abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 mei 2014 @ 16:43:05 #226
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_140390153
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 07:22 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

De gt86 is een slak
200pk op 1200kg is echt niet ondergemotoriseerd hoor.
7,5 seconde naar 110 is niet supersnel, maar zeker geen slak. :')
Daarnaast gaat het vooral om de beleving, met een GT86 heb je een schitterend onderstel en kun je dwars gaan in elke bocht. Dat is veel meer waard dan 1,5 seconde sneller naar de 100.
pindazakje
pi_140396583
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:43 schreef Hyaenidae het volgende:

200pk op 1200kg is echt niet ondergemotoriseerd hoor.
7,5 seconde naar 110 is niet supersnel, maar zeker geen slak. :')
Daarnaast gaat het vooral om de beleving, met een GT86 heb je een schitterend onderstel en kun je dwars gaan in elke bocht. Dat is veel meer waard dan 1,5 seconde sneller naar de 100.
Je kan dwars omdat men de auto bewust weinig grip heeft gegeven.

Tsja...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_140396841
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:41 schreef jelfrikandel het volgende:

[..]
Maar inderdaad, alles beter dan een prius.
Typisch de uitspraak van mensen die het niet kennen ;(

Bochten is Prius niet gegeven. Wel lekker veel NL snelwegen en stadsverkeer. Daar breng ik 90% van de kilometers door, dus heb er een goed passende auto bij gekozen.
Voor het leuke rijden heb ik wel wat anders achter de hand. 250PK op 540kilo, en 4 wielen eronder.
  maandag 26 mei 2014 @ 19:58:55 #229
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_140397165
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je kan dwars omdat men de auto bewust weinig grip heeft gegeven.

Tsja...
Hoezo bewust weinig grip, omdat er toevallig niet al te brede banden onder liggen? Maakt weinig uit voor de grip, het is vooral het rubber compound wat voor de grip zorgt en het profiel bij nat wegdek. En eerlijk gezegd rij ik liever rond met weinig grip, hoef je ook niet zo idioot hard te gaan om uit te kunnen breken. Zo vind ik over natte wegen rijden ideaal voor de fun, bovendien slijten je banden dan niet zo hard als op droog.
Maar als je een rijder bent die van maximale grip en houdt en weinig verrassingen tijdens het door de bochten jagen dan kun je inderdaad beter een 4wd Audi oid kopen en vooral traction control aan laten staan. Dan kun je overal als op rails doorheen jagen zonder schuivers.
pindazakje
pi_140399762
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:52 schreef eRKa het volgende:

Typisch de uitspraak van mensen die het niet kennen ;(
Ik ken de prius. Het is niks en het wordt ook nooit wat.

quote:
Bochten is Prius niet gegeven. Wel lekker veel NL snelwegen en stadsverkeer. Daar breng ik 90% van de kilometers door, dus heb er een goed passende auto bij gekozen.
Voor het leuke rijden heb ik wel wat anders achter de hand. 250PK op 540kilo, en 4 wielen eronder.
Maar 99 van de 100 ritten zit je in een droeftoeterbak.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 26 mei 2014 @ 20:49:55 #231
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_140399899
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:52 schreef eRKa het volgende:

[..]

Typisch de uitspraak van mensen die het niet kennen ;(

Bochten is Prius niet gegeven. Wel lekker veel NL snelwegen en stadsverkeer. Daar breng ik 90% van de kilometers door, dus heb er een goed passende auto bij gekozen.
Voor het leuke rijden heb ik wel wat anders achter de hand. 250PK op 540kilo, en 4 wielen eronder.
Ken de prius wel degelijk. Maar waarom zou dat de ideale auto voor die doeleinden zijn?
pi_140399986
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:58 schreef Hyaenidae het volgende:

Hoezo bewust weinig grip, omdat er toevallig niet al te brede banden onder liggen? Maakt weinig uit voor de grip, het is vooral het rubber compound wat voor de grip zorgt en het profiel bij nat wegdek. En eerlijk gezegd rij ik liever rond met weinig grip, hoef je ook niet zo idioot hard te gaan om uit te kunnen breken. Zo vind ik over natte wegen rijden ideaal voor de fun, bovendien slijten je banden dan niet zo hard als op droog.
Maar als je een rijder bent die van maximale grip en houdt en weinig verrassingen tijdens het door de bochten jagen dan kun je inderdaad beter een 4wd Audi oid kopen en vooral traction control aan laten staan. Dan kun je overal als op rails doorheen jagen zonder schuivers.
Ken jij coureurs die zoeken naar minder grip ipv meer grip? Ik niet.

Driften is sowieso meer iets voor showoffs. Ik ga liever snel en technisch vaardig de bocht door.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 26 mei 2014 @ 20:55:44 #233
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_140400190
Ik begrijp het wel hoor, stukje fun-factor. Het hoeft daarvoor echt niet meteen door te slaan in driftend door elke woonwijk vliegen. Een auto die zich onder alle omstandigheden voorbeeldig gedraagt, wat je er ook op afgooit is... nu ja, niet saai maar wel een stukje minder gauw een veroorzaker van een grijns op je smoelwerk.

Hoewel sommige mensen er misschien wel op kicken om hun auto moeiteloos overal doorheen te jagen met absurde snelheid, dat kan.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_140400303
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:55 schreef Kriegel het volgende:
Ik begrijp het wel hoor, stukje fun-factor. Het hoeft daarvoor echt niet meteen door te slaan in driftend door elke woonwijk vliegen. Een auto die zich onder alle omstandigheden voorbeeldig gedraagt, wat je er ook op afgooit is... nu ja, niet saai maar wel een stukje minder gauw een veroorzaker van een grijns op je smoelwerk.

Hoewel sommige mensen er misschien wel op kicken om hun auto moeiteloos overal doorheen te jagen met absurde snelheid, dat kan.
Dat laatste is het andere uiterste... De gulden middenweg! ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 26 mei 2014 @ 21:02:28 #235
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_140400538
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ken jij coureurs die zoeken naar minder grip ipv meer grip? Ik niet.
Rallyrijders, bij rally worden juist de wegen met weinig grip opgezocht.
quote:
Driften is sowieso meer iets voor showoffs. Ik ga liever snel en technisch vaardig de bocht door.
Oké, dat kan. Al is er in een DS4 weinig 'technische vaardigheid' van de bestuurder nodig, behalve het gas wat loslaten als de neus de bocht uitschuift.
pindazakje
  maandag 26 mei 2014 @ 21:05:53 #236
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_140400724
Zijn er nog steeds mensen die denken dat DS4 in een Citroën DS4 rijdt?

quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:02 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Rallyrijders, bij rally worden juist de wegen met weinig grip opgezocht.
Voor de uitdaging, ja. Vervolgens rijden de rallyteams juist met permanente vierwielaandrijving om zoveel mogelijk van die grip terug te krijgen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 26 mei 2014 @ 21:13:39 #237
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_140401210
quote:
15s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:05 schreef Kriegel het volgende:
Zijn er nog steeds mensen die denken dat DS4 in een Citroën DS4 rijdt?

[..]

Voor de uitdaging, ja. Vervolgens rijden de rallyteams juist met permanente vierwielaandrijving om zoveel mogelijk van die grip terug te krijgen.
TS moet een rally auto kopen.
pi_140401601
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:02 schreef Hyaenidae het volgende:

Rallyrijders, bij rally worden juist de wegen met weinig grip opgezocht.

Afwisselende condities, niet zo min mogelijk grip. Maar het ging om de auto... Waarom denk je dat Audi destijds de Quattro in heeft gezet in groep B (al begon deze in groep 4 natuurlijk)? Omdat die meer of minder grip had?

quote:
Oké, dat kan. Al is er in een DS4 weinig 'technische vaardigheid' van de bestuurder nodig, behalve het gas wat loslaten als de neus de bocht uitschuift.
Kom je wel eens op een circuit?

Hierboven staat een foto van mij op het circuit. Me dunkt dat het verschil met een DS4 zichtbaar is... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 26 mei 2014 @ 21:42:52 #239
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_140402846
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Afwisselende condities, niet zo min mogelijk grip. Maar het ging om de auto... Waarom denk je dat Audi destijds de Quattro in heeft gezet in groep B (al begon deze in groep 4 natuurlijk)? Omdat die meer of minder grip had?
Ik gok op meer.
Maar zelf rij ik vooral op de openbare weg en voor de lolz, dus niet om snelle rondetijden te klokken. Rij nog een oudje (323Ci) en kan daar al een hoop lol mee hebben en dan vooral op nat wegdek, misschien ook door gebrek aan vermogen.
quote:
[..]

Kom je wel eens op een circuit?

Hierboven staat een foto van mij op het circuit. Me dunkt dat het verschil met een DS4 zichtbaar is... ;)
Ja kom er ook weleens, maar sporadisch (1x per jaar de laatste tijd :') ). Vind het een heel gedoe om een dag uit te plannen om speciaal naar het circuit te trekken en dan daar je rondjes te doen. En zolang je niet tegen anderen rijdt in wedstrijdverband vind ik het toch al een beetje gaar, behalve dan dat je aan je bochttechniek kunt werken. Ik zoek liever de landelijke wegen bij mij in de buurt op om lekker te scheuren en bochtjes te maken op mijn eigen mongolenniveau, geniet ik ook van. En zolang je niet wekelijks op een circuit rijdt zul je toch nooit een eckte coureur worden. Circuitrijden is pas echt leuk in wedstrijdverband maar daar heb ik het geld en de tijd niet voor over.

Is die 996 GT2 op die plaatjes van jou? Gebruik je die als dagelijkse knalbak? :9~
pindazakje
pi_140402921
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ken jij coureurs die zoeken naar minder grip ipv meer grip? Ik niet.

Driften is sowieso meer iets voor showoffs. Ik ga liever snel en technisch vaardig de bocht door.
Driften is toch wel vrij technisch en die Jappen driften door bochten met snelheden boven de 120km/u dus ik zie niet echt hoe het nog sneller kan, aangezien je minder afremt
pi_140403269
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:42 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ik gok op meer.
Maar zelf rij ik vooral op de openbare weg en voor de lolz, dus niet om snelle rondetijden te klokken. Rij nog een oudje (323Ci) en kan daar al een hoop lol mee hebben en dan vooral op nat wegdek, misschien ook door gebrek aan vermogen.

Driften vind ik eigenlijk in het hedendaagse verkeer niet kunnen (al ben ik ook niet heilig). Maar goed.

quote:
Is die 996 GT2 op die plaatjes van jou? Gebruik je die als dagelijkse knalbak? :9~
Was van mij. Vader geworden en nu een brave burgerbak DS4-style (RS6 V10 met ruim 750 pk ;)).

Als er straks weer wat meer tijd is om te racen koop ik weer iets wat echt geschikt is voor het circuit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_140403390
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:44 schreef iFrost het volgende:

Driften is toch wel vrij technisch en die Jappen driften door bochten met snelheden boven de 120km/u dus ik zie niet echt hoe het nog sneller kan, aangezien je minder afremt
Kijk eens goed naar Formule 1. Dwars gaan = tijd verliezen.

Dat is natuurlijk anders op gravel, maar dan heb je een gripprobleem waar je niet onderuit komt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_140403559
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kijk eens goed naar Formule 1. Dwars gaan = tijd verliezen.

Dat is natuurlijk anders op gravel, maar dan heb je een gripprobleem waar je niet onderuit komt.
Goed punt :)

Maar er is natuurlijk ook het verschil tussen "western style" drifting en Japans driften. Western is inderdaad meer voor de show, Japans driften zie ik toch echt als een sport want het is echt wel meer dan je koppeling dumpen of WOT door de bocht gaan :P
pi_140406257
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ken jij coureurs die zoeken naar minder grip ipv meer grip? Ik niet.

Driften is sowieso meer iets voor showoffs. Ik ga liever snel en technisch vaardig de bocht door.
Leuk allemaal, maar ga dat lekker op een circuit doen? Vandaag ook zo'n mongool in de buurt van 't gooi die even met zijn porsche rechts erlangs knalt omdat iemand iets verderop even wat treuzelt. Droeftoters zijn voor mij die midlifecrises met hun patserbakken op de weg. Voor een groot deel echt van die treurneuzen die iets te compenseren hebben.

Ik cruise lekker rond de maximum snelheid met mijn brave gezinsbak die van alle gemakken is voorzien. Muziekje erbij en lachen om al die triestelingen.
Whatever...
pi_140410051
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:34 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Leuk allemaal, maar ga dat lekker op een circuit doen? Vandaag ook zo'n mongool in de buurt van 't gooi die even met zijn porsche rechts erlangs knalt omdat iemand iets verderop even wat treuzelt. Droeftoters zijn voor mij die midlifecrises met hun patserbakken op de weg. Voor een groot deel echt van die treurneuzen die iets te compenseren hebben.

Ik cruise lekker rond de maximum snelheid met mijn brave gezinsbak die van alle gemakken is voorzien. Muziekje erbij en lachen om al die triestelingen.
Lees jij reacties wel eens voor je er op reageert?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 12:01:07 #246
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_140420776
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 03:12 schreef VMSDKR het volgende:
Honda NSX?
Deze man weet
pi_140421125
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:34 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Leuk allemaal, maar ga dat lekker op een circuit doen? Vandaag ook zo'n mongool in de buurt van 't gooi die even met zijn porsche rechts erlangs knalt omdat iemand iets verderop even wat treuzelt. Droeftoters zijn voor mij die midlifecrises met hun patserbakken op de weg. Voor een groot deel echt van die treurneuzen die iets te compenseren hebben.

Ik cruise lekker rond de maximum snelheid met mijn brave gezinsbak die van alle gemakken is voorzien. Muziekje erbij en lachen om al die triestelingen.
jij bent triest :')
life happens while you're pusing the throttle.
pi_140432308
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:34 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Leuk allemaal, maar ga dat lekker op een circuit doen? Vandaag ook zo'n mongool in de buurt van 't gooi die even met zijn porsche rechts erlangs knalt omdat iemand iets verderop even wat treuzelt. Droeftoters zijn voor mij die midlifecrises met hun patserbakken op de weg. Voor een groot deel echt van die treurneuzen die iets te compenseren hebben.

Ik cruise lekker rond de maximum snelheid met mijn brave gezinsbak die van alle gemakken is voorzien. Muziekje erbij en lachen om al die triestelingen.
:') Hoe voelt het om zo te zijn?
pi_140435212
Koop een mini coupe s....leuk wagentje, gaat hard, rijd super en vrij uniek
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 18:09:10 #250
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_140435490
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:43 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

200pk op 1200kg is echt niet ondergemotoriseerd hoor.
7,5 seconde naar 110 is niet supersnel, maar zeker geen slak. :')
Daarnaast gaat het vooral om de beleving, met een GT86 heb je een schitterend onderstel en kun je dwars gaan in elke bocht. Dat is veel meer waard dan 1,5 seconde sneller naar de 100.
mist een turbo, ding moet klimmen is niet normaal.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')