90-jarige krijgen vaak geen peperdure operaties meerquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:54 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee, mijn redenatie is dat kosten geen reden zouden mogen zijn om iemand met een heel leven voor zich te helpen als we ook 90-jarige dure operaties verschaffen die slecht enkele maanden het leven verengen
Dat gebeurd nog steeds want je mag die behandeling niet weigeren.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:50 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Volgens mij gebeurt dat sowieso al niet meer hoor.
Vaak zat dat mensen te horen krijgen dat ze ergens te oud voor zijn. Vaak terecht, maar wat als de bejaarde in kwestie nog zelfstandig met zijn vrouw in een seniorenwoninkje woont, en met een operatie weer jaren vooruit kan? Een huwelijk van 50 jaar oud vroegtijdig laten eindigen omdat het teveel kost?
Het is een verschrikkelijk dilemma, die zorgkosten, want leven in het verkeerde lichaam lijkt me een hel.. net als ongewenst kinderloos zijn, of een kanker hebben waar in NL geen behandeling voor is..
Dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:55 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat gebeurd nog steeds want je mag die behandeling niet weigeren.
Nee je argumentatie loopt spaak en je mening is gebaseerd op pure ignorantiequote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:54 schreef haan33 het volgende:
[..]
lees nou is goed, ik heb er prima begrip voor. Maar ik heb zo mijn meningen over bepaalde stoornissen en hoe het zich tot uiting laat komen
Bron?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:55 schreef haan33 het volgende:
[..]
90-jarige krijgen vaak geen peperdure operaties meer
grappig iemand die pvv stemt en zo graag waarde hecht aan dat iedereen maar wat mag roepen en schreeuwen onder het mom 'mening' die dan mij komt vertellen dat mijn mening op ignorantie is gebaseerdquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:57 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee je argumentatie loopt spaak en je mening is gebaseerd op pure ignorantie
Geef dan eens bronnen, ik wacht ook nog steeds.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:00 schreef haan33 het volgende:
[..]
grappig iemand die pvv stemt en zo graag waarde hecht aan dat ie maar wat mag roepen en schreeuwen onder het mom 'mening' die dan mij komt vertellen dat mijn mening op ignorantie is gebaseerd
media en cijfertjes zeggen niks, mijn opa kon een kunstheup krijgen op zijn 93e maar kreeg hem niet omdat hij toch binnen 3 jaar zou sterven aan zijn ziekte, maar ik kan het mishebben over dat dit altijd gebeurtquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Geef dan eens bronnen, ik wacht ook nog steeds.
Ik heb het over je boulimia verhaaltje.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:03 schreef haan33 het volgende:
[..]
media en cijfertjes zeggen niks, mijn opa kon een kunstheup krijgen op zijn 93e maar kreeg hem niet omdat hij toch binnen 3 jaar zou sterven aan zijn ziekte, maar ik kan het mishebben over dat dit altijd gebeurt
Je mag alles roepen, zeggen en vinden, maar excuseer mij als ik je door een gebrek aan bronnen en behoorlijke argumentatie niet serieus neem.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:00 schreef haan33 het volgende:
[..]
grappig iemand die pvv stemt en zo graag waarde hecht aan dat iedereen maar wat mag roepen en schreeuwen onder het mom 'mening' die dan mij komt vertellen dat mijn mening op ignorantie is gebaseerd
dat is jouw mening om mij niet serieus te nemenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:05 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je mag alles roepen, zeggen en vinden, maar excuseer mij als ik je door een gebrek aan bronnen en behoorlijke argumentatie niet serieus neem.
Ok. Uitgeluld. Dag hoorquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:07 schreef haan33 het volgende:
[..]
dat is jouw mening om mij niet serieus te nemen
Volgens mij is het een feit dat hij jou niet serieus neemt.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:07 schreef haan33 het volgende:
[..]
dat is jouw mening om mij niet serieus te nemen
Ja of dat ze voor de trein springenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:18 schreef ChickenMan het volgende:
Ik snap het probleem niet helemaal met dat betalen. Beter dat je dit even vergoed krijgt dan evt jarenlange psychische hulp.
Precies.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:18 schreef ChickenMan het volgende:
Ik snap het probleem niet helemaal met dat betalen. Beter dat je dit even vergoed krijgt dan evt jarenlange psychische hulp.
Ja, want dan moet de psychische hulp voor de machinist inderdaad weer vergoed worden.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:19 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Ja of dat ze voor de trein springen
Wat voor medicatie bedoel je dan?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:05 schreef John5 het volgende:
[..]
Daarom, medicatie voor transgenders ipv operaties. Patiënten met b.v. body integrity identity disorder worden ook niet geholpen door hun been/ arm etc. dan maar te amputeren.
Ik heb weleens gelezen dat de hersenen van transgenders ook echt anders zijn dan 'normale' mensen (dus van het geslacht dat ze willen zijn).quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij 1:10 legt ze uit hoe dit zit, hoe dat hersendeel/stofje heet weet ik ook zo even niet, maar het verklaard goed waarom kinderen al bij zeer jonge leeftijd afwijkend gender-gedrag vertonen. Word vaak gezegd : Hoe kan je zo ingewikkeld iets nu op zo'n jonge leeftijd weten?? Dat weten ze ook niet. Dat voelen/beleven ze.
Dit is onderzocht bij transgenders die hun lichaam ter beschikking hebben gesteld voor de wetenschap. Slechts 1 op de 20 kinderen die bij VUmc aanmelden bij genderpoli, blijkt echt genderdysfoor te zijn.
Dat er mensen zijn die tegen deze ziektekosten vergoeding zijn, snap ik ergens nog wel. Het lijkt een cosmetische ingreep, maar het is meer een psychische ingreep.
Vele transgenders komen voor, tijdens en na het traject in de ww, wia of ziektewet. Slechts een handje vol transgenders behoud zijn/haar baan tijdens de transitie. Ze kunnen niet normaal functioneren in de maatschappij, wegens grote onzekerheid, desfunctioneren op het werk en ga zo maar door.
Wat levert de staat op om iemand ongelukkig te laten en een permanente uitkeringsgerechtigde te maken, of iemand het geluk te geven met een goede kans terug te keren in de maatschappij, met baan of vrijwilligers werk?
quote:Op zondag 4 mei 2014 09:18 schreef Meike26 het volgende:
Klopt, zo'n 7 jaar geleden een leuke kinder-docu over genderdysforie geweest. Het meisje in de hoofdrol, Luus, is nu dus al 19
Thanks voor de uitleg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij 1:10 legt ze uit hoe dit zit, hoe dat hersendeel/stofje heet weet ik ook zo even niet, maar het verklaard goed waarom kinderen al bij zeer jonge leeftijd afwijkend gender-gedrag vertonen. Word vaak gezegd : Hoe kan je zo ingewikkeld iets nu op zo'n jonge leeftijd weten?? Dat weten ze ook niet. Dat voelen/beleven ze.
Dit is onderzocht bij transgenders die hun lichaam ter beschikking hebben gesteld voor de wetenschap. Slechts 1 op de 20 kinderen die bij VUmc aanmelden bij genderpoli, blijkt echt genderdysfoor te zijn.
Dat er mensen zijn die tegen deze ziektekosten vergoeding zijn, snap ik ergens nog wel. Het lijkt een cosmetische ingreep, maar het is meer een psychische ingreep.
Vele transgenders komen voor, tijdens en na het traject in de ww, wia of ziektewet. Slechts een handje vol transgenders behoud zijn/haar baan tijdens de transitie. Ze kunnen niet normaal functioneren in de maatschappij, wegens grote onzekerheid, desfunctioneren op het werk en ga zo maar door.
Wat levert de staat op om iemand ongelukkig te laten en een permanente uitkeringsgerechtigde te maken, of iemand het geluk te geven met een goede kans terug te keren in de maatschappij, met baan of vrijwilligers werk?Dit is idd wat ik tot nu toe ongeveer begrepen had.
Ben het verder ook met je eens.
quote:Op zondag 4 mei 2014 09:20 schreef killfrenzy het volgende:
Smerige "mensen". Beste oplossing is om ze in te laten slapen
Ben jij een keer misbruikt door een transgender?quote:Op zondag 4 mei 2014 10:33 schreef MichaelScott het volgende:
Het ergste vind ik nog dat ze waarschijnlijk niet eerlijk zullen zijn tegen hun partners omdat ze echt geloven dat ze een vrouw zijn.
Nee, jij wel?quote:Op zondag 4 mei 2014 10:34 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ben jij een keer misbruikt door een transgender?
Over het algemeen zullen ze partners zoeken die niet zo bekrompen zijn als jij.quote:Op zondag 4 mei 2014 10:33 schreef MichaelScott het volgende:
Het ergste vind ik nog dat ze waarschijnlijk niet eerlijk zullen zijn tegen hun partners omdat ze echt geloven dat ze een vrouw zijn.
Nee, maar ik geef ook geen blijk van een enorme onderhuids haat tegenover een fenomeen waar ik werkelijk geen last van kan hebben.quote:
Een kinderwens hebben is inderdaad bekrompen.quote:Op zondag 4 mei 2014 10:36 schreef Semisane het volgende:
[..]
Over het algemeen zullen ze partners zoeken die niet zo bekrompen zijn als jij.
Heb je ook zo'n hekel aan mensen die onvruchtbaar zijn?quote:Op zondag 4 mei 2014 10:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Een kinderwens hebben is inderdaad bekrompen.
Wat de neuk heeft dat er nou mee te maken.quote:Op zondag 4 mei 2014 10:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Een kinderwens hebben is inderdaad bekrompen.
Er zit nogal een verschil tussen:quote:Op zondag 4 mei 2014 10:37 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Heb je ook zo'n hekel aan mensen die onvruchtbaar zijn?
Heb je een keer een vriendje gehad die liever vrouw wou zijn dan?quote:Op zondag 4 mei 2014 10:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen:
'Schat, ik kan geen kinderen krijgen omdat ik onvruchtbaar ben'
en
'Schat, ik kan geen kinderen krijgen omdat ik eigenlijk een man ben'
Dit is vast een hele schok voor je maar ik val niet op mannen.quote:Op zondag 4 mei 2014 10:42 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Heb je een keer een vriendje gehad die liever vrouw wou zijn dan?
Oh ja inderdaad, want transgenders gaan wachten om te vertellen dat ze transgenders zijn pas op het moment dat het krijgen van kinderen te spraken komt. Daar staan ze om bekent.quote:Op zondag 4 mei 2014 10:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen:
'Schat, ik kan geen kinderen krijgen omdat ik onvruchtbaar ben'
en
'Schat, ik kan geen kinderen krijgen omdat ik eigenlijk een man ben'
Je hebt een hekel aan transgenders omdat het tegen natuurlijk is en dan ben je zelf homoseksueel?quote:Op zondag 4 mei 2014 10:45 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dit is vast een hele schok voor je maar ik val niet op mannen.
Snij jezelf niet te diep.
Ah, dus daarom zijn er voldoende draadjes te vinden met omgebouwden die het niet willen vertellen en dat voor zichzelf willen goedpraten.quote:Op zondag 4 mei 2014 10:46 schreef Semisane het volgende:
[..]
Oh ja inderdaad, want transgenders gaan wachten om te vertellen dat ze transgenders zijn pas op het moment dat het krijgen van kinderen te spraken komt. Daar staan ze om bekent.![]()
Zoals ik al aangaf, maak je niet druk transgenders zullen partners zoeken die een stuk minder bekrompen zijn dan jij. Je zit "safe".
Goddomme, je bent ook nog vast trots op je oneindige onwetendheid en bekrompenheid. Dat is nog het meest trieste er aan.
FOK! als referentie gebruiken is nog wel het meest triestequote:Op zondag 4 mei 2014 10:49 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ah, dus daarom zijn er voldoende draadjes te vinden met omgebouwden die het niet willen vertellen en dat voor zichzelf willen goedpraten.
R&P / Vertellen dat je Trans bent
Het is trouwens bekend met een d.
Partners die midden in een relatie spontaan een vrij zwaar bericht hebben over geaardheid moet jou toch wel bekend voorkomen of niet?quote:Op zondag 4 mei 2014 10:49 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ah, dus daarom zijn er voldoende draadjes te vinden met omgebouwden die het niet willen vertellen en dat voor zichzelf willen goedpraten.
R&P / Vertellen dat je Trans bent
Het is trouwens bekend met een d.
Voor die ene maand dat jij werk hebt een de andere 11 en uitkering moet jij niet klagen over belastingeldtrekkers.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:18 schreef haan33 het volgende:
Omdat ik niet ga betalen voor iemand die iemand anders wil zijn
Meebetalen aan zieken behandelen oke, maar hier betalen ze maar lekker zelf voor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |