abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:20:59 #126
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139394005
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waar heb je het in vredesnaam over? Heb je iets gesnoven of zo?
Ik heb nergens gezegd dat er "geweld" moet worden gebruikt.
Hoe wil je het anders verbieden? Als ze niet luisteren moet er geweld gaan gebruikt worden.
Anti-Turkije
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:21:44 #127
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139394042
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waar heb je het in vredesnaam over? Heb je iets gesnoven of zo?
Ik heb nergens gezegd dat er "geweld" moet worden gebruikt.
Hoe wil je een verbod naleven lieverd? Als ze toch hun symposium houden niks doen? Al zouden ze hem dankzij het verbod niet gaan houden dan bedreig je die mensen met de politie die ze komt ontvoeren. Ontvoering is geweld volgens mij?
pi_139394232
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:17 schreef Djibril het volgende:

[..]

Jij bent nationalistisch waar niks mis mee is, mag wel meer van zijn in dit land.
Echter waar mensen zich aan storen hier is denk ik dat je het nationalisme wil opdringen aan mensen. Blijkbaar mogen mensen hun eigen ideeën die niet in lijn zijn met de (jouw) Nederlandse niet uitten in een privé sfeer.
Wat maakt het uit wat mensen doen in hen eigen woning zolang wij allemaal het beste voor Nederland als land hebben zonder dat we iemand buiten sluiten.

Correct me if I am wrong.
Dat zal ik doen. Ik ben ten eerste niet nationalistisch, dus ik wil dat ook niet opdringen. Ik verlang slechts dat groepen migranten, die hier komen wonen en leven, zich aanpassen en dat ze rekening houden met onze waarden en normen. Eén daarvan is dat je met je tengels afblijft van 4 mei.

Verder ageer ik altijd fel tegen alle vormen van extremisme; altijd gedaan, consequent. Ik ben tegen rechts-extremisme (neo-nazi's etc), ik ben tegen links-extremisme, tegen dierenextremisme en ja, ook tegen religieus extremisme. Je zult me fel zien ageren tegen christen-fundi's die over de schreef gaan. En ja, dus ook tegen moslim-extremisten. Al deze vormen van extremisme moeten worden bestreden en moeten zo min mogelijk vrij spel krijgen. We laten al veel te veel toe in dit land, wat dat betreft.

Mensen mogen hun ideeën uiten, ze mogen herdenkingen organiseren en symposia houden. Maar een symposium van moslim-extremisten, doelbewust en provocerend op 4 mei? Nee, nee en nog eens nee.

En wat "het beste voor hebben met het land" betreft: we hebben het hier over een club met compleet andere belangen dan dat. Moslim-extremisten zijn echt niet bezig met het Nederlandse landsbelang; het is echt bizar naïef om dat te denken.
pi_139394323
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:24 schreef Elfletterig het volgende:
Dat zal ik doen. Ik ben ten eerste niet nationalistisch, dus ik wil dat ook niet opdringen. Ik verlang slechts dat groepen migranten, die hier komen wonen en leven, zich aanpassen en dat ze rekening houden met onze waarden en normen. Eén daarvan is dat je met je tengels afblijft van 4 mei.
Abduljabbar van de Ven de allochtoon moet zich maar aanpassen aan de Nederlandse koeltoer.
-
pi_139394510
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:17 schreef sp3c het volgende:
nou en?

fok! is een discussieforum, in een discussie is het de bedoeling dat je je mening geeft, dat doe ik dan ook gewoon

ik wil ook wel weer over gifjes gaan kletsen maar dan begin je ook te huilen
:') Je bent je ervan bewust dat de opmerking "Of jij er problemen mee hebt, is geen criterium" gewoon een inhoudelijk argument is? Ik zeg niet dat je je mening niet mag geven, ik geef aan dat de vraag of JIJ ergens problemen mee hebt, NIET het criterium is waarmee we toetsen of dit soort evenementen mag plaatsvinden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:17 schreef sp3c het volgende:
Met deze feiten kun je zwarte piet ook wel afschaffen, gelukkig werkt de wereld iets anders
Dat zou inderdaad kunnen. Argumenten gaan op een weegschaal, belangen worden afgewogen. Je zou ook het Suikerfeest kunnen verbieden. Tast je wel de godsdienstvrijheid van een groep mensen aan.

Je zou ook kunnen toestaan dat er allerlei provocerende manifestaties en symposia plaatsvinden op de avond van Dodenherdenking. Je zou ook kunnen besluiten om dat gewoon niet toe te staan. Deze nationalist, racist en integratie-tegenwerker kiest voor dat laatste.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:30:30 #131
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_139394600
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:26 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Abduljabbar van de Ven de allochtoon moet zich maar aanpassen aan de Nederlandse koeltoer.
Precies, gewoon jezelf, als moslimgemeenschap, buiten de maatschappij plaatsen. Moet kunnen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_139394604
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je bent voorstander van een verbod en van repressieve maatregelen. Guess what.
Een verbod volstaat in principe. Als mensen dat verbod niet naleven, kun je gaan handhaven. Eerst vriendelijk en waar nodig met gepast geweld; nooit meer dan nodig is. Zo werken we in dit land al een paar eeuwen. Maar dat systeem moet ook op de schop, begrijp ik?
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:31:06 #133
421524 SadPanda
pi_139394641
quote:
Mensen mogen hun ideeën uiten, ze mogen herdenkingen organiseren en symposia houden. Maar een symposium van moslim-extremisten, doelbewust en provocerend op 4 mei? Nee, nee en nog eens nee.
Ja vertel eens waarom, waarom heb jij er last van?
quote:
En wat "het beste voor hebben met het land" betreft: we hebben het hier over een club met compleet andere belangen dan dat. Moslim-extremisten zijn echt niet bezig met het Nederlandse landsbelang; het is echt bizar naïef om dat te denken.
Waarom zijn het extremisten?

quote:
:') Man wat stel je je aan. Niemand heeft er last van behalve figuren als Elfletterig met jouw onderbuik gevoelens.
Anti-Turkije
pi_139394691
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:21 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Hoe wil je een verbod naleven lieverd? Als ze toch hun symposium houden niks doen? Al zouden ze hem dankzij het verbod niet gaan houden dan bedreig je die mensen met de politie die ze komt ontvoeren. Ontvoering is geweld volgens mij?
Vind je het goed dat ik niet meer op je geschifte, ver gezochte onzin reageer? Het gaat echt nergens over. Kom maar weer terug als je weer nuchter bent of zo.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:32:53 #135
421524 SadPanda
pi_139394746
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vind je het goed dat ik niet meer op je geschifte, ver gezochte onzin reageer? Het gaat echt nergens over. Kom maar weer terug als je weer nuchter bent of zo.
Jij wilt met geweld een herdenking op dodenherdenking tegenhouden...
Anti-Turkije
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:33:33 #136
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139394781
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat is precies vergezocht?
pi_139394811
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:26 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Inderdaad. Iedere autochtone en allochtone inwoner van Nederland moet zich aanpassen aan de Nederlandse cultuur, heel goed. Dat betekent niet dat er geen ruimte is voor de eigen cultuur, identiteit of religie. Maar je bent hier in Nederland; we hebben hier bepaalde afspraken, bepaalde normen en waarden en tradities. Eén daarvan is dat we op 4 mei Nationale Dodenherdenking hebben. Hoe moeilijk kan het zijn om dat te begrijpen?
  Moderator dinsdag 29 april 2014 @ 22:34:18 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139394825
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

:') Je bent je ervan bewust dat de opmerking "Of jij er problemen mee hebt, is geen criterium" gewoon een inhoudelijk argument is? Ik zeg niet dat je je mening niet mag geven, ik geef aan dat de vraag of JIJ ergens problemen mee hebt, NIET het criterium is waarmee we toetsen of dit soort evenementen mag plaatsvinden.
inhoudelijk argument voor of tegen wat precies?

ik snap dat het geen criterium is, ik zie gewoon niet wat het probleem is, jij wel maar je kan het niet uitleggen

het is een stelling, geen argument en een nogal overbodige stelling ook

quote:
[..]

Dat zou inderdaad kunnen. Argumenten gaan op een weegschaal, belangen worden afgewogen. Je zou ook het Suikerfeest kunnen verbieden. Tast je wel de godsdienstvrijheid van een groep mensen aan.

Je zou ook kunnen toestaan dat er allerlei provocerende manifestaties en symposia plaatsvinden op de avond van Dodenherdenking. Je zou ook kunnen besluiten om dat gewoon niet toe te staan. Deze nationalist, racist en integratie-tegenwerker kiest voor dat laatste.
het is toegestaan, anders zou die burgemeester ze niet gaan vragen of ze een andere datum uit wilden kiezen maar zeggen dat ze een andere datum uit MOETEN kiezen

als je het wil verbieden dan zijn daar argumenten nodig

dat is dus meer dan 40 klagers en veel meer dan dat emodrama dat jij hier als criteria probeert te gebruiken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:34:38 #139
111528 Viajero
Who dares wins
pi_139394847
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 21:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Rekening houden met de belangen van anderen en met hun vrijheden wordt steeds minder.

Inderdaad. Vooral door mensen die van alles en nog wat willen verbieden, zonder verder na te denken.

Hoe stoort deze Palestina herdenking anderen in hun vrijheid? Helemaal niet. Het is niet dat ze tijdens de twee minuten stilte op de Dam gaan schreeuwen, ze hebben een bijeenkomst in hun moskee.

Dat jij je eraan stoort is geen argument. Ik stoor me aan jou. Zullen we jou maar verbieden?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_139394960
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een verbod volstaat in principe. Als mensen dat verbod niet naleven, kun je gaan handhaven. Eerst vriendelijk en waar nodig met gepast geweld; nooit meer dan nodig is.
Met geweld reageren op gedachten van mensen... :')
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:38:05 #141
111528 Viajero
Who dares wins
pi_139395110
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:02 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Precies, goed gesproken. Wat hebben wij met hun nakbaatje te maken.
Niets. Je hoeft ook niet naar die bijeenkomst hoor. Die vrijheid heb je. Net als zij de vrijheid hebben een bijeenkomst te organiseren.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:38:32 #142
421524 SadPanda
pi_139395136
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Inderdaad. Iedere autochtone en allochtone inwoner van Nederland moet zich aanpassen aan de Nederlandse cultuur, heel goed. Dat betekent niet dat er geen ruimte is voor de eigen cultuur, identiteit of religie. Maar je bent hier in Nederland; we hebben hier bepaalde afspraken, bepaalde normen en waarden en tradities. Eén daarvan is dat we op 4 mei Nationale Dodenherdenking hebben. Hoe moeilijk kan het zijn om dat te begrijpen?
Vertel nou eens hoe iemand er last van kan hebben?
Ze herdenken toch doden...
Anti-Turkije
pi_139395276
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:31 schreef SadPanda het volgende:
Ja vertel eens waarom, waarom heb jij er last van?
Ik heb er persoonlijk niet direct last van. Als morgen een moslim- of christen-extremist een autobom laat ontploffen in Den Haag heb ik daar ook geen last van.

Last is helemaal geen criterium. Het gaat over de (on)wenselijkheid van dit soort provocerende activiteiten op zo'n moment. Je kunt gewoon op inhoudelijke gronden bezwaar hebben tegen het houden van een provocerend symposium tijdens Dodenherdenking.

quote:
Waarom zijn het extremisten?
Misschien moet je gewoon je huiswerk eens doen (bijvoorbeeld een krant openslaan) voordat je domme vragen stelt. Hier, leesvoer: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)erug-naar-nederland/

quote:
:') Man wat stel je je aan. Niemand heeft er last van behalve figuren als Elfletterig met jouw onderbuik gevoelens.
Ah, daar is de onderbuik weer. Die hadden we nog niet gehad. :')
Stop maar fijn je kop weer in het zand, terwijl extremisme ruim baan krijgt in Nederland. Niet raar opkijken als straks weer een groepje jongens genoeg is gehersenspoeld en opgeleid voor de jihad. Dan s.v.p. niet gaan vragen hoe het zover heeft kunnen komen, oké?
  Moderator dinsdag 29 april 2014 @ 22:41:36 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139395323
niemand heeft er last van

direct of indirect
  Moderator dinsdag 29 april 2014 @ 22:42:17 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139395368
en

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:15 schreef sp3c het volgende:
hoe is het in godsnaam een provocatie?
pi_139395375
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met geweld reageren op gedachten van mensen... :')
Nee, het handhaven van een verbod op een ongewenste, op dat moment verboden verklaarde bijeenkomst.
pi_139395387
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:41 schreef Elfletterig het volgende:
Ah, daar is de onderbuik weer. Die hadden we nog niet gehad. :')
Stop maar fijn je kop weer in het zand, terwijl extremisme ruim baan krijgt in Nederland. Niet raar opkijken als straks weer een groepje jongens genoeg is gehersenspoeld en opgeleid voor de jihad. Dan s.v.p. niet gaan vragen hoe het zover heeft kunnen komen, oké?
Heeft geen reet met dit voorval te maken. En als het daar al mee te maken zou hebben gaan we met jouw aanpak alleen maar meer extremisme in de hand werken. Repressieve maatregelen leiden immers tot haat.
pi_139395427
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, het handhaven van een verbod op een ongewenste, op dat moment verboden verklaarde bijeenkomst.
Er heeft niemand daadwerkelijk last van die bijeenkomst. Er is geen zinnig argument aan te voeren vóór een verbod op zo'n bijeenkomst.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:44:41 #149
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139395524
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je speelt met woorden die in dit geval neerkomen op geweld tegen geweldlozen. Of jij het nou een verbod handhaven noemt of niet, je stuurt gewapende mannen af op mensen die een symposium houden om mensen weg te sturen onder dreiging van klappen met een knuppel of ontvoering.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:45:17 #150
111528 Viajero
Who dares wins
pi_139395560
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ze herdenken maar wie ze willen. Het gaat hier om een herdenking, maar het organiseren van een symposium. Doelbewust, om te provoceren, uitgerekend op 4 mei.

[..]

Er zijn 40 bezwaren ingediend tegen het voorgenomen symposium. En de burgemeester spande zich in om het evenement geschrapt te krijgen. Zomaar, denk je? Of zou deze man - nota bene PvdA'er - daar een beweegreden voor hebben, denk je?
En al die 40 bezwaren zijn ingediend door intolerante haatzaaiers zoals jij.

Nogmaals, iets vervelend vinden is GEEN inbreuk op jouw vrijheid. Ik vind het vervelend dat jij zo haatdragend bent, maar ik pleit toch ook niet voor een ban?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')