abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 mei 2014 @ 12:42:54 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_139901706


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


WCC 2013
Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
03. Daniel Ricciardo


Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6
14. Fernando Alonso WDC 2005/06
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado


Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
20. Kevin Magnussen


Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo
99. Adrian Sutil
21. Esteban Gutierrez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo
25. Jean-Éric Vergne
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
17. Jules Bianchi
04. Max Chilton


Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo
10. Kamui Kobayashi
09. Marcus Ericsson

Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Testkalender 2014


Racekalender 2014, bestaande uit 19 races


Wijzigingen 2014 uitgelegd


De wagens van 2014

MP4-29


E22
140124_122036_LotusE22_610_390.png

F14 T
140125_122036_FerrariF14T1_610_261.jpg

C33
140126_122036_SauberC331_1024_724_610_431.jpg

STR9
140127_122036_ToroRossoSTR91_1024_705.jpg

FW36


VJM07
140225_178444_jm1425ja07.jpg

Mercedes W05
140128_122036_MercedesW051_1024_683.jpg

CT05


RB10
140128_122036_RedBullRB10_1024_633.jpg

[ Bericht 1% gewijzigd door Peterselieman op 13-05-2014 12:52:31 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 13 mei 2014 @ 17:04:43 #2
427247 Erwin026
Facebook.com/F1anatic
pi_139911327
  dinsdag 13 mei 2014 @ 17:39:05 #3
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_139912411
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 17:57:09 #4
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_139912911
Die formule auto door Lelystad is trouwens ons Joske in een oude A1GP

:')
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_139913205
Kunnen die auto's niet uit de OP? We zijn al 5gp's onderweg...
pi_139913500
Kunnen dit kunnen dat kunnen zus kunnen zo DOE HET GODVERDOEME ZELF!!!!!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 mei 2014 @ 18:40:49 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_139914190
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:09 schreef JohnB52 het volgende:
Kunnen die auto's niet uit de OP? We zijn al 5gp's onderweg...
zet hem op vier posts per pagina. Heb je nergens last van :7
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 13 mei 2014 @ 19:10:17 #8
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_139915366
Lol: Chilton heads times for Marussia on damp test day. Dat zou zaterdag nog goed zijn voor P4 op de grid. Heeft ie de chicane afgesneden ofzo?


http://www.formula1.com/news/headlines/2014/5/15828.html
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 19:34:34 #9
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139916594
Lol en Guido hangt maar 5,3 seconden achter een Marussia :P Aan de andere kant, slecht 0,3 seconden achter de Red Bull. Maar toch denk ik dat ie niet echt tevreden is over deze testdag, hoewel je uiteraard nooit weet wat er getest wordt. In het verleden behaalde resultaten bla bla bla enzo.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_139916964
Giedo deed een pirelli-bandentest met de Sauber.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 mei 2014 @ 19:43:03 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_139917041
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 19:10 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Lol: Chilton heads times for Marussia on damp test day. Dat zou zaterdag nog goed zijn voor P4 op de grid. Heeft ie de chicane afgesneden ofzo?

[ afbeelding ]
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/5/15828.html
met superzacht gereden en het extra gewicht eruit gehaald?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_139917276
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zet hem op vier posts per pagina. Heb je nergens last van :7
Ja handig.
Op mobiel werkt dat niet...
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:16:42 #13
369251 Geralt
of Rivia
pi_139918476
quote:
Misère bij McLaren motiveert Button om door te gaan

Jenson Button laat McLaren niet in de steek nu de Britse renstal in zwaar weer verkeert. De 34-jarige Brit is een van oudere coureurs op de grid, maar van een naderend pensioen wil hij niets weten. De huidige situatie van McLaren zou makkelijk een demotiverende werking kunnen hebben, maar voor de wereldkampioen van 2009 heeft het juist het tegenovergestelde effect.

Button legt uit: "Ik wil absoluut in de Formule 1 verder. Een seizoen als dit doet me niet naar mijn pensioen verlangen. Je stopt liever op je hoogtepunt. Als die mogelijkheid ook maar enigszins bestaat, ga je door totdat het zover is. Het probleem is alleen dat je op je hoogtepunt ook alleen maar door wil gaan, zodat je nog jaren kan blijven racen. Maar ik voel me niet aan het einde van mijn Latijn. Ik ben blij over mijn toekomst, die ziet er opwindend uit."

"Ik ga ervan uit dat het team aan het einde van het seizoen een competitieve vorm heeft gevonden en dat zou me dan een goede reden geven om bij McLaren te blijven. We moeten eind dit jaar snel zijn omdat de regels niet of nauwelijks veranderen. En om twee seconden te vinden in de winter is een onmogelijke opgave. Ron Dennis wil dit jaar nog races winnen, maar dat wordt een moeilijk verhaal.
Maar we gooien de handdoek niet in de ring, tenzij Mercedes op een gegeven moment een voorsprong van 300 punten heeft."
Mercedes 197 punten; McLaren 43.

Die zijn dus al ruim over de helft :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:26:11 #14
369251 Geralt
of Rivia
pi_139918871
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 19:34 schreef flipsen het volgende:
Lol en Guido hangt maar 5,3 seconden achter een Marussia :P Aan de andere kant, slecht 0,3 seconden achter de Red Bull. Maar toch denk ik dat ie niet echt tevreden is over deze testdag, hoewel je uiteraard nooit weet wat er getest wordt. In het verleden behaalde resultaten bla bla bla enzo.
quote:
De naam van Giedo van der Garde prijkte onderaan de tijdenlijst na de eerste testdag in Barcelona, maar dat had een reden. Sauber reed namelijk een bandentest en de C33 was de hele dag tot de nok toe gevuld met benzine. Ook was Van der Garde eigenlijk alleen maar onderweg met harde banden.

Een 'gloryrun', die bijvoorbeeld Max Chilton bovenaan zette, zat er dan ook niet in voor Van der Garde. "We kregen een Pirelli-test toegewezen", zei hij tegen GPUpdate.net. "En dan rij je de hele dag op high fuel en met harde banden. Dat was de planning en die hebben we dan ook gevolgd. Uiteindelijk hebben we het programma kunnen afwerken en was Pirelli blij met ons commentaar en dan zijn wij op onze beurt weer blij met het gedane werk."

"Morgen blijf ik op het circuit. Gutierrez rijdt en het team gaat verder met het geplande programma. Het nieuwe pakket werkt nog niet helemaal honderd procent en hopelijk kunnen we wat laptime vinden. Daar ben ik overigens van overtuigd. Iedereen werkt keihard om een stap te kunnen zetten en de motivatie is enorm. Vandaag voelde ik alweer dat de auto beter was en dat gaan we dan ook doorzetten."
:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_139920028
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:16 schreef Geralt het volgende:

[..]

Mercedes 197 punten; McLaren 43.

Die zijn dus al ruim over de helft :')
Vorig jaar waren ze al 5e bij de constructeurs wat McLaren onwaardig is, momenteel zitten ze kwa snelheid zelfs achter Williams en Force India. Vechten om de puntjes met Torro Rosso.

Alleen de 2/3 vertekend het beeld.

Morgen Stoffel VanDoorne en Susie Wolff in actie.

[ Bericht 3% gewijzigd door Fer op 13-05-2014 20:58:19 ]
.
pi_139922435
Stoffel gaat een pirelli-bandentest doen.
pi_139922919
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 19:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

met superzacht gereden en het extra gewicht eruit gehaald?
Yep: http://www.gpupdate.net/n(...)onverwachte-toptijd/
pi_139922967
Is er al beeld en geluid van de nieuwe uitlaten die getest zouden gaan worden vandaag?
  woensdag 14 mei 2014 @ 08:54:58 #19
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139936320
GPUpdate twitterde op woensdag 14-05-2014 om 08:41:33 Frijns misses out due to Kobayashi crash #F1 http://t.co/bIUoeoCl7s reageer retweet
  Redactie Sport woensdag 14 mei 2014 @ 09:04:01 #20
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139936451
Button weet wat het is om bij een waardeloos team te rijden voor 2 jaar en daarna WK te worden met een nieuwe motor...

Helaas gaat het nu precies om de omgekeerde motorwissel als de vorige keer.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 14 mei 2014 @ 09:08:40 #21
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_139936503
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 08:54 schreef Tarado het volgende:
GPUpdate twitterde op woensdag 14-05-2014 om 08:41:33 Frijns misses out due to Kobayashi crash #F1 http://t.co/bIUoeoCl7s reageer retweet
Kobacrashi :'(
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 14 mei 2014 @ 09:09:02 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139936510
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Button weet wat het is om bij een waardeloos team te rijden voor 2 jaar en daarna WK te worden met een nieuwe motor...

Helaas gaat het nu precies om de omgekeerde motorwissel als de vorige keer.
Dat weet je nooit, Honda weet iig wat ze moeten bouwen
  Redactie Sport woensdag 14 mei 2014 @ 09:10:13 #23
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139936521
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat weet je nooit, Honda weet iig wat ze moeten bouwen
Ja, alleen was de Honda toentertijd erg zwak en de Merc nu erg sterk.. kan wel dat de Honda nog sterker wordt. Hebben natuurlijk een goede historie met McLaren en de turbo
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_139938508
En Honda heeft natuurlijk ervaring in de IndyCar met de turbo motor. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_139941294
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:40 schreef Ferry_76 het volgende:
Is er al beeld en geluid van de nieuwe uitlaten die getest zouden gaan worden vandaag?
http://www.gpupdate.net/n(...)-harder-motorgeluid/

_O-
  woensdag 14 mei 2014 @ 12:41:07 #26
131800 Tarado
capô de fusca
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:27:14 #27
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_139943888
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:57 schreef Fiorano het volgende:
Die formule auto door Lelystad is trouwens ons Joske in een oude A1GP

:')
Dit ja. Wat een teleurstelling. Wat een deceptie.

En de eerste boete hebben ze ook al te pakken.



Grapje, hoort vast bij het escorte
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_139944007
Verkeerd parkeren, geen nummerborden, geen deugdelijke verlichting, geen richtingaanwijzers, ruitenwisservloeistof op. Dat wordt een flinke prent meneer.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 mei 2014 @ 13:33:02 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_139944082
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:30 schreef Wombcat het volgende:
Verkeerd parkeren, geen nummerborden, geen deugdelijke verlichting, geen richtingaanwijzers, ruitenwisservloeistof op. Dat wordt een flinke prent meneer.
je vergeet nog de scherpe randen van de uitstekende delen en de niet goedgekeurde uitlaat :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_139944112
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je vergeet nog de scherpe randen van de uitstekende delen en de niet goedgekeurde uitlaat :P
Waarschijnlijk zijn kentekenbewijs ook niet bij zich.
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:41:49 #31
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_139944419
Hij zal ook wel te veel decibel produceren, want tsja.. het is natuurlijk geen F1 auto hè
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_139944964
quote:
Nu ook een filmpje erbij..
Wel opvallend hoe geblakerd die airbox lijkt/is :o
pi_139945046
Nog een duidelijke foto van de megafoon-uitlaat.



Godverdomme wat triest. :') Ze zijn de afgelopen jaar goed bezig om de sport te verneuken met al die kunstmatige rommel, binnenkort dus de volgende stap.
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:03:14 #34
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_139945143
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:27 schreef Twieki het volgende:

[..]

Dit ja. Wat een teleurstelling. Wat een deceptie.

En de eerste boete hebben ze ook al te pakken.

[ afbeelding ]

Grapje, hoort vast bij het escorte
Je ziet die agent ook echt zo kijken van :')
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:06:42 #35
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139945255
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:00 schreef Rodawa het volgende:
Nog een duidelijke foto van de megafoon-uitlaat.

[ afbeelding ]

Godverdomme wat triest. :') Ze zijn de afgelopen jaar goed bezig om de sport te verneuken met al die kunstmatige rommel, binnenkort dus de volgende stap.
Niet helemaal met je eens, qua techniek is dit wel een enorme stap voorwaarts (die motoren dan, niet die toeter ;) )
pi_139946052
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

Niet helemaal met je eens, qua techniek is dit wel een enorme stap voorwaarts (die motoren dan, niet die toeter ;) )
Tuurlijk, zo'n stap moest gezet worden, hoe jammer het ook is. Overigens is het racen allang niet meer op de limiet, zoals ik het zelf graag zie. Het doet mij oprecht pijn om een raceauto in de hoogste klasse van de autosport te horen liften voor het rempunt, of bij lage toeren al horen opschakelen. Je ziet ook dat er minder publiek op de races afkomt en ik ben bang dat dat alleen nog maar verder af zal nemen nu het klinkt of er 22 Dysons voorbij komen.

Los daarvan heb ik het meer over het écht kunstmatige vlak. DRS bijvoorbeeld, naar mijn mening is dat geen stap vooruit, in ieder geval niet op de manier waarop het wordt toegepast. Als er dan zo'n systeem geïmplementeerd wordt, gebruik dan liever een X aantal keer 'push-to-pass' gedurende de race, zoals in Indycars werd/wordt(?) gebruikt. Naar mijn mening is dat een veel eerlijkere manier, omdat het een voordeel op kan leveren, maar de verdedigende partij kan het dan ook gebruiken.

Hetzelfde geldt nu voor die megafoon-uitlaat. Men is niet tevreden over het geluid, dus testen ze een toetertje waardoor de auto's luider moeten worden. :') Ik ben bang dat er meer van zulke onzinnige dingen bij gaan komen de komende jaren.
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:31:19 #37
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139946187
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:27 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Tuurlijk, zo'n stap moest gezet worden, hoe jammer het ook is. Overigens is het racen allang niet meer op de limiet, zoals ik het zelf graag zie. Het doet mij oprecht pijn om een raceauto in de hoogste klasse van de autosport te horen liften voor het rempunt, of bij lage toeren al horen opschakelen. Je ziet ook dat er minder publiek op de races afkomt en ik ben bang dat dat alleen nog maar verder af zal nemen nu het klinkt of er 22 Dysons voorbij komen.

Los daarvan heb ik het meer over het écht kunstmatige vlak. DRS bijvoorbeeld, naar mijn mening is dat geen stap vooruit, in ieder geval niet op de manier waarop het wordt toegepast. Als er dan zo'n systeem geïmplementeerd wordt, gebruik dan liever een X aantal keer 'push-to-pass' gedurende de race, zoals in Indycars werd/wordt(?) gebruikt. Naar mijn mening is dat een veel eerlijkere manier, omdat het een voordeel op kan leveren, maar de verdedigende partij kan het dan ook gebruiken.

Hetzelfde geldt nu voor die megafoon-uitlaat. Men is niet tevreden over het geluid, dus testen ze een toetertje waardoor de auto's luider moeten worden. :') Ik ben bang dat er meer van zulke onzinnige dingen bij gaan komen de komende jaren.
Ik vind het ook wel jammer dat de limiet niet meer op snelheid ligt maar in dit geval brandstof gebruik, dat er minder mensen komen zal toch ook te maken hebben met de landen waar ze racen en toch absurde prijzen die betaald moeten worden, ik weet niet of de gevolgen van die geluidsafname al zichtbaar zijn in die zin.
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:44:58 #38
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_139946594
Brandstof sparen is ook nog niet echt een issue eigenlijk, als je ziet hoeveel reserve de Mercedessen bijvoorbeeld nog over hebben na de race. Die lopen maar op een gebruik van 90% ofzo.

Het grote nadeel vind ik nog steeds het feit dat er een brandstofrestrictie is in combinatie met een maximaal aantal te gebruiken motoren per seizoen. Dat betekend dat motoren niet meer tot de limiet gepushed worden. De toeren worden teruggeschroefd tot wat er hoognodig is om de motoren zo min mogelijk te belasten. Ook de limiet in brandstof zorgt ervoor dat de motoren niet tot in de hoge toeren getrapt worden.

De banden daarentegen verpesten weer het rijgedrag van de rijders. Waar je eerst races kon winnen door hard te rammen, win je ze nu door zo netjes mogelijk over de baan te rijden waardoor je slijtage zo minimaal mogelijk is.

Eigenlijk zijn het tegenwoordig meer endurance-races dan snelheidsraces.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_139946744
quote:
3s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:44 schreef Rossdale het volgende:

Eigenlijk zijn het tegenwoordig meer endurance-races dan snelheidsraces.
Wat het vroeger eigenlijk ook was. Tot in de jaren 80 deden ze gewoon de hele race met een setje banden, uitzonderingen daargelaten, je mag er rustig vanuit gaan dat ze toen echt niet de hele race kwalificatierondjes aan het rijden waren.
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:54:25 #40
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_139946875
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat het vroeger eigenlijk ook was. Tot in de jaren 80 deden ze gewoon de hele race met een setje banden, uitzonderingen daargelaten, je mag er rustig vanuit gaan dat ze toen echt niet de hele race kwalificatierondjes aan het rijden waren.
Terug naar de jaren 80 dus. Hoera.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_139946914
quote:
9s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Terug naar de jaren 80 dus. Hoera.
Een seizoen als 1982, maar dan zonder de doden, lijkt me best leuk. 11 verschillende winnaars. Beslissing van het kampioenschap in de laatste race, met nog 3 kanshebbers. Kan slechter.
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:59:26 #42
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139947043
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat het vroeger eigenlijk ook was. Tot in de jaren 80 deden ze gewoon de hele race met een setje banden, uitzonderingen daargelaten, je mag er rustig vanuit gaan dat ze toen echt niet de hele race kwalificatierondjes aan het rijden waren.
Natuurlijk er zijn altijd zaken die limiteren maar het is wel zo dat de ronde records in veel gevallen 10 jaar oud zijn
pi_139949895
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

Natuurlijk er zijn altijd zaken die limiteren maar het is wel zo dat de ronde records in veel gevallen 10 jaar oud zijn
Dat klopt inderdaad. Toen reden ze met de V10. Doordat de FIA vond dat de F1 te snel begon te worden (net zoals met de turbomotor eind jaren '80) zijn ze overgestapt op de V8 (die de afgelopen jaren op sommige circuits dicht bij die snelheden in de buurt kwam). Nu zijn ze weer op een andere motor overgestapt en zullen de we komende jaren de snelheden wel weer zien stijgen (en de tijden dalen). :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport woensdag 14 mei 2014 @ 16:24:14 #44
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139949972
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Een seizoen als 1982, maar dan zonder de doden, lijkt me best leuk. 11 verschillende winnaars. Beslissing van het kampioenschap in de laatste race, met nog 3 kanshebbers. Kan slechter.
Met de kanttekening dat pironi wel kampioen was geworden als ie niet was gecrashed
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_139950004
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 16:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Met de kanttekening dat pironi wel kampioen was geworden als ie niet was gecrashed
Of Villeneuve natuurlijk, als die ook niet was gecrasht.
  Redactie Sport woensdag 14 mei 2014 @ 16:30:23 #46
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139950168
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 16:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Of Villeneuve natuurlijk, als die ook niet was gecrasht.
Dat valt niet te zeggen aangezien hij pas zes punten had uit vier races, waarbij alle punten uit die Imolafarce kwamen...

Hij was wel sneller dan Pironi in 81, maar ik durf niet te zeggen of hij het had gehaald. Zelfde geldt voor Reutemann.

Pironi had echter een duidelijke voorsprong in het kampioenschap toen hij zwaar crashte
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_139950344
In de 1e 4 races was Villeneuve ook sneller dan Pironi, die Imola ook alleen maar had gewonnen omdat hij in de laatste paar ronden de teamafspraken aan zijn laars lapte. Daar was Villeneuve laaiend over.

Maar is idd niets definitiefs over te zeggen.
pi_139951641
Als ze gewoon die toeren eens opschroeven tot 21.000rpm dan hoeven ze heel zo een toeter niet achterop hun auto te zetten.

Persoonlijk denk ik dat het gebrek aan zeer hoge toeren veel meer doet voor de beleving van het geluid dan daadwerkelijk het aantal decibellen.

Of het zou allicht al meer helpen dan zo een toeter. Geluid van de afgelopen jaren krijgen we toch niet meer terug helaas. Gelukkig vorig jaar nog een GPtje meegepikt :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 mei 2014 @ 17:31:10 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_139952228
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2014 17:15 schreef Geralt het volgende:
Als ze gewoon die toeren eens opschroeven tot 21.000rpm dan hoeven ze heel zo een toeter niet achterop hun auto te zetten.

Persoonlijk denk ik dat het gebrek aan zeer hoge toeren veel meer doet voor de beleving van het geluid dan daadwerkelijk het aantal decibellen.

Of het zou allicht al meer helpen dan zo een toeter. Geluid van de afgelopen jaren krijgen we toch niet meer terug helaas. Gelukkig vorig jaar nog een GPtje meegepikt :)
Was het maar zo simpel. De motoren draaien op dit moment niet meer dan 12.000 toeren ondanks dat ze tot 15.000 mogen draaien. Het komt door de limiet op de stroomsnelheid van de brandstof dat ze nu niet hoger gaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_139952267
Dan tiefen ze die limiet er maar vanaf. F1 moet helemaal niet zuinig en milieubewust zijn.

F1 moet hard en vies en goor en smerig zijn en slecht voor het milieu en stinken naar benzine en verbrand rubber!

Godverdomme!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')