Neem aan dat ze wel een watersaluut aangevraagd hebben (dit kan altijd wel, mits de brandweer beschikbaar is). Zeker gezien de campagne die Arke eromheen voert en alle aandacht die ze er omheen genereren willen ze vast wel wat mooie persfoto's onder het watersaluutquote:Op woensdag 4 juni 2014 14:53 schreef Iemand91 het volgende:
Jep, zou zo rond 12:00 uur moeten aankomen. Crashtenders met watersaluut misschien?
Of wat minder 'uitgebreid'?![]()
De USAF 767 tankers (KC-46A) worden uitgerust met Pratt & Whitney PW4000 motoren. Voorlopig bouwt Boeing dus nog vliegtuigen met P&W motoren, op de foto staat er één in de achtergrondquote:Op woensdag 4 juni 2014 14:53 schreef Iemand91 het volgende:
Jep, zou zo rond 12:00 uur moeten aankomen. Crashtenders met watersaluut misschien?
Of wat minder 'uitgebreid'?![]()
Daarover gesproken; grote kans dat Boeing haar allerlaatste pax 767 heeft gebouwd;
P4-KEC van Air Astana heeft op 30 mei haar B1 vlucht gemaakt.
Schijnt ook de voorlopig laatste Boeing met Pratt & Whitney motoren te zijn; maar hoe dat precies zit weet ik niet. Er worden overigens nog wel verscheidene varianten van de 767 gebouwd; o.a. vracht en tankers.
Flightaware kan er ook niet zoveel aan doen hequote:
Seattle schommelt rond de 9 - 9,5 uur en de kist is nu te volgen (staat nog op de grond) dus zal wel rond 11:30-12:00 uur aankomen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:56 schreef OEM het volgende:
Flightaware kan er ook niet zoveel aan doen he, die laat ook alleen maar zien wat iets of iemand in het systeem ingevoerd heeft. Zie ook hier: http://www.flightstats.co(...)OR&flightNumber=7878
Seattle-Amsterdam is volgens Google meer richting 10 uur dan 9 uur, dus dan klopt het toch redelijk? (Op anderhalf uur na danMisschien vliegen ze wat langzamer?)
twitter:dsajet twitterde op woensdag 04-06-2014 om 23:43:00#dreamliber @arke is er bijna klaar voor #rtvnh
reageer retweet
twitter:dsajet twitterde op donderdag 05-06-2014 om 02:01:04Aan boord van de #dreamliner van @arke
reageer retweet
twitter:dsajet twitterde op donderdag 05-06-2014 om 12:19:06F16s ontvangen ons in NL luchtruim #dreamliner @arke #rtvnh
reageer retweet
twitter:dsajet twitterde op donderdag 05-06-2014 om 12:20:36#dreamliner @arke doet zo ere-rondje op platform @schiphol #rtvnh
reageer retweet
twitter:dsajet twitterde op donderdag 05-06-2014 om 12:25:57If you got it, flaunt it was het toch? Trotse piloten taxien over @schiphol #dreamliner @arke #rtvnh
reageer retweet
twitter:dsajet twitterde op donderdag 05-06-2014 om 12:45:22Watersaluut aan gate #dreamliner @arke @schiphol #rtvnh
reageer retweet
En willekeurige tweets:twitter:dsajet twitterde op donderdag 05-06-2014 om 12:58:02#dreamliner @arke aan gate G7 @schiphol #rtvnh
reageer retweet
twitter:remcovoogt twitterde op donderdag 05-06-2014 om 12:17:35Dreamliner op Polderbaan #dreamcatcher @Arke (gemaakt met iphone)
reageer retweet
twitter:Bazzoe07 twitterde op donderdag 05-06-2014 om 13:13:00Binnenkomst Arke #dreamcatcher. #servisair #schiphol
reageer retweet
twitter:K3lly88 twitterde op donderdag 05-06-2014 om 13:34:18Hij is er! @Arkefly #Arke #Dreamcatcher #787
reageer retweet
Flyby:twitter:RozeOlifant twitterde op donderdag 05-06-2014 om 13:44:08@Arkefly Hij is wel erg mooi hoor. Volgens mij zijn jullie best een beetje trots. #dreamcatcher
reageer retweet
quote:Op Schiphol is een lichaam gevonden in het landingsgestel van een vliegtuig.
Rond 10.00 uur werd het lichaam ontdekt in een vliegtuig van KLM Cityhopper die naar verluidt uit Noorwegen kwam.
Een woordvoerder van de marechaussee bevestigt de vondst van het lichaam. Er wordt onderzoek gedaan.
Er is nog niks bekend over het geslacht, de leeftijd of de nationaliteit van het slachtoffer.
De marechaussee kan zich niet de laatste keer herinneren dat ze een lichaam vonden in een landingsgestel.
Mooie plek om te werken zegquote:Op donderdag 5 juni 2014 16:37 schreef blingbling11 het volgende:
Had flinke mazzel vandaag! Precies in mijn pauze werd de flyover gedaan over de Oostbaan.![]()
Filmpje van mij:
Bij deze:quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:56 schreef Iemand91 het volgende:
Misschien later vandaag nog een geschiedenispost...als ik er tijd/zin voor krijg...
Geloof ik meteen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:30 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Thanks, zou nergens liever willen werken
twitter:B787fans twitterde op donderdag 05-06-2014 om 20:44:35@Arke @Boeing 787 PH-TFK escorted by Dutch F-16 on her delivery flight #dreamcatcher
reageer retweet
Ik ben vliegtuigmonteur. Helaas vanwege het kleine werkaanbod waar KLM mee kampt momenteel alleen op de wielen- en remmenafdeling maar met het oog op de vergrijzing zal dat niet al te lang meer durenquote:Op donderdag 5 juni 2014 22:57 schreef zlotka het volgende:
[..]
Geloof ik meteen.
Wat doe je precies als ik vragen mag?
Omdat een Embraer Braziliaans isquote:Op vrijdag 6 juni 2014 08:27 schreef bloodysunday het volgende:
Hoezo vliegt het NL-elftal met een Embraer naar Brazilië? Die red dat toch nooit ondanks dat hij niet volledig beladen is.
Aaaah! Vandaar. Maar dan wel AirFrancequote:Op vrijdag 6 juni 2014 08:31 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Omdat een Embraer Braziliaans is
Het NL-elftal is in Parijs overgestapt op een 777 van AirFrance naar Rio.
Stond vanochtend nog op de G-buffer (G73). Daar kan je zelfs lopend vanuit Plaza nog redelijk gemakkelijk komen.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 09:02 schreef Sunri5e het volgende:
Ik ben vandaag voor het werk toevallig op Schiphol. Iemand een idee of ik de 787 ergens kan spotten?
Hier staan zo ongeveer alle kisten die aankomen op Schiphol. (Behalve General Aviation dan).quote:Op vrijdag 6 juni 2014 11:17 schreef Woods het volgende:
Is er een lijst van aankomsten waar ik kan zien welke vliegtuigen er binnen komen?
De Zwanenburgbaan is niet echt een mooie baan om te spotten; behalve bij landingen; dan gaan ze op deze plek recht over je heen.quote:Wat is trouwens een goede spotplaats bij de zwanenburgbaan, wil specifiek de motoren horen dus zien overvliegen![]()
Gaafquote:Op vrijdag 6 juni 2014 06:09 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Ik ben vliegtuigmonteur. Helaas vanwege het kleine werkaanbod waar KLM mee kampt momenteel alleen op de wielen- en remmenafdeling maar met het oog op de vergrijzing zal dat niet al te lang meer duren
quote:Op vrijdag 6 juni 2014 08:27 schreef bloodysunday het volgende:
Hoezo vliegt het NL-elftal met een Embraer naar Brazilië? Die red dat toch nooit ondanks dat hij niet volledig beladen is.
Zou het speciaal daarvoor gedaan zijn? Het was namelijk de PH-EXD; de nieuwe Embraer met de nieuwe livery. Misschien ook juist uitgekozen om deze livery in de bekendheid te krijgen, aangezien de E190 normaal gesproken niet naar Parijs gaat.quote:
Klopt:quote:Het NL-elftal is in Parijs overgestapt op een 777 van AirFrance naar Rio.
quote:Op woensdag 4 juni 2014 14:53 schreef Iemand91 het volgende:
En de Nederlandse voetbalploeg vertrekt ook morgen; om 20:30 uur (Charter; geen reguliere vlucht) met de nieuwe PH-EXD naar Parijs CDG; om vanaf daar met een reguliere vlucht (AF442 van 23:35 uur) naar Rio te vliegen.
Mwah, Business (ik ga er maar vanuit dat ze Business gingen; de First is te weinig stoelen en waarschijnlijk wordt die niet op die route ingezet) in de 777 van AF is zo slecht nog niet hoor.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 08:59 schreef bloodysunday het volgende:
Aaaah! Vandaar. Maar dan wel AirFrance.
Misschien een oefening van Van Gaal hoe je met doodsangsten omgaat (met Air France door de ITCZ vliegen, dat gaat wel vaker bijna fout of echt fout). Als je dat doorstaat ben je voor niemand meer bang op het WK!quote:Op vrijdag 6 juni 2014 16:03 schreef Iemand91 het volgende:
Maar waarschijnlijk was deze route gewenst i.v.m. overige entourage of omdat ze een nachtvlucht (00:00 - 05:30 uur) prefereerden boven KLM's dagvlucht (12:00 - 18:00 uur).
UITGELICHT: De SLM-ramp van 7 juni 1989quote:
Ik heb een deja-vuquote:Op zaterdag 7 juni 2014 16:06 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:
[..]
UITGELICHT: De SLM-ramp van 7 juni 1989
...
[DC-8]
...
Ik post hier haast elk dag 'geschiedenisposts' en Sunri5e heeft de SLM-ramp al prima beschreven.quote:
En nog een (zelfde bericht blijkbaar)quote:Op donderdag 5 juni 2014 23:15 schreef Iemand91 het volgende:
twitter:B787fans twitterde op donderdag 05-06-2014 om 20:44:35@Arke @Boeing 787 PH-TFK escorted by Dutch F-16 on her delivery flight #dreamcatcher
reageer retweet
3.6x meer dan hun 767's? Hoe kan het dan rendabel zijn om de 767 eruit te doen en te gaan vliegen et een 787?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:39 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Bron.
[ afbeelding ]
Bron / ToyotaMR2 op Tweakers
Morgen om 15:10 uur de eerste vlucht van PH-TFK naar Antalya. T/m donderdag zal hij worden ingezet op Turkije; op vrijdag volgt de eerste lange / trans-Atlantische vlucht naar Bonaire en Curaçao.
Las vandaag overigens in de krant dat Arke het ¤30.000 p/dag kost om de kist te leasen; 3.6x meer dan hun 767's. Dat zijn nog eens bedragen
Maintenance en fuelkosten van de 767 liggen dan weer een stuk hoger (en zullen ook alleen maar toenemen na verloop van tijd).quote:Op zondag 8 juni 2014 08:36 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
3.6x meer dan hun 767's? Hoe kan het dan rendabel zijn om de 767 eruit te doen en te gaan vliegen et een 787?
Tot nu toe het enige wideboy vliegtuig waar ik in heb mogen vliegen. In 2012 Amsterdam - Punta Cana - Montego Bay en dezelfde route retour. Ik dacht overigens dat de Boeing 767 nu wel verleden tijd zou zijn, maar ik zie op planespotters.net dat deze nog steeds geproduceerd wordt. O.a. Air Astana en FedEx hebben nog orders uit staan. Heeft dit te maken met het feit dat alle processen/fullfillment rond zo'n toestel zijn opgebouwd en dat het dus voordelig is om een enigszins gedateerd toestel aan te schaffen? Ook al is een 787 of desnoods A330 zuiniger?quote:Op maandag 2 juni 2014 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Nou, tot nu toe was het een 1:1 kopie van de serie over Emirates, inclusief de engine run-up...
Overigens; morgen om 12:00 uur vertrekt PH-AHX (767-300ER) van Arkefly naar Goodyear (i.p.v. Roswell blijkbaar); scrap.
De kist afgelopen zaterdag:
[ afbeelding ]
Kan van alles zijn. 767's die zijn besteld om de delays van de 787 op te vangen, een 767 is relatief snel delivered itt een 787 als je hem bestelt, een 767 zal behoorlijk goedkoper zijn in aanschaf, er is geen 787-freighter, fleet-commonality, etc.quote:Op zondag 8 juni 2014 13:51 schreef Alec690 het volgende:
Ik dacht overigens dat de Boeing 767 nu wel verleden tijd zou zijn, maar ik zie op planespotters.net dat deze nog steeds geproduceerd wordt. O.a. Air Astana en FedEx hebben nog orders uit staan. Heeft dit te maken met het feit dat alle processen/fullfillment rond zo'n toestel zijn opgebouwd en dat het dus voordelig is om een enigszins gedateerd toestel aan te schaffen? Ook al is een 787 of desnoods A330 zuiniger?
Dat begrijp ik maar toch zeker niet x3.6?quote:Op zondag 8 juni 2014 11:46 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Maintenance en fuelkosten van de 767 liggen dan weer een stuk hoger (en zullen ook alleen maar toenemen na verloop van tijd).
quote:Op zondag 8 juni 2014 13:51 schreef Alec690 het volgende:
Ben verre van een expert... dus sorry als dit een domme vraag is. Vind het wel altijd leuk om even te kijken met welk type vliegtuig ik reis als ik ergens heen ga. Maar dat is dus 98% van de gevallen een 737 (KLM binnen EU) of Cityhopper Embrear. Daarom herinner ik deze PH-AHX, omdat het voor mij het eerste widebody toestel was waarmee ik vloog.
Plus is er voor de 767 vrachtversie niet echt wat anders en voor freighters gelden heel andere eisen/wensen dan voor pax-versies. En er is ook nog geen freighter versie van de 787.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:59 schreef OEM het volgende:
Kan van alles zijn. 767's die zijn besteld om de delays van de 787 op te vangen, een 767 is relatief snel delivered itt een 787 als je hem bestelt, een 767 zal behoorlijk goedkoper zijn in aanschaf, er is geen 787-freighter, fleet-commonality, etc.
Er staan bovendien nog 179 KC-46's voor de USAF op het programma (tankervariant gebaseerd op de 767)
De 787-8 schijnt t.o.v. van de 767-300ER zo'n 20% brandstof te besparen. Dat is alleen de brandstof; de lagere onderhoudskosten en in de 787 gaan iets meer passagiers; waaronder Star Class die per stoel een stuk meer betalen dan Economy/Economy Comfort.quote:
Er gaan ook 20-30% meer passagiers in volgens de nummers op http://www.aviatorjoe.net/go/compare/787-9/767-300ER/ (vast betrouwbaarquote:Op zondag 8 juni 2014 20:52 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat begrijp ik maar toch zeker niet x3.6?
Het is wel het verschil tussen een 24-jaar oude 767 die "op" is (enkele reis Goodyear), gebaseerd op jaren 70/80 technologie, en een hagelnieuwe, state-of-the-art, 787.quote:
Dat begrijp ik. Maar dan nog zie ik niet waar ze die 3.6x duurdere leaseprijs op terug kunnen verdienen. Brandstofbesparing van 20% is helder, onderhoud is ook helder, meer passagiers meenemen is ook duidelijk... maar 3,6x zie ik er niet in terug.quote:Op maandag 9 juni 2014 09:54 schreef OEM het volgende:
[..]
Het is wel het verschil tussen een 24-jaar oude 767 die "op" is (enkele reis Goodyear), gebaseerd op jaren 70/80 technologie, en een hagelnieuwe, state-of-the-art, 787.
Het verschil in leaseprijs van deze 767 en een nieuwe 767 zal ook wel aanzienlijk zijn, laat staan een nieuwe 787.
De leaseprijs is vaak vastgesteld voor een vaste periode. Daarna weer een nieuw contract waar de leaseprijs lager zal zijn.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:15 schreef Sunri5e het volgende:
Dat begrijp ik. Maar dan nog zie ik niet waar ze die 3.6x duurdere leaseprijs op terug kunnen verdienen. Brandstofbesparing van 20% is helder, onderhoud is ook helder, meer passagiers meenemen is ook duidelijk... maar 3,6x zie ik er niet in terug.
Zij landen om 10:50 uur op Brisbane na deze vlucht die op 31 mei begon.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 15:46 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:
- Charles Kingsford Smith vertrekt om 08:54 uur in de ochtend met zijn 3 crewleden op de eerste trans-pacific flight vanaf Oakland, Californië via Hawaii en Fiji (hiermee landde voor het eerst in de geschiedenis een vliegtuig op Fiji) naar Brisbane Australië. Vluchtduur was een kleine 89 uur (stops niet meegerekend) en afstand ruim 11.500 kilometer.
Ze landden op 9 juni om 10:50 uur en werden opgewacht door zo'n 25.000 mensen.
De landing in Brisbane:
Gevlogen werd met de Fokker F.VII 'Southern Cross'. Deze kist gebruikten ze later nog voor o.a. de eerste vlucht tussen Australië en Nieuw-Zeeland. De kist is bewaard gebleven en staat nu in het Kingsford Smith Memorial bij Brisbane Airport:
[ afbeelding ]
In zijn eer heet de internationale luchthaven van Sydney Kingsford-Smith Airport en dragen 2 kisten zijn naam; Qantas' A380 (VH-OQF) en KLM's 747-206B (PH-BUM).
[ afbeelding ]
Voor de SUD-conversion in oktober-december 1985:
(Is overigens de oudste 747-classic van KLM die nog bestaat en niet gescrapped is)
[ afbeelding ]
Jup, met aflevering 2 van 3:quote:Op maandag 9 juni 2014 17:23 schreef Fiorano het volgende:
Vanavond weer op de BBC : A very British Airline
22:00 - 23:00 uur Nederlandse tijd op BBC2.quote:For 50 years London to New York has been the most glamorous and profitable route in BA's long-haul network. This was the route made famous by Concorde, and even today BA's JFK terminal caters for more of the rich and famous than anywhere else.
This looks at the heart of BA's New York operations to discover what it takes to keep the 28 flights a day running smoothly on this all important route, even as the worst winter on record causes cancellations and delays.
At the other extreme, BA is opening a new route to the Chinese city of Chengdu. China is a key new market, but BA is well behind its rivals and having to learn fast how to cope with the unique challenges of operating in mainland China.
Back at Heathrow, the cabin crew trainees reach the moment of truth. Will they all make it through the course or will some of them learn the hard way that they aren't quite what BA considers the right stuff?
Was een betere aflevering dan de vorige. Hopelijk wordt de volgende aflevering volgende week maandag (en tevens alweer de laatste) ook interessant; dan gaan ze ook piloten in opleiding volgen.quote:Op maandag 9 juni 2014 20:37 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jup, met aflevering 2 van 3:
[..]
22:00 - 23:00 uur Nederlandse tijd op BBC2.
Bron.quote:Withdrawn British Airways B737-400 G-DOCS Leaves UK.
Withdrawn British Airways Boeing 737-436 G-DOCS departed the UK this morning routing London Gatwick – Keflavik – Goose Bay – Chicago/Rockford – Victorville for storage as BA9259.
Over stops gesproken; Greenland Express vliegt vanaf binnenkort Aalborg -> Copenhagen -> Keflavik -> Narsarsuaq -> Kangerlussuaq met de Fokker 100. Doen er ruim 10 uur enkele reis over. Lijkt me een leuk ritjequote:
Ah, las dat inderdaad al een tijdje geleden. Glad vergeten.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:03 schreef Muto het volgende:
Nu: B787 van Arke maakt een rondvlucht over NL via Schiphol, Rijswijk, Rotterdam, Eindhoven Ammerzoden, Enschede en weer terug naar Schiphol. Vliegt momenteel op 1500 a 3000 feet hoogte.
[ afbeelding ]
http://www.flightradar24.com/TFL787
We zien dat ding hier (Enschede) rondvliegen inderdaad, heel laag, rondjes maken. Vroegen ons al even af of daar problemen zijn, maar blijkt dus gepland.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:03 schreef Muto het volgende:
Nu: B787 van Arke maakt een rondvlucht over NL via Schiphol, Rijswijk, Rotterdam, Eindhoven Ammerzoden, Enschede en weer terug naar Schiphol. Vliegt momenteel op 1500 a 3000 feet hoogte.
[ afbeelding ]
http://www.flightradar24.com/TFL787
Gaat landen op de Polderbaan. (Bron: ATC)quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:03 schreef Iemand91 het volgende:
Ga naar het noorden, ga naar het noorden!
Mooie verhalen altijd, ja. Terwijl zulke lage vluchten wel vaker voorkomen. Ik verwacht dat GroenLinks ook nog wel zal gaan janken.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:07 schreef boriq het volgende:
Alleen flipt iedereen hem hier nu in Enschede vanwege 'alle veiligheidsrisico's'
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:27 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Over stops gesproken; Greenland Express vliegt vanaf binnenkort Aalborg -> Copenhagen -> Keflavik -> Narsarsuaq -> Kangerlussuaq met de Fokker 100. Doen er ruim 10 uur enkele reis over. Lijkt me een leuk ritje
Dit was dan met 2.8G ook 1 na hardste landing van een A340-600 na die van Iberia op Quito die daar met 3.09G neerkwam.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:07 schreef blingbling11 het volgende:
Denk dat het goed mogelijk is. Als de fuselage echt 100% stijf zou zijn zou het eerder ergens gaan scheuren bij zo'n landing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |