De eerste paar reacties mopperen vooral op de kosten voor de zorgpremie betaler.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:47 schreef Gewas het volgende:
Op wat voor manier kun je last hebben van transgenders?
Gelukkig worden de zorgbudgetten niet op basis van borrelpraat verdeeld..quote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:53 schreef MichaelScott het volgende:
Omdat het behoorlijk verknipt is om geld en middelen te verspillen aan de zieke fantasieën/waanbeelden van een psychiatrisch patiënt.
Die capaciteit zou ook gebruikt kunnen worden om echte ziektes te behandelen.
Maar ik snap alleen niet waarom er zo veel weerstand is voor transgenders. Homoseksualiteit bijvoorbeeld is over het algemeen best goed geaccepteerd.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:52 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
De eerste paar reacties mopperen vooral op de kosten voor de zorgpremie betaler.
Grappig dat je het nu over psychiatrische patienten hebt. Ik heb schizofrenie en als ik 8 jaar geleden geen medicatie had gekregen was het een stuk minder goed met mij afgelopen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:53 schreef MichaelScott het volgende:
Omdat het behoorlijk verknipt is om geld en middelen te verspillen aan de zieke fantasieën/waanbeelden van een psychiatrisch patiënt.
Waarom verspillen ze zoveel geld aan het repareren van gewrichten of botbreuken? Kunnen ze ook wel gebruiken voor ziektes.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:53 schreef MichaelScott het volgende:
Daarom, medicatie voor transgenders ipv operaties. Patiënten met b.v. body integrity identity disorder worden ook niet geholpen door hun been/ arm etc. dan maar te amputeren.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:57 schreef Gewas het volgende:
[..]
Grappig dat je het nu over psychiatrische patienten hebt. Ik heb schizofrenie en als ik 8 jaar geleden geen medicatie had gekregen was het een stuk minder goed met mij afgelopen.
Zieke waanbeelden?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:53 schreef MichaelScott het volgende:
Nee, dat doen ze zelf met een jachtgeweer...quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:05 schreef John5 het volgende:
[..]
Daarom, medicatie voor transgenders ipv operaties. Patiënten met b.v. body integrity identity disorder worden ook niet geholpen door hun been/ arm etc. dan maar te amputeren.
Ze lijden ook aan zieke waanbeelden veroorzaakt door een hersenafwijking, daar is weinig troll aan. Jammer dat ook FOK! de lichaamsverminking faciliteert.quote:
Dat je het al ziek noemt zegt genoeg bekrompen autistje.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:13 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ze lijden ook aan zieke waanbeelden veroorzaakt door een hersenafwijking, daar is weinig troll aan. Jammer dat ook FOK! de lichaamsverminking faciliteert.
Opzich is er wel IETS van te zeggen...quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:13 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ze lijden ook aan zieke waanbeelden veroorzaakt door een hersenafwijking, daar is weinig troll aan. Jammer dat ook FOK! de lichaamsverminking faciliteert.
Je zou het ook andersom kunnen zien.. Als iemand zich vrouw voelt is dat onderdeel van wie die persoon is..quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:13 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Maar dat is min of meer onbetaalbaar.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:18 schreef haan33 het volgende:
Omdat ik niet ga betalen voor iemand die iemand anders wil zijn
Meebetalen aan zieken behandelen oke, maar hier betalen ze maar lekker zelf voor
Ze zijn er niet van overtuigd dat ze van het andere geslacht zijn. Ze voelen zich alleen geboren in een verkeerd lichaam. Heel wat andersquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:17 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Opzich is er wel IETS van te zeggen...
Wat nou als iemand die blank is nou helemaal het gevoel heeft dattie een neger is? Zou dat ook betaald moeten worden?
Of nog een stap verder, stel dat iemand die helemaal into fantasy shit is oprecht denkt dat hij een elf ofzo is. En hij is daar echt van overtuigd dat hij een elf is terwijl iedereen wel weet dat dat niet zo is... Want in dat geval is het schizofreen (of weetikveel wat voor lableltje) maar als een vrouw denkt dat ze een man is kan het ineens wel?
Goed puntquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ze zijn er niet van overtuigd dat ze van het andere geslacht zijn. Ze voelen zich alleen geboren in een verkeerd lichaam. Heel wat anders
Nee maar dat is ook onzin. Het gaat om geslachtsverandering, niet om etniciteit. Dat slaat gewoon nergens op. Beweegredenen worden dan ook heel anders.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:21 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Goed punt
maar stel dat ik als blanke denk dat ik in het lichaam van een neger hoor te zitten?
Dan heeft niemand er begrip voor
Maar het punt is wel, is dan de oorzaak dat je echt in een verkeerd lichaam zit (in hoe je als mens bent) of is de oorzaak een afwijking in je hersens waardoor je dat DENKT?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee maar dat is ook onzin. Het gaat om geslachtsverandering, niet om etniciteit. Dat slaat gewoon nergens op. Beweegredenen worden dan ook heel anders.
Als het alleen maar gevoelens zijn waarom moet het lichaam dan omgebouwd worden?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ze zijn er niet van overtuigd dat ze van het andere geslacht zijn. Ze voelen zich alleen geboren in een verkeerd lichaam. Heel wat anders
Preciesquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:23 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Wanneer is een gevoel 'echt'? En wanneer 'denkt iemand alleen maar dat ie iemand anders is?"
Dus zogauw iets psychisch is telt het niet?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:24 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als het alleen maar gevoelens zijn waarom moet het lichaam dan omgebouwd worden?
Omdat die mensen niet depressief en ongelukkig door het leven willen gaan?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:24 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als het alleen maar gevoelens zijn waarom moet het lichaam dan omgebouwd worden?
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:53 schreef TwisterNederland het volgende:
Nou. Als je een chick doet en je komt erachter dat er nog een lul aanzit lijkt mij niet echt lekker
Juist, homoseksualiteit is ook een ziekte zeker?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:13 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Denken dat jij hier aan meebetaaldquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:18 schreef haan33 het volgende:
Meebetalen aan zieken behandelen oke, maar hier betalen ze maar lekker zelf voor
Hij betaalt toch zorgpremie?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:32 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Denken dat jij hier aan meebetaald
Je moet jaren bij een psycholoog op gesprek voor je uberhaupt in aanmerking komt voor een genderchangequote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:23 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Wanneer is een gevoel 'echt'? En wanneer 'denkt iemand alleen maar dat ie iemand anders is?"
dus moeten wij dat maar betalen?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:18 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Maar dat is min of meer onbetaalbaar.
weet ik. Maar die mensen die doorgaan voor de volgende ronde, dat wordt wel uit algemene middelen betaald. Dus ook van de premie van Haan..quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:35 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je moet jaren bij een psycholoog op gesprek voor je uberhaupt in aanmerking komt voor een genderchange
Eindelijk iemand hier die wel een normaal gedachtegoed heeft.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:35 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je moet jaren bij een psycholoog op gesprek voor je uberhaupt in aanmerking komt voor een genderchange
wat kost ik de overheid?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:35 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Hij kost de overheid meer dan dat ie in het laatje brengt
Ja want als je het er niet mee eens bent heb je geen normaal gedachtegoed?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Eindelijk iemand hier die wel een normaal gedachtegoed heeft.
las ooit dat dat voor 60% van de Nederlanders gold..quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:35 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Hij kost de overheid meer dan dat ie in het laatje brengt
Niet mee eens bent?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:36 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Ja want als je het er niet mee eens bent heb je geen normaal gedachtegoed?
waarom zou iedereen jouw geslachtsverandering moeten betalen?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Niet mee eens bent?
Ik hor hier mensen die het ziekelijke waanbeelden noemen?
En mensen die als voorbeeld nemen wanneer iemand in een elf wil veranderen
Spoor je toch echt niet helemaal
Ja? Alleen uitte zich dat alleen in travestiequote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:37 schreef MMGYMCMB het volgende:
Zouden er, zo'n 1000 jaar geleden, ook transgender gevallen zijn?
Oh ja, dat denk ik wel.. Maar die hielden het geheim, vluchtten in drank, enz enz...quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:37 schreef MMGYMCMB het volgende:
Moet je meebetalen aan een elektrische rolstoel voor iemand die niet kan lopen?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:35 schreef haan33 het volgende:
[..]
dus moeten wij dat maar betalen?
Als ik een paasei wil zijn, moeten jullie dan ook mijn tranformatie betalen?
Verzorgingstaat is het enige wat ons verder de afgrond in sleurt
Misschien wel...maar toen kon je er sowieso niks aan doen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:37 schreef MMGYMCMB het volgende:
Bron?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja? Alleen uitte zich dat alleen in travestie
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:37 schreef MMGYMCMB het volgende:
Duizend jaar geleden. Oermens.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:39 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Bron?
Zie je het al voor je, zo'n oermens, lomp en behaard, die gaytrekjes heeft of liever een vrouw was geweest.
Tuurlijk heb ik daar geen bron van. Als je beetje nadenkt kan je daar zelf ook wel opkomen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:39 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Bron?
Zie je het al voor je, zo'n oermens, lomp en behaard, die gaytrekjes heeft of liever een vrouw was geweest.
niet kunnen lopen is fucked up en je draait dan vaak niet meer mee.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:39 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Moet je meebetalen aan een elektrische rolstoel voor iemand die niet kan lopen?
Als de beperking fysiek is dan heeft iedereen er volledig begrip voor maar zogauw de beperking geestelijk is dan is het onzin?
Iemand die denkt dat hij een vrouw in een mannenlichaam is kan zich qua ongemak wel net zo kut voelen als iemand die niet kan lopen. (afgezien van de praktische kant van het verhaal, want iemand die niet kan lopen kan zich gewoon echt niet redden in het leven en een transgender wel).
Wat is daar anders aan dan?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:41 schreef haan33 het volgende:
[..]
niet kunnen lopen is fucked up en je draait dan vaak niet meer mee.
door een psychische stoornis iemand anders willen zijn is iets heel anders.
tevens is al die zorg gewoon niet meer te betalen
Ik denk wel dat we steeds meer een maatschappij creeeren waarin jonge mensen van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten om zich goed te voelen! (de uitersten)quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Tuurlijk heb ik daar geen bron van. Als je beetje nadenkt kan je daar zelf ook wel opkomen.
Of denk je dat het een moderne hype is om je zo te voelen?
Ja dus daarom denken ze: nou laat ik mequote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:42 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Ik denk wel dat we steeds meer een maatschappij creeeren waarin jonge mensen van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten om zich goed te voelen! (de uitersten)
Onderaan de streep is het hetzelfdequote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:41 schreef haan33 het volgende:
[..]
dat zonder de transformatie de persoon nog prima kan leven en meedraaienquote:
Ja.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Of denk je dat het een moderne hype is om je zo te voelen?
Je weet dus niet waar je het over hebt. Goed man.quote:
En dat weet jij omdat?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:43 schreef haan33 het volgende:
[..]
dat zonder de transformatie de persoon nog prima kan leven en meedraaien
"Ben ik depressief? Ben ik verkouden? Nee, wacht, misschien ben ik gewoon een vrouw!"quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:42 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Ik denk wel dat we steeds meer een maatschappij creeeren waarin jonge mensen van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten om zich goed te voelen! (de uitersten)
Waarin je je elke dag kut voelt?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:43 schreef haan33 het volgende:
[..]
Het percentage van geslachtsoperaties is marginaal in het algemene zorgbudget, die kosten zijn te dekken als je 10 bejaarden van 90 geen dubbele bypass en pacemaker geeftquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:41 schreef haan33 het volgende:
[..]
Dus je vergelijkt ADHD met transgender?quote:
oke oke, fairquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:43 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
"Ben ik depressief? Ben ik verkouden? Nee, wacht, misschien ben ik gewoon een vrouw!"
Ja, dat zal 't zijn.
In de zin van dat het wellicht een 'modeziekte' is, ja. Kan je begrijpend lezen, of..?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dus je vergelijkt ADHD met transgender?
Mijn hemel
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:43 schreef haan33 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel jongen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:45 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
In de zin van dat het wellicht een 'modeziekte' is, ja. Kan je begrijpend lezen, of..?
Modeziekte? Sorry, maar dat is gewoon achterlijk.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:45 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
In de zin van dat het wellicht een 'modeziekte' is, ja. Kan je begrijpend lezen, of..?
Ik denk dat dat niet zo is, want het laatste wat je wilt als normaal persoon is transgender zijn lijkt me.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:45 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
iedereen in dit land een briefje van 20 opsturen is ook niks voor het staat, dat gebeurt toch ook niet?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:44 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het percentage van geslachtsoperaties is marginaal in het algemene zorgbudget, die kosten zijn te dekken als je 10 bejaarden van 90 geen dubbele bypass en pacemaker geeft
Wanneer mag je onder het mes?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:48 schreef Fok-it het volgende:
Maar ik ben wel beetje klaar hier.
Zwakzinnige debielen tering zeg
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:48 schreef haan33 het volgende:
[..]
iedereen in dit land een briefje van 20 opsturen is ook niks voor het staat, dat gebeurt toch ook niet?
mijn nichtje heeft boulimiu dus ik weet waar ik over spreekquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:46 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dus depressie is ook maar aanstellerij? Burn out's ook? Boulimie ook?
Volgens mij gebeurt dat sowieso al niet meer hoor.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:44 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het percentage van geslachtsoperaties is marginaal in het algemene zorgbudget, die kosten zijn te dekken als je 10 bejaarden van 90 geen dubbele bypass en pacemaker geeft
jouw redenatie: het kost relatief gezien niks dus waarom zouden we het niet doen?quote:
Ja, en mijn buurman is een neger dus ik weet nogal veel over afrikaanse culturen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:49 schreef haan33 het volgende:
[..]
mijn nichtje heeft boulimiu dus ik weet waar ik over spreek
door het vertroetelen van die mensen komen dit soort dingen steeds meer tot uiting in ons lichaam, heb ik laatst een leuk documentaire over gezien
Te beginnen met mensen met een mentale retardatie,zoals jij. Als mijn vriendin zulke domme denkbeelden had zou ik haar organen verwijderen en schenken aan mensen die wat toevoegen aan de wereld.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:53 schreef MichaelScott het volgende:
ik heb een maand bij haar in huis gewoond, dus ik weet hoe het in elkaar zit. De stoornissen zijn niet nep, maar het wordt steeds meer geaccepteerd dus het lichaam voelt geen weerstand zich te weerhouden om het tot uiting te laten komenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:50 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Ja, en mijn buurman is een neger dus ik weet nogal veel van afrikaanse culturen.
Je weet het woord niet eens normaal uit te spreken man.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:49 schreef haan33 het volgende:
[..]
door het vertroetelen van die mensen komen dit soort dingen steeds meer tot uiting in ons lichaam, heb ik laatst een leuk documentaire over gezien
Als je nichtje het heeft snap ik niet dat je daadwerkelijk zo weinig begrip hebt voor stoornisen van de lichaamsbeleving, eigenlijk is het vooral in en in triestquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:49 schreef haan33 het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als zeggen dat er meer homo's bijkomen omdat homo zijn geaccepteerd wordt....quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:52 schreef haan33 het volgende:
[..]
ik heb een maand bij haar in huis gewoond, dus ik weet hoe het in elkaar zit. De stoornissen zijn niet nep, maar het wordt steeds meer geaccepteerd dus het lichaam voelt geen weerstand zich te weerhouden om het tot uiting te laten komen
De oplossing: Ingestraald water. Bespaart de zorg miljoenen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:52 schreef haan33 het volgende:
[..]
ik heb een maand bij haar in huis gewoond, dus ik weet hoe het in elkaar zit. De stoornissen zijn niet nep, maar het wordt steeds meer geaccepteerd dus het lichaam voelt geen weerstand zich te weerhouden om het tot uiting te laten komen
Dus als je een transgender een operatie laat ondergaan wordt hij/zij vertroeteld?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:52 schreef haan33 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:53 schreef MMGYMCMB het volgende:
Conclusie: iedereen moet gewoon godverdomme normaal doen.
Nee, mijn redenatie is dat kosten geen reden zouden mogen zijn om iemand met een heel leven voor zich te helpen als we ook 90-jarige dure operaties verschaffen die slecht enkele maanden het leven verengenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:50 schreef haan33 het volgende:
[..]
jouw redenatie: het kost relatief gezien niks dus waarom zouden we het niet doen?
lees nou is goed, ik heb er prima begrip voor. Maar ik heb zo mijn meningen over bepaalde stoornissen en hoe het zich tot uiting laat komenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:52 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Als je nichtje het heeft snap ik niet dat je daadwerkelijk zo weinig begrip hebt voor stoornisen van de lichaamsbeleving, eigenlijk is het vooral in en in triest
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:53 schreef MMGYMCMB het volgende:
Conclusie: iedereen moet gewoon godverdomme normaal doen.
90-jarige krijgen vaak geen peperdure operaties meerquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:54 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee, mijn redenatie is dat kosten geen reden zouden mogen zijn om iemand met een heel leven voor zich te helpen als we ook 90-jarige dure operaties verschaffen die slecht enkele maanden het leven verengen
Dat gebeurd nog steeds want je mag die behandeling niet weigeren.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:50 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Volgens mij gebeurt dat sowieso al niet meer hoor.
Vaak zat dat mensen te horen krijgen dat ze ergens te oud voor zijn. Vaak terecht, maar wat als de bejaarde in kwestie nog zelfstandig met zijn vrouw in een seniorenwoninkje woont, en met een operatie weer jaren vooruit kan? Een huwelijk van 50 jaar oud vroegtijdig laten eindigen omdat het teveel kost?
Het is een verschrikkelijk dilemma, die zorgkosten, want leven in het verkeerde lichaam lijkt me een hel.. net als ongewenst kinderloos zijn, of een kanker hebben waar in NL geen behandeling voor is..
Dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:55 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat gebeurd nog steeds want je mag die behandeling niet weigeren.
Nee je argumentatie loopt spaak en je mening is gebaseerd op pure ignorantiequote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:54 schreef haan33 het volgende:
[..]
lees nou is goed, ik heb er prima begrip voor. Maar ik heb zo mijn meningen over bepaalde stoornissen en hoe het zich tot uiting laat komen
Bron?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:55 schreef haan33 het volgende:
[..]
90-jarige krijgen vaak geen peperdure operaties meer
grappig iemand die pvv stemt en zo graag waarde hecht aan dat iedereen maar wat mag roepen en schreeuwen onder het mom 'mening' die dan mij komt vertellen dat mijn mening op ignorantie is gebaseerdquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:57 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee je argumentatie loopt spaak en je mening is gebaseerd op pure ignorantie
Geef dan eens bronnen, ik wacht ook nog steeds.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:00 schreef haan33 het volgende:
[..]
grappig iemand die pvv stemt en zo graag waarde hecht aan dat ie maar wat mag roepen en schreeuwen onder het mom 'mening' die dan mij komt vertellen dat mijn mening op ignorantie is gebaseerd
media en cijfertjes zeggen niks, mijn opa kon een kunstheup krijgen op zijn 93e maar kreeg hem niet omdat hij toch binnen 3 jaar zou sterven aan zijn ziekte, maar ik kan het mishebben over dat dit altijd gebeurtquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Geef dan eens bronnen, ik wacht ook nog steeds.
Ik heb het over je boulimia verhaaltje.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:03 schreef haan33 het volgende:
[..]
media en cijfertjes zeggen niks, mijn opa kon een kunstheup krijgen op zijn 93e maar kreeg hem niet omdat hij toch binnen 3 jaar zou sterven aan zijn ziekte, maar ik kan het mishebben over dat dit altijd gebeurt
Je mag alles roepen, zeggen en vinden, maar excuseer mij als ik je door een gebrek aan bronnen en behoorlijke argumentatie niet serieus neem.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:00 schreef haan33 het volgende:
[..]
grappig iemand die pvv stemt en zo graag waarde hecht aan dat iedereen maar wat mag roepen en schreeuwen onder het mom 'mening' die dan mij komt vertellen dat mijn mening op ignorantie is gebaseerd
dat is jouw mening om mij niet serieus te nemenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:05 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je mag alles roepen, zeggen en vinden, maar excuseer mij als ik je door een gebrek aan bronnen en behoorlijke argumentatie niet serieus neem.
Ok. Uitgeluld. Dag hoorquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:07 schreef haan33 het volgende:
[..]
dat is jouw mening om mij niet serieus te nemen
Volgens mij is het een feit dat hij jou niet serieus neemt.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:07 schreef haan33 het volgende:
[..]
dat is jouw mening om mij niet serieus te nemen
Ja of dat ze voor de trein springenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:18 schreef ChickenMan het volgende:
Ik snap het probleem niet helemaal met dat betalen. Beter dat je dit even vergoed krijgt dan evt jarenlange psychische hulp.
Precies.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:18 schreef ChickenMan het volgende:
Ik snap het probleem niet helemaal met dat betalen. Beter dat je dit even vergoed krijgt dan evt jarenlange psychische hulp.
Ja, want dan moet de psychische hulp voor de machinist inderdaad weer vergoed worden.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:19 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Ja of dat ze voor de trein springen
Wat voor medicatie bedoel je dan?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:05 schreef John5 het volgende:
[..]
Daarom, medicatie voor transgenders ipv operaties. Patiënten met b.v. body integrity identity disorder worden ook niet geholpen door hun been/ arm etc. dan maar te amputeren.
Ik heb weleens gelezen dat de hersenen van transgenders ook echt anders zijn dan 'normale' mensen (dus van het geslacht dat ze willen zijn).quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij 1:10 legt ze uit hoe dit zit, hoe dat hersendeel/stofje heet weet ik ook zo even niet, maar het verklaard goed waarom kinderen al bij zeer jonge leeftijd afwijkend gender-gedrag vertonen. Word vaak gezegd : Hoe kan je zo ingewikkeld iets nu op zo'n jonge leeftijd weten?? Dat weten ze ook niet. Dat voelen/beleven ze.
Dit is onderzocht bij transgenders die hun lichaam ter beschikking hebben gesteld voor de wetenschap. Slechts 1 op de 20 kinderen die bij VUmc aanmelden bij genderpoli, blijkt echt genderdysfoor te zijn.
Dat er mensen zijn die tegen deze ziektekosten vergoeding zijn, snap ik ergens nog wel. Het lijkt een cosmetische ingreep, maar het is meer een psychische ingreep.
Vele transgenders komen voor, tijdens en na het traject in de ww, wia of ziektewet. Slechts een handje vol transgenders behoud zijn/haar baan tijdens de transitie. Ze kunnen niet normaal functioneren in de maatschappij, wegens grote onzekerheid, desfunctioneren op het werk en ga zo maar door.
Wat levert de staat op om iemand ongelukkig te laten en een permanente uitkeringsgerechtigde te maken, of iemand het geluk te geven met een goede kans terug te keren in de maatschappij, met baan of vrijwilligers werk?
quote:Op zondag 4 mei 2014 09:18 schreef Meike26 het volgende:
Klopt, zo'n 7 jaar geleden een leuke kinder-docu over genderdysforie geweest. Het meisje in de hoofdrol, Luus, is nu dus al 19
Thanks voor de uitleg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij 1:10 legt ze uit hoe dit zit, hoe dat hersendeel/stofje heet weet ik ook zo even niet, maar het verklaard goed waarom kinderen al bij zeer jonge leeftijd afwijkend gender-gedrag vertonen. Word vaak gezegd : Hoe kan je zo ingewikkeld iets nu op zo'n jonge leeftijd weten?? Dat weten ze ook niet. Dat voelen/beleven ze.
Dit is onderzocht bij transgenders die hun lichaam ter beschikking hebben gesteld voor de wetenschap. Slechts 1 op de 20 kinderen die bij VUmc aanmelden bij genderpoli, blijkt echt genderdysfoor te zijn.
Dat er mensen zijn die tegen deze ziektekosten vergoeding zijn, snap ik ergens nog wel. Het lijkt een cosmetische ingreep, maar het is meer een psychische ingreep.
Vele transgenders komen voor, tijdens en na het traject in de ww, wia of ziektewet. Slechts een handje vol transgenders behoud zijn/haar baan tijdens de transitie. Ze kunnen niet normaal functioneren in de maatschappij, wegens grote onzekerheid, desfunctioneren op het werk en ga zo maar door.
Wat levert de staat op om iemand ongelukkig te laten en een permanente uitkeringsgerechtigde te maken, of iemand het geluk te geven met een goede kans terug te keren in de maatschappij, met baan of vrijwilligers werk?Dit is idd wat ik tot nu toe ongeveer begrepen had.
Ben het verder ook met je eens.
quote:Op zondag 4 mei 2014 09:20 schreef killfrenzy het volgende:
Smerige "mensen". Beste oplossing is om ze in te laten slapen
Ben jij een keer misbruikt door een transgender?quote:Op zondag 4 mei 2014 10:33 schreef MichaelScott het volgende:
Het ergste vind ik nog dat ze waarschijnlijk niet eerlijk zullen zijn tegen hun partners omdat ze echt geloven dat ze een vrouw zijn.
Nee, jij wel?quote:Op zondag 4 mei 2014 10:34 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ben jij een keer misbruikt door een transgender?
Over het algemeen zullen ze partners zoeken die niet zo bekrompen zijn als jij.quote:Op zondag 4 mei 2014 10:33 schreef MichaelScott het volgende:
Het ergste vind ik nog dat ze waarschijnlijk niet eerlijk zullen zijn tegen hun partners omdat ze echt geloven dat ze een vrouw zijn.
Nee, maar ik geef ook geen blijk van een enorme onderhuids haat tegenover een fenomeen waar ik werkelijk geen last van kan hebben.quote:
Een kinderwens hebben is inderdaad bekrompen.quote:Op zondag 4 mei 2014 10:36 schreef Semisane het volgende:
[..]
Over het algemeen zullen ze partners zoeken die niet zo bekrompen zijn als jij.
Heb je ook zo'n hekel aan mensen die onvruchtbaar zijn?quote:Op zondag 4 mei 2014 10:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Een kinderwens hebben is inderdaad bekrompen.
Wat de neuk heeft dat er nou mee te maken.quote:Op zondag 4 mei 2014 10:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Een kinderwens hebben is inderdaad bekrompen.
Er zit nogal een verschil tussen:quote:Op zondag 4 mei 2014 10:37 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Heb je ook zo'n hekel aan mensen die onvruchtbaar zijn?
Heb je een keer een vriendje gehad die liever vrouw wou zijn dan?quote:Op zondag 4 mei 2014 10:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen:
'Schat, ik kan geen kinderen krijgen omdat ik onvruchtbaar ben'
en
'Schat, ik kan geen kinderen krijgen omdat ik eigenlijk een man ben'
Dit is vast een hele schok voor je maar ik val niet op mannen.quote:Op zondag 4 mei 2014 10:42 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Heb je een keer een vriendje gehad die liever vrouw wou zijn dan?
Oh ja inderdaad, want transgenders gaan wachten om te vertellen dat ze transgenders zijn pas op het moment dat het krijgen van kinderen te spraken komt. Daar staan ze om bekent.quote:Op zondag 4 mei 2014 10:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen:
'Schat, ik kan geen kinderen krijgen omdat ik onvruchtbaar ben'
en
'Schat, ik kan geen kinderen krijgen omdat ik eigenlijk een man ben'
Je hebt een hekel aan transgenders omdat het tegen natuurlijk is en dan ben je zelf homoseksueel?quote:Op zondag 4 mei 2014 10:45 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dit is vast een hele schok voor je maar ik val niet op mannen.
Snij jezelf niet te diep.
Ah, dus daarom zijn er voldoende draadjes te vinden met omgebouwden die het niet willen vertellen en dat voor zichzelf willen goedpraten.quote:Op zondag 4 mei 2014 10:46 schreef Semisane het volgende:
[..]
Oh ja inderdaad, want transgenders gaan wachten om te vertellen dat ze transgenders zijn pas op het moment dat het krijgen van kinderen te spraken komt. Daar staan ze om bekent.![]()
Zoals ik al aangaf, maak je niet druk transgenders zullen partners zoeken die een stuk minder bekrompen zijn dan jij. Je zit "safe".
Goddomme, je bent ook nog vast trots op je oneindige onwetendheid en bekrompenheid. Dat is nog het meest trieste er aan.
FOK! als referentie gebruiken is nog wel het meest triestequote:Op zondag 4 mei 2014 10:49 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ah, dus daarom zijn er voldoende draadjes te vinden met omgebouwden die het niet willen vertellen en dat voor zichzelf willen goedpraten.
R&P / Vertellen dat je Trans bent
Het is trouwens bekend met een d.
Partners die midden in een relatie spontaan een vrij zwaar bericht hebben over geaardheid moet jou toch wel bekend voorkomen of niet?quote:Op zondag 4 mei 2014 10:49 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ah, dus daarom zijn er voldoende draadjes te vinden met omgebouwden die het niet willen vertellen en dat voor zichzelf willen goedpraten.
Het is trouwens bekend met een d.
Voor die ene maand dat jij werk hebt een de andere 11 en uitkering moet jij niet klagen over belastingeldtrekkers.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:18 schreef haan33 het volgende:
Oh ja inderdaad, want 1 topic op Fok forum is het bewijs dat transgenders altijd liegen over wie ze zijn.quote:Op zondag 4 mei 2014 10:49 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tjonge hé, bedankt hoor!quote:
Je hebt eenzelfde opvatting over homoseksualiteit?quote:Op zondag 4 mei 2014 11:08 schreef hearmeout het volgende:
Ik kijk niet neer op transgenders, maar we moeten ook niet doen alsof de normaalste zaak van de wereld is. Het is en blijft een kwestie van een verneukt zelfbeeld, meer niet. Het is mijn ogen dus ook alleen een psychische aandoening die ook zo behandeld moet worden.
Het komt ook bij geen enkel ander dier voor. Heb je ooit een tijger zijn pik eraf zien bijten?
Met ons grote brein en ego, kunnen we onszelf alles wijs maken. Daarnaast hebben we dromen en wensen die soms, vaak door externe invloeden, 'scheef' kunnen gaan lopen. Das kut.
Maar als je als man geboren bent, blijf je voor mij eeuwig een man. Dan kun je je pik er af laten snijden, maar dan ben je nog steeds een man. Je kunt hormonen slikken tot je een ons weegt, maar je adamsappel zal blijven en je handen en voeten zijn nog steeds te groot.
En daar hebben mensen dan ook het probleem mee. Het ziet er in 90% van de gevallen niet uit en het is een soort 'belediging' naar de mannen die wel blij met hun pik zijn. Daarbij zijn het halve maatregelen, want iets wat psychisch begint moet ook psychisch worden opgelost. Lichaamsverminking is nooit de oplossing. Wellicht dat ze een tijdje na de behandeling een stuk gelukkiger zijn dan daar voor, maar ik durf te stellen dat in veel gevallen daarna de onvrede weer terug keert.
Het zou namelijk veel makkelijker en gezonder zijn, om gewoon te accepteren dat die pik er nou eenmaal hangt.
Wie zegt dat het bij dieren niet voorkomt? Ze kunnen niet met ons communiceren. Daarbij kan de mens gevorderd denken en heeft hij ook een sterkere wil. De mens kan zin geven aan het leven en dus ook weten wat hij wil.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:08 schreef hearmeout het volgende:
Ik kijk niet neer op transgenders, maar we moeten ook niet doen alsof de normaalste zaak van de wereld is. Het is en blijft een kwestie van een verneukt zelfbeeld, meer niet. Het is mijn ogen dus ook alleen een psychische aandoening die ook zo behandeld moet worden.
Het komt ook bij geen enkel ander dier voor. Heb je ooit een tijger zijn pik eraf zien bijten?
Met ons grote brein en ego, kunnen we onszelf alles wijs maken. Daarnaast hebben we dromen en wensen die soms, vaak door externe invloeden, 'scheef' kunnen gaan lopen. Das kut.
Maar als je als man geboren bent, blijf je voor mij eeuwig een man. Dan kun je je pik er af laten snijden, maar dan ben je nog steeds een man. Je kunt hormonen slikken tot je een ons weegt, maar je adamsappel zal blijven en je handen en voeten zijn nog steeds te groot.
En daar hebben mensen dan ook het probleem mee. Het ziet er in 90% van de gevallen niet uit en het is een soort 'belediging' naar de mannen die wel blij met hun pik zijn. Daarbij zijn het halve maatregelen, want iets wat psychisch begint moet ook psychisch worden opgelost. Lichaamsverminking is nooit de oplossing. Wellicht dat ze een tijdje na de behandeling een stuk gelukkiger zijn dan daar voor, maar ik durf te stellen dat in veel gevallen daarna de onvrede weer terug keert.
Het zou namelijk veel makkelijker en gezonder zijn, om gewoon te accepteren dat die pik er nou eenmaal hangt.
Niet geheel hetzelfde. Een homo heeft geen verkeerd zelfbeeld, maar oprechte behoefte aan seks met iemand van hetzelfde geslacht. Brengt veel minder problemen met zich mee dus.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:09 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je hebt eenzelfde opvatting over homoseksualiteit?
Dankzij de wetenschap zou de mens prima kunnen overleven als iedereen opeens homo zou zijn.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:14 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Niet geheel hetzelfde. Een homo heeft geen verkeerd zelfbeeld, maar oprechte behoefte aan seks met iemand van hetzelfde geslacht. Brengt veel minder problemen met zich mee dus.
Daarbij is het niet van hetzelfde laken een pak, maar vind ik het wel een psychische 'aandoening'. En dan wil ik het expliciet geen ziekte noemen, want dat is het natuurlijk niet.
Het is wel een 'afwijking', want het doel van elke diersoort is als soort overleven. Als vanaf morgen iedereen homo zou zijn, dan sterven we over 100 jaar uit. Dus 'iets' klopt er niet inderdaad.
En voordat je aan komt met het argument dat er onder dieren ook homoseksualiteit komt heb ik alvast 2 argumenten.
1. Zeer sporadisch.
2. Dieren neuken alles wat los en vast zit. Alles wat lijkt op een gat wordt geneukt. Zo neuken konijnen vrouwtjes, maar ook je sandalen of een strandbal als die in de buurt is. En ja, ook een konijnenanusje wordt niet geschuwd als dat in de buurt is.
Dat maakt het nog geen homoseksualiteit.
Overigens ook geen problemen met homo's hier hoor. Zou er vrienden voort het leven mee kunnen zijn en gun iedereen zijn geluk. En dat is sowieso bij homoseksualiteit een stuk makkelijker dan bij transgenders lijkt me.
Dieren denken daar niet over na. Zo simpel is het. Een hond kijkt niet naar zijn piemel en denkt 'wtf, die moet er af, ik zou eigenlijk een vrouw moeten zijn want ik hou meer van met poppen spelen en van roze.'quote:Op zondag 4 mei 2014 11:12 schreef GhpH het volgende:
[..]
Wie zegt dat het bij dieren niet voorkomt? Ze kunnen niet met ons communiceren. Daarbij kan de mens gevorderd denken en heeft hij ook een sterkere wil. De mens kan zin geven aan het leven en dus ook weten wat hij wil.
Zou je transgenders tegen willen gaan dan vind ik dat je álle vormen van plastische chirurgie (tenzij door medische ingreep) moet verbieden. En krijg dat maar eens klaar.
Dat maakt het nog niet 'natuurlijk' en 'gezond voor de soort'.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:18 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Dankzij de wetenschap zou de mens prima kunnen overleven als iedereen opeens homo zou zijn.
Waarom heeft een homo geen verkeerd zelfbeeld en een transgender wel? Je aangetrokken voelen tot hetzelfde geslacht gaat net zo goed tegen de evolutie in als jezelf niet kunnen identificeren als je daadwerkelijke geslacht.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:14 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Niet geheel hetzelfde. Een homo heeft geen verkeerd zelfbeeld, maar oprechte behoefte aan seks met iemand van hetzelfde geslacht. Brengt veel minder problemen met zich mee dus.
Daarbij is het niet van hetzelfde laken een pak, maar vind ik het wel een psychische 'aandoening'. En dan wil ik het expliciet geen ziekte noemen, want dat is het natuurlijk niet.
Het is wel een 'afwijking', want het doel van elke diersoort is als soort overleven. Als vanaf morgen iedereen homo zou zijn, dan sterven we over 100 jaar uit. Dus 'iets' klopt er niet inderdaad.
Je argumenten die je voor mij invult kan ik mezelf totaal niet in vinden. Vind het weinig relevant voor de discussie maar wil je evengoed bedanken voor je intentie mij tijd te besparen.quote:En voordat je aan komt met het argument dat er onder dieren ook homoseksualiteit komt heb ik alvast 2 argumenten.
1. Zeer sporadisch.
2. Dieren neuken alles wat los en vast zit. Alles wat lijkt op een gat wordt geneukt. Zo neuken konijnen vrouwtjes, maar ook je sandalen of een strandbal als die in de buurt is. En ja, ook een konijnenanusje wordt niet geschuwd als dat in de buurt is.
Overigens ook geen problemen met homo's hier hoor. Zou er vrienden voort het leven mee kunnen zijn en gun iedereen zijn geluk. En dat is sowieso bij homoseksualiteit een stuk makkelijker dan bij transgenders lijkt me.
Ik moest lachen dat je overal vergelijkingen maakt met dieren.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:18 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Dieren denken daar niet over na. Zo simpel is het. Een hond kijkt niet naar zijn piemel en denkt 'wtf, die moet er af, ik zou eigenlijk een vrouw moeten zijn want ik hou meer van met poppen spelen en van roze.'
Waarom moet je direct je hele lichaam 'verneuken'? Wat is er mis met gewoon een 'vrouwelijke man' zijn en gewoon 'vrouwelijke' dingetjes doen heel je leven, maar wel accepteren dat er een piemel hangt?
Het ontstaat gewoon doordat wij als mens, vooral op jonge leeftijd, al een flink onderscheid maken en krijgen tussen man en vrouw. 'Mannendingen en vrouwendingen'. Voor mij boeien al die termen niet. Wat maakt het nou uit als een jongetje met barbie speelt en op latere leeftijd 3 poezen wil, niks om auto's geeft, en graag met vriendinnen wil babbelen over kleding?
Accepteer gewoon je lichaam en hoe je bent, en leef hoe je wilt. Daar word je pas gelukkig van.
Leef je nog in the middeleeuwen? Vind je ook dat masturbatie zaadverspilling en dus een zonde is?quote:Op zondag 4 mei 2014 11:18 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Dat maakt het nog niet 'natuurlijk' en 'gezond voor de soort'.
Denk je nou echt dat een transgender van z'n beleving laat berusten op het al dan niet spelen met poppen en het houden van roze?quote:Op zondag 4 mei 2014 11:18 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Dieren denken daar niet over na. Zo simpel is het. Een hond kijkt niet naar zijn piemel en denkt 'wtf, die moet er af, ik zou eigenlijk een vrouw moeten zijn want ik hou meer van met poppen spelen en van roze.'
Helemaal niks. Net zo min dat er iets mis is om je eigen lichaam aan te passen naar jouw eigen zelfbeeld.quote:Waarom moet je direct je hele lichaam 'verneuken'? Wat is er mis met gewoon een 'vrouwelijke man' zijn en gewoon 'vrouwelijke' dingetjes doen heel je leven, maar wel accepteren dat er een piemel hangt?
Ik vind dit een goede instellingquote:Het ontstaat gewoon doordat wij als mens, vooral op jonge leeftijd, al een flink onderscheid maken en krijgen tussen man en vrouw. 'Mannendingen en vrouwendingen'. Voor mij boeien al die termen niet. Wat maakt het nou uit als een jongetje met barbie speelt en op latere leeftijd 3 poezen wil, niks om auto's geeft, en graag met vriendinnen wil babbelen over kleding?
Dat ben ik ook met je eens, daarom is er ook niks mis met transgenders.quote:Accepteer gewoon je lichaam en hoe je bent, en leef hoe je wilt. Daar word je pas gelukkig van.
Was wat te voorbarig, maar dat tegenargument hoor ik nogal vaak.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:20 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom heeft een homo geen verkeerd zelfbeeld en een transgender wel? Je aangetrokken voelen tot hetzelfde geslacht gaat net zo goed tegen de evolutie in als jezelf niet identificeren als je eigen geslacht.
Ik denk dat transgenders ook wel een oprechte behoefte hebben aan het aannemen van andere geslachtskenmerken, het is niet zomaar wat om zo'n beslissing te nemen. Tevens ben ik ook blij dat ik niet in zo'n pakket zit.
[..]
Je argumenten die je voor mij invult kan ik mezelf totaal niet in vinden. Vind het weinig relevant voor de discussie maar wil je evengoed bedanken voor je intentie mij tijd te besparen.
trololololquote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:53 schreef MichaelScott het volgende:
Ga eerst eens in op m'n vragen die je doelbewust lijkt te negeren voordat je met zulke dingen aankomt.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:24 schreef MichaelScott het volgende:
Hoe denken jullie eigenlijk over pedoseksuelen?
quote:Op zondag 4 mei 2014 11:25 schreef Sapstengel het volgende:
Mensen die haten op transgenders zijn gewoon bang dat ze er ooit dronken een mee naar huis nemen uit de kroeg.
Ik zou dat zelf niet zon probleem vinden.
Welke serieuze vragen?quote:Op zondag 4 mei 2014 11:24 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ga eerst eens in op m'n vragen die je doelbewust lijkt te negeren voordat je met zulke dingen aankomt.
Maar kan een homoseksueel dan niet beter gewoon over z'n problemen heen stappen, 'leven met wat hij heeft', en gewoon met vrouwen neuken?quote:Op zondag 4 mei 2014 11:24 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Was wat te voorbarig, maar dat tegenargument hoor ik nogal vaak.
Homoseksualiteit en transseksualiteit hebben 1 groot wezenlijk verschil en dat is dat een homo gewoon zijn lichaam en geslacht accepteert en vervolgens 'leeft met wat hij heeft'. Ze zijn vaak wel wat 'vrouwelijke' van geest, maar hoeven niet zo nodig hun lichaam te laten verbouwen.
Een transgender kan zijn lichaam niet accepteren en wil dat er dingen afgehakt worden. Daar zit de crux. Overigens zijn ook niet alle transgenders 'homo'.
quote:
quote:Op zondag 4 mei 2014 10:47 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je hebt een hekel aan transgenders omdat het tegen natuurlijk is en dan ben je zelf homoseksueel?
quote:Op zondag 4 mei 2014 10:52 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Partners die midden in een relatie spontaan een vrij zwaar bericht hebben over geaardheid moet jou toch wel bekend voorkomen of niet?
Masturberen is wel degelijk gezond omdat vers zaad meer kans heeft om een eicel te bevruchten dan 'oud' zaad. Het beste is om het zaad om 3 dagen te verversen. Daarbij houd je door het klaarkomen je 'leidingen' schoon en train je het systeem om 'potent' te blijven. Niks mis mee dus.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:23 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Leef je nog in the middeleeuwen? Vind je ook dat masturbatie zaadverspilling en dus een zonde is?
Benader je Fok! ook via een telraam?
Dat is verkrachting dus hou dat er buiten. Dat is iets anders. Het is natuurlijk, maar omdat het tegen de wil van het kind is, is dit bij wet verboden.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:24 schreef MichaelScott het volgende:
Hoe denken jullie eigenlijk over pedoseksuelen?
Homoseksualiteit kost de man die de zorgpremie betaald niets. Hoewel ik dat nu zeg komen homo's indirect wel vaker in aanraking met ziektes etc en die moeten dan ook naar de huisarts omdat ze aids remmers moeten etc. Of vaker alcohol en drugs problemen omdat ze niet worden geaccepteerd. Alhoewel ik nu maar wat zeg ik heb geen bewijzen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:56 schreef Gewas het volgende:
[..]
Maar ik snap alleen niet waarom er zo veel weerstand is voor transgenders. Homoseksualiteit bijvoorbeeld is over het algemeen best goed geaccepteerd.
Dat is dus het punt dat de meeste hebben, als al het geld naar transgenders en operaties gingen, en voor jou die kosten zo hoog worden dat je alles zelf moet betalen. De medicatie en de psychiater etc en dat kan flink in de kosten oplopen. Dan kunnen de laten we zeggen tussen haakjes 'de mensen die echt iets hebben.' Niet geholpen worden etc, dat stoot veel mensen.... Of transgender dan wel degelijk echt een fenomeen is van in het verkeerde lichaam geboren of slechts een fantasie van iemand, daar kan ik geen uitdrukking over doen. Maar er is het een en ander over gezegd, en ik heb geen zin daar een hand naar uit te lichten.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:57 schreef Gewas het volgende:
[..]
Grappig dat je het nu over psychiatrische patienten hebt. Ik heb schizofrenie en als ik 8 jaar geleden geen medicatie had gekregen was het een stuk minder goed met mij afgelopen.
Ik vind het extra geweldig dat jij de gave hebt om zomaar gedachten te lezen van dieren en te weten wat zij willen.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:18 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Waarom moet je direct je hele lichaam 'verneuken'? Wat is er mis met gewoon een 'vrouwelijke man' zijn en gewoon 'vrouwelijke' dingetjes doen heel je leven, maar wel accepteren dat er een piemel hangt?
Het ontstaat gewoon doordat wij als mens, vooral op jonge leeftijd, al een flink onderscheid maken en krijgen tussen man en vrouw. 'Mannendingen en vrouwendingen'. Voor mij boeien al die termen niet. Wat maakt het nou uit als een jongetje met barbie speelt en op latere leeftijd 3 poezen wil, niks om auto's geeft, en graag met vriendinnen wil babbelen over kleding?
Accepteer gewoon je lichaam en hoe je bent, en leef hoe je wilt. Daar word je pas gelukkig van.
Je kan deze mening hebben, maar het is gewoon botweg aangetoond dat het verder gaat dan een psychische aandoening.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:08 schreef hearmeout het volgende:
Nogmaals: welke serieuze vragen?quote:
Een homo heeft mijn inziens wellicht een 'afwijkend' brein, maar hoeft verder nergens 'overheen te stappen'. 'Gelukkig' niet 100% van de soort mens homoseksueel, dus is het geen probleem dat ze bestaan. En voor zichzelf is er toch niks aan de hand? Als je gewoon 100% accepteert dat je homo bent en op mannen valt, dan ga je er toch lekker van genieten?quote:Op zondag 4 mei 2014 11:26 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Maar kan een homoseksueel dan niet beter gewoon over z'n problemen heen stappen, 'leven met wat hij heeft', en gewoon met vrouwen neuken?
Ik vind het raar dat je enerzijds tolerantie predikt en anderzijds homoseksuelen en transgenders wegzet als onnatuurlijke wezens.
quote:Op zondag 4 mei 2014 11:30 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Een homo heeft mijn inziens wellicht een 'afwijkend' brein, maar hoeft verder nergens 'overheen te stappen'. 'Gelukkig' niet 100% van de soort mens homoseksueel, dus is het geen probleem dat ze bestaan. En voor zichzelf is er toch niks aan de hand? Als je gewoon 100% accepteert dat je homo bent en op mannen valt, dan ga je er toch lekker van genieten?
Je hoeft van mij geen kinderen te krijgen of zo hoor
Je bent een vrouw en je valt op vrouwen toch?quote:Op zondag 4 mei 2014 11:29 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Nogmaals: welke serieuze vragen?
Dat jij me probeert weg te zetten als een homoseksueel om de discussie te ontwrichten kan ik niet serieus nemen.
Hij is bang om een eurocent me te moeten dokken voor die operaties. Of hij is zo opgevoed.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:29 schreef Semisane het volgende:
[..]
Je kan deze mening hebben, maar het is gewoon botweg aangetoond dat het verder gaat dan een psychische aandoening.
De totale kosten om deze mensen te helpen valt in het niet op de totale zorgkosten en de redenen om deze mensen niet te helpen komen niet verder dan: "Het hoort niet", "het is enkel een psychische afwijking" wat aantoonbaar niet waar is, "het kost te veel" uiteraard zonder aan te geven waar dat "te veel" in zit, want dat is te lastig, "Het komt niet voor in de natuur" Jawel, de mens is natuur dus het komt per definitie voor in de natuur, "Dieren doen dit niet" [sub]Dieren doen zoveel niet, daarbij schort het aan de mogelijkheden die de mens wel heeft]/sub] etc etc, geen van dit soort redenen snijd werkelijk hout.
Uiteindelijk komt het er op neer, waarom zou je deze mensen die kennelijk geholpen kunnen worden, waardoor ze een voor hen beter leven krijgen niet willen helpen?
Doe een ander niet aan wat je zelf ook niet wilt ondergaan. Als je ooit een ingreep nodig hebt en ook al dient het niet direct de maatschappij en kost het veel geld, dan gun ik je die behandeling ook, gewoon omdat het jouw leven beter maakt en het medisch mogelijk is.
Niet zo afgunstig zijn.
En nee het is niet gezonder voor de transgender om maar "gewoon te accepteren" dat ze in een verkeerd lichaam zitten. De behandelingen zijn ontwikkeld juist omdat men weet dat transgenders veel baat hebben met zo'n behandeling.
Maar 100% accepteren dat je geslacht niet hoort bij je identiteit is fout?quote:Op zondag 4 mei 2014 11:30 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Een homo heeft mijn inziens wellicht een 'afwijkend' brein, maar hoeft verder nergens 'overheen te stappen'. 'Gelukkig' niet 100% van de soort mens homoseksueel, dus is het geen probleem dat ze bestaan. En voor zichzelf is er toch niks aan de hand? Als je gewoon 100% accepteert dat je homo bent en op mannen valt, dan ga je er toch lekker van genieten?
Je hoeft van mij geen kinderen te krijgen of zo hoor
Gebruik het dan niet als argument.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:27 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Masturberen is wel degelijk gezond omdat vers zaad meer kans heeft om een eicel te bevruchten dan 'oud' zaad. Het beste is om het zaad om 3 dagen te verversen. Daarbij houd je door het klaarkomen je 'leidingen' schoon en train je het systeem om 'potent' te blijven. Niks mis mee dus.
Ten 2e doen we het ook voor het plezier. Want wij mensen hebben een groot brein wat we ook kunnen gebruiken voor wellicht onnatuurlijke dingen, wanneer ze geluk en plezier opleveren. Dus in die zin betrek ik niet alles op dieren of wat wel en niet gezond is.
Gelukkig is jouw grens voor niemand anders van belang dan.quote:Maar ergens trek ik een grens waar 'onschuldig' ophoudt en 'ziek' begint, en dat is bij lichaamsverminking naar aanleiding van een psychische kling.
Dit valt me echt van je tegen, Michael.quote:Op zondag 4 mei 2014 10:33 schreef MichaelScott het volgende:
Al is en argument Nog zo genuanceerd. Een leugen is geen argument. Hij denkt gedachtes van dieren en transgenders te kunnen lezen. Dat kan hij niet.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:31 schreef Trollscience het volgende:
Waar komt al die haat op hearmeout vandaan?hij is tot nu toe de enige tegenstander die genuanceerd zijn mening onder woorden kan brengen, en gewoon met argumenten komt.
Je hebt er over nagedacht en daarvoor een compliment. Probleem is dat je aannames nergens op gebaseerd en je conclusies daarmee totaal irrelevant. Je schermt met "feiten" die over het algemeen allang zijn weerlegt en probeert mensen weg te zetten daarmee terwijl het niet terecht is.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:14 schreef hearmeout het volgende:
[..]
En voordat je aan komt met het argument dat er onder dieren ook homoseksualiteit komt heb ik alvast 2 argumenten.
1. Zeer sporadisch.
Deze mensen planten zichzelf doorgaans niet voort dus ik neem aan dat jij die operaties alleen maar toejuicht?quote:Op zondag 4 mei 2014 11:32 schreef .sfinx het volgende:
Als we op den duur alles maar gaan accepteren dan blijft er nog weinig over van de mensheidSpartanen kijken vanuit de hemel en spugen op ons nu.
Het enige probleem met transgenders is, begin je voor de pubertijd dan kun je er nog uitzien als een mooie vrouw, maar omdat je het voor de pubertijd doet is het gevaarlijk voor de groei etc.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De enige mensen die zichzelf druk maken zijn simpele zielen, zwakbegaafde tokkies en ander simpel gespuis. Andere mensen hebben belangrijkere zaken aan hun hoofd dan zich druk maken om het geslachtsdeel van een in de meeste gevallen wildvreemde.
Sterk argumentquote:Op zondag 4 mei 2014 11:32 schreef .sfinx het volgende:
Als we op den duur alles maar gaan accepteren dan blijft er nog weinig over van de mensheidSpartanen kijken vanuit de hemel en spugen op ons nu.
Spartanen neukten jongetjes van 12 in de kont. Je punt was?quote:Op zondag 4 mei 2014 11:32 schreef .sfinx het volgende:
Hun keuze.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:34 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Het enige probleem met transgenders is, begin je voor de pubertijd dan kun je er nog uitzien als een mooie vrouw, maar omdat je het voor de pubertijd doet is het gevaarlijk voor de groei etc.
Doe je het na de pubertijd zul je nooit meer een sexy vrouw worden en dan krijg je die tokkies die je naroepen en grappen maken, waardoor je in een grote depressie terecht kan komen. Het is niet zonder risico's. Dit is het enige probleem dat ik zie.
Sommige FOK!kers zijn gewoon boos dat ze zich aangetrokken voelen tot transgendersquote:Op zondag 4 mei 2014 11:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De enige mensen die zichzelf druk maken zijn simpele zielen, zwakbegaafde tokkies en ander simpel gespuis. Andere mensen hebben belangrijkere zaken aan hun hoofd dan zich druk maken om het geslachtsdeel van een in de meeste gevallen wildvreemde.
Daarom vind ik dat het uit de taboesfeer moet raken. Als iemand zich op jongere leeftijd al van bewust is dan is er weinig schade toegebracht.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:34 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Het enige probleem met transgenders is, begin je voor de pubertijd dan kun je er nog uitzien als een mooie vrouw, maar omdat je het voor de pubertijd doet is het gevaarlijk voor de groei etc.
Doe je het na de pubertijd zul je nooit meer een sexy vrouw worden en dan krijg je die tokkies die je naroepen en grappen maken, waardoor je in een grote depressie terecht kan komen. Het is niet zonder risico's. Dit is het enige probleem dat ik zie.
Dat is uiteraard zo maar ik weet niet of hier voorlichting in bestaat dat artsen geven. Dat is mijn enige probleem ermee, de inlichtingen. Verder moeten ze het zelf weten. Ik maak me alleen zorgen om de inlichting die de mensen krijgen en of de doktoren daar echt zitten met hart voor de patient of hun yacht proberen af te betalen.quote:
Juist wel als jij jong aan hormonen van een ander geslacht gaat krijgen dan raakt je hele lichaam in de war.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:36 schreef GhpH het volgende:
[..]
Daarom vind ik dat het uit de taboesfeer moet raken. Als iemand zich op jongere leeftijd al van bewust is dan is er weinig schade toegebracht.
maar doen ze het niet dan worden ze zeker depressief omdat ze in een verkeerd lichaam zitten.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:34 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Dit is precies wat ik dacht. Maar dan krijg je weer types als voederbietel die vinden dat het aantal parasieten te klein is om een vergelijking te stellen.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je druk maken om de kosten
Maak je maar druk om de kosten voor autistische fokkers die thuis zitten met een wajong. Dat is namelijk een veel grotere groep dan het handjevol mensen dat van geslacht wil veranderen en ze kosten veeeeel meer want de groep wajongfokkers worden op mijn kosten onderhouden tot hun dood.
Ik ben op zich niet afgunstig en heb ook nergens gezegd dat ze van mij geen operatie / geslachtsverandering mogen ondergaan. Sterker nog, als het echt niet meer anders kan, dan stimuleer ik dat zelfs.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:29 schreef Semisane het volgende:
[..]
Je kan deze mening hebben, maar het is gewoon botweg aangetoond dat het verder gaat dan een psychische aandoening.
De totale kosten om deze mensen te helpen valt in het niet op de totale zorgkosten en de redenen om deze mensen niet te helpen komen niet verder dan: "Het hoort niet", "het is enkel een psychische afwijking" wat aantoonbaar niet waar is, "het kost te veel" uiteraard zonder aan te geven waar dat "te veel" in zit, want dat is te lastig, "Het komt niet voor in de natuur" Jawel, de mens is natuur dus het komt per definitie voor in de natuur, "Dieren doen dit niet" [sub]Dieren doen zoveel niet, daarbij schort het aan de mogelijkheden die de mens wel heeft]/sub] etc etc, geen van dit soort redenen snijd werkelijk hout.
Uiteindelijk komt het er op neer, waarom zou je deze mensen die kennelijk geholpen kunnen worden, waardoor ze een voor hen beter leven krijgen niet willen helpen?
Doe een ander niet aan wat je zelf ook niet wilt ondergaan. Als je ooit een ingreep nodig hebt en ook al dient het niet direct de maatschappij en kost het veel geld, dan gun ik je die behandeling ook, gewoon omdat het jouw leven beter maakt en het medisch mogelijk is.
Niet zo afgunstig zijn.
En nee het is niet gezonder voor de transgender om maar "gewoon te accepteren" dat ze in een verkeerd lichaam zitten. De behandelingen zijn ontwikkeld juist omdat men weet dat transgenders veel baat hebben met zo'n behandeling.
Dat weet ik dus niet en ik kan daar geen oordeel over doen. Er zijn wel transgenders die er uiteindelijk hele erge spijt van hebben gehad, en dat wat ze krgen hadden ze ook niet gewild. Die bestaan daarom vind ik inlichting belangrijk dat is alles.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
maar doen ze het niet dan worden ze zeker depressief omdat ze in een verkeerd lichaam zitten.
Ik denk niet dat er operaties zijn waarbij je meer gedwongen bedenktijd en voorlichting krijgt. Overigens heb ik laatst wel een docu gezien over de eerste generatie transseksuelen. Deze werden als ik mij goed herinner, in Marokko geopereerd en plegen nu allemaal massaal zelfmoord omdat ze niet meer voldoen aan hun ideaalbeeld.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:37 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Dat is uiteraard zo maar ik weet niet of hier voorlichting in bestaat dat artsen geven. Dat is mijn enige probleem ermee, de inlichtingen. Verder moeten ze het zelf weten. Ik maak me alleen zorgen om de inlichting die de mensen krijgen en of de doktoren daar echt zitten met hart voor de patient of hun yacht proberen af te betalen.
Nouja kosten zijn op een zekere hoogte belangrijk, we willen geen Amerikaanse praktijken en het is vrij duur iemand om te bouwen. Het is dus wel belangrijk goed op maat te kijken... Kijk een vrouw kan ook zeggen dat ze onzeker is met haar A cup en dan maar een borstvergroting vergoed krijgen. Ik heb een huidziekte en ik krijg 0% vergoed als ik er wat aan wil laten doen.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je druk maken om de kosten
Maak je maar druk om de kosten voor autistische fokkers die thuis zitten met een wajong. Dat is namelijk een veel grotere groep dan het handjevol mensen dat van geslacht wil veranderen en ze kosten veeeeel meer want de groep wajongfokkers worden op mijn kosten onderhouden tot hun dood.
Dat is dus iets waar ik wel zoiets van heb.... Het is een gevaarlijk gebied ze zullen nooit die mooie vrouw worden die ze willen zijn. En ik vind dat je voor aanvang ook gewoon foto's moet laten zien van lelijke transgenders waar dit of dat mis is gegaan. Zodat ze een wel overwogen keuze kunnen maken. Nu wordt het mooier gemaakt dan het is.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:39 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er operaties zijn waarbij je meer gedwongen bedenktijd en voorlichting krijgt. Overigens heb ik laatst wel een docu gezien over de eerste generatie transseksuelen. Deze werden als ik mij goed herinner, in Marokko geopereerd en plegen nu allemaal massaal zelfmoord omdat ze niet meer voldoen aan hun ideaalbeeld.
Nou nou, je hoeft me meteen een leugenaar te noemen. Dieren denken niet na over het leven. Dat hoef ik toch hoop ik niet wetenschappelijk te onderbouwen? Dieren leven in het 'nu'. Ze kunnen uiteraard wel getraumatiseerd zijn door veel lichamelijke pijn of opsluiting, maar hebben geen denkprocessen over het verleden of de toekomst.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:32 schreef GhpH het volgende:
[..]
Al is en argument Nog zo genuanceerd. Een leugen is geen argument. Hij denkt gedachtes van dieren en transgenders te kunnen lezen. Dat kan hij niet.
Gelukkig is zelfbeschikkingsrecht een hoog goed en leggen we andere niet op hoe ze moeten leven. Het is en blijft de keuze van een individu. Er wordt nergens gepropagandeerd om zo'n operatie uit te laten voeren.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:41 schreef Spongeboss het volgende:
Dat is dus iets waar ik wel zoiets van heb.... Het is een gevaarlijk gebied ze zullen nooit die mooie vrouw worden die ze willen zijn. En ik vind dat je voor aanvang ook gewoon foto's moet laten zien van lelijke transgenders waar dit of dat mis is gegaan. Zodat ze een wel overwogen keuze kunnen maken. Nu wordt het mooier gemaakt dan het is.
Dat is maar de vraag. We hebben geen behandelopties voor mensen met BID; psychofarmaca werken volstrekt niet. Recent stond er in het NTvG een interessant stuk van Denys om - in parallel met de Nederlandse euthanasiewetgeving - ook amputatie bij BID toe te staan.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:05 schreef John5 het volgende:
[..]
Zou het wel fijn vinden als mijn huidziekte die maar 1 fractie kost van wat een transgender operatie kost ook vergoed werd. Maar dat is gewoon hoe ik ertegen aankijk. Dat van mij te behandelen is teveel op voor mezelf op te hoesten hoewel ik het zou kunnen doen als ik het echt zou willen. Maar het zou veel minder kosten dan een transgender. Toch word dat van mij niet vergoed. Het komt maar bij 2% van de wereldbevolking voor mijn huidziekte. Beetje jammer dat ik er straks uitzie alsof ik onder de brandwonden zit terwijl het wel verholpen kan worden maar ik daar geen geld voor heb.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:45 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Gelukkig is zelfbeschikkingsrecht een hoog goed en leggen we andere niet op hoe ze moeten leven. Het is en blijft de keuze van een individu. Er wordt nergens gepropagandeerd om zo'n operatie uit te laten voeren.
Ik snap eigenlijk je hele probleem niet als ik eerlijk ben.
Welke huidziekte heb je het over?quote:Op zondag 4 mei 2014 11:47 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Zou het wel fijn vinden als mijn huidziekte die maar 1 fractie kost van wat een transgender operatie kost ook vergoed werd. Maar dat is gewoon hoe ik ertegen aankijk. Dat van mij te behandelen is teveel op voor mezelf op te hoesten hoewel ik het zou kunnen doen als ik het echt zou willen. Maar het zou veel minder kosten dan een transgender. Toch word dat van mij niet vergoed. Het komt maar bij 2% van de wereldbevolking voor mijn huidziekte. Beetje jammer dat ik er straks uitzie alsof ik onder de brandwonden zit terwijl het wel verholpen kan worden maar ik daar geen geld voor heb.
Terwijl iemand anders een operatie van duizenden euro's vergoed krijgt en zelfmoord pleegt. Dat is hoe ik erover denk en ik denk dat daar niets tokkie aan is.
Hoewel een leuke gedachte ga je er van uit dat die defragmentatie niet al uitgevoerd is bij transgenders voordat ze geopereerd worden.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:45 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Nou nou, je hoeft me meteen een leugenaar te noemen. Dieren denken niet na over het leven. Dat hoef ik toch hoop ik niet wetenschappelijk te onderbouwen? Dieren leven in het 'nu'. Ze kunnen uiteraard wel getraumatiseerd zijn door veel lichamelijke pijn of opsluiting, maar hebben geen denkprocessen over het verleden of de toekomst.
Of heb je ooit een schaap zien filosoferen over het nut van zijn bestaan? De hersencapaciteit is er gewoon simpelweg te klein voor. Dieren hebben ook geen ego of zelfbeeld. Als jij een studie kan vinden waaruit blijkt dat schaap dat wel kan, dan hoor ik dat oprecht graag.
Wellicht dat apen of dolfijnen al wat meer reflecteren, maar dat is dan maar door 1 reden en dat is de grootte van het brein.
En dat is ook precies mijn hoofdpunt in mijn posts tot nu toe. Hoe groter het brein, hoe meer processen er fout kunnen gaan. Een harde schijf van 5 TB vol met miljoenen bestanden, heeft vaker een 'corrupt file' dan een harde schijf van 5 mb met 50 bestandjes.
Dat maakt de harde schijf niet meteen verneukt verder en ik heb er ook geen problemen mee als hij gerepareerd hoeft te worden. Maar ik zou zeggen, doe eerst eens een defragmentatie voordat je de schijf meteen vervangt.
Er zijn toch wel bloedmooie omgebouwde mensen?quote:Op zondag 4 mei 2014 11:41 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Nouja kosten zijn op een zekere hoogte belangrijk, we willen geen Amerikaanse praktijken en het is vrij duur iemand om te bouwen. Het is dus wel belangrijk goed op maat te kijken... Kijk een vrouw kan ook zeggen dat ze onzeker is met haar A cup en dan maar een borstvergroting vergoed krijgen. Ik heb een huidziekte en ik krijg 0% vergoed als ik er wat aan wil laten doen.
Maar ondertussen zit ik wel met mijn huidziekten, maar wil ik daar wat aan laten doen betaal ik alles uit eigen zak, dat is dan wel weer.... Terwijl iets doen aan mijn huidziekte wellicht 1/5de kost dan wat een transgender kost. En die huidziekte komt maar bij 1-3% van de wereldbevolking voor, dus....
Maar goed het is wat het is, ik loop wel rond met vlekken in mijn gezicht die nog lelijker dan brandwonden kunnen worden. Ook al lachen mensen me soms uit etc, ik ga gewoon niet veel meer naar buiten. Maar er kan niets aan gedaan worden of ik moet meer geld neerleggen dan ik heb.
[..]
Dat is dus iets waar ik wel zoiets van heb.... Het is een gevaarlijk gebied ze zullen nooit die mooie vrouw worden die ze willen zijn. En ik vind dat je voor aanvang ook gewoon foto's moet laten zien van lelijke transgenders waar dit of dat mis is gegaan. Zodat ze een wel overwogen keuze kunnen maken. Nu wordt het mooier gemaakt dan het is.
Ik weet niet wat de kosten zijn maar kost misschien maar een kleine fractie van wat een transgender kost. Het permanent onharen of zo is misschien nog even duur als het behandelen van de huidziekte.quote:
Dus omdat jij een huisziekte hebt waarvan de behandeling niet vergoed wordt, is de procedure die bij een zo'n geslachtsoperatie komt te kijken niet goed?quote:Op zondag 4 mei 2014 11:47 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Zou het wel fijn vinden als mijn huidziekte die maar 1 fractie kost van wat een transgender operatie kost ook vergoed werd. Maar dat is gewoon hoe ik ertegen aankijk. Dat van mij te behandelen is teveel op voor mezelf op te hoesten hoewel ik het zou kunnen doen als ik het echt zou willen. Maar het zou veel minder kosten dan een transgender. Toch word dat van mij niet vergoed. Het komt maar bij 2% van de wereldbevolking voor mijn huidziekte. Beetje jammer dat ik er straks uitzie alsof ik onder de brandwonden zit terwijl het wel verholpen kan worden maar ik daar geen geld voor heb.
Terwijl iemand anders een operatie van duizenden euro's vergoed krijgt en zelfmoord pleegt. Dat is hoe ik erover denk en ik denk dat daar niets tokkie aan is.
Sterke argumentatie dan, chapeau.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:51 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de kosten zijn maar kost misschien maar een kleine fractie van wat een transgender kost.
Nee ik zeg alleen als je uitgaat van het ongelukkig zijn in een lichaam. Dan geldt dat ook voor mijn huidziekte. Verder zal ik geen zelfmoord plegen als ik eraan behandeld ben. Dit puur omdat mijn gezicht gewoon weer normaal is. Nu moet ik dagelijks met mensen dealen die met een boog om me heen lopen omdat ze denken dat het besmettelijk is, dat is niet tof. Maar goed wie ben ik.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:52 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dus omdat jij een huisziekte hebt waarvan de behandeling niet vergoed wordt, is de procedure die bij een zo'n geslachtsoperatie komt te kijken niet goed?
Welke garanties biedt jij dat je geen zelfmoord pleegt als je huidziekte behandeld is overigens?
Dat snap ik het onderstaande geneuzel niet, want als je wist wat voor een traject een transgender moet doorlopen voor dat men überhaupt maar na gaat denken over operaties, dan waren je posts niet zo heel nodig geweest.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:38 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Ik ben op zich niet afgunstig en heb ook nergens gezegd dat ze van mij geen operatie / geslachtsverandering mogen ondergaan. Sterker nog, als het echt niet meer anders kan, dan stimuleer ik dat zelfs.
En dan is het niet 'normaal' en dan? Dat is nou juist wat de mens heeft gebracht tot waar ze zijn, vooral dingen doen die volstrekt abnormaal waren.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:38 schreef hearmeout het volgende:Maar dat neemt niet weg dat we hier allemaal moeten gaan doen alsof het normaal en natuurlijk is, 'want wij zijn ook een dier dus natuurlijk'.
Dat is totaal iets anders dan transgender. Je moet niet je eigen onwetendheid als uitgangspunt nemen in deze.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:38 schreef hearmeout het volgende:Het is zo groot dat we onszelf letterlijk ziek kunnen maken, bewust danwel onbewust.
Ik heb een vriend die nu in 'het gesticht' zit omdat hij door al het blowen en 10 jaar lang thuis tegen zichzelf lullen gewoon gek is geworden en allemaal waanbeelden heeft.
Dat is toch 'ziek'? Dat mag je toch gewoon uitspreken?
Het is, net zo als bij transgenders, volstrekt irrelevant wat ik natuurlijk of normaal vind. De mensen waar je het over hebt, hebben inderdaad een probleem. Wat jij voorstelt is dat men dan enkel zegt "je moet je arm/been, maar accepteren"? Dat laatste is nou precies het probleem, dat lukt ze dus niet.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:38 schreef hearmeout het volgende:Er zijn ook mensen die vinden dat hun rechterarm eraf moet. Omdat die niet meer 'van hun' is. Hij 'hoort' er gewoon niet. Dus laten ze hem er vakkundig afhakken en leven ze de rest van hun leven met fantoompijn en gaan ze als gehandicapte door het leven. Vind je dat ook 'natuurlijk' en 'normaal'?
Nou...wat de neuk is dan je probleem en waarom deze lappen tekst?quote:Op zondag 4 mei 2014 11:38 schreef hearmeout het volgende:Hey als het eenmaal moet omdat je anders zo depressief bent dat je zelfmoord wilt plegen, dan be my guest en ga naar het ziekenhuis. Ik steun je oprecht met alle liefde.
Waar zet ik je als 'evil' neer, hooguit als onwetend, maar dat ben je dan ook lijkt het.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:38 schreef hearmeout het volgende:Maar zet mij hier niet weg als 'evil' omdat ik dit soort zaken niet de normaalste zaak van de wereld vind.
Tja maar wat jij de beste oplossing vind is totaal irrelevant. Wat psychiaters, neurologen, chirurgen, neuro-psychologen en transgenders hier over zeggen des te meer.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:38 schreef hearmeout het volgende: En nee, ik zet waanbeelden en schizofrenie, niet in hetzelfde rijtje als transgenders, maar wil wel aangeven dat we met ons brein zo veel kunnen, dat daar ook nadelen aan kleven. Waaronder dus grote ego's, verneukte zelfbeelden en psychische ziektes. Waar transgenders voor mij precies zitten weet ik ook niet. Maar je piemel of arm er af zagen is in mijn ogen nooit de beste oplossing.
Wat is er mis met een iemand die een verstandelijke beperking heeftquote:Op zondag 4 mei 2014 11:53 schreef Confetti het volgende:
Typisch Nederlands. Tolerant richting de meest gekke mensen. Die mensen hebben allemaal een ziekelijke stoornis, probeer daar eens wat aan te doen ipv een ziekte te accepteren.
Trans zijn is niet ok. Syndroom van down is niet ok. Een verstandelijke handicap is niet ok.
Ziektes moet je bestrijden, niet accepteren.
Daar zit je verkeerd als je transgenders helpt omdat ze zich niet prettig voelen in hun eigen lichaam wat moeten mensen met huidziektes dan wel niet zeggen? Nu zeggen ze als je transgender bent helpen we je als je een huidziekte hebt heb je pech en wordt je maar ontweken op straat alsof je lepra hebt.quote:
Ja ik weet dat dat gebeurt. Een neef van me (of nichtquote:Op zondag 4 mei 2014 11:50 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Hoewel een leuke gedachte ga je er van uit dat die defragmentatie niet al uitgevoerd is bij transgenders voordat ze geopereerd worden.
Het is niet zo dat als je 's maandags het ziekenhuis binnen gaat je dinsdag als een vrouw naar buiten komt. Het is een langjarig traject, je wordt geëvalueerd door een aantal psychologen en er is een gedwongen bedenktijd.
Jouw redenatie gaat er vanuit dat dit niet gebeurd en bovendien biedt je geen inzichten over wat te doen als daadwerkelijk vastgesteld is dat psychische behandeling geen soelaas biedt. Sterker nog, je stelt alleen maar vast dat transeksualiteit een afwijking is van het normale (wat iedereen met je eens zal zijn) en velt vervolgens een waardeoordeel; het is onnatuurlijk dus slecht (wat ik totaal niet met je eens kan zijn).
Klopt. Beter gewoon tot hun nek in het zand begraven en dan met stenen gaan gooien tot de ziekte weg is hé.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:53 schreef Confetti het volgende:
Typisch Nederlands. Tolerant richting de meest gekke mensen. Die mensen hebben allemaal een ziekelijke stoornis, probeer daar eens wat aan te doen ipv een ziekte te accepteren.
Trans zijn is niet ok. Syndroom van down is niet ok. Een verstandelijke handicap is niet ok.
http://www.vitiligo.nl/ve(...)in-basisverzekering/ Gaat wat in tegen je beweringen over vergoedingen maar ik heb er verder geen verstand van.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:53 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Nee ik zeg alleen als je uitgaat van het ongelukkig zijn in een lichaam. Dan geldt dat ook voor mijn huidziekte. Verder zal ik geen zelfmoord plegen als ik eraan behandeld ben. Dit puur omdat mijn gezicht gewoon weer normaal is. Nu moet ik dagelijks met mensen dealen die met een boog om me heen lopen omdat ze denken dat het besmettelijk is, dat is niet tof. Maar goed wie ben ik.
Dit soort gedachtes hebben is ook wel redelijk gestoord. Je weet dus wat je te doen staat.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:53 schreef Confetti het volgende:
Dat hij of zij niet gezond is. Dat zo iemand genezen moet worden. Doe niet zo raar.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:54 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Wat is er mis met een iemand die een verstandelijke beperking heeft?
http://articles.latimes.c(...)transgender-20140127quote:Op zondag 4 mei 2014 11:56 schreef voederbietel het volgende:
[..]
http://www.vitiligo.nl/ve(...)in-basisverzekering/ Gaat wat in tegen je beweringen over vergoedingen maar ik heb er verder geen verstand van.
Maar goed, dat jij het idee hebt dat je belet wordt om gelukkig te zijn is, in mijn ogen, geen goede argumentatie om een andere hierin te beletten.
Dat kan dus niet, het komt bij mensen voor en mensen zijn natuurlijk, dus is het per definitie natuurlijk.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:55 schreef hearmeout het volgende:
Onnatuurlijk vind ik het inderdaad wel nog steeds, slecht niet.
Denken dat iemand genezen kan worden van het syndroom van downquote:Op zondag 4 mei 2014 11:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat hij of zij niet gezond is. Dat zo iemand genezen moet worden. Doe niet zo raar.
Hetzelfde geldt voor transgenders. Beter investeren in medicatie en psychische hulp dan toegeven aan de ziekte.
Natuurlijk wel. Gewoon hard genoeg bidden.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:58 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Denken dat iemand genezen kan worden van het syndroom van down. Achterlijke idioot
.
Ironisch genoeg krijgen transgenders dus ook uitgebreide psychische hulp en een sloot aan medicatie. De operatie is het allerlaatste puzzelstukje dat tot "genezing" leid. Ben dus blij dat je achter de behandeling staat. Hoewel je te doen en onwetend bent om dat te beseffen waarschijnlijkquote:Op zondag 4 mei 2014 11:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat hij of zij niet gezond is. Dat zo iemand genezen moet worden. Doe niet zo raar.
Hetzelfde geldt voor transgenders. Beter investeren in medicatie en psychische hulp dan toegeven aan de ziekte.
In dat artikel worden de variabelen genoemd waardoor deze mensen zelfmoordpogingen ondernomen hebben. Die variabele is niet die operatie of de daadwerkelijke transseksualiteit.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:58 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
http://articles.latimes.c(...)transgender-20140127
Jij spreekt over geluk alsof het allemaal rozenvelden zijn etc.
Even transgender people at comparatively "low" risk were still much more likely to have attempted suicide than the general population, they wrote, with "lows" often ranging from 30% to 40%. Transgender and gender-nonconforming people who had gotten graduate degrees, for instance, had a lifetime risk of attempting suicide of 31% -- lower than less-educated transgender people, but still astoundingly high.
Geluk en verhinderen... Dat vind ik lastig, ten eerste wie ben jij om de poort naar het geluk open te zetten? Jij gaat er hier van uit dat wat hier gedaan wordt juist is. Ik zeg dat het een gevaarlijk terrein is waar meer onderzoek naar gedaan mag en moet worden.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:01 schreef voederbietel het volgende:
[..]
In dat artikel worden de variabelen genoemd waardoor deze mensen zelfmoordpogingen ondernomen hebben. Die variabele is niet die operatie of de daadwerkelijke transseksualiteit.
En dan alsnog: wie ben jij om een ander z'n zoektocht naar geluk te verhinderen?
quote:Op zondag 4 mei 2014 12:02 schreef Spongeboss het volgende:
Het is natuurlijk de vraag of het fenomeen in het verkeerde lichaam geboren eerder daadwerkelijk bestaat of inderdaad een mentale stoornis is. Dat zou zomaar kunnen, alleen dan los je niets op dan stel je enkel vast wat het is. En zelfs als het een mentale stoornis is moet niet iedereen huilie huilie gaan doen, want er zijn zat mensen met mentale stoornissen in de wereld.
Huillie huilliequote:Op zondag 4 mei 2014 12:02 schreef Spongeboss het volgende:
Het is natuurlijk de vraag of het fenomeen in het verkeerde lichaam geboren eerder daadwerkelijk bestaat of inderdaad een mentale stoornis is. Dat zou zomaar kunnen, alleen dan los je niets op dan stel je enkel vast wat het is. En zelfs als het een mentale stoornis is moet niet iedereen huilie huilie gaan doen, want er zijn zat mensen met mentale stoornissen in de wereld.
De scheiding tussen mentale en somatische stoornissen helpt hier niet zo veel, uiteindelijk zijn al die stoornissen het product van het lichaam, omdat het brein daar deel van uit maakt.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:02 schreef Spongeboss het volgende:
Wat is daar mis mee? Wil je nu zeggen dat iedereen met een mentale stoornis minder is dan een transgender? Onder mentale stoornis verstaan we veelal 'anders dan het gemiddelde.' Maar prima ik zie het al je hebt geen respect voor mensen met een mentale stoornis want die zijnquote:
Je bewering over huilie huilie doen is belachelijk, dat weet jezelf net zo goed als ik.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:08 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Wil je nu zeggen dat iedereen met een mentale stoornis minder is dan een transgender? Onder mentale stoornis verstaan we veelal 'anders dan het gemiddelde.' Maar prima ik zie het al je hebt geen respect voor mensen met een mentale stoornis want die zijn
Nee dat is niet belachelijk als je zou zeggen dat het een mentaal iets is, dan reageren tientallen mensen met gehuil. Alsof een mentale stoornis iets is dat super erg is. Terwijl jij het taboe over transgenders en homo's misschien wilt opheffen wil ik het taboe opheffen van mensen met mentale stoornissen.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:10 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je bewering over huilie huilie doen is belachelijk, dat weet jezelf net zo goed als ik.
Oh jee. Je gaat zelf altijd verkleed over straat? Zo fel.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:53 schreef Confetti het volgende:
Ik zet de poort naar geluk niet open. Ik belet andere mensen niet hun geluk na te streven, dat is iets totaal anders. Ik ga er niet vanuit dat wat hier gedaan wordt juist is, ik ga er vanuit dat andere mensen in staat zijn voor zichzelf te bepalen wat hun juist lijkt.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:02 schreef Spongeboss het volgende:
Geluk en verhinderen... Dat vind ik lastig, ten eerste wie ben jij om de poort naar het geluk open te zetten? Jij gaat er hier van uit dat wat hier gedaan wordt juist is. Ik zeg dat het een gevaarlijk terrein is waar meer onderzoek naar gedaan mag en moet worden.
Je hoeft me hier zeker niet in te volgen, sterker nog, kritische blikken juich ik enkel toe, er wordt genoeg gekeken met een valse blik. Maar wederom laat je blijken totaal geen inzicht te hebben in de hoeveelheid onderzoek die er gedaan wordt.quote:Dat jij er 100% voor bent is prima, maar waarom zou ik jou daar in moeten volgen wie ben jij om mij te zeggen wat ik moet vinden? Ik vind het gewoon gevaarlijk en er is vrij weinig over bekend en vrij weinig onderzoek naar.
Wie ben jij om te bepalen of een in elkaar geslagen transgender niet gelukkig is met zijn/haar keuze een geslachtsoperatie te ondergaan? Bovendien lijkt het me niet handig om dit soort operaties te verbieden omdat er andere mensen zijn die de wet overtreden.quote:En uiteindelijk kun je niet iedereen redden, zolang er mensen zijn die transgenders in elkaar slaan etc, zal het ze niet gelukkiger maken. En je kunt niet iedereen redden als je moest kiezen tussen vluchtelingen aannemen of transgenders opereren welke van de twee zou je kiezen als je moest?
Dat we niet iedereen kunnen helpen is een heel slecht argument om dan dus transgenders niet te helpen. Bovendien snap ik niet goed wat Afrika te maken heeft met transgenders.quote:En daar zit hem het probleem je kunt niet iedereen helpen en iedereen gelukkig maken, als je dat wilt doen heb je al een hele lange achterstand ten opzichte van Afrika etc. Dus tja wie ben jij, wie ben ik?
Waarom moet je je dit afvragen? Het is toch zeker niet aan mij om zo'n ingrijpende keuze te maken voor anderen? Los van het feit dat deze argumentatie wederom echt geen sodemieter uit te staan heeft met het onderwerp zijn er in SA zat homoseksuelen. Bovendien kies je niet voor seksualiteit. Bovendien heb jij echt niet de verantwoordelijkheid over mensen 'loslaten in een gebied', wie denk je wel niet wie je bentquote:Ik blijf erbij het is een gevaarlijk gebied jij mag het prachtig vinden en duimen voor die mensen maar als ze 5 jaar later dood zijn, ik weet niet. Dan zou ik me toch eens achter de oren kratsen. In Saoedi Arabië ga je ook niet homo zijn, en een zoutwater vis plaats je niet in zoet water je moet je daarom afvragen is het gebied waarin ik iemand loslaat goed?
Zullen we er dan ook gelijk een muur omheen bouwen?quote:In dat geval stel ik voor een stad te implementeren waar alleen transgenders of mensen die daar open voor staan wonen, en daar een school etc is, dan hoeven ze niet gehaat te worden. Zolang je transgenders laat loslopen in het Nederland van nu is het gevaarlijk.
Welk taboe over mensen met een mentale stoornis? Je ziet jezelf wel als een enorm slachtoffer hèh? In Nederland worden mensen met een mentale stoornis niet als minder gezien. Mensen met een mentale stoornis functioneren doorgaans wel anders en worden dus anders behandeld, maar hieruit spreekt geen intolerantie.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:12 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Nee dat is niet belachelijk als je zou zeggen dat het een mentaal iets is, dan reageren tientallen mensen met gehuil. Alsof een mentale stoornis iets is dat super erg is. Terwijl jij het taboe over transgenders en homo's misschien wilt opheffen wil ik het taboe opheffen van mensen met mentale stoornissen.
Dat ben ik zeker niet met je eens.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:21 schreef voederbietel het volgende:
[..]
In Nederland worden mensen met een mentale stoornis niet als minder gezien.
Als jij denkt dat je alle mensen kan veranderen en iedereen met de neus in dezelfde richting kan krijgen prima, ik weet dat het niet mogelijk is. Er zijn in deze wereld nog steeds nazi's en groepen als de klu klux klan. Als jij denkt dat eruit te krijgen, als jij denkt dat we allemaal elkaars hand kunnen vasthouden en rozen bladeren kunnen strooien dan is het prima.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:21 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Welk taboe over mensen met een mentale stoornis? Je ziet jezelf wel als een enorm slachtoffer hèh? In Nederland worden mensen met een mentale stoornis niet als minder gezien. Mensen met een mentale stoornis functioneren doorgaans wel anders en worden dus anders behandeld, maar hieruit spreekt geen intolerantie.
Vaak is het iets dat buitenstaanders roepen maar begrip voor mensen met stoornissen is er erg weinig. Omdat mensen zich niet in stoornissen kunnen inleven, worden ze maar gezien als lui of uitwreters of als gekken die een mes in je rug steken.quote:
In Nederland worden mensen met een mentale stoornis niet als minder gezien, in ieder geval niet voor de wet. Wel functioneren mensen met een mentale stoornis anders, daarom worden ze ook anders behandeld. Je kan immers niet verwachten van iemand met autisme dat die gene zich sociaal volledig kan aanpassen aan de maatschappij zoals we die nu kennen. Daarom wordt er ook hulp geboden, financieel en medisch.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:24 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat jij de eerste stelling geargumenteerd had.
Er is - zoals Spongeboss stelt - zeker wel sprake van stigmatisering van mensen met psychiatrische ziektes.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:21 schreef voederbietel het volgende:
[..]
In Nederland worden mensen met een mentale stoornis niet als minder gezien.
En daarom alle hoop verliezen?quote:Op zondag 4 mei 2014 12:26 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Als jij denkt dat je alle mensen kan veranderen en iedereen met de neus in dezelfde richting kan krijgen prima, ik weet dat het niet mogelijk is. Er zijn in deze wereld nog steeds nazi's en groepen als de klu klux klan. Als jij denkt dat eruit te krijgen, als jij denkt dat we allemaal elkaars hand kunnen vasthouden en rozen bladeren kunnen strooien dan is het prima.
Als ik je gekwetst heb met die opmerking wil ik graag mijn excuses aanbieden, dat was geenszins de bedoeling.quote:Maar ik zie mezelf niet als een slachtoffer ik zie enkel veel onbegrip. Maar goed dat maakt niet uit we hebben andere levens en anders geleefd, de een ziet dit de ander ziet dat. Ik zie mezelf niet als een slachtoffer ik weet wel dat mensen vaak 9 van de 10 keer niet weten wat schizofrenie is. Genoeg lui die grapjes maken en of schelden met mongool.
Maar goed ik snap niet waarom je opeens op de man moest spelen, jammer, maar goed nu hoef ik ook niet met je te kletsen. Op het moment dat je op de man gaat spelen hoeft het van mij niet meer.
Volgens mij probeer je hiermee indirect op "mijn man" te spelen. Ik kan me best inleven in stoornissen van een ander. Dat ik zelf geen stoornis heb betekend ook totaal niet dat ik dus een buitenstaander ben van stoornissen.quote:Vaak is het iets dat buitenstaanders roepen maar begrip voor mensen met stoornissen is er erg weinig. Omdat mensen zich niet in stoornissen kunnen inleven, worden ze maar gezien als lui of uitwreters of als gekken die een mes in je rug steken.
Hoe individuen aankijken tegen geesteszieken is niet alles bepalend voor de algemene houding van deze maatschappij. In Nederland zijn er tal van mogelijkheden voor behandeling, tal va mogelijkheden van opvang, wordt er financiële bijstand verleend en worden mensen niet opgegeven.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:29 schreef dotKoen het volgende:
Er is - zoals Spongeboss stelt - zeker wel sprake van stigmatisering van mensen met psychiatrische ziektes.
Ik speel niet op de man, wat ik probeer te zeggen is dat mensen in het algemeen andere niet goed kunnen begrijpen. Als men zegt dat ze ergens last van hebben dan roept de ander 'JA MAAR DAT HEB IK OOK!.' Dat hij het in mindere mate heeft, wordt echter niet bij stilgestaan dat is alles wat ik hier probeer te zeggen ik probeer totaal niet op jou af te spelen. Maar goed ik heb er genoeg van het is zeker zo dat mensen met een mentale stoornis een bepaald stigma hebben.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:32 schreef voederbietel het volgende:
[..]
En daarom alle hoop verliezen?Wat is dit nou voor prut argumentatie, er zitten fouten in de maatschappij en dus moeten we de maatschappij maar opgeven?
[..]
Als ik je gekwetst heb met die opmerking wil ik graag mijn excuses aanbieden, dat was geenszins de bedoeling.
Wat ik ermee bedoel te zeggen: dat de wereld niet is zoals jij die graag zou zien is geen reden om dus je handen hiervan af te trekken maar juist een reden om nog mee mee te doen aan de maatschappij. De hoop verliezen en aan de kant gaan zitten is geen oplossing voor een verstoorde maatschappij.
[..]
Volgens mij probeer je hiermee indirect op "mijn man" te spelen. Ik kan me best inleven in stoornissen van een ander. Dat ik zelf geen stoornis heb betekend ook totaal niet dat ik dus een buitenstaander ben van stoornissen.
Ik ervaar dat in mijn omgeving anders, laten we het daar maar op houden.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:37 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ik speel niet op de man, wat ik probeer te zeggen is dat mensen in het algemeen andere niet goed kunnen begrijpen. Als men zegt dat ze ergens last van hebben dan roept de ander 'JA MAAR DAT HEB IK OOK!.' Dat hij het in mindere mate heeft, wordt echter niet bij stilgestaan dat is alles wat ik hier probeer te zeggen ik probeer totaal niet op jou af te spelen. Maar goed ik heb er genoeg van het is zeker zo dat mensen met een mentale stoornis een bepaald stigma hebben.
Ik vind dit een vermoeiend fatalistische gedachten. Je laat alle hoop varen omdat het er nu even niet uitziet zoals je graag zou willen. Je kan wel doe alsof je de wijsheid in pacht hebt, maar dat is niet zo. Ik wil hiermee niet zeggen dat ik dat wel heb, maar beweren dat alles al verloren is, is contraproductief.quote:Betreft opgeven en aan de kant zitten, dat zeg ik niet, ik zeg bouw dan een stad waar die mensen in vrede kunnen leven. Maar dat zou dan meer zoiets zijn van we isoleren ze, maar dat gebeurt niet toch ook? Buitenlanders wonen vaak in schilderswijken etc, het enige heil dat ik erin zie is dat die mensen zich daar fijn kunnen terugtrekken van anderen. Dat jij liever hebt dat iedereen elkaars hand vasthoudt wereldwijd begrijp ik maar het is onmogelijk.
Wat een totaal onzinnige gedachte. Je probeert de voorwaarden aan te passen omdat je er van uit gaat dat het gedrag van mensen vaststaat. Die gedachte gaat de wereld niet veel verder helpen. Tevens is die gedachte volledig achterhaald en bovendien onzinnig. We hebben sinds het ontstaan van de mens best wel aangetoond dat het gedrag van mensen totaal geen statisch gegeven is maar een ontwikkeling.quote:Stel ik wil oorlog stoppen en ik vind een machine uit die alle radars etc nutteloos maakt, en ervoor zorgt dat de navigatie van vliegtuigen het niet meer doet etc, dan pak ik de lucht van iedereen af maar er is geen oorlog per vliegtuig meer, er kunnen geen materialen per vliegtuig worden getransporteerd. Geen aanslagen met vliegtuigen etc. Maar je verliest er de lucht voor in ruil. Wat ik probeer te zeggen is als je iets wilt veranderen moet je altijd iets opofferen.
Je denkt dus dat Syndroom van down genezen kan worden?quote:Op zondag 4 mei 2014 11:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Gewoon been afzetten en hopen dat je alle extra chromosomen te pakken hebt toch?quote:Op zondag 4 mei 2014 12:48 schreef Ro-ald het volgende:
[..]
Je denkt dus dat Syndroom van down genezen kan worden?
Wat vind je van pedofilie dan?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:29 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Juist, homoseksualiteit is ook een ziekte zeker?
quote:Op zondag 4 mei 2014 12:50 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Gewoon been afzetten en hopen dat je alle extra chromosomen te pakken hebt toch?
Ja joh zo gaat dat in deze maatschappij. Mensen trekken zich teveel aan van andere mensen en laten zich daardoor beinvloeden. Ik denk dat er een hoop hetero mannen zijn die eigenlijk tranny's stiekem wel geil vinden, maar daar niet voor uit komen omdat het niet geaccepteerd word door de andere mensen waar zij dagelijks mee omgaan.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:35 schreef Pulzzar het volgende:
Dat FOK! hoofdzakelijk uit autisten bestaat, zou weleens kunnen kloppen, want het inlevingsvermogen is ver te zoeken hier.
Ik denk dat het vooral angst is. Als we in Nederland transseksualiteit gewoon zouden accepteren, is de kans groot dat je als gezonde heteroseksuele man waar helemaal niks mis mee is een keer een vrouw hebt geneukt die vroeger een man was. The horror!!!Als je stoere maten daar achterkomen, gaan ze je uitlachen, uitschelden voor homo en je mannelijkheid is voor altijd weg, want je hebt een vent geneukt! Met die schande zou je misschien niet kunnen leven en dan moet je jezelf maar voor de trein gooien ofzo. Nou ja, dan is het maar beter dat we mensen die doodongelukkig zijn met hun biologische geslacht de kans op een beetje geluk in hun leven te ontnemen.
quote:Op zondag 4 mei 2014 12:50 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Gewoon been afzetten en hopen dat je alle extra chromosomen te pakken hebt toch?
Spijker op z'n kopquote:Op zondag 4 mei 2014 12:52 schreef Solo14 het volgende:
[..]
Ja joh zo gaat dat in deze maatschappij. Mensen trekken zich teveel aan van andere mensen en laten zich daardoor beinvloeden. Ik denk dat er een hoop hetero mannen zijn die eigenlijk tranny's stiekem wel geil vinden, maar daar niet voor uit komen omdat het niet geaccepteerd word door de andere mensen waar zij dagelijks mee omgaan.
Aan de andere kant kom je transseksuelen hier in Nederland amper tegen, dus hoef je er nooit voor uit te komen.
Ja, is dat echt zo populair? Ik kan me het omgekeerde echt niet voorstellen namelijk (vrouwen die geilen op mannen met vagina's.)quote:Op zondag 4 mei 2014 12:53 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Spijker op z'n kop. Al die mannen hier zijn zeker bang dat hun trannyfolder ontdekt wordt
.
Nee dan heb je 2 gaten. Shemales hebben meer neuk mogelijkheden, wat het geil maakt.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:58 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Ja, is dat echt zo populair? Ik kan me het omgekeerde echt niet voorstellen namelijk (vrouwen die geilen op mannen met vagina's.)
Je moest eens wetenquote:Op zondag 4 mei 2014 12:58 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Ja, is dat echt zo populair? Ik kan me het omgekeerde echt niet voorstellen namelijk (vrouwen die geilen op mannen met vagina's.)
Goede redenatie ditquote:Op zondag 4 mei 2014 13:04 schreef Solo14 het volgende:
[..]
Nee dan heb je 2 gaten. Shemales hebben meer neuk mogelijkheden, wat het geil maakt.
Mensen zullen dit ontkennen want ze zijn bang dat ze gay zijn.
Ach, er zullen ook vast wel mannen zijn die het gewoon oprecht niets doet, zo'n transgender/tranny. Het is vervelend en generaliserend als mensen mannen die trannies opwindend vinden ervan beschuldigen gay te zijn, maar net zo vervelend en generaliserend als je claimt dat eigenlijk alle mannen trannies wel opwindend vinden maar het niet durven toe te geven.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:04 schreef Solo14 het volgende:
[..]
Nee dan heb je 2 gaten. Shemales hebben meer neuk mogelijkheden, wat het geil maakt.
Mensen zullen dit ontkennen want ze zijn bang dat ze gay zijn.
En wie bepaalt dan of die persoon financiële en medische bijstand krijgt?quote:Op zondag 4 mei 2014 12:27 schreef voederbietel het volgende:
[..]
In Nederland worden mensen met een mentale stoornis niet als minder gezien, in ieder geval niet voor de wet. Wel functioneren mensen met een mentale stoornis anders, daarom worden ze ook anders behandeld. Je kan immers niet verwachten van iemand met autisme dat die gene zich sociaal volledig kan aanpassen aan de maatschappij zoals we die nu kennen. Daarom wordt er ook hulp geboden, financieel en medisch.
Dat er mensen in de maatschappij zijn die niet kunnen omgaan met mensen met een mentale stoornis is een ander verhaal.
Zelf ervaar ik weinig weerstand wat betreft schizofrenie, nieuwe mensen die ik ontmoet vertel ik het niet eens meer. Grapjes die mensen maken vind ik niet zo erg maar dat mensen denken dat schizofrenie een dubbele persoonlijkheid is vind ik soms wel vervelend.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:26 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Als jij denkt dat je alle mensen kan veranderen en iedereen met de neus in dezelfde richting kan krijgen prima, ik weet dat het niet mogelijk is. Er zijn in deze wereld nog steeds nazi's en groepen als de klu klux klan. Als jij denkt dat eruit te krijgen, als jij denkt dat we allemaal elkaars hand kunnen vasthouden en rozen bladeren kunnen strooien dan is het prima.
Maar ik zie mezelf niet als een slachtoffer ik zie enkel veel onbegrip. Maar goed dat maakt niet uit we hebben andere levens en anders geleefd, de een ziet dit de ander ziet dat. Ik zie mezelf niet als een slachtoffer ik weet wel dat mensen vaak 9 van de 10 keer niet weten wat schizofrenie is. Genoeg lui die grapjes maken en of schelden met mongool.
Maar goed ik snap niet waarom je opeens op de man moest spelen, jammer, maar goed nu hoef ik ook niet met je te kletsen. Op het moment dat je op de man gaat spelen hoeft het van mij niet meer.
[..]
Vaak is het iets dat buitenstaanders roepen maar begrip voor mensen met stoornissen is er erg weinig. Omdat mensen zich niet in stoornissen kunnen inleven, worden ze maar gezien als lui of uitwreters of als gekken die een mes in je rug steken.
Dat is een afweging waarin de politiek, belanghebbende en expert betrokken zijn. Ik ben geen van die drie dus kan je over de exacte besluitvorming niks vertellen. Maar ik kan mij zo voor stellen dat er een bepaald protocol bestaat waarin deze beslissingen genomen worden.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:08 schreef probeer het volgende:
[..]
En wie bepaalt dan of die persoon financiële en medische bijstand krijgt?
Ik vind Spongeboss' eerdere argument nog best wel waardevol en nog steeds van toepassing. Wie bepaalt wanneer er een duizenden euro's kostende behandeling gestart en vergoed wordt, bij iemand met een mentale stoornis/afwijking van het gangbare?
Zoals? Bovendien kan het zijn dat ze niet binnen het protocol vallen.quote:En waarom zijn er dan aandoeningen die minder kosten, iemands leven net zo in hun greep kunnen houden, maar die we niet vergoeden?
Het lijkt me sterk dat we mensen die een geslachtsoperatie willen ondergaan dit moeten verbieden omdat we pedofielen niet castreren. Bovendien zijn er voor pedofielen volgens mij ook tal van behandel- en begeidings mogelijkheden.quote:En waarom vinden we de ene mentale afwijking iets om die persoon met duizenden euro's te helpen, en behandelen we een ander als een monster die absoluut niet naast ons mag wonen en zichzelf maar met een roestig mes moet castreren (ik zeg maar wat nu, maar dat zit denk ik niet heel ver naast de algemene opvatting tov pedofielen)?
Uiteindelijk: hij die betaald.quote:Kortom, wie bepaalt?
Dit ja.quote:Ik weet het antwoord ook wel hoor .. de tijdsgeest, algemeen heersende moraal, cultuur, godsdienst, en als dat allemaal een beetje goed zit, via een mediaoffensief de politiek (want die lui lijken alleen maar bezig met het nieuws van gister ..)
Ja dat kan, maar stel een hetero man date met een shemale. Hij weet niet dat zij dat is en word helemaal verliefd. Het moment komt dat ze seks gaan hebben, ze verteld over dat ze dat is. Dan worden de opties voor de man heus wel opengehouden. Zeker omdat veel vrouwen hier zoveel waarde hechten aan seks en moeilijk doen. Voor mannen is seks gewoon seks. Als het er maar uit ziet als een vrouw.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:07 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Ach, er zullen ook vast wel mannen zijn die het gewoon oprecht niets doet, zo'n transgender/tranny. Het is vervelend en generaliserend als mensen mannen die trannies opwindend vinden ervan beschuldigen gay te zijn, maar net zo vervelend en generaliserend als je claimt dat eigenlijk alle mannen trannies wel opwindend vinden maar het niet durven toe te geven.
Ik zou me wel aardig voor de gek gehouden voelen als mijn date ook staand kan plassen en dat niet verteld.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:22 schreef Solo14 het volgende:
[..]
Ja dat kan, maar stel een hetero man date met een shemale. Hij weet niet dat zij dat is en word helemaal verliefd. Het moment komt dat ze seks gaan hebben, ze verteld over dat ze dat is. Dan worden de opties voor de man heus wel opengehouden. Zeker omdat veel vrouwen hier zoveel waarde hechten aan seks en moeilijk doen. Voor mannen is seks gewoon seks. Als het er maar uit ziet als een vrouw.
Je hoeft niet gelijk in je reet genomen te worden.
Dan heb je een heeeele goede shemale te pakken.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:24 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik zou me wel aardig voor de gek gehouden voelen als mijn date ook staand kan plassen en dat niet verteld.
Persoonlijk vind het ik het nogal raar als je zoiets ingrijpendst voor je houdt als je een relatie aangaat.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:25 schreef Solo14 het volgende:
[..]
Dan heb je een heeeele goede shemale te pakken.
Omdat het niet geaccepteerd word kunnen zij zich er ook voor schamen.
Ik denk dat je mannen hiermee wel te kort doet. Ik denk dat er nog een hoop mannen zijn die waarde hechten aan eerlijkheid en openheid en zich behoorlijk bedrogen zouden voelen door zo'n situatie. ''Voor mannen is seks gewoon seks'' - ja, mannen zijn wat betreft seks minder gecompliceerd dan vrouwen, en kunnen emotie en seks beter scheiden, gaan beter om met seks buiten relaties etc. Maar dat betekent toch echt niet dat het merendeel van de mannen in de situatie die jij schetst, ''boeiend, seks is seks, lekker toch'' zouden zeggen. Mannen hebben ook bepaalde voorkeuren en verwachtingen, in ieder geval meer dan ''als ik er mijn piemel maar in kan steken'', zoals jij doet voorkomen.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:22 schreef Solo14 het volgende:
[..]
Ja dat kan, maar stel een hetero man date met een shemale. Hij weet niet dat zij dat is en word helemaal verliefd. Het moment komt dat ze seks gaan hebben, ze verteld over dat ze dat is. Dan worden de opties voor de man heus wel opengehouden. Zeker omdat veel vrouwen hier zoveel waarde hechten aan seks en moeilijk doen. Voor mannen is seks gewoon seks. Als het er maar uit ziet als een vrouw.
Je hoeft niet gelijk in je reet genomen te worden.
Oké, een voorbeeld. Dat Catfish programma. Mensen doen zich voor alsof ze iemand anders zijn om zich geliefd te voelen. Ze zijn eenzaam, schamen zich en worden naar beneden gehaald in de maatschappij.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:26 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Persoonlijk vind het ik het nogal raar als je zoiets ingrijpendst voor je houdt als je een relatie aangaat.
Waarvan is dit precies een voorbeeld? Liegen?quote:Op zondag 4 mei 2014 13:32 schreef Solo14 het volgende:
[..]
Oké, een voorbeeld. Dat Catfish programma. Mensen doen zich voor alsof ze iemand anders zijn om zich geliefd te voelen. Ze zijn eenzaam, schamen zich en worden naar beneden gehaald in de maatschappij.
Dat is toch eigenlijk hetzelfde maar nog erger.
Over dat verhaal dat shemale niet verteld dat ze dat is totdat ze verder willen gaan. Het is misschien nooit aan bod gekomen.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:33 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarvan is dit precies een voorbeeld? Liegen?
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:53 schreef MichaelScott het volgende:
>>>/pol/quote:Op zondag 4 mei 2014 13:40 schreef ElderPledge het volgende:
Bovendien zie ik transgenders als geestesziek. In plaats van aan het lichaam sleutelen kan zo iemand beter in therapie. Geslachtsoperaties vind ik even ziek als de nosejobs van Michael Jackson of die ene vrouw die zichzelf in een kat wil veranderen.
quote:Op zondag 4 mei 2014 13:40 schreef ElderPledge het volgende:
Bovendien zie ik transgenders als geestesziek. In plaats van aan het lichaam sleutelen kan zo iemand beter in therapie. Geslachtsoperaties vind ik even ziek als de nosejobs van Michael Jackson of die ene vrouw die zichzelf in een kat wil veranderen.
Och och, als programma zogenaamd tolerant willen doen en dan op straat zeggen "tis een man".....quote:Op zondag 4 mei 2014 09:44 schreef Gewas het volgende:
Kwam net deze video tegen op Youtube. Vooral leuk als ze die foto van Romy aan mensen op straat laten zien.
[ afbeelding ]
Prachtige vrouw geworden.
Oké ik was wel heel kort door de bocht, maar het was maar een voorbeeld. Natuurlijk heeft iedereen wel zijn eigen mening en kijk op dit onderwerp, maar dat wil niet zeggen dat dat zwaar beïnvloed kan zijn geworden door anderen.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:32 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Ik denk dat je mannen hiermee wel te kort doet. Ik denk dat er nog een hoop mannen zijn die waarde hechten aan eerlijkheid en openheid en zich behoorlijk bedrogen zouden voelen door zo'n situatie. ''Voor mannen is seks gewoon seks'' - ja, mannen zijn wat betreft seks minder gecompliceerd dan vrouwen, en kunnen emotie en seks beter scheiden, gaan beter om met seks buiten relaties etc. Maar dat betekent toch echt niet dat het merendeel van de mannen in de situatie die jij schetst, ''boeiend, seks is seks, lekker toch'' zouden zeggen. Mannen hebben ook bepaalde voorkeuren en verwachtingen, in ieder geval meer dan ''als ik er mijn piemel maar in kan steken'', zoals jij doet voorkomen.
Een seksuele interesse in, of zelfs voorkeur voor transseksuelen (of trannies of hoe je het ook noemt) is verder echt prima. Ik snap alleen niet die dwangmatigheid waarmee men probeert dit op alle mannen te betrekken. Bovendien is kijken naar porno echt totaal iets anders dan openstaan voor dingen in de realiteit.
Whisky of Wodka?quote:Op zondag 4 mei 2014 13:40 schreef ElderPledge het volgende:
Ga ergens anders trollen ziek ventje.quote:
Niet volgens haar genen.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Och och, als programma zogenaamd tolerant willen doen en dan op straat zeggen "tis een man".....![]()
Nee domme doos, ze was alleen qua lichaam een man. Ze is nu op en top vrouw.
Ik troll niet. Ik ben bloedserieus. Ik vind het abnormaal dat mensen aan een gezond lichaam sleutelen.quote:
Stiekeme trannyfapper gespot.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |