Google is your best friend.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:41 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Welke boeken gaat het hier precies over? Ik wil mij graag verdiepen in dit soort publicaties
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, ik geloof best dat Nederland in staat is om op eigen houtje bilaterale handelsverdragen af te sluiten, hoewel ervaring leert dat het zelfs jaren duurt voordat zo'n akkoord rond is. Weet niet of dat in het voordeel is van Nederland.
Ik zie persoonlijk vooral geen reden om de EU te verlaten. We profiteren van de interne markt en ik vind het heerlijk dat grenzen vervagen. Verder geloof ik persoonlijk dat internationale samenwerking the way to go is, vooral gezien het onstuimige verleden van dit continent.
Er wordt niet naar de onderzoeker gewezen, er wordt naar het onderzoek gewezen. De kritiek is namelijk niet dat het onderzoek is uitgevoerd door de financiële telegraaf, de kritiek is dat de steekproef niet representatief is aangezien men uitsluitend bezoekers van de financiële telegraaf heeft ondervraagd.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel bijzonder dat wanneer de uitkomst van een onderzoek je niet bevalt er naar de onderzoeker wordt gewezen.
Angst. Ingegeven door propaganda en nergens bewezen met feiten of historische voorbeelden. Bewezen is wel dat een harde houding naar Europa ipv het brave jongentje uit te hangen (groot) voordeel oplevert.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Je raakt als Nederland een flink deel van je export kwijt. Of denk je dat 'Europa' zoiets heeft van : Prima Nederland, wel de lusten maar niet de lasten!![]()
Er wordt helemaal niet naar de onderzoeker gewezen. Er wordt naar de gehanteerde methodiek gewezen. Een steekproefpopulatie dient representatief te zijn voor de groep die zij zou moeten representeren. In dit geval zijn de conclusies te generaliseren naar 'mensen die de website van de Telegraaf bezoeken' en niet naar 'Nederlanders'. Je kunt ook niet zo maar politieke peilingen in een dorpje in Groningen of in Blaricum generaliseren naar heel Nederland.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel bijzonder dat wanneer de uitkomst van een onderzoek je niet bevalt er naar de onderzoeker wordt gewezen.
Nu lees ik helemaal geen krant en val daardoor niet in je hokjes te proppen, maar ik begrijp wel dat als zo'n onderzoek zo'n uitkomst geeft, dat dat een trend laat zien die je weldegelijk over heel Nederland kunt uitrollen. De onderzochte groep is namelijk dezelfde als bij eerdere vergelijkbare onderzoeken in die groep.
Kijk, als je nu zo'n onderzoek zou doen onder de PPVV stemmers, dan geef ik je gelijk, maar nu niet. Over heel Nederland zullen wellicht andere getallen te zien zijn, de trend is denk ik wel vergelijkbaar.
Maar we zullen het zien in de uitkomst van de verkiezingen. En dan nog verwacht ik dat die het werkelijke beeld zullen afzwakken ten gunste van de EU en de Euro omdat veel mensen die volgens de partijprogramma's wel op de PVV zouden moeten stemmen in de Europese verkiezingen, dat niet doen want PVV en racisme. Ik ben er daar één van. Ik heb de stemwijzer gebruikt en kwam uit op de PVV maar pleeg liever zelfmoord dan op die partij te stemmen.
Jammer dat we ondanks de EU niet kunnen stemmen op Europese partijen en politici want dan had ik gestemd op Nigel Farage.
Blijf jij het maar lekker op angst houden, laat ik het bij gezond verstand. Dag ouder.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Angst. Ingegeven door propaganda en nergens bewezen met feiten of historische voorbeelden. Bewezen is wel dat een harde houding naar Europa ipv het brave jongentje uit te hangen (groot) voordeel oplevert.
Dat we niet meer zouden kunnen profiteren van de interne markt is een aanname, geen feit.
Je laat bewust het feit dat ik het over een TREND heb maar links liggen hé? De anti-Europese sentimenten worden gewoon groter, ongeacht in welke groep de vergelijkbare onderzoeken steeds weer worden gehouden. In iedere groep zie je een stijging en stijging is een TREND. Kan je wel de struisvogel blijven spelen, maar feit is feit en aannames zoals een cordon sanitaire, zijn aannames.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niet naar de onderzoeker gewezen. Er wordt naar de gehanteerde methodiek gewezen. Een steekproefpopulatie dient representatief te zijn voor de groep die zij zou moeten representeren. In dit geval zijn de conclusies te generaliseren naar 'mensen die de website van de Telegraaf bezoeken' en niet naar 'Nederlanders'. Je kunt ook niet zo maar politieke peilingen in een dorpje in Groningen of in Blaricum generaliseren naar heel Nederland.
Dat de ontevreden groeit in tijden van crisis, verbaast mij eerlijk gezegd niet. Als zelfs politici als Rutte dan nog de schuld in de schoenen van Brussel proberen te schuiven ('3 procent begrotingstekort is een eis van Brussel'), dan vind ik het niet vreemd dat de genoemde sentimenten groter worden.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je laat bewust het feit dat ik het over een TREND heb maar links liggen hé? De anti-Europese sentimenten worden gewoon groter, ongeacht in welke groep de vergelijkbare onderzoeken steeds weer worden gehouden. In iedere groep zie je een stijging en stijging is een TREND. Kan je wel de struisvogel blijven spelen, maar feit is feit en aannames zoals een cordon sanitaire, zijn aannames.
Nee dat laat ik niet bewust achterwege. Het verandert simpelweg niets aan wat ik stel. Trends kunnen namelijk in polariserende omstandigheden ook prima divergeren tussen verschillende groepen. Kijk bijvoorbeeld naar de VS, waar het politieke midden steeds meer verdwijnt. Dat in een bepaalde subpopulatie een trend te zien is, zegt dus niet zoveel.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je laat bewust het feit dat ik het over een TREND heb maar links liggen hé? De anti-Europese sentimenten worden gewoon groter, ongeacht in welke groep de vergelijkbare onderzoeken steeds weer worden gehouden. In iedere groep zie je een stijging en stijging is een TREND. Kan je wel de struisvogel blijven spelen, maar feit is feit en aannames zoals een cordon sanitaire, zijn aannames.
Wat gaat de PVV-fractie in Europa doen aan het aantal Marokkanen in Nederland?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:07 schreef IslamMohammed het volgende:
Mijn eerste post en al direct een STEMADVIES
Stem Artikel50 of de Piraat wanneer het je niet uitmaakt hoeveel KUT-Marokkanen er in Nederland zijn en blijven en komen
en anders PVV wanneer je 3x minder wil
en ga vooral stemmen!!
Mensen worden over het algemeen ontevredener wanneer groei afvlakt. Want wat moet je dan doen? Ineens hard gaan werken terwijl het daarvoor zo gemakkelijk ging? Ineens pijnlijke hervormingen doorvoeren? Men koos in landen die in de shit kwamen voor dat laatste, en de kans dat die veel harder gaan groeien dan Nederland is in de komende jaren is groot. In Nederland heeft men kunnen pappen en nathouden, en heeft men niets gedaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat de ontevreden groeit in tijden van crisis, verbaast mij eerlijk gezegd niet. Als zelfs politici als Rutte dan nog de schuld in de schoenen van Brussel proberen te schuiven ('3 procent begrotingstekort is een eis van Brussel'), dan vind ik het niet vreemd dat de genoemde sentimenten groter worden.
Ik ben persoonlijk echter geen voorstander van reactionaire politiek.
LOL.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:55 schreef SicSicSics het volgende:
Bovendien Ouder1:Als jij met termen als 'sprookjesboeken van Rutte en D66' gaat strooien, blijkt dat niet van veel zelfdenkend vermogen. Populistische praat papegaaien is ook redelijk hypocriet als je anderen ervan beschuldigt niet zelf te denken
Euhhh... Wat heeft de EU te maken met het aantal ontspoorde Marokkaanse jongens in Nederland?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:07 schreef IslamMohammed het volgende:
Mijn eerste post en al direct een STEMADVIES
Stem Artikel50 of de Piraat wanneer het je niet uitmaakt hoeveel KUT-Marokkanen er in Nederland zijn en blijven en komen
en anders PVV wanneer je 3x minder wil
en ga vooral stemmen!!
Kan je ook naar GB.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:07 schreef betyar het volgende:
Ik mis het wisselen, daarom ga ik enkel naar Hongarije, die hebben tenminste geen euro.
Ah. De werkeloosheid blijft dus niet stijgen? Dat zit tussen mijn oren? Met de economie blijven we ook niet achter? Ook tussen mijn oren? En de lastenverzwaringen stapelen zich blijkbaar ook al niet op.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mensen worden over het algemeen ontevredener wanneer groei afvlakt. Want wat moet je dan doen? Ineens hard gaan werken terwijl het daarvoor zo gemakkelijk ging? Ineens pijnlijke hervormingen doorvoeren? Men koos in landen die in de shit kwamen voor dat laatste, en de kans dat die veel harder gaan groeien dan Nederland is in de komende jaren is groot. In Nederland heeft men kunnen pappen en nathouden, en heeft men niets gedaan.
Als de groei negatief is gaat men wel proberen er iets aan te doen.
En dat is natuurlijk allemaal de schuld van de EU?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ah. De werkeloosheid blijft dus niet stijgen? Dat zit tussen mijn oren? Met de economie blijven we ook niet achter? Ook tussen mijn oren? En de lastenverzwaringen stapelen zich blijkbaar ook al niet op.
Ah. Schrijf dat even boven je voordeur voor het geval Nederland weer eens hun hulp nodig heeft. Dan kunnen ze jou een plezier doen en je overslaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan dat inteelteiland.
Mede. En in dat 'mede' vooral de slappe houding van onze 'volksvertegenwoordigers'quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat is natuurlijk allemaal de schuld van de EU?
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ah. Schrijf dat even boven je voordeur voor het geval Nederland weer eens hun hulp nodig heeft. Dan kunnen ze jou een plezier doen en je overslaan.
Je beseft dat de wereldeconomie een enorme optater heeft gehad in 2008? De zogeheten kredietcrisis doet een belletje rinkelen, neem ik aan?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mede. En in dat 'mede' vooral de slappe houding van onze 'volksvertegenwoordigers'die die naam niet waardig zijn.
De overheid had helemaal niks moeten doen. De markt haar werking laten doen is het beste.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je beseft dat de wereldeconomie een enorme optater heeft gehad in 2008? De zogeheten kredietcrisis doet een belletje rinkelen, neem ik aan?
De overheid knipt niet even met de vingers en dan zijn de problemen verdwenen. Zo werkt het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |