abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139545420
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:34 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Het enige probleem met transgenders is, begin je voor de pubertijd dan kun je er nog uitzien als een mooie vrouw, maar omdat je het voor de pubertijd doet is het gevaarlijk voor de groei etc.

Doe je het na de pubertijd zul je nooit meer een sexy vrouw worden en dan krijg je die tokkies die je naroepen en grappen maken, waardoor je in een grote depressie terecht kan komen. Het is niet zonder risico's. Dit is het enige probleem dat ik zie.
Daarom vind ik dat het uit de taboesfeer moet raken. Als iemand zich op jongere leeftijd al van bewust is dan is er weinig schade toegebracht.
  zondag 4 mei 2014 @ 11:37:18 #202
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_139545435
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:34 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Hun keuze.
Dat is uiteraard zo maar ik weet niet of hier voorlichting in bestaat dat artsen geven. Dat is mijn enige probleem ermee, de inlichtingen. Verder moeten ze het zelf weten. Ik maak me alleen zorgen om de inlichting die de mensen krijgen en of de doktoren daar echt zitten met hart voor de patient of hun yacht proberen af te betalen.

quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:36 schreef GhpH het volgende:

[..]

Daarom vind ik dat het uit de taboesfeer moet raken. Als iemand zich op jongere leeftijd al van bewust is dan is er weinig schade toegebracht.
Juist wel als jij jong aan hormonen van een ander geslacht gaat krijgen dan raakt je hele lichaam in de war.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_139545437
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:34 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Het enige probleem met transgenders is, begin je voor de pubertijd dan kun je er nog uitzien als een mooie vrouw, maar omdat je het voor de pubertijd doet is het gevaarlijk voor de groei etc.

Doe je het na de pubertijd zul je nooit meer een sexy vrouw worden en dan krijg je die tokkies die je naroepen en grappen maken, waardoor je in een grote depressie terecht kan komen. Het is niet zonder risico's. Dit is het enige probleem dat ik zie.
maar doen ze het niet dan worden ze zeker depressief omdat ze in een verkeerd lichaam zitten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_139545439
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je druk maken om de kosten :')

Maak je maar druk om de kosten voor autistische fokkers die thuis zitten met een wajong. Dat is namelijk een veel grotere groep dan het handjevol mensen dat van geslacht wil veranderen en ze kosten veeeeel meer want de groep wajongfokkers worden op mijn kosten onderhouden tot hun dood.
Dit is precies wat ik dacht. Maar dan krijg je weer types als voederbietel die vinden dat het aantal parasieten te klein is om een vergelijking te stellen.
pi_139545445
quote:
4s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:29 schreef Semisane het volgende:

[..]

Je kan deze mening hebben, maar het is gewoon botweg aangetoond dat het verder gaat dan een psychische aandoening.

De totale kosten om deze mensen te helpen valt in het niet op de totale zorgkosten en de redenen om deze mensen niet te helpen komen niet verder dan: "Het hoort niet", "het is enkel een psychische afwijking" wat aantoonbaar niet waar is, "het kost te veel" uiteraard zonder aan te geven waar dat "te veel" in zit, want dat is te lastig, "Het komt niet voor in de natuur" Jawel, de mens is natuur dus het komt per definitie voor in de natuur, "Dieren doen dit niet" [sub]Dieren doen zoveel niet, daarbij schort het aan de mogelijkheden die de mens wel heeft]/sub] etc etc, geen van dit soort redenen snijd werkelijk hout.

Uiteindelijk komt het er op neer, waarom zou je deze mensen die kennelijk geholpen kunnen worden, waardoor ze een voor hen beter leven krijgen niet willen helpen?

Doe een ander niet aan wat je zelf ook niet wilt ondergaan. Als je ooit een ingreep nodig hebt en ook al dient het niet direct de maatschappij en kost het veel geld, dan gun ik je die behandeling ook, gewoon omdat het jouw leven beter maakt en het medisch mogelijk is. :)

Niet zo afgunstig zijn.

En nee het is niet gezonder voor de transgender om maar "gewoon te accepteren" dat ze in een verkeerd lichaam zitten. De behandelingen zijn ontwikkeld juist omdat men weet dat transgenders veel baat hebben met zo'n behandeling.
Ik ben op zich niet afgunstig en heb ook nergens gezegd dat ze van mij geen operatie / geslachtsverandering mogen ondergaan. Sterker nog, als het echt niet meer anders kan, dan stimuleer ik dat zelfs.

Maar dat neemt niet weg dat we hier allemaal moeten gaan doen alsof het normaal en natuurlijk is, 'want wij zijn ook een dier dus natuurlijk'.
Wij zijn een dier met een gigantisch brein. Zo groot, dat we er zelfs zaad mee kunnen spuiten zonder onze pik aan te raken. We kunnen fantaseren, dingen terughalen, hele argumentaties en verhalen typen op onze computers, etc.
Het is zo groot dat we onszelf letterlijk ziek kunnen maken, bewust danwel onbewust.
Ik heb een vriend die nu in 'het gesticht' zit omdat hij door al het blowen en 10 jaar lang thuis tegen zichzelf lullen gewoon gek is geworden en allemaal waanbeelden heeft.
Dat is toch 'ziek'? Dat mag je toch gewoon uitspreken?

Er zijn ook mensen die vinden dat hun rechterarm eraf moet. Omdat die niet meer 'van hun' is. Hij 'hoort' er gewoon niet. Dus laten ze hem er vakkundig afhakken en leven ze de rest van hun leven met fantoompijn en gaan ze als gehandicapte door het leven. Vind je dat ook 'natuurlijk' en 'normaal'?

Hey als het eenmaal moet omdat je anders zo depressief bent dat je zelfmoord wilt plegen, dan be my guest en ga naar het ziekenhuis. Ik steun je oprecht met alle liefde.

Maar zet mij hier niet weg als 'evil' omdat ik dit soort zaken niet de normaalste zaak van de wereld vind. En nee, ik zet waanbeelden en schizofrenie, niet in hetzelfde rijtje als transgenders, maar wil wel aangeven dat we met ons brein zo veel kunnen, dat daar ook nadelen aan kleven. Waaronder dus grote ego's, verneukte zelfbeelden en psychische ziektes. Waar transgenders voor mij precies zitten weet ik ook niet. Maar je piemel of arm er af zagen is in mijn ogen nooit de beste oplossing.
  zondag 4 mei 2014 @ 11:38:20 #206
419250 Spongeboss
pi_139545455
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

maar doen ze het niet dan worden ze zeker depressief omdat ze in een verkeerd lichaam zitten.
Dat weet ik dus niet en ik kan daar geen oordeel over doen. Er zijn wel transgenders die er uiteindelijk hele erge spijt van hebben gehad, en dat wat ze krgen hadden ze ook niet gewild. Die bestaan daarom vind ik inlichting belangrijk dat is alles.
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_139545475
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:37 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Dat is uiteraard zo maar ik weet niet of hier voorlichting in bestaat dat artsen geven. Dat is mijn enige probleem ermee, de inlichtingen. Verder moeten ze het zelf weten. Ik maak me alleen zorgen om de inlichting die de mensen krijgen en of de doktoren daar echt zitten met hart voor de patient of hun yacht proberen af te betalen.
Ik denk niet dat er operaties zijn waarbij je meer gedwongen bedenktijd en voorlichting krijgt. Overigens heb ik laatst wel een docu gezien over de eerste generatie transseksuelen. Deze werden als ik mij goed herinner, in Marokko geopereerd en plegen nu allemaal massaal zelfmoord omdat ze niet meer voldoen aan hun ideaalbeeld.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  zondag 4 mei 2014 @ 11:41:29 #208
419250 Spongeboss
pi_139545520
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je druk maken om de kosten :')

Maak je maar druk om de kosten voor autistische fokkers die thuis zitten met een wajong. Dat is namelijk een veel grotere groep dan het handjevol mensen dat van geslacht wil veranderen en ze kosten veeeeel meer want de groep wajongfokkers worden op mijn kosten onderhouden tot hun dood.
Nouja kosten zijn op een zekere hoogte belangrijk, we willen geen Amerikaanse praktijken en het is vrij duur iemand om te bouwen. Het is dus wel belangrijk goed op maat te kijken... Kijk een vrouw kan ook zeggen dat ze onzeker is met haar A cup en dan maar een borstvergroting vergoed krijgen. Ik heb een huidziekte en ik krijg 0% vergoed als ik er wat aan wil laten doen.

Maar ondertussen zit ik wel met mijn huidziekten, maar wil ik daar wat aan laten doen betaal ik alles uit eigen zak, dat is dan wel weer.... Terwijl iets doen aan mijn huidziekte wellicht 1/5de kost dan wat een transgender kost. En die huidziekte komt maar bij 1-3% van de wereldbevolking voor, dus....

Maar goed het is wat het is, ik loop wel rond met vlekken in mijn gezicht die nog lelijker dan brandwonden kunnen worden. Ook al lachen mensen me soms uit etc, ik ga gewoon niet veel meer naar buiten. Maar er kan niets aan gedaan worden of ik moet meer geld neerleggen dan ik heb.

quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:39 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er operaties zijn waarbij je meer gedwongen bedenktijd en voorlichting krijgt. Overigens heb ik laatst wel een docu gezien over de eerste generatie transseksuelen. Deze werden als ik mij goed herinner, in Marokko geopereerd en plegen nu allemaal massaal zelfmoord omdat ze niet meer voldoen aan hun ideaalbeeld.
Dat is dus iets waar ik wel zoiets van heb.... Het is een gevaarlijk gebied ze zullen nooit die mooie vrouw worden die ze willen zijn. En ik vind dat je voor aanvang ook gewoon foto's moet laten zien van lelijke transgenders waar dit of dat mis is gegaan. Zodat ze een wel overwogen keuze kunnen maken. Nu wordt het mooier gemaakt dan het is.
pi_139545585
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:32 schreef GhpH het volgende:

[..]

Al is en argument Nog zo genuanceerd. Een leugen is geen argument. Hij denkt gedachtes van dieren en transgenders te kunnen lezen. Dat kan hij niet.
Nou nou, je hoeft me meteen een leugenaar te noemen. Dieren denken niet na over het leven. Dat hoef ik toch hoop ik niet wetenschappelijk te onderbouwen? Dieren leven in het 'nu'. Ze kunnen uiteraard wel getraumatiseerd zijn door veel lichamelijke pijn of opsluiting, maar hebben geen denkprocessen over het verleden of de toekomst.
Of heb je ooit een schaap zien filosoferen over het nut van zijn bestaan? De hersencapaciteit is er gewoon simpelweg te klein voor. Dieren hebben ook geen ego of zelfbeeld. Als jij een studie kan vinden waaruit blijkt dat schaap dat wel kan, dan hoor ik dat oprecht graag.
Wellicht dat apen of dolfijnen al wat meer reflecteren, maar dat is dan maar door 1 reden en dat is de grootte van het brein.

En dat is ook precies mijn hoofdpunt in mijn posts tot nu toe. Hoe groter het brein, hoe meer processen er fout kunnen gaan. Een harde schijf van 5 TB vol met miljoenen bestanden, heeft vaker een 'corrupt file' dan een harde schijf van 5 mb met 50 bestandjes.

Dat maakt de harde schijf niet meteen verneukt verder en ik heb er ook geen problemen mee als hij gerepareerd hoeft te worden. Maar ik zou zeggen, doe eerst eens een defragmentatie voordat je de schijf meteen vervangt.
pi_139545603
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:41 schreef Spongeboss het volgende:
Dat is dus iets waar ik wel zoiets van heb.... Het is een gevaarlijk gebied ze zullen nooit die mooie vrouw worden die ze willen zijn. En ik vind dat je voor aanvang ook gewoon foto's moet laten zien van lelijke transgenders waar dit of dat mis is gegaan. Zodat ze een wel overwogen keuze kunnen maken. Nu wordt het mooier gemaakt dan het is.
Gelukkig is zelfbeschikkingsrecht een hoog goed en leggen we andere niet op hoe ze moeten leven. Het is en blijft de keuze van een individu. Er wordt nergens gepropagandeerd om zo'n operatie uit te laten voeren.

Ik snap eigenlijk je hele probleem niet als ik eerlijk ben.
pi_139545611
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 17:05 schreef John5 het volgende:

[..]

Daarom, medicatie voor transgenders ipv operaties. Patiënten met b.v. body integrity identity disorder worden ook niet geholpen door hun been/ arm etc. dan maar te amputeren.
Dat is maar de vraag. We hebben geen behandelopties voor mensen met BID; psychofarmaca werken volstrekt niet. Recent stond er in het NTvG een interessant stuk van Denys om - in parallel met de Nederlandse euthanasiewetgeving - ook amputatie bij BID toe te staan.
  zondag 4 mei 2014 @ 11:47:51 #212
419250 Spongeboss
pi_139545634
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:45 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Gelukkig is zelfbeschikkingsrecht een hoog goed en leggen we andere niet op hoe ze moeten leven. Het is en blijft de keuze van een individu. Er wordt nergens gepropagandeerd om zo'n operatie uit te laten voeren.

Ik snap eigenlijk je hele probleem niet als ik eerlijk ben.
Zou het wel fijn vinden als mijn huidziekte die maar 1 fractie kost van wat een transgender operatie kost ook vergoed werd. Maar dat is gewoon hoe ik ertegen aankijk. Dat van mij te behandelen is teveel op voor mezelf op te hoesten hoewel ik het zou kunnen doen als ik het echt zou willen. Maar het zou veel minder kosten dan een transgender. Toch word dat van mij niet vergoed. Het komt maar bij 2% van de wereldbevolking voor mijn huidziekte. Beetje jammer dat ik er straks uitzie alsof ik onder de brandwonden zit terwijl het wel verholpen kan worden maar ik daar geen geld voor heb.

Terwijl iemand anders een operatie van duizenden euro's vergoed krijgt en zelfmoord pleegt. Dat is hoe ik erover denk en ik denk dat daar niets tokkie aan is.
  zondag 4 mei 2014 @ 11:49:00 #213
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_139545665
Ik vind het gewoon raar omdat ik het niet begrijp.
Maar ach, ik hoef er niet mee in bed te liggen dus /care.
pi_139545688
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:47 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Zou het wel fijn vinden als mijn huidziekte die maar 1 fractie kost van wat een transgender operatie kost ook vergoed werd. Maar dat is gewoon hoe ik ertegen aankijk. Dat van mij te behandelen is teveel op voor mezelf op te hoesten hoewel ik het zou kunnen doen als ik het echt zou willen. Maar het zou veel minder kosten dan een transgender. Toch word dat van mij niet vergoed. Het komt maar bij 2% van de wereldbevolking voor mijn huidziekte. Beetje jammer dat ik er straks uitzie alsof ik onder de brandwonden zit terwijl het wel verholpen kan worden maar ik daar geen geld voor heb.

Terwijl iemand anders een operatie van duizenden euro's vergoed krijgt en zelfmoord pleegt. Dat is hoe ik erover denk en ik denk dat daar niets tokkie aan is.
Welke huidziekte heb je het over?
pi_139545696
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:45 schreef hearmeout het volgende:

[..]

Nou nou, je hoeft me meteen een leugenaar te noemen. Dieren denken niet na over het leven. Dat hoef ik toch hoop ik niet wetenschappelijk te onderbouwen? Dieren leven in het 'nu'. Ze kunnen uiteraard wel getraumatiseerd zijn door veel lichamelijke pijn of opsluiting, maar hebben geen denkprocessen over het verleden of de toekomst.
Of heb je ooit een schaap zien filosoferen over het nut van zijn bestaan? De hersencapaciteit is er gewoon simpelweg te klein voor. Dieren hebben ook geen ego of zelfbeeld. Als jij een studie kan vinden waaruit blijkt dat schaap dat wel kan, dan hoor ik dat oprecht graag.
Wellicht dat apen of dolfijnen al wat meer reflecteren, maar dat is dan maar door 1 reden en dat is de grootte van het brein.

En dat is ook precies mijn hoofdpunt in mijn posts tot nu toe. Hoe groter het brein, hoe meer processen er fout kunnen gaan. Een harde schijf van 5 TB vol met miljoenen bestanden, heeft vaker een 'corrupt file' dan een harde schijf van 5 mb met 50 bestandjes.

Dat maakt de harde schijf niet meteen verneukt verder en ik heb er ook geen problemen mee als hij gerepareerd hoeft te worden. Maar ik zou zeggen, doe eerst eens een defragmentatie voordat je de schijf meteen vervangt.
Hoewel een leuke gedachte ga je er van uit dat die defragmentatie niet al uitgevoerd is bij transgenders voordat ze geopereerd worden.
Het is niet zo dat als je 's maandags het ziekenhuis binnen gaat je dinsdag als een vrouw naar buiten komt. Het is een langjarig traject, je wordt geëvalueerd door een aantal psychologen en er is een gedwongen bedenktijd.

Jouw redenatie gaat er vanuit dat dit niet gebeurd en bovendien biedt je geen inzichten over wat te doen als daadwerkelijk vastgesteld is dat psychische behandeling geen soelaas biedt. Sterker nog, je stelt alleen maar vast dat transeksualiteit een afwijking is van het normale (wat iedereen met je eens zal zijn) en velt vervolgens een waardeoordeel; het is onnatuurlijk dus slecht (wat ik totaal niet met je eens kan zijn).
pi_139545700
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:41 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Nouja kosten zijn op een zekere hoogte belangrijk, we willen geen Amerikaanse praktijken en het is vrij duur iemand om te bouwen. Het is dus wel belangrijk goed op maat te kijken... Kijk een vrouw kan ook zeggen dat ze onzeker is met haar A cup en dan maar een borstvergroting vergoed krijgen. Ik heb een huidziekte en ik krijg 0% vergoed als ik er wat aan wil laten doen.

Maar ondertussen zit ik wel met mijn huidziekten, maar wil ik daar wat aan laten doen betaal ik alles uit eigen zak, dat is dan wel weer.... Terwijl iets doen aan mijn huidziekte wellicht 1/5de kost dan wat een transgender kost. En die huidziekte komt maar bij 1-3% van de wereldbevolking voor, dus....

Maar goed het is wat het is, ik loop wel rond met vlekken in mijn gezicht die nog lelijker dan brandwonden kunnen worden. Ook al lachen mensen me soms uit etc, ik ga gewoon niet veel meer naar buiten. Maar er kan niets aan gedaan worden of ik moet meer geld neerleggen dan ik heb.

[..]

Er zijn toch wel bloedmooie omgebouwde mensen?
  zondag 4 mei 2014 @ 11:50:36 #217
419250 Spongeboss
pi_139545703
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:50 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Welke huidziekte heb je het over?
pi_139545708
Aha. Tsja, dat is lastig te behandelen ja.
  zondag 4 mei 2014 @ 11:51:45 #219
419250 Spongeboss
pi_139545721
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:50 schreef dotKoen het volgende:
Aha. Tsja, dat is lastig te behandelen ja.
Ik weet niet wat de kosten zijn maar kost misschien maar een kleine fractie van wat een transgender kost. Het permanent onharen of zo is misschien nog even duur als het behandelen van de huidziekte.

Maar goed wat ik wil zeggen is mensen met zo'n gezicht voelen zich ook onzeker of kunnen daar oncomfortable mee zijn maar er wordt niets aa ng edaan en er is weinig begrip voor de huidziekte
pi_139545733
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:47 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Dus omdat jij een huisziekte hebt waarvan de behandeling niet vergoed wordt, is de procedure die bij een zo'n geslachtsoperatie komt te kijken niet goed?

Welke garanties biedt jij dat je geen zelfmoord pleegt als je huidziekte behandeld is overigens?
pi_139545746
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:51 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de kosten zijn maar kost misschien maar een kleine fractie van wat een transgender kost.
Sterke argumentatie dan, chapeau.
pi_139545754
Typisch Nederlands. Tolerant richting de meest gekke mensen. Die mensen hebben allemaal een ziekelijke stoornis, probeer daar eens wat aan te doen ipv een ziekte te accepteren.

Trans zijn is niet ok. Syndroom van down is niet ok. Een verstandelijke handicap is niet ok.

Ziektes moet je bestrijden, niet accepteren.
  zondag 4 mei 2014 @ 11:53:48 #223
419250 Spongeboss
pi_139545763
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:52 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Dus omdat jij een huisziekte hebt waarvan de behandeling niet vergoed wordt, is de procedure die bij een zo'n geslachtsoperatie komt te kijken niet goed?

Welke garanties biedt jij dat je geen zelfmoord pleegt als je huidziekte behandeld is overigens?
Nee ik zeg alleen als je uitgaat van het ongelukkig zijn in een lichaam. Dan geldt dat ook voor mijn huidziekte. Verder zal ik geen zelfmoord plegen als ik eraan behandeld ben. Dit puur omdat mijn gezicht gewoon weer normaal is. Nu moet ik dagelijks met mensen dealen die met een boog om me heen lopen omdat ze denken dat het besmettelijk is, dat is niet tof. Maar goed wie ben ik.
  zondag 4 mei 2014 @ 11:54:55 #224
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_139545786
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:38 schreef hearmeout het volgende:

[..]

Ik ben op zich niet afgunstig en heb ook nergens gezegd dat ze van mij geen operatie / geslachtsverandering mogen ondergaan. Sterker nog, als het echt niet meer anders kan, dan stimuleer ik dat zelfs.
Dat snap ik het onderstaande geneuzel niet, want als je wist wat voor een traject een transgender moet doorlopen voor dat men überhaupt maar na gaat denken over operaties, dan waren je posts niet zo heel nodig geweest. :)

quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:38 schreef hearmeout het volgende:Maar dat neemt niet weg dat we hier allemaal moeten gaan doen alsof het normaal en natuurlijk is, 'want wij zijn ook een dier dus natuurlijk'.
En dan is het niet 'normaal' en dan? Dat is nou juist wat de mens heeft gebracht tot waar ze zijn, vooral dingen doen die volstrekt abnormaal waren.

Je excuus over "normaal vs. niet normaal" is gewoon wat het is een excuus om daaraan weer andere excuses en aannames aan te hangen. Volkomen irrelevant dus.

quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:38 schreef hearmeout het volgende:Het is zo groot dat we onszelf letterlijk ziek kunnen maken, bewust danwel onbewust.
Ik heb een vriend die nu in 'het gesticht' zit omdat hij door al het blowen en 10 jaar lang thuis tegen zichzelf lullen gewoon gek is geworden en allemaal waanbeelden heeft.
Dat is toch 'ziek'? Dat mag je toch gewoon uitspreken?
Dat is totaal iets anders dan transgender. Je moet niet je eigen onwetendheid als uitgangspunt nemen in deze. :)

quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:38 schreef hearmeout het volgende:Er zijn ook mensen die vinden dat hun rechterarm eraf moet. Omdat die niet meer 'van hun' is. Hij 'hoort' er gewoon niet. Dus laten ze hem er vakkundig afhakken en leven ze de rest van hun leven met fantoompijn en gaan ze als gehandicapte door het leven. Vind je dat ook 'natuurlijk' en 'normaal'?
Het is, net zo als bij transgenders, volstrekt irrelevant wat ik natuurlijk of normaal vind. De mensen waar je het over hebt, hebben inderdaad een probleem. Wat jij voorstelt is dat men dan enkel zegt "je moet je arm/been, maar accepteren"? Dat laatste is nou precies het probleem, dat lukt ze dus niet.

Het is inderdaad een afwijking in het brein en de enige middel is ze hulp aanbieden, niet in psychische verwarring laten zitten. Overigens mensen met "Body integrity identity disorder" voelen zover ik weet geen fantoompijn, omdat het brein al aangaf dat het een vreemd object was. Mentaal heeft zo'n persoon nooit dat ledemaat gehad.

Je kan overigens alle extreme voorbeelden erbij halen hoor, maar mijn antwoord zal vrijwel hetzelfde zijn; "Mensen verdienen hulp."

quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:38 schreef hearmeout het volgende:Hey als het eenmaal moet omdat je anders zo depressief bent dat je zelfmoord wilt plegen, dan be my guest en ga naar het ziekenhuis. Ik steun je oprecht met alle liefde.
Nou...wat de neuk is dan je probleem en waarom deze lappen tekst? :') Je doet moeilijk om het moeilijk doen.

quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:38 schreef hearmeout het volgende:Maar zet mij hier niet weg als 'evil' omdat ik dit soort zaken niet de normaalste zaak van de wereld vind.
Waar zet ik je als 'evil' neer, hooguit als onwetend, maar dat ben je dan ook lijkt het. :)

quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:38 schreef hearmeout het volgende: En nee, ik zet waanbeelden en schizofrenie, niet in hetzelfde rijtje als transgenders, maar wil wel aangeven dat we met ons brein zo veel kunnen, dat daar ook nadelen aan kleven. Waaronder dus grote ego's, verneukte zelfbeelden en psychische ziektes. Waar transgenders voor mij precies zitten weet ik ook niet. Maar je piemel of arm er af zagen is in mijn ogen nooit de beste oplossing.
Tja maar wat jij de beste oplossing vind is totaal irrelevant. Wat psychiaters, neurologen, chirurgen, neuro-psychologen en transgenders hier over zeggen des te meer.

Jij mag zoveel vinden, maar je aannames en conclusies zijn gebaseerd op slechte kennis. Dat vind ik pas nooit de beste oplossing. :P
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  zondag 4 mei 2014 @ 11:54:58 #225
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_139545789
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:53 schreef Confetti het volgende:
Typisch Nederlands. Tolerant richting de meest gekke mensen. Die mensen hebben allemaal een ziekelijke stoornis, probeer daar eens wat aan te doen ipv een ziekte te accepteren.

Trans zijn is niet ok. Syndroom van down is niet ok. Een verstandelijke handicap is niet ok.

Ziektes moet je bestrijden, niet accepteren.
Wat is er mis met een iemand die een verstandelijke beperking heeft :{ ?
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')