Ik vind alleen Baelish irritant, maar dan vooral de laatste tijd. In eerdere seizoenen was het mij nooit zo opgevallen. Een van de Lore & History verhalen die hij samen met Varys inspreekt, wil ik niet eens afluisteren.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:44 schreef GGMM het volgende:
Wat vinden we hier eigenlijk van die soms bespottelijke accenten?
Ik vind vooral dat hij gewoon slecht acteert. Dat was in het begin al zo. Nu met die stem maakt hij het steeds erger.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:56 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik vind alleen Baelish irritant, maar dan vooral de laatste tijd. In eerdere seizoenen was het mij nooit zo opgevallen. Een van de Lore & History verhalen die hij samen met Varys inspreekt, wil ik niet eens afluisteren.
Het lijkt plots Iers..quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind vooral dat hij gewoon slecht acteert. Dat was in het begin al zo. Nu met die stem maakt hij het steeds erger.
Ik denk dat dat nog een veel slechter idee is. Dan moet je ineens verhaallijnen erbij gaan verzinnen met als enige doel uitleggen waarom karakters er anders uit zien.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:34 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Eerst een mening afkeuren en dan counteren met een "fijn voor jou". Zeg dan gewoon niks, feit is dat het een ongelukkige timing is met een acteur die in de verste verte niet lijkt op zijn voorgangen, net zoals dat met daario naharis het geval was.
Geef dan gewoon een verklaring in de serie, dan is er tenminste iets mee gedaan, nu haalt het je direct uit het verhaal (w.m.b. dus).
Zo uitgebreid bedoelde ik het niet eens. Gezien zijn afkomst was het niet eens zo heel lastig om er een facechanger van te maken zoals Jaqen H'qar. Niet dat het dan niet opvalt natuurlijk, maar dan was er in ieder geval een verklaring, nu staat er in plaats van een of ander blond ondergoedmodel een donkerharige Nederlander.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog een veel slechter idee is. Dan moet je ineens verhaallijnen erbij gaan verzinnen met als enige doel uitleggen waarom karakters er anders uit zien.
Maar misschien hangt het ook af van hoe je naar de serie kijkt. Ik kijk toch vooral naar het verhaal en minder naar de acteur. Natuurlijk kan ik nog steeds genieten van goed gespeelde scènes, maar dat iemand er twee jaar geleden heel anders uitzag zou me waarschijnlijk niet eens opgevallen zijn zonder dit topic
Dat is ook waar ik primair naar kijk, maar het valt mij wel op. Zeker in het geval van Daario, waarbij echt geen enkele, maar dan ook geen enkele moeite is gedaan om de nieuwe Daario op de oude te laten lijken. Ik heb waarschijnlijk, in een dronken bui, meer moeite gedaan om een ruimteschip te bouwen die voortgedreven wordt door accordeonmuziek, dan dat zij gedaan hebben om beide Daario's op elkaar te laten lijken.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog een veel slechter idee is. Dan moet je ineens verhaallijnen erbij gaan verzinnen met als enige doel uitleggen waarom karakters er anders uit zien.
Maar misschien hangt het ook af van hoe je naar de serie kijkt. Ik kijk toch vooral naar het verhaal en minder naar de acteur. Natuurlijk kan ik nog steeds genieten van goed gespeelde scènes, maar dat iemand er twee jaar geleden heel anders uitzag zou me waarschijnlijk niet eens opgevallen zijn zonder dit topic
Faceless Men zijn niet alleen maar 'mensen die hun gezicht kunnen veranderen. Je kunt iemand als Daario niet zomaar faceless maken, om over The Mountain nog maar te zwijgen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:11 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Zo uitgebreid bedoelde ik het niet eens. Gezien zijn afkomst was het niet eens zo heel lastig om er een facechanger van te maken zoals Jaqen H'qar. Niet dat het dan niet opvalt natuurlijk, maar dan was er in ieder geval een verklaring, nu staat er in plaats van een of ander blond ondergoedmodel een donkerharige Nederlander.
Zoals gezegd, ik kan er niet zo wakker van liggen. Al had ik het met dat 'niet opvallen' over The Mountain, Daario had ik wel gezien waarschijnlijkquote:En zoals ik al aangaf; tuurlijk heeft het verhaal de boventoon. Maar het is zoals bij Tommen: bij characters die amper een rol spelen is het geen punt, maar bij belangrijke characters kan het toch niet zo heel moeilijk zijn om iemand te vinden die er op lijkt?
Oh, nee dank je. Faceless Men lopen natuurlijk niet zomaar ergens rond. Het beeld wat ik er bij heb is niet dat van een huurlingenleider. Als ze Daario er opeens daar een van maken, zou mijn beeld daarvan echt flink veranderen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:11 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Zo uitgebreid bedoelde ik het niet eens. Gezien zijn afkomst was het niet eens zo heel lastig om er een facechanger van te maken zoals Jaqen H'qar. Niet dat het dan niet opvalt natuurlijk, maar dan was er in ieder geval een verklaring, nu staat er in plaats van een of ander blond ondergoedmodel een donkerharige Nederlander.
En zoals ik al aangaf; tuurlijk heeft het verhaal de boventoon. Maar het is zoals bij Tommen: bij characters die amper een rol spelen is het geen punt, maar bij belangrijke characters kan het toch niet zo heel moeilijk zijn om iemand te vinden die er op lijkt?
Ik noem natuurlijk maar een voorbeeld, ik heb de boeken niet gelezen dus ben niet bekend met de achterliggende lore. Het is zoals Ugjerke zegt, wat beter casten zou niet zo moeilijk moeten zijn om de overgang wat naadlozer te maken.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Faceless Men zijn niet alleen maar 'mensen die hun gezicht kunnen veranderen. Je kunt iemand als Daario niet zomaar faceless maken, om over The Mountain nog maar te zwijgen.
[..]
Zoals gezegd, ik kan er niet zo wakker van liggen. Al had ik het met dat 'niet opvallen' over The Mountain, Daario had ik wel gezien waarschijnlijk
Of misschien was het inderdaad gewoon beter om geen lelieblanke, donkerharige Nederlander te casten ter vervangen van een licht getinte langharige blonde. Hoe tof ik Michiel Huisman ook vind in Game of Thrones.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:22 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ik noem natuurlijk maar een voorbeeld, ik heb de boeken niet gelezen dus ben niet bekend met de achterliggende lore. Het is zoals Ugjerke zegt, wat beter casten zou niet zo moeilijk moeten zijn om de overgang wat naadlozer te maken.
En om nog maar eens duidelijk te maken: de serie is nog steeds awesome, ik volg het met alle plezier dus het is niet alsof dit een dealbreaker is. Het is gewoon 1 van de dingen die ik minder vind aan de manier waarop ze kiezen om met een situatie om te gaan.
Eerste en tweede casts waren 2m 16. De nieuwe is 'slechts' 2m 06.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:25 schreef ems. het volgende:
Daario is dan wel een schrijnend voorbeeld maar the mountain? Waar vind je zo snel een dude van 3 meter lang en 8 meter breed die ongeveer dezelfde trekken heeft als de eerste Gregor?
Ik vind de recast van hem eigenlijk juist heel goed gekozen, in tegenstelling tot de acteur die ze voor S2 hadden gebruikt. Dat hij er op een plaatje als een gezellig beertje uit ziet is nogal irrelevant.
Ik ben ook niet tegen beter casten, wel tegen verhaallijnen bijverzinnen of mensen zomaar een andere backstory geven om een of andere casting-keuze beter in te passen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:22 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ik noem natuurlijk maar een voorbeeld, ik heb de boeken niet gelezen dus ben niet bekend met de achterliggende lore. Het is zoals Ugjerke zegt, wat beter casten zou niet zo moeilijk moeten zijn om de overgang wat naadlozer te maken.
Ik vond hem ook in de aflevering niet zo heel eng uitzien. Wat haast knap is voor een gigantisch gespierde man die mensen doormidden klieft.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:25 schreef ems. het volgende:
Daario is dan wel een schrijnend voorbeeld maar the mountain? Waar vind je zo snel een dude van 3 meter lang en 8 meter breed die ongeveer dezelfde trekken heeft als de eerste Gregor?
Ik vind de recast van hem eigenlijk juist heel goed gekozen, in tegenstelling tot de acteur die ze voor S2 hadden gebruikt. Dat hij er op een plaatje als een gezellig beertje uit ziet is nogal irrelevant.
Ook niet als er weer een gevecht tussen Sandor en Gregor zou komen?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:58 schreef Isabeau het volgende:
Het zou me nooit zijn opgevallen dat de Mountain een andere acteur was als ik het hier niet continu zou hebben gelezen.
En dan komt die erachter dat die een gigantisch stuk land heeft, waar niemand meer woont, want iedereen is vermoord door de wildlings. En ondertussen komen de whitewalkers op hem afquote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:34 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Ik was me aan het afvragen waarom Joffrey vermoorden en Sansa ontvoeren, als hij ook alleen Sansa kan ontvoeren maar wat heeft hij aan Sansa alleen als Tyrion zou blijven leven, hij doet niets als hij er zelf niet beter van kan worden is nu wel duidelijk. Maar Sansa is getrouwd met Tyrion, vandaar de moord op Joffrey, Sansa ontvoeren (helpen ontsnappen) zodat dit argwaan zou wekken en al snel de vinger naar Tyrion zou wijzen, wetende dat Tyrion ter dood veroordeeld zou worden waardoor de weg naar het trouwen met Sansa vrijgemaakt is en de sleutel tot het noorden, trouwen en zwanger maken en hij heeft het noorden.
Maar dat denk ik
Ik vond bij deze kerel het echt wel ten goede dat de acteur veranderd was... oude acteur vond ik helemaal niet passen bij daario. Deed me ook veels te veel denken aan Legolasquote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:21 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Oh, nee dank je. Faceless Men lopen natuurlijk niet zomaar ergens rond. Het beeld wat ik er bij heb is niet dat van een huurlingenleider. Als ze Daario er opeens daar een van maken, zou mijn beeld daarvan echt flink veranderen.
Misschien was het een simpele oplossing geweest om z'n haar in ieder geval in de eerste aflevering retelang te houden en, om ook de boeklezers iets te pleasen, z'n haar blauw te maken. Zo'n kleurspoeling leidt qua uiterlijk al zover af, dat je het misschien iets minder door hebt. Door de nieuwe acteur met lang haar te laten beginnen, snappen mensen in ieder geval "Oh, dat is die gast".
Tenminste, z'n haar hoort blauw te zijn toch?
Er is in ieder geval genoeg ruimte om dit
[ afbeelding ]
iets meer op dit te laten lijken
[ afbeelding ]
Ik ben ook van mening dat de eerste de beste was hoorquote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:47 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik vond hem ook in de aflevering niet zo heel eng uitzien. Wat haast knap is voor een gigantisch gespierde man die mensen doormidden klieft.
Ik neem het ze ook niet kwalijk, het is ook wel lastig. Neemt niet weg dat ik het niet jammer vind. Je merkt toch dat deze Mountain acteerervaring mist.
Dat is dan nog wel een voordeel aan een nieuwe Daario ja.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:35 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ik vond bij deze kerel het echt wel ten goede dat de acteur veranderd was... oude acteur vond ik helemaal niet passen bij daario. Deed me ook veels te veel denken aan Legolas
Wat betreft The Mountain vond ik die eerste acteur wel een beter gezicht hebben (veel woester), maar inprincipe vind ik die verandering ook niet heel erg... the mountain is nog steeds een beest en dat vind ik prima.
Het gebrek aan dialoog maakt het juist lastig voor hem, dan moet je non-verbaal heel sterk zijn. Die indruk heb ik eerlijk gezegd niet, maar misschien oordeel ik te vroeg. En ach, met een beetje mazzel is het nog een aflevering, waarin we hem voornamelijk zullen zien vechten.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:37 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik ben ook van mening dat de eerste de beste was hoorToen ik hem voor het eerst zag in seizoen 1 dacht ik meteen "ja, die hebben ze goed gekozen". Diezelfde acteur speelde ook al een Duitse bruut in Spartacus en daar deed hij het ook prima.
Wel vind ik dat je moeilijk de nieuwe mountain z'n acteerprestaties kan beoordelen op de 3 woorden die hij gesproken heeftOngetwijfeld is hij niet zo'n sterke acteur als de eerste maar we zullen zien hij zich ontpopt. Niet dat ik verwacht dat de beste man een hoop dialoog gaat krijgen, trouwens.
1. Spoilersquote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:44 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat is dan nog wel een voordeel aan een nieuwe Daario ja.
[..]
Het gebrek aan dialoog maakt het juist lastig voor hem, dan moet je non-verbaal heel sterk zijn. Die indruk heb ik eerlijk gezegd niet, maar misschien oordeel ik te vroeg. En ach, met een beetje mazzel is het nog een aflevering, waarin we hem voornamelijk zullen zien vechten.![]()
Dit wordt wel een beetje de nieuwe accent-discussie trouwens.
It's HBO.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:54 schreef Bombel het volgende:
Wat was er eigenlijk functioneel aan de naaktscenes deze week? (Ook die van vorige werk trouwens met die piraat...)
De acteur ís Iersquote:
No worries, ik zit al aan de medicatiequote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:57 schreef Bombel het volgende:
[..]
1. Spoilers
2. Accenten
3. Recasts
4. Leukste hoofdrolspelers
5. Minst leuke hoofdrolspelers
6. Een hoop geblaat over Jamie, waarbij ik me ernstig zorgen maak over de betreffende users...
Ja, heerlijk kontje had 'ie he.quote:
Ik ken hem verder nergens van, en ik vond het helemaal niet awkward.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 18:53 schreef Khaleesi het volgende:
Toen Daario/Michiel zei "let me do what I do best" wist ik wel dat het over mensen vermoorden ging, maar vond het toch maar awkard overkomen. Blijkbaar komt ie op mij nog steeds over als een lieve pretty boy. Wat ie het beste doet had ook zomaar zijn gitaar erbij pakken en een ballade aan Dany brengen kunnen zijn.(misschien is dat ook een beetje door Treme voorkennis)
Maar bij Daario valt het wel erg op he...quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:58 schreef Isabeau het volgende:
Het zou me nooit zijn opgevallen dat de Mountain een andere acteur was als ik het hier niet continu zou hebben gelezen.
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 18:53 schreef Khaleesi het volgende:
Toen Daario/Michiel zei "let me do what I do best" wist ik wel dat het over mensen vermoorden ging, maar vond het toch maar awkard overkomen. Blijkbaar komt ie op mij nog steeds over als een lieve pretty boy. Wat ie het beste doet had ook zomaar zijn gitaar erbij pakken en een ballade aan Dany brengen kunnen zijn.(misschien is dat ook een beetje door Treme voorkennis)
Die was vorig seizoen ook een stuk prominenter aanwezig.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:20 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Maar bij Daario valt het wel erg op he...
Wel jammer dat the mountain gehakt gaat maken van Oberynquote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:30 schreef BaajGuardian het volgende:
ik vond alles erg voorspelbaar (zonet pas aflevering mockingbird kunnen zien ivbm fuckers die nooit seeden) had al verwacht dat sowieso bronn en jamie gevraagd zouden worden en dat cercei the mountain zou kiezen (voorspelde ik in eerder deel van deze reeks immers) maar dat bronn zou afzeggen vond ik wel jammer al begreep ik het wel, daarnaast was het wel interresanter geweest als cercei jamie had gekozen maar aan de andere kant is het ook weer te begrijpen dat dat nooit doorgegaan was ivbm tywin.
Oberyn is bij me wel heel erg gestegen, vond sowieso zn kleding altijd al gaaf alleen dat hij er zo turks uitziet stond me erg tegen tbh. Gewoon geen prettig uiterlijk kan er ook niks aan doen dat dat zo overkomt.
verder vond ik het einde erg slecht geacteerd, heel geforceerd allemaal.
Daenerys komt me verder nu echt zwaar de strot uit, hoop innig dat die stompzinnige slet pijnlijk ten onder gaat.
Lannisters onder tyrion ftw
Iunno, mischien dat oberyn ook goed kan vechten. Denk niet dat the mountain nog echt meerwaarde heeft verder, en ze laten vast tyrion ook niet sterven. Die is veel te tof.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:58 schreef kensei het volgende:
[..]
Wel jammer dat the mountain gehakt gaat maken van Oberyn
fuck off met je spoilersquote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:58 schreef kensei het volgende:
[..]
Wel jammer dat the mountain gehakt gaat maken van Oberyn
Dat dachten we van Ned ookquote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:03 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Iunno, mischien dat oberyn ook goed kan vechten. Denk niet dat the mountain nog echt meerwaarde heeft verder, en ze laten vast tyrion ook niet sterven. Die is veel te tof.
lekker belangrijk...quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:44 schreef GGMM het volgende:
Wat vinden we hier eigenlijk van die soms bespottelijke accenten?
He wacht is even!quote:Op dinsdag 20 mei 2014 18:35 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Ja, heerlijk kontje had 'ie he.
Ja, want Game of Thrones staat erom bekend om de sympathieke characters te laten winnenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:08 schreef Tanin het volgende:
Oberyn >>> Mountain, dat kan niet anders
En wtf Turks? Die gast is hartstikke Spaans (Hispanic)!
Als je afhaakt omdat je favoriete karakter het loodje legt, dan moet je geen GoT kijken.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:13 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat dachten we van Ned ook![]()
Ik zie het helemaal gebeuren hè.. Oberyn verliest, Tyrion on trial, dikke doei.
Ben benieuwd hoeveel kijkers er dan afhaken. Tyrion is wel een beetje het boegbeeld van GoT.
Oberyn komt Stennis (no pun intended) schoppen in King's Landing, die zou een weinig roemruchte dood sterven als ie The Mountain niet eens af kan maken...Lijkt me niet, dan hadden ze Bronn wel gewoon laten vechten ofzoquote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:19 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, want Game of Thrones staat erom bekend om de sympathieke characters te laten winnen
Het gaat niet zozeer om sympathiek. Oberyn lijkt een hele interessante verhaallijn op te kunnen leveren. Zeker ook omdat volgens hem de Mountain slechts het begin is. De Mountain zelf is niet echt een personage waar een hele boeiende verhaallijn omheen hangt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:19 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, want Game of Thrones staat erom bekend om de sympathieke characters te laten winnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |