quote:13:24 The Netherlands
Back from lunch, with the Common Linnets. Ilse and Waylon share a 'common' microphone stand, which splits into two, providing a microphone for each of the performers. The duo are joined on-stage by a cellist, a drummer and a guitar-player. Cameras linger above the pair at the beginning of the rehearsal, as a lighting effect recreates a moving road between the two. Focus then moves very much onto the singers, who appear to look very 'intense' - there is a lot of straight-to-camera staring and at eachother! The backdrop is again very dark and moody, as is the LED floor - something of a surprise for this kind of song. There are no sweeping stage-shots at all - it's all very much about what is happening on-stage. These two very consummate performers are clearly comfortable on-stage however.
quote:A perfect first run through for the Netherlands. The camera starts above the duo and zooms in to Ilse and Waylon who are faced in front of each other for the full song. The camera circles around the two, although the pair have been joined by a contrabass player, a guitarist and drummer.
The stage floor has been transformed in a concrete road with signs onto until somewhere mid way the song when thorns and tree trunks take over and intertwine on the stage floor. During the second run through I noticed towards the end how the stage flooring turns really white grey'ish and how it's very overpowering. Perhaps they should tone it down a little.
Overall however, it's really effective staging for a non-typical Eurovision song.
The camera work is cleverly done as well, with a few moments where there's eye contact with the camera and let me tell you, Waylon's deep eyes are going to captivate you.
Vocally, Ilse and Waylon are top notch. Didn't expect anything different from them in all honesty.
quote:Op maandag 5 mei 2014 11:24 schreef Mystikvm het volgende:
Ik heb er zin in! Kutnummer of niet, van het Songfestival word ik altijd gelukkig.
quote:Op maandag 5 mei 2014 11:28 schreef Greys het volgende:
Hoe bedoelde je KoningPils, in het vorige topic, met 'nu wordt Hans bedankt'?
Werd hij genoemd op de radio?
Oke gelukkig, want volgens mij heeft die man een ENORM aandeel in het geheel, als we alsnog naar de finale blijken te gaan. Ere wie ere toekomt ook enzoquote:
Volgens mij 2012, vorig jaar niet meer geloof ik.quote:Op maandag 5 mei 2014 11:45 schreef TDHS het volgende:
Wanneer was de laatste keer dat de repetitie streams bekeken konden worden?
Leuke fotoquote:Op maandag 5 mei 2014 11:48 schreef Fred_B het volgende:
De verslaggevers zijn ook ter plekke
[ afbeelding ]
dus waarschijnlijk zien we het werk van de pannenkoek pas echt morgenavond?quote:Op maandag 5 mei 2014 11:46 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
Volgens mij 2012, vorig jaar niet meer geloof ik.
Vorig jaar was dat op ESCXtra, dat je kon meekijken met gasten die commentaar deden, onder meer een meisje met heel raar haar. Maar dit jaar kan dat daar in elk geval niet.quote:Op maandag 5 mei 2014 12:14 schreef Greys het volgende:
Oh maar toen zaten we met één of andere journalist mee te kijken geloof ik he??
Ja de finale hadden wij gezien.quote:Op maandag 5 mei 2014 12:13 schreef Greys het volgende:
Ik weet toch bijna zéker dat we hier zaten te gillen toen we zagen dat Anouk wel degelijk camerablikken had enzoWe hebben het toch gezien vóór het echte werk?
oh verrek ja. en dan zaten die gasten te chatten enzo... terwijl ze gevraagd werd steeds weer even haar hoofd naar links of rechts te doen zodat wij het scherm achter haar konden zien.quote:Op maandag 5 mei 2014 12:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Vorig jaar was dat op ESCXtra, dat je kon meekijken met gasten die commentaar deden, onder meer een meisje met heel raar haar. Maar dit jaar kan dat daar in elk geval niet.
Ziet er goed uit. Helemaal rekening houdend met de odds zoals ze er nu uitzien. Volgens mij zijn ze vergeleken met 28 april inmiddels 8 plaatsen gestegen?!quote:Op maandag 5 mei 2014 13:49 schreef TDHS het volgende:
De "wetenschappelijke" chart is nu compleet:
http://www.kolumbus.fi/jarpen/winner14.htm
Doorgaans heeft hij 8 a 9 van de doorgaande landen correct. Dat zou mooi zijn
De odds lijken echter nog niet helemaal bijgewerkt? (28 april) maar of dat veel zou uitmaken?
Ik zie geen dikke kop, wel een gewoon jochquote:Op maandag 5 mei 2014 14:54 schreef TDHS het volgende:
oh maar achter die dikke kop zie ik een scherm.... kansrijk
Jaquote:Op maandag 5 mei 2014 15:04 schreef Jif het volgende:
hahahaha shit, die kerel gaat live feedback geven zonder dat wij beelden zien?
Wij gaan die kerel 2 uur zien jaquote:Op maandag 5 mei 2014 15:04 schreef Jif het volgende:
hahahaha shit, die kerel gaat live feedback geven zonder dat wij beelden zien?
Dat ging bij de Toppers ook zo goed toenquote:So Sanna is going to ask the audience to shine their mobile phones during Undo.
Hoe dan? Vooraf? Of terwijl het filmpje wordt afgespeeld, zodat het publiek het niet hoort?quote:Op maandag 5 mei 2014 15:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat ging bij de Toppers ook zo goed toen
Geen idee, misschien via de media. Er zullen sowieso wel veel Zweden aanwezig zijn.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoe dan? Vooraf? Of terwijl het filmpje wordt afgespeeld, zodat het publiek het niet hoort?
quote:John: I just watched the first run through of the Netherlands almost open-mouthed. It is very very effectively staged. Some would call it dull, but I think understated is a better word. People will see Portugal, hang around, and get this very contemporary adult country music. They are also competent assured performers. The only possible drawback is the fact that country music has a fairly niche audience, and they might not be watching on a Tuesday night.
Andrew: Very country and middle of the road, that is the Netherlands. So what do they do? Introduce a moving road on the stage, it’s very effective. I love the way they are singing facing each other on a double microphone stand. Its lovely and sweet and the vocal harmonies are spot on. The backdrop is also very dark and moody. She is wearing a lace dress with daisies on it. I can really see this getting to the final.
Inderdaad, al verwacht ik hier flinke paniek als Ilse en Waylon dat ook denken.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:42 schreef Greys het volgende:
Kan me wel voorstellen dat ze hun échte stem bewaren tot vanavond...
Die hebben niet echt een powersong waarin ze moeten uithalenquote:Op maandag 5 mei 2014 15:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Inderdaad, al verwacht ik hier flinke paniek als Ilse en Waylon dat ook denken.
Beter dan ná Portugalquote:Op maandag 5 mei 2014 16:15 schreef Fred_B het volgende:
Er is dus een break tussen San Marino en Portugal.
Waarom? Vorige keer was iedereen toch juist zo blij dat er een break voor Nederland zat, waardoor Anouk speciaal werd aangekondigd?quote:
Nu is het goed om het verschil duidelijk te maken tussen kutmuziek en kwaliteitsmuziekquote:Op maandag 5 mei 2014 16:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Waarom? Vorige keer was iedereen toch juist zo blij dat er een break voor Nederland zat, waardoor Anouk speciaal werd aangekondigd?
Omdat het juist na Portugal's allegaartje zo lekker opvaltquote:Op maandag 5 mei 2014 16:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Waarom? Vorige keer was iedereen toch juist zo blij dat er een break voor Nederland zat, waardoor Anouk speciaal werd aangekondigd?
Welke jongens wat kijken jullie?quote:Op maandag 5 mei 2014 16:23 schreef Greys het volgende:
Dat joch lult gewoon over het podium en niets over deze act.
Ze zijn booooored.
Negeer zequote:Op maandag 5 mei 2014 16:23 schreef Greys het volgende:
Dat joch lult gewoon over het podium en niets over deze act.
Ze zijn booooored.
Dat doet half Europa morgen. Het moet van de jury en de liefhebbers komen.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:24 schreef Greys het volgende:
Goed, hij zit er letterlijk hardop doorheen te gapen en heeft het over een andere kandidaat.
Kolere.
http://escxtra.tv/quote:Op maandag 5 mei 2014 16:24 schreef HOUMUHTEGEJONGUH het volgende:
[..]
Welke jongens wat kijken jullie?
Ik zong Sieneke toen bij bonteavond,quote:Op maandag 5 mei 2014 16:24 schreef KoningPils het volgende:
[..]
Zie je wel, we hadden Sieneke nog een keer moeten sturen
Jawel, hij kan wel redelijk enthousiast zijnquote:Op maandag 5 mei 2014 16:25 schreef Greys het volgende:
Hij vond het fijn dat Nederland vorig jaar doorging en denkt dat ze nu ook wel doorgaan.
Maar echt veel vindt hij het niet volgens mij
quote:Tulips for the Dutch postcard. Dark moody monochrome presentation. Vocally strong and should make it
Jammer dacht youtube, mobiel wilt mij dit niet laten zien. Maar aan jullie comments gaat het goed.quote:
quote:They loved Netherlands in the arena. Surprised me that given there are loads of kids
Jamaarjamaar, we hebben een reden nodig om hysterisch/hyper te kunnen doen.quote:
Dit!quote:Op maandag 5 mei 2014 16:37 schreef grazz het volgende:
. Ik weet gewoon zeker dat ze de kijkers morgenavond ook inpakken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
ik hoop het, maar ik vrees het ergste.quote:
quote:OK, time to call the non-qualifiers; Latvia, San Marino & Iceland seem clear; then I'd add Albania, Estonia & Netherlands
quote:De eerste rehearsal van vandaag had wat opstartproblemen. Zo werd de openingsact (Emmelie de Forest die samen met een aantal kinderen haar winnende inzending uit 2013 zingt) nogmaals herhaald en waren ze te laat klaar met het opbouwen van het decor van Zweden. Verder waren er geen noemenswaardige problemen en werden de 16 inzending net zoals tijdens de eerste twee repetitiedagen gebrachten. Ilse en Waylon brachten hun inzending met veel overtuiging. Dit zorgt er voor dat de Nederlandse delegatie de shows van vanavond en morgen met veel zelfvertrouwen tegemoet zien.
De liedjes worden geintroduceerd door een postkaart waarin de artiest de vlag van het land maakt en op de foto zet. Zo maken Ilse en Waylon de Nederlandse vlag van tulpen op een boot.
Na de eerste generale repetitie in de B&W Hallerne in Kopenhagen is het tevens tijd om de balans op te maken. Volgens onze prognose gaan de volgende landen zich kwalificeren: Armenië, Estland, Zweden, Rusland, Azerbeidzjan, Oekraïne, België, Nederland, Montenegro en Hongarije.
Dit zou betekenen dat het avontuur voorbij is voor Letland, IJsland, Albanië, Moldavië, Portugal en San Marino. Deze prognose komt overeen met de poll in de pershal.
Another qualifier for the Netherlands. Works well on camera and is a non-pretentious well sung song. (escnation)quote:
Dat is al 5 jaar zo, dus ik zou niet verwachten dat ze dat dit jaar wel goed gaan doen.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:47 schreef tralalala het volgende:
Loopt Jantje Smit dit keer weer een seconde voor met het commentaar?JAAAAA WE ZIJN DOOR, terwijl de uitslag op beeld nog niet eens binnen was.
Toen zei me vader nog 'we hebben haar (petra) niet eens gehoord' en de vlinder met een glimlach met zijn vleugels schudden en anouk die mij wou baffen.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:47 schreef tralalala het volgende:
Loopt Jantje Smit dit keer weer een seconde voor met het commentaar?JAAAAA WE ZIJN DOOR, terwijl de uitslag op beeld nog niet eens binnen was.
quote:Netherlands: the effect on this camera in sepia remains beautiful. I'm not very fond of this nomination, but really they have done a very good staging with dual-microphone-game voices and pasted a charm. They can be a surprise and much better than what people expected of them, including me.
quote:Op maandag 5 mei 2014 16:56 schreef ato het volgende:
Nederland gaat zeker naar de finale en gaat daar hoog eindigen.
[ququote:Op maandag 5 mei 2014 16:32 schreef ato het volgende:
Maar lieve schatten, wij halen de finale en gaan hoog eindigen..
otequote:
][iquote:Op maandag 5 mei 2014 16:43 schreef ato het volgende:
Nederland gaat zeker de finale halen en ik heb een afspraakje yes
mg]quote:
http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op maandag 5 mei 2014 16:25 schreef ato het volgende:quote:
quote:
quote:
twitter:cornaldm twitterde op maandag 05-05-2014 om 17:01:35Opnieuw heel enthousiaste reacties na 1ste dressrehearsal @CommonLinnets. Ik zeg: finale reageer retweet
Kneuquote:Op maandag 5 mei 2014 17:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weet trouwens iemand wat Common Linnets betekend?
Zoiets maar dan met een diamantquote:Op maandag 5 mei 2014 17:11 schreef HOUMUHTEGEJONGUH het volgende:
Iemand vertel of dat nederland in de enveloppe zit. En hoe ziet het eruit qua dat je de host in een klein beeld ziet en de landen die door gaan?
Dat was de avond (het werd nacht) voor de finalequote:Op maandag 5 mei 2014 17:13 schreef tralalala het volgende:
Is de generale al geweest van het stemmen?Dat was vorig jaar zo geniaal omdat alles mis ging.
Ik mis wat power...quote:
xZe heeft wel een mooie jurkquote:
Dat gebeurt vanavond.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:26 schreef Unites het volgende:
Zijn de stemmen al uitgedeeld van de vakjury?
twitter:w12plive twitterde op maandag 05-05-2014 om 16:40:24Must say, after watching them all, it's the Common Linnets that have become my faves of this semi. #semifinalone #Eurovision reageer retweet
twitter:ESCtips_Gavster twitterde op maandag 05-05-2014 om 16:26:38They loved Netherlands in the arena. Surprised me that given there are loads of kids. #Eurovision reageer retweet
Nog steeds op een veilige afstand van de nummer 11quote:Op maandag 5 mei 2014 19:29 schreef Jif het volgende:
België is iets ingelopen op Nederland: http://esctracker.com/press
Zo: http://sofabet.com/understanding-betting-odds/quote:Op maandag 5 mei 2014 19:40 schreef Jif het volgende:
http://www.betfair.com/ex(...)arket?id=1.112178728
Kan iemand mij in het kort uitleggen hoe ik de odds moet lezen?
Thanks!quote:Op maandag 5 mei 2014 19:51 schreef TDHS het volgende:
[..]
Zo: http://sofabet.com/understanding-betting-odds/
Sometimes, like on Betfair, you see decimal odds. These are even easier to understand. The same odds would be expressed as follows:
1.5 Geraldine McQueen
4.0 R Wayne
8.0 2Up2Down
Here the numbers represent the total youd get back for each pound bet: £1.50 for Geraldine McQueen, £4 for R Wayne, £8 for 2Up2Down.
That is, of course, if your bet wins. If it loses, you lose your £1.
Now, what do these odds imply in terms of an acts chances of winning? They mean that bookmakers and punters collectively think that Geraldine McQueen has a 66.67% chance of winning, that R Wayne has a 25% chance of winning, and that 2Up2Down have a 12.5% chance of winning.
Er is wel wat te zien, maar ik heb zo'n gevoel dat de show niet zichtbaar zal zijn.quote:
Denk het ook niet, maar heul misschien...quote:Op maandag 5 mei 2014 20:50 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Er is wel wat te zien, maar ik heb zo'n gevoel dat de show niet zichtbaar zal zijn.
http://songfestival.hole1988.nl/ > Live > opening ceremony
Geen show vandaagquote:Op maandag 5 mei 2014 21:03 schreef Greys het volgende:
Als ik links 2014 kies, wat moet ik dan rechts kiezen?
Of is er nietser dan niets deze keer?
Sinds Duitsland kan ik me herinneren. Vorig jaar was er ook geen stream van Semi1. Jammer maar helaas.quote:Op maandag 5 mei 2014 21:01 schreef miss_dynastie het volgende:
Ze hadden het net over die stream op escxtra... 'there shouldn't be one'... hij moest eens weten hoe vaak we al hebben gekeken
Maar wel van de finale toch? Das wel gek..quote:Op maandag 5 mei 2014 21:04 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Sinds Duitsland kan ik me herinneren. Vorig jaar was er ook geen stream van Semi1. Jammer maar helaas.
Semi2 en Finale wel.quote:Op maandag 5 mei 2014 21:05 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Maar wel van de finale toch? Das wel gek..
Da's helemáál irritant ja, dat de andere semi het wel doet waarschijnlijkquote:
twitter:vanderzande twitterde op maandag 05-05-2014 om 20:28:35Als de @CommonLinnets de finale halen, worden "we" volgens @cornaldm 8ste en volgens @JanSmit 12de #ESF14 http://t.co/81fiIBCAmw reageer retweet
Als je naar escXtra zit te kijken is het iemand anders.quote:Op maandag 5 mei 2014 21:11 schreef aarontje112 het volgende:
Is dit dezelfde vent als die van vanmiddag? Aangezien die van vanmiddag volgens jullie nogal negatief was
leuk filmpje. dankquote:Op maandag 5 mei 2014 21:33 schreef hole1988 het volgende:
http://www.songfestival.n(...)id/POMS_TROS_523639/
een bandlid had een cameraatje en we volgden het clubje het podium op. Hij had de camera naast zich op de grond tijdens de rehearselquote:
Niiicequote:Op maandag 5 mei 2014 21:33 schreef hole1988 het volgende:
http://www.songfestival.n(...)id/POMS_TROS_523639/
quote:Op maandag 5 mei 2014 21:45 schreef Jif het volgende:
Rusland gaat sowieso door. Zelfs met een extreem slechte inzending..
Waag ik nog te betwijfelen, een paar jaar geleden waren ze ook op het nippertje door.quote:Op maandag 5 mei 2014 21:45 schreef Jif het volgende:
Misschien deze keer niet. De buurlanden zijn niet zo blij met de sfeer tussen oekraïne en Rusland.quote:Op maandag 5 mei 2014 21:45 schreef Jif het volgende:
Ik vind het voor het eerst sinds tijden weer een acceptabele inzending.quote:Op maandag 5 mei 2014 21:47 schreef Greys het volgende:
Als Rusland door gaat word ik boos, dat nummer SUCKT echt
Ik heb nog nooit een nummer van Rusland mooi gevondenquote:Op maandag 5 mei 2014 21:48 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik vind het voor het eerst sinds tijden weer een acceptabele inzending.
Beetje maar?quote:Op maandag 5 mei 2014 21:47 schreef TDHS het volgende:
volgens mij klinkt Ukraine een beetje off key?
We hebben ze nodig.quote:Op maandag 5 mei 2014 21:50 schreef aarontje112 het volgende:
Ondanks dat België een afschuwelijk kitsch nummer heeft gun ik het ze wel omdat het nou eenmaal België is
Jep. Het is bijna pijnlijkquote:Op maandag 5 mei 2014 21:54 schreef aarontje112 het volgende:
Volgens mij zit moldavië er ook weer flink naast
quote:Op maandag 5 mei 2014 21:51 schreef marcodej het volgende:
Man, man, hoe kun je zo'n nummer uit je strot krijgen zonder te kotsen?
Mocht het bij ons goed gaan, dan is dit wel echt in het voordeel van NL.quote:Op maandag 5 mei 2014 21:56 schreef TDHS het volgende:
Belgium: Bit of a busy backdrop for Belgium i find personally, but vocally Axel blows the competition out of the way. Axel sounds very nervous. He's really shouty at the moment. Auch auch auch... I've heard Axel sing better.
Nee...lang niet goed genoeg. Jammerquote:Op maandag 5 mei 2014 21:59 schreef grazz het volgende:
Ik gun het Valentina enorm, maar dit gaat'm toch echt niet worden voor d'r
Hm, als jullie al hoorden dat hij het verklootte...?quote:Op maandag 5 mei 2014 21:59 schreef TDHS het volgende:
21.53 – Belgium. Despite my personal predisposition, this is a class vocal performance by Axel. He knows how to sing and he has hit every note, unlike 5/6 of the first performers. This has jury bait written through it but, be careful, this should be rising up the jury votes.
http://eurovisionireland.(...)olling-blog-2100cet/
Als ze volgend jaar weer meedoen, sturen ze Valentina weerquote:Op maandag 5 mei 2014 21:59 schreef aarontje112 het volgende:
Denk trouwens dat de kans klein is dat San Marino volgend jaar weer meedoet. Wie moeten ze in godsnaam vragen na Valentina, meer artiesten zullen ze er wel niet hebben
Ze heeft een broer die ook schijnt te kunnen zingenquote:Op maandag 5 mei 2014 21:59 schreef aarontje112 het volgende:
Denk trouwens dat de kans klein is dat San Marino volgend jaar weer meedoet. Wie moeten ze in godsnaam vragen na Valentina, meer artiesten zullen ze er wel niet hebben
Ze stopt godszijdank na dit jaarquote:Op maandag 5 mei 2014 22:01 schreef Jif het volgende:
[..]
Als ze volgend jaar weer meedoen, sturen ze Valentina weer
Enigste s6 van Moldaviëquote:
quote:Op maandag 5 mei 2014 22:01 schreef grazz het volgende:
[..]
Ze heeft een broer die ook schijnt te kunnen zingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |