Die tweede lijkt me wel een interessant verhaal!quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:14 schreef MAHL het volgende:
Saviour
Volgens mij stond deze in een (dubbel?)Pocket, niet in een Weekblad. Donald wordt verzamelaar van poppetjes die bij de cornflakes ofzo zitten, en vertelt trots dat hij de hele verzameling heeft. Daar wil hij een of andere oorkonde voor krijgen, maar dan komt de nieuwe catalogus binnen en blijkt dat hij er eentje mist. Met man en macht gaat hij het hele land door om naar dat ene poppetje op zoek te gaan, maar hij kan hem nergens vinden, niemand heeft hem. Dus besluit hij hem maar na te maken. Uiteindelijk wil hij dus dat certificaat ophalen, maar dan blijkt dus dat ze dat ene poppetje wat hij niet heeft als test in de catalogus hebben gezet om te kijken of hij wel écht een eerlijke verzamelaar is.
Een andere, ook geloof ik in een pocket: Dagobert en Rockerduck gaan de strijd aan als telecomproviders, komen uiteindelijk aan met enorm ingewikkelde tarieven, ultraluxe telefooncellen etc.
Zie vorige pagina, Geen OCR-archief, simpelweg kwestie van heel gericht zoeken met de juiste beperkingenquote:Op maandag 26 mei 2014 23:24 schreef Robuustheid het volgende:
Nogmaals de vraag:
[b]Saviour. Hoe doe je dat?
"Koude Oorlog"quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:35 schreef blessed19 het volgende:
Ik zoek het verhaal waarin donald in de zomer met sneeuwballen belaagd wordt door bolderbast. "Heb ze in de winter in de vriezer gedaan"
Kan jij m vinden, saviour?
quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:14 schreef Edensnator het volgende:
Er was ook ooit een verhaal dat Donald met zijn neefjes op een dure auto van Dagobert moesten passen en deze vervolgens kwijt raken ofzo. Vervolgens leren ze precies zo te denken en zaken te doen als Dagobert om op die manier genoeg geld te verdienen om precies zo'n zelfde auto te kopen voor Dagobert. Zodat hij het verschil niet zou merken ofzo. Het verhaal eindigt dan dat Dagobert zijn oorspronkelijke auto al eerder teruggevonden had zonder dat de rest het wist. Vervolgens hebben Donald en de neefjes dus dan die dure bolide voor zichzelf en rijden er in weg. Volgens mij was dit zo ongeveer de strekking van het verhaal. Ik kan dat laatste plaatje nog zo voor me halen. Ik zou dat graag een keer teruglezen.
Geniaal! Welk nummer is dat?quote:
Die heb ik zeker, check je DMquote:Op woensdag 28 mei 2014 01:33 schreef CoExist het volgende:
Beste Saviour,
In '89 stond er een vervolgstrip in de Donald Duck genaamd: "DE AAP IS LOS!".
Volgens mij waren het de november/december nummers.
Het gaat over een laborant aap die Benjamin heet en sigaren paft. Op een dag ontsnapt hij en vliegt een aanrander aan die een meisje aanrand bij een park. Ze neemt de aap mee naar huis en probeert de eigenaar te traceren.
Overige personages zijn Lenny, een negroïde jongen met een brommer en pestkop Gerrit die met een stiletto of valmes op zak loopt wiens vader een kroeg runt.
Hier een screenshotje die ik op het web heb gevonden.
[ afbeelding ]
De auteurs zijn Ruben Pellejero en Frank Hollander (Hasselaar).
Ik kan deze bewuste strip nergens meer vinden. Heb jij misschien screenshots ervan?
Alvast bedankt!
Uiteraard! Nummer 18 uit '96quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:35 schreef ShevaJB het volgende:
Zou je deze ook kunnen vinden?
Katrien wil met Donald gaan camperen maar Donald kan geen camper/caravan betalen (dit week ik niet meer zeker). Hij besluit iig zijn eigen caravan te bouwen met alle gevolgen van dien
Dit verhaal heb ik als kind vele malen herlezen.
Een van mijn lievelingsverhalenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Uiteraard! Nummer 18 uit '96
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Link naar volledig verhaal in je DM
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |