Als jij denkt dat je alle mensen kan veranderen en iedereen met de neus in dezelfde richting kan krijgen prima, ik weet dat het niet mogelijk is. Er zijn in deze wereld nog steeds nazi's en groepen als de klu klux klan. Als jij denkt dat eruit te krijgen, als jij denkt dat we allemaal elkaars hand kunnen vasthouden en rozen bladeren kunnen strooien dan is het prima.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:21 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Welk taboe over mensen met een mentale stoornis? Je ziet jezelf wel als een enorm slachtoffer hèh? In Nederland worden mensen met een mentale stoornis niet als minder gezien. Mensen met een mentale stoornis functioneren doorgaans wel anders en worden dus anders behandeld, maar hieruit spreekt geen intolerantie.
Vaak is het iets dat buitenstaanders roepen maar begrip voor mensen met stoornissen is er erg weinig. Omdat mensen zich niet in stoornissen kunnen inleven, worden ze maar gezien als lui of uitwreters of als gekken die een mes in je rug steken.quote:
In Nederland worden mensen met een mentale stoornis niet als minder gezien, in ieder geval niet voor de wet. Wel functioneren mensen met een mentale stoornis anders, daarom worden ze ook anders behandeld. Je kan immers niet verwachten van iemand met autisme dat die gene zich sociaal volledig kan aanpassen aan de maatschappij zoals we die nu kennen. Daarom wordt er ook hulp geboden, financieel en medisch.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:24 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat jij de eerste stelling geargumenteerd had.
Er is - zoals Spongeboss stelt - zeker wel sprake van stigmatisering van mensen met psychiatrische ziektes.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:21 schreef voederbietel het volgende:
[..]
In Nederland worden mensen met een mentale stoornis niet als minder gezien.
En daarom alle hoop verliezen?quote:Op zondag 4 mei 2014 12:26 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Als jij denkt dat je alle mensen kan veranderen en iedereen met de neus in dezelfde richting kan krijgen prima, ik weet dat het niet mogelijk is. Er zijn in deze wereld nog steeds nazi's en groepen als de klu klux klan. Als jij denkt dat eruit te krijgen, als jij denkt dat we allemaal elkaars hand kunnen vasthouden en rozen bladeren kunnen strooien dan is het prima.
Als ik je gekwetst heb met die opmerking wil ik graag mijn excuses aanbieden, dat was geenszins de bedoeling.quote:Maar ik zie mezelf niet als een slachtoffer ik zie enkel veel onbegrip. Maar goed dat maakt niet uit we hebben andere levens en anders geleefd, de een ziet dit de ander ziet dat. Ik zie mezelf niet als een slachtoffer ik weet wel dat mensen vaak 9 van de 10 keer niet weten wat schizofrenie is. Genoeg lui die grapjes maken en of schelden met mongool.
Maar goed ik snap niet waarom je opeens op de man moest spelen, jammer, maar goed nu hoef ik ook niet met je te kletsen. Op het moment dat je op de man gaat spelen hoeft het van mij niet meer.
Volgens mij probeer je hiermee indirect op "mijn man" te spelen. Ik kan me best inleven in stoornissen van een ander. Dat ik zelf geen stoornis heb betekend ook totaal niet dat ik dus een buitenstaander ben van stoornissen.quote:Vaak is het iets dat buitenstaanders roepen maar begrip voor mensen met stoornissen is er erg weinig. Omdat mensen zich niet in stoornissen kunnen inleven, worden ze maar gezien als lui of uitwreters of als gekken die een mes in je rug steken.
Hoe individuen aankijken tegen geesteszieken is niet alles bepalend voor de algemene houding van deze maatschappij. In Nederland zijn er tal van mogelijkheden voor behandeling, tal va mogelijkheden van opvang, wordt er financiële bijstand verleend en worden mensen niet opgegeven.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:29 schreef dotKoen het volgende:
Er is - zoals Spongeboss stelt - zeker wel sprake van stigmatisering van mensen met psychiatrische ziektes.
Ik speel niet op de man, wat ik probeer te zeggen is dat mensen in het algemeen andere niet goed kunnen begrijpen. Als men zegt dat ze ergens last van hebben dan roept de ander 'JA MAAR DAT HEB IK OOK!.' Dat hij het in mindere mate heeft, wordt echter niet bij stilgestaan dat is alles wat ik hier probeer te zeggen ik probeer totaal niet op jou af te spelen. Maar goed ik heb er genoeg van het is zeker zo dat mensen met een mentale stoornis een bepaald stigma hebben.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:32 schreef voederbietel het volgende:
[..]
En daarom alle hoop verliezen?Wat is dit nou voor prut argumentatie, er zitten fouten in de maatschappij en dus moeten we de maatschappij maar opgeven?
[..]
Als ik je gekwetst heb met die opmerking wil ik graag mijn excuses aanbieden, dat was geenszins de bedoeling.
Wat ik ermee bedoel te zeggen: dat de wereld niet is zoals jij die graag zou zien is geen reden om dus je handen hiervan af te trekken maar juist een reden om nog mee mee te doen aan de maatschappij. De hoop verliezen en aan de kant gaan zitten is geen oplossing voor een verstoorde maatschappij.
[..]
Volgens mij probeer je hiermee indirect op "mijn man" te spelen. Ik kan me best inleven in stoornissen van een ander. Dat ik zelf geen stoornis heb betekend ook totaal niet dat ik dus een buitenstaander ben van stoornissen.
Ik ervaar dat in mijn omgeving anders, laten we het daar maar op houden.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:37 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ik speel niet op de man, wat ik probeer te zeggen is dat mensen in het algemeen andere niet goed kunnen begrijpen. Als men zegt dat ze ergens last van hebben dan roept de ander 'JA MAAR DAT HEB IK OOK!.' Dat hij het in mindere mate heeft, wordt echter niet bij stilgestaan dat is alles wat ik hier probeer te zeggen ik probeer totaal niet op jou af te spelen. Maar goed ik heb er genoeg van het is zeker zo dat mensen met een mentale stoornis een bepaald stigma hebben.
Ik vind dit een vermoeiend fatalistische gedachten. Je laat alle hoop varen omdat het er nu even niet uitziet zoals je graag zou willen. Je kan wel doe alsof je de wijsheid in pacht hebt, maar dat is niet zo. Ik wil hiermee niet zeggen dat ik dat wel heb, maar beweren dat alles al verloren is, is contraproductief.quote:Betreft opgeven en aan de kant zitten, dat zeg ik niet, ik zeg bouw dan een stad waar die mensen in vrede kunnen leven. Maar dat zou dan meer zoiets zijn van we isoleren ze, maar dat gebeurt niet toch ook? Buitenlanders wonen vaak in schilderswijken etc, het enige heil dat ik erin zie is dat die mensen zich daar fijn kunnen terugtrekken van anderen. Dat jij liever hebt dat iedereen elkaars hand vasthoudt wereldwijd begrijp ik maar het is onmogelijk.
Wat een totaal onzinnige gedachte. Je probeert de voorwaarden aan te passen omdat je er van uit gaat dat het gedrag van mensen vaststaat. Die gedachte gaat de wereld niet veel verder helpen. Tevens is die gedachte volledig achterhaald en bovendien onzinnig. We hebben sinds het ontstaan van de mens best wel aangetoond dat het gedrag van mensen totaal geen statisch gegeven is maar een ontwikkeling.quote:Stel ik wil oorlog stoppen en ik vind een machine uit die alle radars etc nutteloos maakt, en ervoor zorgt dat de navigatie van vliegtuigen het niet meer doet etc, dan pak ik de lucht van iedereen af maar er is geen oorlog per vliegtuig meer, er kunnen geen materialen per vliegtuig worden getransporteerd. Geen aanslagen met vliegtuigen etc. Maar je verliest er de lucht voor in ruil. Wat ik probeer te zeggen is als je iets wilt veranderen moet je altijd iets opofferen.
Je denkt dus dat Syndroom van down genezen kan worden?quote:Op zondag 4 mei 2014 11:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat hij of zij niet gezond is. Dat zo iemand genezen moet worden. Doe niet zo raar.
Hetzelfde geldt voor transgenders. Beter investeren in medicatie en psychische hulp dan toegeven aan de ziekte.
Gewoon been afzetten en hopen dat je alle extra chromosomen te pakken hebt toch?quote:Op zondag 4 mei 2014 12:48 schreef Ro-ald het volgende:
[..]
Je denkt dus dat Syndroom van down genezen kan worden?
Wat vind je van pedofilie dan?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:29 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Juist, homoseksualiteit is ook een ziekte zeker?
quote:Op zondag 4 mei 2014 12:50 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Gewoon been afzetten en hopen dat je alle extra chromosomen te pakken hebt toch?
Ja joh zo gaat dat in deze maatschappij. Mensen trekken zich teveel aan van andere mensen en laten zich daardoor beinvloeden. Ik denk dat er een hoop hetero mannen zijn die eigenlijk tranny's stiekem wel geil vinden, maar daar niet voor uit komen omdat het niet geaccepteerd word door de andere mensen waar zij dagelijks mee omgaan.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:35 schreef Pulzzar het volgende:
Dat FOK! hoofdzakelijk uit autisten bestaat, zou weleens kunnen kloppen, want het inlevingsvermogen is ver te zoeken hier.
Ik denk dat het vooral angst is. Als we in Nederland transseksualiteit gewoon zouden accepteren, is de kans groot dat je als gezonde heteroseksuele man waar helemaal niks mis mee is een keer een vrouw hebt geneukt die vroeger een man was. The horror!!!Als je stoere maten daar achterkomen, gaan ze je uitlachen, uitschelden voor homo en je mannelijkheid is voor altijd weg, want je hebt een vent geneukt! Met die schande zou je misschien niet kunnen leven en dan moet je jezelf maar voor de trein gooien ofzo. Nou ja, dan is het maar beter dat we mensen die doodongelukkig zijn met hun biologische geslacht de kans op een beetje geluk in hun leven te ontnemen.
quote:Op zondag 4 mei 2014 12:50 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Gewoon been afzetten en hopen dat je alle extra chromosomen te pakken hebt toch?
Spijker op z'n kopquote:Op zondag 4 mei 2014 12:52 schreef Solo14 het volgende:
[..]
Ja joh zo gaat dat in deze maatschappij. Mensen trekken zich teveel aan van andere mensen en laten zich daardoor beinvloeden. Ik denk dat er een hoop hetero mannen zijn die eigenlijk tranny's stiekem wel geil vinden, maar daar niet voor uit komen omdat het niet geaccepteerd word door de andere mensen waar zij dagelijks mee omgaan.
Aan de andere kant kom je transseksuelen hier in Nederland amper tegen, dus hoef je er nooit voor uit te komen.
Ja, is dat echt zo populair? Ik kan me het omgekeerde echt niet voorstellen namelijk (vrouwen die geilen op mannen met vagina's.)quote:Op zondag 4 mei 2014 12:53 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Spijker op z'n kop. Al die mannen hier zijn zeker bang dat hun trannyfolder ontdekt wordt
.
Nee dan heb je 2 gaten. Shemales hebben meer neuk mogelijkheden, wat het geil maakt.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:58 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Ja, is dat echt zo populair? Ik kan me het omgekeerde echt niet voorstellen namelijk (vrouwen die geilen op mannen met vagina's.)
Je moest eens wetenquote:Op zondag 4 mei 2014 12:58 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Ja, is dat echt zo populair? Ik kan me het omgekeerde echt niet voorstellen namelijk (vrouwen die geilen op mannen met vagina's.)
Goede redenatie ditquote:Op zondag 4 mei 2014 13:04 schreef Solo14 het volgende:
[..]
Nee dan heb je 2 gaten. Shemales hebben meer neuk mogelijkheden, wat het geil maakt.
Mensen zullen dit ontkennen want ze zijn bang dat ze gay zijn.
Ach, er zullen ook vast wel mannen zijn die het gewoon oprecht niets doet, zo'n transgender/tranny. Het is vervelend en generaliserend als mensen mannen die trannies opwindend vinden ervan beschuldigen gay te zijn, maar net zo vervelend en generaliserend als je claimt dat eigenlijk alle mannen trannies wel opwindend vinden maar het niet durven toe te geven.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:04 schreef Solo14 het volgende:
[..]
Nee dan heb je 2 gaten. Shemales hebben meer neuk mogelijkheden, wat het geil maakt.
Mensen zullen dit ontkennen want ze zijn bang dat ze gay zijn.
En wie bepaalt dan of die persoon financiële en medische bijstand krijgt?quote:Op zondag 4 mei 2014 12:27 schreef voederbietel het volgende:
[..]
In Nederland worden mensen met een mentale stoornis niet als minder gezien, in ieder geval niet voor de wet. Wel functioneren mensen met een mentale stoornis anders, daarom worden ze ook anders behandeld. Je kan immers niet verwachten van iemand met autisme dat die gene zich sociaal volledig kan aanpassen aan de maatschappij zoals we die nu kennen. Daarom wordt er ook hulp geboden, financieel en medisch.
Dat er mensen in de maatschappij zijn die niet kunnen omgaan met mensen met een mentale stoornis is een ander verhaal.
Zelf ervaar ik weinig weerstand wat betreft schizofrenie, nieuwe mensen die ik ontmoet vertel ik het niet eens meer. Grapjes die mensen maken vind ik niet zo erg maar dat mensen denken dat schizofrenie een dubbele persoonlijkheid is vind ik soms wel vervelend.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:26 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Als jij denkt dat je alle mensen kan veranderen en iedereen met de neus in dezelfde richting kan krijgen prima, ik weet dat het niet mogelijk is. Er zijn in deze wereld nog steeds nazi's en groepen als de klu klux klan. Als jij denkt dat eruit te krijgen, als jij denkt dat we allemaal elkaars hand kunnen vasthouden en rozen bladeren kunnen strooien dan is het prima.
Maar ik zie mezelf niet als een slachtoffer ik zie enkel veel onbegrip. Maar goed dat maakt niet uit we hebben andere levens en anders geleefd, de een ziet dit de ander ziet dat. Ik zie mezelf niet als een slachtoffer ik weet wel dat mensen vaak 9 van de 10 keer niet weten wat schizofrenie is. Genoeg lui die grapjes maken en of schelden met mongool.
Maar goed ik snap niet waarom je opeens op de man moest spelen, jammer, maar goed nu hoef ik ook niet met je te kletsen. Op het moment dat je op de man gaat spelen hoeft het van mij niet meer.
[..]
Vaak is het iets dat buitenstaanders roepen maar begrip voor mensen met stoornissen is er erg weinig. Omdat mensen zich niet in stoornissen kunnen inleven, worden ze maar gezien als lui of uitwreters of als gekken die een mes in je rug steken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |