abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139965548
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:38 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ben geen vuurwerkliefhebber, het gaat me erom dat alle vrijheid wordt afgepakt .

Het begint bij Zwarte piet en vuurwerk. Waar eindigt het? Ik weet dat heel veel mensen dit niet zien... brood en spelen (en facebook) en het is goed. Maar uiteindelijk eindigen we in en systeem met het slechtste van kapitalisme en het slechtste van communisme. Niets delen en alles verbieden.
Je overdrijft enorm de politiek signaleert een probleem en pakt dat aan.
Meerderheid van het volk is voor, er is ook helemaal geen sprake van een totaal verbod men legt het aan banden omdat het jaarlijks voor veel overlast zorgt.

Als ik mijn hond 3 dagen lang nauwelijks kan uitlaten omdat men bommen afsteekt tast dat mijn vrijheid net zo goed aan.
blablablabla
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:42:14 #92
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_139965560
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:34 schreef Paul het volgende:
Zwarte Piet is wel wat anders dan vuurwerk.
Vuurwerk kost de samenleving veel geld, doordat veel gesloopt wordt.
Maar 'demense' zijn vuurwerk zat. (als het alleen geld zou kosten zou de politiek echt niks doen)
Andere 'demense' zijn Zwarte Piet zat.

Wat is precies het verschil? Alleen het absolute aantal 'demense'.
pi_139965663
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:41 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ik weet vrij zeker dat de meerderheid van mijn wijkbewoners tegen honden is. Honden verbieden in deze wijk dan maar?
Begin een partij zou ik zeggen moet ik je wel waarschuwen dat de kans is groot dat je er behoorlijk naast zit aangezien 75% van de Nederlanders één of meerdere huisdieren heeft.
blablablabla
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:44:22 #94
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_139965706
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:42 schreef Elan het volgende:

[..]

Meerderheid van het volk is voor, er is ook helemaal geen sprake van een totaal verbod men legt het aan banden omdat het jaarlijks voor veel overlast zorgt.

Als ik mijn hond 3 dagen lang nauwelijks kan uitlaten omdat men bommen afsteekt tast dat mijn vrijheid net zo goed aan.
Nee: Ze signaleren een probleem. Kijken wat het stemvee ervan vindt. Zoeken naar de gemakkelijkste oplossing en kiezen die waarmee ze het meest stemmen winnen en het minst kwaad kunnen doen.

Dat is een fundamenteel verschil.
pi_139965764
Vorig jaar waren hier paar malloten die een week lang extreem zwaar vuurwerk afstoken in de straat, ik woon op 4 hoog en die dingen gingen zo hard dat de ramen stonden te klapperen, heb mijn katten een week lang niet gezien, waren verstopt onder de bank en het bed. Overigens zijn ze voor normaal vuurwerk helemaal niet bang, sterker nog ze vinden het interessant en springen op de vensterbank om het te bekijken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:45:17 #96
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_139965767
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Begin een partij zou ik zeggen moet ik je wel waarschuwen dat de kans is groot dat je er behoorlijk naast zit aangezien 75% van de Nederlanders één of meerdere huisdieren heeft.
Ik heb ook een hond. Maar de meeste mensen hier in de wijk worden gek van de hondenpoep he...
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:45:58 #97
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_139965814
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:45 schreef raptorix het volgende:
Vorig jaar waren hier paar malloten die een week lang extreem zwaar vuurwerk afstoken in de straat, ik woon op 4 hoog en die dingen gingen zo hard dat de ramen stonden te klapperen, heb mijn katten een week lang niet gezien, waren verstopt onder de bank en het bed. Overigens zijn ze voor normaal vuurwerk helemaal niet bang, sterker nog ze vinden het interessant en springen op de vensterbank om het te bekijken.
Een week? Dat gaat dus niet veranderen, aangezien dat toen ook al illegaal/verboden was.
pi_139965823
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Je hebt het duidelijk niet begrepen. Maakt niet uit.
Whatever...
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:47:01 #99
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_139965880
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je hebt het duidelijk niet begrepen. Maakt niet uit.
Geeft niet joh.
pi_139965930
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:45 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Een week? Dat gaat dus niet veranderen, aangezien dat toen ook al illegaal/verboden was.
Ik ben ook niet voor een verbod op zich, wel voor handhaving, daarnaast is het gewoon te idioot voor woorden, voor een handgranaat word de IED ingeschakeld, deze idioten gooien spul wat nog veel zwaarder is, ik pleit er dan ook voor om illegaal vuurwerk onder de wapenwet te scharen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_139965991
Gvd die vergelijking met een granaat :') klopt van geen kut ook :')

sta langs een granaat en je bent dood. Sta langs een cobra 6 en je hebt alleen ff last van je oren :')
pi_139966034
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:44 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Nee: Ze signaleren een probleem. Kijken wat het stemvee ervan vindt. Zoeken naar de gemakkelijkste oplossing en kiezen die waarmee ze het meest stemmen winnen en het minst kwaad kunnen doen.

Dat is een fundamenteel verschil.
Ze korten het aantal uren in om zo de overlast iets te reduceren.
Kunnen de mensjes die er een pesthekel aan hebben overdag gewoon nog naar buiten om boodschappen te doen, de hond uit te laten etc en ' s avonds kan het volk dat wil knallen los gaan.

Prima compromis toch, of heb jij een beter plan? :)
blablablabla
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:50:19 #103
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_139966082
kabinet van verbod :')

zo langzamerhand leven we weer in de jaren 50 qua conservatieve kak mentaliteit :')
pi_139966126
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:42 schreef Elan het volgende:
Ik heb niet de indruk dat de overlast komt omdat de vuurwerkwetgeving niet streng genoeg is.
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:53:08 #105
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_139966278
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben ook niet voor een verbod op zich, wel voor handhaving, daarnaast is het gewoon te idioot voor woorden, voor een handgranaat word de IED ingeschakeld, deze idioten gooien spul wat nog veel zwaarder is, ik pleit er dan ook voor om illegaal vuurwerk onder de wapenwet te scharen.
En dan? Dan veranderd er toch nog niks.

De oplossing is heel simpel. De politiek moet de touwen laten vieren.
Probeer eens één jaarwisseling niet alles te controleren. Laat de politie en het OM hun werk eens doen.

Dit is grotendeels ook de schuld van het volk: Wij eisen dat onze volksvertegenwoordigers van elke scheet op de hoogte zijn, maar dat zorgt weer voor onnodige bureaucratie. Als we nou eens 6 weken per jaar de administratie zouden laten voor wat die is en alle politieagenten de straat op zouden sturen: dan moet jij eens opletten hoe snel deze problemen verleden tijd zijn.

Dat betekent aan de andere kant natuurlijk ook dat we niet precies weten hoeveel mensen er zijn opgepakt, hoeveel dagen ze gespendeerd hebben in de cel en hoe laat ze precies weer naar huis mochten. Ook weten we niet tot op de cent hoeveel schade er is aangericht en we weten ook niet dezelfde avond nog hoeveel incidenten er waren.

Maar het is wel een stuk veiliger op straat.
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:55:02 #106
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_139966401
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Ze korten het aantal uren in om zo de overlast iets te reduceren.
Kunnen de mensjes die er een pesthekel aan hebben overdag gewoon nog naar buiten om boodschappen te doen, de hond uit te laten etc en ' s avonds kan het volk dat wil knallen los gaan.

Prima compromis toch, of heb jij een beter plan? :)
Het is een bloeddeloos compromis inderdaad en ik vind het prima.
Het is echter geen oplossing voor datgene wat hierboven allemaal staat: de schade zal hetzelfde zijn, en het aantal doden & gewonden iets meer.
pi_139966452
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat de overlast komt omdat de vuurwerkwetgeving niet streng genoeg is.
Denk dat het ook komt door de Polen, die voeren die cobrabommen en van die bizarre dozen in terwijl je vroeger het ventje was als je strijkers had.

Best mooi hoor maar dit zijn dozen van 100 kilo of meer kan me voorstellen dat mensen dit beangstigend vinden als ze het voor je deur afsteken _O_ _O_
blablablabla
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:56:08 #108
420688 Khazad-dum
You shall not pass
pi_139966470
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:30 schreef Paul het volgende:
Maar ff serieus he, vuurwerk moet gewoon verboden worden. Waarom staan we het toe dat elk jaar vanaf een week voor de jaarwisseling zoveel gesloopt wordt? Mensen niet op straat durven? Enz.

Ik ben voor alleen prof. vuurwerk afsteken, omdat mensen er gewoon niet mee om kunnen gaan. Helaas voor de goede, die moeten dus nu uiteindelijk lijden om de kwaden ja. Het kan niet anders.
Oftewel, vuurwerk moet niet verboden worden, het moet door een beperkte groep worden afgestoken volgens jou.
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:56:20 #109
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_139966481
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Denk dat het ook komt door de Polen, die voeren die cobrabommen en van die bizarre dozen in terwijl je vroeger het ventje was als je strijkers had.

Best mooi hoor maar dit zijn dozen van 100 kilo of meer kan me voorstellen dat mensen dit beangstigend vinden als ze het voor je deur afsteken _O_ _O_
Strijkers waren vroeger toch net zo zwaar als cobra's nu?
pi_139966643
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:56 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Strijkers waren vroeger toch net zo zwaar als cobra's nu?
Strijkers die wij hadden die groene waren poep.
Dan had je ook zwarte strijkers maar die zag je bijna niet en waren volgens mij qua kracht gelijk aan nitraatje of zo.

Die cobra's gaan wel overdreven hard je schrikt je echt wezenloos van zo'n klap.
blablablabla
pi_139966944
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:50 schreef RamboDirk het volgende:
kabinet van verbod :')

zo langzamerhand leven we weer in de jaren 50 qua conservatieve kak mentaliteit :')
Dit inderdaad. Kansloos dit soort vertrutting en alleen maar omdat een klein groepje azijnpissers overlast ondervinden. Ik steek zelf geen vuurwerk af maar ben tegen iedere inperking van onze vrijheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2014 23:04:07 ]
pi_139967049
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:55 schreef Elan het volgende:

[..]

En het effect is denk ik dat mensen nu in twee dagen niet in de rij willen staan en dus vroegtijdig uit België of Polen gaan halen of uit Duitsland. Daarnaast krijg je komieken die alvast een hele voorraad gaan halen zodat ze een voorraad hebben voor volgende jaar. Het aanpassen van verkooptijden is dus onzin. Het aanpassen van afsteektijden is alleen handig als je kunt handhaven maar dat is een lachertje. Als je het wil oplossen moet je het in de eu doen maar daar begrijpen andere landen niets van ons vuurwerk probleem want dat kennen ze helemaal niet.

Het probleem zit in de handhaving en de opvoeding van kinderen en tuig dat zich van geen regel iets aantrekt. Overigens vind ik de voorlichting over de vuurwerkbril ook larie, ze moeten de vuurwerkverkopers die er gratis bij laten doen en het dragen bij afsteken verplicht maken. Heb je die bril niet op en krijg je wel letsel, als je vuurwerk afsteekt, eigen risico.
pi_139967236
Nog meer regels waardoor Nederland nog saaier wordt.

Helpen doet het niet, want.
- ernstige ongelukken doen zich voor met illegaal vuurwerk, en daar helpen beperkingen van legaal vuurwerk niet tegen;
- alcohol en groepsgedrag zijn oorzaken van vandalisme, niet vuurwerk;
- belangrijkste oorzaak van criminaliteit is de massa-immigratie en daar doet het kabinet niets tegen.
  woensdag 14 mei 2014 @ 23:10:17 #114
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_139967356
Ze gratis bij verkoop meegeven zou mooi zijn als mensen dat vuurwerk in hun eigen ogen zouden gooien. Helaas is 90% van de ogen het slachtoffer van een omstander.

Gewoon gratis uitdelen en via accijns/belasting op vuurwerk terughalen.
pi_139967435
Dit is ongeveer hetzelfde als het inperken van de 130/120 km/u-zones naar 100km-zones, omdat er namelijk op die stukken weg soms wel 180 gereden wordt.

Correlatie != causaliteit. Iets waar veel mensen de mist mee ingaan.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_139967489
Het is een kwestie van tijd voordat ook Zwarte Piet wordt verboden. Dat krijg je met landverraders in het kabinet.
pi_139967744
Wanneer word fok dan verboden?
De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
pi_139968149
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Nog meer regels waardoor Nederland nog saaier wordt.

Helpen doet het niet, want.
- ernstige ongelukken doen zich voor met illegaal vuurwerk, en daar helpen beperkingen van legaal vuurwerk niet tegen;
- alcohol en groepsgedrag zijn oorzaken van vandalisme, niet vuurwerk;
- belangrijkste oorzaak van criminaliteit is de massa-immigratie en daar doet het kabinet niets tegen.
Dit is slechts een inperking natuurlijk. Waar het voorheen 364 dagen per jaar verboden was om vuurwerk af te steken, is het dat nu 364,5. Desondanks heeft een totaalverbod op het afsteken natuurlijk wel impact op niet alleen het afsteken van legaal vuurwerk, maar ook op het afsteken van illegaal vuurwerk. Serieuze handhaving bij het afsteken is nu gewoon schier onmogelijk, het enige wat men kan proberen is handhaving bij bv import, maar zelfs dat is een druppel op een gloeiende plaat.
Daarbij is vuurwerk misschien niet direct de oorzaak van al het vandalisme, maar zware explosieven maken het net even wat makkelijker natuurlijk. Daarbij ken ik bovendien genoeg mensen die niet dagelijks de behoefte voelden om prullenbakken of lantaarnpalen te molesteren, behalve met vuurwerk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_139968278
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dit is slechts een inperking natuurlijk. Waar het voorheen 364 dagen per jaar verboden was om vuurwerk af te steken, is het dat nu 364,5. Desondanks heeft een totaalverbod op het afsteken natuurlijk wel impact op niet alleen het afsteken van legaal vuurwerk, maar ook op het afsteken van illegaal vuurwerk. Serieuze handhaving bij het afsteken is nu gewoon schier onmogelijk, het enige wat men kan proberen is handhaving bij bv import, maar zelfs dat is een druppel op een gloeiende plaat.
Daarbij is vuurwerk misschien niet direct de oorzaak van al het vandalisme, maar zware explosieven maken het net even wat makkelijker natuurlijk. Daarbij ken ik bovendien genoeg mensen die niet dagelijks de behoefte voelden om prullenbakken of lantaarnpalen te molesteren, behalve met vuurwerk.
Mensen die "zware explosieven" afsteken (GroenLinksers noemen een astronaut al een zwaar explosief) zullen zich niets aantrekken van beperking van afsteek- en verkooptijden.

Wat import betreft: Hou je niet tegen zolang Nederland in Schengen zit. Ik rij al jaren elk jaar naar Duitsland omdat je daar tegen normale prijzen goed vuurwerk kunt kopen.
  woensdag 14 mei 2014 @ 23:24:08 #120
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_139968331
Dag minder verkoop = dag minder inkomsten, alleen maar snijden in de Nederlandse economie dit.

Overlast en vandalisme gebeurt alleen met illegale vuurwerk, met een rotje of een thunder king krijg je geen lantaarnpaal aan diggelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')