Daar zit je verkeerd als je transgenders helpt omdat ze zich niet prettig voelen in hun eigen lichaam wat moeten mensen met huidziektes dan wel niet zeggen? Nu zeggen ze als je transgender bent helpen we je als je een huidziekte hebt heb je pech en wordt je maar ontweken op straat alsof je lepra hebt.quote:
Ja ik weet dat dat gebeurt. Een neef van me (of nichtquote:Op zondag 4 mei 2014 11:50 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Hoewel een leuke gedachte ga je er van uit dat die defragmentatie niet al uitgevoerd is bij transgenders voordat ze geopereerd worden.
Het is niet zo dat als je 's maandags het ziekenhuis binnen gaat je dinsdag als een vrouw naar buiten komt. Het is een langjarig traject, je wordt geëvalueerd door een aantal psychologen en er is een gedwongen bedenktijd.
Jouw redenatie gaat er vanuit dat dit niet gebeurd en bovendien biedt je geen inzichten over wat te doen als daadwerkelijk vastgesteld is dat psychische behandeling geen soelaas biedt. Sterker nog, je stelt alleen maar vast dat transeksualiteit een afwijking is van het normale (wat iedereen met je eens zal zijn) en velt vervolgens een waardeoordeel; het is onnatuurlijk dus slecht (wat ik totaal niet met je eens kan zijn).
Klopt. Beter gewoon tot hun nek in het zand begraven en dan met stenen gaan gooien tot de ziekte weg is hé.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:53 schreef Confetti het volgende:
Typisch Nederlands. Tolerant richting de meest gekke mensen. Die mensen hebben allemaal een ziekelijke stoornis, probeer daar eens wat aan te doen ipv een ziekte te accepteren.
Trans zijn is niet ok. Syndroom van down is niet ok. Een verstandelijke handicap is niet ok.
Ziektes moet je bestrijden, niet accepteren.
http://www.vitiligo.nl/ve(...)in-basisverzekering/ Gaat wat in tegen je beweringen over vergoedingen maar ik heb er verder geen verstand van.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:53 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Nee ik zeg alleen als je uitgaat van het ongelukkig zijn in een lichaam. Dan geldt dat ook voor mijn huidziekte. Verder zal ik geen zelfmoord plegen als ik eraan behandeld ben. Dit puur omdat mijn gezicht gewoon weer normaal is. Nu moet ik dagelijks met mensen dealen die met een boog om me heen lopen omdat ze denken dat het besmettelijk is, dat is niet tof. Maar goed wie ben ik.
Dit soort gedachtes hebben is ook wel redelijk gestoord. Je weet dus wat je te doen staat.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:53 schreef Confetti het volgende:
Typisch Nederlands. Tolerant richting de meest gekke mensen. Die mensen hebben allemaal een ziekelijke stoornis, probeer daar eens wat aan te doen ipv een ziekte te accepteren.
Trans zijn is niet ok. Syndroom van down is niet ok. Een verstandelijke handicap is niet ok.
Dat hij of zij niet gezond is. Dat zo iemand genezen moet worden. Doe niet zo raar.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:54 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Wat is er mis met een iemand die een verstandelijke beperking heeft?
http://articles.latimes.c(...)transgender-20140127quote:Op zondag 4 mei 2014 11:56 schreef voederbietel het volgende:
[..]
http://www.vitiligo.nl/ve(...)in-basisverzekering/ Gaat wat in tegen je beweringen over vergoedingen maar ik heb er verder geen verstand van.
Maar goed, dat jij het idee hebt dat je belet wordt om gelukkig te zijn is, in mijn ogen, geen goede argumentatie om een andere hierin te beletten.
Dat kan dus niet, het komt bij mensen voor en mensen zijn natuurlijk, dus is het per definitie natuurlijk.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:55 schreef hearmeout het volgende:
Onnatuurlijk vind ik het inderdaad wel nog steeds, slecht niet.
Denken dat iemand genezen kan worden van het syndroom van downquote:Op zondag 4 mei 2014 11:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat hij of zij niet gezond is. Dat zo iemand genezen moet worden. Doe niet zo raar.
Hetzelfde geldt voor transgenders. Beter investeren in medicatie en psychische hulp dan toegeven aan de ziekte.
Natuurlijk wel. Gewoon hard genoeg bidden.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:58 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Denken dat iemand genezen kan worden van het syndroom van down. Achterlijke idioot
.
Ironisch genoeg krijgen transgenders dus ook uitgebreide psychische hulp en een sloot aan medicatie. De operatie is het allerlaatste puzzelstukje dat tot "genezing" leid. Ben dus blij dat je achter de behandeling staat. Hoewel je te doen en onwetend bent om dat te beseffen waarschijnlijkquote:Op zondag 4 mei 2014 11:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat hij of zij niet gezond is. Dat zo iemand genezen moet worden. Doe niet zo raar.
Hetzelfde geldt voor transgenders. Beter investeren in medicatie en psychische hulp dan toegeven aan de ziekte.
In dat artikel worden de variabelen genoemd waardoor deze mensen zelfmoordpogingen ondernomen hebben. Die variabele is niet die operatie of de daadwerkelijke transseksualiteit.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:58 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
http://articles.latimes.c(...)transgender-20140127
Jij spreekt over geluk alsof het allemaal rozenvelden zijn etc.
Even transgender people at comparatively "low" risk were still much more likely to have attempted suicide than the general population, they wrote, with "lows" often ranging from 30% to 40%. Transgender and gender-nonconforming people who had gotten graduate degrees, for instance, had a lifetime risk of attempting suicide of 31% -- lower than less-educated transgender people, but still astoundingly high.
Geluk en verhinderen... Dat vind ik lastig, ten eerste wie ben jij om de poort naar het geluk open te zetten? Jij gaat er hier van uit dat wat hier gedaan wordt juist is. Ik zeg dat het een gevaarlijk terrein is waar meer onderzoek naar gedaan mag en moet worden.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:01 schreef voederbietel het volgende:
[..]
In dat artikel worden de variabelen genoemd waardoor deze mensen zelfmoordpogingen ondernomen hebben. Die variabele is niet die operatie of de daadwerkelijke transseksualiteit.
En dan alsnog: wie ben jij om een ander z'n zoektocht naar geluk te verhinderen?
quote:Op zondag 4 mei 2014 12:02 schreef Spongeboss het volgende:
Het is natuurlijk de vraag of het fenomeen in het verkeerde lichaam geboren eerder daadwerkelijk bestaat of inderdaad een mentale stoornis is. Dat zou zomaar kunnen, alleen dan los je niets op dan stel je enkel vast wat het is. En zelfs als het een mentale stoornis is moet niet iedereen huilie huilie gaan doen, want er zijn zat mensen met mentale stoornissen in de wereld.
Huillie huilliequote:Op zondag 4 mei 2014 12:02 schreef Spongeboss het volgende:
Het is natuurlijk de vraag of het fenomeen in het verkeerde lichaam geboren eerder daadwerkelijk bestaat of inderdaad een mentale stoornis is. Dat zou zomaar kunnen, alleen dan los je niets op dan stel je enkel vast wat het is. En zelfs als het een mentale stoornis is moet niet iedereen huilie huilie gaan doen, want er zijn zat mensen met mentale stoornissen in de wereld.
De scheiding tussen mentale en somatische stoornissen helpt hier niet zo veel, uiteindelijk zijn al die stoornissen het product van het lichaam, omdat het brein daar deel van uit maakt.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:02 schreef Spongeboss het volgende:
Wat is daar mis mee? Wil je nu zeggen dat iedereen met een mentale stoornis minder is dan een transgender? Onder mentale stoornis verstaan we veelal 'anders dan het gemiddelde.' Maar prima ik zie het al je hebt geen respect voor mensen met een mentale stoornis want die zijnquote:
Je bewering over huilie huilie doen is belachelijk, dat weet jezelf net zo goed als ik.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:08 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Wil je nu zeggen dat iedereen met een mentale stoornis minder is dan een transgender? Onder mentale stoornis verstaan we veelal 'anders dan het gemiddelde.' Maar prima ik zie het al je hebt geen respect voor mensen met een mentale stoornis want die zijn
Nee dat is niet belachelijk als je zou zeggen dat het een mentaal iets is, dan reageren tientallen mensen met gehuil. Alsof een mentale stoornis iets is dat super erg is. Terwijl jij het taboe over transgenders en homo's misschien wilt opheffen wil ik het taboe opheffen van mensen met mentale stoornissen.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:10 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je bewering over huilie huilie doen is belachelijk, dat weet jezelf net zo goed als ik.
Oh jee. Je gaat zelf altijd verkleed over straat? Zo fel.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:53 schreef Confetti het volgende:
Ik zet de poort naar geluk niet open. Ik belet andere mensen niet hun geluk na te streven, dat is iets totaal anders. Ik ga er niet vanuit dat wat hier gedaan wordt juist is, ik ga er vanuit dat andere mensen in staat zijn voor zichzelf te bepalen wat hun juist lijkt.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:02 schreef Spongeboss het volgende:
Geluk en verhinderen... Dat vind ik lastig, ten eerste wie ben jij om de poort naar het geluk open te zetten? Jij gaat er hier van uit dat wat hier gedaan wordt juist is. Ik zeg dat het een gevaarlijk terrein is waar meer onderzoek naar gedaan mag en moet worden.
Je hoeft me hier zeker niet in te volgen, sterker nog, kritische blikken juich ik enkel toe, er wordt genoeg gekeken met een valse blik. Maar wederom laat je blijken totaal geen inzicht te hebben in de hoeveelheid onderzoek die er gedaan wordt.quote:Dat jij er 100% voor bent is prima, maar waarom zou ik jou daar in moeten volgen wie ben jij om mij te zeggen wat ik moet vinden? Ik vind het gewoon gevaarlijk en er is vrij weinig over bekend en vrij weinig onderzoek naar.
Wie ben jij om te bepalen of een in elkaar geslagen transgender niet gelukkig is met zijn/haar keuze een geslachtsoperatie te ondergaan? Bovendien lijkt het me niet handig om dit soort operaties te verbieden omdat er andere mensen zijn die de wet overtreden.quote:En uiteindelijk kun je niet iedereen redden, zolang er mensen zijn die transgenders in elkaar slaan etc, zal het ze niet gelukkiger maken. En je kunt niet iedereen redden als je moest kiezen tussen vluchtelingen aannemen of transgenders opereren welke van de twee zou je kiezen als je moest?
Dat we niet iedereen kunnen helpen is een heel slecht argument om dan dus transgenders niet te helpen. Bovendien snap ik niet goed wat Afrika te maken heeft met transgenders.quote:En daar zit hem het probleem je kunt niet iedereen helpen en iedereen gelukkig maken, als je dat wilt doen heb je al een hele lange achterstand ten opzichte van Afrika etc. Dus tja wie ben jij, wie ben ik?
Waarom moet je je dit afvragen? Het is toch zeker niet aan mij om zo'n ingrijpende keuze te maken voor anderen? Los van het feit dat deze argumentatie wederom echt geen sodemieter uit te staan heeft met het onderwerp zijn er in SA zat homoseksuelen. Bovendien kies je niet voor seksualiteit. Bovendien heb jij echt niet de verantwoordelijkheid over mensen 'loslaten in een gebied', wie denk je wel niet wie je bentquote:Ik blijf erbij het is een gevaarlijk gebied jij mag het prachtig vinden en duimen voor die mensen maar als ze 5 jaar later dood zijn, ik weet niet. Dan zou ik me toch eens achter de oren kratsen. In Saoedi Arabië ga je ook niet homo zijn, en een zoutwater vis plaats je niet in zoet water je moet je daarom afvragen is het gebied waarin ik iemand loslaat goed?
Zullen we er dan ook gelijk een muur omheen bouwen?quote:In dat geval stel ik voor een stad te implementeren waar alleen transgenders of mensen die daar open voor staan wonen, en daar een school etc is, dan hoeven ze niet gehaat te worden. Zolang je transgenders laat loslopen in het Nederland van nu is het gevaarlijk.
Welk taboe over mensen met een mentale stoornis? Je ziet jezelf wel als een enorm slachtoffer hèh? In Nederland worden mensen met een mentale stoornis niet als minder gezien. Mensen met een mentale stoornis functioneren doorgaans wel anders en worden dus anders behandeld, maar hieruit spreekt geen intolerantie.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:12 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Nee dat is niet belachelijk als je zou zeggen dat het een mentaal iets is, dan reageren tientallen mensen met gehuil. Alsof een mentale stoornis iets is dat super erg is. Terwijl jij het taboe over transgenders en homo's misschien wilt opheffen wil ik het taboe opheffen van mensen met mentale stoornissen.
Dat ben ik zeker niet met je eens.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:21 schreef voederbietel het volgende:
[..]
In Nederland worden mensen met een mentale stoornis niet als minder gezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |