Positief is het niet echt, maar wel een stukje vorming inderdaad. Je hoeft alleen geen kinderen op een school te hebben om ze toch te kunnen leren interacteren met andere kinderen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:40 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Nee dat niet.
Maar je legt net uit van "het hoort bij het vinden van je plek in de groep, hierarchie, voorbereiding op de maatschappij later, kweek wat weerbaarheid"...je legt het eigenlijk uit als een positief iets. Een kans om je te verbeteren zo je wilt.
Maar tegelijkertijd vind je het ook weer niet zo positief, dat je het aandurft je eigen kinderen onderdeel te laten worden van dat proces.
IK ben allesbehalve zielig of ruggengraatloos en dat staat los van mijn onderschrift, maar kennelijk ben je door je argumenten heen en ga je maar op de persoon spelen.....quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar als je zelf nou zo tegen "pesten" bent en de zielige ruggengraatloze "gekwetste" gaat uithangen en je voert dit onderschrift, kan ik je toch weinig serieus nemen...
"Verder ben ik van mening dat Mekka moet worden vernietigd."
Geen aansluiting vinden met je directe leeftijdsgenoten kan een behoorlijk impact hebben op je zelfvertrouwen. Vooral wanneer school een prominente plaats neemt in je sociale leven. Als je naast school alleen thuis bent dan ga je echt wel twijfelen aan jezelf als persoon of je überhaupt normaal bent.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:33 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ja, dat is waar, maar het resultaat van buitensluiting is "slechts" eenzaamheid.
Het resultaat van geweld is angst. Angst is moeilijker te doorbreken/overwinnen/op te lossen dan eenzaamheid.
Neuh, maar voor iemand die "pesten het allerergste ter wereld vindt", vind ik een bewuste keuze zo'n pestend onderschrift te voeren, iets aan de hypocriete kant, vind je het erg?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:43 schreef stopnaald het volgende:
[..]
IK ben allesbehalve zielig of ruggengraatloos en dat staat los van mijn onderschrift, maar kennelijk ben je door je argumenten heen en ga je maar op de persoon spelen.....
Oké dan, duidelijk.
Hangt er maar vanaf. Als je niet beter weet, kan eenzaamheid ook een soort gewoonte zijn of vertrouwdheid hebben. Pesten (zeker de ernstige vorm die ik bedoel, die feitelijk neerkomt op terroriseren en mishandelen) kan heel complexe gevolgen geven.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het ergste van pesten is niet dat je geslagen of uitgescholden of vernederd, maar buitengesloten wordt.
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:45 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Hangt er maar vanaf. Als je niet beter weet, kan eenzaamheid ook een soort gewoonte zijn of vertrouwdheid hebben.
Als je extreem gepest wordt dan is het niet meer dan logisch om direct je huidige pesters gedag te zeggen. Als je wordt aangevallen door een leeuw dan blijf je toch ook niet staan? Kennelijk word je niet geaccepteerd door je groep en campagne voeren die pestkoppen weren of dimmen hebben niet zoveel nut. Uitsluiting vind ik net zo erg als fysiek of verbaal geweld.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:45 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Hangt er maar vanaf. Als je niet beter weet, kan eenzaamheid ook een soort gewoonte zijn of vertrouwdheid hebben. Pesten (zeker de ernstige vorm die ik bedoel, die feitelijk neerkomt op terroriseren en mishandelen) kan heel complexe gevolgen geven.
Ik verwijt hem dat niet, dat doet niemand. Het is alleen een constatering.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:18 schreef stopnaald het volgende:
[..]
EEN vriendelijk persoon, EEN luisterend, vriendelijk, begripvol mens is soms genoeg om dat zelfvertrouwen te helpen groeien. Het slachtoffer verwijten dat ie geen zelfvertrouwen heeft is alleen maar een trap na geven. Contraproductief en wreed.
Ik denk dat vooral mama Evelien, meer dan zoontje Patrick de hulp nodig heeft hier...quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik verwijt hem dat niet, dat doet niemand. Het is alleen een constatering.
We krijgen het never nooit voor elkaar dat er een samenleving komt waarin iedereen gerespecteerd wordt, op begrip kan rekenen in alle gevallen, erbij hoort, kortom zo'n 'halleluja peace on earth' gedachte.
Gaat niet werken.
Een kind wordt gepest op de basisschool. Hele klas moet aangepakt worden en lief gaan doen.
Het kind gaat naar de middelbare school en wordt weer gepest. Hele school moet aangepakt worden en lief gaan doen.
Kind gaat, in dit geval waarschijnlijk, naar MBO en wordt daar weer gepest, althans, hij hoort er niet bij. Hele school maar weer aanpakken en iedereen moet hem accepteren in hun kring.
Kind gaat werken en wordt op de werkvloer wederom het pispaaltje.......
Is het niet veel makkelijker om dit kind op tijd, nu dus en vlug, een weerbaarder te maken met, bijvoorbeeld, een assertiviteitstraining.
Ja, dat kost geld. Kinderen kosten nu eenmaal geld.
Je zegt dat dingen blijkbaar niet te veranderen zijn, waarom zeg je dan dat mensen meer weerbaar moeten worden? Dat kan dan toch ook niet?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Pesten stoppen.![]()
![]()
Maakbaarheidsidioten, I love 'em.
Maakbaarheid is staatsdenken. De staat die de bevolking zou moeten opvoeden, brrr. De staat die de maatschappij "pestvrij" maakt...quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:07 schreef Modus het volgende:
[..]
Je zegt dat dingen blijkbaar niet te veranderen zijn, waarom zeg je dan dat mensen meer weerbaar moeten worden? Dat kan dan toch ook niet?
De enige remedie is gewoon snoeihard aanpakken Voorschrfit.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:14 schreef Voorschrift het volgende:
Hm, ik ben faliekant tegen pesten, maar ik geloof niet dat je er wat aan kan doen. Zeker bij kinderen niet, die zijn feller dan menig volwassenen in hun oordeel en beseffen ook niet de gevolgen ervan, daar zijn ze gewoon niet toe in staat ook al maak je het duidelijk.
Regeltjes en wetjes maken dan niet uit, een kind begrijpt het gewoon niet.
Ja maar straffen zijn altijd reactionair en niet preventief.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:27 schreef Webschip het volgende:
[..]
De enige remedie is gewoon snoeihard aanpakken Voorschrfit.
Dat is waar en daarom zijn preventie en repressie beide nodig.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar straffen zijn altijd reactionair en niet preventief.
Jawohl herr oberfeltwebel Webschiff.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:31 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dat is waar en daarom zijn preventie en repressie beide nodig.
Nou zeg.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jawohl herr oberfeltwebel Webschiff.
Het zijn kinderen man, daar gooi je toch geen "repressie en preventie" tegenaan.quote:
Dan is op zijn dertiende daarmee beginnen, rijkelijk laat.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:03 schreef El_Matador het volgende:
Ik denk dat vooral mama Evelien, meer dan zoontje Patrick de hulp nodig heeft hier...
Hoe voed ik mijn kind zo op dat ie niet zoveel gepest wordt.
Die woorden zal je inderdaad niet zo tegen hen moeten gebruiken. Maar gewoon beleid van bovenaf hè?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het zijn kinderen man, daar gooi je toch geen "repressie en preventie" tegenaan.
Keihard aanpakken las ik net.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het zijn kinderen man, daar gooi je toch geen "repressie en preventie" tegenaan.
Docenten kunnen vrij weinig anders dan "foei" zeggen, dus meh.quote:
Een corrigerende harde tik of een draai om de oren , niks mis mee.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Docenten kunnen vrij weinig anders dan "foei" zeggen, dus meh.
Lijfstraffen zijn nogal uitgeband, enzo.
Wie? Die 23 pestkoppen of die ene weerloze gepeste?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:27 schreef Webschip het volgende:
[..]
De enige remedie is gewoon snoeihard aanpakken Voorschrfit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |