde.
De beelden deden me soms denken aan "The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover"
Hier hou ik van, bij de aftiteling besefte ik me pas dat ik maar een aantal acteurs had herkend. :)
Dikke 9 plus van mij ^O^
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_141378479
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 19:22 schreef Fokker101 het volgende:
Weet iemand nog een leuke film om te kijken? En die ook in HD is heb een nieuwe tv en wil graag nog is een leuke film kijken. Maar, weet niet echt welke film?
Lees dit topic door :?
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 21 juni 2014 @ 19:43:59 #104
75556 erkel
back from Dagestan
pi_141379432
Waar zijn de lijstjes gebleven aan het einde van de maand? Vond het wel een goede aanvulling eigenlijk in dit topic.
Weisst
pi_141389051
ONLY LOVERS LEFT ALIVE

Ik hou van filmhuis films, en had goeie verwachtingen van de film.
Maar vond em een beetje (erg) tegenvallen, de film wist me niet te grijpen.. Het kabbelde maar voort zonder dat er echt wat gebeurde...
De sfeer en beelden daarin tegen waren wel mooi en goed gedaan, maar het was te klein allemaal en speelde vooral in 1 huis af waardoor dat de film niet kon redden.
Het gaat over een zwaar depri vampier die het leven niet echt meer ziet zitten, en 2 liefdes in zijn leven heeft.. muziek en zijn vriendin..
En dan komt zijn vriendin langs en dan kabbelt het een beetje door....

Jammer, opzich mooie soundtrack en t zag er wel mooi uit.. maar inhoudelijk totaal koud en leeg
klei 5je
pi_141397244
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 19:43 schreef erkel het volgende:
Waar zijn de lijstjes gebleven aan het einde van de maand? Vond het wel een goede aanvulling eigenlijk in dit topic.
die hebben toch een apart topic gekregen omdat er zoveel klachten waren?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 22 juni 2014 @ 08:33:24 #107
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_141399027
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 02:16 schreef Tim86 het volgende:

[..]

die hebben toch een apart topic gekregen omdat er zoveel klachten waren?
Waar is dat topic? Waarschijnlijk helemaal doodgebloed wegens gebrek aan interesse...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator zondag 22 juni 2014 @ 09:31:22 #108
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_141399386
Nee, is geen eigen topic voor gekomen. Het is hier op dit moment gewoon wat rustiger.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 22 juni 2014 @ 11:59:04 #109
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_141401889
Bad Neighbours (2014) - IMDb

geslaagde komedie, qua verhaal/ grappen misschien niet super origineel (eigenlijk is het gewoon een verkapte college- party film..) maar t heeft nog net wat extra, het samenspel tussen rogers en zn film vrouw is erg leuk. je ziet aan de scenes af dat een groot deel van de humor geimproviseert is, lekker vaag...kan je wel aan seth rogers overlaten.
gisteren met een kater gekeken, en daar was ie perfect voor.
7.
pi_141408638
The Raid 2

Wat een vette film is dit, nog 10x beter als de eerste. Actie zoals je nog nooit gezien hebt, de bruutheid spat van het scherm. Hoe de camera door gevechten heen zweeft alsof je er zelf in zit. De settings waar de gevechten zich plaats vinden... En dan die end game, jezus wat ziek!

Must see!

imdb; 8.8
ik; 9
Veni, vidi, vodka.
  zondag 22 juni 2014 @ 18:43:00 #111
286575 Roces18
Chef de party
pi_141415611
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 15:37 schreef dumble het volgende:
The Raid 2

[ afbeelding ]

Wat een vette film is dit, nog 10x beter als de eerste. Actie zoals je nog nooit gezien hebt, de bruutheid spat van het scherm. Hoe de camera door gevechten heen zweeft alsof je er zelf in zit. De settings waar de gevechten zich plaats vinden... En dan die end game, jezus wat ziek!

Must see!

imdb; 8.8
ik; 9
Vind de eerste anders een stuk beter, en dan met name de verhaallijn en de epische gevechten. Hier draaide het teveel om de maffia (en dat is wel erg uitgemolken)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_141431319
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 15:37 schreef dumble het volgende:
The Raid 2

[ afbeelding ]

Must see!

imdb; 8.8
ik; 9
Is de 1e een must see voordat je deel 2 gaat zien of??

SUNSHINE CLEANING

Leuke ontspannen film!, film is beetje drama beetje komedie...
Er zijn wel punten die iets beter hadden uitgewerkt kunnen worden (zoals het zoontje met zijn ''probleem''). Maar het is niet storend.
Film gaat over een vrouw met een zoontje die niet het breed hebben en die dan een schoonmaakbedrijf voor misdaadlokaties begint.

Prima acteerwerk, lekker ontspannen sfeertje, prima film voor een avondje

7+
  zondag 22 juni 2014 @ 23:16:35 #113
8369 speknek
Another day another slay
pi_141431733
Ik vond the raid 1 intense bagger. 8.8 Jezus wat een standaarden. Vergeleken bij the Raid is Pacific Rim een toonbeeld van narratieve intelligentie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_141432712

La doppia ora (2009) - IMDb

Een psychologische thriller, een misdaadfilm, een romantische film, een mystery , een drama en een behoorlijke mindfuck. In ieder geval een geslaagde film in elk opzicht. Hoe verder in de film hoe raarder het verhaal wordt en hoe minder je ervan snapt, maar zonder dat het (te) onrealistisch wordt.

IMDB: 6,7
Mijn cijfer: 8
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 juni 2014 @ 23:45:31 #115
862 Arcee
Look closer
pi_141432944
quote:
2s.gif Op zondag 22 juni 2014 09:31 schreef Mike het volgende:
Het is hier op dit moment gewoon wat rustiger.
True, het vorige topic staat bij de langzaamste 10 topics ooit van deze reeks en dit topic gaat ook die kant op.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 23 juni 2014 @ 09:30:30 #116
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_141440980
Dit topic mag in ieder geval niet doodbloeden, ik haal hier soms echt pareltjes vandaan.

De afgelopen tijd heb ik buiten een boel films om ook twee series gekeken.

Deadwood

Een serie (Drie seizoenen) welke zich afspeelt in de plaats Deadwood. Een plaats welke overloopt van criminaliteit. Persoonlijk heb ik niet heel veel met elke standaard Western, maar deze serie was echt top!

Er zijn een boel karakters die vaak terugkomen. Deze karakters worden ook goed uitgewerkt en komen geloofwaardig over. De eerste paar afleveringen ogen misschien wat langzaam maar zetten een basis waardoor je de gehele serie in één keer wilt afmaken.

Imdb: 8,9
Ik: 9.0

de tweede serie die ik heb gezien (slechts de eerste twee seizoenen) is:

Suits

Wat een geweldige snelle advocaten serie. Mike heeft een fotografisch geheugen en komt per ongeluk te werken bij een groot advocatenkantoor, dit zonder een rechtendiploma. Het leuke aan deze serie zijn de dialogen, deze zijn zo ontzettend scherp en snel dat de afleveringen er doorheen vliegen. Na elke aflevering kan je het bijna niet laten de volgende direct erna te kijken.

Imdb: 8.9
Ik: 8.5
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_141441033
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 09:30 schreef davako het volgende:
Dit topic mag in ieder geval niet doodbloeden, ik haal hier soms echt pareltjes vandaan.

Deadwood
[ afbeelding ]
Een serie (Drie seizoenen) welke zich afspeelt in de plaats Deadwood. Een plaats welke overloopt van criminaliteit. Persoonlijk heb ik niet heel veel met elke standaard Western, maar deze serie was echt top!

Er zijn een boel karakters die vaak terugkomen. Deze karakters worden ook goed uitgewerkt en komen geloofwaardig over. De eerste paar afleveringen ogen misschien wat langzaam maar zetten een basis waardoor je de gehele serie in één keer wilt afmaken.

Suits
[ afbeelding ]

Wat een geweldige snelle advocaten serie. Mike heeft een fotografisch geheugen en komt per ongeluk te werken bij een groot advocatenkantoor, dit zonder een rechtendiploma. Het leuke aan deze serie zijn de dialogen, deze zijn zo ontzettend scherp en snel dat de afleveringen er doorheen vliegen. Na elke aflevering kan je het bijna niet laten de volgende direct erna te kijken.

Meteen twee toppers :D beide zijn aanraders :Y
pi_141441457
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 23:06 schreef casper019 het volgende:

[..]

Is de 1e een must see voordat je deel 2 gaat zien of??
Jep, het speelt zich vrijwel direct af na het einde van 1. Maar het strekt zich dan wel over een periode van meer als 2 jaar en maakt het een story op zich zelf, maar ik raad wel aan eerst 1 te kijken..
Veni, vidi, vodka.
pi_141441642
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 09:30 schreef davako het volgende:

Deadwood
[ afbeelding ]

Suits
[ afbeelding ]

Ik had Suits ook een 8,5 gegeven na seizoen 1 en 2, verheugde me enorm op seizoen 3.

Maar zou Suits nu niet echt meer aanraden, het is van luchtig naar een echte advocatenserie gegaan met veel moeilijke woorden, daar moet je echt van houden.

Kan het nu geen cijfer meer geven.

7,5 voor de eerste 2 seizoenen.
  maandag 23 juni 2014 @ 11:14:45 #120
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_141443235
Ik heb van de week 10 Years gekeken, met name vanwege de bekende mensen cast. Channing Tatum, Justin Long en Chris Pratt en dat leuke journalistenmeisje uit House of Cards.

Het gaat over een groep vrienden die naar een 10 jaar reünie gaan van hun high school. Sommige zijn in het dorp blijven wonen, zijn getrouwd en hebben kinderen. Anderen wonen in de grote stad en komen speciaal invliegen voor de reunie. Weer een ander is een bekende zanger geworden.

Kalm filmpje, soms zelfs wat diepgang, prima voor een regenachtig middagje. (wel een meisjesfilm)

6,5

Daarna heb ik nog Arthur Newman gekeken, vanwege Colin Firth en Emily Blunt. Ook bij deze film bleek dat het niet uitmaakt of er leuke acteurs in spelen, de film kan nog steeds heel saai zijn.

Man zet eigen dood in scene en wil een nieuw leven starten als golf instructeur in een paradijsje. Dan wordt ie verliefd op een of ander raar kleptomanisch wijf.

Saai, maar wel afgekeken, omdat ik toch al bezig was.

6
pi_141444263
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:22 schreef takkfyrir het volgende:
Boyhood

[ afbeelding ]

Laat ik één ding voorop stellen: ik heb een zwak voor coming-of-age-verhalen. Een groot zwak, zowel bij boeken als films. Als ergens het stempeltje coming-of-age op wordt gedrukt, is mijn aandacht dan ook meteen gewekt. Dat veel van die films en boeken in de desbetreffende categorie behoorlijk prut zijn, mag de pret niet drukken. Toen ik de afgelopen twee weken in Berlijn was, zag ik overal erg groene posters hangen, die bij nadere bestudering voor de film Boyhood bleken te zijn. Dat het hier om mijn zo geliefde genre ging, had ik niet meteen door. 'A moving twelve year epic' staat er dan wel op de poster hierboven, maar op de Duitse versie was er 'Wenn es echte Magie gibt, dann steckt sie in diesem Film' te lezen - wat ik nu overigens toffer vind, omdat het bij een scene uit de film aansluit. Toen ik voorafgaand aan een andere film een trailer van Boyhood zag, was ik echter verkocht: die film moest ik unbedingt zien.

Toegegeven, regisseur Richard Linklater - bekend van onder meer de Before-trilogie en School of Rock - heeft er een lange zit van gemaakt: ruim 2,5 uur. Vooral op het eind vroeg ik me af wanneer de film afgelopen zou zijn. Niet zozeer omdat mijn zitvlees of interesse het begaf, maar vooral omdat het zo ontzettend jammer zou zijn als de film definitief was geëindigd, en op het laatst bijna elke scène een perfecte slotscène leek te zijn. Maar Boyhood was elke minuut van mijn tijd waard. In de film wordt Mason (Ellar Coltrane) gedurende twaalf jaar gevolgd, waarbij de afbeelding op de filmposter de beginscène vormt. Vanaf 2002 is er elk jaar gefilmd met dezelfde hoofdpersonen; er zijn dus geen verschillende acteurs voor hetzelfde personage in verschillende levensfases te zien. De kapsels - in het bijzonder die van Mason -, de muziek en bepaalde gebeurtenissen - het nieuwste Harry Potterboek, de Obama-campagne - vormen daarbij hulpmiddelen om te zien of we alweer op weg zijn naar een volgend jaar. De film heet dan wel Boyhood, maar eigenlijk zie je Masons hele omgeving - inclusief zijn ouders (Ethan Hawke en Patricia Arquette) - opgroeien, of in elk geval een poging doen tot. Het geheel doet bijna als een documentaire aan. Er is geen allesomvattende dramatische verhaallijn nodig - het leven zelf blijkt al dramatisch genoeg.

Dit is zo'n film, waarvan je na vijf minuten al weet dat 'ie een bijzonder goeie is. Dat er dan nog 2,5 uur volgt, is daarom fantastisch. Dit is zo'n film, waar je zowel een beetje treurig als intens blij van wordt. Dit is dan ook de film, die nu met stip mijn favorietenlijstje van coming-of-age-films aanvoert.

Vanaf 31 juli draait Boyhood in de Nederlandse bioscopen. Gaat dat vooral zien.
Kijk al een tijdje uit naar deze film.
Coming of age films heb ik ook een zwak voor.
Wil hem nu wel heel graag gaan zien.

Zelf nog deze gezien:

Je moet er niet te veel bij nadenken, want dan ga je je ergeren aan de absurde situaties.
Maar als je dat kunt laten gaan, dan kun je best wel lachen met deze film.
Ik vond hem onverwacht toch wel erg grappig.
Every living creature on earth dies alone
pi_141445670

Escape from L.A.
Over the top, cheesy en erg fake, maar laat dat nou juist Carpenter's sterkste troef zijn. Verdient het lage cijfer op IMDb en de vernietigende recensies totaal niet, want: topfilm die alle kenmerken van een cultklassieker heeft. 8/10

[ Bericht 7% gewijzigd door Mike op 23-06-2014 12:57:24 ]
pi_141445865
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 12:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
[ afbeelding ]

Over the top, cheesy en erg fake, maar laat dat nou juist Carpenter's sterkste troef zijn. Verdient het lage cijfer op IMDb en de vernietigende recensies totaal niet, want: topfilm die alle kenmerken van een cultklassieker heeft. 8/10
Wel handig als het plaatje werkt of er de titel bij staat.

^O^

[ Bericht 7% gewijzigd door lamers op 23-06-2014 13:13:48 ]
  maandag 23 juni 2014 @ 13:14:36 #124
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_141446860
CB4 (1993) - IMDb

grappige hiphop film waar ik nog nooit van gehoord had... van de week was in het nieuws dat NWA een serieuze bio film ging maken, en iemand postte voor de grap de trailer van CB4, als trailer van die toekomstige film.

gaat over 3 brave jongens die een gangster copieren en zo een mega gangsterrap hit worden. uiteraard is de gangster hier niet zo blij mee.

moest wel lachen een paar keer, maar meer ook niet. het leukste is eigenlijk nog de muziek, die goed gedaan is. bijvoorbeeld de namaak versie van NWA's bekendste liedje, straight out of compton (straight out of locash heet ie in de film), nog een grappige SNAP- achtige act...

en dat in het begin stukjes interview zitten met ice t, ice cube, easy e en dr. dre.
verder op zich wel leuke satire op gangsterrap.

6.5 voor de cult waarde, als je weet waar het over gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door pokkerdepok op 23-06-2014 13:44:48 ]
  maandag 23 juni 2014 @ 13:26:16 #125
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_141447251
Straight outta Locash. Lol, wat heb ik gelachen om die film.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')