quote:
Alabama Hills! (ongelooflijk hoeveel natuur ze daar naar andere staten noemen)quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:03 schreef Lamb29 het volgende:
Nohhhhdacht dat het niet zo giga onbekend gebied was maar lees net op de site van mijn ouders dat het toch vrij onbekend is bij reizigers! Het ligt naast Death Valley..
https://www.google.com/ma(...)!3m1!1s0x0:0x0?hl=nl <- hier om precies te zijn
[ afbeelding ]
Warm! Goede eiland, verkeerde landquote:Op donderdag 15 mei 2014 21:10 schreef Lamb29 het volgende:
Eerste gevoel zegt Schotland maar geen idee!
Mooi! Ik ga even een nieuwe zoekenquote:
quote:
Dat dus...quote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:13 schreef Blik het volgende:
Ik weet welke het is, maar kan even geen nieuwe plaatsen
Hint: denk Europees
Moezel? Hahaquote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:16 schreef Igen het volgende:
Ben er nooit geweest maar lijkt me wel een heel mooi gebied, Noord-Spanje!
Goed, nieuwe:
[ afbeelding ]
Nee ik moest gewoon, zelfs zo lang na het voltrekken van jouw domme post, even benadrukken hoe achterlijk het is om Torres te roepen bij zo'n fotoquote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Losse flodder
Maar ik verwacht nu dus veel bijdrages van jouw kant...
Weet ik veel, ben er nooit geweest. Was meer een tvp dan een serieuze pogingquote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:45 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nee ik moest gewoon, zelfs zo lang na het voltrekken van jouw domme post, even benadrukken hoe achterlijk het is om Torres te roepen bij zo'n foto
Oh ja zo was het spel.quote:Op zondag 18 mei 2014 23:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is niet de naam van het nationaal park, maar ik reken 'm goed.
Verkeerd land. Verder van de zee ook.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:37 schreef JustAsEasy het volgende:
Nationaal park de Verdon?
Of misschien de Luberon?
dolomietenquote:Op maandag 19 mei 2014 12:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Verkeerd land. Verder van de zee ook.
Helemaal goed!quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:05 schreef Igen het volgende:
Sandia Peak?
Edit: Als dat nou het goede antwoord is, dan kan ik pas later vandaag een nieuwe posten.
Langste van de wereld dus.quote:It stretches from the northeast edge of the city to the crestline of the Sandia Mountains and has the world's third longest single span. It is North America's longest aerial tram.
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:24 schreef BazZz2 het volgende:
de Carrick-a-Rede brug in Noord-Ierland. ik herken het van wie is de mol
Makkie!quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Correct! Om precies te zijn de Soesterduinen
't is puur omdat je zei dat het een makkelijke was.quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:28 schreef Individual het volgende:
[..]
De andere kant van de wereld is wel makkelijker hè?
Land is goed, maar er zijn meer nationale parken dan Sinharadja of Kandy, dit park is niet eens een van de kleinerequote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:30 schreef quirigua het volgende:
Omdat je "thee" zei :
Ja., Sri Lanka, laat iemand ff uitzoeken of het Sinharaja of Kandy is.![]()
Maar in die twee zie ik dat landschap-met-ruine nergens terug in fotos
Dan is het niet zo moeilijk googlen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 10:27 schreef Blik het volgende:
Britse gouverneur die er zat tussen 1831 en 1837
Dat is goed!quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dan is het niet zo moeilijk googlen.
Horton Plains National Park
Tenzij ik verkeerd google, dat kan ook zie ik nu..
nop ;quote:
Columbia River Gorge, Oregon?quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:13 schreef quirigua het volgende:
[..]
nop ;
yosemite is nog veel mooier ;
maar dit is mooi genoeg, zelfs uitzonderlijk ;
ligt op een afstand van wel 1/4 of 1/3 van de aarde omtrek vanaf yosemite !
hint :
meer dan 42 watervallen in de winter, altijd nog 18 of 20 in droge zomers ; steile bergwanden, vandaar !
nog een hint :
bijna tien jaar geleden is hier een complete berg / helling / steenmassa / sneeuwmassa naar beneden gedenderd ; tien jaar later zijn de hellingen en waterlopen nog niet gestabiliseerd ;
ligt op een afstand van wel 1/4 of 1/3 van de aarde omtrek vanaf yosemite !quote:Op donderdag 29 mei 2014 06:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Columbia River Gorge, Oregon?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 29 mei 2014 06:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Columbia River Gorge, Oregon?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 29 mei 2014 06:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
ligt op een afstand van wel 1/4 of 1/3 van de aarde omtrek vanaf yosemite !
ehh nee, dat is 10-12.000 km?
quote:Op donderdag 29 mei 2014 16:11 schreef Novito12 het volgende:
Hele grote gok: Mattertal, Zwitserland?
Ik heb echt geen idee, maar dit leek er wel op.
Veel hints, toch moeilijk; ik zou alleen Plitvice Lakes in Kroatie kunnen noemen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 17:07 schreef quirigua het volgende:
tweede hint :
het gebied werd "ontdekt" in het midden van de 19e eeuw, en er werd voorgesteld een spoorweg traject er heen aan te leggen, vanwege het unieke natuurschoon ;
die trein is er nooit gekomen, de andere regio-candidaat, ook in die tijd "ontdekt", kreeg de spoorweg ; achteraf overtuigend (want wereld-erfgoed), maar nog altijd een "bone of contention" voor de locale bevolking ;
ook niet ;quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Veel hints, toch moeilijk; ik zou alleen Plitvice Lakes in Kroatie kunnen noemen.
Verdammt schwierig!quote:
..dat zal vast niet Frankrijk zijn..quote:het gebied werd "ontdekt" in het midden van de 19e eeuw
het is in de alpen ; het is jurassic kalk gebergte - geen graniet ;quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Verdammt schwierig!
het gebied werd "ontdekt" in het midden van de 19e eeuw, en er werd voorgesteld een spoorweg traject er heen aan te leggen, vanwege het unieke natuurschoon ;
die trein is er nooit gekomen, de andere regio-candidaat, ook in die tijd "ontdekt", kreeg de spoorweg ; achteraf overtuigend (want wereld-erfgoed), maar nog altijd een "bone of contention" voor de locale bevolking ;
Die spoorlijn is de Semmeringbahn denk ik, de enige spoorlijn op de Werelderfgoedlijst. Maar Oostenrijk is niet "ontdekt" in de 19e eeuw.
Gezien de bergen moet het ergens Centraal-Oost-Europa zijn lijkt me. Het gesteente lijkt kalk of grijze graniet.
de term "ontdekking" gaat over hier over het herkennen van de toeristische waarde van het gebied ; de kern van dit gebied is een hoefijzervormig dal (Fer à Cheval), rondom steile wanden van 1000 en meer meter hoog, waaroverheen tientallen watervallen ; alles jurassic kalk, hard gesteente, geen graniet ;quote:Op donderdag 29 mei 2014 20:08 schreef Individual het volgende:
[..]
..dat zal vast niet Frankrijk zijn..
In de Granite Belt?
quote:Op donderdag 29 mei 2014 20:54 schreef quirigua het volgende:
[..]
de term "ontdekking" gaat over hier over het herkennen van de toeristische waarde van het gebied ; de kern van dit gebied is een hoefijzervormig dal (Fer à Cheval), rondom steile wanden van 1000 en meer meter hoog, waaroverheen tientallen watervallen ; alles jurassic kalk, hard gesteente, geen graniet ;
ja, is goed ; individual had het ook (gegokt, zonder pic) ; hier nog een link, over history :quote:Op donderdag 29 mei 2014 20:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://fr.wikipedia.org/wiki/Cirque_du_Fer-%C3%A0-Cheval
Mijn Frans is niet zo sterk, maar meer dan 42 of meer dan een stuk of 30?
Au mois de juin, plus d'une trentaine de cascades assez impressionnantes jaillit de ses falaises abruptes et de ses névés.
Jup, Indi, een nieuwe s'il vous plait!quote:Op donderdag 29 mei 2014 20:59 schreef quirigua het volgende:
@ individual :
je eerste gok was goed ; zie hier :
http://www.lieux-insolites.fr/hsavoie/cheval/cheval.htm
Als ie binnen 5 minuten geen nieuwe heeft, heb ik er al een.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:03 schreef quirigua het volgende:
[..]
ja, is goed ; individual had het ook (gegokt, zonder pic) ; hier nog een link, over history :
http://www.sixtferacheval.com/en/history-valley
Alors : rondom het cirque zijn het er 30 of 32, hoe je het maar telt ; verderop, 2 kilometer of zo, is een steeds nauwer wordend dal, waarin een sterk stromende beek, die gevoed wordt door nog eens 15 cascades ; optelling, zowat 45 ;quote:Op donderdag 29 mei 2014 20:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://fr.wikipedia.org/wiki/Cirque_du_Fer-%C3%A0-Cheval
Mijn Frans is niet zo sterk, maar meer dan 42 of meer dan een stuk of 30?
Au mois de juin, plus d'une trentaine de cascades assez impressionnantes jaillit de ses falaises abruptes et de ses névés.
Tof, mooi gebied, ik heb de Alpen alleen maar aangeraakt, meer niet. Groot gebrek voor een geoloog.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:07 schreef quirigua het volgende:
[..]
Alors : rondom het cirque zijn het er 30 of 32, hoe je het maar telt ; verderop, 2 kilometer of zo, is een steeds nauwe wordend dal, waarin een sterke beek, die gevoecd wordgt door nog eens 15cascades ; optelling, zowat 45 ;
zomers blijven er 15 tot 20 "sproeien" ook als alles uitdroogt, de mussen van de daken vallen ;
quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:08 schreef El_Matador het volgende:
En ja, de 5 minuten zijn voorbij:
[ afbeelding ]
Hehe, plaats jij er een dan. Dan doe ik mijn best heel hard en probeer ik hem te raden en erna de mijne.quote:
Haha nee hoor laat maar. Nu ff google moe, maar als ie morgen nog niet is geraden..quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hehe, plaats jij er een dan. Dan doe ik mijn best heel hard en probeer ik hem te raden en erna de mijne.
Jullie zijn toch veul beter dan ik.
kom es kijken deze zomer, ik ken iemand die daar een huisje heeft ;quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tof, mooi gebied, ik heb de Alpen alleen maar aangeraakt, meer niet. Groot gebrek voor een geoloog.
Het is een natuurlijke piramide, verkeerde continent.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:14 schreef quirigua het volgende:
@ matador : Auvergne ? (denk van niet, gokje, linkszou kunnen, lijkt erop, maar die pyramide is te pyramidaal) ;
@ individual ; nieuwe regel, supersnel, sûrement in het licht van geologische erosie
Zal eind van het jaar zijn dat ik pas weer in Europa kom...quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:18 schreef quirigua het volgende:
[..]
kom es kijken deze zomer, ik ken iemand die daar een huisje heeft ;
Helemaal goed, Indi had de gemeente al goed. Nee, ben er nog niet geweest, helaas.quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:19 schreef Novito12 het volgende:
[ afbeelding ]
Cerro Tusa, wel heel erg geholpen door de anderen hier
Ben je er ooit zelf geweest?
MOORDENAAR!111!!!!quote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:30 schreef Novito12 het volgende:
Kickje, aangezien ik 'm dood heb gemaakt...
Tip: Het gaat hier om een nationaal park, in Europa.
Ja, ik heb die hele Kalkalpen, Dolomieten en andere jonge bergen doorzocht, maar niks gevonden.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:30 schreef Novito12 het volgende:
Kickje, aangezien ik 'm dood heb gemaakt...
Tip: Het gaat hier om een nationaal park, in Europa.
Hahaquote:Op vrijdag 6 juni 2014 23:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, ik heb die hele Kalkalpen, Dolomieten en andere jonge bergen doorzocht, maar niks gevonden.
Hoe heet de hoogste top?
Wel sandstone en limestone, maar ander continent.quote:
Yes! Ik was eventjes op reis dus kon niet antwoordenquote:Op zaterdag 7 juni 2014 14:45 schreef Igen het volgende:
Durmitor in Montenegro?
Edit: Bingo! http://www.summitpost.org/sareni-pasovi-stit-2248-m/149787
pure gok. rocky mountains?quote:
bij het woord heilig moet ik aan zion national park denken maar dat is hem denk ik toch nietquote:
San Juan?!quote:Op donderdag 12 juni 2014 11:28 schreef Individual het volgende:
[..]
Haha geen slechte gedachtegang.![]()
Nu nog een staat naar het oosten opschuiven.
Guadalupe Mountains, Texas?quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:16 schreef Individual het volgende:
[..]
We komen steeds meer in de buurt. Nog zo'n 250-300 km naar het oosten.
Het is al een oude foto uit 1997.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Guadalupe Mountains, Texas?
Zulke fokking mooie geologie en dan post je zo'n onderbelichte foto, Indi?
Het is echt heel bijzonder met een erg passende naam en ja je ziet de Rockies, maar dat is het niet (heb ik zelf ook geleerd nu met deze opdracht).quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:16 schreef El_Matador het volgende:
Wow, daar wil ik wel heen. Ben nota bene in Colorado geweest.
Ben aan het zoeken maar die woestijnkleur met 300 km naar het oosten vanaf San Juan is wat lastig...
Op de achtergrond zie je de Rockies op die foto?
Hardscrabble (haha) mountain? Ja, geen idee, ik zoek wat in die buurt, maar kan niet die rare omhoogstekende formaties vinden...quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:30 schreef Individual het volgende:
Had echt niet verwacht dat het zo moeilijk zou zijn..![]()
Nu nog 50 km naar het noorden.
quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:08 schreef quirigua het volgende:
http://www.city-data.com/picfilesv/picv3460.php
Wow.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:09 schreef Individual het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Garden of the Gods. http://en.wikipedia.org/wiki/Garden_of_the_Gods
Een echte hidden gem dan!
Hier de nieuwe dan:quote:Op maandag 16 juni 2014 15:07 schreef quirigua het volgende:
[..]
doe jij maar, indiv, ik ga nu op reis. met weinig internet contact
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:59 schreef Blik het volgende:
Pacaya, Guatemala?
Heb daar ook nog mooie lavafilmpjes gemaakt
ok na een beetje googlen ben ik er denk ik achter.quote:Op maandag 23 juni 2014 08:37 schreef Blik het volgende:
De film waar ik het over had komt uit 2000, de soundtrack had meer succes dan de film
Helemaal goed, en tuurlijk mag je googlen. Je mag alleen niet googlen op afbeeldingquote:Op maandag 23 juni 2014 09:41 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ok na een beetje googlen ben ik er denk ik achter.
de film waarover je het hebt is the beach het park is Khao Yai National Park en de waterval heet Heo Suwat
http://en.wikipedia.org/wiki/Khao_Yai_National_Park
mag je eigenlijk wel googelen? of is dat niet eerlijk?
mooi! ik zal vanavond een nieuwe opgave erop zettenquote:Op maandag 23 juni 2014 10:57 schreef Blik het volgende:
Helemaal goed, en tuurlijk mag je googlen. Je mag alleen niet googlen op afbeelding
Kruger dan?quote:Op maandag 23 juni 2014 23:10 schreef DestroyerPiet het volgende:
nee het is niet hluhluwe
ja je moet de opdrachten niet al te makkelijk maken.
Addo dan?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:49 schreef DestroyerPiet het volgende:
nee ook niet kruger.
in het plaatje staat een hele grote hint
ja het is addo's elephant park. (ik dacht dat de olifant best wel een grote hint was)quote:
Dat was ook een grote hint.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:36 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ja het is addo's elephant park. (ik dacht dat de olifant best wel een grote hint was)
Ja, op zich wel. Maar aangezien je in ongeveer ieder wildpark in Afrika olifanten kunt spotten is hetook weer niet zo'n grote hint.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:36 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ja het is addo's elephant park. (ik dacht dat de olifant best wel een grote hint was)
Zoek het iets zuidelijker.quote:
Het park heet Addo Elephant Park, dus de hint was best wel groot, denk ik. Na deze hint wist ik het gelijk.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, op zich wel. Maar aangezien je in ongeveer ieder wildpark in Afrika olifanten kunt spotten is hetook weer niet zo'n grote hint.
Vwb de nieuwe: geen flauw idee
Ja ok, maar mijn gokjes waren van voor de hintquote:Op donderdag 26 juni 2014 01:51 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Het park heet Addo Elephant Park, dus de hint was best wel groot, denk ik. Na deze hint wist ik het gelijk.
Klopt helemaal.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:32 schreef Individual het volgende:
Liwu River in Taroko National Park.
Makkie! Was het eerste plaatje van "river gorge narrow road asia" in google.
[ afbeelding ]
Toch?
hele wilde gok maar is het machu picchu?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:25 schreef Individual het volgende:
Als je een paar graden je hoofd naar links draait zie je iets heel bekends.
Helemaal goed.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:48 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
hele wilde gok maar is het machu picchu?
dan heb ik toen ik daar was de omgeving goed in mijn onderbewuste opgeslagen want die bergen herkende ik opzig niet maar moest toch als eerst aan machu picchu denkenquote:
linkje kapotquote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:49 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
dan heb ik toen ik daar was de omgeving goed in mijn onderbewuste opgeslagen want die bergen herkende ik opzig niet maar moest toch als eerst aan machu picchu denken
de volgende is makkelijk (denk ik) daarom wil ik niet alleen het natuurgebied / national park weten maar ook de specifieke plek waar deze foto van is genomen.
[ afbeelding ]
ja ben het druk bezig aan het repareren maar hij wil nietquote:
Geef eerst maar een foto.quote:Op maandag 30 juni 2014 10:27 schreef DestroyerPiet het volgende:
moet ik nu echt een hint geven? ik dacht eigenlijk dat hij wel erg makkelijk was.
ik probeer het met die Flickr tags maar om de een of andere reden werkt dat niet (terwijl hij dat bij mijn vorige opdracht wel gewoon deed)quote:Op maandag 30 juni 2014 10:34 schreef Individual het volgende:
[..]
Geef eerst maar een foto.(je jpg/gif/png link tussen [ [url=...]afbeelding[/url] ] tags)
Dit is fok! he? Geen Flickr. Integratie gaat snel, maar niet zo snel en de developers moeten er zin in zien. Ik kan ook met mijn facebook niet inloggen op fok! bv. Gelukkig niet; die hoeven/moeten niet gelinkd te worden.quote:Op maandag 30 juni 2014 10:52 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ik probeer het met die Flickr tags maar om de een of andere reden werkt dat niet (terwijl hij dat bij mijn vorige opdracht wel gewoon deed)
ja maar zolang ik hier op het forum zelf geen afbeeldingen kan uploaden moet ik ze ergens anders neerzetten en vervolgens hier delen. daarvoor gebruik ik Flickr, zeker omdat in het forum een functie inzit die "plaats een foto van flickr inzit" maar die doet het niet. als ik die gebruik krijg ik het volgendequote:Op maandag 30 juni 2014 11:00 schreef Individual het volgende:
[..]
Dit is fok! he? Geen Flickr. Integratie gaat snel, maar niet zo snel en de developers moeten er zin in zien. Ik kan ook met mijn facebook niet inloggen op fok! bv. Gelukkig niet; die hoeven/moeten niet gelinkd te worden.
Ik weet het niet..quote:Op maandag 30 juni 2014 11:34 schreef DestroyerPiet het volgende:
edit: nu lijkt het of elke tag kapot is? of ligt het aan mijn instellingen?
ja dat is hem! prachtig mooi stukje van het parkquote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:25 schreef Blik het volgende:
Park Avenue trail in Arches National Park dan
Gunung Mulu National Parkquote:Op zondag 6 juli 2014 14:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Juiste eiland, verkeerde nationale park en grot
Is goed, grot is de Deer cave, grootste "kamer" ter wereldquote:Op zondag 6 juli 2014 22:15 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Gunung Mulu National Park
Naam grot kan ik niet vinden.
Dus toch. Ik vond de opening van de grot er niet op lijken, maar ik kwam dezelfde fotoplek tegen op de park site.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Is goed, grot is de Deer cave, grootste "kamer" ter wereld
Het zal vast zijn hoe je het meet. Hoger, maar niet breder dan Carlsbad Caverns en de is hoger en breder: Son Doong cave.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Is goed, grot is de Deer cave, grootste "kamer" ter wereld
Ik ging met de trein vanuit Oslo en die buffelde op hoge snelheid door sneeuwbergen heen.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:53 schreef Speculant. het volgende:
In de winter kun je daar ook tussen muren van sneeuw rijden, maar in de zomer is het zo.
Het goede eiland iig.quote:Ergens in Northumberland ?
Nee, verre vanquote:Op dinsdag 8 juli 2014 08:36 schreef Individual het volgende:
Northumberland National Park?
Het zou ook zo maar de North Welsh Coast kunnen zijn: Glanfa Surgery of in NI bij Dunluce Castle. Is het land goed iig?
Zuid-Afrika, panorama-route?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:11 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Nee, verre vanHet ligt op zuiderbreedte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |