abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139965991
Gvd die vergelijking met een granaat :') klopt van geen kut ook :')

sta langs een granaat en je bent dood. Sta langs een cobra 6 en je hebt alleen ff last van je oren :')
pi_139966034
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:44 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Nee: Ze signaleren een probleem. Kijken wat het stemvee ervan vindt. Zoeken naar de gemakkelijkste oplossing en kiezen die waarmee ze het meest stemmen winnen en het minst kwaad kunnen doen.

Dat is een fundamenteel verschil.
Ze korten het aantal uren in om zo de overlast iets te reduceren.
Kunnen de mensjes die er een pesthekel aan hebben overdag gewoon nog naar buiten om boodschappen te doen, de hond uit te laten etc en ' s avonds kan het volk dat wil knallen los gaan.

Prima compromis toch, of heb jij een beter plan? :)
blablablabla
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:50:19 #103
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_139966082
kabinet van verbod :')

zo langzamerhand leven we weer in de jaren 50 qua conservatieve kak mentaliteit :')
pi_139966126
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:42 schreef Elan het volgende:
Je overdrijft enorm de politiek signaleert een probleem en pakt dat aan.
Ik heb niet de indruk dat de overlast komt omdat de vuurwerkwetgeving niet streng genoeg is.
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:53:08 #105
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_139966278
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben ook niet voor een verbod op zich, wel voor handhaving, daarnaast is het gewoon te idioot voor woorden, voor een handgranaat word de IED ingeschakeld, deze idioten gooien spul wat nog veel zwaarder is, ik pleit er dan ook voor om illegaal vuurwerk onder de wapenwet te scharen.
En dan? Dan veranderd er toch nog niks.

De oplossing is heel simpel. De politiek moet de touwen laten vieren.
Probeer eens één jaarwisseling niet alles te controleren. Laat de politie en het OM hun werk eens doen.

Dit is grotendeels ook de schuld van het volk: Wij eisen dat onze volksvertegenwoordigers van elke scheet op de hoogte zijn, maar dat zorgt weer voor onnodige bureaucratie. Als we nou eens 6 weken per jaar de administratie zouden laten voor wat die is en alle politieagenten de straat op zouden sturen: dan moet jij eens opletten hoe snel deze problemen verleden tijd zijn.

Dat betekent aan de andere kant natuurlijk ook dat we niet precies weten hoeveel mensen er zijn opgepakt, hoeveel dagen ze gespendeerd hebben in de cel en hoe laat ze precies weer naar huis mochten. Ook weten we niet tot op de cent hoeveel schade er is aangericht en we weten ook niet dezelfde avond nog hoeveel incidenten er waren.

Maar het is wel een stuk veiliger op straat.
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:55:02 #106
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_139966401
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Kunnen de mensjes die er een pesthekel aan hebben overdag gewoon nog naar buiten om boodschappen te doen, de hond uit te laten etc en ' s avonds kan het volk dat wil knallen los gaan.

Het is een bloeddeloos compromis inderdaad en ik vind het prima.
Het is echter geen oplossing voor datgene wat hierboven allemaal staat: de schade zal hetzelfde zijn, en het aantal doden & gewonden iets meer.
pi_139966452
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat de overlast komt omdat de vuurwerkwetgeving niet streng genoeg is.
Denk dat het ook komt door de Polen, die voeren die cobrabommen en van die bizarre dozen in terwijl je vroeger het ventje was als je strijkers had.

Best mooi hoor maar dit zijn dozen van 100 kilo of meer kan me voorstellen dat mensen dit beangstigend vinden als ze het voor je deur afsteken _O_ _O_
blablablabla
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:56:08 #108
420688 Khazad-dum
You shall not pass
pi_139966470
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:30 schreef Paul het volgende:
Maar ff serieus he, vuurwerk moet gewoon verboden worden. Waarom staan we het toe dat elk jaar vanaf een week voor de jaarwisseling zoveel gesloopt wordt? Mensen niet op straat durven? Enz.

Ik ben voor alleen prof. vuurwerk afsteken, omdat mensen er gewoon niet mee om kunnen gaan. Helaas voor de goede, die moeten dus nu uiteindelijk lijden om de kwaden ja. Het kan niet anders.
Oftewel, vuurwerk moet niet verboden worden, het moet door een beperkte groep worden afgestoken volgens jou.
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:56:20 #109
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_139966481
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Denk dat het ook komt door de Polen, die voeren die cobrabommen en van die bizarre dozen in terwijl je vroeger het ventje was als je strijkers had.

Best mooi hoor maar dit zijn dozen van 100 kilo of meer kan me voorstellen dat mensen dit beangstigend vinden als ze het voor je deur afsteken _O_ _O_
Strijkers waren vroeger toch net zo zwaar als cobra's nu?
pi_139966643
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:56 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Strijkers waren vroeger toch net zo zwaar als cobra's nu?
Strijkers die wij hadden die groene waren poep.
Dan had je ook zwarte strijkers maar die zag je bijna niet en waren volgens mij qua kracht gelijk aan nitraatje of zo.

Die cobra's gaan wel overdreven hard je schrikt je echt wezenloos van zo'n klap.
blablablabla
pi_139966944
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:50 schreef RamboDirk het volgende:
kabinet van verbod :')

zo langzamerhand leven we weer in de jaren 50 qua conservatieve kak mentaliteit :')
Dit inderdaad. Kansloos dit soort vertrutting en alleen maar omdat een klein groepje azijnpissers overlast ondervinden. Ik steek zelf geen vuurwerk af maar ben tegen iedere inperking van onze vrijheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2014 23:04:07 ]
pi_139967049
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:55 schreef Elan het volgende:

[..]

En het effect is denk ik dat mensen nu in twee dagen niet in de rij willen staan en dus vroegtijdig uit België of Polen gaan halen of uit Duitsland. Daarnaast krijg je komieken die alvast een hele voorraad gaan halen zodat ze een voorraad hebben voor volgende jaar. Het aanpassen van verkooptijden is dus onzin. Het aanpassen van afsteektijden is alleen handig als je kunt handhaven maar dat is een lachertje. Als je het wil oplossen moet je het in de eu doen maar daar begrijpen andere landen niets van ons vuurwerk probleem want dat kennen ze helemaal niet.

Het probleem zit in de handhaving en de opvoeding van kinderen en tuig dat zich van geen regel iets aantrekt. Overigens vind ik de voorlichting over de vuurwerkbril ook larie, ze moeten de vuurwerkverkopers die er gratis bij laten doen en het dragen bij afsteken verplicht maken. Heb je die bril niet op en krijg je wel letsel, als je vuurwerk afsteekt, eigen risico.
pi_139967236
Nog meer regels waardoor Nederland nog saaier wordt.

Helpen doet het niet, want.
- ernstige ongelukken doen zich voor met illegaal vuurwerk, en daar helpen beperkingen van legaal vuurwerk niet tegen;
- alcohol en groepsgedrag zijn oorzaken van vandalisme, niet vuurwerk;
- belangrijkste oorzaak van criminaliteit is de massa-immigratie en daar doet het kabinet niets tegen.
  woensdag 14 mei 2014 @ 23:10:17 #114
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_139967356
Ze gratis bij verkoop meegeven zou mooi zijn als mensen dat vuurwerk in hun eigen ogen zouden gooien. Helaas is 90% van de ogen het slachtoffer van een omstander.

Gewoon gratis uitdelen en via accijns/belasting op vuurwerk terughalen.
pi_139967435
Dit is ongeveer hetzelfde als het inperken van de 130/120 km/u-zones naar 100km-zones, omdat er namelijk op die stukken weg soms wel 180 gereden wordt.

Correlatie != causaliteit. Iets waar veel mensen de mist mee ingaan.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_139967489
Het is een kwestie van tijd voordat ook Zwarte Piet wordt verboden. Dat krijg je met landverraders in het kabinet.
pi_139967744
Wanneer word fok dan verboden?
De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
pi_139968149
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Nog meer regels waardoor Nederland nog saaier wordt.

Helpen doet het niet, want.
- ernstige ongelukken doen zich voor met illegaal vuurwerk, en daar helpen beperkingen van legaal vuurwerk niet tegen;
- alcohol en groepsgedrag zijn oorzaken van vandalisme, niet vuurwerk;
- belangrijkste oorzaak van criminaliteit is de massa-immigratie en daar doet het kabinet niets tegen.
Dit is slechts een inperking natuurlijk. Waar het voorheen 364 dagen per jaar verboden was om vuurwerk af te steken, is het dat nu 364,5. Desondanks heeft een totaalverbod op het afsteken natuurlijk wel impact op niet alleen het afsteken van legaal vuurwerk, maar ook op het afsteken van illegaal vuurwerk. Serieuze handhaving bij het afsteken is nu gewoon schier onmogelijk, het enige wat men kan proberen is handhaving bij bv import, maar zelfs dat is een druppel op een gloeiende plaat.
Daarbij is vuurwerk misschien niet direct de oorzaak van al het vandalisme, maar zware explosieven maken het net even wat makkelijker natuurlijk. Daarbij ken ik bovendien genoeg mensen die niet dagelijks de behoefte voelden om prullenbakken of lantaarnpalen te molesteren, behalve met vuurwerk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_139968278
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dit is slechts een inperking natuurlijk. Waar het voorheen 364 dagen per jaar verboden was om vuurwerk af te steken, is het dat nu 364,5. Desondanks heeft een totaalverbod op het afsteken natuurlijk wel impact op niet alleen het afsteken van legaal vuurwerk, maar ook op het afsteken van illegaal vuurwerk. Serieuze handhaving bij het afsteken is nu gewoon schier onmogelijk, het enige wat men kan proberen is handhaving bij bv import, maar zelfs dat is een druppel op een gloeiende plaat.
Daarbij is vuurwerk misschien niet direct de oorzaak van al het vandalisme, maar zware explosieven maken het net even wat makkelijker natuurlijk. Daarbij ken ik bovendien genoeg mensen die niet dagelijks de behoefte voelden om prullenbakken of lantaarnpalen te molesteren, behalve met vuurwerk.
Mensen die "zware explosieven" afsteken (GroenLinksers noemen een astronaut al een zwaar explosief) zullen zich niets aantrekken van beperking van afsteek- en verkooptijden.

Wat import betreft: Hou je niet tegen zolang Nederland in Schengen zit. Ik rij al jaren elk jaar naar Duitsland omdat je daar tegen normale prijzen goed vuurwerk kunt kopen.
  woensdag 14 mei 2014 @ 23:24:08 #120
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_139968331
Dag minder verkoop = dag minder inkomsten, alleen maar snijden in de Nederlandse economie dit.

Overlast en vandalisme gebeurt alleen met illegale vuurwerk, met een rotje of een thunder king krijg je geen lantaarnpaal aan diggelen.
pi_139968512
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Mensen die "zware explosieven" afsteken (GroenLinksers noemen een astronaut al een zwaar explosief) zullen zich niets aantrekken van beperking van afsteek- en verkooptijden.

Wat import betreft: Hou je niet tegen zolang Nederland in Schengen zit. Ik rij al jaren elk jaar naar Duitsland omdat je daar tegen normale prijzen goed vuurwerk kunt kopen.
Wel degelijk. Ik ken genoeg mensen die illegaal vuurwerk aanschaffen en afsteken, maar dit niet zouden doen bij een algeheel verbod. Zoals ik al aangaf is het cruciale verschil de handhaving.
Ik heb vroeger ook vaak genoeg illegaal vuurwerk afgestoken, want je wordt toch niet gepakt en beboet.
pi_139969208
quote:
2s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:48 schreef FL_Freak het volgende:
Gvd die vergelijking met een granaat :') klopt van geen kut ook :')

sta langs een granaat en je bent dood. Sta langs een cobra 6 en je hebt alleen ff last van je oren :')
Ja tot zo een maloot hem in een vuilnisbak gooit, vorig jaar nog een zwaargewonde daardoor, over mortieren zullen we het helemaal niet hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 15 mei 2014 @ 00:28:26 #123
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139971566
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:17 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Ik ga geen discussie met je aan. En verder:
* Kuch
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/d-t-of-dt

Grappig hoe iemand die alleen de taal van geweld kent in zijn politieke opvattingen met dt advies komt.
  donderdag 15 mei 2014 @ 00:32:40 #124
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139971720
quote:
2s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:24 schreef Jovatov het volgende:
Dag minder verkoop = dag minder inkomsten, alleen maar snijden in de Nederlandse economie dit.

Overlast en vandalisme gebeurt alleen met illegale vuurwerk, met een rotje of een thunder king krijg je geen lantaarnpaal aan diggelen.
In een land waar mensen massaal sterven van de zelfgestoken sterke drank moet je bier uit de winkel verbieden. Dan vallen de sterke drank mensen meer op! Het is niet alsof de illegale handel nog groter gaat worden met nog meer doden. Mensen die alsnog doodgaan gaan dood omdat ze zelf het gevaar hebben opgezocht niet door verlichte helden zoals Panda.
pi_139971997
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja tot zo een maloot hem in een vuilnisbak gooit, vorig jaar nog een zwaargewonde daardoor, over mortieren zullen we het helemaal niet hebben.
Ja mortieren is ook wel weer iets anders. Daar kun je echt schade mee aanrichten, maar wil gewoon even zeggen dat een granaat hier onderschat wordt. Een granaat is echt dodelijk als in 5 keer meer explosievere kracht plus andere componenten en uiteraard metaal. DUs zie je het verschil?

Was de zwaargewonde een omstander of diegene die de cobra erin gooide?
pi_139972076
Man man man. Hier word ik niet vrolijk van. -O-
pi_139972091
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:42 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Ja mortieren is ook wel weer iets anders. Daar kun je echt schade mee aanrichten, maar wil gewoon even zeggen dat een granaat hier onderschat wordt. Een granaat is echt dodelijk als in 5 keer meer explosievere kracht plus andere componenten en uiteraard metaal. DUs zie je het verschil?

Was de zwaargewonde een omstander of diegene die de cobra erin gooide?
  donderdag 15 mei 2014 @ 00:47:51 #128
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139972134
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:46 schreef Faazz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Cijfers doen mijn hersenen pijn. Oneliners zijn simpeler.
pi_139972148
quote:

[..]

Dit!
pi_139972173
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:46 schreef Faazz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
3 inch salutes zijn dat ook bedoeld voor in de lucht he. Het zijn van die malloten die ze op de grond knallen.
pi_139972613
Kunnen we ook meteen die tering honden verbieden in de zomer? Al die vieze haren die altijd in mijn ijskoude cola waaien, ugh :r
  donderdag 15 mei 2014 @ 01:24:54 #132
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139972761
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 01:14 schreef kurk_droog het volgende:
Kunnen we ook meteen die tering honden verbieden in de zomer? Al die vieze haren die altijd in mijn ijskoude cola waaien, ugh :r
Wat te denken van al die eigenaren die de poep lekker op de stoep laten liggen of ze laten schijten op plekken waar kinderen komen? Of alle honden verbieden, of het verplicht maken dat honden buiten alleen door professionals mogen worden uitgelaten. Natuurlijk wel op kosten van de gemeenschap zodat mensen die niks met honden te maken willen hebben ook verplicht meebetalen.
  donderdag 15 mei 2014 @ 01:37:00 #133
331928 3M1N3M
Jouw moeder
pi_139972921
gaat ook echt helpen :')
Soms is het beter niet te weten wat je toch niet wist .
pi_139973076
quote:

[..]

Kleinburgerlijk gezeur. Die dagelijkse dingetjes kunnen het hele jaar al, zelfs op oudjaarsdag.
pi_139973818
Maar dit is al meteen definitief? Of kan er nog iemand een stok voor gooien?
De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
pi_139974019
Zonder handhaving is zo'n regel zinloos.
  donderdag 15 mei 2014 @ 07:15:52 #137
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139974078
Ah, zo ken ik het land der beperkingen en regeltjes weer.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator donderdag 15 mei 2014 @ 09:20:21 #138
138438 crew  Pizzakoppo
pi_139975291
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:46 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Als je het kansloos vindt dan koop je het niet en blijf je lekker een uurtje binnen midden in de nacht. Heb al jaren geen vuurwerk meer gekocht dus je suggestie dat het mijn hobby is, is ook al fout. Vuurwerk veroorzaakt maar weinig schade. Baldadige jongeren slopen namelijk de boel. Of ga je nu ook stenen de schuld geven van kapotte bushokjes?
Dit!! Daarom moeten bijv. ook wapens gewoon gelegaliseerd worden ipv dat slappe rechtse gezeik dat alleen de overheid dat zou mogen. Iedereen wapens, ongeacht de leeftijd of afkomst of whatever.
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:55:31 #139
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_139975956
Slechts een tussenstapje naar een totaalverbod om zo het plebs rustig te houden.
Iets met salami tactiek ;)
pi_139976372
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 01:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Kleinburgerlijk gezeur. Die dagelijkse dingetjes kunnen het hele jaar al, zelfs op oudjaarsdag.
En het feit dat het al enkel op oudjaarsdag was toegestaan en er allerhande beperkingen zijn op de zwaarte van het vuurwerk is niet kleinburgerlijk?
pi_139980080
Dit is echt een bizarre zet van het kabinet (daar grossieren ze overigens in). Dit is iets wat vrijwel door iedereen gemist wordt in de discussie.

Bij vuurwerk kun je grofweg de volgende indeling hanteren:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Professioneel vuurwerk (veelal shells van 3 inch en groter, vergunning verplicht)
Ernstvuurwerk (noodsignalen)
Consumentenvuurwerk (legaal/illegaal)
   * Klein vuurwerk (astronauten, kleine matten, kleine mortieren, babypijltjes)
   * Rollen (Chinese rollen, Hindoe rollen)
   * Siervuurwerk
       - Pijlen (grote vuurpijlen met een siereffect/knaleffect)
       - Potten (klein aantal schoten met siereffect/knaleffect)
       - Flowerbeds (groot aantal schoten met siereffect/knaleffect)

Twee categorieen in deze opsommigen geven de meeste overlast:
Professioneel vuurwerk in handen van consumenten. Professioneel vuurwerk bevat een schietlont dat elektronisch moet worden ontstoken. Verder bevat het grote hoeveelheden massa-explosief kruit. Professioneel vuurwerk in handen van consumenten is nu al illegaal. En terecht, dat is zeer zwaar vuurwerk wat erg gevaarlijk is bij onjuist gebruik. Als je leest over doden door vuurwerk gaat het vrijwel altijd om mensen die het schietlont van dichtbij hebben aangestoken met vuur.

Klein vuurwerk. Dat is vuurwerk wat relatief goedkoop is, vaak in grote hoeveelheden wordt aangeboden, makkelijk weg te gooien is en makkelijk mee te nemen is in een jaszak. Dit vuurwerk is erg populair bij kinderen; het is goedkoop en je kan het gooien of ergens in stoppen. Legaal klein vuurwerk geeft overlast door knallen en vervuiling, maar is niet krachtig genoeg om schade aan bankjes en prullenbakken aan te richten. Illegaal vuurwerk is daar vaak wel krachtig genoeg voor.

Toelichting/mening:
Mensen die overlast ervaren spreken meestal over geluidsoverlast, vervuiling door vuurwerkresten, vernielingen en gezondheidsschade doordat er met vuurwerk gegooid wordt richten mensen. Wil je deze overlast aanpakken, dan moet je je richten op het kleine vuurwerk. Dat is immers vuurwerk wat je kan gooien of ergens in kan stoppen en bovendien ook relatief goedkoop is zodat er veel van kan worden aangeschaft. Professioneel vuurwerk is nog veel krachtiger, maar is ook erg duur.

Je zou dus kunnen denken aan een verkoopverbod op nu legaal klein vuurwerk. Verder zou er wat betreft het oogletsel ook een verkoopverbod kunnen komen op pijlen. Voer je deze twee punten in dan blijft alleen nog de overlast/schade van professioneel vuurwerk in consumenten en vuurwerk wat nu al illegaal is over.

Met rollen, potten en flowerbeds is niks mis. Dat is te duur om er kwistig mee om te gaan zoals dat bij klein vuurwerk wel kan. Daarnaast is het te lomp en te zwaar om er mee te kunnen gooien of het in een jaszak te kunnen stoppen. Iedereen die dit onderscheid weigert te maken is of te slecht geinformeerd om aan de discussie deel te mogen nemen of gewoon een zure klootzak die andermans plezier wil bederven (het type Arno Bonte).

Distributie:
Het beperken van de verkoop met één dag gaat overigens voor een onveiliger situatie zorgen doordat er meer druk komt op de vuurwerkdistributie. Verkooppunten van legaal vuurwerk mogen slechts een beperkte voorraad aanhouden op hun verkooplocatie. Dat betekent dus dat gedurende de verkoop er continu opnieuw bevoorraad moet worden. Als er nog maar 2 dagen verkocht mag worden zorgt dat voor extra druk op de distributie omdat er meer klanten per dag moeten worden bediend. Dat betekent dat er meer vuurwerk op de weg is voor de herbevoorrading van de verkooppunten. En in het algemeen is meer tijdsdruk ook niet bevorderlijk voor het naleven van de veiligheidsregels.
pi_140011639
Flikker toch op, het is maar één dag in het jaar en zelfs dat moet nog korter worden blijkbaar.
Als ze het zware vuurwerk echt aan willen pakken zouden ze eens moeten denken aan het legaliseren van Belgisch knalvuurwerk (nitraten, vlinders). Ik heb het hier dan dus niet over de nitraten en vlinders uit het Oostblok. Wat in België verkocht wordt knalt niet té hard en is veilig, en als het dan op die manier wat harder maar legaal kan zal dat veel mensen tegen houden om nog wat harder maar illegaal te gaan.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 22:17:14 #143
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_140070826
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:55 schreef Strani het volgende:
Beter maken ze zich zorgen over al dat illegale vuurwerk dat al in oktober wordt afgestoken. Althans, dat was zo toen ik in Nederland woonde en ik neem aan dat het niet veranderd is?
Symbool wet, om het afsteken van illegaal vuurwerk aan te pakken maken we het kopen van legaal vuurwerk moeilijker. :')

Het is hier altijd al feest met de herfstvakantie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 18 mei 2014 @ 07:56:21 #144
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_140081059
Dit helpt enkel als het word nageleefd, ze kunnen wel een leger aan politie kwijt bij voetbal maar tijdens de vuurwerk maanden zie je ze niet, laat ze maar eens direct afgaan op elk knalgeluid ipv op kantoor donuts te zitten eten en over de telefoon zeggen dat het toch geen zin heeft.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_140081081
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:08 schreef Brum_brum het volgende:
Mensen moeten eens wat minder zeiken.
Dat.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140082349
Typisch Nederlands weer dit. Het probleem wordt veroorzaakt door illegaal vuurwerk. Juist ja, vuurwerk dat al verboden is. In plaats van zich te richten op de handhaving, komt er een uitgebreider verbod op het verkopen van legaal vuurwerk. En een beperking in de afsteektijden, die nu al massaal worden genegeerd (dagen voor 31-12 hoor je de cobra 6'jes al vrij massaal de lucht in gaan).

Oftewel: nog meer regels die niet of nauwelijks worden gehandhaafd.

De burgermeester van Hilversum maakt het nog bonter. Die kondigt een 'vuurwerkvrije' zone aan voor het centrum. Kan twee effecten hebben; 1) het wordt spannender om het centrum op te blazen en/of 2) het gebied buiten het centrum wordt een half oorlogsgebied. Lekker voor de mensen die daar wonen.

Worden we nu echt geregeerd door volstrekte randdebielen?
  zondag 18 mei 2014 @ 11:16:17 #147
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_140083051
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:32 schreef justanick het volgende:
Typisch Nederlands weer dit. Het probleem wordt veroorzaakt door illegaal vuurwerk. Juist ja, vuurwerk dat al verboden is. In plaats van zich te richten op de handhaving, komt er een uitgebreider verbod op het verkopen van legaal vuurwerk. En een beperking in de afsteektijden, die nu al massaal worden genegeerd (dagen voor 31-12 hoor je de cobra 6'jes al vrij massaal de lucht in gaan).

Oftewel: nog meer regels die niet of nauwelijks worden gehandhaafd.

De burgermeester van Hilversum maakt het nog bonter. Die kondigt een 'vuurwerkvrije' zone aan voor het centrum. Kan twee effecten hebben; 1) het wordt spannender om het centrum op te blazen en/of 2) het gebied buiten het centrum wordt een half oorlogsgebied. Lekker voor de mensen die daar wonen.

Worden we nu echt geregeerd door volstrekte randdebielen?
Ach hetzelfde met alcohol dat nu alleen voor boven de 18 is.

Ingesteld omdat te veel 13 jarige dronken. Dus wat doen we? We gaan niet de huidige grens handhaven we brengen hem gewoon omhoog.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 18 mei 2014 @ 14:58:18 #148
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_140089435
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ach hetzelfde met alcohol dat nu alleen voor boven de 18 is.

Ingesteld omdat te veel 13 jarige dronken. Dus wat doen we? We gaan niet de huidige grens handhaven we brengen hem gewoon omhoog.
Ja nuttig indd, ze moeten gewoon dus beter patroulleren en meer afgaan op klachten ipv eerst nog even langs de macdonalds te gaan voor wat donuts, daarna een rondje te gaan zwemmen in walibi en dan pas bij de locatie van de knal gaan kijken.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 20:16:27 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141626729
Gelukkig komt carbidschieten op de erfgoedlijst! :D

quote:
Carbidschieten op nationale erfgoedlijst

Carbidschieten komt op de nationale erfgoedlijst te staan.
De traditie waarbij een melkbus wordt gevuld met carbid, die dan met veel kabaal moet ontploffen en die vooral met oud en nieuw in het noorden en oosten van het land in zwang is, komt als vijftigste op die lijst.

Dat heeft Ineke Strouken, directeur van het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed (VIE) vrijdag gezegd.

De zogenoemde Nationale Inventaris van Immaterieel Erfgoed in Nederland moet gemaakt worden omdat Nederland een conventie van de VN-organisatie Unesco heeft ondertekend. In die conventie beloven landen hun erfgoed te inventariseren, te documenteren en te laten gedijen.

Nederlandse tradities

Op de nationale erfgoedlijst staan typisch Nederlandse tradities die nog steeds in leven zijn, zoals midwinterhoornblazen, de Passiespelen, het Bloemencorso en schoonrijden.

Vorig jaar ontstond veel ophef over het voornemen om het sinterklaasfeest op de lijst te plaatsen. Het uiterlijk van van Zwarte Piet stuitte sommigen tegen de borst. Diens uitdossing zou racistisch en discriminerend zijn.
nu.nl

_O_
pi_141626857
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:16 schreef AchJa het volgende:
Gelukkig komt carbidschieten op de erfgoedlijst! :D

[..]

nu.nl

_O_
We hebben eens buren gehad die midden in de stad met carbid gingen schieten met oud en nieuw, daar heb ik toch wat van gezegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')