abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 mei 2014 @ 12:41:07 #26
131800 Tarado
capô de fusca
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:27:14 #27
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_139943888
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:57 schreef Fiorano het volgende:
Die formule auto door Lelystad is trouwens ons Joske in een oude A1GP

:')
Dit ja. Wat een teleurstelling. Wat een deceptie.

En de eerste boete hebben ze ook al te pakken.



Grapje, hoort vast bij het escorte
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_139944007
Verkeerd parkeren, geen nummerborden, geen deugdelijke verlichting, geen richtingaanwijzers, ruitenwisservloeistof op. Dat wordt een flinke prent meneer.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 mei 2014 @ 13:33:02 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_139944082
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:30 schreef Wombcat het volgende:
Verkeerd parkeren, geen nummerborden, geen deugdelijke verlichting, geen richtingaanwijzers, ruitenwisservloeistof op. Dat wordt een flinke prent meneer.
je vergeet nog de scherpe randen van de uitstekende delen en de niet goedgekeurde uitlaat :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_139944112
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je vergeet nog de scherpe randen van de uitstekende delen en de niet goedgekeurde uitlaat :P
Waarschijnlijk zijn kentekenbewijs ook niet bij zich.
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:41:49 #31
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_139944419
Hij zal ook wel te veel decibel produceren, want tsja.. het is natuurlijk geen F1 auto hè
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_139944964
quote:
Nu ook een filmpje erbij..
Wel opvallend hoe geblakerd die airbox lijkt/is :o
pi_139945046
Nog een duidelijke foto van de megafoon-uitlaat.



Godverdomme wat triest. :') Ze zijn de afgelopen jaar goed bezig om de sport te verneuken met al die kunstmatige rommel, binnenkort dus de volgende stap.
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:03:14 #34
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_139945143
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:27 schreef Twieki het volgende:

[..]

Dit ja. Wat een teleurstelling. Wat een deceptie.

En de eerste boete hebben ze ook al te pakken.

[ afbeelding ]

Grapje, hoort vast bij het escorte
Je ziet die agent ook echt zo kijken van :')
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:06:42 #35
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139945255
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:00 schreef Rodawa het volgende:
Nog een duidelijke foto van de megafoon-uitlaat.

[ afbeelding ]

Godverdomme wat triest. :') Ze zijn de afgelopen jaar goed bezig om de sport te verneuken met al die kunstmatige rommel, binnenkort dus de volgende stap.
Niet helemaal met je eens, qua techniek is dit wel een enorme stap voorwaarts (die motoren dan, niet die toeter ;) )
pi_139946052
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

Niet helemaal met je eens, qua techniek is dit wel een enorme stap voorwaarts (die motoren dan, niet die toeter ;) )
Tuurlijk, zo'n stap moest gezet worden, hoe jammer het ook is. Overigens is het racen allang niet meer op de limiet, zoals ik het zelf graag zie. Het doet mij oprecht pijn om een raceauto in de hoogste klasse van de autosport te horen liften voor het rempunt, of bij lage toeren al horen opschakelen. Je ziet ook dat er minder publiek op de races afkomt en ik ben bang dat dat alleen nog maar verder af zal nemen nu het klinkt of er 22 Dysons voorbij komen.

Los daarvan heb ik het meer over het écht kunstmatige vlak. DRS bijvoorbeeld, naar mijn mening is dat geen stap vooruit, in ieder geval niet op de manier waarop het wordt toegepast. Als er dan zo'n systeem geïmplementeerd wordt, gebruik dan liever een X aantal keer 'push-to-pass' gedurende de race, zoals in Indycars werd/wordt(?) gebruikt. Naar mijn mening is dat een veel eerlijkere manier, omdat het een voordeel op kan leveren, maar de verdedigende partij kan het dan ook gebruiken.

Hetzelfde geldt nu voor die megafoon-uitlaat. Men is niet tevreden over het geluid, dus testen ze een toetertje waardoor de auto's luider moeten worden. :') Ik ben bang dat er meer van zulke onzinnige dingen bij gaan komen de komende jaren.
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:31:19 #37
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139946187
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:27 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Tuurlijk, zo'n stap moest gezet worden, hoe jammer het ook is. Overigens is het racen allang niet meer op de limiet, zoals ik het zelf graag zie. Het doet mij oprecht pijn om een raceauto in de hoogste klasse van de autosport te horen liften voor het rempunt, of bij lage toeren al horen opschakelen. Je ziet ook dat er minder publiek op de races afkomt en ik ben bang dat dat alleen nog maar verder af zal nemen nu het klinkt of er 22 Dysons voorbij komen.

Los daarvan heb ik het meer over het écht kunstmatige vlak. DRS bijvoorbeeld, naar mijn mening is dat geen stap vooruit, in ieder geval niet op de manier waarop het wordt toegepast. Als er dan zo'n systeem geïmplementeerd wordt, gebruik dan liever een X aantal keer 'push-to-pass' gedurende de race, zoals in Indycars werd/wordt(?) gebruikt. Naar mijn mening is dat een veel eerlijkere manier, omdat het een voordeel op kan leveren, maar de verdedigende partij kan het dan ook gebruiken.

Hetzelfde geldt nu voor die megafoon-uitlaat. Men is niet tevreden over het geluid, dus testen ze een toetertje waardoor de auto's luider moeten worden. :') Ik ben bang dat er meer van zulke onzinnige dingen bij gaan komen de komende jaren.
Ik vind het ook wel jammer dat de limiet niet meer op snelheid ligt maar in dit geval brandstof gebruik, dat er minder mensen komen zal toch ook te maken hebben met de landen waar ze racen en toch absurde prijzen die betaald moeten worden, ik weet niet of de gevolgen van die geluidsafname al zichtbaar zijn in die zin.
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:44:58 #38
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_139946594
Brandstof sparen is ook nog niet echt een issue eigenlijk, als je ziet hoeveel reserve de Mercedessen bijvoorbeeld nog over hebben na de race. Die lopen maar op een gebruik van 90% ofzo.

Het grote nadeel vind ik nog steeds het feit dat er een brandstofrestrictie is in combinatie met een maximaal aantal te gebruiken motoren per seizoen. Dat betekend dat motoren niet meer tot de limiet gepushed worden. De toeren worden teruggeschroefd tot wat er hoognodig is om de motoren zo min mogelijk te belasten. Ook de limiet in brandstof zorgt ervoor dat de motoren niet tot in de hoge toeren getrapt worden.

De banden daarentegen verpesten weer het rijgedrag van de rijders. Waar je eerst races kon winnen door hard te rammen, win je ze nu door zo netjes mogelijk over de baan te rijden waardoor je slijtage zo minimaal mogelijk is.

Eigenlijk zijn het tegenwoordig meer endurance-races dan snelheidsraces.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_139946744
quote:
3s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:44 schreef Rossdale het volgende:

Eigenlijk zijn het tegenwoordig meer endurance-races dan snelheidsraces.
Wat het vroeger eigenlijk ook was. Tot in de jaren 80 deden ze gewoon de hele race met een setje banden, uitzonderingen daargelaten, je mag er rustig vanuit gaan dat ze toen echt niet de hele race kwalificatierondjes aan het rijden waren.
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:54:25 #40
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_139946875
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat het vroeger eigenlijk ook was. Tot in de jaren 80 deden ze gewoon de hele race met een setje banden, uitzonderingen daargelaten, je mag er rustig vanuit gaan dat ze toen echt niet de hele race kwalificatierondjes aan het rijden waren.
Terug naar de jaren 80 dus. Hoera.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_139946914
quote:
9s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Terug naar de jaren 80 dus. Hoera.
Een seizoen als 1982, maar dan zonder de doden, lijkt me best leuk. 11 verschillende winnaars. Beslissing van het kampioenschap in de laatste race, met nog 3 kanshebbers. Kan slechter.
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:59:26 #42
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139947043
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat het vroeger eigenlijk ook was. Tot in de jaren 80 deden ze gewoon de hele race met een setje banden, uitzonderingen daargelaten, je mag er rustig vanuit gaan dat ze toen echt niet de hele race kwalificatierondjes aan het rijden waren.
Natuurlijk er zijn altijd zaken die limiteren maar het is wel zo dat de ronde records in veel gevallen 10 jaar oud zijn
pi_139949895
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

Natuurlijk er zijn altijd zaken die limiteren maar het is wel zo dat de ronde records in veel gevallen 10 jaar oud zijn
Dat klopt inderdaad. Toen reden ze met de V10. Doordat de FIA vond dat de F1 te snel begon te worden (net zoals met de turbomotor eind jaren '80) zijn ze overgestapt op de V8 (die de afgelopen jaren op sommige circuits dicht bij die snelheden in de buurt kwam). Nu zijn ze weer op een andere motor overgestapt en zullen de we komende jaren de snelheden wel weer zien stijgen (en de tijden dalen). :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport woensdag 14 mei 2014 @ 16:24:14 #44
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139949972
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Een seizoen als 1982, maar dan zonder de doden, lijkt me best leuk. 11 verschillende winnaars. Beslissing van het kampioenschap in de laatste race, met nog 3 kanshebbers. Kan slechter.
Met de kanttekening dat pironi wel kampioen was geworden als ie niet was gecrashed
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_139950004
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 16:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Met de kanttekening dat pironi wel kampioen was geworden als ie niet was gecrashed
Of Villeneuve natuurlijk, als die ook niet was gecrasht.
  Redactie Sport woensdag 14 mei 2014 @ 16:30:23 #46
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139950168
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 16:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Of Villeneuve natuurlijk, als die ook niet was gecrasht.
Dat valt niet te zeggen aangezien hij pas zes punten had uit vier races, waarbij alle punten uit die Imolafarce kwamen...

Hij was wel sneller dan Pironi in 81, maar ik durf niet te zeggen of hij het had gehaald. Zelfde geldt voor Reutemann.

Pironi had echter een duidelijke voorsprong in het kampioenschap toen hij zwaar crashte
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_139950344
In de 1e 4 races was Villeneuve ook sneller dan Pironi, die Imola ook alleen maar had gewonnen omdat hij in de laatste paar ronden de teamafspraken aan zijn laars lapte. Daar was Villeneuve laaiend over.

Maar is idd niets definitiefs over te zeggen.
pi_139951641
Als ze gewoon die toeren eens opschroeven tot 21.000rpm dan hoeven ze heel zo een toeter niet achterop hun auto te zetten.

Persoonlijk denk ik dat het gebrek aan zeer hoge toeren veel meer doet voor de beleving van het geluid dan daadwerkelijk het aantal decibellen.

Of het zou allicht al meer helpen dan zo een toeter. Geluid van de afgelopen jaren krijgen we toch niet meer terug helaas. Gelukkig vorig jaar nog een GPtje meegepikt :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 mei 2014 @ 17:31:10 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_139952228
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2014 17:15 schreef Geralt het volgende:
Als ze gewoon die toeren eens opschroeven tot 21.000rpm dan hoeven ze heel zo een toeter niet achterop hun auto te zetten.

Persoonlijk denk ik dat het gebrek aan zeer hoge toeren veel meer doet voor de beleving van het geluid dan daadwerkelijk het aantal decibellen.

Of het zou allicht al meer helpen dan zo een toeter. Geluid van de afgelopen jaren krijgen we toch niet meer terug helaas. Gelukkig vorig jaar nog een GPtje meegepikt :)
Was het maar zo simpel. De motoren draaien op dit moment niet meer dan 12.000 toeren ondanks dat ze tot 15.000 mogen draaien. Het komt door de limiet op de stroomsnelheid van de brandstof dat ze nu niet hoger gaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_139952267
Dan tiefen ze die limiet er maar vanaf. F1 moet helemaal niet zuinig en milieubewust zijn.

F1 moet hard en vies en goor en smerig zijn en slecht voor het milieu en stinken naar benzine en verbrand rubber!

Godverdomme!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')