abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141479598
'Mariniers onterecht van boord na drankincident'

Drie mariniers van de Zr. Ms. Evertsen zijn naar het militaire hof in Arnhem gestapt, omdat ze in maart onterecht van boord zouden zijn gehaald na een vermeend seks- en drankincident. Volgens het trio heeft de marine het verhaal opgeblazen, schrijft De Telegraaf dinsdag.

De militairen zeggen zich keurig te hebben gehouden aan het door de commandant gestelde maximum van twee blikjes bier tijdens de Neptunusviering op 3 maart. Bij dit marineritueel worden opvarenden die voor de eerste keer de evenaar passeren, ingesmeerd met een goedje van rottend voedsel. Bovendien moeten ze een glas zeewater drinken.

Het trio zegt flink last te hebben van de affaire. Ze moeten steeds uitleggen dat het niet zo is gegaan en vrezen bovendien de aantekening in hun personeelsdossier die wel eens tot ontslag kan leiden.

De marine suste de affaire nadat het naar buiten was gekomen overigens al enigszins. Zo werd ontkend dat er ook sprake zou zijn van een seksincident. De betrokkenen kregen desondanks een schikking van maximaal vijfhonderd euro.

Voorzitter Erik Jurriëns van de Onafhankelijke Defensiebond (ODB) suggereert in de krant dat de marine haar verlies niet wil pakken. "Het was een waanzinnige actie om deze militairen met veel misbaar van boord te halen. Die fout moet op de één of andere manier worden gerechtvaardigd, ten koste van deze mensen."

Bron: 'Mariniers onterecht van boord na drankincident'
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_141492543
Ik weet niet zo goed of dit als nieuws beschouwd kan worden, maar gister te horen gekregen dat er na de zomer (met de huidige vooruitzichten) weer kennismakingsdagen komen voor de Luchtmobiele Brigade. Zullen veel mensen misschien wel fijn vinden. :-)
pi_141527734
Gepantserd naar het ziekenhuis
woensdag 25 jun 2014, 11:06 (Update: 25-06-14, 11:11)

Marc Hamer / NOS

Hij weegt 35 ton, is 8 meter lang en heeft een topsnelheid van ruim 100 kilometer per uur: de Boxer, de nieuwe ambulance van het Nederlandse leger.

Vandaag worden de eerste drie exemplaren van deze zwaar gepantserde voertuigen overhandigd aan de 13e geneeskundige compagnie op de legerbasis in Oirschot. De landmacht krijgt de komende jaren in totaal tweehonderd stuks van het pantservoertuig.

Totale kosten van de ontwikkeling en de aanschaf zijn begroot op ruim 800 miljoen euro.

Vijf varianten

In totaal komen er vijf varianten van de Boxer. Naast ambulance en commandopost wordt het voertuig ook ingezet voor geniewerk, bevoorrading en opleidingen.

Het onderstel is voor alle Boxers gelijk. Omdat het voertuig in de toekomst niet alleen als ambulance, maar ook als rijdende commandopost kan worden gebruikt, bestaat het bovenstel uit een losse module die kan worden aangepast.

Vertraging

Het gevaarte is de afgelopen jaren samen met Duitsland ontwikkeld. Dat heeft langer geduurd dan gedacht. Tijdens de ontwikkeling bleek dat de industrie meer tijd nodig had om de Boxer te maken.

Door de vertraging hebben de eenheden langer met het huidige materieel moeten werken, dat de afgelopen veertig jaar dienst deed.

Bron: http://nos.nl/artikel/666195-gepantserd-naar-het-ziekenhuis.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_141550484
Hier wat foto's van die boxer.

Waarom zit er eigenlijk geen boordmitrailleur oid op dat ding? (iig niet op de foto's)

De taliban en boko haram hebben schijt aan dat rode kruis op de zijkant denk ik zo.
pi_141554739
quote:
99s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:26 schreef Awsom het volgende:
Hier wat foto's van die boxer.

Waarom zit er eigenlijk geen boordmitrailleur oid op dat ding? (iig niet op de foto's)

De taliban en boko haram hebben schijt aan dat rode kruis op de zijkant denk ik zo.
Een genezerik mag alleen een wapen hebben ter zelfverdediging, een boordwapen valt niet onder zelfverdediging.Iets met conventies van geneve waar we lang geleden onze handtekening onder gezet hebben.
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:35:11 #81
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_141554913
Dat ding is ook alweer 10 jaar vertraagd.
Indrukwekkend groot apparaat overigens...Je kunt er bijna gewoon in staan.

Ik ga ermee werken, als ik dat nog red...

Mijn allereerste wielvoertuig :{

[ Bericht 31% gewijzigd door Pumatje op 25-06-2014 22:40:45 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:59:59 #82
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141556594
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:35 schreef Pumatje het volgende:
Dat ding is ook alweer 10 jaar vertraagd.
Indrukwekkend groot apparaat overigens...Je kunt er bijna gewoon in staan.

Ik ga ermee werken, als ik dat nog red...

Mijn allereerste wielvoertuig :{
Puma wordt een wielziel... _O-
pi_141557004
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:32 schreef 026Remco het volgende:

[..]

Een genezerik mag alleen een wapen hebben ter zelfverdediging, een boordwapen valt niet onder zelfverdediging.Iets met conventies van geneve waar we lang geleden onze handtekening onder gezet hebben.
Ja, maar een terroristische organisatie heeft diezelfde conventie niet ondertekent :P
pi_141557616
quote:
99s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:05 schreef Awsom het volgende:

[..]

Ja, maar een terroristische organisatie heeft diezelfde conventie niet ondertekent :P
Klopt, maar dat houdt niet in dat wij ze dan ook maar kunnen negeren.
  woensdag 25 juni 2014 @ 23:46:09 #85
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_141559530
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Puma wordt een wielziel... _O-
godsakkerjuh zeg..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 26 juni 2014 @ 09:12:40 #86
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141565653
Defensie ontslaat vaderlandse held die verliefd werd

Hij is uitgezonden naar Bosnië en Afghanistan, beveiligde Geert Wilders en was chauffeur van generaals en de directeur van de veiligheidsdiensten. Saïd was zelfs een van de kistdragers bij de begrafenis van prins Bernhard en heeft als een van de weinigen in Nederland een blik geworpen in de koninklijke graftombe in Delft. Maar na vijftien jaar en talloze onderscheidingen wordt Saïd (33) ontslagen door defensie vanwege het huwelijk met zijn Marokkaanse vrouw.

Voormalig sluipschutter Saïd zit al 22 maanden thuis. ‘Het begon toen ik wilde solliciteren op een nieuwe functie binnen defensie.’ Hij wilde een opleiding volgen om sportinstructeur te worden, maar het krijgen van de benodigde papieren duurde langer dan normaal.

Gekke vragen
Er kwam een telefoontje van de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD). ‘Ik kreeg opeens een gesprek waarin gekke vragen werden gesteld, alsof ze me niet meer vertrouwden. Ze vroegen of ik schulden had, maar ook of ik vreemd ging of drugs gebruikte. Ook stelden ze opvallend veel vragen over mijn partner.’

Er kwam een probleem met zijn Verklaring van Geen Bezwaar (VGB), verplicht voor werknemers van defensie. Deze moet om de vijf jaar opnieuw aangevraagd worden en kan ingetrokken worden als iemand chantabel is, of een partner heeft uit een land waar geen inlichtingenrelatie mee is.

Saïd vindt het vreemd: ‘Ik heb zelf gemeld dat ik een partner in Marokko had gevonden. Ik was verliefd geworden en getrouwd, dat lijkt me geen probleem.’ Zijn leidinggevende hielp zelfs mee om het papierwerk in orde te maken om Saïds partner naar Nederland te halen. Inmiddels woont zij in Nederland en is ze zwanger van zijn tweede kind.

Het MIVD-beleid

Veiligheidsonderzoek is maatwerk. Hoe ver wil de minister gaan? Elke vijf jaar worden militairen opnieuw door de MIVD gescreend. Dat kan ook 
als er sprake is van een bijzondere situatie, zoals militairen die op missie worden uitgezonden. Ook familie, vrienden en de partner worden onder de loep genomen, omdat ook die een risico kunnen vormen.

Tussen 2010 en 2013 heeft de MIVD zo’n 64.000 veiligheidsonderzoeken uitgevoerd. In die periode zijn ruim honderd VGB’s ingetrokken. In twintig gevallen zou de VGB zijn ingetrokken, omdat de partner van de militair in een land woont of heeft gewoond waarmee Nederland geen samenwerkingsverband heeft.

‘En toch vindt de MIVD mij een gevaar. Ik kan het niet geloven. Ik heb gevochten om in het buitenland democratie te brengen, maar heb niet de vrijheid om te trouwen met wie ik wil.’

Saïd zit thuis en wordt in oktober definitief ontslagen. ‘Na vijftien jaar defensie moet ik opeens solliciteren. Ik kan nergens aankomen met het verhaal dat ik nooit mis op 1500 meter.’ Als hij wist wat de gevolgen waren van zijn partnerkeuze, had Saïd misschien wel een andere beslissing genomen. ‘Defensie is een belangrijk deel van mijn leven. Misschien was ik dan wel niet gaan trouwen.’

Revu
  donderdag 26 juni 2014 @ 09:13:51 #87
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141565670
Arbeidsvoorwaarden:
Minister neemt onze leden niet serieus

De Minister werkt niet mee aan verbetering van de arbeidsvoorwaarden, ondanks inspanningen van de AFMP. Dat ze onze leden niet serieus neemt is volstrekt onacceptabel. Als de Minister niet wil luisteren, zullen wij naar manieren zoeken om wél tot haar door te dringen.

Goed werkgeverschap: de hoogste tijd voor daden!
Wat is het geval? De AFMP heeft vanaf november 2013 geprobeerd een arbeidsvoorwaardentraject voor 2013-2014 van de grond te krijgen. Het doel van de AFMP was om snel een kortlopend financieel contract af te sluiten. De Minister kon daarmee laten zien dat zij écht werk wil maken van het herstellen van het vertrouwen van het personeel. Dat zij de negatieve spiraal met betrekking tot de arbeidsvoorwaarden van de laatste jaren wil doorbreken. Dat het vertrouwen onder het personeel in de Defensieleiding slecht was wisten we al. Begin 2013 was er zelfs al een commissie De Veer ingezet om daar wat aan te doen. Uit het op woensdag 30 oktober 2013 gepresenteerde opinieonderzoek van de AFMP bleek echter dat het met het vertrouwen van het Defensiepersoneel nog steeds slecht gesteld was. Ondanks alle inspanningen van de zijde van de AFMP wil de Minister tot nu toe niet meewerken aan verbetering van de arbeidsvoorwaarden. Ook andere verbeteringen laten veel te lang op zich wachten.

Opinieonderzoek AFMP 2013
Woensdag 30 oktober 2013 presenteerde de AFMP de resultaten van een opiniepeiling onder bijna duizend Defensiemedewerkers. Daaruit bleek dat het uitermate slecht gesteld was met het vertrouwen van het militaire- en burgerpersoneel in de Defensietop en de politiek. Meer dan de helft gaf aan ronduit ontevreden te zijn over Defensie als werkgever. En 70 procent zou anderen afraden om voor Defensie te gaan werken.
Naar aanleiding van deze opiniepeiling heeft de AFMP een aantal aanbevelingen gedaan die noodzakelijk zijn om het vertrouwen van het defensiepersoneel te herstellen. De belangrijkste aanbevelingen waren dat Defensie als werkgever zichtbaar voor haar mensen moest gaan staan en het tonen van goed werkgeverschap door:

Het garanderen van de bestaans- en inkomenszekerheid van het personeel binnen en buiten Defensie;
Het nakomen van afspraken, of het nu om bijvoorbeeld een functietoewijzing, opleiding of loopbaanbegeleiding gaat;
Het zorgen dat teams op sterkte zijn en er voldoende veilig materieel beschikbaar is.
Het vermijden van onderlinge concurrentie door het verminderen van functiewisseling en verplichte roulatie om de drie jaar.
Het geven van de (financiële) waardering die het Defensiepersoneel toekomt.

Door de Minister werd in de eerste weken na het uitkomen van de resultaten van het opinieonderzoek richting de AFMP uitgestraald dat zij deze signalen uiterst serieus nam. Ze zei zich ervan bewust te zijn dat er op het gebied van de aanbevelingen die door de AFMP waren gedaan snel stappen voorwaarts gezet moesten worden.

Wat is er van de woorden van de Minister terechtgekomen?
Nu, zeven maanden na de presentatie van de uitkomsten van het opinieonderzoek moeten wij vaststellen dat het vooral bij mooie woorden van de Minister is gebleven. Ja, er is op dit moment formeel overleg gaande om iets te doen aan het vermijden van de onderlinge concurrentie. Gesproken wordt over het verminderen van het “sollicitatiecircus” in de onderbouw en het weer terugbrengen van de functieduur naar “normale proporties”. Als we echter kijken naar alle aanbevelingen die door de AFMP zijn gedaan is dat eigenlijk het enige punt waarop wij wat voortgang kunnen melden.

Defensie heeft maanden lang in de richting van de AFMP uitgestraald wel iets voor elkaar te kunnen krijgen. Men zou de financiering van een kortlopend financieel contract voor 2013-2014 bijna voor elkaar hebben. Eind maart was de maat voor de AFMP vol. Wij hebben geëist dat er nu eindelijk boter bij de vis zou worden gedaan. De boodschap die we toen van de Minister kregen was duidelijk. Zij heeft er nul euro voor over om een begin te maken met het herstel van het vertrouwen van het personeel. Erger nog, Defensie heeft geld dat bestemd was voor de overlegtafel en de arbeidsvoorwaarden van het personeel voor eigen doeleinden gebruikt. Het gaat daarbij om een bedrag van tweehonderd miljoen euro bestemd voor de sector Rijk. Een deel daarvan, vijftien tot twintig miljoen euro, is door de Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid aan de Minister van Defensie toegekend. Dit naar aanleiding van het door het kabinet met de FNV vakcentrale afgesloten sociaal akkoord. Wat de AFMP betreft laat de Minister hiermee zien dat zij het defensiepersoneel minacht. Het herstellen van het vertrouwen van het personeel heeft kennelijk voor haar absoluut geen enkele prioriteit.

Dat voor de Minister vooral de eigen korte termijn (bezuinigings)belangen voorop staan blijkt ook regelmatig in het formele overleg. Naast de eerder genoemde arbeidsvoorwaarden gaat de voortgang van het bespreken van voor onze leden belangrijke onderwerpen uiterst stroperig en moeizaam. Voorbeelden daarvan zijn het AOW-gat, de definitieve reparatie van de WUL, de voortgang van de pakketvergelijking en de daaraan gekoppelde beschrijving van de bijzondere positie van de militair en de discussie over de toekomst van de militaire pensioenen.

Bij onderwerpen waar de Minister een groot (bezuinigings)belang heeft blijkt er bij de werkgever geen enkel probleem te zijn om tijd en capaciteit vrij te maken om deze trajecten zo snel mogelijk voort te kunnen zetten. Voorbeelden daarvan zijn de sourcing van de Dienst Vastgoed Defensie (DVD) en de discussie met betrekking tot het voorzieningsniveau van de gezondheidszorg, noodzakelijk om de reorganisatie van de gezondheidszorg voort te kunnen zetten.

Hoe nu verder?
Dat uw vertegenwoordigers in het overleg door de Minister aan het lijntje worden gehouden is tot daar aan toe. Dat zij onze leden niet serieus neemt is voor de AFMP echter volstrekt onacceptabel. De AFMP gaat uiteraard niet bij de pakken neerzitten. Als de Minister niet wil luisteren, zullen wij naar manieren gaan zoeken om wél tot haar door te dringen. Wij hebben de Minister van Defensie in ieder geval op 17 juni formeel via een brief om opheldering gevraagd over wat zij met ”ons” deel van de eerder genoemde tweehonderd miljoen euro heeft gedaan.

Hierin hebben wij de oneigenlijke argumenten van de Minister van Defensie nog eens op een rijtje gezet:

De ene keer werd gezegd dat Defensie geen bijdrage had ontvangen;
Vervolgens werd bericht dat de arbeidsvoorwaardelijke ruimte binnen de eigen begroting van Defensie gezocht moest worden;
Het argument is op tafel gekomen dat er restricties waren bij het zoeken naar ruimte binnen het Defensiebudget; er mocht alleen sprake zijn van een verschuiving van secundaire arbeidsvoorwaarden naar loon;
Daarna berichtte Defensie de AFMP dat de vrijvallende pensioenpremie 2014 als gevolg van het Witteveenkader maar moest worden benut;
Vervolgens werd beweerd dat de arbeidsvoorwaardelijke ruimte binnen de Defensiebegroting moest worden gevonden, maar dat Defensie daar van het Ministerie van Financiën geen ruimte voor krijgt;
Uiteindelijk werd eind april erkend dat Defensie haar deel van de 200 miljoen wel degelijk had ontvangen. Defensie meent nu evenwel dat de werkgever zelfstandig kan beslissen hoe dat geld (naar schatting 15 à 20 miljoen) besteed wordt.

Wij verwachten voor het zomerreces een antwoord op deze brief, die wij ook naar de Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid hebben gestuurd.

Binnenkort zal er ook een vervolg van het eerder uitgevoerde opinie onderzoek door de AFMP in gang worden gezet. Wij horen dan graag van u hoe u hierover denkt. Daarnaast zullen we u vragen met ons mee te denken om ervoor te zorgen dat de Minister wel naar u gaat luisteren. Samen met uw inbreng zullen we de Minister ervan overtuigen dat het de hoogste tijd is om wakker te worden. De dwaalweg die nu al een aantal jaren door de Minister wordt gevolgd moet zo snel mogelijk worden verlaten. Let daarom op onze website en vul de enquête in die wij binnenkort zullen publiceren.

AFMP
pi_141580827
Goh. Een brief.

Zeg als defensie nou gewoon het vertrouwen in haar op.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_141587830
Dit het word tijd dat de defensietop eens zegt dat het nu genoeg is ipv met mooie verhalen en bijgestelde ambities komen.

Gewoon met de vuist op tafel slaan en opkomen voor hun mensen! Dat is wat een generaal hoort te doen imho.
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:01:42 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141588451
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:51 schreef Bouke-p het volgende:
Dit het word tijd dat de defensietop eens zegt dat het nu genoeg is ipv met mooie verhalen en bijgestelde ambities komen.

Gewoon met de vuist op tafel slaan en opkomen voor hun mensen! Dat is wat een generaal hoort te doen imho.
Dat kon vroeger, tegenwoordig kun je dan meteen aan je moestuin beginnen en mag je niet meer op vakantie... :')
pi_141589068
Ik weet t, maar zo zou t wel moeten zijn. Maar goed, vanaf kapitein is enkel de carriere nog belangrijk... .
pi_141602783
Defensie onderzoekt gezondheidsklachten
DEN HAAG -

Defensie onderzoekt meldingen van medewerkers die op legerbases in Brunssum en Eygelshoven Amerikaans materiaal hebben onderhouden. Een letselschadeadvocaat zei donderdag bij de regionale omroep L1 dat 50 mensen die daar hebben gewerkt, gezondheidsklachten hebben gekregen doordat ze zijn blootgesteld aan giftige stoffen.

De toegang tot legerbasis Brunssum De toegang tot legerbasis Brunssum Foto: Marcel van Hoorn

Volgens het ministerie van Defensie zijn er geen concrete aanwijzingen dat de (oud-)medewerkers structureel werden blootgesteld aan gevaarlijke stoffen in concentraties boven de wettelijke normen. Defensie neemt de meldingen „serieus en onderzoekt deze momenteel” en zegt dat het om een veelomvattend en complex onderzoek gaat.

De twee opslag- en onderhoudsplaatsen voor Amerikaanse voertuigen en ander materieel zijn al jaren dicht. Advocaat Rob Bedaux dringt erop aan dat het onderzoek snel wordt verricht, omdat mensen die ziek zijn geworden niet jarenlang kunnen wachten op de resultaten. De gezondheidsklachten variëren, maar beginnen wel allemaal met dezelfde symptomen, aldus Bedaux.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)oekt_klachten__.html
  vrijdag 27 juni 2014 @ 09:35:04 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_141607910
quote:
Defensie betaalt miljoenen voor lege werkplekken kazerne
Het ministerie van Defensie heeft de afgelopen twee jaar miljoenen aan huur betaald voor honderden lege werkplekken op de gloednieuwe Utrechtse Kromhoutkazerne. Een deel van de kazerne wordt niet gebruikt door een conflict over de verhuizing van de Defensie Materieel Organisatie (DMO) naar Utrecht.

© ANP.
De oude Kromhoutkazerne, waar nu de campus van University College is gevestigd.
Dit blijkt uit onderzoek van de Volkskrant naar de Utrechtse kazerne, die als gevolg van de bezuinigingen bij Defensie kampt met onderbezetting. De kazerne is het grootste publiek-private huisvestingsproject van Nederland.

De bouwer, het consortium Komfort, verhuurt de kazerne tot 2035 aan Defensie en verzorgt in die periode ook het beheer en onderhoud. Het ministerie betaalt hiervoor jaarlijks circa 20 miljoen euro, ongeacht het aantal personeelsleden dat daadwerkelijk in de Kromhout werkzaam is.

Vanwege de leegstand is vorig jaar besloten dat het nu in Den Haag gehuisveste DMO met circa 1.000 man naar Utrecht moet verhuizen. De DMO-medewerkers die in meerderheid in en rond Den Haag wonen, vrezen de lange reistijden en het nu al grote tekort aan parkeerplekken. Zij houden de verhuizing al een jaar tegen.

Het ministerie van Defensie bevestigt het bestaan van 'lege plekken', maar voorziet dat op termijn het DMO-personeel deze plekken zal opvullen.

Prestigeproject
De geheel verbouwde Kromhoutkazerne is een bekroond prestigeproject en opende in het voorjaar van 2012 de deuren. Op het oude kazerneterrein zijn circa 3.300 - veelal flexibele - werkplekken gebouwd, voor zowel militairen als burgerpersoneel. In een enquête heeft 63 procent van het personeel opgegeven geen voorstander te zijn van een verhuizing naar Utrecht.

Minister Hennis-Plasschaert van Defensie liet de Tweede Kamer eerder weten in overleg te zijn over dit ongenoegen.

Bij DMO leven eveneens klachten over de hoge kosten die Komfort in rekening brengt voor uiteenlopende zaken als het inrichten van werkplekken, het aanpassen van kantoren en het serveren van snacks. 'We moeten bij Defensie beter nadenken over publiek-private samenwerking (pps)', zegt landmachtmajoor René Pieters namens de Officierenverenigingen en de vakbond MHB. 'Temeer daar de kazerne in Vlissingen ook als pps wordt gebouwd.'

Te hoge facturen
De Kromhoutkazerne is de afgelopen jaren veelvuldig in beeld geweest. Komfort, waarin de bouwbedrijven Ballast Nedam en Strukton samenwerken, is al drie jaar verwikkeld in een juridisch gevecht met de executeur-testamentair van de in 2012 overleden Gé Oomen, die de bouw van de kazerne begeleidde.

Uit het uitgebreide rechtbankdossier, in bezit van de Volkskrant, blijkt dat Oomen en een aantal onderaannemers zich hebben verrijkt door te hoge facturen in te dienen voor hun werkzaamheden. Tot een strafzaak kwam het nooit omdat Oomen kwam te overlijden, waarop het Openbaar Ministerie 'te weinig aanknopingspunten zag' voor een strafrechtelijk onderzoek. Ballast Nedam wil niet reageren.
http://www.volkskrant.nl/(...)lekken-kazerne.dhtml
Waarom verhuren ze die leegstaande plekken niet gewoon aan een derde? Al is het maar tegen kostprijs, dat scheelt al heel veel.
The End Times are wild
pi_141609361
Dmo moet niet zeuren en net als elk ander defensie onderdeel daar heen gaan waar de baas bepaald.

Simpel zat imho.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:19:53 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141612321
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:35 schreef Bouke-p het volgende:
Dmo moet niet zeuren en net als elk ander defensie onderdeel daar heen gaan waar de baas bepaald.

Simpel zat imho.
Voor militairen gaat dat ook op en die zullen er over het algemeen geen moeite mee hebben. Echter als burger (waar het merendeel van DMO uit bestaat) heb je vwb huisvesting en voeding nul komma nul rechten.

En dit is natuurlijk helemaal te gek om los te lopen:

quote:
Vanwege de leegstand is vorig jaar besloten dat het nu in Den Haag gehuisveste DMO met circa 1.000 man naar Utrecht moet verhuizen. De DMO-medewerkers die in meerderheid in en rond Den Haag wonen, vrezen de lange reistijden en het nu al grote tekort aan parkeerplekken. Zij houden de verhuizing al een jaar tegen.
He, er staat iets leeg, weet je wat we verhuizen gewoon een eenheid omdat het half leeg staat... :') Dan had er in het voortraject maar beter nagedacht moeten worden.

En idd, parkeren is nu al een ramp op de KHK, te weinig slaapplaats/ legering, eten schreeuwend duur en totaal geen militair complex.

Ik ben er een paar keer geweest en moest noodgedwongen mijn auto buiten de kazerne parkeren met het niet geringe risico dat mijn ramen ingetikt werden en de auto leeggeroofd wordt... Werd door de VKS al voor gewaarschuwd, het is niet de eerste keer dat iemand dat overkomt daar.

[ Bericht 21% gewijzigd door AchJa op 27-06-2014 12:27:14 ]
pi_141615716
Outlawbiker bij overheid lastig aan te pakken

DEN HAAG -
Het is niet eenvoudig om leden van criminele motorbendes die in dienst zijn van de overheid zomaar te ontslaan. De Tweede Kamer had daar eerder op aangestuurd maar nog steeds zijn tientallen ambtenaren aangesloten bij dit soort bendes. Coalitiepartijen VVD en PvdA drongen donderdag tijdens een overleg aan op een scherpere aanpak of beleid.

Volgens minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) gaat het nog om 48 ambtenaren, die inmiddels zijn aangesproken op hun lidmaatschap. Hun is te verstaan gegeven dat dit gevolgen kan hebben voor hun dienstverband en eventueel tot ontslag kan leiden. Tot dusver hebben 13 outlawbikers zelf ontslag genomen of hun club verlaten, meldde de minister. „Het werken bij de overheid is onverenigbaar met het lidmaatschap van zo'n motorgang.” Hij gaat met zijn collega's van Defensie en Rijksdienst overleggen over mogelijkheden om de betrokken ambtenaren aan te pakken.

Op verzoek van de VVD zal hij daarin ook het Korps Nationale Reserve betrekken. Degenen die hier als reservist dienen, zijn niet in overheidsdienst maar hebben bijvoorbeeld wel toegang tot de wapenkamer, aldus VVD-Kamerlid Klaas Dijkhoff. Als het nodig is, wil hij dat er een „wettelijke haakje” wordt gemaakt om deze mensen te kunnen ontslaan en te voorkomen dat ze in overheidsdienst komen.

Opstelten zegde verder toe dat de politie blijft doorrechercheren op de motorbendes en niet pas in actie komt na liquidaties of brandstichtingen. Sinds 2012 is er een gezamenlijke aanpak die heeft geleid tot meer opsporing en vervolging.

Bron: Telegraaf
pi_141616106
quote:
Degenen die hier als reservist dienen, zijn niet in overheidsdienst maar hebben bijvoorbeeld wel toegang tot de wapenkamer, aldus VVD-Kamerlid Klaas Dijkhoff.
Wat zijn we dan ..
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:20:46 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141616272
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:16 schreef Awsom het volgende:

[..]

Wat zijn we dan ..
Je wordt moe van dat geouwehoer... MC Veterans is ook al niet welkom op veteranendag. Het is/zijn geen verboden organisatie(s), schijnbaar zijn de VGB's in orde want anders had men al lang op straat gestaan etc...

Er ontstaat weer een ware heksenjacht.
pi_141616870
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je wordt moe van dat geouwehoer... MC Veterans is ook al niet welkom op veteranendag. Het is/zijn geen verboden organisatie(s), schijnbaar zijn de VGB's in orde want anders had men al lang op straat gestaan etc...

Er ontstaat weer een ware heksenjacht.
Inderdaad.

"Volgens de politie hoort de club thuis in het rijtje van de zogenoemde outlaw motorgangs."

De politie noch het OM heeft dit alleen nooit kunnen bewijzen.
  † In Memoriam † vrijdag 27 juni 2014 @ 16:12:37 #100
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_141619623
Defensie schort afname NH90-helikopters op
Vanwege grote problemen met de militaire helikopter NH90 heeft het ministerie van Defensie vrijdag besloten de laatste zeven exemplaren voorlopig niet meer af te nemen.

De toestellen kampen met corrosie en slijtage. Bij de NH90 zijn circa honderd tekortkomingen vastgesteld.

Minister Jeanine Hennis-Plasschaert wil eerst duidelijkheid van de fabrikant NHIndustries over de oplossingen en wie opdraait voor de kosten.
Pas daarna mogen de nieuwe toestellen komen, schrijft ze aan de Tweede Kamer. Daarover moet in het najaar meer duidelijkheid zijn.

Defensie heeft in totaal twintig NH90's besteld. Hoeveel de extra kosten bedragen, kan het ministerie nog niet zeggen.

Bron: http://www.nu.nl/politiek(...)h90-helikopters.html
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')