Uitslag verkiezingen: PVV 45% van de stemmenquote:Nederland kan net zo goed de gulden weer terugnemen, nu duidelijk is dat de voordelen van de euro eigenlijk nauwelijks meetbaar zijn.
Dat blijkt uit een uitgebreide steekproef onder bezoekers van DFT, de grootste financiële nieuwssite van Nederland. Liefst tweederde van de ruim 8200 ondervraagden geeft daarin aan de euro weer te willen inruilen voor de gulden.
Hoewel de roep om terugkeer van de gulden klinkt sinds de invoering van de euro, is de steun voor de eenheidsmunt nadat oud-CPB-directeur Teulings dit weekeinde in De Financiële Telegraaf toegaf dat de euro ons land eigenlijk nauwelijks iets oplevert.
Ook economen blijven onderling sterk verdeeld over de eenheidsmunt, al wordt het positieve effect van de interne Europese markt, waaraan ook een land als Zwitserland deelneemt, alom toegegeven.
Op de vraag of men Nederland in Europa ziet als lid van de EU en mét de euro antwoordt 44% dat het ons land het liefst zowel de eurozone als de EU ziet verlaten. Een groep van 22% wil wel de euro kwijt, maar daarbij wel binnen de EU blijven.
Bij de voorstanders van de euro is het grootse deel, totaal 26% van de stemmers, voor voortzetting van de huidige situatie van Nederland als lid van de eurozone en de EU. Maar verdere verdieping van de samenwerking wordt niet nodig geacht. Een kleine groep van zo'n 8% pleit daar wel voor.
Komende donderdag worden de Europese verkiezingen gehouden, waarbij het geld dat jaarlijks van Nederland naar Europa gaat in de campagne een belangrijke rol speelt.
http://www.telegraaf.nl/d(...)n_weer_terug___.html
Want mensen die een poll op de Telegraafsite invullen zijn een representatieve groep.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 08:32 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Uitslag verkiezingen: PVV 45% van de stemmen
ja we weten de uitslag donderdagavond pasquote:Op dinsdag 20 mei 2014 08:35 schreef freako het volgende:
[..]
Want mensen die een poll op de Telegraafsite invullen zijn een representatieve groep.
Hoezo als zelfs Coen Teulings toegeeft dat de euro Nederland vrijwel niets oplevert. Dan is het dom om te vinden dat we de euro niet nodig hebben??quote:Op dinsdag 20 mei 2014 08:40 schreef Tja..1986 het volgende:
Dit bewijst alleen maar dat de helft van de mensen dommer is dan de andere helft.
Het zou mij niets verbazen als dat hooguit de conclusie is die de Telegraaf graag wil trekken uit de woorden van Teulings.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 08:43 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoezo als zelfs Coen Teulings toegeeft dat de euro Nederland vrijwel niets oplevert. Dan is het dom om te vinden dat we de euro niet nodig hebben??
Meer macht voor Brussel dus......quote:Op dinsdag 20 mei 2014 08:52 schreef EdvandeBerg het volgende:
Onzin om uit de euro te stappen, wel moeten er garanties komen dat we niet blijven opdraaien voor bail-outs en fuck ups elders.
Dat de euro vrijwel niets oplevert (als dat al zo is) is iets anders dan dat terug gaan naar de gulden verstandig is he.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 08:43 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoezo als zelfs Coen Teulings toegeeft dat de euro Nederland vrijwel niets oplevert. Dan is het dom om te vinden dat we de euro niet nodig hebben??
Dat lijkt een conclusie zonder het bericht te lezen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sterker nog. 56% van de Telegraaflezers. Als dat geen sterke basis is.
Dat is juist een groot pluspunt. Het zorgt ervoor dat we onze producten voor lage prijzen op de zuidelijke markten kunnen dumpen, waardoor we hun productie kapot maken, waardoor ze arm worden, en wij tegen lage prijzen onze producten kunnen dumpen, ad infinitum.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 08:52 schreef EdvandeBerg het volgende:
Men vergeet vaak te vermelden dat het grootste minpunt van de euro is, dat je hem deelt met allerlei zwakke broeders. Als zij er een potje van maken, draaien wij er voor op. De Griekse tragedie heeft de Brit of Zweed veel minder gekost dan de Nederlander of Duitser.
Onzin om uit de euro te stappen, wel moeten er garanties komen dat we niet blijven opdraaien voor bail-outs en fuck ups elders.
Ik vind dat voor de lezers van de Telegraaf toch al heel wat.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat lijkt een conclusie zonder het bericht te lezen.
2/3e wil de gulden terug; dat is een meerderheid.
44% wil én uit de EU én van de euro af. Dat is een nipte minderheid
22% wil van de euro af maar in de EU blijven; dat is een minderheid
26% wil de euro houden en in de EU blijven maar niet de EU verdiepen; dat is een duidelijke minderheid
Slechts 8% wil de euro houden en de EU verdiepen; dat is dus gepiep in de ruimte.
Mijn conclusie; Er is onvoldoende draagvlak voor de Euro in Nederland. En het draagvlak voor Europa begint te klein te worden en is zo goed als afwezig als de EU meer zeggenschap krijgt.
Het draagvlak onder Telegraaf-lezers klein. En dat is toch al niet de meest EU-minnende groep in ons land.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat lijkt een conclusie zonder het bericht te lezen.
2/3e wil de gulden terug; dat is een meerderheid.
44% wil én uit de EU én van de euro af. Dat is een nipte minderheid
22% wil van de euro af maar in de EU blijven; dat is een minderheid
26% wil de euro houden en in de EU blijven maar niet de EU verdiepen; dat is een duidelijke minderheid
Slechts 8% wil de euro houden en de EU verdiepen; dat is dus gepiep in de ruimte.
Mijn conclusie; Er is onvoldoende draagvlak voor de Euro in Nederland. En het draagvlak voor Europa begint te klein te worden en is zo goed als afwezig als de EU meer zeggenschap krijgt.
Maar vervolgens weer miljarden aan belastinggeld er naar toe mogen pompen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is juist een groot pluspunt. Het zorgt ervoor dat we onze producten voor lage prijzen op de zuidelijke markten kunnen dumpen, waardoor we hun productie kapot maken, waardoor ze arm worden, en wij tegen lage prijzen onze producten kunnen dumpen, ad infinitum.
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:43 schreef speknek het volgende:
Ze moeten gewoon Antalya bij de Eurozone doen. Zodra deze 44% dan met Corendon naar het HollandCanalHotel gaan kunnen ze naast Nederlands praten ook weer met de gezellige pleuro betalen en dan snappen ze de zegeningen van de munt weer. In ieder geval voor een weekje want daarna is het weer kankermarokkanen terug naar Istanboel dit dat vroeger was alles beter.
Bij de Televaag lezers. Dat is gelukkig niet een afspiegeling van de Nederlanders.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:31 schreef Ouder1 het volgende:
Ik vind het altijd wel bijzonder dat wanneer de uitkomst van een onderzoek je niet bevalt er naar de onderzoeker wordt gewezen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:47 schreef ADQ het volgende:
[..]
Bij de Televaag lezers. Dat is gelukkig niet een afspiegeling van de Nederlanders.
Ik hecht niet zoveel waarde aan opiniepeilingen op kranten- of nieuwssites. Dergelijke media trekken een bepaald type Nederlander. Als we Geenstijl mogen geloven winnen de PVV en Artikel50 de komende verkiezingen met gemak. Ik waag echter te betwijfelen of Artikel50 erin slaagt überhaupt een zetel te veroveren.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel bijzonder dat wanneer de uitkomst van een onderzoek je niet bevalt er naar de onderzoeker wordt gewezen.
Nu lees ik helemaal geen krant en val daardoor niet in je hokjes te proppen, maar ik begrijp wel dat als zo'n onderzoek zo'n uitkomst geeft, dat dat een trend laat zien die je weldegelijk over heel Nederland kunt uitrollen. De onderzochte groep is namelijk dezelfde als bij eerdere vergelijkbare onderzoeken in die groep.
Kijk, als je nu zo'n onderzoek zou doen onder de PPVV stemmers, dan geef ik je gelijk, maar nu niet. Over heel Nederland zullen wellicht andere getallen te zien zijn, de trend is denk ik wel vergelijkbaar.
Maar we zullen het zien in de uitkomst van de verkiezingen. En dan nog verwacht ik dat die het werkelijke beeld zullen afzwakken ten gunste van de EU en de Euro omdat veel mensen die volgens de partijprogramma's wel op de PVV zouden moeten stemmen in de Europese verkiezingen, dat niet doen want PVV en racisme. Ik ben er daar één van. Ik heb de stemwijzer gebruikt en kwam uit op de PVV maar pleeg liever zelfmoord dan op die partij te stemmen.
Jammer dat we ondanks de EU niet kunnen stemmen op Europese partijen en politici want dan had ik gestemd op Nigel Farage.
Waar hecht jij dan wel waarde aan? Je eigen kringetje/omgeving? En die is wel representatief voor heel Nederland? Of de media op tv en radio? Propaganda te over zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik hecht niet zoveel waarde aan opiniepeilingen op kranten- of nieuwssites. Dergelijke media trekken een bepaald type Nederlander. Als we Geenstijl mogen geloven winnen de PVV en Artikel50 de komende verkiezingen met gemak. Ik waag echter te betwijfelen of Artikel50 erin slaagt überhaupt een zetel te veroveren.
Ik hecht vooral waarde aan m'n eigen mening. Wat andere Nederlanders willen, interesseert me eigenlijk niet. Ik weet dat wij profijt hebben van EU-lidmaatschap en vind het bovendien heerlijk dat er geen grenscontroles meer zijn. Houden dus, die EU.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waar hecht jij dan wel waarde aan? Je eigen kringetje/omgeving? En die is wel representatief voor heel Nederland? Of de media op tv en radio? Propaganda te over zou ik zeggen.
En waar baseer jij dat stellige 'weten' dan op? Heb jij vergelijkbaar vergelijkingsmateriaal? Cijfers van hoe Nederland het NU doet met EN zonder de EU?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik hecht vooral waarde aan m'n eigen mening. Wat andere Nederlanders willen, interesseert me eigenlijk niet. Ik weet dat wij profijt hebben van EU-lidmaatschap en vind het bovendien heerlijk dat er geen grenscontroles meer zijn. Houden dus, die EU.
Het is gewoon een kwestie van logisch nadenken.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En waar baseer jij dat stellige 'weten' dan op? Heb jij vergelijkbaar vergelijkingsmateriaal? Cijfers van hoe Nederland het NU doet met EN zonder de EU?
O nee.. Nederland is NU niet zonder EU en dus kan je onmogelijk die cijfers hebben/inzien.
Koffiedik kijken dus.
Het geloven in de sprookjesboeken van Rutte en van D66 is geen logisch nadenken.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is gewoon een kwestie van logisch nadenken.
De belangrijkste handelspartners van Nederland zijn Europese landen. Het is dus in ons voordeel om de handelsbelemmeringen zoveel mogelijk af te breken. Dat is wat er de afgelopen decennia is gebeurd. Ons bedrijfsleven profiteert daarvan.
Dat betekent niet dat de EU perfect is en er geen verbeterpunten zijn. Ik zie echter niet in hoe wij gebaat zijn bij zoiets rigoureus als een Nexit.
Ik moet nadenken over een of andere debiele one-liner?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het geloven in de sprookjesboeken van Rutte en van D66 is geen logisch nadenken.
Denk daar maar eens over na.
Leuk dat het bedrijfsleven er van profiteert. Dat is eigenlijk het enige wat blijkbaar telt bij de pro-europese partijen....het bedrijfsleven. Wanneer profiteert de gewone burger er van?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is gewoon een kwestie van logisch nadenken.
De belangrijkste handelspartners van Nederland zijn Europese landen. Het is dus in ons voordeel om de handelsbelemmeringen zoveel mogelijk af te breken. Dat is wat er de afgelopen decennia is gebeurd. Ons bedrijfsleven profiteert daarvan.
Dat betekent niet dat de EU perfect is en er geen verbeterpunten zijn. Ik zie echter niet in hoe wij gebaat zijn bij zoiets rigoureus als een Nexit.
Als het bedrijfsleven meer winst maakt, dan vloeit er meer geld naar de staatskas en groeit de werkgelegenheid. Zo profiteert de doorsnee burger.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Leuk dat het bedrijfsleven er van profiteert. Dat is eigenlijk het enige wat blijkbaar telt bij de pro-europese partijen....het bedrijfsleven. Wanneer profiteert de gewone burger er van?
Ik denk dat ik er wel van profiteerquote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Leuk dat het bedrijfsleven er van profiteert. Dat is eigenlijk het enige wat blijkbaar telt bij de pro-europese partijen....het bedrijfsleven. Wanneer profiteert de gewone burger er van?
Welke boeken gaat het hier precies over? Ik wil mij graag verdiepen in dit soort publicatiesquote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:34 schreef Ouder1 het volgende:
Het geloven in de sprookjesboeken van Rutte en van D66 is geen logisch nadenken.
Begin eens met eens diep en echt logisch nadenken over waarom jij het zo klakkeloos een 'debiele one-liner' noemt. Lees dan mijn reacties eens terug en ga nog eens nadenken over 'logisch nadenken'. Wat jij 'logisch nadenken' noemt zijn aannames, gebaseerd op doemscenario's die ergens in jouw achterhoofd de angst hebben gezaaid dat Nederland volledig economisch zal worden buiten gesloten, een cordon sanitaire door Europa, wanneer we uit Europa zouden stappen of het gewoon zouden vertikken aan bepaalde eisen/boetes van Europa te voldoen. De korte Europese geschiedenis laat juist zien dat een harde opstelling richting Europa voordeel oplevert en geen nadeel. Nederland is te braaf/volgzaam, gebaseerd op onterechte angst. Door alleen te kijken naar waar Nederland volgens aannames baat heeft bij Europa en volledig uit te sluiten waar Europa bewezen baat heeft bij Nederland.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik moet nadenken over een of andere debiele one-liner?
En in dat licht snap ik ook dat de gemiddelde vrachtwagenchauffeur minder blij is met de EUquote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:40 schreef xpompompomx het volgende:
Ik denk dat ik er wel van profiteerIk werk voor een groot Duits bedrijf en ik krijg opdrachten uit heel Europa, daarom is er ook geen haar op mijn hoofd die er aan denkt uit de EU te willen stappen.
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als het bedrijfsleven meer winst maakt, dan vloeit er meer geld naar de staatskas en groeit de werkgelegenheid. Zo profiteert de doorsnee burger.
Het lijkt me nogal logisch dat de doorsnee burger niet jaarlijks een cheque van 2.000 euro krijgt uitgereikt als bedankje voor het EU-lidmaatschap.
Oh, ik geloof best dat Nederland in staat is om op eigen houtje bilaterale handelsverdragen af te sluiten, hoewel ervaring leert dat het zelfs jaren duurt voordat zo'n akkoord rond is. Weet niet of dat in het voordeel is van Nederland.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:41 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Begin eens met eens die en echt logisch nadenken over waarom jij het zo klakkeloos een 'debiele one-liner' noemt. Lees dan mijn reacties eens terug en ga nog eens nadenken over 'logisch nadenken'. Wat jij 'logisch nadenken' noemt zijn aannames, gebaseerd op doemscenario's die ergens in jouw achterhoofd de angst hebben gezaaid dat Nederland volledig economisch zal worden buiten gesloten, een cordon sanitaire door Europa, wanneer we uit Europa zouden stappen of het gewoon zouden vertikken aan bepaalde eisen/boetes van Europa te voldoen. De korte Europese geschiedenis laat juist zien dat een harde opstelling richting Europa voordeel oplevert en geen nadeel. Nederland is te braaf/volgzaam, gebaseerd op onterechte angst. Door alleen te kijken naar waar Nederland volgens aannames baat heeft bij Europa en volledig uit te sluiten waar Europa bewezen baat heeft bij Nederland.
Je raakt als Nederland een flink deel van je export kwijt. Of denk je dat 'Europa' zoiets heeft van : Prima Nederland, wel de lusten maar niet de lasten!quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:41 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Begin eens met eens die en echt logisch nadenken over waarom jij het zo klakkeloos een 'debiele one-liner' noemt. Lees dan mijn reacties eens terug en ga nog eens nadenken over 'logisch nadenken'. Wat jij 'logisch nadenken' noemt zijn aannames, gebaseerd op doemscenario's die ergens in jouw achterhoofd de angst hebben gezaaid dat Nederland volledig economisch zal worden buiten gesloten, een cordon sanitaire door Europa, wanneer we uit Europa zouden stappen of het gewoon zouden vertikken aan bepaalde eisen/boetes van Europa te voldoen. De korte Europese geschiedenis laat juist zien dat een harde opstelling richting Europa voordeel oplevert en geen nadeel. Nederland is te braaf/volgzaam, gebaseerd op onterechte angst. Door alleen te kijken naar waar Nederland volgens aannames baat heeft bij Europa en volledig uit te sluiten waar Europa bewezen baat heeft bij Nederland.
Google is your best friend.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:41 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Welke boeken gaat het hier precies over? Ik wil mij graag verdiepen in dit soort publicaties
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, ik geloof best dat Nederland in staat is om op eigen houtje bilaterale handelsverdragen af te sluiten, hoewel ervaring leert dat het zelfs jaren duurt voordat zo'n akkoord rond is. Weet niet of dat in het voordeel is van Nederland.
Ik zie persoonlijk vooral geen reden om de EU te verlaten. We profiteren van de interne markt en ik vind het heerlijk dat grenzen vervagen. Verder geloof ik persoonlijk dat internationale samenwerking the way to go is, vooral gezien het onstuimige verleden van dit continent.
Er wordt niet naar de onderzoeker gewezen, er wordt naar het onderzoek gewezen. De kritiek is namelijk niet dat het onderzoek is uitgevoerd door de financiële telegraaf, de kritiek is dat de steekproef niet representatief is aangezien men uitsluitend bezoekers van de financiële telegraaf heeft ondervraagd.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel bijzonder dat wanneer de uitkomst van een onderzoek je niet bevalt er naar de onderzoeker wordt gewezen.
Angst. Ingegeven door propaganda en nergens bewezen met feiten of historische voorbeelden. Bewezen is wel dat een harde houding naar Europa ipv het brave jongentje uit te hangen (groot) voordeel oplevert.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Je raakt als Nederland een flink deel van je export kwijt. Of denk je dat 'Europa' zoiets heeft van : Prima Nederland, wel de lusten maar niet de lasten!![]()
Er wordt helemaal niet naar de onderzoeker gewezen. Er wordt naar de gehanteerde methodiek gewezen. Een steekproefpopulatie dient representatief te zijn voor de groep die zij zou moeten representeren. In dit geval zijn de conclusies te generaliseren naar 'mensen die de website van de Telegraaf bezoeken' en niet naar 'Nederlanders'. Je kunt ook niet zo maar politieke peilingen in een dorpje in Groningen of in Blaricum generaliseren naar heel Nederland.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nu lees ik helemaal geen krant en val daardoor niet in je hokjes te proppen, maar ik begrijp wel dat als zo'n onderzoek zo'n uitkomst geeft, dat dat een trend laat zien die je weldegelijk over heel Nederland kunt uitrollen. De onderzochte groep is namelijk dezelfde als bij eerdere vergelijkbare onderzoeken in die groep.
Kijk, als je nu zo'n onderzoek zou doen onder de PPVV stemmers, dan geef ik je gelijk, maar nu niet. Over heel Nederland zullen wellicht andere getallen te zien zijn, de trend is denk ik wel vergelijkbaar.
Maar we zullen het zien in de uitkomst van de verkiezingen. En dan nog verwacht ik dat die het werkelijke beeld zullen afzwakken ten gunste van de EU en de Euro omdat veel mensen die volgens de partijprogramma's wel op de PVV zouden moeten stemmen in de Europese verkiezingen, dat niet doen want PVV en racisme. Ik ben er daar één van. Ik heb de stemwijzer gebruikt en kwam uit op de PVV maar pleeg liever zelfmoord dan op die partij te stemmen.
Jammer dat we ondanks de EU niet kunnen stemmen op Europese partijen en politici want dan had ik gestemd op Nigel Farage.
Blijf jij het maar lekker op angst houden, laat ik het bij gezond verstand. Dag ouder.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Angst. Ingegeven door propaganda en nergens bewezen met feiten of historische voorbeelden. Bewezen is wel dat een harde houding naar Europa ipv het brave jongentje uit te hangen (groot) voordeel oplevert.
Dat we niet meer zouden kunnen profiteren van de interne markt is een aanname, geen feit.
Je laat bewust het feit dat ik het over een TREND heb maar links liggen hé? De anti-Europese sentimenten worden gewoon groter, ongeacht in welke groep de vergelijkbare onderzoeken steeds weer worden gehouden. In iedere groep zie je een stijging en stijging is een TREND. Kan je wel de struisvogel blijven spelen, maar feit is feit en aannames zoals een cordon sanitaire, zijn aannames.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niet naar de onderzoeker gewezen. Er wordt naar de gehanteerde methodiek gewezen. Een steekproefpopulatie dient representatief te zijn voor de groep die zij zou moeten representeren. In dit geval zijn de conclusies te generaliseren naar 'mensen die de website van de Telegraaf bezoeken' en niet naar 'Nederlanders'. Je kunt ook niet zo maar politieke peilingen in een dorpje in Groningen of in Blaricum generaliseren naar heel Nederland.
Dat de ontevreden groeit in tijden van crisis, verbaast mij eerlijk gezegd niet. Als zelfs politici als Rutte dan nog de schuld in de schoenen van Brussel proberen te schuiven ('3 procent begrotingstekort is een eis van Brussel'), dan vind ik het niet vreemd dat de genoemde sentimenten groter worden.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je laat bewust het feit dat ik het over een TREND heb maar links liggen hé? De anti-Europese sentimenten worden gewoon groter, ongeacht in welke groep de vergelijkbare onderzoeken steeds weer worden gehouden. In iedere groep zie je een stijging en stijging is een TREND. Kan je wel de struisvogel blijven spelen, maar feit is feit en aannames zoals een cordon sanitaire, zijn aannames.
Nee dat laat ik niet bewust achterwege. Het verandert simpelweg niets aan wat ik stel. Trends kunnen namelijk in polariserende omstandigheden ook prima divergeren tussen verschillende groepen. Kijk bijvoorbeeld naar de VS, waar het politieke midden steeds meer verdwijnt. Dat in een bepaalde subpopulatie een trend te zien is, zegt dus niet zoveel.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je laat bewust het feit dat ik het over een TREND heb maar links liggen hé? De anti-Europese sentimenten worden gewoon groter, ongeacht in welke groep de vergelijkbare onderzoeken steeds weer worden gehouden. In iedere groep zie je een stijging en stijging is een TREND. Kan je wel de struisvogel blijven spelen, maar feit is feit en aannames zoals een cordon sanitaire, zijn aannames.
Wat gaat de PVV-fractie in Europa doen aan het aantal Marokkanen in Nederland?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:07 schreef IslamMohammed het volgende:
Mijn eerste post en al direct een STEMADVIES
Stem Artikel50 of de Piraat wanneer het je niet uitmaakt hoeveel KUT-Marokkanen er in Nederland zijn en blijven en komen
en anders PVV wanneer je 3x minder wil
en ga vooral stemmen!!
Mensen worden over het algemeen ontevredener wanneer groei afvlakt. Want wat moet je dan doen? Ineens hard gaan werken terwijl het daarvoor zo gemakkelijk ging? Ineens pijnlijke hervormingen doorvoeren? Men koos in landen die in de shit kwamen voor dat laatste, en de kans dat die veel harder gaan groeien dan Nederland is in de komende jaren is groot. In Nederland heeft men kunnen pappen en nathouden, en heeft men niets gedaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat de ontevreden groeit in tijden van crisis, verbaast mij eerlijk gezegd niet. Als zelfs politici als Rutte dan nog de schuld in de schoenen van Brussel proberen te schuiven ('3 procent begrotingstekort is een eis van Brussel'), dan vind ik het niet vreemd dat de genoemde sentimenten groter worden.
Ik ben persoonlijk echter geen voorstander van reactionaire politiek.
LOL.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:55 schreef SicSicSics het volgende:
Bovendien Ouder1:Als jij met termen als 'sprookjesboeken van Rutte en D66' gaat strooien, blijkt dat niet van veel zelfdenkend vermogen. Populistische praat papegaaien is ook redelijk hypocriet als je anderen ervan beschuldigt niet zelf te denken
Euhhh... Wat heeft de EU te maken met het aantal ontspoorde Marokkaanse jongens in Nederland?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:07 schreef IslamMohammed het volgende:
Mijn eerste post en al direct een STEMADVIES
Stem Artikel50 of de Piraat wanneer het je niet uitmaakt hoeveel KUT-Marokkanen er in Nederland zijn en blijven en komen
en anders PVV wanneer je 3x minder wil
en ga vooral stemmen!!
Kan je ook naar GB.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:07 schreef betyar het volgende:
Ik mis het wisselen, daarom ga ik enkel naar Hongarije, die hebben tenminste geen euro.
Ah. De werkeloosheid blijft dus niet stijgen? Dat zit tussen mijn oren? Met de economie blijven we ook niet achter? Ook tussen mijn oren? En de lastenverzwaringen stapelen zich blijkbaar ook al niet op.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mensen worden over het algemeen ontevredener wanneer groei afvlakt. Want wat moet je dan doen? Ineens hard gaan werken terwijl het daarvoor zo gemakkelijk ging? Ineens pijnlijke hervormingen doorvoeren? Men koos in landen die in de shit kwamen voor dat laatste, en de kans dat die veel harder gaan groeien dan Nederland is in de komende jaren is groot. In Nederland heeft men kunnen pappen en nathouden, en heeft men niets gedaan.
Als de groei negatief is gaat men wel proberen er iets aan te doen.
En dat is natuurlijk allemaal de schuld van de EU?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ah. De werkeloosheid blijft dus niet stijgen? Dat zit tussen mijn oren? Met de economie blijven we ook niet achter? Ook tussen mijn oren? En de lastenverzwaringen stapelen zich blijkbaar ook al niet op.
Ah. Schrijf dat even boven je voordeur voor het geval Nederland weer eens hun hulp nodig heeft. Dan kunnen ze jou een plezier doen en je overslaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan dat inteelteiland.
Mede. En in dat 'mede' vooral de slappe houding van onze 'volksvertegenwoordigers'quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat is natuurlijk allemaal de schuld van de EU?
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ah. Schrijf dat even boven je voordeur voor het geval Nederland weer eens hun hulp nodig heeft. Dan kunnen ze jou een plezier doen en je overslaan.
Je beseft dat de wereldeconomie een enorme optater heeft gehad in 2008? De zogeheten kredietcrisis doet een belletje rinkelen, neem ik aan?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mede. En in dat 'mede' vooral de slappe houding van onze 'volksvertegenwoordigers'die die naam niet waardig zijn.
De overheid had helemaal niks moeten doen. De markt haar werking laten doen is het beste.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je beseft dat de wereldeconomie een enorme optater heeft gehad in 2008? De zogeheten kredietcrisis doet een belletje rinkelen, neem ik aan?
De overheid knipt niet even met de vingers en dan zijn de problemen verdwenen. Zo werkt het niet.
argumentum ad verecundiam ?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
LOL.
Ik ben Christen en krijg de opmerking 'sprookjesboek' wel erg vaak naar mijn hoofd geslingerd als het gaat om de bijbel. In de bijbel staan namelijk geen feiten maar verhalen die het geloof in God als 'waar' neerzetten.
Wat is dan het verschil met de verhalen van de VVD en D66 dat Nederland het NOG slechter zou doen als we uit de EU zouden stappen? Dat er een cordon sanitaire aan Nederland opgelegd zou worden en handel met Europa zo goed als onmogelijk zou worden? Dat er nu DANKZIJ de EU een grotere export is dan voor we in de EU stapten? Dat de EU Nederland meer oplevert dan kost?
Aannames, aannames, aannames. Niets anders. Verhalen die het geloof in de EU als 'waar' neerzetten.
Weet je dat ik, als ik tussen jouw geschreeuw en geëmmer en wijzen en overdrijven doorlees, het redelijk met je eens ben?quote:Er zijn geen bewijzen dat Nederland het zonder de EU slechter gedaan zou hebben. Dat weten we niet en kunnen we niet weten, alleen maar naar gissen.
Feit is wel dat tegengas en een harde opstelling naar de EU wat oplevert; denk Polen, denk Engeland, denk Frankrijk. Landen die op een gegeven moment hun poot stijf hebben gehouden, het verdomd hebben aan EU eisen te voldoen of meer geld eisten. Zijn zij toen failliet gegaan? Hebben zij toen boetes betaald? Nee, de EU eisen aan hen werden verlaagd, de subsidies verhoogd en de te betalen EU bijdrages verlaagd. FEITEN.
Feit is ook dat zowel de landbouw alsook Schiphol redelijke grote profiteurs van Europese Subsidies zijnquote:FEIT is ook dat de EU Nederland als grote netto betaler, als grote landbouwproducent, als grote (lucht)haven gewoon harder nodig heeft dan Nederland de EU.
Weet je dat ik, als ik tussen jouw geschreeuw en geëmmer en het wijzen en overdrijven doorlees, het redelijk met je eens ben?quote:Ik ben dan ook niet direct een voorstander van het afschaffen van de EU of het uit de EU stappen, maar dat brave, angstige gedoe moet maar eens afgelopen zijn. We hoeven niet alles te accepteren en ons de wet voor te laten schrijven zoals Rutte beweerd, of D66 claimt dat zo goed is voor Nederland. Zeker wat de verziekte arbeidsmarkt betreft en de enorme toestroom van vluchtelingen, mag Nederland best eens de middelvinger opsteken naar Brussel en stoppen met buigen voor de Brusselse pik.
Lees even terug. Nederland doet het slecht in verhouding tot andere landen in Europa. Dus jij wil zeggen dat dat komt omdat alleen Nederland last heeft van de crisis? Pffff...quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je beseft dat de wereldeconomie een enorme optater heeft gehad in 2008? De zogeheten kredietcrisis doet een belletje rinkelen, neem ik aan?
De overheid knipt niet even met de vingers en dan zijn de problemen verdwenen. Zo werkt het niet.
Idd. België zat een tijd zonder regering en deed het toen beter dan toen ze weer een regering kregen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:28 schreef betyar het volgende:
[..]
De overheid had helemaal niks moeten doen. De markt haar werking laten doen is het beste.
Dat is ook echt wat ik schrijf, ja.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Lees even terug. Nederland doet het slecht in verhouding tot andere landen in Europa. Dus jij wil zeggen dat dat komt omdat alleen Nederland last heeft van de crisis? Pffff...
Nee dat heb ik je in eerdere topics al uitgelegd. Nederland kampt met een buitengewone hoeveelheid private schulden. Daarvoor zit Nederland op de blaren.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Lees even terug. Nederland doet het slecht in verhouding tot andere landen in Europa. Dus jij wil zeggen dat dat komt omdat alleen Nederland last heeft van de crisis? Pffff...
Klopt; die stelling van jou heb je in een ander topic ook al aan me op proberen te dringen. Alleen wilde en kon je hem toen ook al niet echt onderbouwen, dus hecht ik daar geen waarde aan. Ik laat me graag informeren, heb ik toen ook gezegd, maar dan moet je wel informatie geven ipv wat losse flarden en 'ik weet het beter' zonder op andere argumenten en vragen in te gaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat heb ik je in eerdere topics al uitgelegd. Nederland kampt met een buitengewone hoeveelheid private schulden. Daarvoor zit Nederland op de blaren.
Nee. Ik roep maar wat.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:14 schreef Ouder1 het volgende:
Weet je wat dat betekent? Want in deze context slaat dat als een tang op een varken.
Ik heb je daar ook meerdere onderbouwingen gegeven. Maar ik geef ze nog maar een keertje.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Klopt; die stelling van jou heb je in een ander topic ook al aan me op proberen te dringen. Alleen wilde en kon je hem toen ook al niet echt onderbouwen, dus hecht ik daar geen waarde aan. Ik laat me graag informeren, heb ik toen ook gezegd, maar dan moet je wel informatie geven ipv wat losse flarden en 'ik weet het beter' zonder op andere argumenten en vragen in te gaan.
Ik geloof er echt niet in dat de hele Nederlandse achterstand veroorzaakt wordt door alleen de hoge private hypotheekschuld die volgens jou verplicht versneld afgelost dient te worden wanneer een huis onderwater staat. Ik zie veel meer de oorzaak in de opstapelende lastenverzwaringen en de arbeidsmigratie.
Argumentum ad verecundiam is een argument gebaseerd op autoriteit; Iets is waar omdat die of die dat zegt of iets is niet waar omdat die of die dat zegt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:22 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nee. Ik roep maar wat.![]()
Maar ik ben Atheïst en krijg deze opmerking regelmatig naar mijn hoofd geslingerd.
En over een paar jaar ook nog ontwikkelingsgeld aan Nederland moeten gaan betalen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Sowieso zal het een probleem opleveren voor de EU aangezien ze een grote netto betaler kwijt zouden raken.
Als mod zou je moete weten dat het puur geven van linkjes niet zoveel zegt. Geef op zijn minst quotes die jouw beargumentatie onderschrijven.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb je daar ook meerdere onderbouwingen gegeven. Maar ik geef ze nog maar een keertje.
http://www.iex.nl/Column/70561/Ontschulden-ontschulden.aspx
http://miljoenennota.rijk(...)Nederlandse-economie
http://www.nu.nl/economie(...)ste-in-eurozone.html
http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/tag/hypotheekschuld/
Het is natuurlijk leuk om de crisis naar jouw politieke straatje te praten maar meer dan "Dat denk ik" heb ik nog niet aan argumenten gezien.
Als het zo simpel lag, dan zou je dat in Duitsland net zo goed moeten zien. Midden jaren '90 hadden beide landen praktisch dezelfde belasting- en premiedruk. Beide landen hebben deze inmiddels wat teruggebracht. Nederland wat verder dan Duitsland.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Klopt; die stelling van jou heb je in een ander topic ook al aan me op proberen te dringen. Alleen wilde en kon je hem toen ook al niet echt onderbouwen, dus hecht ik daar geen waarde aan. Ik laat me graag informeren, heb ik toen ook gezegd, maar dan moet je wel informatie geven ipv wat losse flarden en 'ik weet het beter' zonder op andere argumenten en vragen in te gaan.
Ik geloof er echt niet in dat de hele Nederlandse achterstand veroorzaakt wordt door alleen de hoge private hypotheekschuld die volgens jou verplicht versneld afgelost dient te worden wanneer een huis onderwater staat. Ik zie veel meer de oorzaak in de opstapelende lastenverzwaringen en de arbeidsmigratie.
Want andere landen hebben daar geen last van?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:19 schreef Ouder1 het volgende:
Ik zie veel meer de oorzaak in de opstapelende lastenverzwaringen en de arbeidsmigratie.
Of natuurlijk op de opmerking:quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:33 schreef Ouder1 het volgende:
En dat laat jij los op mijn argument dat de pro-EU verhalen over de enorme voordelen/winsten die de EU ons zouden hebben opgeleverd gebaseerd zijn op aannames omdat er geen valide controle cijfers zijn? Euh? Dûh?
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:14 schreef Ouder1 het volgende:
Ik ben Christen en krijg de opmerking 'sprookjesboek' wel erg vaak naar mijn hoofd geslingerd als het gaat om de bijbel.
Grappig ook te zien dat jouw linkjes jouw bewering ook gewoon tegenspreken. LOL.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb je daar ook meerdere onderbouwingen gegeven. Maar ik geef ze nog maar een keertje.
http://www.iex.nl/Column/70561/Ontschulden-ontschulden.aspx
http://miljoenennota.rijk(...)Nederlandse-economie
http://www.nu.nl/economie(...)ste-in-eurozone.html
http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/tag/hypotheekschuld/
Het is natuurlijk leuk om de crisis naar jouw politieke straatje te praten maar meer dan "Dat denk ik" heb ik nog niet aan argumenten gezien.
In landen als Ierland, Portugal, Griekenland, etc heeft men pijnlijke harde maatregelen moeten nemen. Echt moeten hervormen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ah. De werkeloosheid blijft dus niet stijgen? Dat zit tussen mijn oren? Met de economie blijven we ook niet achter? Ook tussen mijn oren? En de lastenverzwaringen stapelen zich blijkbaar ook al niet op.
Ik denk dat ik iets gemist heb. De belasting en premiedruk in Nederland is MINDER geworden? Ondanks al die lastenverzwaringen zoals een hogere BTW?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als het zo simpel lag, dan zou je dat in Duitsland net zo goed moeten zien. Midden jaren '90 hadden beide landen praktisch dezelfde belasting- en premiedruk. Beide landen hebben deze inmiddels wat teruggebracht. Nederland wat verder dan Duitsland.
Ah. Wespensteek slaat weer eens de plank volledig mis met zijn geneuzel op de letter.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Of natuurlijk op de opmerking:
[..]
40% in 2000, 36% in 2013.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik iets gemist heb. De belasting en premiedruk in Nederland is MINDER geworden? Ondanks al die lastenverzwaringen zoals een hogere BTW?
Piraat wil juist meer macht naar de EU..quote:Op dinsdag 20 mei 2014 08:33 schreef BasEnAad het volgende:
PVV is een verzameling debielen die in Europa samenwerkt met nog grotere debielen.
Ik stem wel Artikel50 of de Piraat.
quote:
Ik geef je zelfs nog een hint...quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:44 schreef Ouder1 het volgende:
Ah. Wespensteek slaat weer eens de plank volledig mis met zijn geneuzel op de letter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |