abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140127267
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:19 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je wilde toch dat de volgende marathon minder zwaar werd? :P
Minder zwaar qua blaren, misselijkheid en temperatuur! Verder mag 't best zwaar blijven :P
Ja doei.
  maandag 19 mei 2014 @ 13:23:54 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_140127349
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:18 schreef pijll het volgende:

[..]

Dan kan je net zo goed een dagje later komen en met de Royal 10 meedoen...

Maar volgens mij zijn de weersverwachtingen voor komend weekend best ongunstig. Ik zie maar een graad of 21.
Ik heb altijd zoveel stress van wedstrijden. :@ :') (Don't ask why, ik weet het ook niet) Dus ik heb mezelf beloofd dat dat niet meer hoeft. :+ En lopen wanneer ik wil is gezin-technisch ook minder time-consuming dan een georganiseerde loop. ;)

Wel goed om te weten dat ik iig dus zondag niet naar DH moet komen voor een rustig loopje. :D
pi_140127441
quote:
:X Ik vind lopen in de natuur best leuk maar dit gaat mij toch wel een beetje te ver. Ieder zijn ding zullen we maar zeggen. ;)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_140127461
quote:
Duidelijk een beginner. De km-tijden zijn totaal niet constant.
  maandag 19 mei 2014 @ 13:38:07 #36
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_140127822
Hier ook hongerig! We hebben ook wel weinig gegeten eigk. :@
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_140127834
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:27 schreef pijll het volgende:

[..]

En hoeveel patat met mayo moet je eten om ruim 5000 calorieën weer aan te vullen? 8)7
  maandag 19 mei 2014 @ 13:38:45 #38
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_140127845
quote:
Hi-la-risch...
10+ min/km over steile klimmen doen is ook echt om je te bescheuren ja...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_140127923
quote:
15s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:38 schreef E.T. het volgende:

[..]

Hi-la-risch...
10+ min/km over steile klimmen doen is ook echt om je te bescheuren ja...
:?
Ja doei.
pi_140127972
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:27 schreef pijll het volgende:

[..]

Evy les 8 denk ik.

Dámn, dat hoogteprofiel! Maargoed, als ik dat kan in mei volgend jaar, dan kan ik de 50K op de TdF misschien ook wel aan in augustus 2015! :P
Ja doei.
pi_140128020
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:38 schreef Murmeli het volgende:
Hier ook hongerig! We hebben ook wel weinig gegeten eigk. :@
We hadden gewoon harder moeten lopen. Dan waren er nog bananen geweest op de 5km post. ;)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_140128270
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:28 schreef Fa-tum het volgende:
Alle lopers die gisteren zijn gaan lopen met die hitte: thumbs up w/
Ik ben net bij 21C gaan lopen pffff. Wel lekker mijn nieuwe stay cool-shirt kunnen uitproberen.
Bleef er helaas niet cool bij.
Dat kan nog leuk worden zaterdag bijde Trappistenloop, dan wordt het geloof ik 29C :o
En nog steeds geen startbewijs binnen :(
Nee hoor, ergens tussen de 21 en 24 graden.
En dat startbewijs zou dan toch vandaag moeten komen, aangezien ie vrijdag verstuurd is.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 19 mei 2014 @ 14:02:52 #43
385184 Fa-tum
Evy for the win
pi_140128582
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:51 schreef Guard het volgende:

[..]

Nee hoor, ergens tussen de 21 en 24 graden.
En dat startbewijs zou dan toch vandaag moeten komen, aangezien ie vrijdag verstuurd is.
*O* *O* *O*
pi_140128664
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:47 schreef E.T. het volgende:
Kwam gister tijdens het rennen een mede-loper tegen die liep te strompelen van de pijn; zag er uit als een flinke zweepslag inclusief de grote bloeduitstorting. Heb haar gezegd heel rustig aan te doen en dat ik bij de volgende suppoost zou vragen om te bellen om op te halen. Helaas was de volgende suppoost best ver; maar wel gezegd dat ie moest bellen dat er iemand opgehaald moest worden.
Renners voor mij en achter mij liepen gewoon door.. :{
Dat kan komen omdat jij er bij stond. Een stukje voor mij ging er ook eentje kort en bijna over haar nek. Er stond al iemand bij en er fietste iemand terug. Zelf ben ik door gelopen kan dan toch niks doen. Nog geen km verderop stond een ehbo post met motoragent. Deze even aangesproken en er was een ehbo-er op de fiets heen. Niet veel later kwam er een ambulance aan met sirene. -O-
  maandag 19 mei 2014 @ 14:08:49 #45
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_140128737
Ik vond het mooi dat tijdens de marathon Rotterdam er mensen spontaan langs de kant hulp aanboden bij mensen met kramp. Die gingen dus langs de kant even iemand goed masseren/strekken, gaven wat drinken. Na 10 minuten ging iemand dan opgelapt weer verder.

Ik zou zelf niet weten hoe zo'n kramp te lijf te gaan bij iemand anders, behalve drinken aanbieden en been strekken en tegengewicht geven? Reanimeren lukt volgens mij wel :@ Ik hoop dat nooit (meer) mee te maken :{
pi_140128838
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:08 schreef Quoi het volgende:
t weten hoe zo'n kramp te lijf te gaan bij iemand anders, behalve drinken aanbieden en been strekken en tegengewicht geven? Reanimeren lukt volgens mij wel Ik hoop dat nooit (meer) mee te maken
Volgens mij is het belangrijkste dat tegen sommige personen gezegd wordt dat ze echt moeten stoppen en hulp moeten zoeken, ook al weet je zelf niet hoe je moet helpen dan lost het zich wel gauw op lijkt me. Persoonlijk moet ik toegeven dat ik tijdens het rennen erg weinig met mijn omgeving bezig ben, en zo'n zweepslag zou ik uberhaupt niet herkennen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_140128848
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:08 schreef Quoi het volgende:
Ik vond het mooi dat tijdens de marathon Rotterdam er mensen spontaan langs de kant hulp aanboden bij mensen met kramp. Die gingen dus langs de kant even iemand goed masseren/strekken, gaven wat drinken. Na 10 minuten ging iemand dan opgelapt weer verder.

Ik zou zelf niet weten hoe zo'n kramp te lijf te gaan bij iemand anders, behalve drinken aanbieden en been strekken en tegengewicht geven? Reanimeren lukt volgens mij wel :@ Ik hoop dat nooit (meer) mee te maken :{
Poh.. Lijkt me een akelige ervaring. Maar erger nog als je hulpeloos staat en niet weet wat je moet doen.. Dus me binnenkort toch maar eens op gaan geven voor een reanimatie cursus.
pi_140129134
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:12 schreef Nirak het volgende:

[..]

Poh.. Lijkt me een akelige ervaring. Maar erger nog als je hulpeloos staat en niet weet wat je moet doen.. Dus me binnenkort toch maar eens op gaan geven voor een reanimatie cursus.
^O^
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 mei 2014 @ 14:27:47 #49
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_140129259
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Volgens mij is het belangrijkste dat tegen sommige personen gezegd wordt dat ze echt moeten stoppen en hulp moeten zoeken, ook al weet je zelf niet hoe je moet helpen dan lost het zich wel gauw op lijkt me. Persoonlijk moet ik toegeven dat ik tijdens het rennen erg weinig met mijn omgeving bezig ben, en zo'n zweepslag zou ik uberhaupt niet herkennen.
Dat idd, dat viel me gister maar ook bij de Parelloop op, als iemand van de organisatie, EHBO, of zo in de gaten had dat er iets niet goed ging, dan werd je van t parcours gehaald. Levens boven prestaties.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_140129394
Als ik mijn collega moet geloven dan gebeurde dat in Hoorn eigenlijk te weinig gisteren.

Er waren ondanks de warmte ook geen extra drank posten wat ik achteraf eigenlijk wel een beetje slordig vind maarja, ze waren in de laatste dagen nog op zoek naar vrijwilligers dus zomaar extra posten neer zetten had misschien ook lastig geweest.
pi_140129463
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:33 schreef Nanook24 het volgende:
Als ik mijn collega moet geloven dan gebeurde dat in Hoorn eigenlijk te weinig gisteren.

Er waren ondanks de warmte ook geen extra drank posten wat ik achteraf eigenlijk wel een beetje slordig vind maarja, ze waren in de laatste dagen nog op zoek naar vrijwilligers dus zomaar extra posten neer zetten had misschien ook lastig geweest.
In dat geval zou ik bijna zeggen: zeg de hele boel af. Als je eigenlijk niet genoeg waterposten hebt op de eerste warme dag van het jaar...
pi_140129494
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:35 schreef Aisomont het volgende:

[..]

In dat geval zou ik bijna zeggen: zeg de hele boel af. Als je eigenlijk niet genoeg waterposten hebt op de eerste warme dag van het jaar...
Mja wat is genoeg?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 19 mei 2014 @ 14:37:02 #53
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_140129508
Sjeeses...het was 23 graden, geen 38
F means you're fucked
pi_140129531
Gisteren dan ook eindelijk mijn eerste 10 km wedstrijd gelopen, tijdens de loop van Leeuwarden. Nadat ik vier weken geleden een hamstringblessure had opgelopen, rustig aan gedaan en aantal korte loopjes gedaan. Ik wilde proberen om onder de 52 minuten te gaan lopen. Mijn beste tijd stond op 53:25.

Ik had de eerste kilometer erg veel moeite met het vinden van het juiste tempo, omdat er over nauwe straatjes en door parkjes werd gelopen, waarbij inhalen vaak een uitdaging bleek. Na een kilometer kwam ik beter in me ritme en wist rond de 04:50 min/km te kunnen lopen. De laatste twee kilometer iets versneld zodat ik het verlies van de eerste kilometer eigenlijk heb ingehaald.

Uiteindelijke eindtijd werd 00:49:10, dus ondanks het warme weer toch een prima loopje gehad en denk dat ik nog wel eens vaker een wedstrijdje wil gaan lopen. Leuk om te zien en te ervaren wat het met je doet dat mensen je aanmoedigen tijdens de momenten dat je het moeilijk hebt.
  maandag 19 mei 2014 @ 14:38:32 #55
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_140129559
Ik heb een keer een reanimatie meegemaakt van ca een half uur. Stond ernaast en mocht infuusjes inbrengen. Die ging dus dood. Sindsdien loop ik eigenlijk het liefst weg bij een noodsituatie :@
Maar ik geloof dat ik het nog wel zou kunnen - die aantallen wisselen nog weleens (aantal x beademen-massage), maar het is belangrijker dat je iets doet.
  maandag 19 mei 2014 @ 14:46:00 #56
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_140129791
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:35 schreef Aisomont het volgende:

[..]

Dat helpt ook niet altijd.

http://www.theguardian.co(...)ellation-road-blocks
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_140129878
Ik ben al heel wat jaren lid van het rode kruis. En heb al zoveel verschillende manieren van reanimeren geleerd. Gaat eigenlijk nergens meer over.

Maar het is idd het belangrijkste dat je iets doet.

Het zou eigenlijk geen slecht plan zijn het verplicht te stellen dat iedereen een basic cursus EHBO heeft gehad. Met AED, reanimeren, stabiele zijligging en dat soort dingetjes.
I solemnly swear i'm up to no good
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 mei 2014 @ 14:50:07 #58
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_140129925
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben al heel wat jaren lid van het rode kruis. En heb al zoveel verschillende manieren van reanimeren geleerd. Gaat eigenlijk nergens meer over.

Maar het is idd het belangrijkste dat je iets doet.

Het zou eigenlijk geen slecht plan zijn het verplicht te stellen dat iedereen een basic cursus EHBO heeft gehad. Met AED, reanimeren, stabiele zijligging en dat soort dingetjes.
Vroeger was dat toch ook op school.
Maar ja, dan zit je met verplichte herhalingslessen wat menigeen al jaren niet meer gehad heeft.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_140129953
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mja wat is genoeg?
Ik heb geen idee want ik heb nog nooit lange wedstrijden gedaan. Volgens mij is normaal gesproken 1 drankpost per 5km normaal? In warm weer zou het dubbele zeker een uitgangspunt moeten zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:46 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Dat helpt ook niet altijd.

http://www.theguardian.co(...)ellation-road-blocks
Behalve als het ervaren lopers zijn en ze precies weten hoe ze met hun lichaam om moeten gaan, zijn het ongelofelijk eigenwijze en daardoor domme mensen.
pi_140129988
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:50 schreef Ynske het volgende:

[..]

Vroeger was dat toch ook op school.
Maar ja, dan zit je met verplichte herhalingslessen wat menigeen al jaren niet meer gehad heeft.
In groep 8 ja, waar je eigenlijk nog veel te jong bent om dat te leren. Je doet dan ook nog geen borstcompressies. Met AED's gaat het gelukkig al veel vaker goed, die vertellen je ook hoe vaak je moet drukken en wanneer je moet blazen.
Met BHV krijg ik wel elk jaar een opfriscursus.
Maar zouden veel ongevallen niet voorkomen kunnen worden als mensen eerder al zouden stoppen met lopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')