Inderdaad, gewoon die alouette nog vaker meenemen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:32 schreef Rave_NL het volgende:
Wat een helden.
Weet je hoeveel kerosine dit scheelt op jaarbasis?
Als je niet beter weet zou je zeggen dat het 1 april is...quote:
de marine heeft geen heli's meer alle heli's zijn CLSK. (Dhc) waarvan enkelen maritiem worden gebruikt. Bedenk ook dat de Nh 90 zowel de vervanger van de lynx is ,als voor de cougar.quote:
De afname is opgeschort wat betekend dat ze op een later tijdstip alsnog geleverd gaan worden. Eerst wordt bekeken wie opdraait voor de tekortkomingen, dan wordt een plan gemaakt om te kijken wanneer ze afgeleverd worden. That's all, gewoon een vertraging erbij.quote:
de cougar moet gewoon inde vlucht gehouden worden. Dit platform functioneert inmiddels uitstekend en is zowel voor land als zee geschikt. De Nh 90 kan dan worden afgestoten. (Net als de Fyra)quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:15 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Was net bezig hetzelfde te plaatsen.
Heb 2 jaar terug een rondleiding gehad van de directeur van het Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium in de Noordoostpolder, die man vertelde me toen ook dat het niks zou worden met die NH90.
De Cougartjes die wij hebben zijn niet geschikt voor ASW. Daarmee op zee alleen geschikt voor SAR taken. Dat is niet wat de bedoeling is. De NH90 doet de SAR taken erbij, maar is hoofdzakelijk een ASW platform.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
de cougar moet gewoon inde vlucht gehouden worden. Dit platform functioneert inmiddels uitstekend en is zowel voor land als zee geschikt. De Nh 90 kan dan worden afgestoten. (Net als de Fyra)
de kromhout kazerne is een Verschrikking. Een grote flop. Wie verzint het om zo'n flut kazerne te zetten midden in een stad als Utrecht. Parkeerproblemen. Slechte gebouwen, geen sfeer, dure kantine. Gelukkig wordt het nieuwe werken gepropageerd en zit inderdaad 90 procent van de kromhout bevolking thuis te werken ,of op een flexplek op een wel bereikbare kazerne. Helaas is door die waardeloze pps constructie men verplicht al die werkplekken te huren... Ik kan die dom ers in den haag goed begrijpen.... Al zitten die doorgaans te flexwerker op de frederikkazerne en verandert er behalve de standplaats niet veel op het wekelijkse vergadercircus na.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom verhuren ze die leegstaande plekken niet gewoon aan een derde? Al is het maar tegen kostprijs, dat scheelt al heel veel.
Klopt, als je niet beter weet denk je dat je bij de ABM/AMRO bent...quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:13 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
de kromhout kazerne is een Verschrikking. Een grote flop. Wie verzint het om zo'n flut kazerne te zetten midden in een stad als Utrecht.
Het mag wat mij betreft de naam kazerne niet dragen. Het is een schandvlek voor defensie. Ik vroeg er ooit naar de mess en het personeel dat daar rondliep wist niet eens waar ik het over had! Ik moest maar koffie drinken in de vreetschuur, of 1 van die leipe koffiecorners, waar je dik moet betalen voor je koffie. En dan die vreselijke gebouwen, hoe verzin je zoiets!!! Dit terwijl de oude kromhout kazerne die ik ook nog ken een mooie kazerne was. Waarom heeft men die oude gebouwen niet gewoon gespaard en verbouwd?. Dan had het tenminste nog een echte kazerne geweest.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, als je niet beter weet denk je dat je bij de ABM/AMRO bent...
Ik moest na jaren weer eens naar de KHK toe, stond ik op de campus , vond het al vreemd dat er allemaal fietsen stonden en geen wacht, wist ik veel dat dat kantorencomplex daarnaast de nieuwe Kromhout was...
Ter illustratie,
Nieuwe Kromhout (1 van de gebouwen):
[ afbeelding ]
Oude Kromhout :
[ afbeelding ]
ik ben dr maar 1x geweest, de tandarts daar(majorette type ) was wel heel erg vriendelijk en een stuk professioneler dan die ouwe zak op de GMK.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:13 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
de kromhout kazerne is een Verschrikking. Een grote flop. Wie verzint het om zo'n flut kazerne te zetten midden in een stad als Utrecht. Parkeerproblemen. Slechte gebouwen, geen sfeer, dure kantine. Gelukkig wordt het nieuwe werken gepropageerd en zit inderdaad 90 procent van de kromhout bevolking thuis te werken ,of op een flexplek op een wel bereikbare kazerne. Helaas is door die waardeloze pps constructie men verplicht al die werkplekken te huren... Ik kan die dom ers in den haag goed begrijpen.... Al zitten die doorgaans te flexwerker op de frederikkazerne en verandert er behalve de standplaats niet veel op het wekelijkse vergadercircus na.
Wel eens op de beeckman en stevin kazernes in Ede geweest? DE bakermat van de verbindingsdienst, erg mooie kazerne waar ook de school verbindingsdienst gelegerd was. Gewoon zoals t hoort, oud, gezellig, altijd bekenden tegenkomen etc. vooral de kantine(koffie ruimte, niet de vreetschuur) was echt top! een shitload aan schildjes en oude uniformen aan de muur, altijd verse koffie en saucijzenbroodjesquote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:43 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het mag wat mij betreft de naam kazerne niet dragen. Het is een schandvlek voor defensie. Ik vroeg er ooit naar de mess en het personeel dat daar rondliep wist niet eens waar ik het over had! Ik moest maar koffie drinken in de vreetschuur, of 1 van die leipe koffiecorners, waar je dik moet betalen voor je koffie. En dan die vreselijke gebouwen, hoe verzin je zoiets!!! Dit terwijl de oude kromhout kazerne die ik ook nog ken een mooie kazerne was. Waarom heeft men die oude gebouwen niet gewoon gespaard en verbouwd?. Dan had het tenminste nog een echte kazerne geweest.
Zo'n transparant glazen gebouw past toch juist vooral niet bij Defensie?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, als je niet beter weet denk je dat je bij de ABM/AMRO bent...
Ik moest na jaren weer eens naar de KHK toe, stond ik op de campus , vond het al vreemd dat er allemaal fietsen stonden en geen wacht, wist ik veel dat dat kantorencomplex daarnaast de nieuwe Kromhout was...
Ter illustratie,
Nieuwe Kromhout (1 van de gebouwen):
[ afbeelding ]
Oude Kromhout :
[ afbeelding ]
Want als er iets is waar Defensie niet aan doet is het transparantiequote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:02 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Zo'n transparant glazen gebouw past toch juist vooral niet bij Defensie?
Ik heb zelf jaren op de Maurits (Ede-West) gezeten en sliep op de Stevin, gebouw 78 was het beste gebouw om te vertoeven. Anders moest ik in die asbest kutgebouwen op de Maurits liggen, dat vond ik maar niks.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:01 schreef Bouke-p het volgende:
Wel eens op de beeckman en stevin kazernes in Ede geweest? DE bakermat van de verbindingsdienst, erg mooie kazerne waar ook de school verbindingsdienst gelegerd was. Gewoon zoals t hoort, oud, gezellig, altijd bekenden tegenkomen etc. vooral de kantine(koffie ruimte, niet de vreetschuur) was echt top! een shitload aan schildjes en oude uniformen aan de muur, altijd verse koffie en saucijzenbroodjes
Dat weet ik niet echt, maar als iedereen zichtbaar is en de beeldschermen ook, lijkt mij niet zo handig.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:18 schreef WWolfy het volgende:
[..]
Want als er iets is waar Defensie niet aan doet is het transparantie
voor het landoptreden is de cougar 10 x beter dan de nh90 dusbestel de overige Nh 90 's aub af en top 300 sq weer helemaal op met cougars. De Nh 90 's die we hebben oplappen en op de schepen inzetten voormaritieme dingetjes, de resterende nh90 's kunnen afbesteld worden.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:11 schreef M5 het volgende:
[..]
De Cougartjes die wij hebben zijn niet geschikt voor ASW. Daarmee op zee alleen geschikt voor SAR taken. Dat is niet wat de bedoeling is. De NH90 doet de SAR taken erbij, maar is hoofdzakelijk een ASW platform.
De oplossing is simpel. Neem alle cougars terug in de vlucht en schaf een stuk of 10 bestaande maritieme helis aan die zich al hebben bewezen bv sea hawks.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 23:00 schreef Cobra4 het volgende:
Zorgen in Kamer over NH90-helikopter
DEN HAAG -
In de Tweede Kamer heersen zorgen over de problemen met de militaire helikopter NH90. Het ministerie van Defensie maakte vrijdag bekend de laatste zeven exemplaren van het toestel niet af te zullen nemen vanwege grote problemen met roestvorming en slijtage.
„Zorgwekkend” omschrijft Sultan Günal-Gezer van de PvdA de moeilijkheden. Ze is vooral bezorgd dat de operationele helikoptercapaciteit nog verder in het geding komt. Ook vreest ze dat er een helikoptertekort gaat ontstaan voor de antipiraterijmissies bij Somalië en de inzet in de Cariben.
Defensiewoordvoerder Raymond Knops van het CDA noemt het besluit „heftig”. Het maakt volgens hem duidelijk dat de „problemen heel groot zijn”. Hij spreekt van een „vliegende Fyra”.
'Dramadossie'
Het is een „dramadossier” aan het worden, meent D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma. De consequenties zijn „vrij groot”. Zo is er volgens hem volgend jaar geen helikopter beschikbaar voor de Cariben. Hij vindt het wel goed dat Hennis probeert zoveel mogelijk van de kosten en vertraging op het bedrijf te verhalen.
Ook de militaire vakbond AFMP/FNV maakt zich druk over de gevolgen voor de inzet. Anne Marie Snels noemde de NH90 in een tweet een „grote miskoop”. Ze voegde eraan toe. „Weer minder materieel. Wat betekent dat voor inzet + piratenmissies JeanineHennis?”.
Oplossingen
Defensie heeft twintig NH90's besteld en er zijn dertien afgeleverd. Onderzoek heeft circa honderd mankementen opgeleverd bij de NH90. Minister Jeanine Hennis (Defensie) wil eerst van fabrikant NHIndustries weten welke oplossingen er komen en wie de kosten gaat betalen.
Nederland heeft in de ontwikkeling en aanschaf van de NH 90 - een Europees samenwerkingsproject - ruim 1,1 miljard euro gestoken.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)mer_over_NH90__.html
Maar met veel betere vliegeigenschappen als de NH90 en geen kinderziekten. je kunt ze uiteraard gewoon nieuw kopen. Voordeel is dat het een bewezen concept is dat functioneert en de apparatuur aan boord is net zo modern als die in de NH90. Wil je dan 1 type heli hebben kun je ook nog kiezen voor de blackhaw tbv land ipv het in de vlucht houden vande cougar.quote:
Eigenlijk is haast alles beter dan de NH90.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 05:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Maar met veel betere vliegeigenschappen als de NH90 en geen kinderziekten. je kunt ze uiteraard gewoon nieuw kopen. Voordeel is dat het een bewezen concept is dat functioneert en de apparatuur aan boord is net zo modern als die in de NH90. Wil je dan 1 type heli hebben kun je ook nog kiezen voor de blackhaw tbv land ipv het in de vlucht houden vande cougar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |