Dat maar 1 persoon dat bedrag zou/kan betalen. "Wie dan"quote:Op zaterdag 24 mei 2014 12:58 schreef bijdehand het volgende:
Dat verhaal waarin Dagobert alle kwartjes uit een bepaald jaartal wil kopen, om er vervolgens eentje te houden die dan keiveel geld waard wordt. Hij dondert ze dan in de oceaan en moet er eentje terughalen. Einde was ook zo awesome
Ik wilde het einde niet verraden, maar dat was 'm inderdaadquote:Op zaterdag 24 mei 2014 13:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat maar 1 persoon dat bedrag zou/kan betalen. "Wie dan"
"Dagobert Duck"
Je merkt zeker kwaliteitsverschil. Maar zo heel veel landen zijn er niet meer waar nog nieuwe verhalen vandaan komen. Het opsporen van de verhalen is een kwestie van met de juiste beperkingen zoeken. Oorsprong, figuren, pagina's, tijdspannequote:Op zaterdag 24 mei 2014 10:46 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
De tekenaars en schrijvers van de Hollandse edities (met de code H onderaan), vond ik altijd slecht, vergeleken met de Duitse en Amerikaanse tekenaars.
Dat is een absoluut briljante strip. Uiteraard van Carl Barks. Een kwaliteit die je tegenwoordig echt niet meer tegenkomt. De strip is ook op allerlei manieren gepubliceerd. Het is te vinden in een Donald Duck album, in een Dagobert-album en het is verspreid over drie weken ook in de normale DD verschenen. De tekstballonnen verschillen wel, de publicatie in DD is de beste.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 12:58 schreef bijdehand het volgende:
Dat verhaal waarin Dagobert alle kwartjes uit een bepaald jaartal wil kopen, om er vervolgens eentje te houden die dan keiveel geld waard wordt. Hij dondert ze dan in de oceaan en moet er eentje terughalen. Einde was ook zo awesome
De verhalen waarin je ziet hoe Dagobert rijk werd vond ik persoonlijk de mooiste. Ook de verhalen waarin ze naar het buitenland gaan vond ik erg mooi, omdat de details altijd supergoed waren. Dat waren trouwens niet de weekbladen, het waren vaak grotere boeken en ook grotere verhalen. Maar die waren schitterend. En verhalen over de drie Caballeros.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 16:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat is een absoluut briljante strip. Uiteraard van Carl Barks. Een kwaliteit die je tegenwoordig echt niet meer tegenkomt. De strip is ook op allerlei manieren gepubliceerd. Het is te vinden in een Donald Duck album, in een Dagobert-album en het is verspreid over drie weken ook in de normale DD verschenen.
Het begin is ook heerlijk, een subliem heen-en-weer-spelletje tussen Donald en Dagobert. Het begint ermee dat Dagobert Donald op pad stuurt om een schuld te innen, waarbij hij de helft zelf mag houden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De lange Dagobert-verhalen zijn inderdaad geweldig. Ze zijn zelfs educatief. Kinderen leren er, verpakt in een leuk verhaal, allerlei economische principes mee.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:01 schreef Bosscielny het volgende:
http://nl.wikipedia.org/w(...)_een_Steenrijke_Eend
Deze bedoel ik, zoooo goed.
Niet alleen economische principes ,er valt eigenlijk zo veel te leren van die verhalen. Sowieso is het goed als je je kinderen op jonge leeftijd al veel laat lezen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:10 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De lange Dagobert-verhalen zijn inderdaad geweldig. Ze zijn zelfs educatief. Kinderen leren er, verpakt in een leuk verhaal, allerlei economische principes mee.
Ach, vroeger was het toch ook altijd: 'vroeger lazen kinderen tenminste nog échte boeken of gingen ze buitenspelen.'quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:20 schreef Bosscielny het volgende:
[..]
Niet alleen economische principes ,er valt eigenlijk zo veel te leren van die verhalen. Sowieso is het goed als je je kinderen op jonge leeftijd al veel laat lezen.Het is jammer dat sommige kinderen tegenwoordig worden opgevoed met hersenloze ipad spelletjes in plaats van deze geweldige strips.
Wat waren de tekeningen ook prachtig trouwens in deze verhalen. Ik kan me nog wel herinneren dat de naam Donald duck altijd verborgen zat in de tekeningen, in de golven van het water bijvoorbeeld. Ik ging er altijd naar op zoek.(Alhoewel ik niet zeker weet dat dat ook in deze verhalen zat).
Die was goed, idd. Kan me herinneren dat ik ook zo genoten heb van een verhaal waarin de jongens een oude boot lichten met behulp van pingpongballetjes, was geloof ik een race.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 12:58 schreef bijdehand het volgende:
Nog zo'n ware klassieker ja. Het vormde zelfs de inspiratie voor een aflevering van Mythbusters.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:24 schreef Mark het volgende:
[..]
Die was goed, idd. Kan me herinneren dat ik ook zo genoten heb van een verhaal waarin de jongens een oude boot lichten met behulp van pingpongballetjes, was geloof ik een race.
Oh, die ken ik denk ik! Ben nu ook wel benieuwdquote:Op maandag 26 mei 2014 20:38 schreef Kyubey het volgende:
Heb je toevallig nog een scan van ''Niet vergeten suiker halen'' uit 2004?
Hi ha ho!quote:Op maandag 26 mei 2014 20:38 schreef Kyubey het volgende:
Heb je toevallig nog een scan van ''Niet vergeten suiker halen'' uit 2004?
quote:Op maandag 26 mei 2014 20:44 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Hi ha ho!
[ afbeelding ]
Gevonden!
Haha, hij was inderdaad ook een klassieker op FOK!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal super.
Waar blijft deze tijdquote:
Handwerkjesquote:Op maandag 26 mei 2014 21:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Waar blijft deze tijd(colofon onderaan)
[ afbeelding ]
Wat een prijzen
10 centquote:Op maandag 26 mei 2014 22:45 schreef Mark het volgende:
vermenigvuldigen met ongeveer 0,45 dan heb je de euro
Die tweede lijkt me wel een interessant verhaal!quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:14 schreef MAHL het volgende:
Saviour
Volgens mij stond deze in een (dubbel?)Pocket, niet in een Weekblad. Donald wordt verzamelaar van poppetjes die bij de cornflakes ofzo zitten, en vertelt trots dat hij de hele verzameling heeft. Daar wil hij een of andere oorkonde voor krijgen, maar dan komt de nieuwe catalogus binnen en blijkt dat hij er eentje mist. Met man en macht gaat hij het hele land door om naar dat ene poppetje op zoek te gaan, maar hij kan hem nergens vinden, niemand heeft hem. Dus besluit hij hem maar na te maken. Uiteindelijk wil hij dus dat certificaat ophalen, maar dan blijkt dus dat ze dat ene poppetje wat hij niet heeft als test in de catalogus hebben gezet om te kijken of hij wel écht een eerlijke verzamelaar is.
Een andere, ook geloof ik in een pocket: Dagobert en Rockerduck gaan de strijd aan als telecomproviders, komen uiteindelijk aan met enorm ingewikkelde tarieven, ultraluxe telefooncellen etc.
Zie vorige pagina, Geen OCR-archief, simpelweg kwestie van heel gericht zoeken met de juiste beperkingenquote:Op maandag 26 mei 2014 23:24 schreef Robuustheid het volgende:
Nogmaals de vraag:
[b]Saviour. Hoe doe je dat?
"Koude Oorlog"quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:35 schreef blessed19 het volgende:
Ik zoek het verhaal waarin donald in de zomer met sneeuwballen belaagd wordt door bolderbast. "Heb ze in de winter in de vriezer gedaan"
Kan jij m vinden, saviour?
quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:14 schreef Edensnator het volgende:
Er was ook ooit een verhaal dat Donald met zijn neefjes op een dure auto van Dagobert moesten passen en deze vervolgens kwijt raken ofzo. Vervolgens leren ze precies zo te denken en zaken te doen als Dagobert om op die manier genoeg geld te verdienen om precies zo'n zelfde auto te kopen voor Dagobert. Zodat hij het verschil niet zou merken ofzo. Het verhaal eindigt dan dat Dagobert zijn oorspronkelijke auto al eerder teruggevonden had zonder dat de rest het wist. Vervolgens hebben Donald en de neefjes dus dan die dure bolide voor zichzelf en rijden er in weg. Volgens mij was dit zo ongeveer de strekking van het verhaal. Ik kan dat laatste plaatje nog zo voor me halen. Ik zou dat graag een keer teruglezen.
Geniaal! Welk nummer is dat?quote:
Die heb ik zeker, check je DMquote:Op woensdag 28 mei 2014 01:33 schreef CoExist het volgende:
Beste Saviour,
In '89 stond er een vervolgstrip in de Donald Duck genaamd: "DE AAP IS LOS!".
Volgens mij waren het de november/december nummers.
Het gaat over een laborant aap die Benjamin heet en sigaren paft. Op een dag ontsnapt hij en vliegt een aanrander aan die een meisje aanrand bij een park. Ze neemt de aap mee naar huis en probeert de eigenaar te traceren.
Overige personages zijn Lenny, een negroďde jongen met een brommer en pestkop Gerrit die met een stiletto of valmes op zak loopt wiens vader een kroeg runt.
Hier een screenshotje die ik op het web heb gevonden.
[ afbeelding ]
De auteurs zijn Ruben Pellejero en Frank Hollander (Hasselaar).
Ik kan deze bewuste strip nergens meer vinden. Heb jij misschien screenshots ervan?
Alvast bedankt!
Uiteraard! Nummer 18 uit '96quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:35 schreef ShevaJB het volgende:
Zou je deze ook kunnen vinden?
Katrien wil met Donald gaan camperen maar Donald kan geen camper/caravan betalen (dit week ik niet meer zeker). Hij besluit iig zijn eigen caravan te bouwen met alle gevolgen van dien
Dit verhaal heb ik als kind vele malen herlezen.
Een van mijn lievelingsverhalenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Uiteraard! Nummer 18 uit '96
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Link naar volledig verhaal in je DM
Nummer 11 uit '93quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:08 schreef MAHL het volgende:
Een verhaal waarin Donald naar een psychiater moet om van zijn anger management issues af te komen. Helaas wordt hij verwisseld met een andere patiënt waardoor hij juist nóg agressiever wordt.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:38 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nummer 11 uit '93
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alstu. Was dat een test voor mequote:
Was echt op zoek naar het verhaal, maar heb hier op een HD alle DDs tot en met 2012 staan dus het laatste is niet nodigquote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Alstu. Was dat een test voor me(je hebt deze DD ook zelf) of was je echt op zoek naar het verhaal (dan DM ik het je)
Dan zeg ik deze:quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:17 schreef Fogel het volgende:
Oh grote DD-alwetende![]()
Ergens halverwege de jaren 80 (als ik het goed herinner) was er een strip waar Donald op een klein eiland terecht kwam waar iets van ronde luiken in zaten waardoor je naar onder viel. Het eiland zelf was hol en er was minimaal 1 kamer in. Ik meen me te herinneren dat er ook Spanjaarden genoemd werden.
Ik herinner alleen dat ik het een tof verhaald vond en later als ik groot was ook zo'n eiland wilde, maar verder ontrbreken de details in mijn hoofd.
Is dit genoeg info om me op weg naar de juiste aflevering te helpen?
allemachtig,quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dan zeg ik deze:
Klein eilandje: check
Spanjaarden: check
Ronde 'luiken': check
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uit DD 7 en 8 uit '87
quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dan zeg ik deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uit DD 7 en 8 uit '87
Whaha prachtigquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:11 schreef Fogel het volgende:
Zeg Saviour? Klik eens hier: MED / Schouderklopjes meldtopic.
was vroeger als kind ook een DD-fan, en naar dit (complete) verhaal ben ik wel nieuwsgierig. het komt me vaag bekend voor, maar zou het hele verhaal vraag willen lezen!quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dan zeg ik deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uit DD 7 en 8 uit '87
En geheel terecht en verdiendquote:
Tof verhaal was dat die staat me ook nog bijquote:Op woensdag 23 juli 2014 20:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dan zeg ik deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uit DD 7 en 8 uit '87
quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:46 schreef Bosbeetle het volgende:
eens kijken of ik er nog een weet
donald die samen met dagobert op zoek is naar de sleutel van mysterieuze spaarpot waar later een schatkaart in blijkt te zitten.
of nog leuker die waar een pinguin een schat aanziet voor zijn/haar ei
Dit is volgens mij het verhaal "De Regenboogschat" over de spaarpot van Ping-Ping Kreng, te vinden in nrs. 8 en 9 uit 1986.quote:donald die samen met dagobert op zoek is naar de sleutel van mysterieuze spaarpot waar later een schatkaart in blijkt te zitten.
Dit moet het Bombastium verhaal zijn, te vinden in nrs. 7, 8 en 9 uit 1983. Hierin heeft Dagobert voor een triljoen de complete wereldvoorraad van het nieuw ontdekte element Bombastium gekocht. Deze wereldvoorraad bestaat uit een bol die toevallig net zo groot is als een pinguďnei...quote:of nog leuker die waar een pinguin een schat aanziet voor zijn/haar ei
Jup dat zijn zequote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:37 schreef JaxStrumley het volgende:
Op het gevaar af Saviour voor de voeten te lopen:
[..]
Dit is volgens mij het verhaal "De Regenboogschat" over de spaarpot van Ping-Ping Kreng, te vinden in nrs. 8 en 9 uit 1986.
[..]
Dit moet het Bombastium verhaal zijn, te vinden in nrs. 7, 8 en 9 uit 1983. Hierin heeft Dagobert voor een triljoen de complete wereldvoorraad van het nieuw ontdekte element Bombastium gekocht. Deze wereldvoorraad bestaat uit een bol die toevallig net zo groot is als een pinguďnei...
Plaatjes heb ik nu helaas niet bij de hand, maar misschien herinner je je het moment waarop Dagobert de consul van Brutopia overbiedt bij de veiling van het bombastium:
Consul: "Ik bied een triljoen gulden plus alle kleurentelevisies die er in Brutopia te vinden zijn!"
Dagobert: "O ja? En hoeveel kleurentelevisies zijn er dan wel in dat Brutopia van je?"
Consul: "Vijf!"
Dagobert: "Goed, dan bied ik een triljoen gulden plus ZES kleurentelevisies!"
Nu voel ik me oudquote:Op maandag 26 mei 2014 22:39 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Handwerkjes
Ja, ik ben niet zo best in de guldens. Hoeveel euro is dat?
Deze herinner ik mij nog gewoonquote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Uiteraard! Nummer 18 uit '96
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Link naar volledig verhaal in je DM
Nee hoor, toppiequote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:37 schreef JaxStrumley het volgende:
Op het gevaar af Saviour voor de voeten te lopen:
Klopt! Verhaal in je PMquote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:36 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Deze herinner ik mij nog gewoonHoe eindigde die ook alweer? Dan rijdt hij hem in het ravijn of niet, omdat er geen remmen in zaten?
En dat is dezequote:Ik heb ook nog wel een leuke, een aflevering waarin Kwik Kwek en Kwak pannenkoeken eten en er volgens Donald veel te veel suiker op doen. Hij stopt de suiker in een kast en verstopt de sleutel als ik het goed heb, weet je deze te vinden?
Heb meteen zin om weer Donald Duckjes op te zoeken en te lezen
Awesomequote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nee hoor, toppie
[..]
Klopt! Verhaal in je PM
[..]
En dat is deze
[ afbeelding ]
Ook die in je PM
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:22 schreef tjoptjop het volgende:
Heldentopic![]()
Ik zoek er ook eentje. Komt er op neer dat al het geld van het geldpakhuis verspreid over Duckstad terechtkomt (geen idee meer hoe of wat). Enfin iedereen is natuurlijk hartstikke rijk en men stop massaal met werken.
Dagobert blijft daarentegen gewoon doorwerken en omdat niemand anders nog diensten levert kan hij daar vervolgens hoge bedragen voor vragen (plus iedereen is rijk zat en "kan" het dus betalen) waardoor hij aan het einde van de strip al z'n eigen geld weer heeft terugverdiend.
Gezien het economisch onderwerp denk ik dat het een verhaal van Carl Barks is, en dus al wat ouder.
Alvast thnx
Dagobert's geschiedenisverhalen hebben in de Donald Duck Extra gestaan en zijn ook in de albumreeks opgenomen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:27 schreef tjoptjop het volgende:
Ik vind zelf trouwens die geschiedenis verhalen ook erg leuk, Dagobert in Clondike, Cornelis Prul. Al stonden die volgens mij nooit in het weekblad?
Misschien dit verhaal uit nummer 52 van 2009? De kleine wasbeertjes staan alleen op het laatste plaatje, dus misschien is dit niet wat je zoekt. Maar schattig is het welquote:Op zondag 27 juli 2014 00:15 schreef Rampage87 het volgende:
Hallo,
Ik ben ook op zoek naar een verhaal uit D.D. weekblad.
Het moet er een geweest zijn van een paar jaar, maximaal 9 jaar terug.
In het verhaal komt een wasbeermama met kleine wasbeertjes voor.
Dat is alles wat ik weet. Misschien weinig informatie maar het was schattig.
Valt dit terug te halen?
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad van Barks. Een ware klassieker dit verhaal, ook al ontzettend vaak gepubliceerd. In de normale Donald Duck, in een album en in allerlei collecties.
Ernstig? Prachtig tochquote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:42 schreef RadioSlut het volgende:
Ik vind het echt ernstig dat ik bijna alle verhalen in dit topic herken._!
hehe ik hoef bij allemaal ook alleen maar het eerste plaatje te zien om het verhaal weer te herkennen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:48 schreef JaxStrumley het volgende:
Tot nu toe zijn hier vooral Duckstrips aan de orde gekomen; die zijn dan ook het leukst. Maar Goofy en Midas Wolf kunnen ook geniaal zijn. Hieronder drie van mijn favorieten die ik laatst weer tegenkwam:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja dat was 'm, helemaal geweldig.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:33 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Misschien dit verhaal uit nummer 52 van 2009? De kleine wasbeertjes staan alleen op het laatste plaatje, dus misschien is dit niet wat je zoekt. Maar schattig is het wel
[ afbeelding ]
Dat is zeker te regelen, heb het alleen momenteel niet bij de hand. Ik zou zeggen: hou de komende dagen je PM maar in de gatenquote:Op zondag 27 juli 2014 22:49 schreef Rampage87 het volgende:
[..]
Ja dat was 'm, helemaal geweldig.
Is er een manier om me het hele verhaal te doen toekomen? Zou echt top zijn!
Hier moest ik even wat langer naar turen, maar die is inderdaad wel erg mooi gemaakt!quote:Maar dat is nu allemaal allang opgelost...soms maken ze er zelfs iets heel speciaals van (nummer 1 van 2009):
[ afbeelding ]
Zeker weten dat het Donald zelf was? Ik heb wel kippen die weer een ei worden:quote:Op maandag 28 juli 2014 20:20 schreef DJMO het volgende:
Was deze al langsgekomen? Donald die door een uitvinding van Willie Wortel steeds jonger word en uiteindelijk als babyeend / ei eindigt .. got no clue van wanneer die moet zijn...
Ja, heb het verhaal gelezen in een leukste verhalen album, donald wordt een ei, uitgebroed, kuiken, gaat er van door. Kwik, Kwak en Kwek erachter aan, komen bij een eendenfokker (.....) die heeft er honderden rondlopen. Die gooit een kuiken naar buiten wat de koelkast heeft geplunderd en toen voor de tv in slaap viel.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:03 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zeker weten dat het Donald zelf was? Ik heb wel kippen die weer een ei worden:
[ afbeelding ]
zoiets ja .. kan het me niet helemaal meer voor me halen, heb het ooit eens in een wachtkamer ergens gelezen .. staat me nog wel bij dat kwik kwek en kwak het ei vonden in donald z'n auto en toen bijna ontroostbaar warenquote:Op maandag 28 juli 2014 21:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, heb het verhaal gelezen in een leukste verhalen album, donald wordt een ei, uitgebroed, kuiken, gaat er van door. Kwik, Kwak en Kwek erachter aan, komen bij een eendenfokker (.....) die heeft er honderden rondlopen. Die gooit een kuiken naar buiten wat de koelkast heeft geplunderd en toen voor de tv in slaap viel.
De neefjes zijn het er over eens dat dit oom donald moet zijn.
Willie maakt hem weer volwassen met zijn uitvinding
Dit verhaal is te vinden in nummer 25 van 2003. Door een ongelukje met een uitvinding van Willie Wortel wordt Donald inderdaad weer een kind van de leeftijd van Kwik, Kwek en Kwak:quote:Op maandag 28 juli 2014 21:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
zoiets ja .. kan het me niet helemaal meer voor me halen, heb het ooit eens in een wachtkamer ergens gelezen .. staat me nog wel bij dat kwik kwek en kwak het ei vonden in donald z'n auto en toen bijna ontroostbaar waren
oh, het verhaal begint ermee dat donald als jonge eend bij kwik kwek en kwak in de klas komt te zitten, en vriendjes wordt met z'n eigen neefjes, maar daarna wordt hij dus steeds jonger tot hij als ei eindigt uiteindelijk
dat is hem inderdaadquote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:37 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Dit verhaal is te vinden in nummer 25 van 2003. Door een ongelukje met een uitvinding van Willie Wortel wordt Donald inderdaad weer een kind van de leeftijd van Kwik, Kwek en Kwak:
[ afbeelding ]
Hij ontdekt echter al snel de nadelen van jong zijn en gaat naar Willie, waar blijkt dat hij jonger en jonger wordt. Hij verandert niet in een ei, maar door een misverstand denkt zijn familie dat wel:
[ afbeelding ]
Uiteindelijk loopt alles natuurlijk weer goed af
Verjonging is trouwens een vaak voorkomend thema: alleen al tussen 1989 en 2003 zijn er zeker zeven verhalen te vinden waarin Donald lichamelijk en/of mentaal weer een kind wordt ňf zich als kind verkleedt.
Ik zal je 't proberen te sturen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:28 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat is hem inderdaadheb je toevallig het hele verhaal voor me???
![]()
Nog even snel dan voor ik naar bed ga:quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:12 schreef Munchlax het volgende:
Ik herinner me een strip van niet zo lang geleden (rond 2010?) dat het toekomst is en mensen krijgen een rondleiding hoe het vroeger was. (toen donald nog leefde) op einde komt dagobert voor een geluksdubbeltje door de tijd reize volgensmij..
succes!
Bedankt man. Heb een hele collectie hier maar die strip zoeken zou een helse klus zijn!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nog even snel dan voor ik naar bed ga:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tikje ouder dan je dacht trouwens, deze komt uit nr 35 van 2007
Uit nr 3 van 2009quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:04 schreef Unites het volgende:
Ik zoek een vrij recent verhaal denk ik van Katrien die een vriendin moet vervangen bij de opera. Ze is dan helemaal aan het opscheppen tegenover Donald, maar eenmaal daar aangekomen blijkt het dat die vriendin gewoon achter de kassa werkte.
Stond volgens mij op de achterkant!
Alvast bedankt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |