Dat past niet meer helemaal in deze tijd, maar meer lawaai en een betere show ben ik wel voorquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:32 schreef Geralt het volgende:
Dan tiefen ze die limiet er maar vanaf. F1 moet helemaal niet zuinig en milieubewust zijn.
F1 moet hard en vies en goor en smerig zijn en slecht voor het milieu en stinken naar benzine en verbrand rubber!
Godverdomme!!
Zie je wel dat vroeger alles beter wasquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat past niet meer helemaal in deze tijd, maar meer lawaai en een betere show ben ik wel voor
neequote:Op woensdag 14 mei 2014 17:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zie je wel dat vroeger alles beter was!!!
quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee
Speciaal voor jou hebben ze trouwens de Formule E uitgevonden.
Nee ik ben tegenwoordig heel rustig en terughoudend in mijn reacties op FOK! om zodoende geen andere users onnodig te kwetsenquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik had hardere bewoordingen verwacht
Ik ga stuk hierquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee ik ben tegenwoordig heel rustig en terughoudend in mijn reacties op FOK! om zodoende geen andere users onnodig te kwetsen
quote:New louder exhaust didnt work Rosberg
2014 F1 season
May 14, 2014 at 6:00 pm by Keith Collantine
Mercedes exhaust test, Circuit de Catalunya, 2014
Nico Rosberg says the new exhaust tried by Mercedes which was intended to amplify the volume of the V6 turbo engines didnt work.
Mercedes ran a wider exhaust on their car during todays test at the Circuit de Catalunya in an attempt to address criticism that the new engines are too quiet.
We tried the new exhaust today, just as a team we want to do good for the sport, he said in a video posted on Twitter.
Unfortunately, though, it wasnt a great solution, it just didnt work, it didnt make it much louder.
So well just have to try for another solution, well try pushing.
Rosberg covered 102 laps of the track and ended the day with the second-fastest time.
De F1 die milieubewust probeert te doen slaat sowieso nergens op. Elke twee weken dat hele circus weer de wereld over laten vliegen is ook niet bepaald gunstig.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:32 schreef Geralt het volgende:
Dan tiefen ze die limiet er maar vanaf. F1 moet helemaal niet zuinig en milieubewust zijn.
F1 moet hard en vies en goor en smerig zijn en slecht voor het milieu en stinken naar benzine en verbrand rubber!
Godverdomme!!
Wellicht DRS vervangen met push to pass button, dat ze een paar keer 10 seconden 125l/uur mogen verbruiken, hebben ze gelijk weer een reden om wel 15000 rpm te draaien. Dan krijgt push to pass ook gelijk meer lawaai ipv een stom gat in de achtervleugel.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was het maar zo simpel. De motoren draaien op dit moment niet meer dan 12.000 toeren ondanks dat ze tot 15.000 mogen draaien. Het komt door de limiet op de stroomsnelheid van de brandstof dat ze nu niet hoger gaan
Het seizoen 15 races inkorten maakt het allemaal nog goedkoperquote:Op woensdag 14 mei 2014 19:26 schreef sportfreak het volgende:
Het seizoen met één race inkorten bespaardt meer dan al die regels voor 22 auto's.
Dat is al min of meer zoals de FIA het doet. De vorige grote regelwijziging was in 2009, dus 5 jaar geleden. De wijzigingen de afgelopen jaren waren niet substantieel, maar alleen om gaten in de regelgeving te dichten zoals de dubbele diffuser, de geblazen diffuser, f-duct, etc.quote:Op donderdag 15 mei 2014 09:23 schreef Meike26 het volgende:
Probleem bij de f1 is dat ze te veel geilen op regeltjes en regeltjes veranderen. Gewoon eens in de 4 jaar regels veranderen en tussendoor alleen wat kleine aanpassingen in het f1 wetboek wat betreft uiterlijk van de wagens, zoals nu die piemelneuzen en geluid. Eens in de 4 jaar een paar echte wijzigingen en dan de teams weer laten evolueren en de kleinere teams de tijd geven om aan te haken bij de (sub) toppers.
Korte versie: Elk jaar wijzigen van regels, nee dat helpt om kosten omlaag te brengen
En het werkt totaal niet. Tijd voor weer iets anders dus.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is al min of meer zoals de FIA het doet. De vorige grote regelwijziging was in 2009, dus 5 jaar geleden. De wijzigingen de afgelopen jaren waren niet substantieel, maar alleen om gaten in de regelgeving te dichten zoals de dubbele diffuser, de geblazen diffuser, f-duct, etc.
Dit jaar zijn er weer grote wijzigingen, die weer een aantal jaar (min of meer) hetzelfde moeten blijven, behoudens wijzigingen om gaten in de regelgeving te dichten en uiterlijkheden, etc.
Rightquote:Op donderdag 15 mei 2014 20:45 schreef wimderon het volgende:
AMuS berichtte dat het vorige chassis van Vettel krom was:
http://www.auto-motor-und(...)r-krumm-8362176.html
Red Bull ontkent:
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20140515_023
quote:Unofficial Wednesday times from Barcelona:
1. Pastor Maldonado, Lotus, 1m 24.871s, 102 laps
2. Nico Rosberg, Mercedes, 1m 25.805, 102 laps
3. Kimi Raikkonen, Ferrari, 1m 26.480, 94 laps
4. Esteban Gutierrez, Sauber, 1m 26.972s, 85 laps
5. Susie Wolff, Williams, 1m 27.280s, 55 laps
6. Jules Bianchi, Marussia, 1m 27.718s, 55 laps
7. Sebastian Vettel, Red Bull, 1m 27.973s, 73 laps
8. Daniel Juncadella, Force India, 1m 28.278s, 91 laps
9. Stoffel Vandoorne, McLaren, 1m 28.441s, 136 laps
10. Daniil Kvyat, Toro Rosso, 1m 28.910s, 21 laps
Whut?quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:06 schreef Fer het volgende:
Susie Wolff is dus volgens de logica van sommigen hier sneller dan Vettel en zou dus naast Hamilton op de eerst startrij moeten staan in een Mercedes. You go girl...
Hoewel de uitvoering ervan niet zo super is, is de turbo, ers icm fuel limiter wel een toffe combi. Nu moeten de fabrikanten ineens de motoren efficienter maken om meer vermogen te genereren, ipv zoveel mogelijk brandstof proberen te verbranden. Dat is opeens een heel andere manier van ontwikkelen.
Ze zouden alleen iets moeten bedenken dat de waste gate, als ie er nog in zit, vaker open gaat en meer toeren gemaakt worden. Enige wat ik kan bedenken is minder cc's of meer brandstof toestaan.
Integendeel. Als het op geluid aankomt is het tot nu toe eigenlijk kunstmatige rommel geweest. Energie verspillen ten koste van kracht/snelheid, dat is de F1 toch onwaardig? Er wordt nu juist veel méér performance gehaald uit een motor, dat is juist F1 waardig!quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:00 schreef Rodawa het volgende:
Godverdomme wat triest.Ze zijn de afgelopen jaar goed bezig om de sport te verneuken met al die kunstmatige rommel, binnenkort dus de volgende stap.
Tsja, iedereen zeikt wel over dat F1 kut is en "ik ben opgehouden met kijken" (waarom reageren die mensen dan nog?), maar feit is dat de kans zeer reeel was dat meerdere teams de F1 zouden verlaten als er niet snel iets veranderde en met 3-4 teams op de grid kijkt pas helemaal niemand meer.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:27 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Tuurlijk, zo'n stap moest gezet worden, hoe jammer het ook is.
Kan (alhoewel ik het meer roeptoeteren vind, zonder actie). Maar we zitten ook in een crisis én Ecclestone wil nog altijd achterlijke bedragen hebben van de circuits. Als geluid al een factor is, dan zal het een hele kleine factor zijn, niet meer. Bovendien heeft F1 tientallen miljoenen tv kijkers, waar pas het echte geld in om gaat. Die paar tienduizenden bezoekers maken voor de sport het verschil niet. Wel voor het circuit, maar die kunnen beter Ecclestone aan de galg hangen.quote:Je ziet ook dat er minder publiek op de races afkomt en ik ben bang dat dat alleen nog maar verder af zal nemen nu het klinkt of er 22 Dysons voorbij komen.
Geheel mee eens, de uitlaattoeter is onzinnig. De sport heeft geen verandering van het geluid nodig.quote:Hetzelfde geldt nu voor die megafoon-uitlaat. Men is niet tevreden over het geluid, dus testen ze een toetertje waardoor de auto's luider moeten worden.Ik ben bang dat er meer van zulke onzinnige dingen bij gaan komen de komende jaren.
Wat je zegt klopt wel, maar ik weet niet of we terug moeten willen naar motoren die hooguit één weekend mee gaan. Ondanks dat de spanning van een ploffende motor in een race leuk is, vind ik zelfs voor een sport als de F1 motoren die maar één weekend mee gaan wat extreem.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:44 schreef Rossdale het volgende:
Het grote nadeel vind ik nog steeds het feit dat er een brandstofrestrictie is in combinatie met een maximaal aantal te gebruiken motoren per seizoen. Dat betekend dat motoren niet meer tot de limiet gepushed worden. De toeren worden teruggeschroefd tot wat er hoognodig is om de motoren zo min mogelijk te belasten. Ook de limiet in brandstof zorgt ervoor dat de motoren niet tot in de hoge toeren getrapt worden.
Ik zou echt niet terug willen naar de tijd dat ze een race op een setje banden konden doen hoor. De banden werden bij een pitstop nog verwisseld omdat het tanken toch langer duurde, maar de banden waren een tijd lang geen enkele factor en dat is ook saai.quote:De banden daarentegen verpesten weer het rijgedrag van de rijders. Waar je eerst races kon winnen door hard te rammen, win je ze nu door zo netjes mogelijk over de baan te rijden waardoor je slijtage zo minimaal mogelijk is.
Eigenlijk zijn het tegenwoordig meer endurance-races dan snelheidsraces.
Zoals al gezegd werd was dat een bewuste keuze. Het klinkt leuk dat F1 autos anders waarschijnlijk 400+ km/u konden halen inmiddels, maar vroeger of later crasht een F1 wagen en de energie die dan vrij komt kost gewoon mensenlevens.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk er zijn altijd zaken die limiteren maar het is wel zo dat de ronde records in veel gevallen 10 jaar oud zijn
Het kan een optie zijn. Vergeet niet dat we pas 5 races gezien hebben waarbij een fuel flow limiet geldt. De FIA is ondertussen echt wel bezig om te kijken of bepaalde zaken spannender kunnen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:28 schreef Fer het volgende:
[..]
Wellicht DRS vervangen met push to pass button, dat ze een paar keer 10 seconden 125l/uur mogen verbruiken, hebben ze gelijk weer een reden om wel 15000 rpm te draaien. Dan krijgt push to pass ook gelijk meer lawaai ipv een stom gat in de achtervleugel.
Klopt. Met de V10 vond men de V12 toffer. Toen de V8 werd ingevoerd klaagde iedereen steen en been dat het niks was. Nu hebben we een V6 en klaagt men dat die kut is en men weer terug wil naar de V8, die mensen een tijdje geleden nog verafschuwden. Men is gewoon bang voor verandering en vooral in nederland willen we alleen maar de negatieve dingen zien, want daar zeiken we nou eenmaal graag over.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:41 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maargoed ... NL is het land van de klagers en F1 is de sport van de klagers. Ik heb dan ook nooit meegemaakt dat er niet iets te klagen viel over F1.
Ik weet niet. Vrij klinkt leuk, maar vergeet niet dat in de tijden dat het vrijer was er ook veel grotere verschillen waren, vooral aan kop. 20+ seconden tussen de wagens levert gewoon 0,0 spanning op. Dit hebben we nu ook deels met Mercedes, maar gelukkig strijden die nog met elkaar.quote:Op donderdag 15 mei 2014 09:11 schreef nils7 het volgende:
Ik ben wel voor innovatie.
Wat ik alleen jammer vind is dat ze de regels in de F1 moeten aanpassen omdat er anders geen (of weinig) revolutionaire innovatie plaats vind.
Het mag wel wat "vrijer" vind ik.
Als iemand denkt dat ie sneller en groener is met een V10 en een KERS systeem nou ja prima laat m dat proberen.
Maar dat is lastig met de weg die nu is ingeslagen.
Het maximale halen uit nieuwe technologische ontwikkelingen, dat is inderdaad zeer belangrijk in de Formule 1. Met 'kunstmatige rommel' doel ik dan ook op dingen als DRS, de megafoon-uitlaat en dubbele punten in de laatste race. Het eerste moet op kunstmatige wijze het inhalen bevorderen, het tweede moet het geluid sterker maken dan het is en het derde is puur om meer kans te hebben op een spannende slotrace. Wat mij betreft is dat stuk voor stuk artificieel en niet F1-waardig.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:05 schreef twiFight het volgende:
[..]
Integendeel. Als het op geluid aankomt is het tot nu toe eigenlijk kunstmatige rommel geweest. Energie verspillen ten koste van kracht/snelheid, dat is de F1 toch onwaardig? Er wordt nu juist veel méér performance gehaald uit een motor, dat is juist F1 waardig!
[..]
Tsja, iedereen zeikt wel over dat F1 kut is en "ik ben opgehouden met kijken" (waarom reageren die mensen dan nog?), maar feit is dat de kans zeer reeel was dat meerdere teams de F1 zouden verlaten als er niet snel iets veranderde en met 3-4 teams op de grid kijkt pas helemaal niemand meer.
[..]
Kan (alhoewel ik het meer roeptoeteren vind, zonder actie). Maar we zitten ook in een crisis én Ecclestone wil nog altijd achterlijke bedragen hebben van de circuits. Als geluid al een factor is, dan zal het een hele kleine factor zijn, niet meer. Bovendien heeft F1 tientallen miljoenen tv kijkers, waar pas het echte geld in om gaat. Die paar tienduizenden bezoekers maken voor de sport het verschil niet. Wel voor het circuit, maar die kunnen beter Ecclestone aan de galg hangen.
[..]
Geheel mee eens, de uitlaattoeter is onzinnig. De sport heeft geen verandering van het geluid nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |