Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Ik heb zelfs zonder inspanning al rode wangen. Dat noem ik Hollands glorie Als ik hard loop dan wordt mijn hoofd al snel een tomaat. Maar dat boeit niet, dan zien mensen tenminste dat je je best doet
Op maandag 28 april 2014 12:59 schreef Nirak het volgende: Ik heb zelfs zonder inspanning al rode wangen. Dat noem ik Hollands glorie Als ik hard loop dan wordt mijn hoofd al snel een tomaat. Maar dat boeit niet, dan zien mensen tenminste dat je je best doet
Bij mij denken mensen door m'n rode kop vaak dat ik elk moment dood kan vallen en hulp nodig heb
Op maandag 28 april 2014 13:01 schreef Yuki het volgende: Bij mij denken mensen door m'n rode kop vaak dat ik elk moment dood kan vallen en hulp nodig heb
*boks
Vorige jaar na een LDL in de bossen... Het was erg warm en dan heb ik het ook heel vlug warm. Ik was klaar met mijn rondje en liep de laatste 100 meter terug naar de auto. Kom ik fietsers tegen die gewoon stoppen en vragen of het met mij wel gaat...
Vorige jaar na een LDL in de bossen... Het was erg warm en dan heb ik het ook heel vlug warm. Ik was klaar met mijn rondje en liep de laatste 100 meter terug naar de auto. Kom ik fietsers tegen die gewoon stoppen en vragen of het met mij wel gaat...
Gisteren bij de Koningsloop hield iemand de deur van de kleedkamer open, want "jij hebt net gelopen". Nee, ik start over tien minuten pas. Ik zag er blijkbaar ook uit of ik net meegedaan had met de 1,5 of 3 km.
De 1,5km was trouwens een jeugdloop, dus hij kan het ook als compliment bedoeld hebben. De 3 km was voor "G atleten": geestelijk gehandicapten. Hmmm.
Gisteren bij de Koningsloop hield iemand de deur van de kleedkamer open, want "jij hebt net gelopen". Nee, ik start over tien minuten pas. Ik zag er blijkbaar ook uit of ik net meegedaan had met de 1,5 of 3 km.
De 1,5km was trouwens een jeugdloop, dus hij kan het ook als compliment bedoeld hebben. De 3 km was voor "G atleten": geestelijk gehandicapten. Hmmm.
Op maandag 28 april 2014 13:19 schreef motorbloempje het volgende: Kroost moet ook gewoon maar leren dat de wereld een grote wedstrijd is. Had ze maar harder moeten rennen.
Ze is "as we speak" in trainingskamp. Kom op zeg, de oudste kinderen waren slechts 12. Als je daar als vierjarige niet van kan winnen, heb je nog een lange weg te gaan.... Mompelt iets over ouders die hun kinderen iets willen laten bereiken wat ze zelf nooit gelukt is.
Ze is "as we speak" in trainingskamp. Kom op zeg, de oudste kinderen waren slechts 12. Als je daar als vierjarige niet van kan winnen, heb je nog een lange weg te gaan.... Mompelt iets over ouders die hun kinderen iets willen laten bereiken wat ze zelf nooit gelukt is.
Deelnemen volgens de olympische gedachte.
Op strafkamp gestuurd omdat ze niet hard genoeg gerend heeft gisteren? Arm kind
116km hardlopen en 208km wielrennen tot nu toe. Best nice!
de maand voordat er weer wat stuk ging in mn knie / pees:
159 om 358km
maarja, dat liep dus niet goed af
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Deelnemen volgens de olympische gedachte.
precies, gewoon niet starten als je niet kunt winnen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Ik hoop het ook niet voor je. Maarja "the show must go on"
Kwam er net via rtvoost.nl achter dat er blijkbaar wel kloktijden te vinden zijn, maar ik heb geen idee op hoeveel km deze kloktijden slaan: http://mijn.enschedemarathon.nl/deelnemers
Kwam er net via rtvoost.nl achter dat er blijkbaar wel kloktijden te vinden zijn, maar ik heb geen idee op hoeveel km deze kloktijden slaan: http://mijn.enschedemarathon.nl/deelnemers
Beetje raar idd dat er geen afstanden staan, maar wellicht toch een troost voor DW, tenminste nog iets van tussentijden
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
*kuch* de noren op de 10 kilometer schaatsen *kuch*
Wat een lekkere 30 KM moest worden, zijn een kleine 14 geworden. Mn knie deed al pijn vanaf de eerste KM. Bij vlagen ging en kwam het. Not happy. Na 6 KM besloten het rondje in te korten. In het weekend een nieuwe kans voor een LDL.
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
Op maandag 28 april 2014 14:43 schreef _MvN_ het volgende: Wat een lekkere 30 KM moest worden, zijn een kleine 14 geworden. Mn knie deed al pijn vanaf de eerste KM. Bij vlagen ging en kwam het. Not happy. Na 6 KM besloten het rondje in te korten. In het weekend een nieuwe kans voor een LDL.
Verstandige keuze!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Door persoonlijke omstandigheden weinig tijd gehad voor internet, heb denk ik een paar topics gemist
Wel een lekkere loopweek gehad, 31 km en mijn 15k loopje was gisteren een feit! Vergiste mij een beetje in de afstand, wilde 10 of 12 lopen maar moest wat verder door wat prima ging, erg van genoten en geen centje last verder.
Nu doel 2 nog halen, 10k in sub 65.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Op maandag 28 april 2014 15:03 schreef De_kluizenaar het volgende: Door persoonlijke omstandigheden weinig tijd gehad voor internet, heb denk ik een paar topics gemist
Wel een lekkere loopweek gehad, 31 km en mijn 15k loopje was gisteren een feit! Vergiste mij een beetje in de afstand, wilde 10 of 12 lopen maar moest wat verder door wat prima ging, erg van genoten en geen centje last verder.
Op maandag 28 april 2014 15:03 schreef De_kluizenaar het volgende: Door persoonlijke omstandigheden weinig tijd gehad voor internet, heb denk ik een paar topics gemist
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
Tijd voor een 10miler
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Gaat lekker daar! 10km sub 65 is een eitje. Als je 15 km kan lopen kan je op de 10 sneller. Denk ik
Lollig, we zitten op vergelijkbaar niveau Ik ben nog een klein beetje sneller, in max 3 maanden loop jij die 10 k binnen een uur hoor Je hebt al onwijs veel lange loopjes in de benen dus goed uithoudingsvermogen!
Ik zoek ook nog een leuke HM. Volgens de wet van Pijll telt mijn 1.41 niet, want gelopen in training Dus tijd om daaronder te duiken, officieel.
Dat denk ik ook. Als ik zijn tijden in endo zie zijn ze hetzelfde als de mijne begim dit jaar waren. Daarbij loopt hij meer lange afstanden dan ik toen liep. En 2 weken terug lukte het mij ook. Dus hem zeker
Dat denk ik ook. Als ik zijn tijden in endo zie zijn ze hetzelfde als de mijne begim dit jaar waren. Daarbij loopt hij meer lange afstanden dan ik toen liep. En 2 weken terug lukte het mij ook. Dus hem zeker
Binnen een uur zie ik niet gebeuren hoor Maar ga wel in sprongen vooruit, 20 sec sneller per km en goed vol te houden in vergelijking met een paar maanden terug.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Binnen een uur zie ik niet gebeuren hoor Maar ga wel in sprongen vooruit, 20 sec sneller per km en goed vol te houden in vergelijking met een paar maanden terug.
Dat vind ik ook wel. Je mag jezelf best een doel stellen en er ook best van balen als je dat doel niet bereikt. Zolang dat maar niet betekent dat je het nooit meer leuk vindt en alles opgeeft.
Het hoeft niet altijd leuk te zijn. Dat kan ook niet, denk ik... Dus dat zou dan ook een flinke teleurstelling zijn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vind ik ook wel. Je mag jezelf best een doel stellen en er ook best van balen als je dat doel niet bereikt. Zolang dat maar niet betekent dat je het nooit meer leuk vindt en alles opgeeft.
Het hoeft niet altijd leuk te zijn. Dat kan ook niet, denk ik... Dus dat zou dan ook een flinke teleurstelling zijn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zei de fysio?
Doelen stellen mag wel. Doe ik ook. Denk dat het er meer om gaat dat je niet andermans doelen kan bepalen. Ofzo.
Op maandag 28 april 2014 17:24 schreef mosselmossel het volgende: Ik kreeg een beetje het idee dat iedereen 10km binnen een uur moet kunnen lopen, als je maar lang genoeg traint. En da's flauwekul.
Ja, maar alleen maar voor de lol geldt ook weer niet voor iedereen. Een 'beetje' vooruitgang, al is dat van 9 km/u naar 10, of van 12 naar 15, of van 8 naar 9, dat verschilt voor iedereen.
Bij mij zou persoonlijk de lol er vanaf gaan als ik in 3 jaar totaal geen progressie had.
Op maandag 28 april 2014 17:24 schreef mosselmossel het volgende: Ik kreeg een beetje het idee dat iedereen 10km binnen een uur moet kunnen lopen, als je maar lang genoeg traint. En da's flauwekul.
QFT
ik zou het al heel wat vinden als ik _ooit_ vijf binnen 30 minuten loop. Maar who cares. Zo lang ik lopen leuk vind....?! ( al is dat nu door ziekte en blessure wat minder )
Ja, maar alleen maar voor de lol geldt ook weer niet voor iedereen. Een 'beetje' vooruitgang, al is dat van 9 km/u naar 10, of van 12 naar 15, of van 8 naar 9, dat verschilt voor iedereen.
Bij mij zou persoonlijk de lol er vanaf gaan als ik in 3 jaar totaal geen progressie had.
Maar dan is die progressie toch jouw manier van lol? Komt er nog steeds op neer dat je lol moet hebben
Op maandag 28 april 2014 17:33 schreef mosselmossel het volgende: De meeste mensen zullen hun lol ook uit progressie halen, maar dan nog is het onzin om te stellen dat iedereen maar 10km binnen een uur haalt.
Net zoals het onzin is om te stellen dat iedereen maar lol moet hebben Maar 10 km binnen het uur is inderdaad geen heilige grens.
De een vindt het heerlijk om gewoon lekker lang rond te cruisen, de ander wil persé 5km binnen 20 minuten lopen en weer een ander wil uberhaupt 5km proberen te halen. En iedereen haalt daar zijn lol uit
De deur uit gaan om een rondje te rennen terug naar die deur zonder lol te hebben, altijd maar weer, is vrij zinloos.
Ik denk dat het een mix is. Je doet het omdat je er lol aan beleeft én je er op de één of andere manier voor wordt beloond (afvallen, endorfines=blij, verbetering conditie, PR's) en dat gaat in een cirkeltje door.
Een dieet volgen is ook niet altijd leuk, maar als je weet dat je ervoor wordt 'beloond' wél. Als je daarnaast ook nog eens lol hebt in het bereiden van gezonde gerechten = dubbele winst.
En nu stop ik, anders kan ik mezelf niet meer volgen
Ondanks dat iedereen op verschillende niveaus loopt ben ik er van overtuigd dat in de juiste omstandigheden vrijwel iedereen 5km in 30 minuten kan. Uiteraard wel onder de voorwaarden dat je: -consequent traint -heel blijft -'normaal' leeft -Geen fysieke beperkingen hebt, zoals een zwakke knie, rug of wat dan ook.
Nee, dat hoeft van mij niemand. En geen idee of het fysiek gezien voor iedereen (mits gezond) mogelijk is.
Op maandag 28 april 2014 17:49 schreef spiritusbus het volgende: Ondanks dat iedereen op verschillende niveaus loopt ben ik er van overtuigd dat in de juiste omstandigheden vrijwel iedereen 5km in 30 minuten kan. Uiteraard wel onder de voorwaarden dat je: -consequent traint -heel blijft -'normaal' leeft -Geen fysieke beperkingen hebt, zoals een zwakke knie, rug of wat dan ook.
Mag toch hopen dat dat uiteindelijk gaat lukken ja
Ow jeej, ik heb me een bedrijfsrun aan laten praten. 12 oktober meedoen met de 4 mijl.Dat wordt weer beginnen! De eerste stap is al gezet. Goede schoenen gekocht. Vanavond de daadwerkelijke eerste stap buiten de deur doen.
Blehg Ik loop Evy nu sinds het begin met enige regelmaat met een vriend van me. En moet iedere keer als we onafhankelijk van elkaar gelopen hebben aanhoren dat hij sneller heeft gelopen enz. Al een aantal keer aangegeven dat het me niet echt boeit omdat ik voor mezelf loop. Maar het begint nu wel een beetje irritant te worden
Op maandag 28 april 2014 19:09 schreef Fa-tum het volgende: jeej! 4.95 gelopen dat is hoopgevend, maar ook stom, want als ik op mijn horloge had gekeken, had ik er nog wel een minuutje uit kunnen persen
Beetje jammer van die laatste 50 meter idd
Op maandag 28 april 2014 19:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Blehg Ik loop Evy nu sinds het begin met enige regelmaat met een vriend van me. En moet iedere keer als we onafhankelijk van elkaar gelopen hebben aanhoren dat hij sneller heeft gelopen enz. Al een aantal keer aangegeven dat het me niet echt boeit omdat ik voor mezelf loop. Maar het begint nu wel een beetje irritant te worden
Op maandag 28 april 2014 19:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Blehg Ik loop Evy nu sinds het begin met enige regelmaat met een vriend van me. En moet iedere keer als we onafhankelijk van elkaar gelopen hebben aanhoren dat hij sneller heeft gelopen enz. Al een aantal keer aangegeven dat het me niet echt boeit omdat ik voor mezelf loop. Maar het begint nu wel een beetje irritant te worden
Dat zou mij ook gaan irriteren. Ik loop ook zeer zelden met mensen die sneller zijn dan ik. Word ik maar onzeker van
Onzeker maakt het me niet. Ik doe gewoon mijn best en meer kan ik er ook niet van maken. Maar het verbaasd me wel iedere keer weer want er valt niks te bewijzen. In mijn ogen dan.
Morgen krijg ik ein-de-lijk meer te horen over eventuele reiskostenvergoeding. Onder het motto van goede hoop ga ik maar vast met de auto. Ook zodat ik zeker op tijd thuis ben om te kunnen trainen, en minder kapot ben van het reizen. Elk ongemak is de laatste tijd teveel (vertraging, bevroren worden door de airco, domme mensen, kinderen), dus morgen maar weer gezellig 2 uurtjes op m'n medeweggebruikers schelden
Op maandag 28 april 2014 19:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Onzeker maakt het me niet. Ik doe gewoon mijn best en meer kan ik er ook niet van maken. Maar het verbaasd me wel iedere keer weer want er valt niks te bewijzen. In mijn ogen dan.
Op maandag 28 april 2014 17:33 schreef mosselmossel het volgende: De meeste mensen zullen hun lol ook uit progressie halen, maar dan nog is het onzin om te stellen dat iedereen maar 10km binnen een uur haalt.
De lol zit m al in de weg er naar toe misschien. Ik denk wel dat je het beste doelen kan stellen die reeel te behalen zijn. Bijvoorbeeld de 5K uitlopen zonder te wandelen. Vervolgens is het net wat je wilt doen, of niet ook prima. Volgende doel zou kunnen wezen de 10K uitlopen. Alles wat net buiten je comfortzone ligt is leuk om naar toe te werken vind ik.
Ik weet nu dat ik dat ik mij veilig kan inschrijven voor de TT run, 3 rondes = 13.3 km. En die wil ik voor mijzelf binnen de 90 minuten lopen. Als bonus.
De lol zit m al in de weg er naar toe misschien. Ik denk wel dat je het beste doelen kan stellen die reeel te behalen zijn. Bijvoorbeeld de 5K uitlopen zonder te wandelen. Vervolgens is het net wat je wilt doen, of niet ook prima. Volgende doel zou kunnen wezen de 10K uitlopen. Alles wat net buiten je comfortzone ligt is leuk om naar toe te werken vind ik.
Ik weet nu dat ik dat ik mij veilig kan inschrijven voor de TT run, 3 rondes = 13.3 km. En die wil ik voor mijzelf binnen de 90 minuten lopen. Als bonus.
Oeh dat is weer zo'n gaaf loopje
Maar eens een mailtje gestuurd naar Perrysport, waar m'n bestelling blijft. Ruim een week over een bestelling van een broekje en twee shirtjes doen is wat overdreven anno 2014, vind ik.
Op maandag 28 april 2014 20:36 schreef Guppyfriend het volgende: Maar eens een mailtje gestuurd naar Perrysport, waar m'n bestelling blijft. Ruim een week over een bestelling van een broekje en twee shirtjes doen is wat overdreven anno 2014, vind ik.
Zo eerste keer hardlopen na ongeveer 1,5 jaar weer klaar! Het was weer heerlijk. Qua conditie had ik nog wel een keer zo ver gekund. Leek me echter niet zo verstandig. ongeveer 4km in een half uur.
Op maandag 28 april 2014 20:44 schreef Wiehoe het volgende: Zo eerste keer hardlopen na ongeveer 1,5 jaar weer klaar! Het was weer heerlijk. Qua conditie had ik nog wel een keer zo ver gekund. Leek me echter niet zo verstandig. ongeveer 4km in een half uur.
Op maandag 28 april 2014 20:36 schreef Guppyfriend het volgende: Maar eens een mailtje gestuurd naar Perrysport, waar m'n bestelling blijft. Ruim een week over een bestelling van een broekje en twee shirtjes doen is wat overdreven anno 2014, vind ik.
3 loopjes gelogd: 1 naar de training toe, 1 van de training zelf (leuke grafiekjes, want 3 series van 5x30 seconden versnellen in de duinen) en 1 weer naar huis. Lekkerlekker
3 loopjes gelogd: 1 naar de training toe, 1 van de training zelf (leuke grafiekjes, want 3 series van 5x30 seconden versnellen in de duinen) en 1 weer naar huis. Lekkerlekker
Ik kreeg vandaag alleen een short binnen. Had ook nog sokken, een jack en een shirt besteld. Later op de dag kreeg ik een mailtje dat een of meerdere artikelen toch niet leverbaar zijn en ik mijn geld terug gestort krijg. Ze konden alleen niet meteen vertellen wat er dan niet leverbaar is... dat weet ik dus nu nog niet
Ik kreeg vandaag alleen een short binnen. Had ook nog sokken, een jack en een shirt besteld. Later op de dag kreeg ik een mailtje dat een of meerdere artikelen toch niet leverbaar zijn en ik mijn geld terug gestort krijg. Ze konden alleen niet meteen vertellen wat er dan niet leverbaar is... dat weet ik dus nu nog niet
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor nu geef ik ze nog het voordeel van de twijfel, maar ik heb 2e Paasdag besteld. Duurt me wat lang voor ze concluderen dat ze dingen niet kunnen leveren. Voorraadsysteem niet op orde, lijkt me.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2014 21:03:06 ]
Bereid je voor op annulering van de bestelling. "Oh oeps, toch niet op voorraad."
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Vind ik dan niet eens zo'n punt, maar meld dat dan even
Vreemde gang van zaken inderdaad. Hoop maar dat ik mijn geld snel terug heb en dat ik daar niet nog eens weken achteraan moet.
Toch blij dat ik vandaag bij de runnersworld geweest ben, Met voetfilmpje en al de juiste schoen geadviseerd gekregen. Toch wel anders dan de neutrale schoen die ik destijds zelf had gekocht. Hopen dat dit wat langer blessurevrij is.
Op maandag 28 april 2014 21:09 schreef Wiehoe het volgende: Toch blij dat ik vandaag bij de runnersworld geweest ben, Met voetfilmpje en al de juiste schoen geadviseerd gekregen. Toch wel anders dan de neutrale schoen die ik destijds zelf had gekocht. Hopen dat dit wat langer blessurevrij is.
Op maandag 28 april 2014 21:09 schreef Wiehoe het volgende: Toch blij dat ik vandaag bij de runnersworld geweest ben, Met voetfilmpje en al de juiste schoen geadviseerd gekregen. Toch wel anders dan de neutrale schoen die ik destijds zelf had gekocht. Hopen dat dit wat langer blessurevrij is.
Na het werk wezen lopen, ik wilde het rustig aan doen maar ik ging best snel weg en had het idee dat er wel wat versnellingen in zaten. Dus na 2km een paar keer 200m versneld en zo liep ik ineens onder de 5min/km. Tot zover het voornemen om het rustig aan te doen. Woensdag nog een keer (en dan écht rustig) en zondag 7,5km tijdens het Rondje Tilburg. Daar heb ik erg veel zin in, met mijn zusje lopen over de ringbanen en andere wegen waar je anders voor je sodemieter wordt gereden als je er loopt. Ik heb niet de verwachting dat het erg snel zal gaan, vanwege de drukte en vanwege het feit dat ik liever samen met zus finish dan dat ik een toptijd ga rennen. Maar ik hoop zo rond de 45 minuten uit te komen.
Rondje van vandaag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat me opvalt is dat als ik alleen loop, m'n grafiek echt alles behalve constant is. Constante pieken en dalen. Maar mijn rondje met de groep van zaterdag was echt een mooi golvend grafiekje.
Zo, ook weer mijn 5km rondje gelopen. De laatste maanden kwam ik tussen de 0 en de 5 hardlopers tegen op mijn rondje. Vanavond waren het er minimaal 30. Waar die nu opeens allemaal vandaan kwamen?
Verder ging het best goed, alleen wel weer een beetje te snel gelopen.
Op maandag 28 april 2014 21:39 schreef Cee het volgende: Na het werk wezen lopen, ik wilde het rustig aan doen maar ik ging best snel weg en had het idee dat er wel wat versnellingen in zaten. Dus na 2km een paar keer 200m versneld en zo liep ik ineens onder de 5min/km. Tot zover het voornemen om het rustig aan te doen. Woensdag nog een keer (en dan écht rustig) en zondag 7,5km tijdens het Rondje Tilburg. Daar heb ik erg veel zin in, met mijn zusje lopen over de ringbanen en andere wegen waar je anders voor je sodemieter wordt gereden als je er loopt. Ik heb niet de verwachting dat het erg snel zal gaan, vanwege de drukte en vanwege het feit dat ik liever samen met zus finish dan dat ik een toptijd ga rennen. Maar ik hoop zo rond de 45 minuten uit te komen.
Rondje van vandaag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat me opvalt is dat als ik alleen loop, m'n grafiek echt alles behalve constant is. Constante pieken en dalen. Maar mijn rondje met de groep van zaterdag was echt een mooi golvend grafiekje.
Er zit ook nogal wat verschil in de schaalverdeling van je grafiek
Op maandag 28 april 2014 19:32 schreef hatsaflats het volgende: Morgen krijg ik ein-de-lijk meer te horen over eventuele reiskostenvergoeding. Onder het motto van goede hoop ga ik maar vast met de auto. Ook zodat ik zeker op tijd thuis ben om te kunnen trainen, en minder kapot ben van het reizen. Elk ongemak is de laatste tijd teveel (vertraging, bevroren worden door de airco, domme mensen, kinderen), dus morgen maar weer gezellig 2 uurtjes op m'n medeweggebruikers schelden
Ik ga voor je duimen dat je gewoon een mooie vergoeding gaat krijgen.
Oh ja, dat stuk als ze 's avonds thuis komt na het stappen... de horror! Gelukkig heb ik nog een paar jaar om aan dat idee te wennen....
Zo herkenbaar. En wij hebben ook nog 2 dames rondlopen dus na een paar jaar herhaalt dat verhaal zich ook nog een keer.
Weer thuis na een weekendje bij mijn vader. Omdat hij ziek is en ver weg woont is het toch altijd fijn hem weer even gezien te hebben.
Ik ben met mijn loopje van gisteren over de 200km heen gegaan dit jaar. Ik vraag me af of het gevoel dat je al zo veel kilometers hebt gelopen ooit gaat wennen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Vandaag voor het eerst 5km onder de 30 minuten: 29:53. Na 2,4km ongeveer 100m gewandeld en daarna weer 2,5km aan een stuk Het moment van 5km aan een stuk komt dichterbij
Op maandag 28 april 2014 21:56 schreef MMUFC het volgende: Vandaag voor het eerst 5km onder de 30 minuten: 29:53. Na 2,4km ongeveer 100m gewandeld en daarna weer 2,5km aan een stuk Het moment van 5km aan een stuk komt dichterbij
Op maandag 28 april 2014 21:59 schreef _MvN_ het volgende: Ik na vandaag op 813. Hopelijk blijft het daar niet bij. Het opstapje waar ik mij vrijdag verstapte lijkt meer kwaad te doen dan verwacht.
Vandaag laatste loopje van april gehad. En dacht ik dat ik deze maand het minst gelopen had van dit jaar, blijk ik gewoon nog steeds meer gelopen te hebben dan in januari en februari. Leuk!
Training ging trouwens lekker. Had geen zin, klotedag gehad. Het argument om te gaan was dat het in ieder geval niet erger kon worden door te gaan trainen. En gelukkig werd het ook echt nog eens heel veel beter.
Op maandag 28 april 2014 22:01 schreef Gogo83 het volgende: Vandaag laatste loopje van april gehad. En dacht ik dat ik deze maand het minst gelopen had van dit jaar, blijk ik gewoon nog steeds meer gelopen te hebben dan in januari en februari. Leuk!
Training ging trouwens lekker. Had geen zin, klotedag gehad. Het argument om te gaan was dat het in ieder geval niet erger kon worden door te gaan trainen. En gelukkig werd het ook echt nog eens heel veel beter.
Endorfinen
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Deze maand heeft het laagste maandtotaal in 2014, maar dat komt natuurlijk ook door de halve marathon van afgelopen zondag. Valt me nu pas op dat ik net over de 250 km ben dit jaar
Thanks. Donderdag weer een groepstraining, die is niet ingesteld op afstand maar meer op techniek en snelheid. En dan gaan we komend weekend weer kijken hoever ik dan kom aan een stuk.
Vanmorgen nog prima getraind, vanmiddag bij het sleuren aan een onwillige, zware winkelwagen blijkbaar m'n knie iets verdraaid ofzo. Het uitzwaaien en strekken van onderbeen doet zeer. Ff paar dagen rust dan maar.. En het ging net weer zo lekker
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Op maandag 28 april 2014 22:10 schreef E.T. het volgende: Vanmorgen nog prima getraind, vanmiddag bij het sleuren aan een onwillige, zware winkelwagen blijkbaar m'n knie iets verdraaid ofzo. Het uitzwaaien en strekken van onderbeen doet zeer. Ff paar dagen rust dan maar.. En het ging net weer zo lekker
Op maandag 28 april 2014 22:10 schreef E.T. het volgende: Vanmorgen nog prima getraind, vanmiddag bij het sleuren aan een onwillige, zware winkelwagen blijkbaar m'n knie iets verdraaid ofzo. Het uitzwaaien en strekken van onderbeen doet zeer. Ff paar dagen rust dan maar.. En het ging net weer zo lekker
Die totalen zijn wel grappig, maar ben daar zelf niet heel erg mee bezig. Ik log ook lang niet alles, alle survival-gerelateerde kilometers loop ik zonder.
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
Op maandag 28 april 2014 22:32 schreef Wolve000 het volgende: Zo, weer lekker met de club gelopen. Net geen 9km. Was best warm, maar wel gezellig. En heeeeerlijk weer.
Was een gek loopje. Op het programma stond 40 minuten D2, maar ik ging op weg naar mijn roeivereniging omdat we daar veel zaken te bespreken hadden met de ploeg. Dus rennend daar heen, toen daar eten en 3 uur praten, en toen weer rennend terug. Helaas crashte endomondo weer middenin mijn loopje en het zijn dus twee delen geworden, ik moet toch echt eens op zoek naar een nieuwe telefoon. En mijn loopje terug van 1.7 km is nog niet eens te zien op de endomondo website, terwijl hij wel in mijn telefoon bij geschiedenis staat. Vaag.
Was verder wel lekker, comfortabel lopen op 5.20-5.30 en hartslag 160-170! Merk dat ik weer fitter aan het worden ben!
MvN en ET beterschap.. even rustig aan doen. Maar hoop dat jullie snel weer kunnen lopen!
En weer mooie maand/jaartotalen en leuke loopjes! Blijft een fantastisch leuk topic! Krijg nu ook zin om te lopen, maar mijn ogen vallen bijna dicht en morgen weer veel te vroeg op. En waarschijnlijk morgen ook weer genoeg spierpijn . Morgenavond maar een rustig rondje beentjes losmaken en dan meteen over de 700km heen dit jaar! Hoef daar nog maar 2km voor
Principes zijn er om overboord te gooien en comfort zones zijn er om buiten te gaan. Vandaar dat ik me met een lichte twijfel heb ingeschreven voor de Glow Run
In ieder geval het eerste strandfeestje van het jaar
Op maandag 28 april 2014 23:39 schreef Quoi het volgende: Principes zijn er om overboord te gooien en comfort zones zijn er om buiten te gaan. Vandaar dat ik me met een lichte twijfel heb ingeschreven voor de Glow Run
NOOOOOoooooooooo
Weer iemand verloren aan de funcolourobstacleelectricrunhype.
SPOILER
Op maandag 28 april 2014 23:39 schreef Quoi het volgende: Principes zijn er om overboord te gooien en comfort zones zijn er om buiten te gaan. Vandaar dat ik me met een lichte twijfel heb ingeschreven voor de Glow Run
Lijkt me stukken beter dan zo'n color run waar ze poeder over je heen gooien. Ben benieuwd naar je ervaring tzt
K kon het vorige topic niet bijhouden maar er is weer goed en veel gelopen!!
Zelf heb ik ook een mooi rondje gemaakt, (thnx Nirak!) Heel veel gras, hobbels en bobbels maar t is weer eens wat anders en onderweg kun je genieten van de mooie omgeving. Zelfs een stukje waar ik dacht hier kan ik echt niet verder door de dichte begroeiing maar t is toch gelukt. 's Middags het rondje nogmaals gewandeld met familie.
Ik ga voor je duimen dat je gewoon een mooie vergoeding gaat krijgen.
[..]
Zo herkenbaar. En wij hebben ook nog 2 dames rondlopen dus na een paar jaar herhaalt dat verhaal zich ook nog een keer.
Weer thuis na een weekendje bij mijn vader. Omdat hij ziek is en ver weg woont is het toch altijd fijn hem weer even gezien te hebben.
Ik ben met mijn loopje van gisteren over de 200km heen gegaan dit jaar. Ik vraag me af of het gevoel dat je al zo veel kilometers hebt gelopen ooit gaat wennen.
Thanks! In principe heb ik helemaal geen recht op reiskostenvergoeding, want ik ben een stagiaire met studenten-OV en heb dus eigenlijk ook geen reiskosten, dus het is nog even spannend! Maar met de trein heb ik 2 uur nodig om op stage te komen, en met de auto maar een uurtje, dus ik hoop dat ze een klein beetje willen bijdragen.
In mijn afgelopen rondje begon ik op mullig zand, daarna bospaden. Mul zand liep niet lekker, bospad was echt uitkijken maar liep eigenlijk heel lekker. (Gelukkig was ik helemaal alleen toen ik over een boomstronk struikelde ) Daarna kwam ik op kilometers betonplaten, dat geeft echt niks mee, daarna wel heerlijk op asfalt gelopen. Van alles wat dus, bospaden of asfalt, beide loopt lekker wat mij betreft. Jammer van die teek die ik opliep in het bos btw.
Das hartstikke veel joh! Zijn 15 5 kilometers en je zit nog in evy toch? Ik vind het supergoed!!
Ik vind het tof dat heel veel hier gewoon in een keer zijn doorgegaan vanaf het begin Ik heb eerst anderhalf jaar lopen mutsen en ben pas afgelopen oktober serieus begonnen zonder uitstelgedoe en geen zin want warm of want wil naar terras
Das hartstikke veel joh! Zijn 15 5 kilometers en je zit nog in evy toch? Ik vind het supergoed!!
Ik vind het tof dat heel veel hier gewoon in een keer zijn doorgegaan vanaf het begin Ik heb eerst anderhalf jaar lopen mutsen en ben pas afgelopen oktober serieus begonnen zonder uitstelgedoe en geen zin want warm of want wil naar terras
dus je had het doorzettingsvermogen van een dooie cavia? Gelukkig is dat nog goed gekomen.
SPOILER
Op dinsdag 29 april 2014 07:19 schreef Ynske het volgende: Ik kijk altijd naar de burgers burned. En bij bepaalde aantallen gaan mn vriendinnetjes en ik eten bij de fillingstation
Op dinsdag 29 april 2014 07:29 schreef mosselmossel het volgende: Ow, barefootrunners! Guppy waarschuwt me net op de twitters. Het is weer naaktslakkentijd!
Op dinsdag 29 april 2014 07:29 schreef mosselmossel het volgende: Ow, barefootrunners! Guppy waarschuwt me net op de twitters. Het is weer naaktslakkentijd!
Als barefootrunner lijkt mij een naaktslak niet het ergste. Een egel of een verse hondendrol zijn ook niet optimaal
Op dinsdag 29 april 2014 06:33 schreef De_kluizenaar het volgende: In mijn afgelopen rondje begon ik op mullig zand, daarna bospaden. Mul zand liep niet lekker, bospad was echt uitkijken maar liep eigenlijk heel lekker. (Gelukkig was ik helemaal alleen toen ik over een boomstronk struikelde ) Daarna kwam ik op kilometers betonplaten, dat geeft echt niks mee, daarna wel heerlijk op asfalt gelopen. Van alles wat dus, bospaden of asfalt, beide loopt lekker wat mij betreft. Jammer van die teek die ik opliep in het bos btw.
Teek? Srsly?
Ik ga straks voor les 7: 4 x 6! Onder begeleiding van mijn twee telgjes want vakantie.
Met Evy idd. Is wel een makkelijk programma om je gemotiveerd te houden
Vanochtend 4e les van Renate 15km gelopen. Ging goed. Een rondje van 5,72km (10x 2 minuten matig/wedstrijdtempo en 2 minuten wandelen).
Wat is het toch fijn om het hardlopen weer op te pakken.
Ik begin me overigens wel zorgen te maken om mijn vochthuishouding. Voor het lopen heb ik twee glazen water gedronken en een banaan gegeten. Tijdens het lopen heb ik iets van 0,6 liter water gedronken.
Kan het komen door overgewicht (94kg/1,82m - een kilo of 14-15 te veel )?
Dat ik straks met een camelbag moet lopen bij de Damloop.
SPOILER
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Dat ik straks met een camelbag moet lopen bij de Damloop.
Oh ok... Omdat je nu een halve liter water gedronken hebt? Dat is toch niet zo heel veel? En is dat niet ook 'omdat het kan'? Omdat je het bij je hebt drink je het op? Of zou je die 5k niet redden zonder drinken?
Ik heb er geen verstand van, maar zo heel dramatisch lijkt het me niet eigenlijk. Zelfs al zou je wel een camelbak mee moeten, dan nog is dat niet erg toch?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Oh ok... Omdat je nu een halve liter water gedronken hebt? Dat is toch niet zo heel veel? En is dat niet ook 'omdat het kan'? Omdat je het bij je hebt drink je het op? Of zou je die 5k niet redden zonder drinken?
Ik heb er geen verstand van, maar zo heel dramatisch lijkt het me niet eigenlijk. Zelfs al zou je wel een camelbak mee moeten, dan nog is dat niet erg toch?
Bij >30min komt het zelden voor dat er nog wat water overblijft.
Toen ik 1,5 jaar terug de 8km in Istanbul liep had je de eerste 5km geen waterpost. De fles van 0,5 was snel leeg, en tot de 5km heb ik toen volgens mij tweemaal een fles water langs de weg gekocht.
Maar vlgs mij zit dat eerder tussen je oren dan dat je echt NODIG hebt. Hoewel het in Istanbul vast heel heet was, dan heb je wellicht eerder iets nodig.
Maar goed, als jij dat nodig hebt, doen dan toch? Alleen zou ik dan, maar de experts kunnen daar vast betere dingen over zeggen, kijken voor een sportdrank (evt aangelengd m wate) want als je echt veel te veel water drinkt zou je aan tekorten van zouten en mineralen kunnen komen, maar dat is vlgs mij pas bij echt flinke afstanden, dat valt bij een 5 vast mee.
Ik ben nu (op aanraden van Scarabee) aan het experimenteren met drank die ik meeneem. Hij zegt dat wanneer je water met een heel klein beetje zout en die mengt met een beetje roosvicee, dat je dan het belangrijkste inneemt (qua vocht) En dat ik zelf even moet spelen met de hoeveelheid zout. Bij te veel zout kan je ook krampen krijgen. Mijn eerste test (afgelopen zaterdag, 25k) was perfect. Ik had helemaal geen kramp in mijn darmen. En wanneer het heel erg warm is (en je moet lang lopen) dan moet je een zouttablet innemen.
Zo'n zakje ORS van Norit aanlengen met geloof ik een liter water (staat ook achterop) werkt ook heel goed om vocht vast te houden tijdens echt warme dagen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wist ik niet. Maar ik houd het even hierbij. Mijn darmen kunnen niet alles verdragen en ik heb maar 1 zak water op mijn rug
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wist ik niet. Maar ik houd het even hierbij. Mijn darmen kunnen niet alles verdragen en ik heb maar 1 zak water op mijn rug
Haha Ja je hebt meerdere soorten Norit. Dit is in principe gewoon een mengsel met de goede verhouding zout en suiker, zoals jij zegt. Je kunt het of met 100 ml aanmaken, dat is voor als mensen erge diarree hebben. En de aangelengde variant is om vocht vast te houden.
Bah zout. Het enige zout wat ik binnenkrijg is uit mijn brood. En volgens mij gaat het met vocht verder wel goed. Wellicht dat ik niet zoveel spierpijn zou hebben nu na de HM als ik wat extra zout had genomen maar dat zal ik nu nooit weten.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Wat ik te horen kreeg... Als je regelmatig na het sporten van die opgedroogde zoutplekken op je gezicht hebt, dan is het verstandig dat je zout inneemt tijdens je loop.
Ik zit nu op 125 km. Dus dik onder het gemiddelde hier, maar wel met een bijzonder verloop: - januari 0 - februari 5 - maart 44 - april 76
In februari was dat één loopje. In maart waren het er 15, waarvan 8 met mijn dochter (allemaal < 1 km). En in april 11, waarvan maar één met mijn dochter en dat was de wedstrijd van afgelopen weekend (rest niet gelogd). En morgenavond komt er nog een training bij, dus ik hoop op 85 km te komen deze maand.
Nu is het streven natuurlijk om de rest van het jaar zeker op 80-100 km per maand te blijven. En als alles goed gaat met trainen, overweeg ik een hm in het najaar.
Op dinsdag 29 april 2014 09:31 schreef streamnl het volgende: Wat ik te horen kreeg... Als je regelmatig na het sporten van die opgedroogde zoutplekken op je gezicht hebt, dan is het verstandig dat je zout inneemt tijdens je loop.
hmm dat heb ik wel, zo'n lekkere zoutkorst. Maar toch ging het zaterdag ook prima met die 25km, echt nergens last van gehad. Maar ik geloof dat er ook een behoorlijke hoeveelheid sodium in die (smerig zoete) Powergel zit, die ik naar binnen heb gewerkt.
Op dinsdag 29 april 2014 09:31 schreef streamnl het volgende: Wat ik te horen kreeg... Als je regelmatig na het sporten van die opgedroogde zoutplekken op je gezicht hebt, dan is het verstandig dat je zout inneemt tijdens je loop.
Ja dat heb ik wel altijd bij ldl's ja.
Ik zit nu op 125 km. Dus dik onder het gemiddelde hier, maar wel met een bijzonder verloop: - januari 0 - februari 5 - maart 44 - april 76
In februari was dat één loopje. In maart waren het er 15, waarvan 8 met mijn dochter
Door blessureleed begon ik ook pas in februari weer en momenteel sta ik op 183 km. Waarschijnlijk is dat teveel voor mijn grote lichaam, want nu opeens vinden de heupen dat ik rust moet houden.
Die had ik nog niet gehoord, maar al hun vriendjes wel. Dus - onderkant voet - achillespezen - kuiten - knieën
In principe zit er al voldoende zout in sportdrank die je tijdens je loop drinkt. En een frietje met na je loopje zorgt ook voor aanvulling!
Op dinsdag 29 april 2014 08:18 schreef sylvesterrr het volgende: Vanochtend 4e les van Renate 15km gelopen. Ging goed. Een rondje van 5,72km (10x 2 minuten matig/wedstrijdtempo en 2 minuten wandelen).
Wat is het toch fijn om het hardlopen weer op te pakken.
Ik begin me overigens wel zorgen te maken om mijn vochthuishouding. Voor het lopen heb ik twee glazen water gedronken en een banaan gegeten. Tijdens het lopen heb ik iets van 0,6 liter water gedronken.
Kan het komen door overgewicht (94kg/1,82m - een kilo of 14-15 te veel )?
Wellicht heeft het zin iets meer te letten op je structurele vochthuishouden? Dus niet eens zozeer wat je direct voor en tijdens het lopen drinkt, maar wat je de hele dag en de dag er voor allemaal drinkt. Misschien dat je structureel wat aan de krappe kant zit, en zo kort van te voren er extra veel in gooien lost dat dan al niet meer op.
Door blessureleed begon ik ook pas in februari weer en momenteel sta ik op 183 km. Waarschijnlijk is dat teveel voor mijn grote lichaam, want nu opeens vinden de heupen dat ik rust moet houden.
Die had ik nog niet gehoord, maar al hun vriendjes wel. Dus - onderkant voet - achillespezen - kuiten - knieën
What's next?
Blessures zijn altijd vervelend. Ik weet niet hoe jij hebt opgebouwd natuurlijk. Als je deze blessures allemaal in de afgelopen maanden hebt gehad en ondanks dat ruim 180 km hebt gelopen, lijkt dat inderdaad vrij veel.
Misschien na deze blessure weer eens heel rustig opbouwen? Ik heb ook wel af en toe teveel opgebouwd volgens "de norm" (+ 10% per week). Ik hoop echter wel, dat ik door mijn eerdere jaren hardloopervaring de signalen van mijn lichaam herken. Tot nu toe nog geen centje pijn in de zin van blessures of overbelasting.
Ugh, overstag gegaan een een TomTom Runner gekocht. Leek me iets fijner dan het geklooi met mijn telefoon de hele tijd in die sportarmband. Nu nog even overwegen of ik er wel een mp3 spelertje bij koop of het eens zonder muziek ga proberen... Gisteren de eerste keer geprobeerd maar hij had (door de eerste keer) wat problemen met de GPS verbinding, had nog wel ook de telefoon mee (voor muziek en ook extra registratie) dus daar maar op gelopen.
Ondertussen twee keer de 5km gelopen (mijn eerste doel) en ja hoor, nu aan het overwegen richting de 10km te gaan. Het is toch eigenlijk best verslavend dat lopen Wel eerst deze week gewoon nog maar 2 keer een 5km
Sorry, maar ik post hier maar weinig... ik lees het wel zo veel mogelijk. Het gaat alleen zo verdomd snel met die topics hehe.
Op dinsdag 29 april 2014 10:12 schreef mosselmossel het volgende: In principe zit er al voldoende zout in sportdrank die je tijdens je loop drinkt. En een frietje met na je loopje zorgt ook voor aanvulling!
Haha, ik weet niet wat mijn darmen van een frietje met vindt na een loopje Ik dronk voorheen plat water tijdens mijn LDL. En nu dus water met een klein beetje zout en roosvicee. Mijn eerste test was positief. Afwachtten....
Friet (met zout uiteraard) is echt geweldig herstelvoer na een loop. Veel koolhydraten (die heb je verbrand), veel vet (dat heb je ook verbrand), veel natrium (dat heb je uitgezweten). Bij mij is een frietje met bijna standaard na hardloopevenementen.
Blessures zijn altijd vervelend. Ik weet niet hoe jij hebt opgebouwd natuurlijk. Als je deze blessures allemaal in de afgelopen maanden hebt gehad en ondanks dat ruim 180 km hebt gelopen, lijkt dat inderdaad vrij veel.
Misschien na deze blessure weer eens heel rustig opbouwen? Ik heb ook wel af en toe teveel opgebouwd volgens "de norm" (+ 10% per week). Ik hoop echter wel, dat ik door mijn eerdere jaren hardloopervaring de signalen van mijn lichaam herken. Tot nu toe nog geen centje pijn in de zin van blessures of overbelasting.
Deze blessures zijn van het afgelopen jaar. Mijn kuiten blijven lastig doen als ik meer op tempo loop of bijvoorbeeld in het bos. Ik bouw niet echt op, omdat ik vrij gemakkelijk 25 km loop. Behalve dan dat ik sneller wil worden en daar nu meer interval voor doe, dat bouw ik eigenlijk niet gestructureerd op, nu ik erover nadenk..
Hiernaast weeg ik rond de 100 kilo en wordt er weleens gezegd dat ik gemaakt ben voor krachtsporten ipv duur-...ik moet daar om lachen, maar het klopt misschien wel een beetje.
Op dinsdag 29 april 2014 10:28 schreef mosselmossel het volgende: Friet (met zout uiteraard) is echt geweldig herstelvoer na een loop. Veel koolhydraten (die heb je verbrand), veel vet (dat heb je ook verbrand), veel natrium (dat heb je uitgezweten). Bij mij is een frietje met bijna standaard na hardloopevenementen.
ik pak wel een broodje oude kaas of zo
Op dinsdag 29 april 2014 10:28 schreef mosselmossel het volgende: Friet (met zout uiteraard) is echt geweldig herstelvoer na een loop. Veel koolhydraten (die heb je verbrand), veel vet (dat heb je ook verbrand), veel natrium (dat heb je uitgezweten). Bij mij is een frietje met bijna standaard na hardloopevenementen.
Probeer hier maar eens een fietje met te vinden...
Nu zal fish 'n chips ook wel goed herstelvoer zijn, maar toch...
Deze blessures zijn van het afgelopen jaar. Mijn kuiten blijven lastig doen als ik meer op tempo loop of bijvoorbeeld in het bos. Ik bouw niet echt op, omdat ik vrij gemakkelijk 25 km loop. Behalve dan dat ik sneller wil worden en daar nu meer interval voor doe, dat bouw ik eigenlijk niet gestructureerd op, nu ik erover nadenk..
Hiernaast weeg ik rond de 100 kilo en wordt er weleens gezegd dat ik gemaakt ben voor krachtsporten ipv duur-...ik moet daar om lachen, maar het klopt misschien wel een beetje.
Misschien dus toch eens met een schema wat meer gestructureerd lopen. Het is natuurlijk geen garantie dat je dan niet meer geblesseerd raakt, maar het kan helpen om dat te voorkomen.
En over je gewicht.... zonder een waardeoordeel te (willen) geven, je moet die kilo's wel allemaal meenemen natuurlijk. Heel erg bevorderlijk voor je gewrichten lijkt het me niet. Ik heb de luxe dat ik van nature een lichtgewicht ben. Dus ik spreek niet uit ervaring op dit punt, maar er zijn anderen die (veel) zijn afgevallen die hier ongetwijfeld iets zinnigs over kunnen zeggen.
Hoe meer zout je (vantevoren) inneemt, hoe meer zout plekken je krijgt. Dus je zou ook kunnen zeggen dat je dan teveel zout binnen krijgt. Ik heb ook meestal wel zout op mijn gezicht als ik goed gezweet heb Rare zooi.
Hoe meer zout je (vantevoren) inneemt, hoe meer zout plekken je krijgt. Dus je zou ook kunnen zeggen dat je dan teveel zout binnen krijgt. Ik heb ook meestal wel zout op mijn gezicht als ik goed gezweet gezwoot heb Rare zooi.
Hoe meer zout je (vantevoren) inneemt, hoe meer zout plekken je krijgt. Dus je zou ook kunnen zeggen dat je dan teveel zout binnen krijgt. Ik heb ook meestal wel zout op mijn gezicht als ik goed gezweet heb Rare zooi.
Daarom moet ik ook experimenteren. Maar liever iets meer zout op mijn kop dan kramp.
Op dinsdag 29 april 2014 10:41 schreef motorbloempje het volgende: Clubrun gisteren was echt heerlijk! Echt genoten en ik was verbazingwekkend fris na m'n 27km op zaterdag! Lopen ging relatief makkelijk.
Zit deze maand op 185km. Ben geneigd om vanavond nog 5 en morgen 10 te lopen voor de 200
Ligt er een beetje aan hoe laat ik thuis ben vandaag en morgen. Morgen ga ik sowieso nog wel een eindje lopen, maar dat wordt geen 15km (heb een HM op zaterdag), dus als ik vanavond op tijd thuis ben misschien 5, en anders maar 195km
Ligt er een beetje aan hoe laat ik thuis ben vandaag en morgen. Morgen ga ik sowieso nog wel een eindje lopen, maar dat wordt geen 15km (heb een HM op zaterdag), dus als ik vanavond op tijd thuis ben misschien 5, en anders maar 195km
Waarom zou je? It's only numbers. Maandtotalen doen me niets, evenals jaartotalen. Het gaat er mij om dat ik gewoon goed voorbereid aan de start van mijn evenementen sta.
Waarom zou je? It's only numbers. Maandtotalen doen me niets, evenals jaartotalen. Het gaat er mij om dat ik gewoon goed voorbereid aan de start van mijn evenementen sta.
Haha, ik weet niet wat mijn darmen van een frietje met vindt na een loopje Ik dronk voorheen plat water tijdens mijn LDL. En nu dus water met een klein beetje zout en roosvicee. Mijn eerste test was positief. Afwachtten....
Dat ga ik ook proberen denk ik. En gelletjes ook maar. Heb je een verhouding of is het een beetje 1 op oog? Ik heb een belt met 2 flesjes voor 170ml geloof ik.
Misschien dus toch eens met een schema wat meer gestructureerd lopen. Het is natuurlijk geen garantie dat je dan niet meer geblesseerd raakt, maar het kan helpen om dat te voorkomen.
En over je gewicht.... zonder een waardeoordeel te (willen) geven, je moet die kilo's wel allemaal meenemen natuurlijk. Heel erg bevorderlijk voor je gewrichten lijkt het me niet. Ik heb de luxe dat ik van nature een lichtgewicht ben. Dus ik spreek niet uit ervaring op dit punt, maar er zijn anderen die (veel) zijn afgevallen die hier ongetwijfeld iets zinnigs over kunnen zeggen.
Mijn gewicht speelt absoluut mee hoor, maar ondertussen is dit ook ongeveer mijn natuurlijke gewicht. Ik ben niet veel te dik ofzo. 90 kilo zou mooi zijn, maar dan krijg ik een lelijke dunne kop, zeggen ze haha
Met dit gewicht heb ik de 10 km in 46.14 gelopen en een HM in 1u50. Geen wereldtijden, maar om te laten zien dat ik volgens mij wel goed zit qua fit- en gezondheid.
Dat ga ik ook proberen denk ik. En gelletjes ook maar. Heb je een verhouding of is het een beetje 1 op oog? Ik heb een belt met 2 flesjes voor 170ml geloof ik.
Mijn gewicht speelt absoluut mee hoor, maar ondertussen is dit ook ongeveer mijn natuurlijke gewicht. Ik ben niet veel te dik ofzo. 90 kilo zou mooi zijn, maar dan krijg ik een lelijke dunne kop, zeggen ze haha
Met dit gewicht heb ik de 10 km in 46.14 gelopen en een HM in 1u50. Geen wereldtijden, maar om te laten zien dat ik volgens mij wel goed zit qua fit- en gezondheid.
Liggen in lijn met mijn PR's (lang geleden). De 10 km weet ik niet eens precies, maar zal 47-48 minuten zijn. En de hm heb ik ooit gelopen in 1.45.
Er zijn er hier die sneller lopen en er zijn er die langzamer lopen, maar dit lijken mij geen verkeerde tijden.
Maar fit en gezond is natuurlijk wel wat anders dan fysieke blessures. Conditioneel kun je wel heel sterk zijn, maar als je knieen het niet houden heb je weinig aan die conditie (werkt het zelfs heel frustrerend).
Ik zou denk ik toch even rustiger aan doen, een stapje terug doen met een afstand/duur die je pijnloos/zonder problemen kunt lopen en dan langzaam weer opbouwen. Zo wordt je lichaam sterker en kan het ook echt herstellen.
Maar fit en gezond is natuurlijk wel wat anders dan fysieke blessures. Conditioneel kun je wel heel sterk zijn, maar als je knieen het niet houden heb je weinig aan die conditie (werkt het zelfs heel frustrerend).
Ik zou denk ik toch even rustiger aan doen, een stapje terug doen met een afstand/duur die je pijnloos/zonder problemen kunt lopen en dan langzaam weer opbouwen. Zo wordt je lichaam sterker en kan het ook echt herstellen.
Daar heb je gelijk in. Als ik niet 3x per week hardloop vliegen de kilo's er weer aan (Bourgondische Utrechter hiero), en dan ben ik weer blessuregevoeliger= vicieuze cirkel. En zo kan ik altijd wel een reden vinden om niet rustiger aan te doen.
Maar ik zal eens met mijn (sinds vorige week) hardlooptrainer overleggen. Ik denk dat ik dan hetzelfde hoor...
Ik doe op het oog. Heel de zak vol met water en dan 3X een snufje zout en net zo veel roosvicee zodat het weer lekker is
Daar heb je gelijk in. Als ik niet 3x per week hardloop vliegen de kilo's er weer aan (Bourgondische Utrechter hiero), en dan ben ik weer blessuregevoeliger= vicieuze cirkel. En zo kan ik altijd wel een reden vinden om niet rustiger aan te doen.
Maar ik zal eens met mijn (sinds vorige week) hardlooptrainer overleggen. Ik denk dat ik dan hetzelfde hoor...
Heh, kan me er wat bij voorstellen. Maar ik denk dat iets minder ver/lang lopen (en nog steeds 3 keer per week) je lichaam wel sterker kan maken waardoor een eventuele gewichtstoename weer wat beter opgevangen kan worden.
Maar ik spreek ook een beetje voor mezelf, heb zelf een zwakke knie en bij eerdere hardloop pogingen ben ik te hard van stapel gelopen (want conditioneel kon ik nog wel wat verder en ach... die knie voelde ik nog niet zo heel erg). Nu dus anders aangepakt door echt een schema te volgen, rustig te beginnen en daar ook aan vast te houden. Waar ik eerst na een kilometer de knie al begon te voelen kan ik nu redelijk goed de 5km lopen (en voel ik hem de volgende dag ook nog amper).
Dus dan merk je dat je het niet alleen langer volhoudt, maar je ook sneller herstelt.
Hoe dan ook, het is frustrerend als je beperkt wordt door je eigen lichaam maar als je jezelf letterlijk kapot loopt ben je verder van huis :/
Heb je wel weer een streven om oude tijden te doen herleven?
Zeker! Nu dus weer sinds kort serieuzer aan het lopen. De ambitie is voorlopig om 15 juni in Amersfoort de 10 km maar eens onder het uur te lopen. Op termijn hoop ik wel weer onder die 50 minuten te komen, maar dat gaat dit jaar zeker nog niet lukken.
Tenzij ik mezelf enorm ga verbazen met enorme sprongen in mijn ontwikkeling. Maar ik ben ook 10 jaar ouder dan tijdens mijn PR's....
Heh, kan me er wat bij voorstellen. Maar ik denk dat iets minder ver/lang lopen (en nog steeds 3 keer per week) je lichaam wel sterker kan maken waardoor een eventuele gewichtstoename weer wat beter opgevangen kan worden.
Maar ik spreek ook een beetje voor mezelf, heb zelf een zwakke knie en bij eerdere hardloop pogingen ben ik te hard van stapel gelopen (want conditioneel kon ik nog wel wat verder en ach... die knie voelde ik nog niet zo heel erg). Nu dus anders aangepakt door echt een schema te volgen, rustig te beginnen en daar ook aan vast te houden. Waar ik eerst na een kilometer de knie al begon te voelen kan ik nu redelijk goed de 5km lopen (en voel ik hem de volgende dag ook nog amper).
Dus dan merk je dat je het niet alleen langer volhoudt, maar je ook sneller herstelt.
Hoe dan ook, het is frustrerend als je beperkt wordt door je eigen lichaam maar als je jezelf letterlijk kapot loopt ben je verder van huis :/
Klinkt min of meer als mijn verhaal ja. Goed dat je je nu aan een schema houdt. Het is toch de sport van de lange adem he.
Bij mij zit het tussen mijn oren: ik voel me klote als ik niet heb hardgelopen en ook als ik me er te makkelijk van af maak. Als ik 10 km ga lopen en ik heb nog wat over (of vind dat ik traag was), dan neem ik net een andere afslag zodat ik 14 km loop. Oftewel; ik moet trots op elk loopje zijn. Psychologenvoer!
Zeker! Nu dus weer sinds kort serieuzer aan het lopen. De ambitie is voorlopig om 15 juni in Amersfoort de 10 km maar eens onder het uur te lopen. Op termijn hoop ik wel weer onder die 50 minuten te komen, maar dat gaat dit jaar zeker nog niet lukken.
Tenzij ik mezelf enorm ga verbazen met enorme sprongen in mijn ontwikkeling. Maar ik ben ook 10 jaar ouder dan tijdens mijn PR's....
Mooi streven om onder het uur te lopen! Ik ga daar waarschijnlijk ook lopen.
Klinkt min of meer als mijn verhaal ja. Goed dat je je nu aan een schema houdt. Het is toch de sport van de lange adem he.
Bij mij zit het tussen mijn oren: ik voel me klote als ik niet heb hardgelopen en ook als ik me er te makkelijk van af maak. Als ik 10 km ga lopen en ik heb nog wat over (of vind dat ik traag was), dan neem ik net een andere afslag zodat ik 14 km loop. Oftewel; ik moet trots op elk loopje zijn. Psychologenvoer!
Zie het anders, je mag er ook trots op zijn als je de discipline hebt om jezelf in te houden!
Haha ja had het verkeerd ingeschat en die kerels van de gemeente maar vreemd kijken want ben ook tijdens het uitwandelen nog twee keer langs ze gelopen
Ik ga daar ook lopen. Doel is HM lekker fijn in te delen. En als dat lukt, loop ik een pr.
Uh-oh, gevoel van een beginnend griepje hier. In de week van Rondje Tilburg. Hoop dat het gewoon wat pre-race kwaaltjes zijn, maar voor de zekerheid toch maar wat extra vitamine C en rust nemen.
Op dinsdag 29 april 2014 12:15 schreef Levitas het volgende: Uh-oh, gevoel van een beginnend griepje hier. In de week van Rondje Tilburg. Hoop dat het gewoon wat pre-race kwaaltjes zijn, maar voor de zekerheid toch maar wat extra vitamine C en rust nemen.
Had ik vanochtend ook... nog besmettelijk ook die pre-Rondje Tilburg kwaaltjes...
Ik heb er een paracetamolleke ingemikt vanochtend
En anders op 21 september in de herkansing bij de Halve van Hoogland?
Ik zie dat het parcours wel aardig is aangepast. Ik heb nog niet eerder in Amersfoort gelopen, maar de hm ging eerder vlak langs de dierentuin.
De Halve van Hoogland zou voor mij op zich een mooie hm zijn. Alleen vier ik waarschijnlijk de dag ervoor de verjaardag van de kinderen en dat lijkt me geen optimale voorbereiding. Misschien is de dam-tot-dam dan beter qua afstand...
Had ik vanochtend ook... nog besmettelijk ook die pre-Rondje Tilburg kwaaltjes...
Ik heb er een paracetamolleke ingemikt vanochtend
Ik werd vannacht/vanochtend om 3:00 wakker met keelpijn (moeite met slikken), zere benen en een loopneus, toen idd ook maar een duo'tje paracetamol erin gemikt. En dat gaan vandaag niet de laatste worden ben ik bang
Ik zie dat het parcours wel aardig is aangepast. Ik heb nog niet eerder in Amersfoort gelopen, maar de hm ging eerder vlak langs de dierentuin.
De Halve van Hoogland zou voor mij op zich een mooie hm zijn. Alleen vier ik waarschijnlijk de dag ervoor de verjaardag van de kinderen en dat lijkt me geen optimale voorbereiding. Misschien is de dam-tot-dam dan beter qua afstand...
Maar gezelligheid op 15 juni dus!
De eerste editie van de M van Amersfoort ging door de dierentuin, door het station, door de garage van de brandweer. De tweede ging door de dierentuin en over het terrein van Defensie.
Ze gooien het iedere keer helemaal om; eigenlijk wel zo leuk. Vind ik.
Maar gezelligheid op 15 juni dus!
Het nieuwe parcours van Amersfoort volgt voor een deel ook het parcours van Hoogland (alleen de ander kant op). Het is wel mooi parcours, al denk ik dat de eerste paar kilometers over de Isselt wel saai zullen zijn. Na 10km, als je langs Hoogland loopt zal er pas veel publiek langs de route staan. Maar de laatste paar km door de binnenstad zijn natuurlijk echt top. Toen ik daar 2 jaar geleden mijn eerste wedstrijd liep was ik echt zwaar onder de indruk van de hoeveelheid publiek.
Zooo, loopje ging lekker. En ik was nog zo 'ver' weg van mijn auto dat ik er nog maar een klein stukje aan heb geplakt. Minder dan een km hoor, maar mijn kinders waren het zat en wilden naar huis.
Op dinsdag 29 april 2014 12:25 schreef Lizan het volgende: Ik zie hier wat over Norit, voor de dames die de pil slikken: die wordt minder betrouwbaar door de actieve kool. Oppassen daarmee dus!
Volgens mij heb jij het over die zwarte koolpillen, dat is wat anders dan ORS. ORS is van het merk Norit, maar het is gewoon een mengsel van suiker en zout..
Deze dus..
De eerste editie van de M van Amersfoort ging door de dierentuin, door het station, door de garage van de brandweer. De tweede ging door de dierentuin en over het terrein van Defensie.
Ze gooien het iedere keer helemaal om; eigenlijk wel zo leuk. Vind ik.
Die eerste was i.v.m. het 750 jarig bestaan van Amersfoort. Dat was echt een uniek parcours, dat krijgen ze nooit meer voor elkaar. Helaas liep ik toen nog niet hard...
- "ja hallo, uw glazen zijn binnen" - Das mooi, de rest van de bril ook? *stilte* - "euh.....die glazen zijn dus niet voor in uw huidige montuur?" - Nee inderdaad, is voor mijn sportbril - "dan had ik u nog helemaal niet moeten bellen, dan is ie nog niet klaar"
Maar goed, hopelijk is ie wel snel compleet...
Die eerste was i.v.m. het 750 jarig bestaan van Amersfoort. Dat was echt een uniek parcours, dat krijgen ze nooit meer voor elkaar. Helaas liep ik toen nog niet hard...
Ik wilde 'm toen lopen, als eerste marathon. Niet gelukt, ook de halve niet. Baal ik nog steeds wel van.
Ik denk dat ik zo rond de 31/32 minuten per 5km wil lopen. En dat vooral volhouden en niet zoals in Den Haag ineens denken: hee, het gaat wel lekker, laat ik eens 28 minuten doen.
Ik denk dat ik zo rond de 31/32 minuten per 5km wil lopen. En dat vooral volhouden en niet zoals in Den Haag ineens denken: hee, het gaat wel lekker, laat ik eens 28 minuten doen.
Dat is belangrijk idd. Ik heb het gevoel dat we allebei sowieso een PR gaan lopen bij de eerstvolgende HM Anders eet ik mijn schoen op.
Toen wilden ze volgens mij kijken of ze elke 3 jaar een marathon konden organiseren. De editie waar ik het over had was in 2012. Maar ik heb noch in Amersfoort, noch in Hoogland gelopen. Dus dat wordt wel eens tijd!
Haha, dat maken we allemaal mee. Ik liep in oktober 2013 pas voor het eerst een wedstrijd (15 km) waarbij ik elke km tussen de 5.18 en 5.22 liep en waarbij ik de laatste 400 m nig met gemak kon versnellen. Verder liep ik altijd de laatste 3 km op mijn tandvlees.
Heel herkenbaar. Wat mij een beetje helpt: "heel blijven" als doel stellen.