Neem aan dat ze wel een watersaluut aangevraagd hebben (dit kan altijd wel, mits de brandweer beschikbaar is). Zeker gezien de campagne die Arke eromheen voert en alle aandacht die ze er omheen genereren willen ze vast wel wat mooie persfoto's onder het watersaluutquote:Op woensdag 4 juni 2014 14:53 schreef Iemand91 het volgende:
Jep, zou zo rond 12:00 uur moeten aankomen. Crashtenders met watersaluut misschien?
Of wat minder 'uitgebreid'?![]()
De USAF 767 tankers (KC-46A) worden uitgerust met Pratt & Whitney PW4000 motoren. Voorlopig bouwt Boeing dus nog vliegtuigen met P&W motoren, op de foto staat er één in de achtergrondquote:Op woensdag 4 juni 2014 14:53 schreef Iemand91 het volgende:
Jep, zou zo rond 12:00 uur moeten aankomen. Crashtenders met watersaluut misschien?
Of wat minder 'uitgebreid'?![]()
Daarover gesproken; grote kans dat Boeing haar allerlaatste pax 767 heeft gebouwd;
P4-KEC van Air Astana heeft op 30 mei haar B1 vlucht gemaakt.
Schijnt ook de voorlopig laatste Boeing met Pratt & Whitney motoren te zijn; maar hoe dat precies zit weet ik niet. Er worden overigens nog wel verscheidene varianten van de 767 gebouwd; o.a. vracht en tankers.
Flightaware kan er ook niet zoveel aan doen hequote:
Seattle schommelt rond de 9 - 9,5 uur en de kist is nu te volgen (staat nog op de grond) dus zal wel rond 11:30-12:00 uur aankomen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:56 schreef OEM het volgende:
Flightaware kan er ook niet zoveel aan doen he, die laat ook alleen maar zien wat iets of iemand in het systeem ingevoerd heeft. Zie ook hier: http://www.flightstats.co(...)OR&flightNumber=7878
Seattle-Amsterdam is volgens Google meer richting 10 uur dan 9 uur, dus dan klopt het toch redelijk? (Op anderhalf uur na danMisschien vliegen ze wat langzamer?)
twitter:dsajet twitterde op woensdag 04-06-2014 om 23:43:00#dreamliber @arke is er bijna klaar voor #rtvnh
reageer retweet
twitter:dsajet twitterde op donderdag 05-06-2014 om 02:01:04Aan boord van de #dreamliner van @arke
reageer retweet
twitter:dsajet twitterde op donderdag 05-06-2014 om 12:19:06F16s ontvangen ons in NL luchtruim #dreamliner @arke #rtvnh
reageer retweet
twitter:dsajet twitterde op donderdag 05-06-2014 om 12:20:36#dreamliner @arke doet zo ere-rondje op platform @schiphol #rtvnh
reageer retweet
twitter:dsajet twitterde op donderdag 05-06-2014 om 12:25:57If you got it, flaunt it was het toch? Trotse piloten taxien over @schiphol #dreamliner @arke #rtvnh
reageer retweet
twitter:dsajet twitterde op donderdag 05-06-2014 om 12:45:22Watersaluut aan gate #dreamliner @arke @schiphol #rtvnh
reageer retweet
En willekeurige tweets:twitter:dsajet twitterde op donderdag 05-06-2014 om 12:58:02#dreamliner @arke aan gate G7 @schiphol #rtvnh
reageer retweet
twitter:remcovoogt twitterde op donderdag 05-06-2014 om 12:17:35Dreamliner op Polderbaan #dreamcatcher @Arke (gemaakt met iphone)
reageer retweet
twitter:Bazzoe07 twitterde op donderdag 05-06-2014 om 13:13:00Binnenkomst Arke #dreamcatcher. #servisair #schiphol
reageer retweet
twitter:K3lly88 twitterde op donderdag 05-06-2014 om 13:34:18Hij is er! @Arkefly #Arke #Dreamcatcher #787
reageer retweet
Flyby:twitter:RozeOlifant twitterde op donderdag 05-06-2014 om 13:44:08@Arkefly Hij is wel erg mooi hoor. Volgens mij zijn jullie best een beetje trots. #dreamcatcher
reageer retweet
quote:Op Schiphol is een lichaam gevonden in het landingsgestel van een vliegtuig.
Rond 10.00 uur werd het lichaam ontdekt in een vliegtuig van KLM Cityhopper die naar verluidt uit Noorwegen kwam.
Een woordvoerder van de marechaussee bevestigt de vondst van het lichaam. Er wordt onderzoek gedaan.
Er is nog niks bekend over het geslacht, de leeftijd of de nationaliteit van het slachtoffer.
De marechaussee kan zich niet de laatste keer herinneren dat ze een lichaam vonden in een landingsgestel.
Mooie plek om te werken zegquote:Op donderdag 5 juni 2014 16:37 schreef blingbling11 het volgende:
Had flinke mazzel vandaag! Precies in mijn pauze werd de flyover gedaan over de Oostbaan.![]()
Filmpje van mij:
Bij deze:quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:56 schreef Iemand91 het volgende:
Misschien later vandaag nog een geschiedenispost...als ik er tijd/zin voor krijg...
Geloof ik meteen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:30 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Thanks, zou nergens liever willen werken
twitter:B787fans twitterde op donderdag 05-06-2014 om 20:44:35@Arke @Boeing 787 PH-TFK escorted by Dutch F-16 on her delivery flight #dreamcatcher
reageer retweet
Ik ben vliegtuigmonteur. Helaas vanwege het kleine werkaanbod waar KLM mee kampt momenteel alleen op de wielen- en remmenafdeling maar met het oog op de vergrijzing zal dat niet al te lang meer durenquote:Op donderdag 5 juni 2014 22:57 schreef zlotka het volgende:
[..]
Geloof ik meteen.
Wat doe je precies als ik vragen mag?
Omdat een Embraer Braziliaans isquote:Op vrijdag 6 juni 2014 08:27 schreef bloodysunday het volgende:
Hoezo vliegt het NL-elftal met een Embraer naar Brazilië? Die red dat toch nooit ondanks dat hij niet volledig beladen is.
Aaaah! Vandaar. Maar dan wel AirFrancequote:Op vrijdag 6 juni 2014 08:31 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Omdat een Embraer Braziliaans is
Het NL-elftal is in Parijs overgestapt op een 777 van AirFrance naar Rio.
Stond vanochtend nog op de G-buffer (G73). Daar kan je zelfs lopend vanuit Plaza nog redelijk gemakkelijk komen.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 09:02 schreef Sunri5e het volgende:
Ik ben vandaag voor het werk toevallig op Schiphol. Iemand een idee of ik de 787 ergens kan spotten?
Hier staan zo ongeveer alle kisten die aankomen op Schiphol. (Behalve General Aviation dan).quote:Op vrijdag 6 juni 2014 11:17 schreef Woods het volgende:
Is er een lijst van aankomsten waar ik kan zien welke vliegtuigen er binnen komen?
De Zwanenburgbaan is niet echt een mooie baan om te spotten; behalve bij landingen; dan gaan ze op deze plek recht over je heen.quote:Wat is trouwens een goede spotplaats bij de zwanenburgbaan, wil specifiek de motoren horen dus zien overvliegen![]()
Gaafquote:Op vrijdag 6 juni 2014 06:09 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Ik ben vliegtuigmonteur. Helaas vanwege het kleine werkaanbod waar KLM mee kampt momenteel alleen op de wielen- en remmenafdeling maar met het oog op de vergrijzing zal dat niet al te lang meer duren
quote:Op vrijdag 6 juni 2014 08:27 schreef bloodysunday het volgende:
Hoezo vliegt het NL-elftal met een Embraer naar Brazilië? Die red dat toch nooit ondanks dat hij niet volledig beladen is.
Zou het speciaal daarvoor gedaan zijn? Het was namelijk de PH-EXD; de nieuwe Embraer met de nieuwe livery. Misschien ook juist uitgekozen om deze livery in de bekendheid te krijgen, aangezien de E190 normaal gesproken niet naar Parijs gaat.quote:
Klopt:quote:Het NL-elftal is in Parijs overgestapt op een 777 van AirFrance naar Rio.
quote:Op woensdag 4 juni 2014 14:53 schreef Iemand91 het volgende:
En de Nederlandse voetbalploeg vertrekt ook morgen; om 20:30 uur (Charter; geen reguliere vlucht) met de nieuwe PH-EXD naar Parijs CDG; om vanaf daar met een reguliere vlucht (AF442 van 23:35 uur) naar Rio te vliegen.
Mwah, Business (ik ga er maar vanuit dat ze Business gingen; de First is te weinig stoelen en waarschijnlijk wordt die niet op die route ingezet) in de 777 van AF is zo slecht nog niet hoor.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 08:59 schreef bloodysunday het volgende:
Aaaah! Vandaar. Maar dan wel AirFrance.
Misschien een oefening van Van Gaal hoe je met doodsangsten omgaat (met Air France door de ITCZ vliegen, dat gaat wel vaker bijna fout of echt fout). Als je dat doorstaat ben je voor niemand meer bang op het WK!quote:Op vrijdag 6 juni 2014 16:03 schreef Iemand91 het volgende:
Maar waarschijnlijk was deze route gewenst i.v.m. overige entourage of omdat ze een nachtvlucht (00:00 - 05:30 uur) prefereerden boven KLM's dagvlucht (12:00 - 18:00 uur).
UITGELICHT: De SLM-ramp van 7 juni 1989quote:
Ik heb een deja-vuquote:Op zaterdag 7 juni 2014 16:06 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:
[..]
UITGELICHT: De SLM-ramp van 7 juni 1989
...
[DC-8]
...
Ik post hier haast elk dag 'geschiedenisposts' en Sunri5e heeft de SLM-ramp al prima beschreven.quote:
En nog een (zelfde bericht blijkbaar)quote:Op donderdag 5 juni 2014 23:15 schreef Iemand91 het volgende:
twitter:B787fans twitterde op donderdag 05-06-2014 om 20:44:35@Arke @Boeing 787 PH-TFK escorted by Dutch F-16 on her delivery flight #dreamcatcher
reageer retweet
3.6x meer dan hun 767's? Hoe kan het dan rendabel zijn om de 767 eruit te doen en te gaan vliegen et een 787?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:39 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Bron.
[ afbeelding ]
Bron / ToyotaMR2 op Tweakers
Morgen om 15:10 uur de eerste vlucht van PH-TFK naar Antalya. T/m donderdag zal hij worden ingezet op Turkije; op vrijdag volgt de eerste lange / trans-Atlantische vlucht naar Bonaire en Curaçao.
Las vandaag overigens in de krant dat Arke het ¤30.000 p/dag kost om de kist te leasen; 3.6x meer dan hun 767's. Dat zijn nog eens bedragen
Maintenance en fuelkosten van de 767 liggen dan weer een stuk hoger (en zullen ook alleen maar toenemen na verloop van tijd).quote:Op zondag 8 juni 2014 08:36 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
3.6x meer dan hun 767's? Hoe kan het dan rendabel zijn om de 767 eruit te doen en te gaan vliegen et een 787?
Tot nu toe het enige wideboy vliegtuig waar ik in heb mogen vliegen. In 2012 Amsterdam - Punta Cana - Montego Bay en dezelfde route retour. Ik dacht overigens dat de Boeing 767 nu wel verleden tijd zou zijn, maar ik zie op planespotters.net dat deze nog steeds geproduceerd wordt. O.a. Air Astana en FedEx hebben nog orders uit staan. Heeft dit te maken met het feit dat alle processen/fullfillment rond zo'n toestel zijn opgebouwd en dat het dus voordelig is om een enigszins gedateerd toestel aan te schaffen? Ook al is een 787 of desnoods A330 zuiniger?quote:Op maandag 2 juni 2014 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Nou, tot nu toe was het een 1:1 kopie van de serie over Emirates, inclusief de engine run-up...
Overigens; morgen om 12:00 uur vertrekt PH-AHX (767-300ER) van Arkefly naar Goodyear (i.p.v. Roswell blijkbaar); scrap.
De kist afgelopen zaterdag:
[ afbeelding ]
Kan van alles zijn. 767's die zijn besteld om de delays van de 787 op te vangen, een 767 is relatief snel delivered itt een 787 als je hem bestelt, een 767 zal behoorlijk goedkoper zijn in aanschaf, er is geen 787-freighter, fleet-commonality, etc.quote:Op zondag 8 juni 2014 13:51 schreef Alec690 het volgende:
Ik dacht overigens dat de Boeing 767 nu wel verleden tijd zou zijn, maar ik zie op planespotters.net dat deze nog steeds geproduceerd wordt. O.a. Air Astana en FedEx hebben nog orders uit staan. Heeft dit te maken met het feit dat alle processen/fullfillment rond zo'n toestel zijn opgebouwd en dat het dus voordelig is om een enigszins gedateerd toestel aan te schaffen? Ook al is een 787 of desnoods A330 zuiniger?
Dat begrijp ik maar toch zeker niet x3.6?quote:Op zondag 8 juni 2014 11:46 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Maintenance en fuelkosten van de 767 liggen dan weer een stuk hoger (en zullen ook alleen maar toenemen na verloop van tijd).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |