Er is geen enkel bewijs van Russische steun met wapens en huurlingen. Tijdens de coup in Kiev waren er ook gewapende rebellen die speelde een cruciale rol. Zoals de Rechtse Sector.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:48 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Zeker, want het is niet dezelfde soort steun. Niet zo moeilijk toch? Wapens en huurlingen tegenover hulpgoederen en diplomatie.
SadPanda is het equivalent van de staatsradio in elk huis in Noord Korea...tel tot tien, denk aan hoe specularium hem noemde, glimlach en haal je vinger van de reageer knop...quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:51 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Die is foutief. Nogmaals, zoek de definitie van gemiddelde op en pas je argument aan.
Dat dit: "zal legitieme representatie van minderheden moeten garanderen." onzin is.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:50 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Wat moet ik hier lezen?
Vrijwilligers.En Putin's uitspraken laat je voor het gemak even weg?
Grappig dat je in het Syrie topic Assad verdedigt tegen buitenlandse samenzweerders, maar hier het tegenovergestelde doet.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:50 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Er is geen enkel bewijs van Russische steun met wapens en huurlingen. Tijdens de coup in Kiev waren er ook gewapende rebellen die speelde een cruciale rol. Zoals de Rechtse Sector.
Mijn punt is dat het niet 'het volk' is en maar ongeveer 50% euromaiden steunde.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:51 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Die is foutief. Nogmaals, zoek de definitie van gemiddelde op en pas je argument aan.
Putin en iets niet durven. Die gaat blootbuiks als eerste Slovjansk binnen met zijn zonnebril op.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:44 schreef Nintex het volgende:
De tanks rollen nog niet, ik denk dat Putin het toch niet aandurft
Het was een tijdje dat ik weer in dit topic meelas, maar ik zal jouw advies maar opvolgen. Is het beste denk ik.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:53 schreef SureD1 het volgende:
[..]
SadPanda is het equivalent van de staatsradio in elk huis in Noord Korea...tel tot tien, denk aan hoe specularium hem noemde, glimlach en haal je vinger van de reageer knop...
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:54 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Grappig dat je in het Syrie topic Assad verdedigt tegen buitenlandse samenzweerders, maar hier het tegenovergestelde doet.
Ik weet dat je nog jong bent en je wilt profileren als anti-westers of iets dergelijks, maar besef wel dat je nogal naief overkomt.
lol, we hebben daarstraks blijkbaar verschillende streams gezien...quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:33 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Duidelijk... Zoals de hele tijd zijn het de pro-Russen die de provocatie zoeken...en dat waren ze thuis al van plan gezien de uitrusting...
Je voelt anders wel steeds de behoefte om op mij te reageren of anders over mij te pratenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:53 schreef SureD1 het volgende:
[..]
SadPanda is het equivalent van de staatsradio in elk huis in Noord Korea...tel tot tien, denk aan hoe specularium hem noemde, glimlach en haal je vinger van de reageer knop...
Oh dat praat ik niet goed hoor, dat is mob justice, en even zo zeer verwerpelijk.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:56 schreef meth1745 het volgende:
[..]
lol, we hebben daarstraks blijkbaar verschillende streams gezien...
Hier, verbrande mensen die geslagen worden, die moeten "verenigd Ukraine " herhalen.. die op hun knieen moeten zitten.
moet ik 500 euromaidan videos posten waar ze met nog meer wapens en body armour rondlopen?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:59 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Oh dat praat ik niet goed hoor, dat is mob justice, en even zo zeer verwerpelijk.
Het filmpje waar ik op reageerde laat zien dat de wel zelf de provocatie zoeken, uitgedost als ridder Floris en al... Ik ga niet met een schild een helm en een knuppel met spijkers erdoor de straat op, het is immers geen 1235 meer...
Je hebt niks te doen?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:01 schreef meth1745 het volgende:
[..]
moet ik 500 euromaidan videos posten waar ze met nog meer wapens en body armour rondlopen?
Nee dat hoeft niet, dat was ius resistendi, dit is opzettelijke destabilisatie, zijn twee zeer verschillende dingen. Om te beginnen is het ene legitiem, en het andere niet...quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:01 schreef meth1745 het volgende:
[..]
moet ik 500 euromaidan videos posten waar ze met nog meer wapens en body armour rondlopen?
Afscheiding is maar n van de mogelijkheden. Het is allemaal vrij gecompliceerd maar zeggen dat mensen bij de EU willen is totale onzin.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:29 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Een sterke band met Rusland betekent niet dat ze het eens zijn met de door Rusland gesteunde seperatisten. Sterker nog, volgens een recente peiling is slechts een kleine minderheid voor afscheiding van Oekraine.
Waar trek je de grens?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:05 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nee dat hoeft niet, dat was ius resistendi, dit is opzettelijke destabilisatie, zijn twee zeer verschillende dingen. Om te beginnen is het ene legitiem, en het andere niet...
Toegegeven dat is lastig maar: de pro-Russen staan niet in Kiev om te eisen dat het centrale gezag aftreedt. Ze zoeken naar secessie, en dat is hoe dan ook (tenzij het wordt toegestaan door het centrale gezag) niet geaccepteerd. Maw het ius resistendi is een iusta causa, secessie is dat zeker niet.quote:
o jawel. Maar toch kun je niet een "goede" aanwijzen om te "redden". Het is te diffuus. Al waren er russen en transnistriers aanwezig in dat gebouw in Odessa, er waren ook gewone burgers. En al claimt Right Sector die aanval/overwinning, er waren ook pro-Oekraners die probeerden mensen uit het brandende gebouw te redden.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zie Poetin ook zijn eigen bevolking wel zo behandelen
Het doet mij in ieder geval terugdenken aan Joegoslavi begin jaren 90. Laten we hopen dat het niet die kant op gaat...quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:11 schreef Nintex het volgende:
Eerder zei ik nog iets als, hopelijk vallen er niet veel doden en kunnen de autoriteiten de orde herstellen. Helaas lijkt het eerder een totale anarchie te gaan worden als ik de beelden en berichten van wat er vandaag allemaal gebeurd is zo lees.
Dat is ook niet zo gek, vanuit Donetsk is het 600km naar Kiev.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:10 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Toegegeven dat is lastig maar: de pro-Russen staan niet in Kiev om te eisen dat het centrale gezag aftreedt. Ze zoeken naar secessie, en dat is hoe dan ook (tenzij het wordt toegestaan door het centrale gezag) niet geaccepteerd. Maw het ius resistendi is een iusta causa, secessie is dat zeker niet.
Is Simon met verlof? Lijkt me verdiend na zijn bezoek aan Slaviansk.quote:
25 mei mogen ze stemmen. De Rada vertegenwoordigt hun belangen. De Partij van de Regio's die sterk is in het Oosten en Zuiden, steunt, als grootste partij nota bene, de regering in Kiev.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo gek, vanuit Donetsk is het 600km naar Kiev.
Als dezelfde rebellen dus naar Kiev trekken, de regering vervangen en dan hun eigen regio onafhankelijk verklaren is het wel toegestaan?
Men wil wel degelijk het gezag in Kiev veranderen. Het verkleinen of wegnemen van het gezag is namelijk ook een verandering.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:28 schreef SureD1 het volgende:
[..]
25 mei mogen ze stemmen. De Rada vertegenwoordigt hun belangen. De Partij van de Regio's die sterk is in het Oosten en Zuiden, steunt, als grootste partij nota bene, de regering in Kiev.
Het is niet zozeer dat Kiev ver is, ze willen alleen verder, niet het gezag in Kiev veranderen, daar ligt het (toegegeven subtiele) verschil.
Hooligans uit drie steden naar Odessa gebracht om de pro-Russen af te maken?quote:Not only Kharkiv Metallist ultras, but also Dinamo Dnepropetrovsk jerseys and sweaters on display along with some Chernomorec scarves.
Dan zal ik daar op oefenenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Men wil wel degelijk het gezag in Kiev veranderen. Het verkleinen of wegnemen van het gezag is namelijk ook een verandering.
Ik snap wat je bedoelt, maar het formuleren moet echt beter.
De westerse pers schreef eerder over haar:twitter:Kateryna_Kruk twitterde op zaterdag 03-05-2014 om 00:29:21#Odessa cleaned itself from terrorists, proud for city fighting for its identity.glory to fallen heroes.. reageer retweet
http://www.ceu.hu/article(...)sthash.CPG9pXKe.dpufquote:“Euro-Maidan is a revolution of dignity,” said Kateryna Kruk, an activist who spent months living on the Maidan, where she tweeted about developments in the square. “Euro-Maidan is not just about European values, about changing the government, it’s about survival. We want a better life for our families, a president who doesn’t have the blood of our people on his hands.”
twitter:Kateryna_Kruk twitterde op zaterdag 03-05-2014 om 00:34:2243 killed in #Odessa today, next three days- mourning in the city . reageer retweet
Waar je hem wil zien is er natuurlijk ook altijd een samenzwering te vinden...en ik krijg steeds meer de indruk dat jij dat graag wil zien...quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:39 schreef meth1745 het volgende:
Lees op andere fora:
[..]
Hooligans uit drie steden naar Odessa gebracht om de pro-Russen af te maken?
Toevallig samenvallend met een offensief in Slaviansk?
En jij wil overal graag Russische militairen zien, nee? En daarvoor waren het betaalde betogers, aangevoerde betogers, "toeristen"...quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:55 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Waar je hem wil zien is er natuurlijk ook altijd een samenzwering te vinden...en ik krijg steeds meer de indruk dat jij dat graag wil zien...
Deze speculatieve manier van analyseren leidt gemakkelijk tot onjuiste conclusies. Het is verstandig om je te realiseren dat een gewone burger nooit kan doorgronden wat er gebeurd. Dat kunnen professionele partijen al vaak niet.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:39 schreef meth1745 het volgende:
Lees op andere fora:
[..]
Op de Krim was dat ook zo...quote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:00 schreef meth1745 het volgende:
[..]
En jij wil overal graag Russische militairen zien, nee? En daarvoor waren het betaalde betogers, aangevoerde betogers, "toeristen"...
Altijd is er wel iets mis met de pro-Russische betogers, of ze zijn met zo weinig, of ze zijn zo agressief, of dit of dat. Altijd vind je wel iets om ze te kunnen afdoen als negeerbaar.
Meest waarschijnlijk direct aangestuurd door de rechtse sector als wraak op de assassinatie (door de eu maar dat terzijde) van haar leider.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:39 schreef meth1745 het volgende:
Lees op andere fora:
[..]
Valse hoer :/quote:Wat een Maidan held...
Natuurlijk prima om extremisten met elkaar te laten knokken. De gekken uit Odessa en de Russische fascisten.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:39 schreef meth1745 het volgende:
Lees op andere fora:
[..]
Mocht je het niet doorhebben, dat was een "parodie" op posts van jullie kant, waarin Putin alles orchestreert, iedere protester een betaalde Russische toerist is. etc.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:05 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Op de Krim was dat ook zo...
Die pro-Russische betogingen en overnames worden georkestreerd jazeker. In ultimo door Rusland, ongetwijfeld.
Ik negeer niemand: iedereen heeft zijn stem, 25 mei. Dat is je sterkste wapen in een democratie.
Kijk nou eens naar dat filmpje van Vice... Pro Russische demonstratie, veel normale mensen, prima. We gaan ff een kleine rally doen zegt er een tegen een politieman... Vervolgens proberen ze de politie te lynchen daar... Die gewone mensen zijn dan overigens nergens meer te bekennen en de mannen in het groen voeren de meute aan...
Ik ben maar in mijn eentje hoorquote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:12 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Mocht je het niet doorhebben, dat was een "parodie" op posts van jullie kant, waarin Putin alles orchestreert, iedere protester een betaalde Russische toerist is. etc.
Jullie spreken over niets anders dan "Putins plan, maar de minste suggestie dat de andere zijde zoiets zou doen wordt weggewuift met aluhoedje etc.
Want blijkbaar is Putin uniek volgens jullie, de heerser van Mordor...
Het zijn kinderenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:37 schreef meth1745 het volgende:
Zou niet in hun schoenen willen staan, met je kop op internet zichtbaar voor iedereen...
Zeker niet in een land waar bounties worden uitgeloofd.
en dwazen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:49 schreef BaajGuardian het volgende:
Volgens de westerse nieuwszendertjes is 'niet bekend wie de brand heeft aangestoken'Zag zelfs een zweedse krant die zei "wie of wat de brand heeft veroorzaakt is niet bekend", alsof een kortsluiting ook tot de mogelijkheden behoorde...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |