Wellicht kun je daar in 2015 dan op besparen, hoeveel betaal je omgerekend per maand voor je zorgverzekering?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:47 schreef Extraneus het volgende:
Ja, gelukkig wel, maar die heb ik vooruitbetaald, wegens de 3% korting.
[..]
stel dat je ooit aanspraak wilt/moet maken op de nhg : je gaat scheiden of wordt werkeloos, je kunt de hypotheek zelf niet betalen en huis wordt verkocht voor zeg maar 40.000 euro onder het hypotheekbedrag....gaat nhg je dan die restschuld kwijtschelden ???quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:51 schreef 44pje het volgende:
[..]
Dat vond ik prima, dat was ook het beste voor mijn portemonnee. En ik heb alle kleine lettertjes gelezen van mijn hypotheek, daar staat niets in. We hebben dan ook niets verzwegen, de hypotheekverstrekker heeft een voorstel gedaan en dat hebben we geaccepteerd. Daarin is idd de studieschuld niet meegenomen, maar dat moeten ze zelf weten.
Die NHG hebben we alleen genomen omdat het leuk was voor de extra rentekorting, de kans dat we er ooit gebruik van gaan maken is te verwaarlozen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:46 schreef Ardo het volgende:
[..]
stel dat je ooit aanspraak wilt/moet maken op de nhg : je gaat scheiden of wordt werkeloos, je kunt de hypotheek zelf niet betalen en huis wordt verkocht voor zeg maar 40.000 euro onder het hypotheekbedrag....gaat nhg je dan die restschuld kwijtschelden ???
NIET DUS![]()
zie onderstaand artikel
Als je niet op vakantie gaat, waarom heb je dan een reisverzekering?quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:05 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Ja, is veel geld. Is ook meteen mijn enige luxe. Ik heb bijvoorbeeld geen auto, ga niet op vakantie, rook niet, drink niet, etc.
Hebben ze expliciet om je studielening gevraagd of niet?quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:42 schreef 44pje het volgende:
En dan nogmaals: We hebben het niet verzwegen, de bank heeft het niet meegenomen. Ze kunnen achteraf nooit zeggen dat ze het niet wisten, want het is dezelfde bank als waar de DUO van betaald wordt. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit bij de NHG opgelost zou worden overigens.
als je aan al die mensen die er wel gebruik van hebben moeten maken gevraagd zou hebben of ze er ooit gebruik van zouden moeten makenquote:Op donderdag 5 juni 2014 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hebben ze expliciet om je studielening gevraagd of niet?
Dat jij ervan uit gaat dat ze in hun systeem al jou betalingen gaan checken lijkt me ook nogal sterk dat ze dat doen en het op deze manier jou ontslaat van het verzwijgen van een lening als ze er om vragen.
Maar goed laten we er gewoon vanuit gaan dat we nooit de NHG nodig zullen hebben.
Met name #2 klinkt als keiharde bewuste fraude!quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:26 schreef 44pje het volgende:
Wij zijn bij 3 hypotheekverstrekkers geweest. 1 vroeg ernaar en zei vervolgens min of meer dat we geen hypotheek konden krijgen. 1 gaf meteen aan er bewust niet naar te vragen, want als we het zouden zeggen dan moest er rekening mee gehouden worden. De 3e hebben we het ook verteld, maar afgesproken om het maar niet mee te nemen.
#3 is de fraudeur, want hij weet het en verzwijgt het...quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Met name #2 klinkt als keiharde bewuste fraude!
Ik ben ondertussen wel benieuwd of er cijfers bekend zijn van hoeveel keer de NHG-club niet heeft uitbetaald vanwege verzwegen (studie)schulden.
Yep, we hebben het netjes aangegeven en besproken.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hebben ze expliciet om je studielening gevraagd of niet?
Het kan natuurlijk altijd, maar dan moeten we toevallig gaan scheiden terwijl we allebei werkloos zijn én ons spaargeld moet op de één of andere manier verdwenen zijn én de huizenmarkt moet vanaf nu nog 25% dalen.quote:Dat jij ervan uit gaat dat ze in hun systeem al jou betalingen gaan checken lijkt me ook nogal sterk dat ze dat doen en het op deze manier jou ontslaat van het verzwijgen van een lening als ze er om vragen.
Maar goed laten we er gewoon vanuit gaan dat we nooit de NHG nodig zullen hebben.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:39 schreef 44pje het volgende:
[..]
Yep, we hebben het netjes aangegeven en besproken.
[..]
Het kan natuurlijk altijd, maar dan moeten we toevallig gaan scheiden terwijl we allebei werkloos zijn én ons spaargeld moet op de één of andere manier verdwenen zijn én de huizenmarkt moet vanaf nu nog 25% dalen.
Dat risico vond ik niet opwegen tegen 30 jaar lang een hogere hypotheek tegen een (veel) hogere rente dan de studieschuld.
ooit gehoord van murphys law ??quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:39 schreef 44pje het volgende:
[..]
Yep, we hebben het netjes aangegeven en besproken.
[..]
Het kan natuurlijk altijd, maar dan moeten we toevallig gaan scheiden terwijl we allebei werkloos zijn én ons spaargeld moet op de één of andere manier verdwenen zijn én de huizenmarkt moet vanaf nu nog 25% dalen.
Dat risico vond ik niet opwegen tegen 30 jaar lang een hogere hypotheek tegen een (veel) hogere rente dan de studieschuld.
Jawel, maar daar ga ik mijn toekomst niet op inplannen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:15 schreef Ardo het volgende:
[..]
[..]
ooit gehoord van murphys law ??
wie voorspelde in 2007 dat de huizenprijzen met 20 procent zouden zakken ??
tijdens de huizencrash in de 80-er jaren zijn huizenprijzen met een nog groter percentage gedaald...
ondanks alle peptalk van nu hebben we de bodem bereikt geeft geen enkele zekerheid dat prijzen niet nog verder kunnen dalen....
Veroorzaakt door rentes van 12% die wil ik ook wel weer terug hebben op mijn spaargeld en de bijbehorende cao verhogingen vanwege de inflatie die daarbij hoort.quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:15 schreef Ardo het volgende:
Tijdens de huizencrash in de 80-er jaren zijn huizenprijzen met een nog groter percentage gedaald..
Ongeveer 116 euro. De reden dat hij zo hoog is, is dat ik een uitgebreide tandartsverzekering heb en die heb ik ook nodig.quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:54 schreef CountingStars het volgende:
[..]
Wellicht kun je daar in 2015 dan op besparen, hoeveel betaal je omgerekend per maand voor je zorgverzekering?
Omdat ik een keer had begrepen dat een reisverzekering al van belang is als je je buiten je woonplaats begeeft. Dat werd me voorgespiegeld als reizen. Pas onlangs heb ik begrepen dat je dan ook echt moet overnachten.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:50 schreef roos85 het volgende:
[..]
Als je niet op vakantie gaat, waarom heb je dan een reisverzekering?
Zeker van een adviseur in je woonplaats begrepen??quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:55 schreef Extraneus het volgende:
Omdat ik een keer had begrepen dat een reisverzekering al van belang is als je je buiten je woonplaats begeeft. Dat werd me voorgespiegeld als reizen. Pas onlangs heb ik begrepen dat je dan ook echt moet overnachten.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:55 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Omdat ik een keer had begrepen dat een reisverzekering al van belang is als je je buiten je woonplaats begeeft.
Op die manier, wel triest dat men je zo een onnodige verzekering aansmeert..quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:55 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Omdat ik een keer had begrepen dat een reisverzekering al van belang is als je je buiten je woonplaats begeeft. Dat werd me voorgespiegeld als reizen. Pas onlangs heb ik begrepen dat je dan ook echt moet overnachten.
Ja.quote:Op donderdag 5 juni 2014 23:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Zeker van een adviseur in je woonplaats begrepen??
Graag gedaan. Nja, als ik een dagje naar Brussel ga, heb ik het idee dat ik op reis ben.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 09:12 schreef Sandyman het volgende:
[..]![]()
Fantastisch, geeft me wel een exotisch gevoel dat ik dan elke dag op reis ben
Ja, vind ik ook. Het leek me in die zin logisch dat juridische en technische termen vaak afwijken van het normale spraakgebruik.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 12:02 schreef roos85 het volgende:
[..]
Op die manier, wel triest dat men je zo een onnodige verzekering aansmeert..
Er kan veel gebeuren waardoor de rentes in de komende jaren weer gaan stijgen. De hypotheekrente staat nu behoorlijk laag. Als de ECB-rente naar 2,5 of 3% stijgt gaan huizenkopers dat héél hard voelen. Ook als de spaarrente en loonstijging hiermee meestijgen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 16:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Veroorzaakt door rentes van 12% die wil ik ook wel weer terug hebben op mijn spaargeld en de bijbehorende cao verhogingen vanwege de inflatie die daarbij hoort.
Dat lijkt op de huurverhoging in pak em beet komende 2 - 3 jaar. Overigens is dat dus één van de redenen dat de overheid er alle belang bij heeft om de rente laag te houden. Niet alleen de eigen overheidsfinanciën kunnen geen hogere rente aan; ook de bejubelde HRA zorgt voor een extra gat in de begroting bij rentestijging.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:14 schreef Ivo1985 het volgende:
2% van je koopsom extra aan hypotheekrente betalen zorgt op een modale hypotheek van 1,5 ton voor een extra bruto maandlast van 250 euro, netto ongeveer een 150 euro.
2 jaar geleden was het 7,5%, kort daarna is het twee keer verhoogd.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 21:08 schreef Extraneus het volgende:
Wat belachelijk trouwens dat de assurantiebelasting 21% is.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |