Dit ja. Wat een teleurstelling. Wat een deceptie.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:57 schreef Fiorano het volgende:
Die formule auto door Lelystad is trouwens ons Joske in een oude A1GP
je vergeet nog de scherpe randen van de uitstekende delen en de niet goedgekeurde uitlaatquote:Op woensdag 14 mei 2014 13:30 schreef Wombcat het volgende:
Verkeerd parkeren, geen nummerborden, geen deugdelijke verlichting, geen richtingaanwijzers, ruitenwisservloeistof op. Dat wordt een flinke prent meneer.
Waarschijnlijk zijn kentekenbewijs ook niet bij zich.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je vergeet nog de scherpe randen van de uitstekende delen en de niet goedgekeurde uitlaat
Nu ook een filmpje erbij..quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:41 schreef Tarado het volgende:
Hier een fragment met geluid
http://www.rtl.de/video/channelplayer/index/id/324572/channel/344
Je ziet die agent ook echt zo kijken vanquote:Op woensdag 14 mei 2014 13:27 schreef Twieki het volgende:
[..]
Dit ja. Wat een teleurstelling. Wat een deceptie.
En de eerste boete hebben ze ook al te pakken.
[ afbeelding ]
Grapje, hoort vast bij het escorte
Niet helemaal met je eens, qua techniek is dit wel een enorme stap voorwaarts (die motoren dan, niet die toeterquote:Op woensdag 14 mei 2014 14:00 schreef Rodawa het volgende:
Nog een duidelijke foto van de megafoon-uitlaat.
[ afbeelding ]
Godverdomme wat triest.Ze zijn de afgelopen jaar goed bezig om de sport te verneuken met al die kunstmatige rommel, binnenkort dus de volgende stap.
Tuurlijk, zo'n stap moest gezet worden, hoe jammer het ook is. Overigens is het racen allang niet meer op de limiet, zoals ik het zelf graag zie. Het doet mij oprecht pijn om een raceauto in de hoogste klasse van de autosport te horen liften voor het rempunt, of bij lage toeren al horen opschakelen. Je ziet ook dat er minder publiek op de races afkomt en ik ben bang dat dat alleen nog maar verder af zal nemen nu het klinkt of er 22 Dysons voorbij komen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet helemaal met je eens, qua techniek is dit wel een enorme stap voorwaarts (die motoren dan, niet die toeter)
Ik vind het ook wel jammer dat de limiet niet meer op snelheid ligt maar in dit geval brandstof gebruik, dat er minder mensen komen zal toch ook te maken hebben met de landen waar ze racen en toch absurde prijzen die betaald moeten worden, ik weet niet of de gevolgen van die geluidsafname al zichtbaar zijn in die zin.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:27 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Tuurlijk, zo'n stap moest gezet worden, hoe jammer het ook is. Overigens is het racen allang niet meer op de limiet, zoals ik het zelf graag zie. Het doet mij oprecht pijn om een raceauto in de hoogste klasse van de autosport te horen liften voor het rempunt, of bij lage toeren al horen opschakelen. Je ziet ook dat er minder publiek op de races afkomt en ik ben bang dat dat alleen nog maar verder af zal nemen nu het klinkt of er 22 Dysons voorbij komen.
Los daarvan heb ik het meer over het écht kunstmatige vlak. DRS bijvoorbeeld, naar mijn mening is dat geen stap vooruit, in ieder geval niet op de manier waarop het wordt toegepast. Als er dan zo'n systeem geïmplementeerd wordt, gebruik dan liever een X aantal keer 'push-to-pass' gedurende de race, zoals in Indycars werd/wordt(?) gebruikt. Naar mijn mening is dat een veel eerlijkere manier, omdat het een voordeel op kan leveren, maar de verdedigende partij kan het dan ook gebruiken.
Hetzelfde geldt nu voor die megafoon-uitlaat. Men is niet tevreden over het geluid, dus testen ze een toetertje waardoor de auto's luider moeten worden.Ik ben bang dat er meer van zulke onzinnige dingen bij gaan komen de komende jaren.
Wat het vroeger eigenlijk ook was. Tot in de jaren 80 deden ze gewoon de hele race met een setje banden, uitzonderingen daargelaten, je mag er rustig vanuit gaan dat ze toen echt niet de hele race kwalificatierondjes aan het rijden waren.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:44 schreef Rossdale het volgende:
Eigenlijk zijn het tegenwoordig meer endurance-races dan snelheidsraces.
Terug naar de jaren 80 dus. Hoera.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat het vroeger eigenlijk ook was. Tot in de jaren 80 deden ze gewoon de hele race met een setje banden, uitzonderingen daargelaten, je mag er rustig vanuit gaan dat ze toen echt niet de hele race kwalificatierondjes aan het rijden waren.
Een seizoen als 1982, maar dan zonder de doden, lijkt me best leuk. 11 verschillende winnaars. Beslissing van het kampioenschap in de laatste race, met nog 3 kanshebbers. Kan slechter.quote:
Natuurlijk er zijn altijd zaken die limiteren maar het is wel zo dat de ronde records in veel gevallen 10 jaar oud zijnquote:Op woensdag 14 mei 2014 14:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat het vroeger eigenlijk ook was. Tot in de jaren 80 deden ze gewoon de hele race met een setje banden, uitzonderingen daargelaten, je mag er rustig vanuit gaan dat ze toen echt niet de hele race kwalificatierondjes aan het rijden waren.
Dat klopt inderdaad. Toen reden ze met de V10. Doordat de FIA vond dat de F1 te snel begon te worden (net zoals met de turbomotor eind jaren '80) zijn ze overgestapt op de V8 (die de afgelopen jaren op sommige circuits dicht bij die snelheden in de buurt kwam). Nu zijn ze weer op een andere motor overgestapt en zullen de we komende jaren de snelheden wel weer zien stijgen (en de tijden dalen).quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk er zijn altijd zaken die limiteren maar het is wel zo dat de ronde records in veel gevallen 10 jaar oud zijn
Met de kanttekening dat pironi wel kampioen was geworden als ie niet was gecrashedquote:Op woensdag 14 mei 2014 14:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een seizoen als 1982, maar dan zonder de doden, lijkt me best leuk. 11 verschillende winnaars. Beslissing van het kampioenschap in de laatste race, met nog 3 kanshebbers. Kan slechter.
Of Villeneuve natuurlijk, als die ook niet was gecrasht.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Met de kanttekening dat pironi wel kampioen was geworden als ie niet was gecrashed
Dat valt niet te zeggen aangezien hij pas zes punten had uit vier races, waarbij alle punten uit die Imolafarce kwamen...quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of Villeneuve natuurlijk, als die ook niet was gecrasht.
Was het maar zo simpel. De motoren draaien op dit moment niet meer dan 12.000 toeren ondanks dat ze tot 15.000 mogen draaien. Het komt door de limiet op de stroomsnelheid van de brandstof dat ze nu niet hoger gaanquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:15 schreef Geralt het volgende:
Als ze gewoon die toeren eens opschroeven tot 21.000rpm dan hoeven ze heel zo een toeter niet achterop hun auto te zetten.
Persoonlijk denk ik dat het gebrek aan zeer hoge toeren veel meer doet voor de beleving van het geluid dan daadwerkelijk het aantal decibellen.
Of het zou allicht al meer helpen dan zo een toeter. Geluid van de afgelopen jaren krijgen we toch niet meer terug helaas. Gelukkig vorig jaar nog een GPtje meegepikt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |