Nu heb je het over supermarkten?quote:Op zaterdag 26 april 2014 01:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En jij vindt mijn argument "raar"de enorme megafusies, de zucht naar schaalvergroting en massa-ontslagen, de alleen maar grotere vervreemding van het volk, politieke en geen technologische argumenten voor aanbestedingen van projecten, allemaal zaken die in de afgelopen jaren naar boven zijn gekomen en die men als onpraktisch, onplezierig of zelfs gevaarlijk heeft bestempeld.
Hoezo bureaucratie? Grootste deel van de regels is interne markt, ofwel: voorkomt dat zaken 28x geregeld moeten worden.quote:Doe dat op een manier zoals de EU dat probeert, door de foie gras-gans helemaal vol te stouwen met bureaucratische bullshit, en je creeert een recept voor opstanden en grootschalige protesten tegen dat nieuwe "establishment".
Er zijn even zo veel voorbeelden te geven van landen waar meerdere talen gesproken worden en die daar een modus in gevonden hebben, zoals Zwitserland, Roemenië, Georgië, Spanje, China.quote:Juist in de staten waar men verschillende talen (een van de belangrijkste kenmerken van "cultuur" of "identiteit") naast elkaar heeft en had, zie je enorme problemen. Een sprekend voorbeeld zijn de door de kolonisten getrokken grenzen in Afrika.
Mijn uitruil zou zijn dat de sceptici dan stoppen de EU met "Brussel" aan te duiden.quote:En over die walgelijke Newspeak; ik ben niet tegen Europa. Niemand is tegen Europa, want Europa is een continent. Ik, en steeds meer mensen met mij, zijn tegen deelname aan de EU. Met uitgebreide argumenten.
nee, algemeen. De Fyra, de fouten bij de banken, massa-onderwijs, massa"zorg", etc. Het is allang gebleken dat dat soort schaalvergrotingen funest zijn voor de kwaliteit, service en betrokkenheid.quote:Op zaterdag 26 april 2014 01:13 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Nu heb je het over supermarkten?
je beseft hoe tegenstrijdig je bewering is? Meer regels = minder bureaucratie?? Orwell lacht vanuit zijn graf.quote:Hoezo bureaucratie? Grootste deel van de regels is interne markt, ofwel: voorkomt dat zaken 28x geregeld moeten worden.
Dat zijn dan ook al historisch gezien allang landen. De EU is dat niet en mag het nooit worden. Het natuurlijke ontstaansproces van landen met meer talen en culturen heeft geleid tot nu prima landen. Dat wil niet zeggen dat een van bovenaf opgelegd instituut in Straatsbrussel een "unie" van 28 nog steeds zelfstandige natiestaten dat voor elkaar krijgt.quote:Er zijn even zo veel voorbeelden te geven van landen waar meerdere talen gesproken worden en die daar een modus in gevonden hebben, zoals Zwitserland, Roemenië, Georgië, Spanje, China.
Straatsbrussel past beter inderdaad.quote:Mijn uitruil zou zijn dat de sceptici dan stoppen de EU met "Brussel" aan te duiden.
Nee, dat wordt politiek sterker uitgewerkt met een rechtse/liberale EU. Helaas hadden die de meerderheid in Europa de afgelopen jaren, het zou inderdaad eens de beurt moeten zijn aan meer sterke Groenen en Sociaal-Democraten op Europese sleutelposities.quote:Op zaterdag 26 april 2014 01:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
nee, algemeen. De Fyra, de fouten bij de banken, massa-onderwijs, massa"zorg", etc. Het is allang gebleken dat dat soort schaalvergrotingen funest zijn voor de kwaliteit, service en betrokkenheid.
Dat wordt op politiek vlak nog eens sterker uitgewerkt met een dwingende EU.
Ik zie nog steeds niet waar een regel in één keer voor een heel continent vastleggen tot meer regels leidt dan wanneer deze landen uni- of bilateraal die zelfde exercitie doen.quote:je beseft hoe tegenstrijdig je bewering is? Meer regels = minder bureaucratie?? Orwell lacht vanuit zijn graf.
quote:Dat zijn dan ook al historisch gezien allang landen. De EU is dat niet en mag het nooit worden. Het natuurlijke ontstaansproces van landen met meer talen en culturen heeft geleid tot nu prima landen. Dat wil niet zeggen dat een van bovenaf opgelegd instituut in Straatsbrussel een "unie" van 28 nog steeds zelfstandige natiestaten dat voor elkaar krijgt.
Tja, ik mag er vast niet over beginnen, maar op dit moment wordt wel de eerste generatie Duitsers en Fransen oud die niet op elkaar schieten.quote:Elke poging Europa te verenigen heeft gefaald. Stel jij werkelijk vertrouwen in dat zootje geteisem in Straatsbrussel? Werkelijk, liggen je standaarden zo laag?
Je gaat helemaal los hequote:Straatsbrussel past beter inderdaad.
Tegen wat precies?quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:02 schreef michaelmoore het volgende:
ik stem wel tegen, dit keer toch maar op de PVV
Tegen het verkwistende zinloze EU bolwerkquote:
En je denkt dat de PVV meer kan verzetten dan een gematigde partij?quote:Op zondag 27 april 2014 13:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tegen het verkwistende zinloze EU bolwerk
Welke gematigde partij zou je aanraden voor iemand die eurosceptisch is of zelfs tegen de EU is? Dierenpoes is niet mijn pakkie an en de SGP is op bepaalde terreinen ook niet echt gematigd.quote:Op zondag 27 april 2014 13:25 schreef Erasmo het volgende:
[..]
En je denkt dat de PVV meer kan verzetten dan een gematigde partij?
1 - Artikel50quote:Op zondag 27 april 2014 13:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Welke gematigde partij zou je aanraden voor iemand die eurosceptisch is of zelfs tegen de EU is?
ChristenUnie.quote:Op zondag 27 april 2014 13:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Welke gematigde partij zou je aanraden voor iemand die eurosceptisch is of zelfs tegen de EU is? Dierenpoes is niet mijn pakkie an en de SGP is op bepaalde terreinen ook niet echt gematigd.
De piratenpartij wil (volgens hun antwoorden op de stemwijzer) o.a. een Europese belasting op financiële transacties invoeren, meer geld aan ontwikkelingshulp via de EU, en het buitenlandsbeleid laten bepalen door de EU...quote:Op zondag 27 april 2014 13:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
1 - Artikel50
2 - PvdD
3 - Piratenpartij
Die zijn o.a. vóór Europese landbouwsubsidie, vóór Europese subsidie op zonnepanelen en windmolens, vóór gelijke asielregels in Europa, vóór Europese bewaarplicht internetgegevens... van de pro-EU partijen zijn ze de minst kwade samen met de SGP.quote:
Ze zijn op veel onderwerpen kritisch maar denken wel opbouwend mee. Als je wilt dat er ook iets met je stem gedaan wordt heb je daarmee meer invloed.quote:Op zondag 27 april 2014 13:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Die zijn o.a. vóór Europese landbouwsubsidie, vóór Europese subsidie op zonnepanelen en windmolens, vóór gelijke asielregels in Europa, vóór Europese bewaarplicht internetgegevens... van de pro-EU partijen zijn ze de minst kwade samen met de SGP.
Het gaat niet om overal standaard tegen zijn, het gaat om het zoveel mogelijk beperken van invloed van de EU. Je stemt toch niet op een partij omdat die veel invloed heeft op het beleid, maar omdat je het eens bent met een partij? Dat een partij veel invloed heeft is leuk, maar als die partij voor iets is waar je zelf tegen bent dan is dat nou niet echt een goed argument om er op te stemmen.quote:Op zondag 27 april 2014 13:40 schreef 99.999 het volgende:
Wat is er zo aantrekkelijk aan zo'n 'Tegen!' Partij? Overal standaard tegen zijn is nu niet bepaald de manier om ook daadwerkelijk invloed uit te oefenen op het beleid.
Meer invloed en er wordt meer met mijn stem gedaan, maar dan wel het tegengestelde van wat ik wil. Jij stemt ook standaard op de partij die de grootste kans heeft op regeringsdeelname, want dan heb je het meeste invloed?quote:Op zondag 27 april 2014 13:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze zijn op veel onderwerpen kritisch maar denken wel opbouwend mee. Als je wilt dat er ook iets met je stem gedaan wordt heb je daarmee meer invloed.
Maar met de keuze die je maakt krijg je die kleinere invloed van de EU niet. Eerder het tegengestelde.quote:Op zondag 27 april 2014 13:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het gaat niet om overal standaard tegen zijn, het gaat om het zoveel mogelijk beperken van invloed van de EU. Je stemt toch niet op een partij omdat die veel invloed heeft op het beleid, maar omdat je het eens bent met een partij? Dat een partij veel invloed heeft is leuk, maar als die partij voor iets is waar je zelf tegen bent dan is dat nou niet echt een goed argument om er op te stemmen.
Nee maar wanneer mijn hekel aan de EU mijn stem moest bepalen dan zou ik wel voor een partij gaan die ook haar best doet om daar iets aan te doen.quote:Op zondag 27 april 2014 13:47 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Meer invloed en er wordt meer met mijn stem gedaan, maar dan wel het tegengestelde van wat ik wil. Jij stemt ook standaard op de partij die de grootste kans heeft op regeringsdeelname, want dan heb je het meeste invloed?
Als meer mensen op eurosceptische partijen stemmen, dan neemt de invloed van de EU toe?quote:Op zondag 27 april 2014 13:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar met de keuze die je maakt krijg je die kleinere invloed van de EU niet. Eerder het tegengestelde.
En dat is dus niet een partij die voor landbouwsubsidies en groene subsidie via de EU is, of een partij die op Europees niveau de asielregels wil bepalen.quote:Op zondag 27 april 2014 13:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee maar wanneer mijn hekel aan de EU mijn stem moest bepalen dan zou ik wel voor een partij gaan die ook haar best doet om daar iets aan te doen.
Die hulpmiddelen zijn altijd verre van perfect, maar doen het nog best aardig omdat ze voor mij desondanks de twee partijen die ik sowieso al als enigen zou overwegen deden bovendrijven.quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je weet dat zowel de Stemwijzer als Kieskompas nergens op slaan?
http://www.geenstijl.nl/m(...)_aan_heeft.html#more
Het is meer dat zo'n clubje van de PVV makkelijk genegeerd kan worden. Die zijn gewoon standaard tegen en doen ook geen moeite om te dat te onderbouwen.quote:Op zondag 27 april 2014 13:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als meer mensen op eurosceptische partijen stemmen, dan neemt de invloed van de EU toe?
Voor minder EU kan ik zeker het beste op D66 of GL stemmen?
Elke kleine partij valt natuurlijk makkelijk te negeren, zeker als er ruim 750 zetels zijn te verdelen. Dat is echter wat anders dan dat op de PVV stemmen juist voor meer macht voor de EU zorgt (wat gewoon grote onzin is en dat weet jij ook wel). Als er maar genoeg mensen in Europa op eurosceptische partijen stemmen, dan zal het steeds lastiger worden deze partijen te negeren en zal het ook steeds lastiger worden voor pro-EU partijen om voldoende draagvlak te vinden voor meer macht voor de EU.quote:Op zondag 27 april 2014 13:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is meer dat zo'n clubje van de PVV makkelijk genegeerd kan worden. Die zijn gewoon standaard tegen en doen ook geen moeite om te dat te onderbouwen.
Een CU heeft ook veel commentaar maar steekt er meer energie in om dat te onderbouwen en om voorstellen die ze niet tegen kunnen houden wel beter (of minder slecht) te maken. Daarmee kom je tot meer invloed naar mijn idee.
Sterkte!quote:Op zondag 27 april 2014 17:27 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Volgens de eustemwijzer komt http://www.artikel50.nl/ het meeste overeen met mijn wensen.
PVV als tweede
Als jij zegt dat hij het goed uitlegt, dan zal hij wel een hoop onzin verkondigd hebbenquote:Op zondag 27 april 2014 17:21 schreef 99.999 het volgende:
Edje Nijpels legt het nog eens even goed uit bij Eva Jinek.
Haha, het grote complotdenken komt van stal.quote:Op zondag 27 april 2014 17:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als jij zegt dat hij het goed uitlegt, dan zal hij wel een hoop onzin verkondigd hebben
n/o maar ik vind het wat grappig dat jij nu refereert naar zo'n videofilmpje terwijl jij notoir weigert om videofilmpjes (Youtube) als bron te aanvaarden.quote:Op zondag 27 april 2014 17:21 schreef 99.999 het volgende:
Edje Nijpels legt het nog eens even goed uit bij Eva Jinek.
Misschien help je de EU juist wel het beste door het voortbestaan onder druk te zetten? Wat werkt zuiverender voor een organisatie dan een dreiging dat die organisatie haar voortbestaan in gevaar komt? Ineens blijkt onder de grote druk alles vloeibaar te worden, blijken er wel noodzakelijke veranderingen doorgevoerd te kunnen worden, spelen ego's (Frankrijk) ineens geen rol meer etc.quote:Op zondag 27 april 2014 13:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee maar wanneer mijn hekel aan de EU mijn stem moest bepalen dan zou ik wel voor een partij gaan die ook haar best doet om daar iets aan te doen.
Ach, het was op dat moment live op TV en in wel een aardig en politiek gerelateerd programma voor mensen die zoals velen wat matig geïnformeerd zijnover de EU en de aanstaande verkiezingen.quote:Op zondag 27 april 2014 20:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
n/o maar ik vind het wat grappig dat jij nu refereert naar zo'n videofilmpje terwijl jij notoir weigert om videofilmpjes (Youtube) als bron te aanvaarden.
Hier ben ik het volstrekt mee eens. Naast de schaalvergroting levert ook de aanbestedingsprocedure flink wat schade op. Op kleinere schaal wordt er geld over de balk gesmeten, bijv. omdat de Nederlandse overheid een zinloze aanbestedingsprocedure doet voor die 'gratis' schoolboeken, op grotere schaal krijg je ook allerlei andere perverse effecten zoals de Franse lobby om de drinkwatervoorziening te privatiseren - dit wegens hun ervaring met die aanbestedingsprocedures - wat in Frankrijk al leidde tot duurder drinkwater met een slechtere kwaliteit en wat voor Nederland eveneens nefast zou zijn aangezien wij momenteel juist voor een relatief lage prijs met unieke methodes kwalitatief goed water leveren. Nederlanders blinken hier nu eenmaal in uit.quote:Op zaterdag 26 april 2014 01:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
nee, algemeen. De Fyra, de fouten bij de banken, massa-onderwijs, massa"zorg", etc. Het is allang gebleken dat dat soort schaalvergrotingen funest zijn voor de kwaliteit, service en betrokkenheid.
Dat wordt op politiek vlak nog eens sterker uitgewerkt met een dwingende EU.
Ik kijk er regelmatig naar, ik vind het een interessant programma maar ook dit programma heeft als grote nadeel dat het te oppervlakkig is omdat ze X gasten in een realtief korte duur aan het woord laten over diverse onderwerpen. Dat is hartstikke leuk voor wat verstrooiing op de zondag, je haalt er helaas bij lange na niet de diepgang mee die je met een goede reportage of documentaire haalt. Als je goed geïnformeerd wil worden dan gebruik je natuurlijk het best zoveel mogelijk verschillende media: geprint en video, links en rechts, conservatief en progressief, nationaal en buitenlands, 'westers' en niet-westers.quote:Op zondag 27 april 2014 20:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, het was op dat moment live op TV en in wel een aardig en politiek gerelateerd programma voor mensen die zoals velen wat matig geïnformeerd zijnover de EU en de aanstaande verkiezingen.
Buitenhof is dan ook wat makkelijker serieus te nemen dan een of ander vaag filmpje, gemaakt door een of andere alu-hoedje autist.quote:Op zondag 27 april 2014 20:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
n/o maar ik vind het wat grappig dat jij nu refereert naar zo'n videofilmpje terwijl jij notoir weigert om videofilmpjes (Youtube) als bron te aanvaarden.
Dit was dat programma van Eva Jinek maar komt verder op hetzelfde neer.quote:Op zondag 27 april 2014 22:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Buitenhof is dan ook wat makkelijk serieus te nemen dan een of ander vaag filmpje, gemaakt door een of ander alu-hoedje autist.
Allicht maar clubjes die alleen maar standaard 'tegen' zijn helpen dan niet echt volgens mij. Dat is heel goed te negeren en het is de vraag of het ooit de kritische massa bereikt dat het voortbestaan van de EU er door bedreigd zou worden. Lijkt me stug.quote:Op zondag 27 april 2014 20:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Misschien help je de EU juist wel het beste door het voortbestaan onder druk te zetten? Wat werkt zuiverender voor een organisatie dan een dreiging dat die organisatie haar voortbestaan in gevaar komt? Ineens blijkt onder de grote druk alles vloeibaar te worden, blijken er wel noodzakelijke veranderingen doorgevoerd te kunnen worden, spelen ego's (Frankrijk) ineens geen rol meer etc.
Niet lullig bedoeld of iets dergelijks, maar ik zou me echt klote voelen in jou positie.quote:Op zondag 27 april 2014 17:27 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Volgens de eustemwijzer komt http://www.artikel50.nl/ het meeste overeen met mijn wensen.
PVV als tweede
Die kritische massa zal inderdaad niet binnen een paar jaar worden bereikt, dat wil niet zeggen dat je ze gemakkelijk kan negeren aangezien zo'n groep gemakkelijk groter wordt als je die negeert en die groeisnelheid onverwacht snel (je mag beide interpretaties gebruikenquote:Op zondag 27 april 2014 23:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Allicht maar clubjes die alleen maar standaard 'tegen' zijn helpen dan niet echt volgens mij. Dat is heel goed te negeren en het is de vraag of het ooit de kritische massa bereikt dat het voortbestaan van de EU er door bedreigd zou worden. Lijkt me stug.
Die kritische massa waar jij op doelt bestaat momenteel dan ook voornamelijk uit idioten die PVV of Artikel50 stemmen.quote:Op zondag 27 april 2014 23:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die kritische massa zal inderdaad niet binnen een paar jaar worden bereikt, dat wil niet zeggen dat je ze gemakkelijk kan negeren aangezien zo'n groep gemakkelijk groter wordt als je die negeert en die groeisnelheid onverwacht snel (je mag beide interpretaties gebruiken) toe kan nemen. Het compleet negeren is dus linke soep.
Ach, het wordt ook niet totaal genegeerd maar het is geen aanleiding om het beleid radicaal om te gooien. Dat zou immers totaal achterlijk zijn, de politiek zit er immers voor het grotere algemene belang en niet puur om wat ongeïnformeerde onderbuiken tevreden te stellen.quote:Op zondag 27 april 2014 23:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die kritische massa zal inderdaad niet binnen een paar jaar worden bereikt, dat wil niet zeggen dat je ze gemakkelijk kan negeren aangezien zo'n groep gemakkelijk groter wordt als je die negeert en die groeisnelheid onverwacht snel (je mag beide interpretaties gebruiken) toe kan nemen. Het compleet negeren is dus linke soep.
Niet dat ik hoop op dit scénario (uit de EU stappen voordat een afsplitsing met bondgenoten - de noordelijke landen - is geregeld) maar als dat zou gebeuren hetgeen ik extreem onwaarschijnlijk vind dan zullen anderen dan PVV-leden achter de schermen diplomatiek van alles proberen te regelen. MIjn ideaal is dat de EU vrijwillig opsplitst in 3 delen, ik geloof dat dit voor alle 3 de delen van Europa op de lange termijn beter is en op termijn kan je natuurlijk al naar gelang de situatie verandert wat schuiven met de leden, bijv. dat Hongarije van het oosterse blok naar het noordwestelijke blok gaat. Hongarije was een goed ontwikkeld land wat de pech had achter het ijzeren gordijn te verdwijnen. Idem voor een aantal andere oosterse landen. Het gaat mij er niet om dat die landen minder welvarend zijn, ik geloof alleen niet dat een economische unie met zulke grote verschillen goed werkt. Neem bijv. alleen al de valse concurrentie doordat het prijspeil daar lager ligt. Nu is het niet zo erg als daardoor bedrijven zich in die landen zouden gaan vestigen aangezien er wel weer een nieuw evenwicht ontstaat naarmate die landen welvarender worden en dientengevolge een hoger prijspeil krijgen maar ondertussen hebben we wel verschillende belangen, verstoort het de Nederlandse arbeidsmarkt waardoor ons sociale stelsel wordt uitgehold etc. Die prijs is voor mij te hoog.quote:Op zondag 27 april 2014 23:31 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld of iets dergelijks, maar ik zou me echt klote voelen in jou positie.
Als onze blonde halfgod uit venlo het voorelkaar zou krijgen om Nederland uit de EU te laten stappen is het ook direct voorbij. Geert lijkt me geen politicus die een nieuwe unie met een select groepje landen voor elkaar gaat boksen. Tevens vraag ik me af hoe succesvol "we" zijn in het afsluiten van handelsovereenkomsten als Wilders onze grote leider is.
Idem voor de heren en dames van Artikel 50.
Het zou natuurlijk fijn zijn als het een aanleiding zou zijn om aan meer introspectie en zelfreflectie te doen in plaats van genoegzaam achterover te leunen.quote:Op zondag 27 april 2014 23:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, het wordt ook niet totaal genegeerd maar het is geen aanleiding om het beleid radicaal om te gooien. Dat zou immers totaal achterlijk zijn, de politiek zit er immers voor het grotere algemene belang en niet puur om wat ongeïnformeerde onderbuiken tevreden te stellen.
Het gaat niet zozeer om dit streven maar om de motivatie voor dit streven wat genuanceerder is dan dat sommige mensen denken. En ach, het is nu niet dat de rest niet zijn standpunt herhaalt, alleen kan jij je totaal niet achter dit ene standpunt scharen wat natuurlijk legitiem is, net als dat het legitiem is dat ik me niet achter het pappen-en-nathouden-standpunt kan scharen.quote:Op zondag 27 april 2014 23:41 schreef KoosVogels het volgende:
Ja Bram, we weten nu wel dat je de EU wilt opsplitsen. Dat heb je intussen al een paar duizend keer herhaald.
Mijn voornaamste bezwaar is dat je een niet-bestaand probleem probeert op te lossen.quote:Op zondag 27 april 2014 23:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om dit streven maar om de motivatie voor dit streven wat genuanceerder is dan dat sommige mensen denken. En ach, het is nu niet dat de rest niet zijn standpunt herhaalt, alleen kan jij je totaal niet achter dit ene standpunt scharen wat natuurlijk legitiem is, net als dat het legitiem is dat ik me niet achter het pappen-en-nathouden-standpunt kan scharen.
Daar is dan ook niet bepaald sprake van.quote:Op zondag 27 april 2014 23:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk fijn zijn als het een aanleiding zou zijn om aan meer introspectie en zelfreflectie te doen in plaats van genoegzaam achterover te leunen.
Al lang en breed behaald. Lukte ook prima zonder de droeftoeters van de PVV overigens.quote:Alleen dat zou al een fantastisch resultaat zijn.
De 'tegen'-partijen stemden echter ook tegen het stoppen van dat verhuiscircus...quote:Die meerdere vergaderplaatsen voor het EP is eerder een symbolische kwestie gezien de op die schaal beperkte meerkosten - hoe gestoord het ook is om zo geld over de balk te smijten vanwege het ego van de Fransen - maar het is wel tekenend voor het gebrek aan introspectie en zelfreflectie dat ze dit soort kwesties niet oplossen terwijl de modale EU-burger die wel redelijk op de hoogte is van hoe het werkt zich hieraan ergert.
En nog altijd niet voorzien van fatsoenlijke argumenten.quote:Op zondag 27 april 2014 23:41 schreef KoosVogels het volgende:
Ja Bram, we weten nu wel dat je de EU wilt opsplitsen. Dat heb je intussen al een paar duizend keer herhaald.
En dat oplossen doen door niet-werkende maatregelen voor te stellen. Schiet niet zo op...quote:Op zondag 27 april 2014 23:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn voornaamste bezwaar is dat je een niet-bestaand probleem probeert op te lossen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |