Land is goed, maar er zijn meer nationale parken dan Sinharadja of Kandy, dit park is niet eens een van de kleinerequote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:30 schreef quirigua het volgende:
Omdat je "thee" zei :
Ja., Sri Lanka, laat iemand ff uitzoeken of het Sinharaja of Kandy is.![]()
Maar in die twee zie ik dat landschap-met-ruine nergens terug in fotos
Dan is het niet zo moeilijk googlen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 10:27 schreef Blik het volgende:
Britse gouverneur die er zat tussen 1831 en 1837
Dat is goed!quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dan is het niet zo moeilijk googlen.
Horton Plains National Park
Tenzij ik verkeerd google, dat kan ook zie ik nu..
nop ;quote:
Columbia River Gorge, Oregon?quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:13 schreef quirigua het volgende:
[..]
nop ;
yosemite is nog veel mooier ;
maar dit is mooi genoeg, zelfs uitzonderlijk ;
ligt op een afstand van wel 1/4 of 1/3 van de aarde omtrek vanaf yosemite !
hint :
meer dan 42 watervallen in de winter, altijd nog 18 of 20 in droge zomers ; steile bergwanden, vandaar !
nog een hint :
bijna tien jaar geleden is hier een complete berg / helling / steenmassa / sneeuwmassa naar beneden gedenderd ; tien jaar later zijn de hellingen en waterlopen nog niet gestabiliseerd ;
ligt op een afstand van wel 1/4 of 1/3 van de aarde omtrek vanaf yosemite !quote:Op donderdag 29 mei 2014 06:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Columbia River Gorge, Oregon?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 29 mei 2014 06:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Columbia River Gorge, Oregon?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 29 mei 2014 06:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
ligt op een afstand van wel 1/4 of 1/3 van de aarde omtrek vanaf yosemite !
ehh nee, dat is 10-12.000 km?
quote:Op donderdag 29 mei 2014 16:11 schreef Novito12 het volgende:
Hele grote gok: Mattertal, Zwitserland?
Ik heb echt geen idee, maar dit leek er wel op.
Veel hints, toch moeilijk; ik zou alleen Plitvice Lakes in Kroatie kunnen noemen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 17:07 schreef quirigua het volgende:
tweede hint :
het gebied werd "ontdekt" in het midden van de 19e eeuw, en er werd voorgesteld een spoorweg traject er heen aan te leggen, vanwege het unieke natuurschoon ;
die trein is er nooit gekomen, de andere regio-candidaat, ook in die tijd "ontdekt", kreeg de spoorweg ; achteraf overtuigend (want wereld-erfgoed), maar nog altijd een "bone of contention" voor de locale bevolking ;
ook niet ;quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Veel hints, toch moeilijk; ik zou alleen Plitvice Lakes in Kroatie kunnen noemen.
Verdammt schwierig!quote:
..dat zal vast niet Frankrijk zijn..quote:het gebied werd "ontdekt" in het midden van de 19e eeuw
het is in de alpen ; het is jurassic kalk gebergte - geen graniet ;quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Verdammt schwierig!
het gebied werd "ontdekt" in het midden van de 19e eeuw, en er werd voorgesteld een spoorweg traject er heen aan te leggen, vanwege het unieke natuurschoon ;
die trein is er nooit gekomen, de andere regio-candidaat, ook in die tijd "ontdekt", kreeg de spoorweg ; achteraf overtuigend (want wereld-erfgoed), maar nog altijd een "bone of contention" voor de locale bevolking ;
Die spoorlijn is de Semmeringbahn denk ik, de enige spoorlijn op de Werelderfgoedlijst. Maar Oostenrijk is niet "ontdekt" in de 19e eeuw.
Gezien de bergen moet het ergens Centraal-Oost-Europa zijn lijkt me. Het gesteente lijkt kalk of grijze graniet.
de term "ontdekking" gaat over hier over het herkennen van de toeristische waarde van het gebied ; de kern van dit gebied is een hoefijzervormig dal (Fer ą Cheval), rondom steile wanden van 1000 en meer meter hoog, waaroverheen tientallen watervallen ; alles jurassic kalk, hard gesteente, geen graniet ;quote:Op donderdag 29 mei 2014 20:08 schreef Individual het volgende:
[..]
..dat zal vast niet Frankrijk zijn..
In de Granite Belt?
quote:Op donderdag 29 mei 2014 20:54 schreef quirigua het volgende:
[..]
de term "ontdekking" gaat over hier over het herkennen van de toeristische waarde van het gebied ; de kern van dit gebied is een hoefijzervormig dal (Fer ą Cheval), rondom steile wanden van 1000 en meer meter hoog, waaroverheen tientallen watervallen ; alles jurassic kalk, hard gesteente, geen graniet ;
ja, is goed ; individual had het ook (gegokt, zonder pic) ; hier nog een link, over history :quote:Op donderdag 29 mei 2014 20:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://fr.wikipedia.org/wiki/Cirque_du_Fer-%C3%A0-Cheval
Mijn Frans is niet zo sterk, maar meer dan 42 of meer dan een stuk of 30?
Au mois de juin, plus d'une trentaine de cascades assez impressionnantes jaillit de ses falaises abruptes et de ses névés.
Jup, Indi, een nieuwe s'il vous plait!quote:Op donderdag 29 mei 2014 20:59 schreef quirigua het volgende:
@ individual :
je eerste gok was goed ; zie hier :
http://www.lieux-insolites.fr/hsavoie/cheval/cheval.htm
Als ie binnen 5 minuten geen nieuwe heeft, heb ik er al een.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:03 schreef quirigua het volgende:
[..]
ja, is goed ; individual had het ook (gegokt, zonder pic) ; hier nog een link, over history :
http://www.sixtferacheval.com/en/history-valley
Alors : rondom het cirque zijn het er 30 of 32, hoe je het maar telt ; verderop, 2 kilometer of zo, is een steeds nauwer wordend dal, waarin een sterk stromende beek, die gevoed wordt door nog eens 15 cascades ; optelling, zowat 45 ;quote:Op donderdag 29 mei 2014 20:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://fr.wikipedia.org/wiki/Cirque_du_Fer-%C3%A0-Cheval
Mijn Frans is niet zo sterk, maar meer dan 42 of meer dan een stuk of 30?
Au mois de juin, plus d'une trentaine de cascades assez impressionnantes jaillit de ses falaises abruptes et de ses névés.
Tof, mooi gebied, ik heb de Alpen alleen maar aangeraakt, meer niet. Groot gebrek voor een geoloog.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:07 schreef quirigua het volgende:
[..]
Alors : rondom het cirque zijn het er 30 of 32, hoe je het maar telt ; verderop, 2 kilometer of zo, is een steeds nauwe wordend dal, waarin een sterke beek, die gevoecd wordgt door nog eens 15cascades ; optelling, zowat 45 ;
zomers blijven er 15 tot 20 "sproeien" ook als alles uitdroogt, de mussen van de daken vallen ;
quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:08 schreef El_Matador het volgende:
En ja, de 5 minuten zijn voorbij:
[ afbeelding ]
Hehe, plaats jij er een dan. Dan doe ik mijn best heel hard en probeer ik hem te raden en erna de mijne.quote:
Haha nee hoor laat maar. Nu ff google moe, maar als ie morgen nog niet is geraden..quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hehe, plaats jij er een dan. Dan doe ik mijn best heel hard en probeer ik hem te raden en erna de mijne.
Jullie zijn toch veul beter dan ik.
kom es kijken deze zomer, ik ken iemand die daar een huisje heeft ;quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tof, mooi gebied, ik heb de Alpen alleen maar aangeraakt, meer niet. Groot gebrek voor een geoloog.
Het is een natuurlijke piramide, verkeerde continent.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:14 schreef quirigua het volgende:
@ matador : Auvergne ? (denk van niet, gokje, linkszou kunnen, lijkt erop, maar die pyramide is te pyramidaal) ;
@ individual ; nieuwe regel, supersnel, sūrement in het licht van geologische erosie
Zal eind van het jaar zijn dat ik pas weer in Europa kom...quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:18 schreef quirigua het volgende:
[..]
kom es kijken deze zomer, ik ken iemand die daar een huisje heeft ;
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |