abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140218921
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En in dat laatste zit hem precies het fundamentele verschil tussen pro-EU'ers ("oh jee, dat kutlandje is onbeduidend en we kunnen niet alleen") versus anti-EU'ers ("Nederland is sterk, heeft economisch, technisch, educatief en historisch een enorme kracht, laten we die benutten en weer een sterk en geen kwakkelend land van maken").

Dat we van de NAVO afhankelijk zijn bij Russische bombardementen snap ik.

Dat is dan ook niet het echte gevaar; dat komt van binnenuit. Als die Europese foie gras-gans ontploft.
Van binnenuit? De Poolse immigranten pakken de wapens op als de EU klapt? Of hoe moet ik dat voor me zien?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_140219046
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En daarom bepleit jij een nieuwe monetaire wissel, zodat sommige sectoren dat vermeende geintje weer kunnen flikken?
Als je goed gelezen hebt, zie je dat ik dat nadeel aanstip.

Uit de EU maar de euro wel gebruiken zou kunnen, dat doen meer landen en de andere EU-landen hebben er ook baat bij.

Als de propaganda is dat de EU zo goed is voor de handel, dan moeten we dat punt houden, en juist het politieke afkappen. Er is geen politieke macht nodig overkoepelend over Europa. Alleen voor mensen die de wereld als een schaakbord zien, iets waar je niet aan moet meewerken als het je eigen voortbestaan (de staat Nederland) bedreigt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140219197
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Van binnenuit? De Poolse immigranten pakken de wapens op als de EU klapt? Of hoe moet ik dat voor me zien?
Welke protesten dan ook. Er is maar weinig nodig om de vonk te doen overslaan. In de afgelopen 15 jaar zijn er in verscheidene landen protesten geweest.

Met meer harmonisering neemt ook de tegenstand steeds georganiseerdere vormen aan.

Voorlopig wordt de strijd nog netjes in het parlement gevoerd, wat als die overslaat naar de straat?

Mislukte oogsten, brandstoftekorten, oorlogen elders, allemaal factoren die het fragiele EU-kaartenhuis kunnen doen instorten.

Ik geef mijn beslissingsbevoegdheden liever niet over aan iemand die bij mijn denkbeelden denkt aan Auschwitz en ondanks verdiende miljoenen geen tandarts en kapper kan vinden die hem wil helpen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 21 mei 2014 @ 21:00:36 #254
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_140219212
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Handelen zal doorgaan. De economische machtsfactor van Nederland is veel groter dan de politieke afhankelijkheid.

Dat Nederland zich bescheiden opstelt met dweeps als Balkenende en Rutte betekent niet dat het "kutlandje" niets voorstelt.
Wat is in vredesnaam de "economische machtsfactor van Nederland"?
pi_140219279
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welke protesten dan ook. Er is maar weinig nodig om de vonk te doen overslaan. In de afgelopen 15 jaar zijn er in verscheidene landen protesten geweest.

Met meer harmonisering neemt ook de tegenstand steeds georganiseerdere vormen aan.

Voorlopig wordt de strijd nog netjes in het parlement gevoerd, wat als die overslaat naar de straat?

Mislukte oogsten, brandstoftekorten, oorlogen elders, allemaal factoren die het fragiele EU-kaartenhuis kunnen doen instorten.

Ik geef mijn beslissingsbevoegdheden liever niet over aan iemand die bij mijn denkbeelden denkt aan Auschwitz en ondanks verdiende miljoenen geen tandarts en kapper kan vinden die hem wil helpen.
Dus we moeten protesten in eigen land de kop indrukken met onze eigen strijdkracht - en daarin dus niet afhankelijk zijn van het buitenland - en daarom moeten we uit de EU stappen.

Wat heb je gezopen?
pi_140219336
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:00 schreef beantherio het volgende:

[..]

Goed, je je niets verbeeldt, ben je niks, maar je kunt natuurlijk ook overdrijven.
pi_140219386
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:54 schreef Igen het volgende:
Als we nu helemaal blanco konden beginnen, laten we zeggen zoals Zwitserland voor het jaar 2000, dan was de situatie heel anders geweest.
En dat is het hem. Creeer die stress bij de EU. Laat ze maar zien dat het ernst is, dat Nederland ermee wil stoppen gedicteerd worden wat die lui (vergeet niet: die streven GEEN Nederlands belang na) allemaal voor het "kutlandje" in petto hebben.

Ik heb het zelf net meegemaakt. Ik zei dat ik wilde kappen met mijn werk, grote stress, bijna huilende baas. En toen kon ik ineens van alles regelen, waarbij ik vooral aan mijn vrijheid denk. Dat moet en kan Nederland ook. Het "kutlandje" is veel te belangrijk voor de andere EU-landen.

Als je werkelijk meegaat in het paradigma dat de EU een enorm belang heeft, betekent die argumentatie dus ook dat Nederland voor de EU zelf ook een enorm belang heeft.

Als dat zo is, kun je met het creeeren van een stress-situatie veel voor elkaar krijgen. Helaas was de electorale weg daartoe in 2005 niet voldoende om die machtshonger te stillen (en de democratie te vermoorden), dan maar hardere methodes.

Luisteren zullen ze, dat geef ik je op een briefje.

woensdag 21 mei 2014 @ 21:04:03 #258
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_140219388
Op zich geen probleem om de gulden weer in te voeren. Als ik maar de mogelijkheid behoud om al mijn boodschappen, cadeaus, kleding, benzine en giraal bankverkeer in euro's kan uitvoeren. Lijkt me heel redelijk en vooral praktisch. In sommige Europese landen zoals Kosovo kun je gerust met euro's betalen ook al is het daar niet de officiële munteenheid. Ben benieuwd in hoeverre de gulden dan een succes wordt!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_140219536
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:00 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ja, geeeeeen idee.... :')

*kuch*
*Schiphol*
*Rotterdam*
*bloemen*
*kaas*
*zuivel*
*Philips*
*Shell*
*Unilever*
*Rabobank*
*Van Oord, etc.*
....
*kuch*

pi_140219565
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus we moeten protesten in eigen land de kop indrukken met onze eigen strijdkracht - en daarin dus niet afhankelijk zijn van het buitenland - en daarom moeten we uit de EU stappen.

Wat heb je gezopen?
Nee, jij vrees ik, aangezien je je eigen stroman aanvalt.

pi_140219604
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dat is het hem. Creeer die stress bij de EU. Laat ze maar zien dat het ernst is, dat Nederland ermee wil stoppen gedicteerd worden wat die lui (vergeet niet: die streven GEEN Nederlands belang na) allemaal voor het "kutlandje" in petto hebben.

Ik heb het zelf net meegemaakt. Ik zei dat ik wilde kappen met mijn werk, grote stress, bijna huilende baas. En toen kon ik ineens van alles regelen, waarbij ik vooral aan mijn vrijheid denk. Dat moet en kan Nederland ook. Het "kutlandje" is veel te belangrijk voor de andere EU-landen.

Als je werkelijk meegaat in het paradigma dat de EU een enorm belang heeft, betekent die argumentatie dus ook dat Nederland voor de EU zelf ook een enorm belang heeft.

Als dat zo is, kun je met het creeeren van een stress-situatie veel voor elkaar krijgen. Helaas was de electorale weg daartoe in 2005 niet voldoende om die machtshonger te stillen (en de democratie te vermoorden), dan maar hardere methodes.

Luisteren zullen ze, dat geef ik je op een briefje.
"Die lui", dat zijn dus de politici van de andere landen, zoals Griekenland en Polen.

Waarom zouden die onder de indruk zijn? Wat is het argument waarom die landen zouden moeten instemmen om hun voordelen kwijt te raken en Nederland z'n voordelen te laten behouden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2014 21:08:53 ]
pi_140219657
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, jij vrees ik, aangezien je je eigen stroman aanvalt.
Ik snap het gewoon oprecht niet. Wat bedoel je met op militair vlak niet afhankelijk zijn van het buitenland? Hoe zie je dat voor je?
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:11:19 #263
38114 beantherio
pi_140219730
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goed, je je niets verbeeldt, ben je niks, maar je kunt natuurlijk ook overdrijven.
Ik meen het. Uit de posting van El_Matador haal ik dat je blijkbaar het complete fundament van je economie kunt wegslopen en dat dan de boel overeind blijft door de "economische machtsfactor". Ik dacht zelf altijd dat er zoiets bestond als "The global economy" waarbij bedrijven al bij de minste geringste politieke verandering in een ander land gaan zitten en qua bedrijfsvoering altijd op zoek zijn naar de weg van de minste weerstand. Maar blijkbaar is dat niet zo en vinden ze het puur vanwege de "economische machtsfactor van Nederland" wel prettig om in de stront te blijven zitten.
pi_140219751
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:08 schreef Igen het volgende:

[..]

"Die lui", dat zijn dus de politici van de andere landen, zoals Griekenland en Polen.

Waarom zouden die onder de indruk zijn? Wat is het argument waarom die landen zouden moeten instemmen om hun voordelen kwijt te raken en Nederland z'n voordelen te laten behouden?
Ja, geen idee waarom die onder de indruk zijn.

Die politici hebben toevallig een nationaliteit maar handelen niet in hun landsbelang, behalve Guy en Rompuy die juist wel "goede" voorbeelden zijn.

Barroso schijt op de Portugezen en knijpt ze uit waar hij maar kan, Schulz trekt zich niets aan van de Duitse cultuur die juist extreem pro-privacy en anti-dictatuur is en wil bepalen welke partijen wel of niet in het EP plaats mogen nemen.

Die lui denken aan Nederland als asset en zullen dus zeker luisteren.

Denk je dat die demonisering tegen de "uitstappers" uit de lucht komt vallen? Die lui zijn doodsbang man.

woensdag 21 mei 2014 @ 21:13:22 #265
38114 beantherio
pi_140219847
quote:

[..]

*kuch*
*Schiphol*
*Rotterdam*
*bloemen*
*kaas*
*zuivel*
*Philips*
*Shell*
*Unilever*
*Rabobank*
*Van Oord, etc.*
....
*kuch*
Waarom zouden al die instanties blijven als we niet meer in de EU zitten? Het zou me verbazen als ze de draaiboeken voor een verhuizing naar een ander land niet al hebben klaarliggen.
pi_140219887
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, geen idee waarom die onder de indruk zijn.

Die politici hebben toevallig een nationaliteit maar handelen niet in hun landsbelang, behalve Guy en Rompuy die juist wel "goede" voorbeelden zijn.

Barroso schijt op de Portugezen en knijpt ze uit waar hij maar kan, Schulz trekt zich niets aan van de Duitse cultuur die juist extreem pro-privacy en anti-dictatuur is en wil bepalen welke partijen wel of niet in het EP plaats mogen nemen.

Die lui denken aan Nederland als asset en zullen dus zeker luisteren.

Denk je dat die demonisering tegen de "uitstappers" uit de lucht komt vallen? Die lui zijn doodsbang man.
Bla bla bla.

Waarom geil je toch zo op de namen van Barroso en Van Rompuy enzo, terwijl de echte belangrijke beslissingen door de nationale regeringsleiders worden genomen, dus door Rutte en Merkel enzo? Door personen zoals Passos Coelho, Orbán, Basescu of Tusk? Überhaupt wel eens van die namen gehoord?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2014 21:16:53 ]
pi_140219948
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik snap het gewoon oprecht niet. Wat bedoel je met op militair vlak niet afhankelijk zijn van het buitenland? Hoe zie je dat voor je?
Nee, breder dan militair, dat bedoel ik juist.

Ik wil dat Nederland bestaande beslissingsbevoegdheden behoudt en de aan een ongekozen EC afgegeven terughaalt. Voor de rest mogen we blijven handelen en dat is dan ook wat men in Europa economisch wil.

Denk jij dat de CEO's van bedrijven er iets om geven of Nederland politiek wel of niet in een EU zit? Welnee, die willen gewoon handelsverdragen om lekker te kunnen handelen.

Natuurlijk heb je gelijk dat dat tijd kost en ik pretendeer niet een utopia op korte termijn, zoals de EU wel vals doet. Ik denk wel dat het beter is om in tijden van stress in de samenleving (of dat nou oorlog, protesten, natuurrampen of whatever is) je eigen beslissingsrecht te hebben.

Samenwerking is altijd mogelijk, ook als je politiek niet bij elkaar in 1 cluppie zit.

Kijk de zakenwereld, de sportwereld, etc. Het is volkomen normaal voor verschillende nationaliteiten (globaal, niet alleen Europees) om te handelen, samen te werken, afspraken te maken, etc.

pi_140220076
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:13 schreef beantherio het volgende:

[..]

Waarom zouden al die instanties blijven als we niet meer in de EU zitten? Het zou me verbazen als ze de draaiboeken voor een verhuizing naar een ander land niet al hebben klaarliggen.
Juist omdat die bedrijven vechten voor hun belangen. Dan niet meer via lobbygroepen in Brussel, wat nog steeds doorgang kan vinden, om juist de inzichten en de handel in en met andere landen te verkennen, maar via Nederlandse lijnen, Nederlandse belangen nastrevend.

Bedrijven vertrekken echt niet om politieke redenen, wel om economische. Als je de economische kant van een Nexit goed regelt en de politieke draadjes doorknipt, heb je een hoop te winnen, ook voor bedrijven.

Een tweede gunstige bijkomstigheid is dat je de innerlijke band tussen bedrijven en mega-overheid een beetje vermindert. Juist die combinatie heeft tot de enorme schandalen in de VS geleid.

Beter vriendjes met Den Haag dan met Straatsbrussel. Vriendjes met Brussel (de hoofdstad van Belgie) blijft gewoon bestaan.

pi_140220119
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Juist omdat die bedrijven vechten voor hun belangen. Dan niet meer via lobbygroepen in Brussel, wat nog steeds doorgang kan vinden, om juist de inzichten en de handel in en met andere landen te verkennen, maar via Nederlandse lijnen, Nederlandse belangen nastrevend.

Bedrijven vertrekken echt niet om politieke redenen, wel om economische. Als je de economische kant van een Nexit goed regelt en de politieke draadjes doorknipt, heb je een hoop te winnen, ook voor bedrijven.

Een tweede gunstige bijkomstigheid is dat je de innerlijke band tussen bedrijven en mega-overheid een beetje vermindert. Juist die combinatie heeft tot de enorme schandalen in de VS geleid.

Beter vriendjes met Den Haag dan met Straatsbrussel. Vriendjes met Brussel (de hoofdstad van Belgie) blijft gewoon bestaan.
En heb je ook een idee over hoe dat geregeld zou moeten worden, of is het gewoon een "het zou leuk zijn als het kon"-ideetje.
pi_140220204
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:19 schreef Igen het volgende:

[..]

En heb je ook een idee over hoe dat geregeld zou moeten worden, of is het gewoon een "het zou leuk zijn als het kon"-ideetje.
Ik ben niet in de positie op de stoel van economische experts te gaan zitten.

Jij volgt de EU-experts, prima. Ik zou andere experts inzetten die een Nexit verdedigen. Zit daar niet zo diep in, bovendien speelt het nog niet direct. Eerst de reactie op de gezichten van de EU-baasjes zien.

pi_140220215
Ik vind persoonlijk dat je vooral een eind in de rondte ouwehoert, Matador.
pi_140220290
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ben niet in de positie op de stoel van economische experts te gaan zitten.

Jij volgt de EU-experts, prima. Ik zou andere experts inzetten die een Nexit verdedigen. Zit daar niet zo diep in, bovendien speelt het nog niet direct. Eerst de reactie op de gezichten van de EU-baasjes zien.
Nogmaals: wat de "EU-baasjes" er van vinden zal in principe worst wezen, want die gaan er niet over. Het zijn juist de figuren als Tusk en Basescu die je met een goed verhaal moet zien te overtuigen. En ik heb nog niet eens een beginnetje van zo'n verhaal gezien.
pi_140220310
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Bla bla bla.

Waarom geil je toch zo op de namen van Barroso en Van Rompuy enzo, terwijl de echte belangrijke beslissingen door de nationale regeringsleiders worden genomen, dus door Rutte en Merkel enzo? Door personen zoals Passos Coelho, Orbán, Basescu of Tusk? Überhaupt wel eens van die namen gehoord?
Hoe het nu zit:

EC doet voorstel - richtlijn voor de lidstaten
EP stemt in (want stemt altijd ja, slaapt, leest voorstellen niet, of de amendementen zijn zo debiel genummerd dat je niet inhoudelijk kan stemmen)
Nationale regeringen moeten die richtlijnen uitvoeren

Leuk dat die Europese Raad invloed heeft, wat mij betreft gaan we ALLEEN met hun verder. Iedere leider verdedigt het belang van zijn/haar land, maar wel met het oog op "het beste voor ons".

Daar is -in tegenstelling tot wat de valse EU-propaganda stelt- GEEN politieke overkoepelende organisatie voor nodig.

Zie de landen buiten de EU waarmee gehandeld wordt, op verschillende bases.

woensdag 21 mei 2014 @ 21:24:57 #274
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_140220354
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:21 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind persoonlijk dat je vooral een eind in de rondte ouwehoert, Matador.
Duh, hij is ook een doorgesnoven Colombiaan.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_140220368
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe het nu zit:

EC doet voorstel - richtlijn voor de lidstaten
EP stemt in (want stemt altijd ja, slaapt, leest voorstellen niet, of de amendementen zijn zo debiel genummerd dat je niet inhoudelijk kan stemmen)
Nationale regeringen moeten die richtlijnen uitvoeren

Leuk dat die Europese Raad invloed heeft, wat mij betreft gaan we ALLEEN met hun verder. Iedere leider verdedigt het belang van zijn/haar land, maar wel met het oog op "het beste voor ons".

Daar is -in tegenstelling tot wat de valse EU-propaganda stelt- GEEN politieke overkoepelende organisatie voor nodig.

Zie de landen buiten de EU waarmee gehandeld wordt, op verschillende bases.
Wat jij beschrijft is hoe de besluitvorming werkt over hoe krom bananen mogen zijn ofzo. Niet hoe de echte belangrijke beslissingen worden genomen.
pi_140220416
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat jij beschrijft is hoe de besluitvorming werkt over hoe krom bananen mogen zijn ofzo. Niet hoe de echte belangrijke beslissingen worden genomen.
Als de echte belangrijke beslissingen in de Europese Raad genomen worden, is dat dus juist een argument om dat "kromme bananenkeizerrijk" gedag te zeggen en gaan onderhandelen met mensen die wel iets in de melk te brokkelen hebben in Europa.

Dank voor dit extra argument. O+

pi_140220503
quote:
14s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als de echte belangrijke beslissingen in de Europese Raad genomen worden, is dat dus juist een argument om dat "kromme bananenkeizerrijk" gedag te zeggen en gaan onderhandelen met mensen die wel iets in de melk te brokkelen hebben in Europa.

Het EP houdt zich voornamelijk bezig met voorstellen die de interne markt moeten versterken. Zitten soms best rare ideeën tussen, maar het belang is evident.
pi_140220708
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het EP houdt zich voornamelijk bezig met voorstellen die de interne markt moeten versterken. Zitten soms best rare ideeën tussen, maar het belang is evident.
Dat kan ook met de EEG zonder dat fop-parlement. Lidstaten kunnen dingen binnen de EEG zaken agenderen, een klein groepje ambtenaren schrijft een voorstel en vervolgens beslissen de parlementen van de lidstaten of ze mee doen. Als het om grote zaken gaat, dan referenda. Lidstaten kunnen er voor kiezen om niet mee te doen. Dat is zoals het m.i. zou moeten.
pi_140220777
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als die markt de EEA is (European Economic Area) en Nederland daar deel van uitmaakt, is die beslissing ook in het belang van Nederland.

Hoeveel vrouwen er achter de toonbank van het gemeentehuis zitten en wat ze wel of niet dragen, is een Nederlandse, geen Straatsbrusselse keuze.

pi_140220801
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat kan ook met de EEG zonder dat fop-parlement. Lidstaten kunnen dingen binnen de EEG zaken agenderen, een klein groepje ambtenaren schrijft een voorstel en vervolgens beslissen de parlementen van de lidstaten of ze mee doen. Dat is zoals het m.i. zou moeten.
De EEG kende ook al een EP.
pi_140220820
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat kan ook met de EEG zonder dat fop-parlement. Lidstaten kunnen dingen binnen de EEG zaken agenderen, een klein groepje ambtenaren schrijft een voorstel en vervolgens beslissen de parlementen van de lidstaten of ze mee doen. Als het om grote zaken gaat, dan referenda. Lidstaten kunnen er voor kiezen om niet mee te doen. Dat is zoals het m.i. zou moeten.

EEA. Waar het woord European Economic Area staat, zou Nederland (en het VK) prima passen.

pi_140220851
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als die markt de EEA is (European Economic Area) en Nederland daar deel van uitmaakt, is die beslissing ook in het belang van Nederland.

Hoeveel vrouwen er achter de toonbank van het gemeentehuis zitten en wat ze wel of niet dragen, is een Nederlandse, geen Straatsbrusselse keuze.
Nou, dan heb je geluk want dat mag NL helemaal zelf bepalen. Sterker, dat mag de gemeente zelfs bepalen.
pi_140220988
quote:
12s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

EEA. Waar het woord European Economic Area staat, zou Nederland (en het VK) prima passen.
Leuk idee, alleen slaat het nergens op, omdat de EER geen zelfstandig ding is waar je lid van kan worden.
pi_140221007
quote:
14s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De Europese Raad heet ook wel het Oberkommando der Union.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_140221029
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou, dan heb je geluk want dat mag NL helemaal zelf bepalen. Sterker, dat mag de gemeente zelfs bepalen.
Vrouwenquota zijn niet door het EP aangenomen laatst? De EU bemoeit zich niet met religieuze voorschriften in publieke functies? Nee?

Ik vrees dat je de invloed van de EU onderschat.

Dat de politici een zwartepietenspel naar elkaar spelen staat daar los van.

pi_140221207
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:20 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Kun je dat beargumenteren?
Ja dat kan.

Kijk de grootste export stromen van Nederland (en de komende export stromen in de huidige 5 jaar). Je zult opnieuw deals moeten sluiten en juist door een sterke gulden kunnen wij juist de huilende derde worden. Wat te denken van inflatie? Alleen al de regeltjes en zaken die we moeten veranderen om van euro naar gulden moeten gaan gaat gruwelijk in de kosten lopen.

De vraag is meer, is het het risico waard om uit de euro te stappen? Nee, never nooit niet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_140221373
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vrouwenquota zijn niet door het EP aangenomen laatst? De EU bemoeit zich niet met religieuze voorschriften in publieke functies? Nee?

Ik vrees dat je de invloed van de EU onderschat.

Dat de politici een zwartepietenspel naar elkaar spelen staat daar los van.
Dat gaat over het aantal bedrijven binnen het bestuur van een bedrijf en moet voor 2020 gestalte krijgen.

Persoonlijk ook geen maatregel die ik toejuich, maar niet bepaald het einde van de wereld.
pi_140221674
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat gaat over het aantal bedrijven binnen het bestuur van een bedrijf en moet voor 2020 gestalte krijgen.

Persoonlijk ook geen maatregel die ik toejuich, maar niet bepaald het einde van de wereld.
Misschien dat de gedachte erachter zit dat zo'n vrouwenquotum een concurrentienadeel oplevert en je dus moet voorkomen dat er als een soort van race naar de bodem niks van de vrouwenemancipatie terecht komt als je het aan de landen zelf overlaat.
pi_140221804
PVV gaat dit gewoon winnen
  Overall beste user 2022 woensdag 21 mei 2014 @ 21:59:57 #290
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_140221818
quote:

[..]

*kuch*
*Schiphol*
*Rotterdam*
*bloemen*
*kaas*
*zuivel*
*Philips*
*Shell*
*Unilever*
*Rabobank*
*Van Oord, etc.*
....
*kuch*
Nou noem je dus wel bedrijven op die ontzettend kwaad gaan worden als Nederland uit de EU stapt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_140222076
In Antwerpen zullen ze maar wat blij zijn als Nederland uit de Unie stapt.
pi_140222691
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nou noem je dus wel bedrijven op die ontzettend kwaad gaan worden als Nederland uit de EU stapt.
Wrong. Die bedrijven worden kwaad als ze de economische vrijheden verliezen, die politieke organisatie interesseert ze echt geen reedt.

Dat betekent dat bij die dreiging die partijen zich gaan roeren en zullen kunnen bewerkstelligen dat er naar ze geluisterd wordt.

Niet door niet uit de EU te stappen, maar door de economische voordelen te laten voortbestaan en de politieke nadelen te stoppen.

Nederland heeft een machtspositie, zoals ik dat bij mijn baas had. Daar moet je gebruik van maken, zeker als je niet zelfdestructief bezig wil zijn.

pi_140222760
quote:
7s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:05 schreef Sloggi het volgende:
In Antwerpen zullen ze maar wat blij zijn als Nederland uit de Unie stapt.
Als de haventoewijzing voor importgoederen door politici bepaald moet worden en niet van economisch-zakelijke factoren afhankelijk is, is het sowieso beter dat we uit dat olijfoliekeizerrijk stappen ja.

pi_140222786
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als de haventoewijzing voor importgoederen door politici bepaald moet worden en niet van economisch-zakelijke factoren afhankelijk is, is het sowieso beter dat we uit dat olijfoliekeizerrijk stappen ja.
Deze redenering volg ik niet.
pi_140222870
quote:
7s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:19 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Deze redenering volg ik niet.
Geen zorgen, dat heb ik de hele avond al.

Matador. De reden dat bedrijven dan eerder kiezen voor Antwerpen, zijn juist economisch-zakelijk.
pi_140222871
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Wel grappig dat je nu alleen maar dingen noemt die op de EEG ook van toepassing waren, of zelfs nog meer van toepassing waren dan nu.

In de beginjaren was het Europees Parlement bijvoorbeeld überhaupt niet gekozen. Zo bezien is kunnen klagen over een "belachelijk" kiesstelsel al een hele luxe vergeleken met toen.
Ik ben bekend met de gedachte dat deze democratische schijnvertoning een gunst aan de kiezer van de uitverkoren leiders is die we in dankbaarheid moeten accepteren. Maar dat die nogal breed wordt gedragen in EU-kringen maakt hem niet minder stompzinnig en gevaarlijk.

quote:
Juist over de dingen die in latere jaren zijn toegevoegd (de dienstenrichtlijn, vrij verkeer van economisch inactieven zoals studenten en gepensioneerden, Schengen, de euro, enz.enz.) hoor ik je niet. Dus hoe misplaatst is Timmermans' opmerking dan nou werkelijk?
Hij claimt net als de meeste EUfielen de successen van allerlei minder verregaande en veel minder dictariolae samenwerkingen als succes van de EU door die als argument voor de EU te gebruiken. En het pro-Europese voetvolk trapt daarin alsof het PVV-kiezers zijn die de grote blonde leider horen praten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_140222951
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het lijkt me een uiterst economisch-zakelijk argument als bedrijven ervoor kiezen om via Antwerpen te importeren naar Europa, als Nederland uit de EU stapt en je dus met importheffingen te maken krijgt als je het via Rotterdam doet.
pi_140223021
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Het lijkt me een uiterst economisch-zakelijk argument als bedrijven ervoor kiezen om via Antwerpen te importeren naar Europa, als Nederland uit de EU stapt en je dus met importheffingen te maken krijgt als je het via Rotterdam doet.
Waarom zouden die importheffingen er zijn als wij deel uitmaken (dus niet bestuurd worden door, dat is juist de hele bedoeling) van de EEA?

Legt de politieke EU importheffingen op?

pi_140223057
quote:
14s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:59 schreef vigen98 het volgende:
PVV gaat dit gewoon winnen
Winnen? Er is hier geen winnaar.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_140223068
Zelfde positie als IJsland en Noorwegen, maar dan buiten Schengen, dat lijkt me de beste positie voor Nederland, het VK en eigenlijk elk Europees land dat nu nog in die verdomde EU zit.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')