abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 mei 2014 @ 19:57:08 #1
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_140397065
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht je nog even willen lachen om het gebash, de heerlijke OP, of de tips die voorbij kwamen in een vorig topic, gekaapt door Gym, klik dan O+ hier O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_140397132
Klinkt herkenbaar,
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 27 mei 2014 @ 06:35:23 #3
319308 Tink89
To live is to dance
pi_140414434
Pfft. Klotemug. Amper geslapen. Gelukkig nog maar een dagje werken en dan lekker lang weekend.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_140421381
Vandaag is het precies 1 jaar geleden dat ik voor het eerst naar de sportschool ging en dus ook serieus ben gaan afvallen.

En het resultaat in 1 jaar tijd: 103 +/- kg > 80.4 kg.

En de volgende mijlpalen doelen:
- Onder de 80 kg
- Gezond BMI (76 kg)
- Einddoel voor nu: 70 kg

Voor/na:
-weg-

Foto's graag even verwijderen uit de quote, wil ze graag weer kunnen weghalen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Patoshik op 27-05-2014 14:39:37 ]
pi_140421490
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 12:15 schreef Patoshik het volgende:
Vandaag is het precies 1 jaar geleden dat ik voor het eerst naar de sportschool ging en dus ook serieus ben gaan afvallen.

En de volgende mijlpalen:
- Onder de 80 kg
- Gezond BMI (76 kg)
_O_
pi_140421530
quote:

En de volgende mijlpalen:
- Onder de 80 kg
- Gezond BMI (76 kg)

De foto's ga ik nu even bijknippen en uopoaden. :P
Wow, wat netjes!!

Ik ga vanaf vandaag dus weer meedoen. Poging 57838 *O*.
pi_140421614
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 12:19 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Wow, wat netjes!!

Ik ga vanaf vandaag dus weer meedoen. Poging 57838 *O*.
Ik sluit me bij je aan.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_140421666
Succes C_C en Lonaa! Jullie kunnen het! :)
  dinsdag 27 mei 2014 @ 12:25:39 #9
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_140421757
Goed bezig patoshik! *O*

Hier ook eindelijk weer beweging op de weegschaal (de goeie kant op). Het weer iets strenger naar mijn eten kijken heeft daar vast wel wat mee te maken, dus maar even op die manier doorgaan. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_140422352
Ik hoop het patoshik. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 12:57:43 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_140422890
Wauw Patoshik! _O_ Wat ongelofelijk knap zeg!

(En damn wat ben ik jaloers dat ik niet gewoon door kan zetten als ik op de 90 zit zeg... Ik heb daar nu twee keer op gezeten en twee keer weer omhoog laten gaan. Echt te stom voor woorden...
Momenteel lijk ik wel echt onder de 100 te zitten weer, nu een week of 2, maar dan nu ook weer verder zien te gaan. Het gaat maar heel erg matig langzaam.
Natuurlijk is dat goed, maar toch...

WB Clums! En ook deze keer: you can do it chick! En ik doe mee! ;)

Lonaa, wat een stap zeg! Wat houdt dat eigenlijk in?
pi_140422958
Dat houdt in dat ik over 2 weken een advies gesprek krijg voor wat zij denken dat voor mij een goede behandeling zal zijn.

Dat zal waarschijnlijk eerst 3 maanden/6 maanden een traject zijn met het krijgen van inzicht in wat er mis is, hoe dat komt enz. En daarna mogelijk nog een jaar intensieve behandeling.

Het is wel allemaal ambulant, dus ik hoef nergens klinisch te zitten. :)
  dinsdag 27 mei 2014 @ 13:42:18 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_140424381
Pfft, ik had hier het hele 'middenindenachtnaardehuisartsenpost'-verhaal nog niet verteld, maar het kwam erop neer dat ze niks kunnen vinden dat mijn bizarre buikpijn kan verklaren. Was van zondag op maandag en ik ben vandaag weer aan het werk, maar voel me nog steeds een beetje wobbelig.

Maaaaar, donderdag komt wel mijn zusje logeren samen met het pleegkindje van mijn moeder. Ben benieuwd, een puberdame en een verwend prinsesje van twee over de vloer. We gaan iig naar de Primark, gezellig paardrijden en lekker filmpje kijken met chippies enzo, maar ik ga het niet als excuus gebruiken om te snaaien. Heb er wel echt zo'n zin in! Sowieso nog maar een uurtje of drie werken tot mijn weekend van vijf dagen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_140424658
Geweldig mooi verschil patoshik!
My salvation lies in your love..
pi_140424715
Patoshik je was zelfs al een lekker ding op je before foto
pi_140424810
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 13:50 schreef Sarabi het volgende:
Vind ik ook! :Y
En gewoon ruim 20kg in een jaar tijd. Netjes hoor. *O*
pi_140424885
En *O* voor het resultaat inderdaad.

Ik ben afgelopen jaar 'maar' 6 kilo afgevallen.
Achja beter dan weer aankomen :D
pi_140424889
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 13:50 schreef Sarabi het volgende:
Absoluut!

en ik ben zoooo jaloers! of eigenlijk gewoon boos op mezelf :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140424959
Dankjewel allemaal. Ik word er helemaal verlegen en blij van. O+
pi_140425562
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 13:55 schreef Patoshik het volgende:
Dankjewel allemaal. Ik word er helemaal verlegen en blij van. O+
Zo zwaar had ik je op je begin foto echt niet gegeven ^O^ Goed gedaan!
pi_140425606
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 13:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Absoluut!

Why? jij bent toch ook goed bezig?
  dinsdag 27 mei 2014 @ 14:12:31 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_140425680
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 13:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Absoluut!

*boks geeft*
Echt, ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan als ik dit soort foto's zie...
  dinsdag 27 mei 2014 @ 14:17:37 #23
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_140425918
Zo! Wat ben jij mooi! Zowel voor als na. Respect
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 27 mei 2014 @ 14:20:14 #24
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_140426055
quote:

En de volgende mijlpalen doelen:
- Onder de 80 kg
- Gezond BMI (76 kg)

Voor/na:
SPOILER
Foto's graag even verwijderen uit de quote, wil ze graag weer kunnen weghalen.
Wow _O_
Wat goed! En wat mooi! :D
pi_140426514
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 14:12 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

*boks geeft*
Echt, ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan als ik dit soort foto's zie...
Foreverfattiesclub O+.

Maar ik snap geen kut van foto's, overigens. Op de ene foto zie ik er kneiterslank uit, wat niet klopt, gezien de weegschaal, en op anderen als een zeekoe. Verdomd lastig om dan te peilen wat nou werkelijkheid is :').

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2014 14:33:13 ]
pi_140426951
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 14:10 schreef Sarabi het volgende:

Why? jij bent toch ook goed bezig?
Ja, met ups en downs de verkeerde kant op *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 27 mei 2014 @ 14:51:09 #27
319308 Tink89
To live is to dance
pi_140427424
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 14:30 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Foreverfattiesclub O+.

Maar ik snap geen kut van foto's, overigens. Op de ene foto zie ik er kneiterslank uit, wat niet klopt, gezien de weegschaal, en op anderen als een zeekoe. Verdomd lastig om dan te peilen wat nou werkelijkheid is :').
Heel logisch hoor. Kleding, houding, lichtinval, kapsel, make-up, schoenen... echt alles maakt verschil in hoe je eruit ziet.

Ik voel me blwuagh... Maar ga toch echt nog even doorbikkelen aan twee grote artikelen voor ik naar huis mag. Gelukkig is het al bijna drie uur.
pi_140430876
Nou. Daar ben ik weer.

Begin dit jaar had ik het over een bult op me hoofd (geen idee of jullie dat nog weten :P ), het ziekenhuis heeft toen gezegd "ophoping van ontstekingen, maar we laten het nog wel verder onderzoeken..". vorige maand moest ik voor een laatste controle, de bult was weg. Echter moesten ze me toen een nieuwe diagnose geven. Uit de verdere onderzoeken is gebleken dat het een vorm van lymfeklierkanker is.. Een tegenvaller dus.

Uit verdere onderzoeken blijkt dat de plek op m'n hoofd het enige is, wat dus positief is! Gister begonnen met de eerste bestraling van de 15 die ik in totaal krijg. 17 juni de laatste, dus dat gaat lekker snel :Y

Na de eerste 2 weken na het nieuws 3 kilo afgevallen te zijn, ben ik in de weken daarna weer 5 aangekomen.. Eten door stress :Y . De hoofdmaaltijden gewoon normaal, maar enorm veel snaaien.

Sinds gister weet ik dus dat het verder goed zit, dus dat geeft wel moed. Deze week mezelf weer naar de sportschool slepen. Ik vind het nu belangrijker dan ooit om gezond te zijn.. Denk dat ik even in moet komen weer, want merk wel dat het beetje conditie wat ik opgebouwd had in de maand voor die uitslag, weer totaal verdwenen is.
pi_140431040
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 14:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, met ups en downs de verkeerde kant op *)
Een stapje achteruit, twee stapjes naar voren:)
  dinsdag 27 mei 2014 @ 16:18:53 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_140431072
Jeutje Patrique! :o Dat is even schrikken! -O- Fijn dat het maar 1 plek is, maar toch hey...
Wel heel goed van je dat je door gaat met sporten. Hopelijk is het een beetje vol te houden!
pi_140431082
Wow schrikken Patrique
Beterschap!
pi_140431086
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 16:13 schreef PatriQue89 het volgende:
Nou. Daar ben ik weer.

Begin dit jaar had ik het over een bult op me hoofd (geen idee of jullie dat nog weten :P ), het ziekenhuis heeft toen gezegd "ophoping van ontstekingen, maar we laten het nog wel verder onderzoeken..". vorige maand moest ik voor een laatste controle, de bult was weg. Echter moesten ze me toen een nieuwe diagnose geven. Uit de verdere onderzoeken is gebleken dat het een vorm van lymfeklierkanker is.. Een tegenvaller dus.

Uit verdere onderzoeken blijkt dat de plek op m'n hoofd het enige is, wat dus positief is! Gister begonnen met de eerste bestraling van de 15 die ik in totaal krijg. 17 juni de laatste, dus dat gaat lekker snel :Y

Na de eerste 2 weken na het nieuws 3 kilo afgevallen te zijn, ben ik in de weken daarna weer 5 aangekomen.. Eten door stress :Y . De hoofdmaaltijden gewoon normaal, maar enorm veel snaaien.

Sinds gister weet ik dus dat het verder goed zit, dus dat geeft wel moed. Deze week mezelf weer naar de sportschool slepen. Ik vind het nu belangrijker dan ooit om gezond te zijn.. Denk dat ik even in moet komen weer, want merk wel dat het beetje conditie wat ik opgebouwd had in de maand voor die uitslag, weer totaal verdwenen is.
Heel veel sterkte de komende tijd. Geef jezelf genoeg rust. Mijn moeder werd niet zozeer moe van de bestralingen maar wel van het heen en weer gereis. Fijn dat verdere uitslagen positief zijn.

Weten ze ook hoe het komt dat de bult nu weg was?
pi_140431282
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 16:18 schreef Brighteyes het volgende:
Jeutje Patrique! :o Dat is even schrikken! -O- Fijn dat het maar 1 plek is, maar toch hey...
Wel heel goed van je dat je door gaat met sporten. Hopelijk is het een beetje vol te houden!
:) Ik ga het gewoon rustig opbouwen. Sowieso de eerste 3 weken, want ik heb ook nog eens examens. Lekkere timing allemaal, hehe :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 16:19 schreef Sarabi het volgende:
Wow schrikken Patrique
Beterschap!
Dank. Ook al voel ik me niet echt ziek ofzo :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 16:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Heel veel sterkte de komende tijd. Geef jezelf genoeg rust. Mijn moeder werd niet zozeer moe van de bestralingen maar wel van het heen en weer gereis. Fijn dat verdere uitslagen positief zijn.

Weten ze ook hoe het komt dat de bult nu weg was?
Dank. Die bestralingen stellen niks voor vind ik. Ik lig er 15 á 20 seconden onder, dan is het al weer voorbij, merk je niks van dus. Maar inderdaad, elke dag op en neer naar het ziekenhuis, confrontatie met andere patiënten en het mentale gedeelte (ik ben er in m'n hoofd heel veel mee bezig, helaas) zuigt heel veel energie uit me.

En de bult is weg doordat ze die hebben ingespoten met prednison.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 16:32:17 #34
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_140431569
Sterkte patrique!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_140432864
Net dag 2 van Jillian's 30 day shred gedaan *O*
Uit ervaring weet ik dat dit de ergste dag qua spierpijn is dus nu alleen nog volhouden.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 17:09:49 #36
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_140433216
Damn Patrique! Sterkte!!!
A grand adventure has begun.
pi_140434767
Heftig zeg Patrique! Veel 'beterschap' (ook al voel je je niet ziek wat je zelf zegt). :*
pi_140435897
quote:

[..]

Foreverfattiesclub O+.

Ik ook niet, zowel van foto's als van wat ik in de spiegel zie. Net, in een pashokje, vond ik mezelf kolossaal en kon ik me niet voorstellen dat ik er +15 kg geleden nķg kolossaler uitzag. Nu ik thuis m'n nieuwe sportoutfit (die ik wel gekocht heb) nog eens bewonder, valt het ineens reuze mee. :?
pi_140436043
quote:

[..]

Foreverfattiesclub O+.

Zelf je foto's maken? Zelfde spiegel/whatever zelfde poses zelfde camera zelfde instellingen.. Kan allemaal nogal verschil in zitten :)
pi_140436163
Verschillende poses kunnen ook veel uitmaken :Y
Hoe heb ik een paar weken geleden een foto gemaakt waarop ik echt slank lijk, maar goed dat komt alleen door de pose :D
pi_140436395
Heftig trouwens, PatriQue! Goed voor jezelf zorgen lijkt me nu inderdaad extra belangrijk, maar ook een beetje aardig zijn voor jezelf en rustig aan doen. :Y
pi_140436497
Patrique, heel veel sterkte. Ik hoop dat het met de bestralingen goed blijft gaan, en het ook voldoende is. Gigantisch klote, maar wel "fijn" dat ze het wat verder onderzocht hebben.
pi_140436515
Over die foto's: het is ook een zelfbeeld ding. Ik zie mezelf veel dikker dan ik ben. Heeft iedereen last van, geloof ik.
pi_140436659
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 16:32 schreef IJsdraakje het volgende:
Sterkte patrique!
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 17:09 schreef Keshet het volgende:
Damn Patrique! Sterkte!!!
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 17:46 schreef Patoshik het volgende:
Heftig zeg Patrique! Veel 'beterschap' (ook al voel je je niet ziek wat je zelf zegt). :*
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 18:36 schreef Ruby88 het volgende:
Heftig trouwens, PatriQue! Goed voor jezelf zorgen lijkt me nu inderdaad extra belangrijk, maar ook een beetje aardig zijn voor jezelf en rustig aan doen. :Y
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 18:39 schreef clumsy_clown het volgende:
Patrique, heel veel sterkte. Ik hoop dat het met de bestralingen goed blijft gaan, en het ook voldoende is. Gigantisch klote, maar wel "fijn" dat ze het wat verder onderzocht hebben.
Dank allen! :*
pi_140437105
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 18:39 schreef clumsy_clown het volgende:
Over die foto's: het is ook een zelfbeeld ding. Ik zie mezelf veel dikker dan ik ben. Heeft iedereen last van, geloof ik.
Ik zag mezelf juist veel dunner. Ik vond mezelf helemaal niet zo dik als ik op de foto's leek. Soms zelfs slank. :P En dan besef je wel dat je een beetje een raar beeld hebt van jezelf. Dus nu denk ik ook steeds van 'nou, ik zal wel dikker zijn dan in m'n hoofd zit' (zeg maar) dus nu voel ik mezelf steeds heel dik terwijl ik weet dat ik dat al niet meer ben.

M'n vriend word er ook gek van want telkens als we dan iemand zien lopen die een beetje mijn figuur heeft vraag ik of ik er ook zo uit zie (of dikker/dunner). Gewoon. Om het zeker te weten.

-warverhaal :P-
pi_140437410
Patrique, sterkte joh.

Ik denk dat ik mijzelf altijd wat slanker inschat, tot ik mijzelf in een spiegel zie. DAn schrik ik. Op foto's valt het soms mee, soms tegen.

Ik was hier even wat afweziger. Ik baalde zo van mijn beenblessure, en toen ik het rustiger aan deed begonnen mijn knieen ook nog zeer te doen. Dus maar even de extra beweging wat stopzetten en dan weer langzaam oppakken.
pi_140438480
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 18:39 schreef clumsy_clown het volgende:
Welnee, ik zie mezelf veel slanker dan ik ben. Tot ik op een foto sta naast iemand met een normaal figuur, dan pas zie ik hoe dik ik wel niet ben :'(
pi_140438529
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 19:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Welnee, ik zie mezelf veel slanker dan ik ben. Tot ik op een foto sta naast iemand met een normaal figuur, dan pas zie ik hoe dik ik wel niet ben :'(
:Y :Y :Y

:@

Ik heb ooit een interview gelezen van een bekende Nederlander die dat omgekeerde anorexia noemde :+
pi_140438742
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 18:59 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Ik zag mezelf juist veel dunner. Ik vond mezelf helemaal niet zo dik als ik op de foto's leek. Soms zelfs slank. :P En dan besef je wel dat je een beetje een raar beeld hebt van jezelf. Dus nu denk ik ook steeds van 'nou, ik zal wel dikker zijn dan in m'n hoofd zit' (zeg maar) dus nu voel ik mezelf steeds heel dik terwijl ik weet dat ik dat al niet meer ben.

M'n vriend word er ook gek van want telkens als we dan iemand zien lopen die een beetje mijn figuur heeft vraag ik of ik er ook zo uit zie (of dikker/dunner). Gewoon. Om het zeker te weten.

-warverhaal :P-
Had mijn verhaal kunnen zijn haha.
pi_140438768
Oh, dan weet ik het ook niet meer :'). Ik weet alleen dat ik mezelf echt absoluut niet in kan schatten, en op straat ook geen mensen aan kan wijzen die hetzelfde figuur hebben. En het is niet dat ik te aardige vrienden heb, ze zouden het niet laten om te zeggen dat ik dikker ben dan degene die ik aanwijs :'). Aan de andere kant zie ik dan patiënten met een gelijk gewicht als de mijne en denk ik "jezus, zie ik er ook zo uit?". Ik heb gewoon zware botten denk ik. :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')