Awesomequote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nee hoor, toppie
[..]
Klopt! Verhaal in je PM
[..]
En dat is deze
[ afbeelding ]
Ook die in je PM
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:22 schreef tjoptjop het volgende:
Heldentopic![]()
Ik zoek er ook eentje. Komt er op neer dat al het geld van het geldpakhuis verspreid over Duckstad terechtkomt (geen idee meer hoe of wat). Enfin iedereen is natuurlijk hartstikke rijk en men stop massaal met werken.
Dagobert blijft daarentegen gewoon doorwerken en omdat niemand anders nog diensten levert kan hij daar vervolgens hoge bedragen voor vragen (plus iedereen is rijk zat en "kan" het dus betalen) waardoor hij aan het einde van de strip al z'n eigen geld weer heeft terugverdiend.
Gezien het economisch onderwerp denk ik dat het een verhaal van Carl Barks is, en dus al wat ouder.
Alvast thnx
Dagobert's geschiedenisverhalen hebben in de Donald Duck Extra gestaan en zijn ook in de albumreeks opgenomen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:27 schreef tjoptjop het volgende:
Ik vind zelf trouwens die geschiedenis verhalen ook erg leuk, Dagobert in Clondike, Cornelis Prul. Al stonden die volgens mij nooit in het weekblad?
Misschien dit verhaal uit nummer 52 van 2009? De kleine wasbeertjes staan alleen op het laatste plaatje, dus misschien is dit niet wat je zoekt. Maar schattig is het welquote:Op zondag 27 juli 2014 00:15 schreef Rampage87 het volgende:
Hallo,
Ik ben ook op zoek naar een verhaal uit D.D. weekblad.
Het moet er een geweest zijn van een paar jaar, maximaal 9 jaar terug.
In het verhaal komt een wasbeermama met kleine wasbeertjes voor.
Dat is alles wat ik weet. Misschien weinig informatie maar het was schattig.
Valt dit terug te halen?
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad van Barks. Een ware klassieker dit verhaal, ook al ontzettend vaak gepubliceerd. In de normale Donald Duck, in een album en in allerlei collecties.
Ernstig? Prachtig tochquote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:42 schreef RadioSlut het volgende:
Ik vind het echt ernstig dat ik bijna alle verhalen in dit topic herken._!
hehe ik hoef bij allemaal ook alleen maar het eerste plaatje te zien om het verhaal weer te herkennen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:48 schreef JaxStrumley het volgende:
Tot nu toe zijn hier vooral Duckstrips aan de orde gekomen; die zijn dan ook het leukst. Maar Goofy en Midas Wolf kunnen ook geniaal zijn. Hieronder drie van mijn favorieten die ik laatst weer tegenkwam:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja dat was 'm, helemaal geweldig.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:33 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Misschien dit verhaal uit nummer 52 van 2009? De kleine wasbeertjes staan alleen op het laatste plaatje, dus misschien is dit niet wat je zoekt. Maar schattig is het wel
[ afbeelding ]
Dat is zeker te regelen, heb het alleen momenteel niet bij de hand. Ik zou zeggen: hou de komende dagen je PM maar in de gatenquote:Op zondag 27 juli 2014 22:49 schreef Rampage87 het volgende:
[..]
Ja dat was 'm, helemaal geweldig.
Is er een manier om me het hele verhaal te doen toekomen? Zou echt top zijn!
Hier moest ik even wat langer naar turen, maar die is inderdaad wel erg mooi gemaakt!quote:Maar dat is nu allemaal allang opgelost...soms maken ze er zelfs iets heel speciaals van (nummer 1 van 2009):
[ afbeelding ]
Zeker weten dat het Donald zelf was? Ik heb wel kippen die weer een ei worden:quote:Op maandag 28 juli 2014 20:20 schreef DJMO het volgende:
Was deze al langsgekomen? Donald die door een uitvinding van Willie Wortel steeds jonger word en uiteindelijk als babyeend / ei eindigt .. got no clue van wanneer die moet zijn...
Ja, heb het verhaal gelezen in een leukste verhalen album, donald wordt een ei, uitgebroed, kuiken, gaat er van door. Kwik, Kwak en Kwek erachter aan, komen bij een eendenfokker (.....) die heeft er honderden rondlopen. Die gooit een kuiken naar buiten wat de koelkast heeft geplunderd en toen voor de tv in slaap viel.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:03 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zeker weten dat het Donald zelf was? Ik heb wel kippen die weer een ei worden:
[ afbeelding ]
zoiets ja .. kan het me niet helemaal meer voor me halen, heb het ooit eens in een wachtkamer ergens gelezen .. staat me nog wel bij dat kwik kwek en kwak het ei vonden in donald z'n auto en toen bijna ontroostbaar warenquote:Op maandag 28 juli 2014 21:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, heb het verhaal gelezen in een leukste verhalen album, donald wordt een ei, uitgebroed, kuiken, gaat er van door. Kwik, Kwak en Kwek erachter aan, komen bij een eendenfokker (.....) die heeft er honderden rondlopen. Die gooit een kuiken naar buiten wat de koelkast heeft geplunderd en toen voor de tv in slaap viel.
De neefjes zijn het er over eens dat dit oom donald moet zijn.
Willie maakt hem weer volwassen met zijn uitvinding
Dit verhaal is te vinden in nummer 25 van 2003. Door een ongelukje met een uitvinding van Willie Wortel wordt Donald inderdaad weer een kind van de leeftijd van Kwik, Kwek en Kwak:quote:Op maandag 28 juli 2014 21:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
zoiets ja .. kan het me niet helemaal meer voor me halen, heb het ooit eens in een wachtkamer ergens gelezen .. staat me nog wel bij dat kwik kwek en kwak het ei vonden in donald z'n auto en toen bijna ontroostbaar waren
oh, het verhaal begint ermee dat donald als jonge eend bij kwik kwek en kwak in de klas komt te zitten, en vriendjes wordt met z'n eigen neefjes, maar daarna wordt hij dus steeds jonger tot hij als ei eindigt uiteindelijk
dat is hem inderdaadquote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:37 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Dit verhaal is te vinden in nummer 25 van 2003. Door een ongelukje met een uitvinding van Willie Wortel wordt Donald inderdaad weer een kind van de leeftijd van Kwik, Kwek en Kwak:
[ afbeelding ]
Hij ontdekt echter al snel de nadelen van jong zijn en gaat naar Willie, waar blijkt dat hij jonger en jonger wordt. Hij verandert niet in een ei, maar door een misverstand denkt zijn familie dat wel:
[ afbeelding ]
Uiteindelijk loopt alles natuurlijk weer goed af
Verjonging is trouwens een vaak voorkomend thema: alleen al tussen 1989 en 2003 zijn er zeker zeven verhalen te vinden waarin Donald lichamelijk en/of mentaal weer een kind wordt òf zich als kind verkleedt.
Ik zal je 't proberen te sturen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:28 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat is hem inderdaadheb je toevallig het hele verhaal voor me???
![]()
Nog even snel dan voor ik naar bed ga:quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:12 schreef Munchlax het volgende:
Ik herinner me een strip van niet zo lang geleden (rond 2010?) dat het toekomst is en mensen krijgen een rondleiding hoe het vroeger was. (toen donald nog leefde) op einde komt dagobert voor een geluksdubbeltje door de tijd reize volgensmij..
succes!
Bedankt man. Heb een hele collectie hier maar die strip zoeken zou een helse klus zijn!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nog even snel dan voor ik naar bed ga:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tikje ouder dan je dacht trouwens, deze komt uit nr 35 van 2007
Uit nr 3 van 2009quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:04 schreef Unites het volgende:
Ik zoek een vrij recent verhaal denk ik van Katrien die een vriendin moet vervangen bij de opera. Ze is dan helemaal aan het opscheppen tegenover Donald, maar eenmaal daar aangekomen blijkt het dat die vriendin gewoon achter de kassa werkte.
Stond volgens mij op de achterkant!
Alvast bedankt!
Deze hardcover?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:39 schreef Paksoi het volgende:
Ik had vroeger, volgens mij was het een soort collectors item, een (ik meen) zwarte hardcover DD in het bezit, met op de voorkant DD bij de brandweer of in elk geval iets met de brandweer. Zegt je/iemand dat iets? Zou 'm graag weer eens door willen lezen.
Jaa tof! Dankjewel! Heb je 'm zelf ook? Weet je toevallig hoe men er aan kwam?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Deze hardcover?
[ afbeelding ]
En die van voor je edit zoek je niet meer? (ik weet wel welke het is namelijk)
Ah ja, inderdaad. Had me er net toevallig wat over ingelezen. Mooi om het verschil te zien tussen de originele versie en de vernieuwde versie.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Die met de brandweer is een ware klassieker. Dé ultieme klassieker zelfs. Het is het eerste verhaal in de eerste Donald Duck uit 52:
[ afbeelding ]
Later in betere kwaliteit ook verschenen in de album-reeks:
[ afbeelding ]
En dus ook verschenen in allerlei collecties, zoals die zwarte hardcover. Dat is een bundel met allerlei klassieke verhalen.
Het andere verhaal dat je zocht (Donald met hond die niet in het hotel mag) is deze:
[ afbeelding ]
Ik zal even wat in een zip gooien voor je, komt er zo aan
Verschenen in de normale wekelijkse Donald Duck, in een Donald Duck album en in een Dagobert albumquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:50 schreef Laureline het volgende:
O, mag ik ook nog een verzoekje doen?
Ik had vroeger de strip (weet niet meer of het een Dagobert Duck of een Donald Duckalbum was) 'De Stad met de Gouden Daken', waarin Donald en Dagobert strijden om de titel van beste verkoper. Donald moet, dmv loting, radiootjes verkopen in de snikhete jungle, en Dagobert een enorme kachel. Ik herinner me vooral nog goed de enthousiaste begroeting van Donald en de junglebewoners:
'" Pel die bananen!" "Zeef dat zand!" *volgt een soort handgeklap in de lucht*
Dagobert denkt dat Donald een zonnesteek heeft en gek is geworden, maar het is slechts de standaardbegroeting tussen fans van BlotePotenPeter, de koning van de bongospelers.
Geen idee of deze strip ook in de tijdschriften is verschenen, lijkt me van wel.
2001, nummer 10quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:51 schreef MAHL het volgende:
Verzoekje, schoot me ineens een strip binnen over Donald en Bolderbast die in een oorlog verwikkeld zijn omtrent tuinkabouters. Ergens tussen 1998-2005.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |