abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 29 april 2014 @ 22:07:20 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139393276
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is geen herdenking, maar een symposium. Lees eerst eens beter voordat je een soort mannelijke Whiskers gaat lopen uithangen. :N
voor mijn part noemen ze het superhappy funtime

point remains the same
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:07:52 #102
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139393302
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja, ik weet het. Ik lees het steeds vaker de laatste tijd. Ik werk de integratie van niet-Nederlands-sprekende 'landgenoten' tegen, ook al waren die hier al toen ik nog in de luiers lag. Ik ben racist, haatzaaier, een gevaar voor de samenleving. En nog veel meer. Degene die problemen benoemt en die religieus extremisme hard aangepakt wil zijn, dat is degene die een gevaar is voor de samenleving....
Ik heb geen idee of je een racist bent, ik denk alleen dat je in je jeugd vaak geslagen bent door je ouders.
pi_139393354
:').
pi_139393373
Oh wacht ik moet inhoudelijk mijn werk doen.
pi_139393379
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:07 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of je een racist bent, ik denk alleen dat je in je jeugd vaak geslagen bent door je ouders.
Toe maar, betrek mijn ouders er ook nog even bij. :{w

Mijn ouders hebben mij prima opgevoed. Daar kan menig Marokkaans huisvader en -moeder nog een voorbeeld aan nemen.
pi_139393383
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 april 2014 21:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De kalender is vrij duidelijk over wat er op 4 mei te doen is in Nederland.
Gelukkig staat het mensen nog altijd vrij om te herdenken wie ze willen.

quote:
En een burgemeester heeft de bevoegdheid om bepaalde zaken te verbieden met het oog op verstoring van de openbare orde.
Er wordt geen openbare orde verstoord.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:11:25 #107
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139393472
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

voor mijn part noemen ze het superhappy funtime

point remains the same
Stel je voor dat ze een holocaust feestje gingen houden in de moskee! Daar zullen de mensen op de dam die wel een beetje normaal zijn vast veel last van hebben. Schouders ophalen en je lekker met jezelf bemoeien lijkt geen optie meer te zijn voor bepaalde mensen. Die bemoeizuchtige tendens van een groot deel van Nederland is ook nog eens vrijheidsbeperkender dan alle Sharia aanhangers binnen Nederland ooit kunnen hopen te zijn.
pi_139393488
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:09 schreef Elfletterig het volgende:
Mijn ouders hebben mij prima opgevoed. Daar kan menig Marokkaans huisvader en -moeder nog een voorbeeld aan nemen.
Lekker relevant ook. Oh wacht, het is Elfletterig.
  Moderator dinsdag 29 april 2014 @ 22:13:21 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139393568
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:11 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Stel je voor dat ze een holocaust feestje gingen houden in de moskee! Daar zullen de mensen op de dam die wel een beetje normaal zijn vast veel last van hebben. Schouders ophalen en je lekker met jezelf bemoeien lijkt geen optie meer te zijn voor bepaalde mensen. Die bemoeizuchtige tendens van een groot deel van Nederland is ook nog eens vrijheidsbeperkender dan alle Sharia aanhangers binnen Nederland ooit kunnen hopen te zijn.
nou de holocaust gaan lopen vieren lijkt me dan weer het andere uiterste maar met deze herdenking heb ik verder weinig problemen

zeker niet op dodenherdenking en al helemaal niet in gesloten kring in de eigen moskee
pi_139393607
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:09 schreef Xa1pt het volgende:
Gelukkig staat het mensen nog altijd vrij om te herdenken wie ze willen.
Ze herdenken maar wie ze willen. Het gaat hier om een herdenking, maar het organiseren van een symposium. Doelbewust, om te provoceren, uitgerekend op 4 mei.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:09 schreef Xa1pt het volgende:]
Er wordt geen openbare orde verstoord.
Er zijn 40 bezwaren ingediend tegen het voorgenomen symposium. En de burgemeester spande zich in om het evenement geschrapt te krijgen. Zomaar, denk je? Of zou deze man - nota bene PvdA'er - daar een beweegreden voor hebben, denk je?
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:15:06 #111
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139393656
quote:

[..]

Je denkt dat geweld een goede oplossing is voor iets dat niet gewelddadig is en je zegt niet dat je ouders je met respect behandelden. In menig Marokkaans gezin wordt ook veel geslagen. Marokkanen zijn desondanks een stuk crimineler dat mensen uit Scandinavië waar het al een hele tijd verboden is.
  Moderator dinsdag 29 april 2014 @ 22:15:11 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139393662
hoe is het in godsnaam een provocatie?
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:15:15 #113
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139393669
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:14 schreef Elfletterig het volgende:
Ze herdenken maar wie ze willen. Het gaat hier om een herdenking, maar het organiseren van een symposium. Doelbewust, om te provoceren, uitgerekend op 4 mei.
Verschrikkelijk, doden herdenken bij de dodenherdenking!
quote:
Er zijn 40 bezwaren ingediend tegen het voorgenomen symposium. En de burgemeester spande zich in om het evenement geschrapt te krijgen. Zomaar, denk je? Of zou deze man - nota bene PvdA'er - daar een beweegreden voor hebben, denk je?
Omdat hij net als jij ook niet helemaal helder kan denken blijkbaar. Vertel me nou eens hoe het de openbare orde verstoort?
Anti-Turkije
pi_139393674
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou de holocaust gaan lopen vieren lijkt me dan weer het andere uiterste maar met deze herdenking heb ik verder weinig problemen

zeker niet op dodenherdenking en al helemaal niet in gesloten kring in de eigen moskee
Of jij er problemen mee hebt, is geen criterium. Feit is dat er 40 bezwaren zijn ingediend van mensen die er wél problemen mee hebben. Feit is ook dat de burgemeester zich inspande om het evenement geschrapt te krijgen.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:16:30 #115
421524 SadPanda
pi_139393738
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Of jij er problemen mee hebt, is geen criterium. Feit is dat er 40 bezwaren zijn ingediend van mensen die er wél problemen mee hebben. Feit is ook dat de burgemeester zich inspande om het evenement geschrapt te krijgen.
Als er 100 mensen bezwaren indienen tegen de algemene dodenherdenking moet het dan ook weg?
Anti-Turkije
pi_139393739
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:15 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Je denkt dat geweld een goede oplossing is voor iets dat niet gewelddadig is en je zegt niet dat je ouders je met respect behandelden. In menig Marokkaans gezin wordt ook veel geslagen. Marokkanen zijn desondanks een stuk crimineler dat mensen uit Scandinavië waar het al een hele tijd verboden is.
Waar heb je het in vredesnaam over? Heb je iets gesnoven of zo?
Ik heb nergens gezegd dat er "geweld" moet worden gebruikt.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:16:59 #117
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139393772
quote:

[..]

Je zit in een topic vol mensen die een probleem met jou hebben en je houdt ook niet op met typen. Hypocriet persoontje.
pi_139393810
quote:

[..]

Jij bent nationalistisch waar niks mis mee is, mag wel meer van zijn in dit land.
Echter waar mensen zich aan storen hier is denk ik dat je het nationalisme wil opdringen aan mensen. Blijkbaar mogen mensen hun eigen ideeën die niet in lijn zijn met de (jouw) Nederlandse niet uitten in een privé sfeer.
Wat maakt het uit wat mensen doen in hen eigen woning zolang wij allemaal het beste voor Nederland als land hebben zonder dat we iemand buiten sluiten.

Correct me if I am wrong.
  Moderator dinsdag 29 april 2014 @ 22:17:43 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139393817
quote:

[..]

Of jij er problemen mee hebt, is geen criterium.
nou en?

fok! is een discussieforum, in een discussie is het de bedoeling dat je je mening geeft, dat doe ik dan ook gewoon

ik wil ook wel weer over gifjes gaan kletsen maar dan begin je ook te huilen

quote:
Feit is dat er 40 bezwaren zijn ingediend van mensen die er wél problemen mee hebben. Feit is ook dat de burgemeester zich inspande om het evenement geschrapt te krijgen.
met deze feiten kun je zwarte piet ook wel afschaffen, gelukkig werkt de wereld iets anders
pi_139393846
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:16 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Als er 100 mensen bezwaren indienen tegen de algemene dodenherdenking moet het dan ook weg?
Als er ergens bezwaren tegen worden ingediend, moet daar serieus naar gekeken worden ja. Dat gebeurt ook. Kijk maar naar de bezwaren die werden ingediend tegen de intocht van Sinterklaas mét Zwarte Pieten in Amsterdam. Dergelijke bezwaren worden gewogen en daarna valt een bepaald besluit.

Bezwaar indienen tegen een traditioneel nationaal evenement zal trouwens weinig zin hebben, denk ik.
pi_139393858
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je bent voorstander van een verbod en van repressieve maatregelen. Guess what.
pi_139393890
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:16 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Je zit in een topic vol mensen die een probleem met jou hebben en je houdt ook niet op met typen. Hypocriet persoontje.
Is er een specifieke reden waarom ik moet ophouden met typen dan? Moeten we op 29 april om 22:18 uur iets herdenken?
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:19:15 #123
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139393903
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

Het vieren is respectloos, maar je weet wel meteen wie er zoals respectloos is. Gedachtes kun je toch niet verbieden en het overdreven gejank om de acties van een paar gekken in Nederland iedere maand moet eens ophouden.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:19:17 #124
421524 SadPanda
pi_139393907
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als er ergens bezwaren tegen worden ingediend, moet daar serieus naar gekeken worden ja. Dat gebeurt ook. Kijk maar naar de bezwaren die werden ingediend tegen de intocht van Sinterklaas mét Zwarte Pieten in Amsterdam. Dergelijke bezwaren worden gewogen en daarna valt een bepaald besluit.

Bezwaar indienen tegen een traditioneel nationaal evenement zal trouwens weinig zin hebben, denk ik.
Jij wilt het verbieden omdat er bezwaren zijn ingediend, je had het niet over er inhoudelijk naar kijken.
Anti-Turkije
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:20:11 #125
421524 SadPanda
pi_139393954
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Is er een specifieke reden waarom ik moet ophouden met typen dan? Moeten we op 29 april om 22:18 uur iets herdenken?
Je bent wel kort van geheugen, het is tot 19:00....
Anti-Turkije
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:20:59 #126
421524 SadPanda
pi_139394005
quote:

[..]

Hoe wil je het anders verbieden? Als ze niet luisteren moet er geweld gaan gebruikt worden.
Anti-Turkije
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:21:44 #127
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139394042
quote:

[..]

Hoe wil je een verbod naleven lieverd? Als ze toch hun symposium houden niks doen? Al zouden ze hem dankzij het verbod niet gaan houden dan bedreig je die mensen met de politie die ze komt ontvoeren. Ontvoering is geweld volgens mij?
pi_139394232
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:17 schreef Djibril het volgende:

[..]

Jij bent nationalistisch waar niks mis mee is, mag wel meer van zijn in dit land.
Echter waar mensen zich aan storen hier is denk ik dat je het nationalisme wil opdringen aan mensen. Blijkbaar mogen mensen hun eigen ideeën die niet in lijn zijn met de (jouw) Nederlandse niet uitten in een privé sfeer.
Wat maakt het uit wat mensen doen in hen eigen woning zolang wij allemaal het beste voor Nederland als land hebben zonder dat we iemand buiten sluiten.

Correct me if I am wrong.
Dat zal ik doen. Ik ben ten eerste niet nationalistisch, dus ik wil dat ook niet opdringen. Ik verlang slechts dat groepen migranten, die hier komen wonen en leven, zich aanpassen en dat ze rekening houden met onze waarden en normen. Eén daarvan is dat je met je tengels afblijft van 4 mei.

Verder ageer ik altijd fel tegen alle vormen van extremisme; altijd gedaan, consequent. Ik ben tegen rechts-extremisme (neo-nazi's etc), ik ben tegen links-extremisme, tegen dierenextremisme en ja, ook tegen religieus extremisme. Je zult me fel zien ageren tegen christen-fundi's die over de schreef gaan. En ja, dus ook tegen moslim-extremisten. Al deze vormen van extremisme moeten worden bestreden en moeten zo min mogelijk vrij spel krijgen. We laten al veel te veel toe in dit land, wat dat betreft.

Mensen mogen hun ideeën uiten, ze mogen herdenkingen organiseren en symposia houden. Maar een symposium van moslim-extremisten, doelbewust en provocerend op 4 mei? Nee, nee en nog eens nee.

En wat "het beste voor hebben met het land" betreft: we hebben het hier over een club met compleet andere belangen dan dat. Moslim-extremisten zijn echt niet bezig met het Nederlandse landsbelang; het is echt bizar naïef om dat te denken.
pi_139394323
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:24 schreef Elfletterig het volgende:
Dat zal ik doen. Ik ben ten eerste niet nationalistisch, dus ik wil dat ook niet opdringen. Ik verlang slechts dat groepen migranten, die hier komen wonen en leven, zich aanpassen en dat ze rekening houden met onze waarden en normen. Eén daarvan is dat je met je tengels afblijft van 4 mei.
Abduljabbar van de Ven de allochtoon moet zich maar aanpassen aan de Nederlandse koeltoer.
-
pi_139394510
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:17 schreef sp3c het volgende:
nou en?

fok! is een discussieforum, in een discussie is het de bedoeling dat je je mening geeft, dat doe ik dan ook gewoon

ik wil ook wel weer over gifjes gaan kletsen maar dan begin je ook te huilen
:') Je bent je ervan bewust dat de opmerking "Of jij er problemen mee hebt, is geen criterium" gewoon een inhoudelijk argument is? Ik zeg niet dat je je mening niet mag geven, ik geef aan dat de vraag of JIJ ergens problemen mee hebt, NIET het criterium is waarmee we toetsen of dit soort evenementen mag plaatsvinden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:17 schreef sp3c het volgende:
Met deze feiten kun je zwarte piet ook wel afschaffen, gelukkig werkt de wereld iets anders
Dat zou inderdaad kunnen. Argumenten gaan op een weegschaal, belangen worden afgewogen. Je zou ook het Suikerfeest kunnen verbieden. Tast je wel de godsdienstvrijheid van een groep mensen aan.

Je zou ook kunnen toestaan dat er allerlei provocerende manifestaties en symposia plaatsvinden op de avond van Dodenherdenking. Je zou ook kunnen besluiten om dat gewoon niet toe te staan. Deze nationalist, racist en integratie-tegenwerker kiest voor dat laatste.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:30:30 #131
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_139394600
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:26 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Abduljabbar van de Ven de allochtoon moet zich maar aanpassen aan de Nederlandse koeltoer.
Precies, gewoon jezelf, als moslimgemeenschap, buiten de maatschappij plaatsen. Moet kunnen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_139394604
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je bent voorstander van een verbod en van repressieve maatregelen. Guess what.
Een verbod volstaat in principe. Als mensen dat verbod niet naleven, kun je gaan handhaven. Eerst vriendelijk en waar nodig met gepast geweld; nooit meer dan nodig is. Zo werken we in dit land al een paar eeuwen. Maar dat systeem moet ook op de schop, begrijp ik?
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:31:06 #133
421524 SadPanda
pi_139394641
quote:
Mensen mogen hun ideeën uiten, ze mogen herdenkingen organiseren en symposia houden. Maar een symposium van moslim-extremisten, doelbewust en provocerend op 4 mei? Nee, nee en nog eens nee.
Ja vertel eens waarom, waarom heb jij er last van?
quote:
En wat "het beste voor hebben met het land" betreft: we hebben het hier over een club met compleet andere belangen dan dat. Moslim-extremisten zijn echt niet bezig met het Nederlandse landsbelang; het is echt bizar naïef om dat te denken.
Waarom zijn het extremisten?

quote:
:') Man wat stel je je aan. Niemand heeft er last van behalve figuren als Elfletterig met jouw onderbuik gevoelens.
Anti-Turkije
pi_139394691
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:21 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Hoe wil je een verbod naleven lieverd? Als ze toch hun symposium houden niks doen? Al zouden ze hem dankzij het verbod niet gaan houden dan bedreig je die mensen met de politie die ze komt ontvoeren. Ontvoering is geweld volgens mij?
Vind je het goed dat ik niet meer op je geschifte, ver gezochte onzin reageer? Het gaat echt nergens over. Kom maar weer terug als je weer nuchter bent of zo.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:32:53 #135
421524 SadPanda
pi_139394746
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vind je het goed dat ik niet meer op je geschifte, ver gezochte onzin reageer? Het gaat echt nergens over. Kom maar weer terug als je weer nuchter bent of zo.
Jij wilt met geweld een herdenking op dodenherdenking tegenhouden...
Anti-Turkije
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:33:33 #136
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139394781
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat is precies vergezocht?
pi_139394811
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:26 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Inderdaad. Iedere autochtone en allochtone inwoner van Nederland moet zich aanpassen aan de Nederlandse cultuur, heel goed. Dat betekent niet dat er geen ruimte is voor de eigen cultuur, identiteit of religie. Maar je bent hier in Nederland; we hebben hier bepaalde afspraken, bepaalde normen en waarden en tradities. Eén daarvan is dat we op 4 mei Nationale Dodenherdenking hebben. Hoe moeilijk kan het zijn om dat te begrijpen?
  Moderator dinsdag 29 april 2014 @ 22:34:18 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139394825
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

:') Je bent je ervan bewust dat de opmerking "Of jij er problemen mee hebt, is geen criterium" gewoon een inhoudelijk argument is? Ik zeg niet dat je je mening niet mag geven, ik geef aan dat de vraag of JIJ ergens problemen mee hebt, NIET het criterium is waarmee we toetsen of dit soort evenementen mag plaatsvinden.
inhoudelijk argument voor of tegen wat precies?

ik snap dat het geen criterium is, ik zie gewoon niet wat het probleem is, jij wel maar je kan het niet uitleggen

het is een stelling, geen argument en een nogal overbodige stelling ook

quote:
[..]

Dat zou inderdaad kunnen. Argumenten gaan op een weegschaal, belangen worden afgewogen. Je zou ook het Suikerfeest kunnen verbieden. Tast je wel de godsdienstvrijheid van een groep mensen aan.

Je zou ook kunnen toestaan dat er allerlei provocerende manifestaties en symposia plaatsvinden op de avond van Dodenherdenking. Je zou ook kunnen besluiten om dat gewoon niet toe te staan. Deze nationalist, racist en integratie-tegenwerker kiest voor dat laatste.
het is toegestaan, anders zou die burgemeester ze niet gaan vragen of ze een andere datum uit wilden kiezen maar zeggen dat ze een andere datum uit MOETEN kiezen

als je het wil verbieden dan zijn daar argumenten nodig

dat is dus meer dan 40 klagers en veel meer dan dat emodrama dat jij hier als criteria probeert te gebruiken
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:34:38 #139
111528 Viajero
Who dares wins
pi_139394847
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 21:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Rekening houden met de belangen van anderen en met hun vrijheden wordt steeds minder.

Inderdaad. Vooral door mensen die van alles en nog wat willen verbieden, zonder verder na te denken.

Hoe stoort deze Palestina herdenking anderen in hun vrijheid? Helemaal niet. Het is niet dat ze tijdens de twee minuten stilte op de Dam gaan schreeuwen, ze hebben een bijeenkomst in hun moskee.

Dat jij je eraan stoort is geen argument. Ik stoor me aan jou. Zullen we jou maar verbieden?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_139394960
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een verbod volstaat in principe. Als mensen dat verbod niet naleven, kun je gaan handhaven. Eerst vriendelijk en waar nodig met gepast geweld; nooit meer dan nodig is.
Met geweld reageren op gedachten van mensen... :')
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:38:05 #141
111528 Viajero
Who dares wins
pi_139395110
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:02 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Precies, goed gesproken. Wat hebben wij met hun nakbaatje te maken.
Niets. Je hoeft ook niet naar die bijeenkomst hoor. Die vrijheid heb je. Net als zij de vrijheid hebben een bijeenkomst te organiseren.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:38:32 #142
421524 SadPanda
pi_139395136
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Inderdaad. Iedere autochtone en allochtone inwoner van Nederland moet zich aanpassen aan de Nederlandse cultuur, heel goed. Dat betekent niet dat er geen ruimte is voor de eigen cultuur, identiteit of religie. Maar je bent hier in Nederland; we hebben hier bepaalde afspraken, bepaalde normen en waarden en tradities. Eén daarvan is dat we op 4 mei Nationale Dodenherdenking hebben. Hoe moeilijk kan het zijn om dat te begrijpen?
Vertel nou eens hoe iemand er last van kan hebben?
Ze herdenken toch doden...
Anti-Turkije
pi_139395276
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:31 schreef SadPanda het volgende:
Ja vertel eens waarom, waarom heb jij er last van?
Ik heb er persoonlijk niet direct last van. Als morgen een moslim- of christen-extremist een autobom laat ontploffen in Den Haag heb ik daar ook geen last van.

Last is helemaal geen criterium. Het gaat over de (on)wenselijkheid van dit soort provocerende activiteiten op zo'n moment. Je kunt gewoon op inhoudelijke gronden bezwaar hebben tegen het houden van een provocerend symposium tijdens Dodenherdenking.

quote:
Waarom zijn het extremisten?
Misschien moet je gewoon je huiswerk eens doen (bijvoorbeeld een krant openslaan) voordat je domme vragen stelt. Hier, leesvoer: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)erug-naar-nederland/

quote:
:') Man wat stel je je aan. Niemand heeft er last van behalve figuren als Elfletterig met jouw onderbuik gevoelens.
Ah, daar is de onderbuik weer. Die hadden we nog niet gehad. :')
Stop maar fijn je kop weer in het zand, terwijl extremisme ruim baan krijgt in Nederland. Niet raar opkijken als straks weer een groepje jongens genoeg is gehersenspoeld en opgeleid voor de jihad. Dan s.v.p. niet gaan vragen hoe het zover heeft kunnen komen, oké?
  Moderator dinsdag 29 april 2014 @ 22:41:36 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139395323
niemand heeft er last van

direct of indirect
  Moderator dinsdag 29 april 2014 @ 22:42:17 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139395368
en

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:15 schreef sp3c het volgende:
hoe is het in godsnaam een provocatie?
pi_139395375
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met geweld reageren op gedachten van mensen... :')
Nee, het handhaven van een verbod op een ongewenste, op dat moment verboden verklaarde bijeenkomst.
pi_139395387
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:41 schreef Elfletterig het volgende:
Ah, daar is de onderbuik weer. Die hadden we nog niet gehad. :')
Stop maar fijn je kop weer in het zand, terwijl extremisme ruim baan krijgt in Nederland. Niet raar opkijken als straks weer een groepje jongens genoeg is gehersenspoeld en opgeleid voor de jihad. Dan s.v.p. niet gaan vragen hoe het zover heeft kunnen komen, oké?
Heeft geen reet met dit voorval te maken. En als het daar al mee te maken zou hebben gaan we met jouw aanpak alleen maar meer extremisme in de hand werken. Repressieve maatregelen leiden immers tot haat.
pi_139395427
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, het handhaven van een verbod op een ongewenste, op dat moment verboden verklaarde bijeenkomst.
Er heeft niemand daadwerkelijk last van die bijeenkomst. Er is geen zinnig argument aan te voeren vóór een verbod op zo'n bijeenkomst.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:44:41 #149
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139395524
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je speelt met woorden die in dit geval neerkomen op geweld tegen geweldlozen. Of jij het nou een verbod handhaven noemt of niet, je stuurt gewapende mannen af op mensen die een symposium houden om mensen weg te sturen onder dreiging van klappen met een knuppel of ontvoering.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:45:17 #150
111528 Viajero
Who dares wins
pi_139395560
quote:

[..]

[..]

En al die 40 bezwaren zijn ingediend door intolerante haatzaaiers zoals jij.

Nogmaals, iets vervelend vinden is GEEN inbreuk op jouw vrijheid. Ik vind het vervelend dat jij zo haatdragend bent, maar ik pleit toch ook niet voor een ban?
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:47:24 #151
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139395686
.

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 29-04-2014 22:50:26 ]
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:48:09 #152
111528 Viajero
Who dares wins
pi_139395735
quote:

[..]

Verder ageer ik altijd fel tegen alle vormen van extremisme; altijd gedaan, consequent. Ik ben tegen rechts-extremisme (neo-nazi's etc), ik ben tegen links-extremisme, tegen dierenextremisme en ja, ook tegen religieus extremisme. Je zult me fel zien ageren tegen christen-fundi's die over de schreef gaan. En ja, dus ook tegen moslim-extremisten. Al deze vormen van extremisme moeten worden bestreden en moeten zo min mogelijk vrij spel krijgen. We laten al veel te veel toe in dit land, wat dat betreft.

Wat jammer dat je niet doorhebt wat voor een extremist je zelf bent....
pi_139395806
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:34 schreef Elfletterig het volgende:
Inderdaad. Iedere autochtone en allochtone inwoner van Nederland moet zich aanpassen aan de Nederlandse cultuur, heel goed.
De autochtone en allochtone inwoners maken de Nederlandse cultuur, dus misschien moet jij je gaan aanpassen aan de veranderende tijden.
-
pi_139395819
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Heeft geen reet met dit voorval te maken. En als het daar al mee te maken zou hebben gaan we met jouw aanpak alleen maar meer extremisme in de hand werken. Repressieve maatregelen leiden immers tot haat.
Het heeft - ten eerste - alles met dat symposium te maken. De voornaamste spreker daar is een notoire moslim-extremist: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)erug-naar-nederland/

Extremisme ongemoeid en onbeantwoord laten is geen optie. Dat is nou juist wat leidt tot meer extremisme, omdat ze dan ongestoord jongeren kunnen hersenspoelen en vergiftigen. Of dacht je soms dat zo'n Mohammed B. zomaar van de ene op de andere dag tot z'n daden is gekomen?

Dat repressieve maatregelen leiden tot haat, is niet per definitie kwalijk. Sterker nog: het lijkt me een uitstekend signaal dat wij ons als samenleving zeer vijandig opstellen richting religieus extremisten. Dat kunnen we onder meer doen door de haatzaaiers strafrechtelijk te vervolgen wegens haatzaaien. Daar hebben we gewoon wetten voor, maar daar heerst kennelijk ook al een taboe op.

We moeten alles maar slikken en accepteren als aan mensen zoals jij ligt. Schouders ophalen, gewoon hun gang laten gaan, provocaties pikken, toestaan hoe ze de grenzen steeds een stukje verder opschuiven. Ik zeg op mijn beurt dat het houden van een provocerend symposium op uitgerekend 4 mei grensoverschrijdend is. Zoals ik dat trouwens óók heb gezegd over de "minder, minder"-uitspraken van Wilders.
pi_139395931
Waarom moet dit uitgerekend op 4 mei, de dag waarop we de Nederlandse oorlogsslachtoffers van WOII herdenken.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:52:24 #156
421524 SadPanda
pi_139395987
quote:
Ik heb er persoonlijk niet direct last van. Als morgen een moslim- of christen-extremist een autobom laat ontploffen in Den Haag heb ik daar ook geen last van.

Last is helemaal geen criterium. Het gaat over de (on)wenselijkheid van dit soort provocerende activiteiten op zo'n moment. Je kunt gewoon op inhoudelijke gronden bezwaar hebben tegen het houden van een provocerend symposium tijdens Dodenherdenking.
Waarom is een dodenherdenking op die dag provocerend??
quote:
Dat ze op jihad gaan in Syrië gebeurt ook wel zonder deze herdenking.
Anti-Turkije
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:52:36 #157
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139396002
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:51 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Waarom moet dit uitgerekend op 4 mei, de dag waarop we de Nederlandse oorlogsslachtoffers van WOII herdenken.
Om mensen als elfletterig een hoge bloeddruk te bezorgen. Dan weet je zeker dat je boodschap naar buiten komt.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:52:47 #158
111528 Viajero
Who dares wins
pi_139396014
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:49 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

De autochtone en allochtone inwoners maken de Nederlandse cultuur, dus misschien moet jij je gaan aanpassen aan de veranderende tijden.
Nee, het gaat om de Nederlandse cultuur zoals gedefinieerd door Elfletterig. Dat tolerantie en vrijheid van meningsuiting kennelijk niet meer bij de Nederlandse cultuur horen is kennelijk irrelevant.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:52:55 #159
421524 SadPanda
pi_139396027
quote:
Nee:
In eerste instantie ging het hierbij uitsluitend om de Nederlandse slachtoffers in de Tweede Wereldoorlog, maar sinds 1961 wordt officieel een ruimere definitie gehanteerd die alle oorlogsslachtoffers of omgekomenen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog omvat.
Anti-Turkije
pi_139396030
Extremist, racist, intolerante haatzaaier, "moet psychische hulp zoeken", noem maar op.

Je moet je kennelijk alles maar laten zeggen op dit forum. En dat alles wordt dan gezegd door mensen die ruim baan bieden aan religieus-extremisten.

Eigenlijk is het volstrekt zinloos om nog iets van een discussie proberen te voeren, terwijl je hier van alle kanten gelabeld en uitgescholden wordt. Ik laat dit topic voor wat het is. De mazzel.
pi_139396033
quote:
Omdat ze nu volop gratis publiciteit hebben en die hadden ze niet gehad als ze het direct op een andere dag hadden georganiseerd.
  Moderator dinsdag 29 april 2014 @ 22:54:11 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139396107
nee dat je psychische hulp moet zoeken vind ik te ver gaan, dat heb ik weggehaald maar als je er graag over doorgaat dan heb ik daar ook wel een mening (geen criterium) over
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:54:30 #163
421524 SadPanda
pi_139396134
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het heeft - ten eerste - alles met dat symposium te maken. De voornaamste spreker daar is een notoire moslim-extremist: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)erug-naar-nederland/

Extremisme ongemoeid en onbeantwoord laten is geen optie. Dat is nou juist wat leidt tot meer extremisme, omdat ze dan ongestoord jongeren kunnen hersenspoelen en vergiftigen. Of dacht je soms dat zo'n Mohammed B. zomaar van de ene op de andere dag tot z'n daden is gekomen?

Dat repressieve maatregelen leiden tot haat, is niet per definitie kwalijk. Sterker nog: het lijkt me een uitstekend signaal dat wij ons als samenleving zeer vijandig opstellen richting religieus extremisten. Dat kunnen we onder meer doen door de haatzaaiers strafrechtelijk te vervolgen wegens haatzaaien. Daar hebben we gewoon wetten voor, maar daar heerst kennelijk ook al een taboe op.

We moeten alles maar slikken en accepteren als aan mensen zoals jij ligt. Schouders ophalen, gewoon hun gang laten gaan, provocaties pikken, toestaan hoe ze de grenzen steeds een stukje verder opschuiven. Ik zeg op mijn beurt dat het houden van een provocerend symposium op uitgerekend 4 mei grensoverschrijdend is. Zoals ik dat trouwens óók heb gezegd over de "minder, minder"-uitspraken van Wilders.
Ja een herdenking over Palestina is erg extremistisch :')
Anti-Turkije
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:55:10 #164
421524 SadPanda
pi_139396180
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:52 schreef Elfletterig het volgende:
Extremist, racist, intolerante haatzaaier, "moet psychische hulp zoeken", noem maar op.

Je moet je kennelijk alles maar laten zeggen op dit forum. En dat alles wordt dan gezegd door mensen die ruim baan bieden aan religieus-extremisten.

Eigenlijk is het volstrekt zinloos om nog iets van een discussie proberen te voeren, terwijl je hier van alle kanten gelabeld en uitgescholden wordt. Ik laat dit topic voor wat het is. De mazzel.
Jij bent hier duidelijk de extremist.
Anti-Turkije
pi_139396338
quote:

Jij bent hier de extremist. Misschien moet je je heil eens gaan zoeken in een land met een totalitair regime.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:58:56 #166
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139396397
quote:

Boeee mensen zijn gemeen tegen mij terwijl ik alleen maar gewapende mensen op een dodenherdenking af wil sturen!! Op kosten van die gemene mensen natuurlijk
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:54 schreef sp3c het volgende:
nee dat je psychische hulp moet zoeken vind ik te ver gaan, dat heb ik weggehaald maar als je er graag over doorgaat dan heb ik daar ook wel een mening (geen criterium) over
Iemand die zo primair reageert en allerlei manieren zoekt om zijn geweld anders te formuleren zit in de knoop hoor. Hulp zoeken is niks raars, ik heb het ook gehad om over mijn woede aanvallen heen te komen.
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:02:31 #167
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_139396578
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:52 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nee:
In eerste instantie ging het hierbij uitsluitend om de Nederlandse slachtoffers in de Tweede Wereldoorlog, maar sinds 1961 wordt officieel een ruimere definitie gehanteerd die alle oorlogsslachtoffers of omgekomenen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog omvat.
Welke Nederlandse Palestijnen zijn er destijds dan omgekomen?
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:03:14 #168
421524 SadPanda
pi_139396616
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:02 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Welke Nederlandse Palestijnen zijn er destijds dan omgekomen?
maar sinds 1961 wordt officieel een ruimere definitie gehanteerd die alle oorlogsslachtoffers of omgekomenen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog omvat.

Staat niks over Nederlandse.
Anti-Turkije
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:04:37 #169
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_139396681
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:03 schreef SadPanda het volgende:

[..]

maar sinds 1961 wordt officieel een ruimere definitie gehanteerd die alle oorlogsslachtoffers of omgekomenen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog omvat.

Staat niks over Nederlandse.
Niet gaan liegen.
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:05:35 #170
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_139396736
quote:
In de huidige tijden is dat wat bekrompen denk ik. We zouden eigenlijk alle slachtoffers van oorlog moeten herdenken. Zeker sinds het aantal doden daarvan in moderne tijden zo groot is geworden. Los of dat Nederlanders, Joden of Palestijnen of Duitsers zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:05:55 #171
421524 SadPanda
pi_139396753
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:04 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Niet gaan liegen.
Troll
Anti-Turkije
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:06:46 #172
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_139396803
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:05 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Troll
Dit is van de rijksoverheid:

"Op 4 mei herdenkt Nederland tijdens de Nationale Herdenking de Nederlandse slachtoffers die sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog zijn omgekomen. Zowel in oorlogssituaties als bij vredesoperaties."
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:07:25 #173
421524 SadPanda
pi_139396838
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:06 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

"Op 4 mei herdenkt Nederland tijdens de Nationale Herdenking de Nederlandse slachtoffers die sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog zijn omgekomen. Zowel in oorlogssituaties als bij vredesoperaties."
Dat poste jij niet hier. Maar goed wat boeit het nou, hoe heb jij er last van?
Anti-Turkije
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:07:42 #174
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139396862
quote:

[..]

Dit is van god:
je hebt het fout zonder bronvermelding.
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:07:49 #175
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_139396869
quote:

[..]

Wat maar weer eens mooi laat zien hoe dom politici zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:08:17 #176
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_139396905
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:07 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat poste jij niet hier. Maar goed wat boeit het nou, hoe heb jij er last van?
Nee, het geeft alleen maar aan dat jij een grote leugenaar bent.
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:08:45 #177
421524 SadPanda
pi_139396935
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:08 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Nee, het geeft alleen maar aan dat jij een grote leugenaar bent.
Mongool, ik poste gewoon een Wikipedia tekstje
Anti-Turkije
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:09:28 #178
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_139396978
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:07 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Dit is van god:
je hebt het fout zonder bronvermelding.
Hier een bronvermelding voor imbecielen zoals jij: http://www.rijksoverheid.(...)enking-op-4-mei.html
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:10:52 #179
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139397056
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:09 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Hier een bronvermelding voor imbecielen zoals jij: http://www.rijksoverheid.(...)enking-op-4-mei.html
Het gedenkschrift luidt:

'Tijdens de Nationale Herdenking op 4 mei herdenken we allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.'

Je bent zelf een imbeciel.
pi_139397200
Ergens denk ik dat het wel meevalt met de uitlatingen van Elfletterig. Zijn opmerkingen zijn wellicht ietwat pikant gekleurd en gaan wat betreft tolerantie soms over de schreef maar uiteindelijk denk ik dat het er achter de persoon zelf een zachtaardig karakter verscholen gaat. Niet per se een vastberaden buitenlanderhater maar iemand die oprecht van Nederland houdt en zichzelf in de voorhoede plaatst om het kleine beetje Nederlandse cultuur niet te laten ondersneeuwen door een geimporteerde cultuur die zich vijandig nestelt. Zijn tactiek is om dit tegen te gaan is dus of verdelgen of domesticeren en niet met zienderogen aanzien hoe alles straks niet meer te redden valt als de overwoekering al heeft plaats gevonden. Geen idee of dit alles waar is maar ik wil het wel graag geloven.
pi_139397446
ik zie het probleem niet zo, palestijnse doden zijn ook doden
pi_139397516
quote:
Grappig dat het juist dat kloppen op de borst naar aanleiding van zoiets triviaals als een nationaliteit die oorlogsslachtoffers heeft veroorzaakt.

Het begint met het vetgedrukt maken van je nationaliteit, het eindigt met Auschwitz.
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:22:36 #183
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_139397618
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:18 schreef Rurik het volgende:
ik zie het probleem niet zo, palestijnse doden zijn ook doden
Je hebt helemaal gelijk en het doden gaat op alle fronten altijd door. Haat en nijd en oorlog is de hobby van de mensheid. Op dat gebied is herdenken en leren zinloos.
pi_139402088
Ik hoop dat dit doorgang kan vinden. Hoe meer ze tegen ons schoppen, hoe sneller we van ze af kunnen zijn. Er zijn nu nog te weinig mensen bereid om echt de bezem door Nederland te halen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_139402096
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 06:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik hoop dat dit doorgang kan vinden. Hoe meer ze tegen ons schoppen, hoe sneller we van ze af kunnen zijn. Er zijn nu nog te weinig mensen bereid om echt de bezem door Nederland te halen.
Inderdaad! Hoe durven ze op dodenherdenking doden te herdenken. Waar halen ze het lefffff vandaan!?
  † In Memoriam † woensdag 30 april 2014 @ 06:55:44 #186
137949 Disana
pi_139402105
quote:
Heb je nog niet begrepen dat de lezing niet doorgaat en dat het moskeebestuur enorm geschrokken is van de onrust?

http://m.telegraaf.nl/art(...)amalmoskee-hilversum
pi_139402120
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 06:52 schreef Peunage het volgende:

[..]

Inderdaad! Hoe durven ze op dodenherdenking doden te herdenken. Waar halen ze het lefffff vandaan!?
Dit. Ik vind persoonlijk de Christenen die wensen dat de dodenherdenking naar zaterdag wordt verplaatst (dus tijdens de Joodse Sabbat) ipv op hun heilige zondag een stuk.. ongevoeliger.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_139402467
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 07:00 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Dit. Ik vind persoonlijk de Christenen die wensen dat de dodenherdenking naar zaterdag wordt verplaatst (dus tijdens de Joodse Sabbat) ipv op hun heilige zondag een stuk.. ongevoeliger.
Huh? Heb je een link?
pi_139402781
Is dit niet een algemeen strategie van activisten? Komt wel vaker voor, geertje die op 9/11 een internationaal toespraak houdt tegen het gevaar van de islam, atheïsten die op kerst adverteren dat er geen God bestaat etc ? Netjes is het niet, maar ik kan het ook niet als meer zien dan een wanhopige poging wat aandacht te krijgen.
pi_139403002
quote:

[..]

Maar op Zondag werd er uiteraard ook geen oorlog gevoerd en werd er in de kampen ook geen "productie gedraaid". Dat weet iedereen. B-)

Kortom, dat vind ik ook pure kolder.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_139403023
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 08:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Huh? Heb je een link?
http://www.binnenlandsbes(...)elf-in.9300056.lynkx

Onder andere.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_139403028
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:13 schreef happinessfordogs het volgende:
Ergens denk ik dat het wel meevalt met de uitlatingen van Elfletterig. Zijn opmerkingen zijn wellicht ietwat pikant gekleurd en gaan wat betreft tolerantie soms over de schreef maar uiteindelijk denk ik dat het er achter de persoon zelf een zachtaardig karakter verscholen gaat. Niet per se een vastberaden buitenlanderhater maar iemand die oprecht van Nederland houdt en zichzelf in de voorhoede plaatst om het kleine beetje Nederlandse cultuur niet te laten ondersneeuwen door een geimporteerde cultuur die zich vijandig nestelt. Zijn tactiek is om dit tegen te gaan is dus of verdelgen of domesticeren en niet met zienderogen aanzien hoe alles straks niet meer te redden valt als de overwoekering al heeft plaats gevonden. Geen idee of dit alles waar is maar ik wil het wel graag geloven.
Wat je schrijft, klopt voor 90 procent. Het enige dat niet juist is, is dat mijn opmerkingen qua tolerantie over de schreef gaan. Ik ageer slechts tegen religieus extremisme, zoals ik ook tegen andere vormen van extremisme ageer.

quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 06:52 schreef Peunage het volgende:
Het is geen herdenking; het is een symposium. En de voornaamste spreker is een notoire religieus extremist die banden met terreurorganisaties onderhoudt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2014 08:54:37 ]
pi_139403318
quote:
WTF. 8)7

Maar dat symposium op 4 mei is dus ook nog helemaal niet van de baan. Er is alleen te veel belangstelling voor de ruimte die ze hebben. Ze zoeken nu dus een andere/grotere lokatie.
pi_139403336
quote:

[..]

Ik ben daar - voor de goede orde - net zo goed op tegen. Nationale Dodenherdenking is op 4 mei, niet op 3 mei. Dodenherdenking heeft bij uitstek een ingetogen karakter, waarbij alles draait om twee minuten stilte. Dat kan prima op een zondag en botst niet met de zondagsrust.
pi_139403370
quote:
Dat moment komt vanzelf. En dat is niet zozeer iets waarop ik hoop, maar meer iets dat ik vrees. Het gedrag van bepaalde groepen mensen (religieus extremisten) valt simpelweg niet te rijmen en niet in te passen binnen onze samenleving. Vroeg of laat groeit de weerstand daartegen vanzelf.
pi_139403371
quote:
15s.gif Op woensdag 30 april 2014 08:54 schreef Elfletterig het volgende:
Het is geen herdenking; het is een symposium. En de voornaamste spreker is een notoire religieus extremist die banden met terreurorganisaties onderhoudt.
Waar ik me persoonlijk ook aan stoor is de tekst op het pamflet:
"Waar de Internationale wereld zich stil houdt" (oid)

Het is Fucking ook nooit goed hé? Als 'we' ons er mee bemoeien is het niet goed (legio voorbeelden te over) en als we ons afzijdig houden is het ook weer niet goed. Ik krijg echt de kriebels van dat soort lui. :(
pi_139403459
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 09:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waar ik me persoonlijk ook aan stoor is de tekst op het pamflet:
"Waar de Internationale wereld zich stil houdt" (oid)

Het is Fucking ook nooit goed hé? Als 'we' ons er mee bemoeien is het niet goed (legio voorbeelden te over) en als we ons afzijdig houden is het ook weer niet goed. Ik krijg echt de kriebels van dat soort lui. :(
Dit is het soort mensen bij wie respect een eenrichtingsweg is; iets dat ze opeisen, maar niet aan anderen geven. Ze komen op voor Palestijnen, die in hun optiek slachtoffer zijn. Tegelijk is dezelfde religie - en dan vooral het meer extremistische smaldeel - al tientallen jaren verantwoordelijk voor de meest gruwelijke mensenrechtenschendingen ter wereld. Maar over die mensonterende taferelen hoor je ze niet.
pi_139403568
quote:
15s.gif Op woensdag 30 april 2014 09:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit is het soort mensen bij wie respect een eenrichtingsweg is; iets dat ze opeisen, maar niet aan anderen geven. Ze komen op voor Palestijnen, die in hun optiek slachtoffer zijn. Tegelijk is dezelfde religie - en dan vooral het meer extremistische smaldeel - al tientallen jaren verantwoordelijk voor de meest gruwelijke mensenrechtenschendingen ter wereld. Maar over die mensonterende taferelen hoor je ze niet.
Terecht ook wat jou betreft toch?
pi_139403586
quote:

[..]

Laten we wel zijn; de Palestijnen zijn ook slachtoffer. Verdreven uit een groot deel van hun land om plaats te maken voor een Joodse Staat. Met een stel Joodse randdebielen die nog vinden dat zij het recht hebben die Joodse Staat uit te breiden op Palestijns grondgebied ook. Dat het zelf geen lieverdjes of een zeer beschaafd volk is, doet daar niet zo veel aan af.

Dat de Islamitische cultuur uit naam van het geloof de meest gruwelijke slachtingen toestaat en goed praat is weer iets heel anders en een andere discussie. Wat mij daarin vooral stoort is dat 'men' het maar terug brengt op 'alle extremistische/fundamentalistische religieuzen' waarmee moderne religieuzen die hun invloed democratisch via de politiek en niet gewelddadig uitvoeren gemakshalve over één kam worden geschoren met "Allah Akbar" schreeuwende moordenaars op niet-islamieten omdat het niet-islamieten zijn. Angst en politieke correctheid. En jij doet daar net zo hard aan mee.
  woensdag 30 april 2014 @ 09:33:57 #200
421524 SadPanda
pi_139403609
quote:

[..]

'in hun optiek' :') dat zijn ze gewoon feitelijk...
Laten we dan maar helemaal geen dodenherdenking meer organiseren, Nederland doet ook mee aan mensenrechtenschendingen.
Anti-Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')