200pk op 1200kg is echt niet ondergemotoriseerd hoor.quote:
Je kan dwars omdat men de auto bewust weinig grip heeft gegeven.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:43 schreef Hyaenidae het volgende:
200pk op 1200kg is echt niet ondergemotoriseerd hoor.
7,5 seconde naar 110 is niet supersnel, maar zeker geen slak.![]()
Daarnaast gaat het vooral om de beleving, met een GT86 heb je een schitterend onderstel en kun je dwars gaan in elke bocht. Dat is veel meer waard dan 1,5 seconde sneller naar de 100.
Typisch de uitspraak van mensen die het niet kennenquote:Op maandag 26 mei 2014 10:41 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Maar inderdaad, alles beter dan een prius.
Hoezo bewust weinig grip, omdat er toevallig niet al te brede banden onder liggen? Maakt weinig uit voor de grip, het is vooral het rubber compound wat voor de grip zorgt en het profiel bij nat wegdek. En eerlijk gezegd rij ik liever rond met weinig grip, hoef je ook niet zo idioot hard te gaan om uit te kunnen breken. Zo vind ik over natte wegen rijden ideaal voor de fun, bovendien slijten je banden dan niet zo hard als op droog.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je kan dwars omdat men de auto bewust weinig grip heeft gegeven.
Tsja...
Ik ken de prius. Het is niks en het wordt ook nooit wat.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:52 schreef eRKa het volgende:
Typisch de uitspraak van mensen die het niet kennen![]()
Maar 99 van de 100 ritten zit je in een droeftoeterbak.quote:Bochten is Prius niet gegeven. Wel lekker veel NL snelwegen en stadsverkeer. Daar breng ik 90% van de kilometers door, dus heb er een goed passende auto bij gekozen.
Voor het leuke rijden heb ik wel wat anders achter de hand. 250PK op 540kilo, en 4 wielen eronder.
Ken de prius wel degelijk. Maar waarom zou dat de ideale auto voor die doeleinden zijn?quote:Op maandag 26 mei 2014 19:52 schreef eRKa het volgende:
[..]
Typisch de uitspraak van mensen die het niet kennen![]()
Bochten is Prius niet gegeven. Wel lekker veel NL snelwegen en stadsverkeer. Daar breng ik 90% van de kilometers door, dus heb er een goed passende auto bij gekozen.
Voor het leuke rijden heb ik wel wat anders achter de hand. 250PK op 540kilo, en 4 wielen eronder.
Ken jij coureurs die zoeken naar minder grip ipv meer grip? Ik niet.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoezo bewust weinig grip, omdat er toevallig niet al te brede banden onder liggen? Maakt weinig uit voor de grip, het is vooral het rubber compound wat voor de grip zorgt en het profiel bij nat wegdek. En eerlijk gezegd rij ik liever rond met weinig grip, hoef je ook niet zo idioot hard te gaan om uit te kunnen breken. Zo vind ik over natte wegen rijden ideaal voor de fun, bovendien slijten je banden dan niet zo hard als op droog.
Maar als je een rijder bent die van maximale grip en houdt en weinig verrassingen tijdens het door de bochten jagen dan kun je inderdaad beter een 4wd Audi oid kopen en vooral traction control aan laten staan. Dan kun je overal als op rails doorheen jagen zonder schuivers.
Dat laatste is het andere uiterste... De gulden middenweg!quote:Op maandag 26 mei 2014 20:55 schreef Kriegel het volgende:
Ik begrijp het wel hoor, stukje fun-factor. Het hoeft daarvoor echt niet meteen door te slaan in driftend door elke woonwijk vliegen. Een auto die zich onder alle omstandigheden voorbeeldig gedraagt, wat je er ook op afgooit is... nu ja, niet saai maar wel een stukje minder gauw een veroorzaker van een grijns op je smoelwerk.
Hoewel sommige mensen er misschien wel op kicken om hun auto moeiteloos overal doorheen te jagen met absurde snelheid, dat kan.
Rallyrijders, bij rally worden juist de wegen met weinig grip opgezocht.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ken jij coureurs die zoeken naar minder grip ipv meer grip? Ik niet.
Oké, dat kan. Al is er in een DS4 weinig 'technische vaardigheid' van de bestuurder nodig, behalve het gas wat loslaten als de neus de bocht uitschuift.quote:Driften is sowieso meer iets voor showoffs. Ik ga liever snel en technisch vaardig de bocht door.
Voor de uitdaging, ja. Vervolgens rijden de rallyteams juist met permanente vierwielaandrijving om zoveel mogelijk van die grip terug te krijgen.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:02 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Rallyrijders, bij rally worden juist de wegen met weinig grip opgezocht.
TS moet een rally auto kopen.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:05 schreef Kriegel het volgende:
Zijn er nog steeds mensen die denken dat DS4 in een Citroën DS4 rijdt?
[..]
Voor de uitdaging, ja. Vervolgens rijden de rallyteams juist met permanente vierwielaandrijving om zoveel mogelijk van die grip terug te krijgen.
Afwisselende condities, niet zo min mogelijk grip. Maar het ging om de auto... Waarom denk je dat Audi destijds de Quattro in heeft gezet in groep B (al begon deze in groep 4 natuurlijk)? Omdat die meer of minder grip had?quote:Op maandag 26 mei 2014 21:02 schreef Hyaenidae het volgende:
Rallyrijders, bij rally worden juist de wegen met weinig grip opgezocht.
Kom je wel eens op een circuit?quote:Oké, dat kan. Al is er in een DS4 weinig 'technische vaardigheid' van de bestuurder nodig, behalve het gas wat loslaten als de neus de bocht uitschuift.
Ik gok op meer.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Afwisselende condities, niet zo min mogelijk grip. Maar het ging om de auto... Waarom denk je dat Audi destijds de Quattro in heeft gezet in groep B (al begon deze in groep 4 natuurlijk)? Omdat die meer of minder grip had?
Ja kom er ook weleens, maar sporadisch (1x per jaar de laatste tijdquote:[..]
Kom je wel eens op een circuit?
Hierboven staat een foto van mij op het circuit. Me dunkt dat het verschil met een DS4 zichtbaar is...
Driften is toch wel vrij technisch en die Jappen driften door bochten met snelheden boven de 120km/u dus ik zie niet echt hoe het nog sneller kan, aangezien je minder afremtquote:Op maandag 26 mei 2014 20:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Driften is sowieso meer iets voor showoffs. Ik ga liever snel en technisch vaardig de bocht door.
Driften vind ik eigenlijk in het hedendaagse verkeer niet kunnen (al ben ik ook niet heilig). Maar goed.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:42 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik gok op meer.
Maar zelf rij ik vooral op de openbare weg en voor de lolz, dus niet om snelle rondetijden te klokken. Rij nog een oudje (323Ci) en kan daar al een hoop lol mee hebben en dan vooral op nat wegdek, misschien ook door gebrek aan vermogen.
Was van mij. Vader geworden en nu een brave burgerbak DS4-style (RS6 V10 met ruim 750 pkquote:Is die 996 GT2 op die plaatjes van jou? Gebruik je die als dagelijkse knalbak?
Kijk eens goed naar Formule 1. Dwars gaan = tijd verliezen.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:44 schreef iFrost het volgende:
Driften is toch wel vrij technisch en die Jappen driften door bochten met snelheden boven de 120km/u dus ik zie niet echt hoe het nog sneller kan, aangezien je minder afremt
Goed puntquote:Op maandag 26 mei 2014 21:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kijk eens goed naar Formule 1. Dwars gaan = tijd verliezen.
Dat is natuurlijk anders op gravel, maar dan heb je een gripprobleem waar je niet onderuit komt.
Leuk allemaal, maar ga dat lekker op een circuit doen? Vandaag ook zo'n mongool in de buurt van 't gooi die even met zijn porsche rechts erlangs knalt omdat iemand iets verderop even wat treuzelt. Droeftoters zijn voor mij die midlifecrises met hun patserbakken op de weg. Voor een groot deel echt van die treurneuzen die iets te compenseren hebben.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Driften is sowieso meer iets voor showoffs. Ik ga liever snel en technisch vaardig de bocht door.
Lees jij reacties wel eens voor je er op reageert?quote:Op maandag 26 mei 2014 22:34 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Leuk allemaal, maar ga dat lekker op een circuit doen? Vandaag ook zo'n mongool in de buurt van 't gooi die even met zijn porsche rechts erlangs knalt omdat iemand iets verderop even wat treuzelt. Droeftoters zijn voor mij die midlifecrises met hun patserbakken op de weg. Voor een groot deel echt van die treurneuzen die iets te compenseren hebben.
Ik cruise lekker rond de maximum snelheid met mijn brave gezinsbak die van alle gemakken is voorzien. Muziekje erbij en lachen om al die triestelingen.
jij bent triestquote:Op maandag 26 mei 2014 22:34 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Leuk allemaal, maar ga dat lekker op een circuit doen? Vandaag ook zo'n mongool in de buurt van 't gooi die even met zijn porsche rechts erlangs knalt omdat iemand iets verderop even wat treuzelt. Droeftoters zijn voor mij die midlifecrises met hun patserbakken op de weg. Voor een groot deel echt van die treurneuzen die iets te compenseren hebben.
Ik cruise lekker rond de maximum snelheid met mijn brave gezinsbak die van alle gemakken is voorzien. Muziekje erbij en lachen om al die triestelingen.
quote:Op maandag 26 mei 2014 22:34 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
mist een turbo, ding moet klimmen is niet normaal.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:43 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
200pk op 1200kg is echt niet ondergemotoriseerd hoor.
7,5 seconde naar 110 is niet supersnel, maar zeker geen slak.![]()
Daarnaast gaat het vooral om de beleving, met een GT86 heb je een schitterend onderstel en kun je dwars gaan in elke bocht. Dat is veel meer waard dan 1,5 seconde sneller naar de 100.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |