abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140158695
quote:
Nederland kan net zo goed de gulden weer terugnemen, nu duidelijk is dat de voordelen van de euro eigenlijk nauwelijks meetbaar zijn.
Dat blijkt uit een uitgebreide steekproef onder bezoekers van DFT, de grootste financiële nieuwssite van Nederland. Liefst tweederde van de ruim 8200 ondervraagden geeft daarin aan de euro weer te willen inruilen voor de gulden.
Hoewel de roep om terugkeer van de gulden klinkt sinds de invoering van de euro, is de steun voor de eenheidsmunt nadat oud-CPB-directeur Teulings dit weekeinde in De Financiële Telegraaf toegaf dat de euro ons land eigenlijk nauwelijks iets oplevert.
Ook economen blijven onderling sterk verdeeld over de eenheidsmunt, al wordt het positieve effect van de interne Europese markt, waaraan ook een land als Zwitserland deelneemt, alom toegegeven.
Op de vraag of men Nederland in Europa ziet als lid van de EU en mét de euro antwoordt 44% dat het ons land het liefst zowel de eurozone als de EU ziet verlaten. Een groep van 22% wil wel de euro kwijt, maar daarbij wel binnen de EU blijven.
Bij de voorstanders van de euro is het grootse deel, totaal 26% van de stemmers, voor voortzetting van de huidige situatie van Nederland als lid van de eurozone en de EU. Maar verdere verdieping van de samenwerking wordt niet nodig geacht. Een kleine groep van zo'n 8% pleit daar wel voor.
Komende donderdag worden de Europese verkiezingen gehouden, waarbij het geld dat jaarlijks van Nederland naar Europa gaat in de campagne een belangrijke rol speelt.

http://www.telegraaf.nl/d(...)n_weer_terug___.html
Uitslag verkiezingen: PVV 45% van de stemmen
  dinsdag 20 mei 2014 @ 08:33:29 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_140158708
PVV is een verzameling debielen die in Europa samenwerkt met nog grotere debielen.
Ik stem wel Artikel50 of de Piraat.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 08:35:46 #3
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_140158737
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 08:32 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Uitslag verkiezingen: PVV 45% van de stemmen
Want mensen die een poll op de Telegraafsite invullen zijn een representatieve groep.
pi_140158738
ik ga niet stemmen; mijn moeder twijfelt of ze gaat, als ze wel gaat dan machtig ik haar
pi_140158745
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 08:35 schreef freako het volgende:

[..]

Want mensen die een poll op de Telegraafsite invullen zijn een representatieve groep.
ja we weten de uitslag donderdagavond pas
maar verwacht wel dat de sp en de pvv het goed doen
om bij de volgende verkiezingen het weer wat slechter te doen
pi_140158779
Dit bewijst alleen maar dat de helft van de mensen dommer is dan de andere helft.
pi_140158820
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 08:40 schreef Tja..1986 het volgende:
Dit bewijst alleen maar dat de helft van de mensen dommer is dan de andere helft.
Hoezo als zelfs Coen Teulings toegeeft dat de euro Nederland vrijwel niets oplevert. Dan is het dom om te vinden dat we de euro niet nodig hebben??
  dinsdag 20 mei 2014 @ 08:43:17 #8
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_140158822
Vanmorgen op BNR nog een bericht dat 80% van de Nederlanders in de EU wil blijven.

Conclusie:
Polls zeggen niet zo heel veel :7
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 08:44:18 #9
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_140158837
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 08:43 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Hoezo als zelfs Coen Teulings toegeeft dat de euro Nederland vrijwel niets oplevert. Dan is het dom om te vinden dat we de euro niet nodig hebben??
Het zou mij niets verbazen als dat hooguit de conclusie is die de Telegraaf graag wil trekken uit de woorden van Teulings.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  dinsdag 20 mei 2014 @ 08:46:51 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140158874
Als de anti euro roepers zelfs op de site van de Telegraaf geen meerderheid hebben dan zal hun standpunt vast weinig draagvlak kennen.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 08:52:07 #11
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_140158950
Men vergeet vaak te vermelden dat het grootste minpunt van de euro is, dat je hem deelt met allerlei zwakke broeders. Als zij er een potje van maken, draaien wij er voor op. De Griekse tragedie heeft de Brit of Zweed veel minder gekost dan de Nederlander of Duitser.

Onzin om uit de euro te stappen, wel moeten er garanties komen dat we niet blijven opdraaien voor bail-outs en fuck ups elders.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_140158961
Nou
- het schijnt weer beter te gaan met : portugal en ierland

italie is een netto betaler aan de eu

italie heeft ex - rente een begrotingsoverschot, ze hebben niet de export voordelen van het noorden, en wel de werkloosheidsproblemen van het zuiden: Berlusconi had gelijk ; voor italie is het beter om de euro te verlaten, maar 30% van de italiaanse staatschuld is in handen van banken uit Frankrijk, dus als Italie de euro verlaat, dan moet Frankrijk ook mee, en dan is het bye bye euro

De zuidelijke landen hebben gewoon voor altijd steun nodig van de noordelijke landen
Daarom is het misschien beter om de euro op te splitsen;
als je dat doet dan willen Denemarken, Zweden , Noorwegen en het Verenigd Koninkrijk ineens wel mee doen met de euro .

De vraag is alleen wat doet Frankrijk - blijven die bij de neuro of gaan ze leiding geven aan een latijnse unie
  Overall beste user 2022 dinsdag 20 mei 2014 @ 08:53:11 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_140158964
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 08:52 schreef EdvandeBerg het volgende:

Onzin om uit de euro te stappen, wel moeten er garanties komen dat we niet blijven opdraaien voor bail-outs en fuck ups elders.
Meer macht voor Brussel dus......
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_140158971
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 08:43 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Dat de euro vrijwel niets oplevert (als dat al zo is) is iets anders dan dat terug gaan naar de gulden verstandig is he.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 08:57:48 #15
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_140159058
Ik vind de euro wel handig eigenlijk. Scheelt een hoop gedonder in het buitenland.

Heb verder niks met de EU zelf, ben daar op z´n zachtst gezegd, wat minder over te spreken.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 08:58:07 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140159064
Overigens is het de vraag hoeveel Griekenland ons gekost heeft. We betalen daardoor al tijden nauwelijks rente over onze eigen schulden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 20-05-2014 09:03:28 ]
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:00:06 #17
225540 Pugg
Friends forever
pi_140159108
Telegraaf
pi_140159126
56% Wil gewoon in de EU blijven dus ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:03:58 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140159165
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:01 schreef xpompompomx het volgende:
56% Wil gewoon in de EU blijven dus ^O^
Sterker nog. 56% van de Telegraaflezers. Als dat geen sterke basis is.
pi_140159167
Tsja, hoeveel waarde kun je hechten aan een peiling van de Telegraaf? Als je de verkiezingspolletjes op FOK! of Geenstijl moet geloven, worden de PiratenPartij en de PVV telkens de grootste partijen.

Voor dergelijke doelgroep-steekproeven koop je vrij weinig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:27:45 #21
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_140159546
Het algemeen stemrecht, de vloek van de democratie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_140159610
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Sterker nog. 56% van de Telegraaflezers. Als dat geen sterke basis is.
Dat lijkt een conclusie zonder het bericht te lezen.

2/3e wil de gulden terug; dat is een meerderheid.
44% wil én uit de EU én van de euro af. Dat is een nipte minderheid
22% wil van de euro af maar in de EU blijven; dat is een minderheid
26% wil de euro houden en in de EU blijven maar niet de EU verdiepen; dat is een duidelijke minderheid
Slechts 8% wil de euro houden en de EU verdiepen; dat is dus gepiep in de ruimte.

Mijn conclusie; Er is onvoldoende draagvlak voor de Euro in Nederland. En het draagvlak voor Europa begint te klein te worden en is zo goed als afwezig als de EU meer zeggenschap krijgt.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:33:25 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_140159654
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 08:52 schreef EdvandeBerg het volgende:
Men vergeet vaak te vermelden dat het grootste minpunt van de euro is, dat je hem deelt met allerlei zwakke broeders. Als zij er een potje van maken, draaien wij er voor op. De Griekse tragedie heeft de Brit of Zweed veel minder gekost dan de Nederlander of Duitser.

Dat is juist een groot pluspunt. Het zorgt ervoor dat we onze producten voor lage prijzen op de zuidelijke markten kunnen dumpen, waardoor we hun productie kapot maken, waardoor ze arm worden, en wij tegen lage prijzen onze producten kunnen dumpen, ad infinitum.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:33:52 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140159665
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

26% wil de euro houden en in de EU blijven maar niet de EU verdiepen; dat is een duidelijke minderheid
Slechts 8% wil de euro houden en de EU verdiepen; dat is dus gepiep in de ruimte.

Mijn conclusie; Er is onvoldoende draagvlak voor de Euro in Nederland. En het draagvlak voor Europa begint te klein te worden en is zo goed als afwezig als de EU meer zeggenschap krijgt.
Ik vind dat voor de lezers van de Telegraaf toch al heel wat.
pi_140159743
quote:

[..]

Het draagvlak onder Telegraaf-lezers klein. En dat is toch al niet de meest EU-minnende groep in ons land.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:40:21 #26
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_140159802
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is juist een groot pluspunt. Het zorgt ervoor dat we onze producten voor lage prijzen op de zuidelijke markten kunnen dumpen, waardoor we hun productie kapot maken, waardoor ze arm worden, en wij tegen lage prijzen onze producten kunnen dumpen, ad infinitum.
Maar vervolgens weer miljarden aan belastinggeld er naar toe mogen pompen.

En trouwens wie is 'we' in dit verhaal? Want ik produceer namelijk helemaal niks en verkoop ook niks. Zelfs als je met 'we' het Nederlandse bedrijfsleven bedoelt, zegt dat niks over wie dat banen oplevert en waar de winst naar toe gaat. Als 'we' trots zijn op een goeie deal die bijv. Philips maakt, levert dat Chinese productiebanen op en waar die aandeelhouders van Philips wonen (waar de winst naar toe gaat) weten we ook niet. In het ergste geval gaan dan de banen naar China, de winst naar Quatar en levert het NL geen belasting op vanwege multinational.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:43:09 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_140159871
Ze moeten gewoon Antalya bij de Eurozone doen. Zodra deze 44% dan met Corendon naar het HollandCanalHotel gaan kunnen ze naast Nederlands praten ook weer met de gezellige pleuro betalen en dan snappen ze de zegeningen van de munt weer. In ieder geval voor een weekje want daarna is het weer kankermarokkanen terug naar Istanboel dit dat vroeger was alles beter.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_140159953
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:43 schreef speknek het volgende:
Ze moeten gewoon Antalya bij de Eurozone doen. Zodra deze 44% dan met Corendon naar het HollandCanalHotel gaan kunnen ze naast Nederlands praten ook weer met de gezellige pleuro betalen en dan snappen ze de zegeningen van de munt weer. In ieder geval voor een weekje want daarna is het weer kankermarokkanen terug naar Istanboel dit dat vroeger was alles beter.
_O- _O- _O- _O- ik spuugde mijn koffie bijna uit van het lachen :D
pi_140159981
quote:
Bij de Televaag lezers. Dat is gelukkig niet een afspiegeling van de Nederlanders.
pi_140160452
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:47 schreef ADQ het volgende:

[..]

Bij de Televaag lezers. Dat is gelukkig niet een afspiegeling van de Nederlanders.
Ik vind het altijd wel bijzonder dat wanneer de uitkomst van een onderzoek je niet bevalt er naar de onderzoeker wordt gewezen.

Nu lees ik helemaal geen krant en val daardoor niet in je hokjes te proppen, maar ik begrijp wel dat als zo'n onderzoek zo'n uitkomst geeft, dat dat een trend laat zien die je weldegelijk over heel Nederland kunt uitrollen. De onderzochte groep is namelijk dezelfde als bij eerdere vergelijkbare onderzoeken in die groep.
Kijk, als je nu zo'n onderzoek zou doen onder de PPVV stemmers, dan geef ik je gelijk, maar nu niet. Over heel Nederland zullen wellicht andere getallen te zien zijn, de trend is denk ik wel vergelijkbaar.

Maar we zullen het zien in de uitkomst van de verkiezingen. En dan nog verwacht ik dat die het werkelijke beeld zullen afzwakken ten gunste van de EU en de Euro omdat veel mensen die volgens de partijprogramma's wel op de PVV zouden moeten stemmen in de Europese verkiezingen, dat niet doen want PVV en racisme. Ik ben er daar één van. Ik heb de stemwijzer gebruikt en kwam uit op de PVV maar pleeg liever zelfmoord dan op die partij te stemmen.

Jammer dat we ondanks de EU niet kunnen stemmen op Europese partijen en politici want dan had ik gestemd op Nigel Farage.
pi_140160549
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind het altijd wel bijzonder dat wanneer de uitkomst van een onderzoek je niet bevalt er naar de onderzoeker wordt gewezen.

Nu lees ik helemaal geen krant en val daardoor niet in je hokjes te proppen, maar ik begrijp wel dat als zo'n onderzoek zo'n uitkomst geeft, dat dat een trend laat zien die je weldegelijk over heel Nederland kunt uitrollen. De onderzochte groep is namelijk dezelfde als bij eerdere vergelijkbare onderzoeken in die groep.
Kijk, als je nu zo'n onderzoek zou doen onder de PPVV stemmers, dan geef ik je gelijk, maar nu niet. Over heel Nederland zullen wellicht andere getallen te zien zijn, de trend is denk ik wel vergelijkbaar.

Maar we zullen het zien in de uitkomst van de verkiezingen. En dan nog verwacht ik dat die het werkelijke beeld zullen afzwakken ten gunste van de EU en de Euro omdat veel mensen die volgens de partijprogramma's wel op de PVV zouden moeten stemmen in de Europese verkiezingen, dat niet doen want PVV en racisme. Ik ben er daar één van. Ik heb de stemwijzer gebruikt en kwam uit op de PVV maar pleeg liever zelfmoord dan op die partij te stemmen.

Jammer dat we ondanks de EU niet kunnen stemmen op Europese partijen en politici want dan had ik gestemd op Nigel Farage.
Ik hecht niet zoveel waarde aan opiniepeilingen op kranten- of nieuwssites. Dergelijke media trekken een bepaald type Nederlander. Als we Geenstijl mogen geloven winnen de PVV en Artikel50 de komende verkiezingen met gemak. Ik waag echter te betwijfelen of Artikel50 erin slaagt überhaupt een zetel te veroveren.
pi_140160597
Lezers van DFT zijn lekker representatief gelukkig.

En tevens lekker geïnformeerd.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_140160693
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik hecht niet zoveel waarde aan opiniepeilingen op kranten- of nieuwssites. Dergelijke media trekken een bepaald type Nederlander. Als we Geenstijl mogen geloven winnen de PVV en Artikel50 de komende verkiezingen met gemak. Ik waag echter te betwijfelen of Artikel50 erin slaagt überhaupt een zetel te veroveren.
Waar hecht jij dan wel waarde aan? Je eigen kringetje/omgeving? En die is wel representatief voor heel Nederland? Of de media op tv en radio? Propaganda te over zou ik zeggen.

Ik weet het niet. Ik denk wel dat het gros in Nederland behoorlijk dom en naïef is en je kunt verwachten dat de overgrote meerderheid zich niet zal verdiepen in de politieke standpunten van de diverse partijen voor wat betreft Europa maar gewoon op dezelfde partij zullen stemmen waarop zij stemmen voor de Nederlandse regering. Dan wordt de PVV toch aardig groot maar D66 ook. Terwijl partijen zoals Artikel50 die voor de Europese verkiezingen toch een alternatief zijn voor de PVV hoogstwaarschijnlijk idd weinig stemmen zullen trekken.
Aan de linkse zijde (ja, de PVV is in het program aardig links) zullen dan de PVV en SP het beste scoren.
pi_140160777
Ik stel voor dat we terug naar de gulden gaan maar dat we dan ook even kijken wat voor een invloed de verschillende provinciën hebben op de waarde hiervan. Limburg, Friesland en Drenthe beïnvloeden de waarde van de gulden negatief en zullen daarom een eigen munt moeten krijgen, ik stel voor de gulden voor losers, de lulden. Natuurlijk kunnen deze provinciën ook overgaan op de ouderwetse knoop.
pi_140160787
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waar hecht jij dan wel waarde aan? Je eigen kringetje/omgeving? En die is wel representatief voor heel Nederland? Of de media op tv en radio? Propaganda te over zou ik zeggen.
Ik hecht vooral waarde aan m'n eigen mening. Wat andere Nederlanders willen, interesseert me eigenlijk niet. Ik weet dat wij profijt hebben van EU-lidmaatschap en vind het bovendien heerlijk dat er geen grenscontroles meer zijn. Houden dus, die EU.
pi_140160960
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik hecht vooral waarde aan m'n eigen mening. Wat andere Nederlanders willen, interesseert me eigenlijk niet. Ik weet dat wij profijt hebben van EU-lidmaatschap en vind het bovendien heerlijk dat er geen grenscontroles meer zijn. Houden dus, die EU.
En waar baseer jij dat stellige 'weten' dan op? Heb jij vergelijkbaar vergelijkingsmateriaal? Cijfers van hoe Nederland het NU doet met EN zonder de EU?

O nee.. Nederland is NU niet zonder EU en dus kan je onmogelijk die cijfers hebben/inzien.

Koffiedik kijken dus.

En ieder onderzoek dat het tegendeel beweert weet je wel weer af te schilderen als 'onzin', 'verkeerde onderzoeksgroep', 'verkeerde opdrachtgever', 'verkeerde vraagstelling'..
Behalve als het onderzoek jouw visie/denkbeeld/waanbeeld bevestigd natuurlijk.
Geloven in voorspoed door de EU is wellicht nog naïever dan geloven in een God; het blijft 'geloof'..
pi_140161044
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En waar baseer jij dat stellige 'weten' dan op? Heb jij vergelijkbaar vergelijkingsmateriaal? Cijfers van hoe Nederland het NU doet met EN zonder de EU?

O nee.. Nederland is NU niet zonder EU en dus kan je onmogelijk die cijfers hebben/inzien.

Koffiedik kijken dus.
Het is gewoon een kwestie van logisch nadenken.

De belangrijkste handelspartners van Nederland zijn Europese landen. Het is dus in ons voordeel om de handelsbelemmeringen zoveel mogelijk af te breken. Dat is wat er de afgelopen decennia is gebeurd. Ons bedrijfsleven profiteert daarvan.

Dat betekent niet dat de EU perfect is en er geen verbeterpunten zijn. Ik zie echter niet in hoe wij gebaat zijn bij zoiets rigoureus als een Nexit.
pi_140161060
Dan moeten ze maar PVV stemmen.
Ура для россии
pi_140161082
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De belangrijkste handelspartners van Nederland zijn Europese landen. Het is dus in ons voordeel om de handelsbelemmeringen zoveel mogelijk af te breken. Dat is wat er de afgelopen decennia is gebeurd. Ons bedrijfsleven profiteert daarvan.

Dat betekent niet dat de EU perfect is en er geen verbeterpunten zijn. Ik zie echter niet in hoe wij gebaat zijn bij zoiets rigoureus als een Nexit.
Het geloven in de sprookjesboeken van Rutte en van D66 is geen logisch nadenken.
Denk daar maar eens over na.
pi_140161101
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:33 schreef Woestijnvos het volgende:
Dan moeten ze maar PVV stemmen.
Over mijn lijk met zijn 'minder, minder, minder'. :(
pi_140161106
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het geloven in de sprookjesboeken van Rutte en van D66 is geen logisch nadenken.
Denk daar maar eens over na.
Ik moet nadenken over een of andere debiele one-liner?
pi_140161113
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leuk dat het bedrijfsleven er van profiteert. Dat is eigenlijk het enige wat blijkbaar telt bij de pro-europese partijen....het bedrijfsleven. Wanneer profiteert de gewone burger er van?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_140161165
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:35 schreef Montagui het volgende:

[..]

Leuk dat het bedrijfsleven er van profiteert. Dat is eigenlijk het enige wat blijkbaar telt bij de pro-europese partijen....het bedrijfsleven. Wanneer profiteert de gewone burger er van?
Als het bedrijfsleven meer winst maakt, dan vloeit er meer geld naar de staatskas en groeit de werkgelegenheid. Zo profiteert de doorsnee burger.

Het lijkt me nogal logisch dat de doorsnee burger niet jaarlijks een cheque van 2.000 euro krijgt uitgereikt als bedankje voor het EU-lidmaatschap.
pi_140161233
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:35 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik denk dat ik er wel van profiteer :) Ik werk voor een groot Duits bedrijf en ik krijg opdrachten uit heel Europa, daarom is er ook geen haar op mijn hoofd die er aan denkt uit de EU te willen stappen. :)
  dinsdag 20 mei 2014 @ 10:41:06 #45
116015 SicSicSics
pi_140161255
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:34 schreef Ouder1 het volgende:
Welke boeken gaat het hier precies over? Ik wil mij graag verdiepen in dit soort publicaties O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_140161257
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik moet nadenken over een of andere debiele one-liner?
Begin eens met eens diep en echt logisch nadenken over waarom jij het zo klakkeloos een 'debiele one-liner' noemt. Lees dan mijn reacties eens terug en ga nog eens nadenken over 'logisch nadenken'. Wat jij 'logisch nadenken' noemt zijn aannames, gebaseerd op doemscenario's die ergens in jouw achterhoofd de angst hebben gezaaid dat Nederland volledig economisch zal worden buiten gesloten, een cordon sanitaire door Europa, wanneer we uit Europa zouden stappen of het gewoon zouden vertikken aan bepaalde eisen/boetes van Europa te voldoen. De korte Europese geschiedenis laat juist zien dat een harde opstelling richting Europa voordeel oplevert en geen nadeel. Nederland is te braaf/volgzaam, gebaseerd op onterechte angst. Door alleen te kijken naar waar Nederland volgens aannames baat heeft bij Europa en volledig uit te sluiten waar Europa bewezen baat heeft bij Nederland.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 10:42:11 #47
116015 SicSicSics
pi_140161288
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:40 schreef xpompompomx het volgende:
Ik denk dat ik er wel van profiteer :) Ik werk voor een groot Duits bedrijf en ik krijg opdrachten uit heel Europa, daarom is er ook geen haar op mijn hoofd die er aan denkt uit de EU te willen stappen. :)
En in dat licht snap ik ook dat de gemiddelde vrachtwagenchauffeur minder blij is met de EU ;)
Fine, fuck you then!
pi_140161336
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als het bedrijfsleven meer winst maakt, dan vloeit er meer geld naar de staatskas en groeit de werkgelegenheid. Zo profiteert de doorsnee burger.

Het lijkt me nogal logisch dat de doorsnee burger niet jaarlijks een cheque van 2.000 euro krijgt uitgereikt als bedankje voor het EU-lidmaatschap.
_O-

En de Nederlandse burger heeft al zooooo veel geprofiteerd van de 'braafste jongetje van klas' houding van Nederland in Europa dat juist in Nederland de economie het steeds slechter gaat doen en de werkeloosheid juist in Nederland maar blijft stijgen.

Jij zal wel net als Rutte met zijn 'eigen verantwoordelijkheid nemen' de verantwoordelijkheid daarvan afwentelen op juist die burger, toch? Wat van 'eigen verantwoordelijkheid nemen' waarhet de eigen VVD partij aangaat, heeft de gemiddelde VVD-er nog nooit gehoord; het is altijd de schuld van een ander en juist dankzij de VVD gaat het niet NOG slechter. _O- :'(
pi_140161341
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Begin eens met eens die en echt logisch nadenken over waarom jij het zo klakkeloos een 'debiele one-liner' noemt. Lees dan mijn reacties eens terug en ga nog eens nadenken over 'logisch nadenken'. Wat jij 'logisch nadenken' noemt zijn aannames, gebaseerd op doemscenario's die ergens in jouw achterhoofd de angst hebben gezaaid dat Nederland volledig economisch zal worden buiten gesloten, een cordon sanitaire door Europa, wanneer we uit Europa zouden stappen of het gewoon zouden vertikken aan bepaalde eisen/boetes van Europa te voldoen. De korte Europese geschiedenis laat juist zien dat een harde opstelling richting Europa voordeel oplevert en geen nadeel. Nederland is te braaf/volgzaam, gebaseerd op onterechte angst. Door alleen te kijken naar waar Nederland volgens aannames baat heeft bij Europa en volledig uit te sluiten waar Europa bewezen baat heeft bij Nederland.
Oh, ik geloof best dat Nederland in staat is om op eigen houtje bilaterale handelsverdragen af te sluiten, hoewel ervaring leert dat het zelfs jaren duurt voordat zo'n akkoord rond is. Weet niet of dat in het voordeel is van Nederland.

Ik zie persoonlijk vooral geen reden om de EU te verlaten. We profiteren van de interne markt en ik vind het heerlijk dat grenzen vervagen. Verder geloof ik persoonlijk dat internationale samenwerking the way to go is, vooral gezien het onstuimige verleden van dit continent.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 10:44:59 #50
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_140161347
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Begin eens met eens die en echt logisch nadenken over waarom jij het zo klakkeloos een 'debiele one-liner' noemt. Lees dan mijn reacties eens terug en ga nog eens nadenken over 'logisch nadenken'. Wat jij 'logisch nadenken' noemt zijn aannames, gebaseerd op doemscenario's die ergens in jouw achterhoofd de angst hebben gezaaid dat Nederland volledig economisch zal worden buiten gesloten, een cordon sanitaire door Europa, wanneer we uit Europa zouden stappen of het gewoon zouden vertikken aan bepaalde eisen/boetes van Europa te voldoen. De korte Europese geschiedenis laat juist zien dat een harde opstelling richting Europa voordeel oplevert en geen nadeel. Nederland is te braaf/volgzaam, gebaseerd op onterechte angst. Door alleen te kijken naar waar Nederland volgens aannames baat heeft bij Europa en volledig uit te sluiten waar Europa bewezen baat heeft bij Nederland.
Je raakt als Nederland een flink deel van je export kwijt. Of denk je dat 'Europa' zoiets heeft van : Prima Nederland, wel de lusten maar niet de lasten!

:D :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')