abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 10 mei 2014 @ 01:37:19 #151
230491 Zith
pls tip
pi_139767406
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 01:34 schreef meth1745 het volgende:

[..]

zoals journalisten?
Misschien moeten vreedzame schietende protestanten zich niet achter journalisten verstoppen terwijl ze op soldaten schieten.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † zaterdag 10 mei 2014 @ 01:42:30 #152
230491 Zith
pls tip
pi_139767559

Candyman deelt vreedzaam snoep uit.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_139767645
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 01:42 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]

Candyman deelt vreedzaam snoep uit.
  † In Memoriam † zaterdag 10 mei 2014 @ 01:46:27 #154
230491 Zith
pls tip
pi_139767678
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 01:45 schreef meth1745 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh jeetje

Nu, om niet hypocriet te zijn moet je de volgende stappen volgen:

Of beide groepen waren niet vreedzaam, of beide groepen waren wel vreedzaam.

Kies er een, en stop daarna met je " ze schieten op vreedzame burgers! " onzin.
  † In Memoriam † zaterdag 10 mei 2014 @ 01:49:05 #155
230491 Zith
pls tip
pi_139767760
NATO: New images show no pull-back of Russian forces from Ukraine border. May 7, troops within 75 km.

https://twitter.com/USNATO/status/464858296793698306/photo/1
pi_139767861
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 01:46 schreef Zith het volgende:

[..]

Oh jeetje

Mooie taktiek, alleen vind ik in dit noch het vorig deel n post terug waarin ik het woord "vreedzaam" gebruik, noch enig ander woord dat met "vreed" begint...

Jij daarentegen hebt het al 9 keer gebruikt.
  † In Memoriam † zaterdag 10 mei 2014 @ 02:00:34 #157
230491 Zith
pls tip
pi_139768043
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 01:53 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Mooie taktiek, alleen vind ik in dit noch het vorig deel n post terug waarin ik het woord "vreedzaam" gebruik, noch enig ander woord dat met "vreed" begint...
Je weet prima wat ik bedoel, ga niet de SadPanda uithangen met dingen als 'die exacte woorden heb ik nooit gebruikt!'

quote:
ongewapende burgers neerschieten
Postte je, om dan te verzwijgen dat ze naast gewapende burgers liepen die zich achter deze menigte verstopten en op de soldaten schoten. Dat soort onzin. Echt heel iets anders dan 'vreedzame burgers', hmhm. Kinderachtig gedoe.

Je reageert op een foto van vandaag die ik post met een post van dagen geleden, duidelijk om een punt te maken. Dat spelletje kan de rest ook spelen op jouw propaganda; op elk gekleurde nieuwsbericht een vergelijkbare situatie neerzetten. Tu Quoque noemen ze zo'n manier van reageren.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 02:03:03 #158
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139768089
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 01:46 schreef Zith het volgende:

[..]

Oh jeetje

jij zou in die contreien ongewapend rondlopen terwijl fascistisch ingestelde hufters het op je voorzien hebben?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  † In Memoriam † zaterdag 10 mei 2014 @ 02:03:35 #159
230491 Zith
pls tip
pi_139768099
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 02:03 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

jij zou in die contreien ongewapend rondlopen terwijl fascistisch ingestelde hufters het op je voorzien hebben?
Zit je weer in een psychose?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 02:06:19 #160
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139768136
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 02:03 schreef Zith het volgende:

[..]

Zit je weer in een psychose?
Volwassen hoor!
pi_139768146
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 02:00 schreef Zith het volgende:

[..]

Je weet prima wat ik bedoel, ga niet de SadPanda uithangen met dingen als 'die exacte woorden heb ik nooit gebruikt!'

[..]

Postte je, om dan te verzwijgen dat ze naast gewapende burgers liepen die zich achter deze menigte verstopten en op de soldaten schoten. Dat soort onzin. Echt heel iets anders dan 'vreedzame burgers', hmhm. Kinderachtig gedoe.

Toen ik later zag dat er gewapende omstaanders rondliepen heb ik dat ook gepost:
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 20:55 schreef meth1745 het volgende:
hier schiet n van de omstaanders richting troepen, weliswaar nadat zij iemand neerschoten. Wie het eerst begon?
maar dat is volgens jou hetzelfde als verzwijgen?

[ Bericht 1% gewijzigd door meth1745 op 10-05-2014 02:19:11 ]
pi_139769113
quote:
The death toll in Mariupol, a city of about 500,000, was expected to rise as rescue workers gained access to the police station, which exploded in flames. Hospital officials said they were treating 40 people for gunshot wounds and had sent five bodies to morgues, according to a Human Rights Watch researcher who had canvassed hospitals. The Kiev government said 20 rebels and one soldier had died.
[..]
Ukraine’s interior minister, Arsen Avakov, wrote on Facebook that about 60 pro-Russian militants had tried to seize the city’s police headquarters. The police called for support from the Ukrainian national guard, a newly formed force of quickly trained volunteers drawn from participants in last winter’s street protests in the capital. Mr. Avakov wrote that 20 “terrorists” had died in the fighting, while those who survived dispersed and hid in a residential neighborhood.

The national guard, though, pulled out of the city soon afterward, abandoning an armored personnel carrier that had apparently broken down and that was soon swarming with pro-Russian men trying to fix the engine. There were no police in sight.

Residents who had gathered around the police station offered an account that differed from the interior minister’s. The city police, they said, were sympathetic to the pro-Russian side and had mutinied against an out-of-town chief newly installed by the interim government in Kiev.

Armored vehicles had driven into the city to confront the rebellious police, not the militants, residents said. Holes in the brick wall suggested heavy weaponry. Gunfire echoed downtown.
http://www.nytimes.com/20(...)in-restive-east.html
  zaterdag 10 mei 2014 @ 08:49:18 #163
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_139769620
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 21:31 schreef UpsideDown het volgende:
Het dragen van het Russische Sint-Jorislintje door Nederlandse militairen is vandaag verboden:

[..]

:D Vrij land. Wat als ik nou pro-Russisch ben? Of mag dat niet?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 08:50:29 #164
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_139769627
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 01:28 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Schandalig, wat een laster. Dat nederland zo laag zou zakken :r.

als ik zon lintje kreeg spelde ik em permanent op.
:Y :Y
  zaterdag 10 mei 2014 @ 11:05:44 #165
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_139771076
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 08:49 schreef betyar het volgende:

[..]

zo'n lintje mocht je toch al niet op je uniform spelden, want het is geen officiele decoratie. Het artikel is dus onzin en stemmingmakerij. Het "advies" aan burgermedewerkers vind ik ook nergens op slaan, maar dat blijft een advies, dus iedereen moet het zelf weten.
  † In Memoriam † zaterdag 10 mei 2014 @ 11:20:33 #166
230491 Zith
pls tip
pi_139771331
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 08:49 schreef betyar het volgende:

[..]

Als Nederlandse soldaat ben je Nederlandse soldaat. Je mag sowieso niet je mening uitdragen in uniform.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 11:24:59 #167
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139771411
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 01:53 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Jij daarentegen hebt het al 9 keer gebruikt.
Om je een spiegel voor te houden.

Jij post alle voorbeelden die je kunt vinden waarin 1 partij schuldig is en trekt daaruit ongenuanceerde conclusies. Zo ontstaat de indruk dat
• iedere handeling die de overheid doet om de controle te herwinnen fout is.
• Het gebrek aan loyaliteit van leger en politie geen complicatie is. Het ontmantelen van de Birkut leidde tot de nationale garde nu. De Birkut was te loyaal aan het oosten. Nu zal dat wel weer doorgeslagen zijn naar de andere kant.
• Niemand in het westen van de oekraine heeft recht van spreken of iets te willen, want dan geef je rechtse extremisten / neo-nazi's gelijk.
• Als de eerste beelden op YouTube verschijnen duurt het meestal nog een paar uur voordat de wereldpers erover bericht. In die periode roep je dat het wordt doodgezwegen, als het nieuws niet pro-westers is. Maar volgens mij hebben alle kranten erover bericht.
• Je post over andere misstanden (zoals de mishandeling van de minister van defensie van de zelfverklaarde Republiek van Donetsk). Maar je verwijt mensen pardoes dat ze deze schendingen van mensenrechten goedkeuren, zonder dat mij bekend is dat alle Fokkers persoonlijk hun goedkeuring hebben gegeven.
• Eenzijdigheid leidt tot kritiek op je posten. Maar uit het feit dat ze niet met je meegaan in alle verontwaardiging concludeer je dat ze het vergoelijken of rechtvaardigen.

De rechtsextremisten in West-Oekraine vind ik ook een probleem, maar de mensen in Oost-Oekraine die anderen dwingen om te knielen evenzeer. De disfunctionerende politiek is een probleem.

Ik ben het niet eens met de eenzijdige en simpele tweedeling in de kampen: Oost en West. De klacht van grootschalige corruptie en macht misbruikt door politici en oligarchen verdwijnt daarmee uit beeld. In de Koude oorlog hadden beide kampen nog twee verschillende economische systemen. Maar wat is nu het fundamentele geschil is tussen Rusland en de landen in de EU? Het is kale machtswellust, waarbij partijen elkaar uitschelden en zwart maakt, alsof grote bevolkingsgroepen niet altijd dit soort elementen in zich dragen. Het gaat dus louter om de vraag, wie is nu de sterkste partij en kan de ander dwingen. Dat is kinderachtig en evident een bron van dit soort problemen.

Ik vind het verdacht dat de groep die telkens over fascisme begint, zelf houdt machtsvertoon en lintjes, leger parades, beelden van het afschieten van allerlei projectielen, vlaggen, nationalisme, rascisme, etc.

Je ziet dit ook in Het Westen, maar in Rusland en Oekraine nog veel meer. Politici bespelen het volk nog voluit met dit soort wij-zij trucjes. Je kunt dus verwachten dat sommigen hysterisch lopen te doen voor het dreigende gevaar van het andere kamp.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 10-05-2014 11:58:59 ]
The view from nowhere.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 11:38:24 #168
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139771693
Trouwens nog even iets he, in hetzelfde licht als de 'wet tegen het richten van propaganda op kinderen' die in de westerse media in animositeit werd verdraaid naar 'ze zijn anti gay in rusland' en vervolgens getracht kracht bij te zetten door willekeurige mishandeling van een homosexueel hier en daar, wat overal ter wereld gebeurd' bij te zetten in het nieuws

Wat in het westen word neergezet als de 'wet die het in rusland 100% verbied te vloeken" blijkt niets meer dan een wet die vloeken verbied in films en series, en laat ik iedereen even herinneren aan de amerikaanse t.v. waar om de 0.5 seconden een piep geluid te horen is.

Met andere woorden, weer een streepje bij voor de media manipulatie om rusland te demoniseren.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 11:41:49 #169
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139771762
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:38 schreef BaajGuardian het volgende:
Trouwens nog even iets he, in hetzelfde licht als de 'wet tegen het richten van propaganda op kinderen' die in de westerse media in animositeit werd verdraaid naar 'ze zijn anti gay in rusland' en vervolgens getracht kracht bij te zetten door willekeurige mishandeling van een homosexueel hier en daar, wat overal ter wereld gebeurd' bij te zetten in het nieuws

Wat in het westen word neergezet als de 'wet die het in rusland 100% verbied te vloeken" blijkt niets meer dan een wet die vloeken verbied in films en series, en laat ik iedereen even herinneren aan de amerikaanse t.v. waar om de 0.5 seconden een piep geluid te horen is.

Met andere woorden, weer een streepje bij voor de media manipulatie om rusland te demoniseren.
Als we opnieuw een koude oorlogsituatie krijgen, wordt het standaard kost om de andere partij te demoniseren.

[ Bericht 19% gewijzigd door deelnemer op 10-05-2014 11:50:57 ]
The view from nowhere.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 11:43:09 #170
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139771797
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:41 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Als we opnieuw een koude oorlogsituatie krijgen, wordt het standaard kost om de andere partij te demoniseren.
Dat hebben we dan ook al sinds Rusland snowden onderdak boodt en amerika belette om syri in een massagraf te laten veranderen. Dat zeg ik al sinds #1 van deze reeks.
pi_139771993
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:43 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dat hebben we dan ook al sinds Rusland snowden onderdak boodt en amerika belette om syri in een massagraf te laten veranderen. Dat zeg ik al sinds #1 van deze reeks.
Dat is onzin, alles was al rond voor de aanval en het Pentagon verwachtte ondanks hun felle protest tegen de actie(!) dat Obama het ging aankondigen. In plaats daarvan vroeg Obama goedkeuring aan het congres, iets dat hij wist dat zou stranden door de verdeeldheid daar.

Toen riep Kerry tijdens een interview dat als ze de wapens opgaven er geen Amerikaanse actie kwam, maar dat dat toch niet zou gebeuren. Vervolgens stond Kerry met zijn bek vol tanden toen de Syrirs daarover bereid waren om te praten. :')
  zaterdag 10 mei 2014 @ 11:52:47 #172
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139772032
Verder heb ik er geen zin in om 24 uur per dag bezig te zijn met het achterhalen van de feiten, alsof een juiste interpretatie dan altijd mogelijk is. Uiteindelijk weet je meer van de Oekrainse politiek, maar krijg je het verwijt dat je de situatie in Zambia niet correct hebt beoordeeld of niet hebt gereageerd op mensenrechten schendingen daar. Je kunt van de burger niet verwachten dat hij wereld overziet en doorgrond. Daarom is het manipuleren van mensen een serieus probleem. Het is lastig te reguleren (want het middel is al snel erger dan de kwaal) maar je hoeft het niet waarderen of te bewonderen. Een goede verkoper is eigenlijk een lul.
The view from nowhere.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 11:56:46 #173
192592 SureD1
------------------------------
pi_139772116
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:24 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Om je een spiegel voor te houden.

Jij post alle voorbeelden die je kunt vinden waarin 1 partij schuldig is en trekt daaruit ongenuanceerde conclusies. Zo ontstaat de indruk dat
• iedere handeling die de overheid doet om de controle te herwinnen fout is.
• Het gebrek aan loyaliteit van leger en politie geen complicatie is. Het ontmantelen van de Birkut leidde tot de nationale garde nu. De Birkut was te loyaal aan het oosten. Nu zal dat wel weer doorgeslagen zijn naar de andere kant.
• Niemand in het westen van de oekraine heeft recht van spreken of iets te willen, want dan geef je rechtse extremisten / neo-nazi's gelijk.
• Als de eerste beelden op YouTube verschijnen duurt het meestal nog een paar uur voordat de wereldpers erover bericht. In die periode roep je dat het wordt doodgezwegen, als het nieuws niet pro-westers is. Maar volgens mij hebben alle kranten erover bericht.
• Je post over andere misstanden (zoals de mishandeling van de minister van defensie van de zelfverklaarde Republiek van Donetsk). Maar je verwijt mensen pardoes dat ze deze schendingen van mensenrechten goedkeuren, zonder dat mij bekend is dat alle Fokker persoonlijk hun goedkeuring hebben gegeven.
• Eenzijdigheid leidt tot kritiek op je posten. Maar uit het feit dat ze niet met je meegaan in alle verontwaardiging concludeer je dat ze het vergoelijken of rechtvaardigen.

De rechtsextremisten in West-Oekraine vind ik ook een probleem, maar de mensen in Oost-Oekraine die anderen dwingen om te knielen evenzeer. De disfunctionerende politiek is een probleem.

Ik ben het niet eens met de eenzijdige en simpele tweedeling in de kampen: Oost en West. De klacht van grootschalige corruptie en macht misbruikt door politici en oligarchen verdwijnt daarmee uit beeld. In de Koude oorlog hadden beide kampen nog twee verschillende economische systemen. Maar wat is nu het fundamentele geschil is tussen Rusland en de landen in de EU? Het is kale machtswellust, waarbij partijen elkaar uitschelden en zwart maakt, alsof grote bevolkingsgroepen niet altijd dit soort elementen in zich dragen. Het gaat dus louter om de vraag, wie is nu de sterkste partij en kan de ander dwingen. Dat is kinderachtig en evident een bron van dit soort problemen.

Ik vind het verdacht dat de groep die telkens over fascisme begint, zelf houdt machtsvertoon en lintjes, leger parades, beelden van het afschieten van allerlei projectielen, vlaggen, nationalisme, rascisme, etc.

Je ziet dit ook in Het Westen, maar in Rusland en Oekraine nog veel meer. Politici bespelen het volk nog voluit met dit soort wij-zij trucjes. Je kunt dus verwachten dat sommigen hysterisch lopen te doen voor het dreigende gevaar van het andere kamp.
Ik kom even en eenmalig terug op mijn zelfopgelegde terugtrekking uit dit topic om te zeggen dat ik dit niet beter had kunnen verwoorden. Hulde, de spijker op zijn kop!
  zaterdag 10 mei 2014 @ 11:58:16 #174
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139772155
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:51 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat is onzin, alles was al rond voor de aanval en het Pentagon verwachtte ondanks hun felle protest tegen de actie(!) dat Obama het ging aankondigen. In plaats daarvan vroeg Obama goedkeuring aan het congres, iets dat hij wist dat zou stranden door de verdeeldheid daar.

Toen riep Kerry tijdens een interview dat als ze de wapens opgaven er geen Amerikaanse actie kwam, maar dat dat toch niet zou gebeuren. Vervolgens stond Kerry met zijn bek vol tanden toen de Syrirs daarover bereid waren om te praten. :')
Ja, maar ondertussen wapens sturen (nederland ook trouwens) naar moslim extremisten, dezelfde groepen die ze eerder bestreden, daar doel ik op.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 11:59:33 #175
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139772181
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:52 schreef deelnemer het volgende:
Verder heb ik er geen zin in om 24 uur per dag bezig te zijn met het achterhalen van de feiten, alsof een juiste interpretatie dan altijd mogelijk is. Uiteindelijk weet je meer van de Oekrainse politiek, maar krijg je het verwijt dat je de situatie in Zambia niet correct hebt beoordeeld of niet hebt gereageerd op mensenrechten schendingen daar. Je kunt van de burger niet verwachten dat hij wereld overziet en doorgrond. Daarom is het manipuleren van mensen een serieus probleem. Het is lastig te reguleren (want het middel is al snel erger dan de kwaal) maar je hoeft het niet waarderen of te bewonderen. Een goede verkoper is eigenlijk een lul.
Maar dat is de nieuwe manier van oorlog voeren van het westen, media en manipulatie van groepen mensen, dat is vanaf het begin al zo opgezet door overal mensen te laten mengen, zodat als je een land in nationalisme vind, je altijd groepen hebt om die er tegen op te zetten en zo elk land naar je hand te zetten.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 12:02:07 #176
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_139772248
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:59 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Maar dat is de nieuwe manier van oorlog voeren
Propaganda is al zo oud als de mensheid.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 10 mei 2014 @ 12:06:18 #177
pi_139772346
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:43 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Je bedoeld dat Snowden in Rusland strandde omdat Amerika zijn paspoort in trok en Rusland Assad vrij baan geeft om massaslachtingen aan te richten?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 10 mei 2014 @ 12:07:44 #178
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139772394
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Propaganda is al zo oud als de mensheid.
Wat ik me wel afvraag trouwens, gezien het ontwaken van het besef dat propaganda en oorlog n zijn is, wat is er waar van alle zege's uit de historie? Hoeveel is daar wel niet propaganda van de victor van geweest, daar de victor de historie schrijft..

En dan doel ik niet op de nazi's, maar die zullen ook wel niet zo erg zijn geweest als ze nu in de boeken staan wat trouwens niet wegneemt dat ze schuldig zijn aan massamoord, alleen waren hun de enigen die dat waren in die tijden? In de middeleeuwen was een mensenleven ook niks waard, 50 jaar geleden was de 'individualisering en daarmee waarde van een mensenleven ook nog niet zo als nu. Mischien waren er overal ter wereld wel concentratiekampen, maar goed nu ga ik te ver door, ik dacht ik deel mn gedachtes even, nu weer terug naar rusland oekraine.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 12:08:09 #179
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139772404
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bedoeld dat Snowden in Rusland strandde omdat Amerika zijn paspoort in trok en Rusland Assad vrij baan geeft om massaslachtingen aan te richten?
Assad richt geen massaslachtingen aan, dat heb je te danken aan je Isis vrienden.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 12:09:47 #180
pi_139772441
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:08 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Assad richt geen massaslachtingen aan, dat heb je te danken aan je Isis vrienden.
De "vrienden" van ISIS gooien met barrel-bombs?

Alleen al het gebruik van het woord vrienden is leugenachtige propaganda.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 12:13:11 #181
pi_139772534
Het valt me op dat BaajGuardian niet te vinden is in het begin van deze reeks om ons te wijzen op onze fouten. En dat geld ook voor 2 andere treads.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 12:14:11 #182
pi_139772560
quote:
quote:
Rusland zou het computersysteem van het Belgische ministerie van Buitenlandse Zaken hebben gehackt. Bij de digitale inbraak zijn in elk geval dossiers over Oekrane buitgemaakt, zo meldt de Vlaamse krant De Tijd zaterdag. De militaire geheime dienst stuitte deze week op een virus waarmee bestanden konden worden gekopieerd.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 12:14:44 #183
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139772577
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

:') Er is geen enkel bewijs dat het leger barrel bommen op onschuldige burgers gooit. Dat er burgerslachtoffers vallen is logisch in een oorlog.
Anti-Turkije
  zaterdag 10 mei 2014 @ 12:15:22 #184
pi_139772594
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:14 schreef SadPanda het volgende:

[..]

:') Er is geen enkel bewijs dat het leger barrel bommen op onschuldige burgers gooit. Dat er burgerslachtoffers vallen is logisch in een oorlog.
Dat is heel logisch als je woonwijken plat bombardeert, ja.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 12:17:14 #185
421524 SadPanda
pi_139772646
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is heel logisch als je woonwijken plat bombardeert, ja.
En in die woonwijken zitten alleen nog maar terroristen, tenminste de woonwijken die gebombardeerd worden.
Anti-Turkije
  zaterdag 10 mei 2014 @ 12:17:35 #186
421524 SadPanda
pi_139772656
PaulaSlier_RT twitterde op zaterdag 10-05-2014 om 11:27:37 Meanwhile, in #Slavyansk people are preparing for the referendum. The city's mayor said that #Slavyansk is ready. reageer retweet
Anti-Turkije
pi_139772673
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:52 schreef deelnemer het volgende:
Verder heb ik er geen zin in om 24 uur per dag bezig te zijn met het achterhalen van de feiten, alsof een juiste interpretatie dan altijd mogelijk is. Uiteindelijk weet je meer van de Oekrainse politiek, maar krijg je het verwijt dat je de situatie in Zambia niet correct hebt beoordeeld of niet hebt gereageerd op mensenrechten schendingen daar. Je kunt van de burger niet verwachten dat hij wereld overziet en doorgrond. Daarom is het manipuleren van mensen en serieus probleem. Het is lastig te reguleren (het middel is dan al snel erger dan de kwal) maar je hoeft het niet waarderen of te bewonderen. Een goede verkoper is eigenlijk een lul.
Het probleem bij complottheorien is altijd dat het complot veel te ingewikkeld is om uit te voeren. Neem bijvoorbeeld de maanlanding. Het was toen veel moeilijker om de special effects etc. te maken en de beelden zo te monteren en te filmen dan dat het vliegen naar de maan was.

Dit is niet veel anders. Oekrane in zetten als een proxy-oorlog tegen Rusland door het westen(en het bankenkartel) is veel ingewikkelder qua theorie dan dat de Right Sector de protesten zagen en dachten: 'damn daar kunnen we misbruik van maken door ook mee te doen en macht te krijgen'.

Op het hoogste niveau van de overheid faalt zoveel dat ze onmogelijk in staat zijn om 'stiekem' wereldwijd aan de touwtjes te trekken en allerlei acties in gang te zetten. 'False flag' en regime change operaties van de CIA etc. die wel echt waren zijn niet veel later bijna allemaal bewezen en uitgekomen. Van wat ik van de Snowden/WikiLeaks gezien heb was ook dat allemaal vrij voorspelbaar. Het was allemaal shit die grotendeels niet door de beugel kon, maar eerder al verwacht/voorspelt of gelekt waren. Er was buiten het hele verhaal op de inbreuk van privacy en het verbergen van oorlogsmisdaden in Irak en Afghanistan weinig 'nieuws' wat dat betreft.

quote:
Ja, maar ondertussen wapens sturen (nederland ook trouwens) naar moslim extremisten, dezelfde groepen die ze eerder bestreden, daar doel ik op.
De Amerikanen hebben inderdaad een andere koers ingezet in het Midden Oosten, maar dat was al in 2007(?) bekend:
http://www.newyorker.com/(...)ersh?currentPage=all

De reden was simpel, ze hadden Iran in hun ogen te sterk gemaakt, omdat ze de rivaal van Iran, Irak uitgeschakeld hadden. De Saudi's hebben toen de Amerikanen overtuigd dat niet de extremistische groepen als Al-Qaida het grootse gevaar zijn, maar Iran. De Saudi's hadden immers een Sunni/Shiite oorlog op de planning staan en konden daarbij de Amerikanen gebruiken. De Amerikanen hebben echter sindsdien steeds directe interventie geschuwd, omdat ze niet in dat conflict verwikkeld willen raken (waardoor ook Isral boos is op Obama). De wapenleveringen lopen grotendeels via Turkije, Jordani en Saudi Arabi. Mogelijk ook via Libi (Benghazi), maar over het algemeen zijn ze in het Midden Oosten vooral boos dat de Amerikanen 'te weinig' gedaan hebben. Ze waren terughoudend in Syri, Egypte etc. wat als gevolg heeft dat iedere groep nu de Amerikanen de schuld geeft van 'alles'. Enigszins terecht, omdat de bende begon met de aanval op Irak, maar aan de andere kant hebben alle groepen zichzelf bewapend. Het is een bloedige teringbende geworden, omdat beide kanten ook niet de beste en meest secure wapens gebruiken. Assad gebruikt tanks om woonwijken kapot te knallen, terwijl Al-Nusra etc. met IOD's te werk gaan.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 12:19:57 #188
pi_139772719
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:17 schreef SadPanda het volgende:

[..]

En in die woonwijken zitten alleen nog maar terroristen, tenminste de woonwijken die gebombardeerd worden.
Je bedoeld Assads eigen soldaten die zijn gedeserteerd omdat ze weigerden massaal ongewapende demonstranten te vermoorden.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 12:20:44 #189
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139772740
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:07 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Wat ik me wel afvraag trouwens, gezien het ontwaken van het besef dat propaganda en oorlog n zijn is, wat is er waar van alle zege's uit de historie? Hoeveel is daar wel niet propaganda van de victor van geweest, daar de victor de historie schrijft..

En dan doel ik niet op de nazi's, maar die zullen ook wel niet zo erg zijn geweest als ze nu in de boeken staan wat trouwens niet wegneemt dat ze schuldig zijn aan massamoord, alleen waren hun de enigen die dat waren in die tijden? In de middeleeuwen was een mensenleven ook niks waard, 50 jaar geleden was de 'individualisering en daarmee waarde van een mensenleven ook nog niet zo als nu. Mischien waren er overal ter wereld wel concentratiekampen, maar goed nu ga ik te ver door, ik dacht ik deel mn gedachtes even, nu weer terug naar rusland oekraine.
De andere partij werd afgeslacht, tot slavernij gebracht, etc.. Lees bv het oude testament van de Bijbel. Straffen in de middeleeuwen waren niet humaan. Ook niet in een boeddhistisch land als Tibet. Ook klasse verschillen waren vroeger extreem. Een farao nam al zijn bediende mee het graf in. Wij hebben pas sinds een eeuw kiesrecht. Het lijkt mij duidelijk dat we pas sinds WOII wat redelijker zijn geworden. Maar ook dat staat alweer onder druk.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 10-05-2014 12:45:50 ]
The view from nowhere.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 12:26:24 #190
205222 betyar
Egyedl vagyunk
pi_139772889
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:20 schreef Zith het volgende:

[..]

Als Nederlandse soldaat ben je Nederlandse soldaat. Je mag sowieso niet je mening uitdragen in uniform.
Wat Jan Soldaat niet mag boeit me niet.
pi_139773109
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:20 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De andere partij werd afgeslacht, tot slavernij gebracht, etc.. Lees bv het oude testament van de Bijbel. Straffen in de middeleeuwen waren niet humaan. Ook niet in een boeddhistisch land als Tibet. Ook klasse verschillen waren vroeger extreem. Een farao nam al zijn bediende mee het graf in. Wij hebben pas sinds een eeuw kiesrecht. Het lijkt mij duidelijk dat we pas sinds WOII een wat redelijker zijn geworden. Maar ook dat staat alweer onder druk.
In WOII is daadwerkelijk de Europese groep die toen aanzette tot massamoord (De Oost-Pruisische (militaire) adel, gehersenspoelde HItler Jugend, bittere WWO1 generatie, anti-semieten uit Wenen) 'gezuiverd'. In tegenstelling tot in veel andere oorlogen, waarbij een wapenstilstand of iets dergelijks is getekend eindigde WO2 midden in Berlijn en was het Derde Rijk daadwerkelijk vernietigd. Een mooi tegen voorbeeld is Japan, waarbij het toegeven van oorlogsmisdaden etc. nog steeds een taboe is en soldaten volgens de bevolking, maar ook politiek, een eervolle dood stierven ook al hadden ze de meest grote verschrikkingen begaan. Immers eindigde die oorlog plotseling na 2 nukes en niet na totale vernietiging van het regime en de aanhangers.

De koude oorlog liep ook met een sisser af, vandaar dat de 'spanningen' nog altijd bestaan. Die zijn namelijk nooit helemaal opgelost. Waardoor Rusland en de Amerikanen elkaar nog altijd wantrouwen.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 12:54:22 #192
421524 SadPanda
pi_139773655
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bedoeld Assads eigen soldaten die zijn gedeserteerd omdat ze weigerden massaal ongewapende demonstranten te vermoorden.
_O- Wat een onzin, minstens de helft van de terroristen is een niet-Syrir. En vrijwel alle terroristen zijn islamisten.
Anti-Turkije
  zaterdag 10 mei 2014 @ 13:27:32 #193
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139774559
Al Jazeera Ukraine liveblog

De reportage van Al Jazeera over de gebeurtenissen gisteren / 9 mei

Moskou
quote:
ITAR-TASS: The OSCE condemns deadly violence in eastern Ukraine’s Mariupol

The Chief Monitor of the OSCE Special Monitoring Mission to Ukraine, Ambassador Ertugrul Apakan, said in a statement posted on the organization’s website that “he was saddened to hear of the deadly fighting today in Mariupol.”

“I strongly condemn the violence, and call upon all parties to exercise maximum restraint and to take immediate steps to de-escalate a situation which has caused the loss of many lives, and created a climate of fear and anxiety,” Apakan stated.
quote:
ITAR-TASS: National Guard units withdraw from Mariupol, Ukraine claims

KIEV, May 10, /ITAR-TASS/. Ukraine's National Guard said it has withdrawn its units from the nidus of tension in Mariupol.

"As of 08:00, local time /09:00, Moscow time/, May 10, the situation in the city of Mariupol has remained stably tense. National Guard units have been pulled out from the epicentre of the events," National Guard's press service said in an official statement on its website.
Ukraine's interim president Oleksandr Turchynov
quote:
Ukraine's interim president says federalisation of eastern regions of the country would be "a step into the abyss".

Oleksandr Turchynov's comments came a day before pro-Russian separatists stage a referendum on independence of Eastern Ukraine.

"This is a step into the abyss for these regions. This is euphoria, which can lead to very difficult consequences, and very many people already feel these consequences. Those who favour independence do not realise that it is a complete destruction of the economy, social programmes, in life general for the majority of the population of these regions," said Turchynov.

He also said that not a single enterprise was working in rebel-held Slovyansk and Kramatorsk and claimed that what was now happening in Donetsk region, could not be explained simply by the urge of federalisation.

"It is not permissible to solve such issues with a weapon in your hands. It is not possible," said Turchynov. "Those who committed murders or tortures will be punished."
De NAVO

Europa
quote:
Germany and France will draw the "appropriate consequences" if the May 25 election in Ukraine does not go ahead as planned, Chancellor Angela Merkel and French President Francois Hollande said in a joint statement issued on Saturday.

Speaking to reporters after the statement was released, Merkel said that if the May 25 elections fail then "we are ready to take further sanctions against Russia."

In their statement, the two leaders said:

"If there is not an internationally recognised presidential election, that would lead unavoidably to a further destabilisation of the country. Germany and France are in agreement that if that is the case
then corresponding consequences would be drawn as outlined by the European Council on March 6, 2014."
The view from nowhere.
pi_139774561
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 01:11 schreef Zith het volgende:
Seperatisten maaien auto met gezin ern van de weg: papa en mama door en 10-jarig meisje kritiek.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Voor de mensen die het spreken meer info: http://www.unian.net/poli(...)prujeskuyu-paru.html
Duidelijke link.
Veelzeggend, die toevoeging van de redactie onderaan:
quote:
Door de toenemende provocaties en het aanzetten tot etnische haat in de comments, hebben we besloten om tijdelijk uit te schakelen commentaar plaatsen online.
pi_139774708
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 01:08 schreef Zith het volgende:
Vreedzame protesters hebben het Rode Kruis in Odesa over genomen en houden de mensen daar gegijzeld.

[..]

zijn alweer vrij.
Our staff and #Ukraine Red Cross volunteers taken and interrogated last night by a local armed group in #Donetsk were let go shortly.
Van @ICRC https://twitter.com/ICRC/status/465070812094291968
  zaterdag 10 mei 2014 @ 13:41:28 #196
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_139774972
In Marioepol hebben ze gister zo'n kapotte BMP buitgemaakt (datum in de titel klopt niet):

Say what?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 13:44:22 #197
421524 SadPanda
pi_139775073

Voor het referendum.
Anti-Turkije
  zaterdag 10 mei 2014 @ 14:40:34 #198
421524 SadPanda
pi_139776668
Kherson governor calls Hitler 'liberator' addressing veterans on Victory Day
http://rt.com/news/158032-kherson-governor-hitler-liberator/

:r Alle gouverneurs zijn trouwens aangesteld door Kiev..

[ Bericht 4% gewijzigd door SadPanda op 10-05-2014 14:58:31 ]
Anti-Turkije
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:17:40 #199
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_139777657
http://www.telegraaf.nl/b(...)m_verkiezing___.html
quote:
za 10 mei 2014, 12:21 | 93 reacties
'Maatregelen na tegenhouden verkiezing Kiev'
STRALSUND - -

Als de presidentsverkiezingen in Oekrane op 25 mei niet doorgaan zoals gepland, dan zullen Frankrijk en Duitsland gepaste maatregelen nemen. Dat hebben de Duitse bondskanselier Angela Merkel en de Franse president Franois Hollande zaterdag in een verklaring laten weten.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:53:40 #200
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139780492
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alles wat er uit jouw vingers komt is leugenachtige propaganda, inclusief die barrel-bombs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')