abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140161353
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:41 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Welke boeken gaat het hier precies over? Ik wil mij graag verdiepen in dit soort publicaties O+
Google is your best friend.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 10:45:57 #52
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_140161369
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, ik geloof best dat Nederland in staat is om op eigen houtje bilaterale handelsverdragen af te sluiten, hoewel ervaring leert dat het zelfs jaren duurt voordat zo'n akkoord rond is. Weet niet of dat in het voordeel is van Nederland.

Ik zie persoonlijk vooral geen reden om de EU te verlaten. We profiteren van de interne markt en ik vind het heerlijk dat grenzen vervagen. Verder geloof ik persoonlijk dat internationale samenwerking the way to go is, vooral gezien het onstuimige verleden van dit continent.
_O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_140161454
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind het altijd wel bijzonder dat wanneer de uitkomst van een onderzoek je niet bevalt er naar de onderzoeker wordt gewezen.
Er wordt niet naar de onderzoeker gewezen, er wordt naar het onderzoek gewezen. De kritiek is namelijk niet dat het onderzoek is uitgevoerd door de financiële telegraaf, de kritiek is dat de steekproef niet representatief is aangezien men uitsluitend bezoekers van de financiële telegraaf heeft ondervraagd.
pi_140161457
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Je raakt als Nederland een flink deel van je export kwijt. Of denk je dat 'Europa' zoiets heeft van : Prima Nederland, wel de lusten maar niet de lasten!

:D :')
Angst. Ingegeven door propaganda en nergens bewezen met feiten of historische voorbeelden. Bewezen is wel dat een harde houding naar Europa ipv het brave jongentje uit te hangen (groot) voordeel oplevert.

Dat we niet meer zouden kunnen profiteren van de interne markt is een aanname, geen feit.
pi_140161465
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind het altijd wel bijzonder dat wanneer de uitkomst van een onderzoek je niet bevalt er naar de onderzoeker wordt gewezen.

Nu lees ik helemaal geen krant en val daardoor niet in je hokjes te proppen, maar ik begrijp wel dat als zo'n onderzoek zo'n uitkomst geeft, dat dat een trend laat zien die je weldegelijk over heel Nederland kunt uitrollen. De onderzochte groep is namelijk dezelfde als bij eerdere vergelijkbare onderzoeken in die groep.
Kijk, als je nu zo'n onderzoek zou doen onder de PPVV stemmers, dan geef ik je gelijk, maar nu niet. Over heel Nederland zullen wellicht andere getallen te zien zijn, de trend is denk ik wel vergelijkbaar.

Maar we zullen het zien in de uitkomst van de verkiezingen. En dan nog verwacht ik dat die het werkelijke beeld zullen afzwakken ten gunste van de EU en de Euro omdat veel mensen die volgens de partijprogramma's wel op de PVV zouden moeten stemmen in de Europese verkiezingen, dat niet doen want PVV en racisme. Ik ben er daar één van. Ik heb de stemwijzer gebruikt en kwam uit op de PVV maar pleeg liever zelfmoord dan op die partij te stemmen.

Jammer dat we ondanks de EU niet kunnen stemmen op Europese partijen en politici want dan had ik gestemd op Nigel Farage.
Er wordt helemaal niet naar de onderzoeker gewezen. Er wordt naar de gehanteerde methodiek gewezen. Een steekproefpopulatie dient representatief te zijn voor de groep die zij zou moeten representeren. In dit geval zijn de conclusies te generaliseren naar 'mensen die de website van de Telegraaf bezoeken' en niet naar 'Nederlanders'. Je kunt ook niet zo maar politieke peilingen in een dorpje in Groningen of in Blaricum generaliseren naar heel Nederland.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 20 mei 2014 @ 10:50:22 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_140161480
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Angst. Ingegeven door propaganda en nergens bewezen met feiten of historische voorbeelden. Bewezen is wel dat een harde houding naar Europa ipv het brave jongentje uit te hangen (groot) voordeel oplevert.

Dat we niet meer zouden kunnen profiteren van de interne markt is een aanname, geen feit.
Blijf jij het maar lekker op angst houden, laat ik het bij gezond verstand. Dag ouder.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_140161546
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er wordt helemaal niet naar de onderzoeker gewezen. Er wordt naar de gehanteerde methodiek gewezen. Een steekproefpopulatie dient representatief te zijn voor de groep die zij zou moeten representeren. In dit geval zijn de conclusies te generaliseren naar 'mensen die de website van de Telegraaf bezoeken' en niet naar 'Nederlanders'. Je kunt ook niet zo maar politieke peilingen in een dorpje in Groningen of in Blaricum generaliseren naar heel Nederland.
Je laat bewust het feit dat ik het over een TREND heb maar links liggen hé? De anti-Europese sentimenten worden gewoon groter, ongeacht in welke groep de vergelijkbare onderzoeken steeds weer worden gehouden. In iedere groep zie je een stijging en stijging is een TREND. Kan je wel de struisvogel blijven spelen, maar feit is feit en aannames zoals een cordon sanitaire, zijn aannames.
pi_140161622
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je laat bewust het feit dat ik het over een TREND heb maar links liggen hé? De anti-Europese sentimenten worden gewoon groter, ongeacht in welke groep de vergelijkbare onderzoeken steeds weer worden gehouden. In iedere groep zie je een stijging en stijging is een TREND. Kan je wel de struisvogel blijven spelen, maar feit is feit en aannames zoals een cordon sanitaire, zijn aannames.
Dat de ontevreden groeit in tijden van crisis, verbaast mij eerlijk gezegd niet. Als zelfs politici als Rutte dan nog de schuld in de schoenen van Brussel proberen te schuiven ('3 procent begrotingstekort is een eis van Brussel'), dan vind ik het niet vreemd dat de genoemde sentimenten groter worden.

Ik ben persoonlijk echter geen voorstander van reactionaire politiek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 20 mei 2014 @ 10:55:43 #59
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_140161629
SGP grootste partij van Nederland.

Na onderzoek in Staphorst is gebleken dat 45% van de mensen in Nederland voor invoering van rok met zwarte kousen is. Tevens wordt de SGP de grootste partij bij de volgende verkiezingen.

Bovendien Ouder1:
Als jij met termen als 'sprookjesboeken van Rutte en D66' gaat strooien, blijkt dat niet van veel zelfdenkend vermogen. Populistische praat papegaaien is ook redelijk hypocriet als je anderen ervan beschuldigt niet zelf te denken ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_140161635
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee dat laat ik niet bewust achterwege. Het verandert simpelweg niets aan wat ik stel. Trends kunnen namelijk in polariserende omstandigheden ook prima divergeren tussen verschillende groepen. Kijk bijvoorbeeld naar de VS, waar het politieke midden steeds meer verdwijnt. Dat in een bepaalde subpopulatie een trend te zien is, zegt dus niet zoveel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 20 mei 2014 @ 11:07:06 #61
428206 IslamMohammed
Oil matters, gas is secondary
pi_140161900
Mijn eerste post en al direct een STEMADVIES

Stem Artikel50 of de Piraat wanneer het je niet uitmaakt hoeveel KUT-Marokkanen er in Nederland zijn en blijven en komen
en anders PVV wanneer je 3x minder wil
en ga vooral stemmen!!
PEDO GEDOGER in 2008 a Saudi court refused to annul a marriage between an 8-year-old girl and a 58-year-old man
Zijn Timmermans en Peter R. de Vries al in PEDO land gesignaleerd?
  dinsdag 20 mei 2014 @ 11:07:22 #62
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_140161910
Ik mis het wisselen, daarom ga ik enkel naar Hongarije, die hebben tenminste geen euro.
pi_140162038
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:07 schreef IslamMohammed het volgende:

Stem Artikel50 of de Piraat wanneer het je niet uitmaakt hoeveel KUT-Marokkanen er in Nederland zijn en blijven en komen
en ga vooral stemmen!!
Wat gaat de PVV-fractie in Europa doen aan het aantal Marokkanen in Nederland?
Wat gaat de PVV-fractie in Europa überhaupt doen? Ik heb niet de indruk dat ze de afgelopen acht jaar veel gedaan hebben, afgezien van hun tegenstem toen er eindelijk iets gedaan kon worden aan de peperdure maandelijkse verhuizing van Brussel naar Straatsburg.
  Overall beste user 2022 dinsdag 20 mei 2014 @ 11:12:34 #64
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_140162062
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat de ontevreden groeit in tijden van crisis, verbaast mij eerlijk gezegd niet. Als zelfs politici als Rutte dan nog de schuld in de schoenen van Brussel proberen te schuiven ('3 procent begrotingstekort is een eis van Brussel'), dan vind ik het niet vreemd dat de genoemde sentimenten groter worden.

Ik ben persoonlijk echter geen voorstander van reactionaire politiek.
Mensen worden over het algemeen ontevredener wanneer groei afvlakt. Want wat moet je dan doen? Ineens hard gaan werken terwijl het daarvoor zo gemakkelijk ging? Ineens pijnlijke hervormingen doorvoeren? Men koos in landen die in de shit kwamen voor dat laatste, en de kans dat die veel harder gaan groeien dan Nederland is in de komende jaren is groot. In Nederland heeft men kunnen pappen en nathouden, en heeft men niets gedaan.

Als de groei negatief is gaat men wel proberen er iets aan te doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_140162115
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:55 schreef SicSicSics het volgende:
Bovendien Ouder1:Als jij met termen als 'sprookjesboeken van Rutte en D66' gaat strooien, blijkt dat niet van veel zelfdenkend vermogen. Populistische praat papegaaien is ook redelijk hypocriet als je anderen ervan beschuldigt niet zelf te denken
LOL.

Ik ben Christen en krijg de opmerking 'sprookjesboek' wel erg vaak naar mijn hoofd geslingerd als het gaat om de bijbel. In de bijbel staan namelijk geen feiten maar verhalen die het geloof in God als 'waar' neerzetten.

Wat is dan het verschil met de verhalen van de VVD en D66 dat Nederland het NOG slechter zou doen als we uit de EU zouden stappen? Dat er een cordon sanitaire aan Nederland opgelegd zou worden en handel met Europa zo goed als onmogelijk zou worden? Dat er nu DANKZIJ de EU een grotere export is dan voor we in de EU stapten? Dat de EU Nederland meer oplevert dan kost?
Aannames, aannames, aannames. Niets anders. Verhalen die het geloof in de EU als 'waar' neerzetten.

Er zijn geen bewijzen dat Nederland het zonder de EU slechter gedaan zou hebben. Dat weten we niet en kunnen we niet weten, alleen maar naar gissen.
Feit is wel dat tegengas en een harde opstelling naar de EU wat oplevert; denk Polen, denk Engeland, denk Frankrijk. Landen die op een gegeven moment hun poot stijf hebben gehouden, het verdomd hebben aan EU eisen te voldoen of meer geld eisten. Zijn zij toen failliet gegaan? Hebben zij toen boetes betaald? Nee, de EU eisen aan hen werden verlaagd, de subsidies verhoogd en de te betalen EU bijdrages verlaagd. FEITEN.
FEIT is ook dat de EU Nederland als grote netto betaler, als grote landbouwproducent, als grote (lucht)haven gewoon harder nodig heeft dan Nederland de EU.

Ik ben dan ook niet direct een voorstander van het afschaffen van de EU of het uit de EU stappen, maar dat brave, angstige gedoe moet maar eens afgelopen zijn. We hoeven niet alles te accepteren en ons de wet voor te laten schrijven zoals Rutte beweerd, of D66 claimt dat zo goed is voor Nederland. Zeker wat de verziekte arbeidsmarkt betreft en de enorme toestroom van vluchtelingen, mag Nederland best eens de middelvinger opsteken naar Brussel en stoppen met buigen voor de Brusselse pik.
pi_140162156
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:07 schreef IslamMohammed het volgende:

en ga vooral stemmen!!
Euhhh... Wat heeft de EU te maken met het aantal ontspoorde Marokkaanse jongens in Nederland?
pi_140162163
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:07 schreef betyar het volgende:
Ik mis het wisselen, daarom ga ik enkel naar Hongarije, die hebben tenminste geen euro.
Kan je ook naar GB.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 11:17:41 #68
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_140162214
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Kan je ook naar GB.
Ik heb een hekel aan dat inteelteiland.
pi_140162241
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:12 schreef Ulx het volgende:

[..]

Mensen worden over het algemeen ontevredener wanneer groei afvlakt. Want wat moet je dan doen? Ineens hard gaan werken terwijl het daarvoor zo gemakkelijk ging? Ineens pijnlijke hervormingen doorvoeren? Men koos in landen die in de shit kwamen voor dat laatste, en de kans dat die veel harder gaan groeien dan Nederland is in de komende jaren is groot. In Nederland heeft men kunnen pappen en nathouden, en heeft men niets gedaan.

Als de groei negatief is gaat men wel proberen er iets aan te doen.
Ah. De werkeloosheid blijft dus niet stijgen? Dat zit tussen mijn oren? Met de economie blijven we ook niet achter? Ook tussen mijn oren? En de lastenverzwaringen stapelen zich blijkbaar ook al niet op. :N
pi_140162296
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ah. De werkeloosheid blijft dus niet stijgen? Dat zit tussen mijn oren? Met de economie blijven we ook niet achter? Ook tussen mijn oren? En de lastenverzwaringen stapelen zich blijkbaar ook al niet op. :N
En dat is natuurlijk allemaal de schuld van de EU?
pi_140162330
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:17 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik heb een hekel aan dat inteelteiland.
Ah. Schrijf dat even boven je voordeur voor het geval Nederland weer eens hun hulp nodig heeft. Dan kunnen ze jou een plezier doen en je overslaan.
pi_140162367
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat is natuurlijk allemaal de schuld van de EU?
Mede. En in dat 'mede' vooral de slappe houding van onze 'volksvertegenwoordigers' :r die die naam niet waardig zijn.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 11:23:41 #73
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_140162387
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ah. Schrijf dat even boven je voordeur voor het geval Nederland weer eens hun hulp nodig heeft. Dan kunnen ze jou een plezier doen en je overslaan.
:')
pi_140162409
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mede. En in dat 'mede' vooral de slappe houding van onze 'volksvertegenwoordigers' :r die die naam niet waardig zijn.
Je beseft dat de wereldeconomie een enorme optater heeft gehad in 2008? De zogeheten kredietcrisis doet een belletje rinkelen, neem ik aan?

De overheid knipt niet even met de vingers en dan zijn de problemen verdwenen. Zo werkt het niet.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 11:28:00 #75
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_140162521
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 11:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je beseft dat de wereldeconomie een enorme optater heeft gehad in 2008? De zogeheten kredietcrisis doet een belletje rinkelen, neem ik aan?

De overheid knipt niet even met de vingers en dan zijn de problemen verdwenen. Zo werkt het niet.
De overheid had helemaal niks moeten doen. De markt haar werking laten doen is het beste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')