abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:08:17 #176
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_139396905
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:07 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat poste jij niet hier. Maar goed wat boeit het nou, hoe heb jij er last van?
Nee, het geeft alleen maar aan dat jij een grote leugenaar bent.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:08:45 #177
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139396935
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:08 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Nee, het geeft alleen maar aan dat jij een grote leugenaar bent.
Mongool, ik poste gewoon een Wikipedia tekstje
Anti-Turkije
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:09:28 #178
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_139396978
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:07 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Dit is van god:
je hebt het fout zonder bronvermelding.
Hier een bronvermelding voor imbecielen zoals jij: http://www.rijksoverheid.(...)enking-op-4-mei.html
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:10:52 #179
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139397056
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:09 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Hier een bronvermelding voor imbecielen zoals jij: http://www.rijksoverheid.(...)enking-op-4-mei.html
Het gedenkschrift luidt:

'Tijdens de Nationale Herdenking op 4 mei herdenken we allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.'

Je bent zelf een imbeciel.
pi_139397200
Ergens denk ik dat het wel meevalt met de uitlatingen van Elfletterig. Zijn opmerkingen zijn wellicht ietwat pikant gekleurd en gaan wat betreft tolerantie soms over de schreef maar uiteindelijk denk ik dat het er achter de persoon zelf een zachtaardig karakter verscholen gaat. Niet per se een vastberaden buitenlanderhater maar iemand die oprecht van Nederland houdt en zichzelf in de voorhoede plaatst om het kleine beetje Nederlandse cultuur niet te laten ondersneeuwen door een geimporteerde cultuur die zich vijandig nestelt. Zijn tactiek is om dit tegen te gaan is dus of verdelgen of domesticeren en niet met zienderogen aanzien hoe alles straks niet meer te redden valt als de overwoekering al heeft plaats gevonden. Geen idee of dit alles waar is maar ik wil het wel graag geloven.
pi_139397446
ik zie het probleem niet zo, palestijnse doden zijn ook doden
pi_139397516
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:51 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Waarom moet dit uitgerekend op 4 mei, de dag waarop we de Nederlandse oorlogsslachtoffers van WOII herdenken.
Grappig dat het juist dat kloppen op de borst naar aanleiding van zoiets triviaals als een nationaliteit die oorlogsslachtoffers heeft veroorzaakt.

Het begint met het vetgedrukt maken van je nationaliteit, het eindigt met Auschwitz.
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:22:36 #183
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_139397618
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:18 schreef Rurik het volgende:
ik zie het probleem niet zo, palestijnse doden zijn ook doden
Je hebt helemaal gelijk en het doden gaat op alle fronten altijd door. Haat en nijd en oorlog is de hobby van de mensheid. Op dat gebied is herdenken en leren zinloos.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_139402088
Ik hoop dat dit doorgang kan vinden. Hoe meer ze tegen ons schoppen, hoe sneller we van ze af kunnen zijn. Er zijn nu nog te weinig mensen bereid om echt de bezem door Nederland te halen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_139402096
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 06:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik hoop dat dit doorgang kan vinden. Hoe meer ze tegen ons schoppen, hoe sneller we van ze af kunnen zijn. Er zijn nu nog te weinig mensen bereid om echt de bezem door Nederland te halen.
Inderdaad! Hoe durven ze op dodenherdenking doden te herdenken. Waar halen ze het lefffff vandaan!?
  † In Memoriam † woensdag 30 april 2014 @ 06:55:44 #186
137949 Disana
pi_139402105
quote:
Heb je nog niet begrepen dat de lezing niet doorgaat en dat het moskeebestuur enorm geschrokken is van de onrust?

http://m.telegraaf.nl/art(...)amalmoskee-hilversum
pi_139402120
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 06:52 schreef Peunage het volgende:

[..]

Inderdaad! Hoe durven ze op dodenherdenking doden te herdenken. Waar halen ze het lefffff vandaan!?
Dit. Ik vind persoonlijk de Christenen die wensen dat de dodenherdenking naar zaterdag wordt verplaatst (dus tijdens de Joodse Sabbat) ipv op hun heilige zondag een stuk.. ongevoeliger.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_139402467
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 07:00 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Dit. Ik vind persoonlijk de Christenen die wensen dat de dodenherdenking naar zaterdag wordt verplaatst (dus tijdens de Joodse Sabbat) ipv op hun heilige zondag een stuk.. ongevoeliger.
Huh? Heb je een link?
pi_139402781
Is dit niet een algemeen strategie van activisten? Komt wel vaker voor, geertje die op 9/11 een internationaal toespraak houdt tegen het gevaar van de islam, atheïsten die op kerst adverteren dat er geen God bestaat etc ? Netjes is het niet, maar ik kan het ook niet als meer zien dan een wanhopige poging wat aandacht te krijgen.
pi_139403002
quote:

[..]

Maar op Zondag werd er uiteraard ook geen oorlog gevoerd en werd er in de kampen ook geen "productie gedraaid". Dat weet iedereen. B-)

Kortom, dat vind ik ook pure kolder.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_139403023
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 08:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Huh? Heb je een link?
http://www.binnenlandsbes(...)elf-in.9300056.lynkx

Onder andere.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_139403028
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:13 schreef happinessfordogs het volgende:
Ergens denk ik dat het wel meevalt met de uitlatingen van Elfletterig. Zijn opmerkingen zijn wellicht ietwat pikant gekleurd en gaan wat betreft tolerantie soms over de schreef maar uiteindelijk denk ik dat het er achter de persoon zelf een zachtaardig karakter verscholen gaat. Niet per se een vastberaden buitenlanderhater maar iemand die oprecht van Nederland houdt en zichzelf in de voorhoede plaatst om het kleine beetje Nederlandse cultuur niet te laten ondersneeuwen door een geimporteerde cultuur die zich vijandig nestelt. Zijn tactiek is om dit tegen te gaan is dus of verdelgen of domesticeren en niet met zienderogen aanzien hoe alles straks niet meer te redden valt als de overwoekering al heeft plaats gevonden. Geen idee of dit alles waar is maar ik wil het wel graag geloven.
Wat je schrijft, klopt voor 90 procent. Het enige dat niet juist is, is dat mijn opmerkingen qua tolerantie over de schreef gaan. Ik ageer slechts tegen religieus extremisme, zoals ik ook tegen andere vormen van extremisme ageer.

quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 06:52 schreef Peunage het volgende:
Het is geen herdenking; het is een symposium. En de voornaamste spreker is een notoire religieus extremist die banden met terreurorganisaties onderhoudt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2014 08:54:37 ]
pi_139403318
quote:
WTF. 8)7

Maar dat symposium op 4 mei is dus ook nog helemaal niet van de baan. Er is alleen te veel belangstelling voor de ruimte die ze hebben. Ze zoeken nu dus een andere/grotere lokatie.
pi_139403336
quote:

[..]

Ik ben daar - voor de goede orde - net zo goed op tegen. Nationale Dodenherdenking is op 4 mei, niet op 3 mei. Dodenherdenking heeft bij uitstek een ingetogen karakter, waarbij alles draait om twee minuten stilte. Dat kan prima op een zondag en botst niet met de zondagsrust.
pi_139403370
quote:
Dat moment komt vanzelf. En dat is niet zozeer iets waarop ik hoop, maar meer iets dat ik vrees. Het gedrag van bepaalde groepen mensen (religieus extremisten) valt simpelweg niet te rijmen en niet in te passen binnen onze samenleving. Vroeg of laat groeit de weerstand daartegen vanzelf.
pi_139403371
quote:
15s.gif Op woensdag 30 april 2014 08:54 schreef Elfletterig het volgende:
Het is geen herdenking; het is een symposium. En de voornaamste spreker is een notoire religieus extremist die banden met terreurorganisaties onderhoudt.
Waar ik me persoonlijk ook aan stoor is de tekst op het pamflet:
"Waar de Internationale wereld zich stil houdt" (oid)

Het is Fucking ook nooit goed hé? Als 'we' ons er mee bemoeien is het niet goed (legio voorbeelden te over) en als we ons afzijdig houden is het ook weer niet goed. Ik krijg echt de kriebels van dat soort lui. :(
pi_139403459
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 09:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waar ik me persoonlijk ook aan stoor is de tekst op het pamflet:
"Waar de Internationale wereld zich stil houdt" (oid)

Het is Fucking ook nooit goed hé? Als 'we' ons er mee bemoeien is het niet goed (legio voorbeelden te over) en als we ons afzijdig houden is het ook weer niet goed. Ik krijg echt de kriebels van dat soort lui. :(
Dit is het soort mensen bij wie respect een eenrichtingsweg is; iets dat ze opeisen, maar niet aan anderen geven. Ze komen op voor Palestijnen, die in hun optiek slachtoffer zijn. Tegelijk is dezelfde religie - en dan vooral het meer extremistische smaldeel - al tientallen jaren verantwoordelijk voor de meest gruwelijke mensenrechtenschendingen ter wereld. Maar over die mensonterende taferelen hoor je ze niet.
pi_139403568
quote:
15s.gif Op woensdag 30 april 2014 09:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit is het soort mensen bij wie respect een eenrichtingsweg is; iets dat ze opeisen, maar niet aan anderen geven. Ze komen op voor Palestijnen, die in hun optiek slachtoffer zijn. Tegelijk is dezelfde religie - en dan vooral het meer extremistische smaldeel - al tientallen jaren verantwoordelijk voor de meest gruwelijke mensenrechtenschendingen ter wereld. Maar over die mensonterende taferelen hoor je ze niet.
Terecht ook wat jou betreft toch?
pi_139403586
quote:

[..]

Laten we wel zijn; de Palestijnen zijn ook slachtoffer. Verdreven uit een groot deel van hun land om plaats te maken voor een Joodse Staat. Met een stel Joodse randdebielen die nog vinden dat zij het recht hebben die Joodse Staat uit te breiden op Palestijns grondgebied ook. Dat het zelf geen lieverdjes of een zeer beschaafd volk is, doet daar niet zo veel aan af.

Dat de Islamitische cultuur uit naam van het geloof de meest gruwelijke slachtingen toestaat en goed praat is weer iets heel anders en een andere discussie. Wat mij daarin vooral stoort is dat 'men' het maar terug brengt op 'alle extremistische/fundamentalistische religieuzen' waarmee moderne religieuzen die hun invloed democratisch via de politiek en niet gewelddadig uitvoeren gemakshalve over één kam worden geschoren met "Allah Akbar" schreeuwende moordenaars op niet-islamieten omdat het niet-islamieten zijn. Angst en politieke correctheid. En jij doet daar net zo hard aan mee.
  woensdag 30 april 2014 @ 09:33:57 #200
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139403609
quote:

[..]

'in hun optiek' :') dat zijn ze gewoon feitelijk...
Laten we dan maar helemaal geen dodenherdenking meer organiseren, Nederland doet ook mee aan mensenrechtenschendingen.
Anti-Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')