zet hem op vier posts per pagina. Heb je nergens last vanquote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:09 schreef JohnB52 het volgende:
Kunnen die auto's niet uit de OP? We zijn al 5gp's onderweg...
met superzacht gereden en het extra gewicht eruit gehaald?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:10 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Lol: Chilton heads times for Marussia on damp test day. Dat zou zaterdag nog goed zijn voor P4 op de grid. Heeft ie de chicane afgesneden ofzo?
[ afbeelding ]
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/5/15828.html
Ja handig.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zet hem op vier posts per pagina. Heb je nergens last van
Mercedes 197 punten; McLaren 43.quote:Misère bij McLaren motiveert Button om door te gaan
Jenson Button laat McLaren niet in de steek nu de Britse renstal in zwaar weer verkeert. De 34-jarige Brit is een van oudere coureurs op de grid, maar van een naderend pensioen wil hij niets weten. De huidige situatie van McLaren zou makkelijk een demotiverende werking kunnen hebben, maar voor de wereldkampioen van 2009 heeft het juist het tegenovergestelde effect.
Button legt uit: "Ik wil absoluut in de Formule 1 verder. Een seizoen als dit doet me niet naar mijn pensioen verlangen. Je stopt liever op je hoogtepunt. Als die mogelijkheid ook maar enigszins bestaat, ga je door totdat het zover is. Het probleem is alleen dat je op je hoogtepunt ook alleen maar door wil gaan, zodat je nog jaren kan blijven racen. Maar ik voel me niet aan het einde van mijn Latijn. Ik ben blij over mijn toekomst, die ziet er opwindend uit."
"Ik ga ervan uit dat het team aan het einde van het seizoen een competitieve vorm heeft gevonden en dat zou me dan een goede reden geven om bij McLaren te blijven. We moeten eind dit jaar snel zijn omdat de regels niet of nauwelijks veranderen. En om twee seconden te vinden in de winter is een onmogelijke opgave. Ron Dennis wil dit jaar nog races winnen, maar dat wordt een moeilijk verhaal.
Maar we gooien de handdoek niet in de ring, tenzij Mercedes op een gegeven moment een voorsprong van 300 punten heeft."
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:34 schreef flipsen het volgende:
Lol en Guido hangt maar 5,3 seconden achter een MarussiaAan de andere kant, slecht 0,3 seconden achter de Red Bull. Maar toch denk ik dat ie niet echt tevreden is over deze testdag, hoewel je uiteraard nooit weet wat er getest wordt. In het verleden behaalde resultaten bla bla bla enzo.
quote:De naam van Giedo van der Garde prijkte onderaan de tijdenlijst na de eerste testdag in Barcelona, maar dat had een reden. Sauber reed namelijk een bandentest en de C33 was de hele dag tot de nok toe gevuld met benzine. Ook was Van der Garde eigenlijk alleen maar onderweg met harde banden.
Een 'gloryrun', die bijvoorbeeld Max Chilton bovenaan zette, zat er dan ook niet in voor Van der Garde. "We kregen een Pirelli-test toegewezen", zei hij tegen GPUpdate.net. "En dan rij je de hele dag op high fuel en met harde banden. Dat was de planning en die hebben we dan ook gevolgd. Uiteindelijk hebben we het programma kunnen afwerken en was Pirelli blij met ons commentaar en dan zijn wij op onze beurt weer blij met het gedane werk."
"Morgen blijf ik op het circuit. Gutierrez rijdt en het team gaat verder met het geplande programma. Het nieuwe pakket werkt nog niet helemaal honderd procent en hopelijk kunnen we wat laptime vinden. Daar ben ik overigens van overtuigd. Iedereen werkt keihard om een stap te kunnen zetten en de motivatie is enorm. Vandaag voelde ik alweer dat de auto beter was en dat gaan we dan ook doorzetten."
Vorig jaar waren ze al 5e bij de constructeurs wat McLaren onwaardig is, momenteel zitten ze kwa snelheid zelfs achter Williams en Force India. Vechten om de puntjes met Torro Rosso.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Mercedes 197 punten; McLaren 43.
Die zijn dus al ruim over de helft
Yep: http://www.gpupdate.net/n(...)onverwachte-toptijd/quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
met superzacht gereden en het extra gewicht eruit gehaald?
twitter:GPUpdate twitterde op woensdag 14-05-2014 om 08:41:33Frijns misses out due to Kobayashi crash #F1 http://t.co/bIUoeoCl7s reageer retweet
Kobacrashiquote:Op woensdag 14 mei 2014 08:54 schreef Tarado het volgende:
twitter:GPUpdate twitterde op woensdag 14-05-2014 om 08:41:33Frijns misses out due to Kobayashi crash #F1 http://t.co/bIUoeoCl7s reageer retweet
Dat weet je nooit, Honda weet iig wat ze moeten bouwenquote:Op woensdag 14 mei 2014 09:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Button weet wat het is om bij een waardeloos team te rijden voor 2 jaar en daarna WK te worden met een nieuwe motor...
Helaas gaat het nu precies om de omgekeerde motorwissel als de vorige keer.
Ja, alleen was de Honda toentertijd erg zwak en de Merc nu erg sterk.. kan wel dat de Honda nog sterker wordt. Hebben natuurlijk een goede historie met McLaren en de turboquote:Op woensdag 14 mei 2014 09:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat weet je nooit, Honda weet iig wat ze moeten bouwen
http://www.gpupdate.net/n(...)-harder-motorgeluid/quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:40 schreef Ferry_76 het volgende:
Is er al beeld en geluid van de nieuwe uitlaten die getest zouden gaan worden vandaag?
Dit ja. Wat een teleurstelling. Wat een deceptie.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:57 schreef Fiorano het volgende:
Die formule auto door Lelystad is trouwens ons Joske in een oude A1GP
je vergeet nog de scherpe randen van de uitstekende delen en de niet goedgekeurde uitlaatquote:Op woensdag 14 mei 2014 13:30 schreef Wombcat het volgende:
Verkeerd parkeren, geen nummerborden, geen deugdelijke verlichting, geen richtingaanwijzers, ruitenwisservloeistof op. Dat wordt een flinke prent meneer.
Waarschijnlijk zijn kentekenbewijs ook niet bij zich.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je vergeet nog de scherpe randen van de uitstekende delen en de niet goedgekeurde uitlaat
Nu ook een filmpje erbij..quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:41 schreef Tarado het volgende:
Hier een fragment met geluid
http://www.rtl.de/video/channelplayer/index/id/324572/channel/344
Je ziet die agent ook echt zo kijken vanquote:Op woensdag 14 mei 2014 13:27 schreef Twieki het volgende:
[..]
Dit ja. Wat een teleurstelling. Wat een deceptie.
En de eerste boete hebben ze ook al te pakken.
[ afbeelding ]
Grapje, hoort vast bij het escorte
Niet helemaal met je eens, qua techniek is dit wel een enorme stap voorwaarts (die motoren dan, niet die toeterquote:Op woensdag 14 mei 2014 14:00 schreef Rodawa het volgende:
Nog een duidelijke foto van de megafoon-uitlaat.
[ afbeelding ]
Godverdomme wat triest.Ze zijn de afgelopen jaar goed bezig om de sport te verneuken met al die kunstmatige rommel, binnenkort dus de volgende stap.
Tuurlijk, zo'n stap moest gezet worden, hoe jammer het ook is. Overigens is het racen allang niet meer op de limiet, zoals ik het zelf graag zie. Het doet mij oprecht pijn om een raceauto in de hoogste klasse van de autosport te horen liften voor het rempunt, of bij lage toeren al horen opschakelen. Je ziet ook dat er minder publiek op de races afkomt en ik ben bang dat dat alleen nog maar verder af zal nemen nu het klinkt of er 22 Dysons voorbij komen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet helemaal met je eens, qua techniek is dit wel een enorme stap voorwaarts (die motoren dan, niet die toeter)
Ik vind het ook wel jammer dat de limiet niet meer op snelheid ligt maar in dit geval brandstof gebruik, dat er minder mensen komen zal toch ook te maken hebben met de landen waar ze racen en toch absurde prijzen die betaald moeten worden, ik weet niet of de gevolgen van die geluidsafname al zichtbaar zijn in die zin.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:27 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Tuurlijk, zo'n stap moest gezet worden, hoe jammer het ook is. Overigens is het racen allang niet meer op de limiet, zoals ik het zelf graag zie. Het doet mij oprecht pijn om een raceauto in de hoogste klasse van de autosport te horen liften voor het rempunt, of bij lage toeren al horen opschakelen. Je ziet ook dat er minder publiek op de races afkomt en ik ben bang dat dat alleen nog maar verder af zal nemen nu het klinkt of er 22 Dysons voorbij komen.
Los daarvan heb ik het meer over het écht kunstmatige vlak. DRS bijvoorbeeld, naar mijn mening is dat geen stap vooruit, in ieder geval niet op de manier waarop het wordt toegepast. Als er dan zo'n systeem geïmplementeerd wordt, gebruik dan liever een X aantal keer 'push-to-pass' gedurende de race, zoals in Indycars werd/wordt(?) gebruikt. Naar mijn mening is dat een veel eerlijkere manier, omdat het een voordeel op kan leveren, maar de verdedigende partij kan het dan ook gebruiken.
Hetzelfde geldt nu voor die megafoon-uitlaat. Men is niet tevreden over het geluid, dus testen ze een toetertje waardoor de auto's luider moeten worden.Ik ben bang dat er meer van zulke onzinnige dingen bij gaan komen de komende jaren.
Wat het vroeger eigenlijk ook was. Tot in de jaren 80 deden ze gewoon de hele race met een setje banden, uitzonderingen daargelaten, je mag er rustig vanuit gaan dat ze toen echt niet de hele race kwalificatierondjes aan het rijden waren.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:44 schreef Rossdale het volgende:
Eigenlijk zijn het tegenwoordig meer endurance-races dan snelheidsraces.
Terug naar de jaren 80 dus. Hoera.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat het vroeger eigenlijk ook was. Tot in de jaren 80 deden ze gewoon de hele race met een setje banden, uitzonderingen daargelaten, je mag er rustig vanuit gaan dat ze toen echt niet de hele race kwalificatierondjes aan het rijden waren.
Een seizoen als 1982, maar dan zonder de doden, lijkt me best leuk. 11 verschillende winnaars. Beslissing van het kampioenschap in de laatste race, met nog 3 kanshebbers. Kan slechter.quote:
Natuurlijk er zijn altijd zaken die limiteren maar het is wel zo dat de ronde records in veel gevallen 10 jaar oud zijnquote:Op woensdag 14 mei 2014 14:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat het vroeger eigenlijk ook was. Tot in de jaren 80 deden ze gewoon de hele race met een setje banden, uitzonderingen daargelaten, je mag er rustig vanuit gaan dat ze toen echt niet de hele race kwalificatierondjes aan het rijden waren.
Dat klopt inderdaad. Toen reden ze met de V10. Doordat de FIA vond dat de F1 te snel begon te worden (net zoals met de turbomotor eind jaren '80) zijn ze overgestapt op de V8 (die de afgelopen jaren op sommige circuits dicht bij die snelheden in de buurt kwam). Nu zijn ze weer op een andere motor overgestapt en zullen de we komende jaren de snelheden wel weer zien stijgen (en de tijden dalen).quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk er zijn altijd zaken die limiteren maar het is wel zo dat de ronde records in veel gevallen 10 jaar oud zijn
Met de kanttekening dat pironi wel kampioen was geworden als ie niet was gecrashedquote:Op woensdag 14 mei 2014 14:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een seizoen als 1982, maar dan zonder de doden, lijkt me best leuk. 11 verschillende winnaars. Beslissing van het kampioenschap in de laatste race, met nog 3 kanshebbers. Kan slechter.
Of Villeneuve natuurlijk, als die ook niet was gecrasht.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Met de kanttekening dat pironi wel kampioen was geworden als ie niet was gecrashed
Dat valt niet te zeggen aangezien hij pas zes punten had uit vier races, waarbij alle punten uit die Imolafarce kwamen...quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of Villeneuve natuurlijk, als die ook niet was gecrasht.
Was het maar zo simpel. De motoren draaien op dit moment niet meer dan 12.000 toeren ondanks dat ze tot 15.000 mogen draaien. Het komt door de limiet op de stroomsnelheid van de brandstof dat ze nu niet hoger gaanquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:15 schreef Geralt het volgende:
Als ze gewoon die toeren eens opschroeven tot 21.000rpm dan hoeven ze heel zo een toeter niet achterop hun auto te zetten.
Persoonlijk denk ik dat het gebrek aan zeer hoge toeren veel meer doet voor de beleving van het geluid dan daadwerkelijk het aantal decibellen.
Of het zou allicht al meer helpen dan zo een toeter. Geluid van de afgelopen jaren krijgen we toch niet meer terug helaas. Gelukkig vorig jaar nog een GPtje meegepikt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |