Tuurlijk, zo'n stap moest gezet worden, hoe jammer het ook is. Overigens is het racen allang niet meer op de limiet, zoals ik het zelf graag zie. Het doet mij oprecht pijn om een raceauto in de hoogste klasse van de autosport te horen liften voor het rempunt, of bij lage toeren al horen opschakelen. Je ziet ook dat er minder publiek op de races afkomt en ik ben bang dat dat alleen nog maar verder af zal nemen nu het klinkt of er 22 Dysons voorbij komen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet helemaal met je eens, qua techniek is dit wel een enorme stap voorwaarts (die motoren dan, niet die toeter)
Ik vind het ook wel jammer dat de limiet niet meer op snelheid ligt maar in dit geval brandstof gebruik, dat er minder mensen komen zal toch ook te maken hebben met de landen waar ze racen en toch absurde prijzen die betaald moeten worden, ik weet niet of de gevolgen van die geluidsafname al zichtbaar zijn in die zin.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:27 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Tuurlijk, zo'n stap moest gezet worden, hoe jammer het ook is. Overigens is het racen allang niet meer op de limiet, zoals ik het zelf graag zie. Het doet mij oprecht pijn om een raceauto in de hoogste klasse van de autosport te horen liften voor het rempunt, of bij lage toeren al horen opschakelen. Je ziet ook dat er minder publiek op de races afkomt en ik ben bang dat dat alleen nog maar verder af zal nemen nu het klinkt of er 22 Dysons voorbij komen.
Los daarvan heb ik het meer over het écht kunstmatige vlak. DRS bijvoorbeeld, naar mijn mening is dat geen stap vooruit, in ieder geval niet op de manier waarop het wordt toegepast. Als er dan zo'n systeem geïmplementeerd wordt, gebruik dan liever een X aantal keer 'push-to-pass' gedurende de race, zoals in Indycars werd/wordt(?) gebruikt. Naar mijn mening is dat een veel eerlijkere manier, omdat het een voordeel op kan leveren, maar de verdedigende partij kan het dan ook gebruiken.
Hetzelfde geldt nu voor die megafoon-uitlaat. Men is niet tevreden over het geluid, dus testen ze een toetertje waardoor de auto's luider moeten worden.Ik ben bang dat er meer van zulke onzinnige dingen bij gaan komen de komende jaren.
Wat het vroeger eigenlijk ook was. Tot in de jaren 80 deden ze gewoon de hele race met een setje banden, uitzonderingen daargelaten, je mag er rustig vanuit gaan dat ze toen echt niet de hele race kwalificatierondjes aan het rijden waren.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:44 schreef Rossdale het volgende:
Eigenlijk zijn het tegenwoordig meer endurance-races dan snelheidsraces.
Terug naar de jaren 80 dus. Hoera.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat het vroeger eigenlijk ook was. Tot in de jaren 80 deden ze gewoon de hele race met een setje banden, uitzonderingen daargelaten, je mag er rustig vanuit gaan dat ze toen echt niet de hele race kwalificatierondjes aan het rijden waren.
Een seizoen als 1982, maar dan zonder de doden, lijkt me best leuk. 11 verschillende winnaars. Beslissing van het kampioenschap in de laatste race, met nog 3 kanshebbers. Kan slechter.quote:
Natuurlijk er zijn altijd zaken die limiteren maar het is wel zo dat de ronde records in veel gevallen 10 jaar oud zijnquote:Op woensdag 14 mei 2014 14:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat het vroeger eigenlijk ook was. Tot in de jaren 80 deden ze gewoon de hele race met een setje banden, uitzonderingen daargelaten, je mag er rustig vanuit gaan dat ze toen echt niet de hele race kwalificatierondjes aan het rijden waren.
Dat klopt inderdaad. Toen reden ze met de V10. Doordat de FIA vond dat de F1 te snel begon te worden (net zoals met de turbomotor eind jaren '80) zijn ze overgestapt op de V8 (die de afgelopen jaren op sommige circuits dicht bij die snelheden in de buurt kwam). Nu zijn ze weer op een andere motor overgestapt en zullen de we komende jaren de snelheden wel weer zien stijgen (en de tijden dalen).quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk er zijn altijd zaken die limiteren maar het is wel zo dat de ronde records in veel gevallen 10 jaar oud zijn
Met de kanttekening dat pironi wel kampioen was geworden als ie niet was gecrashedquote:Op woensdag 14 mei 2014 14:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een seizoen als 1982, maar dan zonder de doden, lijkt me best leuk. 11 verschillende winnaars. Beslissing van het kampioenschap in de laatste race, met nog 3 kanshebbers. Kan slechter.
Of Villeneuve natuurlijk, als die ook niet was gecrasht.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Met de kanttekening dat pironi wel kampioen was geworden als ie niet was gecrashed
Dat valt niet te zeggen aangezien hij pas zes punten had uit vier races, waarbij alle punten uit die Imolafarce kwamen...quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of Villeneuve natuurlijk, als die ook niet was gecrasht.
Was het maar zo simpel. De motoren draaien op dit moment niet meer dan 12.000 toeren ondanks dat ze tot 15.000 mogen draaien. Het komt door de limiet op de stroomsnelheid van de brandstof dat ze nu niet hoger gaanquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:15 schreef Geralt het volgende:
Als ze gewoon die toeren eens opschroeven tot 21.000rpm dan hoeven ze heel zo een toeter niet achterop hun auto te zetten.
Persoonlijk denk ik dat het gebrek aan zeer hoge toeren veel meer doet voor de beleving van het geluid dan daadwerkelijk het aantal decibellen.
Of het zou allicht al meer helpen dan zo een toeter. Geluid van de afgelopen jaren krijgen we toch niet meer terug helaas. Gelukkig vorig jaar nog een GPtje meegepikt
Dat past niet meer helemaal in deze tijd, maar meer lawaai en een betere show ben ik wel voorquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:32 schreef Geralt het volgende:
Dan tiefen ze die limiet er maar vanaf. F1 moet helemaal niet zuinig en milieubewust zijn.
F1 moet hard en vies en goor en smerig zijn en slecht voor het milieu en stinken naar benzine en verbrand rubber!
Godverdomme!!
Zie je wel dat vroeger alles beter wasquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat past niet meer helemaal in deze tijd, maar meer lawaai en een betere show ben ik wel voor
neequote:Op woensdag 14 mei 2014 17:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zie je wel dat vroeger alles beter was!!!
quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee
Speciaal voor jou hebben ze trouwens de Formule E uitgevonden.
Nee ik ben tegenwoordig heel rustig en terughoudend in mijn reacties op FOK! om zodoende geen andere users onnodig te kwetsenquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik had hardere bewoordingen verwacht
Ik ga stuk hierquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee ik ben tegenwoordig heel rustig en terughoudend in mijn reacties op FOK! om zodoende geen andere users onnodig te kwetsen
quote:New louder exhaust didnt work Rosberg
2014 F1 season
May 14, 2014 at 6:00 pm by Keith Collantine
Mercedes exhaust test, Circuit de Catalunya, 2014
Nico Rosberg says the new exhaust tried by Mercedes which was intended to amplify the volume of the V6 turbo engines didnt work.
Mercedes ran a wider exhaust on their car during todays test at the Circuit de Catalunya in an attempt to address criticism that the new engines are too quiet.
We tried the new exhaust today, just as a team we want to do good for the sport, he said in a video posted on Twitter.
Unfortunately, though, it wasnt a great solution, it just didnt work, it didnt make it much louder.
So well just have to try for another solution, well try pushing.
Rosberg covered 102 laps of the track and ended the day with the second-fastest time.
De F1 die milieubewust probeert te doen slaat sowieso nergens op. Elke twee weken dat hele circus weer de wereld over laten vliegen is ook niet bepaald gunstig.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:32 schreef Geralt het volgende:
Dan tiefen ze die limiet er maar vanaf. F1 moet helemaal niet zuinig en milieubewust zijn.
F1 moet hard en vies en goor en smerig zijn en slecht voor het milieu en stinken naar benzine en verbrand rubber!
Godverdomme!!
Wellicht DRS vervangen met push to pass button, dat ze een paar keer 10 seconden 125l/uur mogen verbruiken, hebben ze gelijk weer een reden om wel 15000 rpm te draaien. Dan krijgt push to pass ook gelijk meer lawaai ipv een stom gat in de achtervleugel.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was het maar zo simpel. De motoren draaien op dit moment niet meer dan 12.000 toeren ondanks dat ze tot 15.000 mogen draaien. Het komt door de limiet op de stroomsnelheid van de brandstof dat ze nu niet hoger gaan
Het seizoen 15 races inkorten maakt het allemaal nog goedkoperquote:Op woensdag 14 mei 2014 19:26 schreef sportfreak het volgende:
Het seizoen met één race inkorten bespaardt meer dan al die regels voor 22 auto's.
Dat is al min of meer zoals de FIA het doet. De vorige grote regelwijziging was in 2009, dus 5 jaar geleden. De wijzigingen de afgelopen jaren waren niet substantieel, maar alleen om gaten in de regelgeving te dichten zoals de dubbele diffuser, de geblazen diffuser, f-duct, etc.quote:Op donderdag 15 mei 2014 09:23 schreef Meike26 het volgende:
Probleem bij de f1 is dat ze te veel geilen op regeltjes en regeltjes veranderen. Gewoon eens in de 4 jaar regels veranderen en tussendoor alleen wat kleine aanpassingen in het f1 wetboek wat betreft uiterlijk van de wagens, zoals nu die piemelneuzen en geluid. Eens in de 4 jaar een paar echte wijzigingen en dan de teams weer laten evolueren en de kleinere teams de tijd geven om aan te haken bij de (sub) toppers.
Korte versie: Elk jaar wijzigen van regels, nee dat helpt om kosten omlaag te brengen
En het werkt totaal niet. Tijd voor weer iets anders dus.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is al min of meer zoals de FIA het doet. De vorige grote regelwijziging was in 2009, dus 5 jaar geleden. De wijzigingen de afgelopen jaren waren niet substantieel, maar alleen om gaten in de regelgeving te dichten zoals de dubbele diffuser, de geblazen diffuser, f-duct, etc.
Dit jaar zijn er weer grote wijzigingen, die weer een aantal jaar (min of meer) hetzelfde moeten blijven, behoudens wijzigingen om gaten in de regelgeving te dichten en uiterlijkheden, etc.
Rightquote:Op donderdag 15 mei 2014 20:45 schreef wimderon het volgende:
AMuS berichtte dat het vorige chassis van Vettel krom was:
http://www.auto-motor-und(...)r-krumm-8362176.html
Red Bull ontkent:
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20140515_023
quote:Unofficial Wednesday times from Barcelona:
1. Pastor Maldonado, Lotus, 1m 24.871s, 102 laps
2. Nico Rosberg, Mercedes, 1m 25.805, 102 laps
3. Kimi Raikkonen, Ferrari, 1m 26.480, 94 laps
4. Esteban Gutierrez, Sauber, 1m 26.972s, 85 laps
5. Susie Wolff, Williams, 1m 27.280s, 55 laps
6. Jules Bianchi, Marussia, 1m 27.718s, 55 laps
7. Sebastian Vettel, Red Bull, 1m 27.973s, 73 laps
8. Daniel Juncadella, Force India, 1m 28.278s, 91 laps
9. Stoffel Vandoorne, McLaren, 1m 28.441s, 136 laps
10. Daniil Kvyat, Toro Rosso, 1m 28.910s, 21 laps
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |