Nummer 11 uit '93quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:08 schreef MAHL het volgende:
Een verhaal waarin Donald naar een psychiater moet om van zijn anger management issues af te komen. Helaas wordt hij verwisseld met een andere patiënt waardoor hij juist nóg agressiever wordt.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:38 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nummer 11 uit '93
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alstu. Was dat een test voor mequote:
Was echt op zoek naar het verhaal, maar heb hier op een HD alle DDs tot en met 2012 staan dus het laatste is niet nodigquote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Alstu. Was dat een test voor me(je hebt deze DD ook zelf) of was je echt op zoek naar het verhaal (dan DM ik het je)
Dan zeg ik deze:quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:17 schreef Fogel het volgende:
Oh grote DD-alwetende![]()
Ergens halverwege de jaren 80 (als ik het goed herinner) was er een strip waar Donald op een klein eiland terecht kwam waar iets van ronde luiken in zaten waardoor je naar onder viel. Het eiland zelf was hol en er was minimaal 1 kamer in. Ik meen me te herinneren dat er ook Spanjaarden genoemd werden.
Ik herinner alleen dat ik het een tof verhaald vond en later als ik groot was ook zo'n eiland wilde, maar verder ontrbreken de details in mijn hoofd.
Is dit genoeg info om me op weg naar de juiste aflevering te helpen?
allemachtig,quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dan zeg ik deze:
Klein eilandje: check
Spanjaarden: check
Ronde 'luiken': check
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uit DD 7 en 8 uit '87
quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dan zeg ik deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uit DD 7 en 8 uit '87
Whaha prachtigquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:11 schreef Fogel het volgende:
Zeg Saviour? Klik eens hier: MED / Schouderklopjes meldtopic.
was vroeger als kind ook een DD-fan, en naar dit (complete) verhaal ben ik wel nieuwsgierig. het komt me vaag bekend voor, maar zou het hele verhaal vraag willen lezen!quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dan zeg ik deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uit DD 7 en 8 uit '87
En geheel terecht en verdiendquote:
Tof verhaal was dat die staat me ook nog bijquote:Op woensdag 23 juli 2014 20:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dan zeg ik deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uit DD 7 en 8 uit '87
quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:46 schreef Bosbeetle het volgende:
eens kijken of ik er nog een weet
donald die samen met dagobert op zoek is naar de sleutel van mysterieuze spaarpot waar later een schatkaart in blijkt te zitten.
of nog leuker die waar een pinguin een schat aanziet voor zijn/haar ei
Dit is volgens mij het verhaal "De Regenboogschat" over de spaarpot van Ping-Ping Kreng, te vinden in nrs. 8 en 9 uit 1986.quote:donald die samen met dagobert op zoek is naar de sleutel van mysterieuze spaarpot waar later een schatkaart in blijkt te zitten.
Dit moet het Bombastium verhaal zijn, te vinden in nrs. 7, 8 en 9 uit 1983. Hierin heeft Dagobert voor een triljoen de complete wereldvoorraad van het nieuw ontdekte element Bombastium gekocht. Deze wereldvoorraad bestaat uit een bol die toevallig net zo groot is als een pinguïnei...quote:of nog leuker die waar een pinguin een schat aanziet voor zijn/haar ei
Jup dat zijn zequote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:37 schreef JaxStrumley het volgende:
Op het gevaar af Saviour voor de voeten te lopen:
[..]
Dit is volgens mij het verhaal "De Regenboogschat" over de spaarpot van Ping-Ping Kreng, te vinden in nrs. 8 en 9 uit 1986.
[..]
Dit moet het Bombastium verhaal zijn, te vinden in nrs. 7, 8 en 9 uit 1983. Hierin heeft Dagobert voor een triljoen de complete wereldvoorraad van het nieuw ontdekte element Bombastium gekocht. Deze wereldvoorraad bestaat uit een bol die toevallig net zo groot is als een pinguïnei...
Plaatjes heb ik nu helaas niet bij de hand, maar misschien herinner je je het moment waarop Dagobert de consul van Brutopia overbiedt bij de veiling van het bombastium:
Consul: "Ik bied een triljoen gulden plus alle kleurentelevisies die er in Brutopia te vinden zijn!"
Dagobert: "O ja? En hoeveel kleurentelevisies zijn er dan wel in dat Brutopia van je?"
Consul: "Vijf!"
Dagobert: "Goed, dan bied ik een triljoen gulden plus ZES kleurentelevisies!"
Nu voel ik me oudquote:Op maandag 26 mei 2014 22:39 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Handwerkjes
Ja, ik ben niet zo best in de guldens. Hoeveel euro is dat?
Deze herinner ik mij nog gewoonquote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Uiteraard! Nummer 18 uit '96
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Link naar volledig verhaal in je DM
Nee hoor, toppiequote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:37 schreef JaxStrumley het volgende:
Op het gevaar af Saviour voor de voeten te lopen:
Klopt! Verhaal in je PMquote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:36 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Deze herinner ik mij nog gewoonHoe eindigde die ook alweer? Dan rijdt hij hem in het ravijn of niet, omdat er geen remmen in zaten?
En dat is dezequote:Ik heb ook nog wel een leuke, een aflevering waarin Kwik Kwek en Kwak pannenkoeken eten en er volgens Donald veel te veel suiker op doen. Hij stopt de suiker in een kast en verstopt de sleutel als ik het goed heb, weet je deze te vinden?
Heb meteen zin om weer Donald Duckjes op te zoeken en te lezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |