Hij wil waarschijnlijk ook sportief door de bocht knallen, dus geen bestelwagen onderstel.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:05 schreef Sotchi2014 het volgende:
http://www.autowereld.nl/(...)8027666/details.html
Ja daar heb je een puntquote:Op donderdag 24 april 2014 21:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hij wil waarschijnlijk ook sportief door de bocht knallen, dus geen bestelwagen onderstel.
Dat zeker, maar veel te duur voor wat je krijgt. Zeker vergeleken met de USA prijs.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:08 schreef Sotchi2014 het volgende:
[..]
Ja daar heb je een puntMaar hij was toch excl.
Maakt het nog wel een mooie auto om naar te kijken
Dan toch liever de 911quote:Op donderdag 24 april 2014 21:13 schreef Zeetakje het volgende:
Spaar nog even door en koop een Ferrari 512 Testarossa
Ja ik heb echt helemaal niks met Ferrariquote:Op donderdag 24 april 2014 21:14 schreef Zeetakje het volgende:
[..]
Ja joh? Je verkiest een 911 boven een 512 TR?![]()
![]()
Achja smaken verschillen he
Ook niet met modellen van >1990?quote:Op donderdag 24 april 2014 21:15 schreef TheMercenary976 het volgende:
[..]
Ja ik heb echt helemaal niks met Ferrari
Met een 512TR sta je om de haverklap bij de garage voor peperdure reparaties en servicebeurten, zo'n afgeschreven Italiaanse trapbak vreet je heel je spaarrekening leeg.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:14 schreef Zeetakje het volgende:
[..]
Ja joh? Je verkiest een 911 boven een 512 TR?![]()
![]()
Achja smaken verschillen he
Ik vind de 996 niet zo mooi, vooral de koplampen niet en veel modellen hadden problemen met de motor.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:16 schreef Hyperdude het volgende:
Als luchtgekoelde 911 stuurder zou ik met jouw budget eens kijken naar een 996 Turbo.
Nog steeds erg dikke bang voor je bucks.
De 996 is inderdaad lelijk, maar de 993 Turbo is toch een beauty?quote:Op donderdag 24 april 2014 21:17 schreef TheMercenary976 het volgende:
[..]
Ik vind de 996 niet zo mooi, vooral de koplampen niet en veel modellen hadden problemen met de motor.
Een hobby mag geld kostenquote:Op donderdag 24 april 2014 21:17 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Met een 512TR sta je om de haverklap bij de garage voor peperdure reparaties en servicebeurten, zo'n afgeschreven Italiaanse trapbak vreet je heel je spaarrekening leeg.
Dan zou ik voor de 911 gaan!quote:Op donderdag 24 april 2014 21:18 schreef TheMercenary976 het volgende:
[..]
Zeker mooi maar beetje over the top
Gewone 993 in goede staat is al moeilijk voor budget van TS. 993 Turbo kan je helemaal vergeten.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:18 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
De 996 is inderdaad lelijk, maar de 993 Turbo is toch een beauty?
Precies die 993's zijn echt megaduur, anyway, 997 is toch mijn favoriet.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gewone 993 in goede staat is al moeilijk voor budget van TS. 993 Turbo kan je helemaal vergeten.
Zijn die bakken nog zo duur, of is de prijs alweer stijgende?quote:Op donderdag 24 april 2014 21:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gewone 993 in goede staat is al moeilijk voor budget van TS. 993 Turbo kan je helemaal vergeten.
ik wacht nog steeds tot de 1e foto scherp wordt...wat een ramp sommige handelaren/garages/dealers, en daar betaal je nog geld voor ook.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:05 schreef Sotchi2014 het volgende:
http://www.autowereld.nl/(...)8027666/details.html
Looks geweldig, maar ik ben toch altijd minder zeker wanneer een wagen 10 jaar oud is.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:23 schreef Zeetakje het volgende:
[..]
Waarom niet? Twijfel je aan de betrouwbaarheid van dat model? De looks?
Dal is wel voorbijquote:Op donderdag 24 april 2014 21:22 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zijn die bakken nog zo duur, of is de prijs alweer stijgende?
Echt sportieve looks. Ik hou niet van doorsnee looks of ie nou luxe is of niet.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:27 schreef ForumGek het volgende:
Wil je echt sportief/sportief, of een degelijke luxe auto die ook veel vermogen heeft?
Wil je er ook haarfijn de apex mee kunnen raken of gaat het echt alleen om de looks en rechtuit branden?quote:Op donderdag 24 april 2014 21:28 schreef TheMercenary976 het volgende:
[..]
Echt sportieve looks. Ik hou niet van doorsnee looks.
Uiteraard liefst de perfecte mix tussen coole looks en perfecte techniekquote:Op donderdag 24 april 2014 21:29 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wil je er ook haarfijn de apex mee kunnen raken of gaat het echt alleen om de looks en rechtuit branden?
Als je niet de goedkoopste, en niet de duurste aanschaft zit je wel goed. Duitse techniek is altijd wel betrouwbaar en Porsche's (met uitzondering van de 924/944) komen amper bij sjonnies terecht.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:25 schreef TheMercenary976 het volgende:
[..]
Looks geweldig, maar ik ben toch altijd minder zeker wanneer een wagen 10 jaar oud is.
Nou praat je hier niet over een gewone wagen natuurlijk maar toch.
Dan de Jaguar.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:32 schreef ForumGek het volgende:
Jaguar XKR 4.2 Coupe?
http://www.autowereld.nl/(...)7949884/details.html
BMW Z4 M coupe
http://www.autotekoop.nl/(...)l-nl-2324916/details
Porsche Boxster S 3.2
http://www.autowereld.nl/(...)1782319/details.html
Er zijn tuninghuizen die zich speciaal op Sjonnificering richten (o.a. Techart, Gemballa).quote:Op donderdag 24 april 2014 21:33 schreef Zeetakje het volgende:
[..]
Als je niet de goedkoopste, en niet de duurste aanschaft zit je wel goed. Duitse techniek is altijd wel betrouwbaar en Porsche's (met uitzondering van de 924/944) komen amper bij sjonnies terecht.
Je kunt geen 911 betalenquote:Op donderdag 24 april 2014 21:36 schreef TheMercenary976 het volgende:
[..]
Dan de Jaguar.
De Z4 vind ik voor ouwe kerels met een midlife crisis.
De Boxster voor mensen die geen 911 kunnen betalen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fingerspitzgefühl
Dream on.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:33 schreef Zeetakje het volgende:
[..]
...Duitse techniek is altijd wel betrouwbaar en Porsche's (met uitzondering van de 924/944) komen amper bij sjonnies terecht.
Dat laatste kun je dan ook van de kaaiman zeggenquote:Op donderdag 24 april 2014 21:36 schreef TheMercenary976 het volgende:
[..]
Dan de Jaguar.
De Z4 vind ik voor ouwe kerels met een midlife crisis.
De Boxster voor mensen die geen 911 kunnen betalen
Uiteraard. Maar met TS' budget en kennis van deze Porsche's (neem ik aan) moet er heus wel wat moois te vinden zijn. Voor 35k kun je wel een goede van tien jaar oud vinden hoor.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dream on.
Er is erg veel rommel te koop. In Polen recht getimmerde schademeuk ed. Je moet echt weten wat je doet als je een wat oudere snelle auo koopt, zoals bv. een 911.
Ik wil vooral iets wat ik zelf mooi vind, maar opvallen is natuurlijk ook onderdeel van de keus.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:40 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat laatste kun je dan ook van de kaaiman zeggen![]()
Als ik het zo allemaal lees staat de status die je uitstraalt met je ride op nummer 1 van je eisenpakket?
Nou is dat natuurlijk geen makkelijke eis, omdat iedereen een andere mening heeft over een bepaalde auto.
Dus misschien kun je dan beter aangeven op welke doelgroep je het meeste indruk wilt maken.
En wat je zelf mooi vindt zijn dus vooral de exclusievere/duurdere merken zoals Porsche en Jaguar, Mercedes is zelfs al een beetje te min. Nissan of iets Japans moeten we niet mee aan komen zetten?quote:Op donderdag 24 april 2014 21:42 schreef TheMercenary976 het volgende:
[..]
Ik wil vooral iets wat ik zelf mooi vind, maar opvallen is natuurlijk ook onderdeel van de keus.
Ik kan net zo goed blij worden van een 370Z.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:44 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En wat je zelf mooi vindt zijn dus vooral de exclusievere/duurdere merken zoals Porsche en Jaguar, Mercedes is zelfs al een beetje te min. Nissan of iets Japans moeten we niet mee aan komen zetten?
-Donkervoortquote:Op donderdag 24 april 2014 21:48 schreef TheMercenary976 het volgende:
Ik ben juist op zoek naar die wagens die ik helemaal over het hoofd zie
Waaron vraag je hier dan ons om advies....?quote:Op donderdag 24 april 2014 21:42 schreef TheMercenary976 het volgende:
[..]
Ik wil vooral iets wat ik zelf mooi vind,
Dus dan toch maar geen 911?quote:Op donderdag 24 april 2014 21:28 schreef TheMercenary976 het volgende:
[..]
Ik hou niet van doorsnee looks ...
Als dat jouw droomauto is moet je die gewoon kopen.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:00 schreef TheMercenary976 het volgende:
Lang gekeken naar een Porsche 911 (997), maar dan kom ik uit op een model van 2005. Niet heel nieuw dus maar wel mijn absolute droomauto.
No doubt: Ford Mustang 2012 3.7l V6 (convertible)quote:Op donderdag 24 april 2014 21:00 schreef TheMercenary976 het volgende:
Het is hoog tijd voor een nieuwe auto maar ik kom er niet uit.
- Ik hou van sportief, belangrijkste kenmerk
- Dat hij praktisch is is niet nodig, geen gezinswagen dus
- Budget rond de 30-35K
- Liefst een (jonge) occassion, 2 a 3 jaar oud
- Lekker wat PK's
- Geen johnny wagens
Lang gekeken naar een Porsche 911 (997), maar dan kom ik uit op een model van 2005. Niet heel nieuw dus maar wel mijn absolute droomauto.
Verder nog gekeken naar een Mercedes A klasse (2013) maar werd ik niet heel enthousiast van.
De Audi TT, de Peugeot RCZ en Toyota GT86 vind ik allemaal niks.
Hebben jullie nog leuke tips?
Geweldig lijstjequote:Op donderdag 24 april 2014 22:22 schreef Sounddragon het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)orizontalRichSnippet
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Hier moet wel iets tussen staan waar je in durft te rijden, zo niet ben je zwaar [ afbeelding ]
Omdat ik juist hier de goede tips krijg van wagens waar ik niet over na had gedacht.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:06 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Waaron vraag je hier dan ons om advies....?
5k van de prijs af moet te regelen zijn dunkt mij, prachtige auto overigens.quote:Op vrijdag 25 april 2014 11:58 schreef Hyperdude het volgende:
Nog net te duur?
42,5K voor een 997S
Ziet er wel goed uit.
http://www.rieff.nl/porsche/
Een 911 rijdt echt zo extreem veel beter dan zo'n kutmustang. Dat is een dinky toy.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:43 schreef Revolution-NL het volgende:
No doubt: Ford Mustang 2012 3.7l V6 (convertible)
Heerlijke auto, redelijk rap en zuinig. Ik kon er zelf over 8000km 1:12 mee rijden.
Het is wel een amerikaan, dus weinig feedback in bochten en een trage automaat.
Je weet wel zeker dat je dan iets exclusiefs rijdt voor hier in NEEderland. Is weer eens wat anders dan de zoveelste saaie Audi, Porsche, Mercedes.
Een nieuwe Chevrolet Camaro is ook wel aardig, dat wordt mijn volgende rental
Duhhhhhhhhquote:Op vrijdag 25 april 2014 14:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een 911 rijdt echt zo extreem veel beter dan zo'n kutmustang. Dat is een dinky toy.
Maja dan ben ik eerder fan van de oudere mustangs.quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:34 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Duhhhhhhhh
Op het circuit ja, wat moet je met een 13 in dozijn 911 op de openbare weg in Nederland
De mustang is een geniale cruiser.
Een 911 is niet 13 in een dozijn en zal dat ook nooit zijn.quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:34 schreef Revolution-NL het volgende:
Duhhhhhhhh
Op het circuit ja, wat moet je met een 13 in dozijn 911 op de openbare weg in Nederland
De mustang is een geniale cruiser. Gewoon lekker 120kmh rijden bij 1300rpm.
Op mulholland drive wel lekker aan de slag geweest met de mustang maar het is dan net een slagschip
Dat is persoonlijk. Ik vind een 911 niks, voor mij is het een 13 in een dozijn apparaat en is er naar mijn mening niet veel exclusiefs aan.quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een 911 is niet 13 in een dozijn en zal dat ook nooit zijn.
Bovendien is het de droomauto van TS. Dan lijkt het mij sterk dat hij iets voelt voor een Mustang, wat gewoon een drie keer niks auto is die je in de VS koopt voor een verrotte appel en een bedorven ei.
Afgezien van de pruts techniek van de Mustang vind ik hem ook nog eens hondslelijk.quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een 911 is niet 13 in een dozijn en zal dat ook nooit zijn.
Bovendien is het de droomauto van TS. Dan lijkt het mij sterk dat hij iets voelt voor een Mustang, wat gewoon een drie keer niks auto is die je in de VS koopt voor een verrotte appel en een bedorven ei.
Het gaat dan ook om de TS hier...quote:
Nou kan ik heel flauw gaan doen en vragen wat voor auto jij normaliter onder je reet hebt... Wat daar ook van moge zijn: exclusief word je niet doordat niemand jouw auto wil kopen. Exclusief is een auto waar veel meer mensen in willen rijden dan er daadwerkelijk in rijden.quote:Ik vind een 911 niks, voor mij is het een 13 in een dozijn apparaat en is er naar mijn mening niet veel exclusiefs aan.
Leuk ook voor iedere dag. Want dat kan een 911: alles! Ik kon met dezelfde auto als waarmee ik op de Nordschleife de ene na de andere auto inhaalde (ook de Ringtaxi (makkelijk!), zelfs de Aston racer (al kan ik mij niet voorstellen dat die op dat moment echt alles gaf), de GT3's, ook de GT3RS, veel GT2's nog wel, zo goed als alle rondrijdende GT-Retjes die ik tegenkwam...), 45K op jaarbasis rijden, waaronder lekker naar de wintersport.quote:Leuk voor op het circuit... dat wel.
It's not my cup of thea... punt. Als ik een echte allrounder zou willen dan zou ik voor een Nissan GT-R gaan.quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:50 schreef DS4 het volgende:
exclusief word je niet doordat niemand jouw auto wil kopen. Exclusief is een auto waar veel meer mensen in willen rijden dan er daadwerkelijk in rijden.En de 911 is zonder meer in die categorie in te delen. Je hoeft het niets te vinden, maar 13 in een dozijn is net zo
Een GT-R is allesbehalve allround. Dat zou je op basis van de specs wellicht denken, maar dat is geen auto om dagelijks mee te rijden.quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:56 schreef Revolution-NL het volgende:
It's not my cup of thea... punt. Als ik een echte allrounder zou willen dan zou ik voor een Nissan GT-R gaan.
vertel, waarom is het geen allround auto? ik vind hem wel aardig all-round kijkende naar de looks en specs, maar ik kan het zwaar mis hebben aangezien ik hem niet heb.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een GT-R is allesbehalve allround. Dat zou je op basis van de specs wellicht denken, maar dat is geen auto om dagelijks mee te rijden.
Nog afgezien van het feit dat het een johnnybak is van hier tot ginder, maar dat is zeker persoonlijk en als je het wil proberen: doen!
Het is een vermoeiende auto om in te rijden.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:19 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
vertel, waarom is het geen allround auto? ik vind hem wel aardig all-round kijkende naar de looks en specs, maar ik kan het zwaar mis hebben aangezien ik hem niet heb.
Oude model is een sjonnybak ja, nieuwe model van pak en beet 2009 is net zo duur als een tweedehands 911. Kunnen die sjonnies echt niet betalen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een GT-R is allesbehalve allround. Dat zou je op basis van de specs wellicht denken, maar dat is geen auto om dagelijks mee te rijden.
Nog afgezien van het feit dat het een johnnybak is van hier tot ginder, maar dat is zeker persoonlijk en als je het wil proberen: doen!
Op zich leuk, maar als je naar een 911 kijkt...?quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:03 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Ontopic: Volgens mij is werkelijk alles al gezegd in dit topic qua optiesmaar ik gooi er dan nog 1 bij:
Mazda MX-5, kan je hem nog nieuwe kopen ook!
Mja maar wel nieuw vs 2005/2007quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op zich leuk, maar als je naar een 911 kijkt...?
Helaas niet exclusief genoeg met bijna 1 miljoen verkochte exemplaren.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:26 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Mja maar wel nieuw vs 2005/2007en volgens mij staat er een nieuwe in de planning.. Was 1 van de weinige die nog niet genoemd is
Ik-wil-een-R8-maar-die-kan-ik-niet-betalenquote:Op vrijdag 25 april 2014 19:17 schreef TheMercenary976 het volgende:
Die Mazda MX5 vind ik voor oude grijze mannen met een petje op in een midlife crisis ;-)
Wat vinden we van de Audi TT? Zien we het huidige model ook nog als een kappersauto?
Grappig eerst een mx5 afkraken en dan met een TT aankomenquote:Op vrijdag 25 april 2014 19:17 schreef TheMercenary976 het volgende:
Die Mazda MX5 vind ik voor oude grijze mannen met een petje op in een midlife crisis ;-)
Wat vinden we van de Audi TT? Zien we het huidige model ook nog als een kappersauto?
Ligt niet aan jouquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:55 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind een 911 trouwens niet bepaald supercool; meer een beetje 13 in een dozijn, maar dat zal aan mij liggen.
Volgens je OP vind je dat zelf niks. Ik zou me sowieso niet bezig houden met wat anderen van je auto denken als ik jou was.quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:17 schreef TheMercenary976 het volgende:
Die Mazda MX5 vind ik voor oude grijze mannen met een petje op in een midlife crisis ;-)
Wat vinden we van de Audi TT? Zien we het huidige model ook nog als een kappersauto?
Dat is toch die film met geile lesbo-scenes? Maar ook van:quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:34 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Op mulholland drive wel lekker aan de slag geweest met de mustang maar het is dan net een slagschip
Zoals je in de OP kan lezen had ik die al afgeschreven.quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:37 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Grappig eerst een mx5 afkraken en dan met een TT aankomen
Huh, waarom vraag je dan wat men er van vind?quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:47 schreef TheMercenary976 het volgende:
[..]
Zoals je in de OP kan lezen had ik die al afgeschreven.
TS moet jou username kopenquote:Op vrijdag 25 april 2014 20:37 schreef Modus het volgende:
Honda S2000
Lotus Omega
Subaru SVX
Maserati Shamal
Lotus omegaquote:Op vrijdag 25 april 2014 20:37 schreef Modus het volgende:
Honda S2000
Lotus Omega
Subaru SVX
Maserati Shamal
Nja, waar, maar waar in nederland rijd je zo hard da thet echt lastig word? Ik houd zelf meer van relaxed cruisen. Een porsche zou ik zelf eerder kopen omdat ik hem mooi vind dan het rijgedrag. Want daarvoor kan ik beter een dikke slee kopen..quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een 911 rijdt echt zo extreem veel beter dan zo'n kutmustang. Dat is een dinky toy.
Ja die wordt hier wel degelijk verkocht, of in ieder geval werd.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:24 schreef zl7z het volgende:
Z1 niet.'
Wordt die Hyundai Genesis hier eigenlijk verkocht? Ik zie ze nooit, die van vorige generaties wel. Lijkt me een mooie optie.
Het was een z1 alpina die ik te koop zag staan met een 2.7 L 200 pk.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:06 schreef zl7z het volgende:
[..]
Nee hoor, ligt gewoon de motor uit de 325 in (170 pk).
Dan was het dus een Alpina Z1 en geen BMW Z1, dit is appels met peren vergelijken.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:17 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Het was een z1 alpina die ik te koop zag staan met een 2.7 L 200 pk.
Heb je inmiddels al een Cayman gekocht?quote:Op donderdag 24 april 2014 21:00 schreef TheMercenary976 het volgende:
Het is hoog tijd voor een nieuwe auto maar ik kom er niet uit.
Nee toch stiekem ook wel fan van de Mercedes A-klasse.quote:Op maandag 5 mei 2014 21:36 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heb je inmiddels al een Cayman gekocht?
quote:Op maandag 5 mei 2014 21:37 schreef TheMercenary976 het volgende:
[..]
Nee toch stiekem ook wel fan van de Mercedes A-klasse.
Beetje aangekleede A45 amg is al 75kquote:Op maandag 5 mei 2014 21:45 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]![]()
Vind ik geen supercoole auto, hoewel de A45 AMG nog wel credits krijgt voor de brute kracht dat uit dat blokje wordt geperst en de mooie plopjes uit de uitlaat.
Maar verschil tussen Cayman en 911 is verwaarloosbaar vergeleken met het verschil tussen een Cayman en A-klasse.
Rij eens een keer met de Cayman zou ik zeggen. Ding rijdt echt fijn.quote:Op maandag 5 mei 2014 21:37 schreef TheMercenary976 het volgende:
[..]
Nee toch stiekem ook wel fan van de Mercedes A-klasse.
Cayman koop ik niet, mooie wagen maar de enige echte is toch de 911... Die komt er ooit
Jammer dat hier niet verder op in gegaan is. Als je echt een nekkendraaier wil.. ben je klaar met zoeken. Iets minder absurd maar toch ook leuk om te rijden:quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:22 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Tvr sagaris en een goede begrafenis polis.
Voor iedere dag niet de meest geschikte auto hoor...quote:
Korte ritjes kunnen ze niet tegen toch? En een fenomenaal slecht verbruik. 1 op 3 meen ik.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:21 schreef silenthill het volgende:
RX8. Goed onderhouden. Rustig warmrijden. Heeft toch geen problemen?
Het is een probleemauto. Waarom denk je dat ze het zo noemen?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:21 schreef silenthill het volgende:
RX8. Goed onderhouden. Rustig warmrijden. Heeft toch geen problemen?
Waarom dan niet nu die 911 kopen?quote:Op maandag 5 mei 2014 21:37 schreef TheMercenary976 het volgende:
[..]
Nee toch stiekem ook wel fan van de Mercedes A-klasse.
Cayman koop ik niet, mooie wagen maar de enige echte is toch de 911... Die komt er ooit
Nee ik zeg dat de stap naar een 911 nog te groot is misschien.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 00:09 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Dus je gaat van een 911 naar een a-klasse?![]()
Enige waar ik mee zit is dat je die 911 niet kunt vinden bij de dealer, althans een uit 2005 of 2006.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Waarom dan niet nu die 911 kopen?
Het is je droomauto, je wil hem, je hebt het geld. Kopen dus
Teringduur voor zo'n opgevoerd hatchbackje, voor dat bedrag haal je veel leukere auto's, zelfs nieuw.quote:Op maandag 5 mei 2014 23:28 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Beetje aangekleede A45 amg is al 75k
Ja, het is echt belachelijk! Daarvan koop je een een goed uitgeruste 5-serie nieuw. Ik zou het wel weten.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:15 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Teringduur voor zo'n opgevoerd hatchbackje, voor dat bedrag haal je veel leukere auto's, zelfs nieuw.
Vrij recent was er bij Top Gear een item/test over de nieuwe A-klasse, de nieuwe BMW 1-serie en de Golf VII GTI.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:15 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Teringduur voor zo'n opgevoerd hatchbackje, voor dat bedrag haal je veel leukere auto's, zelfs nieuw.
En bij Porsche specialisten? Of anders in Duitsland kijken?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:42 schreef TheMercenary976 het volgende:
[..]
Enige waar ik mee zit is dat je die 911 niet kunt vinden bij de dealer, althans een uit 2005 of 2006.
Alleen bij autohandelaren en dat voelt echt crappy.
Was met de M135i en A45 AMG, de BMW ligt toch echt een stuk dichter bij de prijs van de AMG dan bij die Golf. Maar waren UK prijzen, wellicht zijn de prijsverhoudingen daar anders.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vrij recent was er bij Top Gear een item/test over de nieuwe A-klasse, de nieuwe BMW 1-serie en de Golf VII GTI.
Ik weet alleen niet meer welke uitvoeringen de Mercedes en de BMW waren.
Maar de A is niet eens aan bod gekomen vanwege de belachelijk hoge prijs.
Geen 5-serie die net zo rap is, dus dat is niet echt een goede vergelijking.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:54 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Ja, het is echt belachelijk! Daarvan koop je een een goed uitgeruste 5-serie nieuw. Ik zou het wel weten.
Prijzen in Nederland gaan sowieso helemaal nergens meer overquote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:10 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Was met de M135i en A45 AMG, de BMW ligt toch echt een stuk dichter bij de prijs van de AMG dan bij die Golf. Maar waren UK prijzen, wellicht zijn de prijsverhoudingen daar anders.
Particulier kopen en aankoopkeuring laten doen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:42 schreef TheMercenary976 het volgende:
[..]
Enige waar ik mee zit is dat je die 911 niet kunt vinden bij de dealer, althans een uit 2005 of 2006.
Alleen bij autohandelaren en dat voelt echt crappy.
Z'n budget is 30-35K...quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:40 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Je hebt een m1 coupe uit 2012 met 390 pk voor nog geen 60k. Lijkt me een stuk leuker dan de a-klasse..
quote:
quote:
Ja vandaar dat ik er voorzichtig 2e hands voor zette.quote:
2e hands BEGINT bij 60k!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:53 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ja vandaar dat ik er voorzichtig 2e hands voor zette.Is een Panamera veel meer dan dat?
Ik ging door op de 75k van de A klasse AMGquote:
2e hands bedoel je?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:24 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Ik ging door op de 75k van de A klasse AMG![]()
Maargoed voor onder de 35k heb je dan ook een 135 high executive met m pakket.
Heb je 306 pk op je achterwielen, is volgens mij ook wel leuk
En 4matic voor het mooie.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:57 schreef trommelkoek het volgende:
Zo'n A-klasse wil je btw niet met de kleinste motor.
Als je d'r ook af en toe flink mee wilt blazen moet je minimaal een A250 hebben.
Vond die Polo juist een leuke.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:16 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Leuk lijstje op de Polo na... 35k voor een Polo betalen?![]()
Dan zijn er echt zoveel meer opties waar je veeeeel leuker mee rijdt
Eigenlijk wel ja.quote:
Behalve die eerste en die diesel Jag vind ik dit allemaal toffe opties.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:42 schreef hockeyertje het volgende:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=245087574&asrc=st|s
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=250524119&asrc=st|s Maar omdat je een Ford Focus ST ook een te hoog petjes gehalte vind hebben.... Je kunt ook een golf GTI kopen voor die prijs maar ik denk dat je dat ook niet super vind.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=242862087&asrc=st Een zeer unieke auto, alleen de kenner zal hem herkennen en de rest denkt dat je een bluemotion met rare stickers rijd.. Totdat je bij het verkeerslicht optrekt.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=250363877&asrc=st|s Tja gewoon even wat anders in het rijtje. Beetje exclusiever en anders
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=246020542&asrc=st|s Tijdloos zweeds disgin....
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=247913638&asrc=st|s Ja ik ben een hothatch fan.... Maar misschien wel te praktisch voor je
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=249507127&asrc=st|s Lekker hoor. Ben benieuwd wat je keuze is......
Het is wel een hele unieke en dikke. Kijk alleen al naar het perfecte race stuurtje. Maar zo een auto moet je beleven. Zelf zou ik het ook niet snel kopen maar hij voldoet wel aan alle eisen die de TS stelt. Verder is hij nieuw, wat ik wel zou willen als ik zoveel geld neer zou leggen. Ik zie ook auto's voorbij komen met meer dan 100.000 km op de teller. Die kan TS dan beter direct afschrijven.....quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:16 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Leuk lijstje op de Polo na... 35k voor een Polo betalen?
Dan zijn er echt zoveel meer opties waar je veeeeel leuker mee rijdt
De volvo vind ik ook gaaf. http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=236852749&asrc=st|s Dit is ook een heerlijk 5 cilinder blokquote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:25 schreef jelfrikandel het volgende:
En die Volvo is nog niet genoemd maar ik denk dat dat een hele overweegbare optie voor TS kan zijn. Ken twee eigenaren ervan, en die zijn beide zeer te spreken erover. En het is gewoon een ongelofelijk mooie auto.
Nee maar ik bedoel maar te zeggen wat voor bak je ook kan kopen van dat geld.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:11 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Geen 5-serie die net zo rap is, dus dat is niet echt een goede vergelijking.
36k is nogal veel voor zo'n gedateerde bak.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:28 schreef hockeyertje het volgende:
[..]
De volvo vind ik ook gaaf. http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=236852749&asrc=st|s Dit is ook een heerlijk 5 cilinder blok
Volvo T5 is idd een steengoed blok.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:28 schreef hockeyertje het volgende:
[..]
De volvo vind ik ook gaaf. http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=236852749&asrc=st|s Dit is ook een heerlijk 5 cilinder blok
Applaus, leuk origineel lijstje. Beetje veel petjes gehalte welquote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:42 schreef hockeyertje het volgende:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=245087574&asrc=st|s
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=250524119&asrc=st|s Maar omdat je een Ford Focus ST ook een te hoog petjes gehalte vind hebben.... Je kunt ook een golf GTI kopen voor die prijs maar ik denk dat je dat ook niet super vind.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=242862087&asrc=st Een zeer unieke auto, alleen de kenner zal hem herkennen en de rest denkt dat je een bluemotion met rare stickers rijd.. Totdat je bij het verkeerslicht optrekt.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=250363877&asrc=st|s Tja gewoon even wat anders in het rijtje. Beetje exclusiever en anders
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=246020542&asrc=st|s Tijdloos zweeds disgin....
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=247913638&asrc=st|s Ja ik ben een hothatch fan.... Maar misschien wel te praktisch voor je
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=249507127&asrc=st|s Lekker hoor. Ben benieuwd wat je keuze is......
Ik denk dat jouw begrip 'petjesgehalte' veel te breed isquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:58 schreef TheMercenary976 het volgende:
[..]
Applaus, leuk origineel lijstje. Beetje veel petjes gehalte wel
Petjesgehalte heeft niets met de prijs van een auto te maken maar alles met het uiterlijk.quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:53 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Ik denk dat jouw begrip 'petjesgehalte' veel te breed isIk ken geen petje met een auto van 35k. Het lijkt alsof je elke hothatch tot petjes rekent.
Ik denk betrouwbaarheid. Helaas is dit type van de M5 een beetje een probleemauto. En in die klasse kost het allemaal al veel geld zonder problemen...quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:01 schreef Andyy het volgende:
M5 E61
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=242185042&asrc=st|sr
Supercarsound in een stationwagen, wat wil je nog meer?
Niet gek !quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:12 schreef Sannr_ het volgende:
Bond had genoeg aan een Z3, maar wat dacht je van een BMW Z4?
[ afbeelding ]
Bijvoorbeeld deze voor 35.000 euro:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=248682126&asrc=st
Dat klopt welquote:Op woensdag 7 mei 2014 10:53 schreef jelfrikandel het volgende:
Het lijkt alsof je elke hothatch tot petjes rekent.
Maar toch niet met een 2 liter blokkie?quote:
Eenschhhhquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Maar toch niet met een 2 liter blokkie?
184 PK is genoeg om te cruisen, maar ik zou bij BMW voor een zwaarder blok gaan.
2 films later was die z3 een z8. Die werd doormidden gezaagdquote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:12 schreef Sannr_ het volgende:
Bond had genoeg aan een Z3, maar wat dacht je van een BMW Z4?
[ afbeelding ]
Bijvoorbeeld deze voor 35.000 euro:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=248682126&asrc=st
Z8 is ffing duur.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:27 schreef fathank het volgende:
[..]
2 films later was die z3 een z8. Die werd doormidden gezaagd
Geen idee of je die voor pak em beet 35k kunt vinden. Wel lekker, 400 pk op de achterwielen, zelfde motor als de e39 m5
Geen idee kon er zo snel geen vindenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Z8 is ffing duur.
Voor 35K vindt je nog geen halve
Komt omdat elke porsche op elkaar lijkt.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:55 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind een 911 trouwens niet bepaald supercool; meer een beetje 13 in een dozijn, maar dat zal aan mij liggen.
Vergeet niet dat deze maar 1200kg weegt, dan is die 184pk een heel stuk sneller dan een 5 serie van 1500kg. Helemaal omdat je ook maar max met twee personen er in zit.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Maar toch niet met een 2 liter blokkie?
184 PK is genoeg om te cruisen, maar ik zou bij BMW voor een zwaarder blok gaan.
In de autoscout link staat 1370 Kg. Op Carbase idem. Staan hiero twee auto's met 231PK, een oude 911 en een oude 330i; ben op de hoogte van de invloed van de massa op de prestaties.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:26 schreef Sannr_ het volgende:
[..]
Vergeet niet dat deze maar 1200kg weegt, dan is die 184pk een heel stuk sneller dan een 5 serie van 1500kg. Helemaal omdat je ook maar max met twee personen er in zit.
Aston blijft tof. Maar ook wel beetje risico qua te verwachten kosten. Die Maserati is meer voor in de schuur, dan voor op straat.quote:
En die kleine oplage rechtvaardigt die belachelijke prijs van de Z8?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Geen idee kon er zo snel geen vinden.
Niet zo gek zijn er maar iets meer dan 5000 van gemaakt
Gelukkig denkt de hele wereld precies zoals jij.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:58 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En die kleine oplage rechtvaardigt die belachelijke prijs van de Z8?![]()
De Z8 was en is gewoonweg te duur voor wat het is.
En de invloed van een open dak op de snelheids beleving?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In de autoscout link staat 1370 Kg. Op Carbase idem. Staan hiero twee auto's met 231PK, een oude 911 en een oude 330i; ben op de hoogte van de invloed van de massa op de prestaties.
184 PK is genoeg om tevreden mee te kunnen zijn, maar wat meer PK's kan geen kwaad volgens mij.
Bij dat blok is de automaat wel een fijne toevoeging, met automaat klinkt die een stuk beter (geen grap)quote:
Waarom vind je de GT86 niks?quote:Op donderdag 24 april 2014 21:00 schreef TheMercenary976 het volgende:
De Audi TT, de Peugeot RCZ en Toyota GT86 vind ik allemaal niks.
Ja wat dacht je dan?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:27 schreef TheMercenary976 het volgende:
Ik denk omdat er over een paar jaar petjes in rond rijden
Het is net zoals met die 350Z, ik was er weg van. Dat ding kostte 2ehands in zijn hoogtijdagen nog 35000 euro, nu heb je hem voor 8000
quote:Porsche 997 Carrera S; augustus 2005
km stand: 91.800 km
Prijs ¤ 44.997,- (incl. btw), nu ¤ 37.500
- Bi-xenon koplampen met wasinstallatie
- Bose sound system
- Bluetooth integratie met PCM (Mobridge unit)
- Cruise control
- Dakhemel in zwart alcantara
- DVD navigatie met groot beeldscherm (met update 2012)
- Elektrisch schuif/kanteldak
- IPod aansluiting (fabrieksoptie)
- Lichtpakket (coming home, leaving home)
- Park distance control
- Porsche stabiliteitssysteem (PSM)
- Sportuitlaat (schakelbaar, snelheidsafhankelijkheid uitgeschakeld)
- Sportstoelen met Porsche embleem (elektrisch en verwarmd)
- Sportonderstel (PASM)
- Sportstuur in leder
- Volautomatische airco
- Verkorte schakelweg (zeldzame fabrieksoptie)
- Volleder (dus ook dashboard, deuren, versnellingsknop)
- 4x winterbanden op originele Porsche velgen (worden apart verkocht)
De gt86 is een slakquote:Op maandag 12 mei 2014 23:03 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom vind je de GT86 niks?![]()
Totaal niet vergelijkbaar ook met die Peugeot en Audi. Vooral die RCZ is een nichtenbak.
Neem aan dat je het meeste rijdt met de Prius?quote:Op zondag 25 mei 2014 08:56 schreef eRKa het volgende:
Ik zat met dezelfde vraag en kwam gaandeweg tot de ontdekking dat de perfecte combinatie niet bestaat. Voor dagelijks verkeer wil je geen mooie sportwagen. Zuipt je arm, elke flitser kent je, en elke lease audi/BMW wil een wedstrijdje doen. Doodvermoeiend.
Ik heb dus een Prius gekocht van 11 maanden oud, heerlijk comfortabel ding en best snel in powermodus. Daarbij lekker zuinig.
Voor het échte rijden heb ik er een Westfield bij gekocht. Is iets als Donkervoort, Lotus 7 kopie. Woon-werk, boodschappen, vakantie, familiebezoek neem ik de Prius. Lekker touren en trackday op Zolder pak ik de Westfield.
de oude versie daarvan is de mooiste BMW ooit. Kan ff niet op de naam komen, vrij 80's bak welquote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Z8 is ffing duur.
Voor 35K vindt je nog geen halve
Een prius, the horror...quote:Op zondag 25 mei 2014 08:56 schreef eRKa het volgende:
Ik zat met dezelfde vraag en kwam gaandeweg tot de ontdekking dat de perfecte combinatie niet bestaat. Voor dagelijks verkeer wil je geen mooie sportwagen. Zuipt je arm, elke flitser kent je, en elke lease audi/BMW wil een wedstrijdje doen. Doodvermoeiend.
Ik heb dus een Prius gekocht van 11 maanden oud, heerlijk comfortabel ding en best snel in powermodus. Daarbij lekker zuinig.
Voor het échte rijden heb ik er een Westfield bij gekocht. Is iets als Donkervoort, Lotus 7 kopie. Woon-werk, boodschappen, vakantie, familiebezoek neem ik de Prius. Lekker touren en trackday op Zolder pak ik de Westfield.
Echt praktisch is het natuurlijk niet, maar voor woon-werk verkeer lijkt me ook wel dat je gewoon een sportwagen kan gebruiken. Als je het verbruik in je achterhoofd meeneemt.quote:Op maandag 26 mei 2014 10:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een prius, the horror...
Het is verder ook een vreemde conclusie dat een sportauto voor iedere dag niet kan. Ik heb het jarenlang gedaan, van wintersport...
[ afbeelding ]
tot circuitgebruik.
[ afbeelding ]
Wat zou er niet praktisch aan zijn?quote:Op maandag 26 mei 2014 10:27 schreef jelfrikandel het volgende:
Echt praktisch is het natuurlijk niet, maar voor woon-werk verkeer lijkt me ook wel dat je gewoon een sportwagen kan gebruiken. Als je het verbruik in je achterhoofd meeneemt.
Dat bedoel ik, of je moet even wat vervoeren, of je hebt even een aanhangertje nodig.quote:Op maandag 26 mei 2014 10:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat zou er niet praktisch aan zijn?
Kijk, als je kinderen hebt is de auto te klein. Maar zo lang als je met zijn tweeën bent...
En kom op: alles beter dan een prius...
Aanhangertje mag niet aan de prius, wel aan de Porsche (of geldt dat nu alleen voor de caravan? dan is het niet relevant, want dat is nog sneuer dan een prius). Even wat vervoeren kan natuurlijk lastiger zijn, maar voor die enkele keer regel je wel wat. Vaak als het echt groot is wat vervoerd moet worden is een normale auto ook te klein.quote:Op maandag 26 mei 2014 10:41 schreef jelfrikandel het volgende:
Dat bedoel ik, of je moet even wat vervoeren, of je hebt even een aanhangertje nodig.![]()
Nooit zorgen over gemaakt en het bleek ook niet nodig. Dagelijkse auto's krijgen altijd gebruikssporen, maar als je daar een probleem mee hebt moet je het circuit al helemaal links laten liggen natuurlijk...quote:sowieso ben je al veel zuiniger erop, dus klakkeloos overal parkeren is ook een ander verhaal. Maar als je daar in het dagelijks leven geen last van hebt, is het inderdaad gewoon goed te doen.
Exactemundo.quote:Maar inderdaad, alles beter dan een prius.
En een tasje... Maar daar heb je dan nog maar iets van 100 euro voor... dus het wordt wel een lelijk tasje.quote:Op maandag 26 mei 2014 11:39 schreef fathank het volgende:
Koop gewoon een Punto net zoals Susteren. Kun je nog een 15" Macbook Pro kopen ook.
200pk op 1200kg is echt niet ondergemotoriseerd hoor.quote:
Je kan dwars omdat men de auto bewust weinig grip heeft gegeven.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:43 schreef Hyaenidae het volgende:
200pk op 1200kg is echt niet ondergemotoriseerd hoor.
7,5 seconde naar 110 is niet supersnel, maar zeker geen slak.![]()
Daarnaast gaat het vooral om de beleving, met een GT86 heb je een schitterend onderstel en kun je dwars gaan in elke bocht. Dat is veel meer waard dan 1,5 seconde sneller naar de 100.
Typisch de uitspraak van mensen die het niet kennenquote:Op maandag 26 mei 2014 10:41 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Maar inderdaad, alles beter dan een prius.
Hoezo bewust weinig grip, omdat er toevallig niet al te brede banden onder liggen? Maakt weinig uit voor de grip, het is vooral het rubber compound wat voor de grip zorgt en het profiel bij nat wegdek. En eerlijk gezegd rij ik liever rond met weinig grip, hoef je ook niet zo idioot hard te gaan om uit te kunnen breken. Zo vind ik over natte wegen rijden ideaal voor de fun, bovendien slijten je banden dan niet zo hard als op droog.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je kan dwars omdat men de auto bewust weinig grip heeft gegeven.
Tsja...
Ik ken de prius. Het is niks en het wordt ook nooit wat.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:52 schreef eRKa het volgende:
Typisch de uitspraak van mensen die het niet kennen![]()
Maar 99 van de 100 ritten zit je in een droeftoeterbak.quote:Bochten is Prius niet gegeven. Wel lekker veel NL snelwegen en stadsverkeer. Daar breng ik 90% van de kilometers door, dus heb er een goed passende auto bij gekozen.
Voor het leuke rijden heb ik wel wat anders achter de hand. 250PK op 540kilo, en 4 wielen eronder.
Ken de prius wel degelijk. Maar waarom zou dat de ideale auto voor die doeleinden zijn?quote:Op maandag 26 mei 2014 19:52 schreef eRKa het volgende:
[..]
Typisch de uitspraak van mensen die het niet kennen![]()
Bochten is Prius niet gegeven. Wel lekker veel NL snelwegen en stadsverkeer. Daar breng ik 90% van de kilometers door, dus heb er een goed passende auto bij gekozen.
Voor het leuke rijden heb ik wel wat anders achter de hand. 250PK op 540kilo, en 4 wielen eronder.
Ken jij coureurs die zoeken naar minder grip ipv meer grip? Ik niet.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoezo bewust weinig grip, omdat er toevallig niet al te brede banden onder liggen? Maakt weinig uit voor de grip, het is vooral het rubber compound wat voor de grip zorgt en het profiel bij nat wegdek. En eerlijk gezegd rij ik liever rond met weinig grip, hoef je ook niet zo idioot hard te gaan om uit te kunnen breken. Zo vind ik over natte wegen rijden ideaal voor de fun, bovendien slijten je banden dan niet zo hard als op droog.
Maar als je een rijder bent die van maximale grip en houdt en weinig verrassingen tijdens het door de bochten jagen dan kun je inderdaad beter een 4wd Audi oid kopen en vooral traction control aan laten staan. Dan kun je overal als op rails doorheen jagen zonder schuivers.
Dat laatste is het andere uiterste... De gulden middenweg!quote:Op maandag 26 mei 2014 20:55 schreef Kriegel het volgende:
Ik begrijp het wel hoor, stukje fun-factor. Het hoeft daarvoor echt niet meteen door te slaan in driftend door elke woonwijk vliegen. Een auto die zich onder alle omstandigheden voorbeeldig gedraagt, wat je er ook op afgooit is... nu ja, niet saai maar wel een stukje minder gauw een veroorzaker van een grijns op je smoelwerk.
Hoewel sommige mensen er misschien wel op kicken om hun auto moeiteloos overal doorheen te jagen met absurde snelheid, dat kan.
Rallyrijders, bij rally worden juist de wegen met weinig grip opgezocht.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ken jij coureurs die zoeken naar minder grip ipv meer grip? Ik niet.
Oké, dat kan. Al is er in een DS4 weinig 'technische vaardigheid' van de bestuurder nodig, behalve het gas wat loslaten als de neus de bocht uitschuift.quote:Driften is sowieso meer iets voor showoffs. Ik ga liever snel en technisch vaardig de bocht door.
Voor de uitdaging, ja. Vervolgens rijden de rallyteams juist met permanente vierwielaandrijving om zoveel mogelijk van die grip terug te krijgen.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:02 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Rallyrijders, bij rally worden juist de wegen met weinig grip opgezocht.
TS moet een rally auto kopen.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:05 schreef Kriegel het volgende:
Zijn er nog steeds mensen die denken dat DS4 in een Citroën DS4 rijdt?
[..]
Voor de uitdaging, ja. Vervolgens rijden de rallyteams juist met permanente vierwielaandrijving om zoveel mogelijk van die grip terug te krijgen.
Afwisselende condities, niet zo min mogelijk grip. Maar het ging om de auto... Waarom denk je dat Audi destijds de Quattro in heeft gezet in groep B (al begon deze in groep 4 natuurlijk)? Omdat die meer of minder grip had?quote:Op maandag 26 mei 2014 21:02 schreef Hyaenidae het volgende:
Rallyrijders, bij rally worden juist de wegen met weinig grip opgezocht.
Kom je wel eens op een circuit?quote:Oké, dat kan. Al is er in een DS4 weinig 'technische vaardigheid' van de bestuurder nodig, behalve het gas wat loslaten als de neus de bocht uitschuift.
Ik gok op meer.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Afwisselende condities, niet zo min mogelijk grip. Maar het ging om de auto... Waarom denk je dat Audi destijds de Quattro in heeft gezet in groep B (al begon deze in groep 4 natuurlijk)? Omdat die meer of minder grip had?
Ja kom er ook weleens, maar sporadisch (1x per jaar de laatste tijdquote:[..]
Kom je wel eens op een circuit?
Hierboven staat een foto van mij op het circuit. Me dunkt dat het verschil met een DS4 zichtbaar is...
Driften is toch wel vrij technisch en die Jappen driften door bochten met snelheden boven de 120km/u dus ik zie niet echt hoe het nog sneller kan, aangezien je minder afremtquote:Op maandag 26 mei 2014 20:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ken jij coureurs die zoeken naar minder grip ipv meer grip? Ik niet.
Driften is sowieso meer iets voor showoffs. Ik ga liever snel en technisch vaardig de bocht door.
Driften vind ik eigenlijk in het hedendaagse verkeer niet kunnen (al ben ik ook niet heilig). Maar goed.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:42 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik gok op meer.
Maar zelf rij ik vooral op de openbare weg en voor de lolz, dus niet om snelle rondetijden te klokken. Rij nog een oudje (323Ci) en kan daar al een hoop lol mee hebben en dan vooral op nat wegdek, misschien ook door gebrek aan vermogen.
Was van mij. Vader geworden en nu een brave burgerbak DS4-style (RS6 V10 met ruim 750 pkquote:Is die 996 GT2 op die plaatjes van jou? Gebruik je die als dagelijkse knalbak?
Kijk eens goed naar Formule 1. Dwars gaan = tijd verliezen.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:44 schreef iFrost het volgende:
Driften is toch wel vrij technisch en die Jappen driften door bochten met snelheden boven de 120km/u dus ik zie niet echt hoe het nog sneller kan, aangezien je minder afremt
Goed puntquote:Op maandag 26 mei 2014 21:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kijk eens goed naar Formule 1. Dwars gaan = tijd verliezen.
Dat is natuurlijk anders op gravel, maar dan heb je een gripprobleem waar je niet onderuit komt.
Leuk allemaal, maar ga dat lekker op een circuit doen? Vandaag ook zo'n mongool in de buurt van 't gooi die even met zijn porsche rechts erlangs knalt omdat iemand iets verderop even wat treuzelt. Droeftoters zijn voor mij die midlifecrises met hun patserbakken op de weg. Voor een groot deel echt van die treurneuzen die iets te compenseren hebben.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ken jij coureurs die zoeken naar minder grip ipv meer grip? Ik niet.
Driften is sowieso meer iets voor showoffs. Ik ga liever snel en technisch vaardig de bocht door.
Lees jij reacties wel eens voor je er op reageert?quote:Op maandag 26 mei 2014 22:34 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Leuk allemaal, maar ga dat lekker op een circuit doen? Vandaag ook zo'n mongool in de buurt van 't gooi die even met zijn porsche rechts erlangs knalt omdat iemand iets verderop even wat treuzelt. Droeftoters zijn voor mij die midlifecrises met hun patserbakken op de weg. Voor een groot deel echt van die treurneuzen die iets te compenseren hebben.
Ik cruise lekker rond de maximum snelheid met mijn brave gezinsbak die van alle gemakken is voorzien. Muziekje erbij en lachen om al die triestelingen.
jij bent triestquote:Op maandag 26 mei 2014 22:34 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Leuk allemaal, maar ga dat lekker op een circuit doen? Vandaag ook zo'n mongool in de buurt van 't gooi die even met zijn porsche rechts erlangs knalt omdat iemand iets verderop even wat treuzelt. Droeftoters zijn voor mij die midlifecrises met hun patserbakken op de weg. Voor een groot deel echt van die treurneuzen die iets te compenseren hebben.
Ik cruise lekker rond de maximum snelheid met mijn brave gezinsbak die van alle gemakken is voorzien. Muziekje erbij en lachen om al die triestelingen.
quote:Op maandag 26 mei 2014 22:34 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Leuk allemaal, maar ga dat lekker op een circuit doen? Vandaag ook zo'n mongool in de buurt van 't gooi die even met zijn porsche rechts erlangs knalt omdat iemand iets verderop even wat treuzelt. Droeftoters zijn voor mij die midlifecrises met hun patserbakken op de weg. Voor een groot deel echt van die treurneuzen die iets te compenseren hebben.
Ik cruise lekker rond de maximum snelheid met mijn brave gezinsbak die van alle gemakken is voorzien. Muziekje erbij en lachen om al die triestelingen.
mist een turbo, ding moet klimmen is niet normaal.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:43 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
200pk op 1200kg is echt niet ondergemotoriseerd hoor.
7,5 seconde naar 110 is niet supersnel, maar zeker geen slak.![]()
Daarnaast gaat het vooral om de beleving, met een GT86 heb je een schitterend onderstel en kun je dwars gaan in elke bocht. Dat is veel meer waard dan 1,5 seconde sneller naar de 100.
Neequote:Op maandag 26 mei 2014 23:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lees jij reacties wel eens voor je er op reageert?
Bedankt, hoe gaat het met je getunede opel corsa uit 1999?quote:
Best lekker, en hoe voelt het bij jou?quote:
quote:Op dinsdag 27 mei 2014 20:16 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Bedankt, hoe gaat het met je getunede opel corsa uit 1999?
Say whut? dat deed ik gisteren alquote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:14 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
NIKS MEE TE MAKEN! Ga je velgen poetsen, jongeman.
Psies.quote:
Alsof we nog niet genoeg bmw's op de weg hebben.quote:
Nog niet genoeg 335i's.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:34 schreef mergbot het volgende:
[..]
Alsof we nog niet genoeg bmw's op de weg hebben.
Dat is niet voor niets. En daarbij is een 335i nou niet echt een standaard type.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:34 schreef mergbot het volgende:
[..]
Alsof we nog niet genoeg bmw's op de weg hebben.
Iedere Porsj stuurt beter.quote:
quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:22 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Koop een Passat 1.8 Turbo 20VT, en chip hem.
Echt een beest.
Geen sjonnie wagens en liefst 2-3 jaar oud vraagt TS. En dan kom je met dit gedrochtquote:Op woensdag 28 mei 2014 11:16 schreef penny-wise het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Dat is wel de ultieme kampsjaak wagenquote:Op woensdag 28 mei 2014 11:16 schreef penny-wise het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Was ook grapje. Zie hem hier wel eens rijden en het is idd een überfoute bak.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Geen sjonnie wagens en liefst 2-3 jaar oud vraagt TS. En dan kom je met dit gedrocht
Past binnen budget, prachtig design.quote:
quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:28 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Misschien deze: http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
quote:
HaHAha wat een afschuwelijke bak blijft dat.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:56 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Andere andere kant heb ik kinderen dus zou een Merc R mij beter passen.
R klasse is nooit echt heel erg aangeslagen toch? Wel een mooie auto.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:56 schreef DiRadical het volgende:
[..]![]()
$250.000![]()
[on-topic]
Ik zou als ik dat budget had gaan voor een Jaguar XF of Maserati Quattroporte,
Vooral de Maserati vind ik geweldig.
Andere andere kant heb ik kinderen dus zou een Merc R mij beter passen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |