abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140533746
25 juni zal wel een topshow worden
  Moderator vrijdag 30 mei 2014 @ 11:41:23 #52
9859 crew  Karina
Woman
pi_140533754
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:40 schreef Evertjan het volgende:
nee denk het niet al die vreemde mensen om je heen en in de studio zal het ook wel druk en warm zijn. Daar kan ik niet zo goed tegen
Ah OK jammer :) Wel kijken natuurlijk he?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_140562912
quote:
14s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:28 schreef ZuidGrens het volgende:
O man, wat een genot. Twee keer per dag VI Oranje...
En dat noem jij een genot? :') |:(
Als ik aan genot denk dan denk ik of aan mijn vriendin of aan een lekker maal/drank.
pi_140563275
quote:
15s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:50 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En dat noem jij een genot? :') |:(
Als ik aan genot denk dan denk ik of aan mijn vriendin of aan een lekker maal/drank.
Ik denk bij genot aan nasi a la johannes :)
pi_140592996
http://www.telegraaf.nl/b(...)us_wil_boycot__.html

quote:
Personeel Kurhaus wil boycot door RTL

door Richard van de Crommert
SCHEVENINGEN -
Voetbal International zou het Kurhaus moeten boycotten. Het personeel is een petitie gestart om de programmamakers van RTL op andere ideeën te brengen, nadat vakbond FNV een reeks aan misstanden onder het personeel naar buiten heeft gebracht.

Inmiddels hebben vijftig van de twee- tot driehonderd personeelsleden de petitie getekend. RTL heeft plannen om vanaf 9 juni met een dagelijkse talkshow te komen vanuit het luxehotel, maar zou dat niet moeten doen vanwege het structureel afknijpen van het personeel.
Schrikbewind
Er is volgens vakbond FNV Horeca sprake van een schrikbewind in het luxe, statige hotel. Er zijn ernstige beschuldigingen aan het adres van het Kurhaus geuit. Personeel zou het verboden zijn elkaar buiten werktijd te zien.Wanneer medewerkers dit toch doen, worden zij op het matje geroepen en krijgen officiële waarschuwingen en moeten beloven dat het in de toekomst niet meer gebeurt.
Bizar
Overuren zouden nauwelijks worden uitbetaald. En voor een werkdag van 15 uur wordt slechts 7,5 uur loon betaald. „Het hotel is bezig met huisreglementen waarin opgelegd wordt wat voor bril of horloge ze mogen dragen. Het is bizar. Zoiets hebben we nooit eerder op zo’n grote schaal en in een dergelijk hotel meegemaakt.”
Opstappen
FNV Horeca vindt dat de directie moet opstappen. De charmante directeur Samantal Fulton reageerde gisteren niet op vragen van de pers. Men wil de zaak eerst intern bespreken, zo laat het hotel weten.Wel heeft moedermaatschappij Steinberger plannen om uit te breiden in ons land. Het bedrijf is bezig met een hotel in Enschede en eentje in Amsterdam, bij de ArenA.
Zwartboek
Er is een zwartboek opgemaakt waarin het personeel het heeft over misstanden die zich de afgelopen jaren structureel hebben voorgedaan. Pauzetijden worden niet gerespecteerd. Als het druk is, moeten medwerkers kortere pauze houden. Het openbreken van arbeidscontracten voor nieuwe contracten met andere bepalingen, is volgens de bond aan de orde van de dag. Het hoofdmotto van het Steinberger Kurhaus is volgens het personeel: ’Ziek worden is geen keuze, maar gedrag’.
Nachtmerrie
„Voor mij was het werken bij het Kurhaus als een droom helaas in werkelijkheid een nachtmerrie blijkt te zijn”, schrijft een medewerker aan de bond.
„Het is een slavencultuur”, aldus de zegsvrouw van FNV Horeca. „We hebben gesprekken geprobeerd te voeren, maar die komen er niet. Er zijn brieven gestuurd; mails gestuurd. Maar er komt geen enkele reactie op.”
pi_140594531
Kan te maken hebben met:

http://www.nu.nl/ondernem(...)ngen-in-verkoop.html

Personeel wegtreiteren en vervangen door tijdelijke minimumloonslaven betekent een makkelijkere verkoop.
pi_140595539
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:40 schreef Evertjan het volgende:
nee denk het niet al die vreemde mensen om je heen en in de studio zal het ook wel druk en warm zijn. Daar kan ik niet zo goed tegen
Ga je ook nooit naar het stadion dan? (serieuze vraag)
pi_140599305
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 13:29 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ga je ook nooit naar het stadion dan? (serieuze vraag)
na een stadionconcert wel, voetbalwedstrijden kijk ik altijd liever op tv
  Trouwste user 2022 maandag 2 juni 2014 @ 10:15:56 #59
7889 tong80
Spleenheup
pi_140623493
De klachten over uitbuiting van personeel bij het Kurhaus gaan voetbalpresentator Johan Derksen aan het hart. Het Scheveningse hotel vormt deze maand het decor voor VI Oranje. Derksen vindt het 'geen feestje' om uit te zenden vanuit een hotel dat 'onfatsoenlijk met personeel omspringt'. Hij wil dat RTL zich er openlijk van distantieert.

Natuurlijk is het crisis en hebben alle hotels en conferentieoorden daar last van,' zegt de oud-medewerkster. 'Maar dat is in dit geval slechts het halve verhaal. Het management bedient zich bijna van nazi-praktijken.
Oud-medewerkster Kurhaus Mede-presentator Wilfred Genee meldt vanaf zijn vakantieadres dat hij 'nog onvoldoende op de hoogte is om inhoudelijk te kunnen reageren'. Het personeel van het Kurhaus is afgelopen weekend in opstand gekomen tegen het management, omdat de sfeer 'volledig verziekt' zou zijn.

Aanhoudende intimidaties
Volgens FNV-bestuurder Milen van Boldrik worden de werknemers al vele maanden 'en op alle mogelijke manieren klein gehouden en geïntimideerd door de directie'.

Vrijdag barstte de bom. Het Kurhaus-personeel kwam met een waslijst aan klachten naar buiten en zegt met name klaar te zijn met de vele overuren en de aanhoudende intimidaties en pesterijen op het werk.

Volgens de werknemers zijn werkdagen van 12 tot 14 uur eerder regel dan uitzondering. Nog vervelender is dat de overuren lang niet altijd worden uitbetaald. 'Aan het eind van de maand moet je een urenstaat ondertekenen,' zegt een oudere medewerker, die alleen anoniem wil reageren. 'Ik begrijp dat er collega's zijn die maximaal 7,6 uur per dag mogen invullen, ook al hebben ze bijna twee keer zo lang gewerkt. Tekenen ze niet, dan krijgen ze helemaal niets.'

Klachten
Afgelopen februari klaagden circa vijftig van de 120 medewerkers hun nood bij FNV Horeca. Aan de lijst met klachten lijkt geen eind te komen. 'Op een gegeven moment draaide ik standaard 80 uur per week,'' zegt een oud-medewerkster. 'Er waren zo veel zieken en het verloop was zo groot, dit viel gewoon niet vol te houden. Op het eind van de avond was ik op sterven na dood.'

Milen van Boldrik, zelf afkomstig uit de horeca en wel wat gewend, zegt zich desondanks een hoedje te zijn geschrokken. 'In de horeca weet je: het is hard werken voor weinig geld. Maar er is een grens. Bij het Kurhaus wordt die grens dagelijks ver overschreden.'

Hotel-manager Samantha Fulton wil daar niets van weten. Zij houdt zich Oost-Indisch doof voor kritiek en reageert niet op de aantijgingen, ook afgelopen weekend weer.

'Nazi-praktijken'
'Natuurlijk is het crisis en hebben alle hotels en conferentieoorden daar last van,' zegt de oud-medewerkster. 'Maar dat is in dit geval slechts het halve verhaal. Het management bedient zich bijna van nazi-praktijken.'

De meest gehate dooddoener van Fulton luidt: 'Niet zeuren, want anders staan we straks met zijn állen op straat'. 'Wat moeten we daar nu mee? Fulton opereert niet fair. Vooropgesteld: we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Maar die indruk geeft zij geenszins. Problemen worden niet serieus genomen en aan onze grieven wordt niets gedaan. Als iemand een keer het lef heeft om kritiek te uiten, wordt hij of zij in het openbaar neergesabeld.'

Vorig jaar was het hotel-restaurant bijna failliet. Ook vandaag de dag hikt de directie tegen een miljoenenschuld aan. Werkten 10 jaar geleden nog zo'n 250 man personeel in het Kurhaus, tegenwoordig moet de helft het zaakje draaiende houden.

'Overal moet op bezuinigd worden, maar vooral op het personeel. Dus worden schilders ingezet in de bediening en springt het hoofd magazijninkoop bij in de kantine.'

Een oproep aan RTL om VI Oranje naar elders te verplaatsen, vindt het personeel geen oplossing. 'Dan kunnen we de tent meteen wel sluiten. Met een beetje geluk genereert zo'n programma toch weer wat extra aanloop.'

Maar wat dan? Staken, prikacties? En werken die niet net zo destructief? 'Ja dat gevaar zie ik ook wel. Maar 13, 14 uur werken op een dag is óók van de zotte. Helemaal als je er niet voor wordt betaald.'

Stoppen met overwerken lijkt ook geen optie. 'Ja, ik wel. Maar als je een halfjaarcontract hebt of als flexwerker bent ingehuurd, weet je dat je heel snel op zoek kunt naar een andere werkgever. We zitten in de tang bij de directie en die wil niet luisteren én niet praten. Wat moeten we?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 2 juni 2014 @ 16:36:25 #60
159761 Arn0
Abbey Road
pi_140635648
Voor de mensen die VI Oranje willen bijwonen maar geen zin hebben om ook voor een dure BBQ te betalen, je kan hier gewone tickets bestellen:

https://webshop.seeticket(...)_campaign=rtltickets

16 euro voor de vroege afleveringen, 25 voor de afleveringen later op de avond. En voor de type Genee's onder ons..
"Na afloop van de uitzending kunnen jullie allemaal naar de after party van Crazy Piano’s. Dit kan op vertoon van je toegangsbewijs of je polsbandje".
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator maandag 2 juni 2014 @ 16:40:08 #61
9859 crew  Karina
Woman
pi_140635785
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 16:36 schreef Arn0 het volgende:
Voor de mensen die VI Oranje willen bijwonen maar geen zin hebben om ook voor een dure BBQ te betalen, je kan hier gewone tickets bestellen:

16 euro voor de vroege afleveringen, 25 voor de afleveringen later op de avond. En voor de type Genee's onder ons..
"Na afloop van de uitzending kunnen jullie allemaal naar de after party van Crazy Piano’s. Dit kan op vertoon van je toegangsbewijs of je polsbandje".
Ik kwam het al tegen inderdaad. Hadden ze eerder moeten bedenken, klojo's. Al is 25 euro voor alleen bijwonen eigenlijk ook best veel geld.
niet zo tof doen
  Redactie Sport maandag 2 juni 2014 @ 17:06:10 #62
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140636723
Dan zit ik liever voor 55 euro goed te kanen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_140637633
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 16:36 schreef Arn0 het volgende:

Raar. Eerst zeiden ze dat dit niet kon
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_140666079
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 17:32 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Raar. Eerst zeiden ze dat dit niet kon
dat zal die heks van het Kurhaus wel geregeld hebben
pi_140666087
minimale leeftijd is trouwens 18 jaar zouden ze daar op controleren?
pi_140670085
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 17:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dan zit ik liever voor 55 euro goed te kanen.
Ik ga eten tot ik misselijk ben.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:26:43 #67
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_140673818
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 13:30 schreef Evertjan het volgende:
Ze zetten het er zomaar neer.
sig verwijderd door FA
pi_140673865
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:33 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Ik ga eten tot ik misselijk ben.
waarschijnlijk houd de Kurhaus Gestapo in de gaten hoeveel filetlapjes je op de BBQ gooit
pi_140673875
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:26 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ze zetten het er zomaar neer.
oke bedankt
  Moderator dinsdag 3 juni 2014 @ 17:37:52 #70
9859 crew  Karina
Woman
pi_140674208
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 13:30 schreef Evertjan het volgende:
Denk het wel ook vanwege drank.

quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:28 schreef Evertjan het volgende:

[..]

waarschijnlijk houd de Kurhaus Gestapo in de gaten hoeveel filetlapjes je op de BBQ gooit
Hopelijk hebben ze ook bamiehappies!
niet zo tof doen
pi_140674413
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:28 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Jullie krijgen aan de stok met deze slavendrijfster, hou haar in de gaten!

pi_140675201
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:43 schreef tralalala het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
House Nigger!
pi_140678341
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:43 schreef tralalala het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zodra ik haar zie stuur ik haar direct de keuken in!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator dinsdag 3 juni 2014 @ 20:23:04 #74
9859 crew  Karina
Woman
pi_140680595
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 19:23 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Zodra ik haar zie stuur ik haar direct de keuken in!
Hopelijk kan ze koken ;)
niet zo tof doen
pi_140683973

Was volgens mij nog niet gepost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')