quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:11 schreef Gosseyn het volgende:
Melk werd in de jaren 60 aangeprezen met de slogan:
"Melk is goed voor elk!"
Als kleine jongen heb ik jaren gedacht dat 'elk' een orgaan in je lijf was.
En dat de melk daar dus goed voor was!
Toen ik achter de harde waarheid kwam ben ik gelijk gestopt met 'melk' drinken!
Ha, bij ons was het behalve voor Jan!quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:17 schreef thabit het volgende:
[..]
"En vooral voor Jan, want die wordt er sterk van!" werd er vaak nog aan toegevoegd. Ik snapte nooit zo goed hoe je naam invloed kan hebben op hoe goed melk voor je is, alsof de melk weet hoe je heet.
Bij ons ookquote:Op vrijdag 6 juni 2014 06:06 schreef Burdie het volgende:
Hier was het: "maar niet voor Jan, want die plast er van".
quote:Op vrijdag 6 juni 2014 02:02 schreef Meke het volgende:
[..]
Ha, bij ons was het behalve voor Jan!Want die wordt er ziek van
Zijn hier allemaal verschillende vanquote:Op vrijdag 6 juni 2014 06:06 schreef Burdie het volgende:
quote:Op vrijdag 6 juni 2014 02:02 schreef Meke het volgende:
[..]
Ha, bij ons was het behalve voor Jan!Want die wordt er ziek van
Melk is goed voor elk, maar niet voor Jan want die pist ervan en ook niet voor Piet want die lust het nietquote:Op vrijdag 6 juni 2014 06:06 schreef Burdie het volgende:
Ik dacht een meisjequote:Op donderdag 5 juni 2014 22:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik dacht dat Elk een jongetje was. Net als Flipje.
De overgeleverde brokken waren oorsprinkelijk vaak geen kinderliedjes, maar zijn daartoe gereduceerd met hier en daar een verandering om het plausibeler te maken. Zoiets als de mussen die van het dak vallen van de hitte, wat een aanpassing zou zijn van de mossen die van het dak vallen (plaggendak, droogte).quote:Op woensdag 4 juni 2014 10:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat kinderliedjes niet per se onzinnig zijn, hoe raar ze tekstueel in elkaar lijken te zitten?
Of dat we als volwassenen te vaak te veel logische duiding willen geven, terwijl die er voor een kind juist helemaal niet hoeft te zijn?
Of zo.
Wellicht duurt het lang voor ik begrijp wat dit bericht in dit topic doet?quote:![]()
vrijdag 6 juni 2014 23:46 schreef vencodark het volgende:
Tim Allen (wie kent hem niet) van Home Improvement is in 1978 gearresteerd vanwege het bezit van cocaïne.
Hij had levenslang kunnen krijgen naar sloot een deal. Hij getuigde tegen zijn partner (met wie hij gepakt is) en gaf namen van andere drugsdealers en kreeg toen maar 3-7 jaar.
Na 2 jaar kwam hij vrij.![]()
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:08 schreef Gosseyn het volgende:
[..]
Wellicht duurt het lang voor ik begrijp wat dit bericht in dit topic doet?
Haha, daar heb ik ook elke keer last vanquote:Op zaterdag 7 juni 2014 08:15 schreef Burdie het volgende:
Deze ontdek ik elke keer weer: dat de afkorting "est." in het Engels niet betekent "estimated" maar "established".
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 9 juni 2014 17:30 schreef kalinhos het volgende:
Toen ik 21 was, heb ik 4 maanden gewerkt in de keuken als kitchen-hand (afwassen, groentes snijden, etc)
Ik moest, zoals zovelen, altijd huilen bij het uiensnijden. De chef gaf me een tip : op je tong bijten als je uien snijdt, dat helpt.
Het heeft me jaren gekost voordat ik besefte dat het geen reet uitmaakt maar dat ik er uitzag als een debiel. Chef moet wel een paar prima maanden gehad hebben trouwens
Jan is lactose-intolerantquote:Op vrijdag 6 juni 2014 12:31 schreef Burdie het volgende:
Dus. Jan helemaal verward over het effect van melk op zijn lijf...
Of je laat je ballen indalen en je bent niet zo'n mietjequote:Op maandag 9 juni 2014 17:35 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Onder water snijden wil wel werken geloof ik.
Of door je mond ademen ipv je neus of de ui eerst even spoelen met water.quote:Op maandag 9 juni 2014 17:35 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Onder water snijden wil wel werken geloof ik.
Ik zeg toch "geloof ik"quote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:57 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Of je laat je ballen indalen en je bent niet zo'n mietje
Hahaquote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:00 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik grap maar
Overigens heb ik nog nooit gehuild van het uien snijden...
Nee, want zoals stbabylon al zegt is het doordat er zwavel vrijkomt wat in je oog reageert met je traanvocht. Dus het gaat niet via je neus of mond. En je spoelt niet af wat in de ui zit.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
Of door je mond ademen ipv je neus of de ui eerst even spoelen met water.
Wel typisch dat het dan toch elke keer werkt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:50 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Nee, want zoals stbabylon al zegt is het doordat er zwavel vrijkomt wat in je oog reageert met je traanvocht. Dus het gaat niet via je neus of mond. En je spoelt niet af wat in de ui zit.
Beste tip is zorgen voor goede scherpe messen. Dan glij je door de ui heen en heb je er zo min mogelijk last van.
En verder is het kwestie van gewenning. Gaat vanzelf over.
Wassen maakt hem nat, dus dat is een prima oplossing. Door de mond ademen is toevalquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:02 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wel typisch dat het dan toch elke keer werkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |