abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 april 2014 @ 03:27:49 #1
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_139136221

Omdat er nog geen topic(reeks) is die over baarden gaat (op het baardenfototopic in US(erfoto) na) maak ik dit topic aan, ik hoop dat dit een algemeen baardentopic wordt voor informatie over verzorging, de verschillende baarden en andere dingen die te maken hebben met baarden (8>

Zie ook:
GC / Waar is het baarden topic?
US / Een foto van je baard [M] #3

Baarden pagina op Wikipedia

"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 22 april 2014 @ 03:28:40 #2
77130 star_gazer
pi_139136224
Ik vind dat er in de OP een Fok! baarden galerij moet komen (8> Heb alleen geen idee hoe dat zou moeten :X
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_139136295
Nee, dat wil je niet.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
  Moderator dinsdag 22 april 2014 @ 07:55:30 #4
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_139136909
4 weekjes nu:

Gaat de goede kant op. Ik ben eindelijk uit de 'Hé, ben je je vergeten te scheren?'-fase.
Ik zit nu in de 'Hé, je begint grijs te worden!'-fase.
F.K.A. SuperwormJim
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:11:13 #5
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_139137674
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 april 2014 03:28 schreef star_gazer het volgende:
Ik vind dat er in de OP een Fok! baarden galerij moet komen (8> Heb alleen geen idee hoe dat zou moeten :X
Daar is dit topic voor:

US / Een foto van je baard [M] #4

En na een half jaar al een deel twee van dit topic *O*
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:18:43 #6
77130 star_gazer
pi_139137799
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 07:55 schreef SuperwormJim het volgende:
4 weekjes nu:

[ afbeelding ]

Gaat de goede kant op. Ik ben eindelijk uit de 'Hé, ben je je vergeten te scheren?'-fase.
Ik vind dat wel vet, zo'n blended beard. Het grijs heeft wel wat.
-
pi_139148718
Ik zit nu op een maandje of 2, maar ik merk dat het nu op een 'dood' punt terecht komt. Op zich heb ik wel een oke snor en gedeelte op kin / kaaklijn, maar alles daarboven is te magertjes begroeid.
De haren op mijn wang lijken trouwens nu ook niet echt meer te groeien. Helaas is het te dun bezaaid en geeft het niet echt een volle baard look, vooral niet als de zon erop schijnt ofzo. Overigens scheer ik mijn keel wel regelmatig, dit is gewoon een paar dagen luiheid.

Op mijn keel heb ik aan de linkerkant, zie foto, ook een 'gat' zitten dus een echte neckline maken zit er ook niet in.

Wel jammer, zou graag voor de 'full beard look' gaan maar dat zit er met mijn baardgroei denk ik niet in.
Wat denken jullie? Gewoon nog even door sparen en kijken wat er gebeurt? Komen er wellicht toch nog wat nieuwe haartjes (late growers) bij? Of toch maar wangen weer afscheren en maximaliseren wat er wel oke uit ziet? Dat heb ik namelijk jaren gedaan, gewoon een snor + kaaklijn maar was het een beetje beu.

Had net heet gedouched trouwens, dus vandaar die rode vlekken op mijn gezicht :D

dinsdag 22 april 2014 @ 16:12:17 #8
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139148866
Gewoon werken met de baard die je hebt. Genen kun je (nog) niet veranderen en hoewel dit voor 2 maanden niet heel veel is, is het nog steeds een stuk meer dan bij sommige mannen. Denk dat je met een beetje styling al een heel eind met je baard kan komen.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 22 april 2014 @ 18:33:48 #9
256829 Sokz
Livin' the life
pi_139152931
Raawr guess who's back
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139153186
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 07:55 schreef SuperwormJim het volgende:
4 weekjes nu:

[ afbeelding ]

:D
Children of the night. What music they make.
pi_139154078
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:07 schreef hearmeout het volgende:
Ik zit nu op een maandje of 2, maar ik merk dat het nu op een 'dood' punt terecht komt. Op zich heb ik wel een oke snor en gedeelte op kin / kaaklijn, maar alles daarboven is te magertjes begroeid.
De haren op mijn wang lijken trouwens nu ook niet echt meer te groeien. Helaas is het te dun bezaaid en geeft het niet echt een volle baard look, vooral niet als de zon erop schijnt ofzo. Overigens scheer ik mijn keel wel regelmatig, dit is gewoon een paar dagen luiheid.

Op mijn keel heb ik aan de linkerkant, zie foto, ook een 'gat' zitten dus een echte neckline maken zit er ook niet in.

Wel jammer, zou graag voor de 'full beard look' gaan maar dat zit er met mijn baardgroei denk ik niet in.
Wat denken jullie? Gewoon nog even door sparen en kijken wat er gebeurt? Komen er wellicht toch nog wat nieuwe haartjes (late growers) bij? Of toch maar wangen weer afscheren en maximaliseren wat er wel oke uit ziet? Dat heb ik namelijk jaren gedaan, gewoon een snor + kaaklijn maar was het een beetje beu.

Had net heet gedouched trouwens, dus vandaar die rode vlekken op mijn gezicht :D

[ afbeelding ]
Mijn baardgroei lijkt op de jouwe, al iets meer begroeid bij de ring rond de mond en mind hoog op de wangen nog. Liever had ik ook wat vollere groei, maar ja, wat doe je eraan?

Om deze reden draag ik normaliter geen baard, alleen wanneer ik een paar weken geen zin heb om te scheren.

Zo'n baard als in de OP lijkt me wel echt awesome om te hebben. O-)
  Moderator dinsdag 22 april 2014 @ 20:51:01 #12
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_139158412
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 april 2014 18:33 schreef Sokz het volgende:
Raawr guess who's back
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Netjes. Hoe lang heb je daar over gedaan?
F.K.A. SuperwormJim
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:56:03 #13
256829 Sokz
Livin' the life
pi_139158711
Kleine anderhalf maand. :P

quote:
99s.gif Op woensdag 26 februari 2014 15:57 schreef Sokz het volgende:
[ afbeelding ]

Ongeveer maand sparen maar geen idee hoe ik een fatsoenlijke baard kweek dus nooit bijgewerkt of iets. Uiteindelijk begon het onderaan vanuit mijn nek te krullen waardoor ik op zo'n shalomjood leek en dus afgescheert maar nu spijt. ;(

Dus iemand tips voor volgende poging? Neklijn bijscheren gaat nu sowieso gebeuren hopen dat het nu beter gaat. :)
Vlak hierna afgescheert.
  dinsdag 22 april 2014 @ 21:17:05 #14
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_139160026
Ik ben trouwens met side burns bezig :P Eens kijken hoe dat uitpakt.

[ Bericht 40% gewijzigd door Dagoduck op 23-04-2014 11:25:43 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 23 april 2014 @ 01:16:33 #15
77130 star_gazer
pi_139169977
quote:

[ afbeelding ]
man ik ben jaloers op jouw wangen. Ik heb boven de kaaklijn vrijwel niets. Gewoon laten groeien; als het lang genoeg wordt, groeien de gaten vanzelf dicht. Willen je wangen echt niet niet, dan gewoon inscheren op de wangen en voor de "commander Riker" gaan. Prima baard is dat.

[ Bericht 5% gewijzigd door star_gazer op 23-04-2014 06:16:01 ]
-
pi_139189585
Heb begin deze maand maar eens besloten om (nog eens) te proberen een fatsoenlijke baard te laten groeien.

Vind dat 't wel redelijk is gelukt, maar ik ben niet echt tevreden over de snor. :N

Zal ik nog wat langer wachten in de hoop dat de snor er beter uit gaat zien als 't wat langer is? Of kan ik beter de hoop opgeven?

woensdag 23 april 2014 @ 19:49:43 #17
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_139190588
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:21 schreef Deuce92 het volgende:
Heb begin deze maand maar eens besloten om (nog eens) te proberen een fatsoenlijke baard te laten groeien.

Vind dat 't wel redelijk is gelukt, maar ik ben niet echt tevreden over de snor. :N

Zal ik nog wat langer wachten in de hoop dat de snor er beter uit gaat zien als 't wat langer is? Of kan ik beter de hoop opgeven?

[ afbeelding ]
Zou nog even wachten ^O^
En altijd het laatste woord.
  donderdag 24 april 2014 @ 01:28:01 #18
77130 star_gazer
pi_139203720
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:21 schreef Deuce92 het volgende:

[ afbeelding ]
prima baard. Lekker laten uitgroeien. Als je snorharen langer worden en over elkaar heen vallen, geeft dat al snel meer dichtheid.
-
  donderdag 24 april 2014 @ 01:33:29 #19
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_139203769
Doe mij ook zo'n yeard :D

donderdag 24 april 2014 @ 02:01:58 #20
77130 star_gazer
pi_139203912
Dat is wel erg lang voor een yeard :D
-
  donderdag 24 april 2014 @ 02:04:34 #21
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139203922
Niet echt mijn ding, doe mij maar gewoon een verzorgde baard. Sowieso is een grote baard zonder grote snor een beetje (erg) raar.
Drinky is een baas
  donderdag 24 april 2014 @ 02:10:53 #22
77130 star_gazer
pi_139203934
Dit is de baard der baarden.

-
pi_139203948
quote:

[ afbeelding ]
Gast, trim en werk die shit eens bij man.

quote:
6s.gif Op donderdag 24 april 2014 02:10 schreef star_gazer het volgende:
Dit is de baard der baarden.

[ afbeelding ]
_O_
If not now, then when.
  donderdag 24 april 2014 @ 02:23:08 #24
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139203955
Pics van je baard Yuri
Drinky is een baas
  vrijdag 25 april 2014 @ 10:42:58 #25
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_139244671
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 02:04 schreef Drinky het volgende:
Niet echt mijn ding, doe mij maar gewoon een verzorgde baard. Sowieso is een grote baard zonder grote snor een beetje (erg) raar.
Deze dan, 6 maanden:

Briljant ding :P
  vrijdag 25 april 2014 @ 10:53:34 #26
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139244946
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 april 2014 10:42 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Deze dan, 6 maanden:

[ afbeelding ]

Briljant ding :P
goede baard
Drinky is een baas
  vrijdag 25 april 2014 @ 12:04:41 #27
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_139246760
quote:

[ afbeelding ]
Bijwerken en je verlies op de koop toe nemen.
Als dit twee maanden is dan vult die wang echt niet meer op.
En zo ziet het er, naar mijn mening, bijzonder onsmakelijk uit.
pi_139256462
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:04 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Bijwerken en je verlies op de koop toe nemen.
Als dit twee maanden is dan vult die wang echt niet meer op.
En zo ziet het er, naar mijn mening, bijzonder onsmakelijk uit.
Eens. Toevallig heb ik het net 2 uur geleden afgeschoren op de wangen en mijn verlies genomen :D

Thanks voor de tip. Na 2 maanden moet het wel voller staan dan dat inderdaad. Dat was ook mijn treurige conclusie helaas.
  Moderator vrijdag 25 april 2014 @ 18:29:28 #29
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_139257118
5 weekjes, het begint iets te worden:
F.K.A. SuperwormJim
  maandag 28 april 2014 @ 05:34:35 #30
77130 star_gazer
pi_139330359
Netjes :)

Wordt wel tijd voor een strakkere halslijn?
-
pi_139358660
Ik ben ook een echte baard aan het groeien en nu wil ik ook gaan beginnen met baard olie.
Kan ik dit gewoon bij de etos of iets dergelijks kopen of moet ik langs de herenkapper?
N A P O L I
C A M P A N I A
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:38:19 #32
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_139375214
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 22:51 schreef Aiciu het volgende:
Ik ben ook een echte baard aan het groeien en nu wil ik ook gaan beginnen met baard olie.
Kan ik dit gewoon bij de etos of iets dergelijks kopen of moet ik langs de herenkapper?
Ik heb in de winkel nog nooit baardolie gezien, amandelolie en jojobaolie hebben ze wel bij kruidvat/de tuinen dat schijnt goed te zijn.

Ja kan het ook hier halen, is wel wat prijzig maar het is goed spul.

Zelf ben ik vandaag langs de herenkapper geweest en het nog eens wat bij te laten werken, ben tevreden :)

SPOILER: voor
SPOILER: na
pi_139375587
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:38 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Ik heb in de winkel nog nooit baardolie gezien, amandelolie en jojobaolie hebben ze wel bij kruidvat/de tuinen dat schijnt goed te zijn.

Ja kan het ook hier halen, is wel wat prijzig maar het is goed spul.

Zelf ben ik vandaag langs de herenkapper geweest en het nog eens wat bij te laten werken, ben tevreden :)

SPOILER: voor
SPOILER: na
Moet ik dat allebei gebruiken of één van de twee?
N A P O L I
C A M P A N I A
  dinsdag 29 april 2014 @ 15:02:13 #34
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_139376063
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:47 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Moet ik dat allebei gebruiken of één van de twee?
In die baardolie van damngoodsoap zit ook allebei, één van de twee helpt allicht ook, maar ben geen kenner.
pi_139376921
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:02 schreef Jovatov het volgende:

[..]

In die baardolie van damngoodsoap zit ook allebei, één van de twee helpt allicht ook, maar ben geen kenner.
Ik heb ze allebei gekocht bij de tuinen.

Nu nog uitzoeken hoe het het beste te gebruiken :P
N A P O L I
C A M P A N I A
  dinsdag 29 april 2014 @ 15:45:36 #36
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_139377264
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:32 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Paar druppeltjes in je baard masseren ;)
  dinsdag 29 april 2014 @ 15:50:30 #37
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_139377418
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:32 schreef Aiciu het volgende:

[..]

pi_139406546
Ik heb nu jojoba en amandel olie, maar kan ik dat gelijktijdig smeren of is het beter om bijv. sochtends amandelolie te smeren en savonds de jojobaolie?
N A P O L I
C A M P A N I A
  woensdag 30 april 2014 @ 14:38:28 #39
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139412500
Grappig hoe nu mijn baard groter en groter aan het worden is ik steeds meer opmerkingen krijg van vooral mannen. Random mensen die zomaar naar je toe komen om je op je baard te complimenteren, srs wtf :') .
Drinky is een baas
  donderdag 1 mei 2014 @ 02:07:35 #40
77130 star_gazer
pi_139441175
Ik merk dat mijn baardgroei best lastig is. Aan de zijkanten, net onder de bakkebaarden, groeit het namelijk aan beide kanten OMHOOG in de richting van een kleine kruin net onder de bakkebaard, Aangezien de haren nu wat langer beginnen te worden, gaan ze nu op een vreemde manier omhoog uitsteken. Als ze nog langer worden, zullen ze wel gaan omvallen denk ik, of heel erg sterk opzij gaan groeien.

Dat is met mijn ronde kop een slecht idee :X

Zijkant maar getrimd houden dus ;(
-
pi_139457365
quote:
10s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:38 schreef Drinky het volgende:
Grappig hoe nu mijn baard groter en groter aan het worden is ik steeds meer opmerkingen krijg van vooral mannen. Random mensen die zomaar naar je toe komen om je op je baard te complimenteren, srs wtf :') .
Ik heb dat nog niet :P

MIjn kapper kreeg een keer de de vraag of zijn snor wel echt was :')

Ik heb trouwens Jojoba olie gekocht, was in de aanbieding. Wel duur, een flesje van 150 ml kost een tientje.
  donderdag 1 mei 2014 @ 17:34:16 #42
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139457525
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 17:30 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ik heb dat nog niet :P

MIjn kapper kreeg een keer de de vraag of zijn snor wel echt was :')

Ik heb trouwens Jojoba olie gekocht, was in de aanbieding. Wel duur, een flesje van 150 ml kost een tientje.
Met zo'n flesje doe je dan ook wel heeeel lang. Maar moet je maar eens argan olie kopen, dat is pas duur spul :X
Drinky is een baas
pi_139457606
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 17:34 schreef Drinky het volgende:

[..]

Met zo'n flesje doe je dan ook wel heeeel lang. Maar moet je maar eens argan olie kopen, dat is pas duur spul :X
Hebben ze dat ook bij de Tuinen?
  donderdag 1 mei 2014 @ 17:53:34 #44
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139458052
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 17:37 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Hebben ze dat ook bij de Tuinen?
Yep
http://www.detuinen.nl/argan-olie.html/
Drinky is een baas
pi_139458112
Ik ga binnenkort naar Turkije, ben benieuwd of ze daar nog goede (en goedkope) verzorgingsproducten hebben. :P
  donderdag 1 mei 2014 @ 18:04:35 #46
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139458415
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 17:55 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ga binnenkort naar Turkije, ben benieuwd of ze daar nog goede (en goedkope) verzorgingsproducten hebben. :P
Qua (ouderwets) scheerspullen wel, geen idee of ze ook spul voor baarden hebben, maar die olieen zullen er sowieso een stuk goedkoper zijn.
Drinky is een baas
  vrijdag 2 mei 2014 @ 07:27:09 #47
77130 star_gazer
pi_139478460
baard begint nu een beetje te prikken / jeuken. Met name als ik ga liggen en mijn baard in contact komt met mijn nek is het best vervelend. Tijd voor olie ^O^
-
  Moderator vrijdag 2 mei 2014 @ 07:58:09 #48
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_139478674
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2014 05:34 schreef star_gazer het volgende:
Netjes :)

Wordt wel tijd voor een strakkere halslijn?
Die heb ik inmiddels bijgewerkt :)
Gisteren pasfoto moeten laten maken voor een nieuw identiteitsbewijs. Eens kijken of ik over een paar maanden nog op de foto lijk.
F.K.A. SuperwormJim
pi_139483194
Ik was "aardig" op weg (weekje of 2 niet geschoren en dan staat er bij mij al redelijk wat) dus ik vond het tijd om mn baardlijn in de nek alvast te scheren. Ik zet de trimmer erop en ga meteen de fout in.... ik ben dus maar opnieuw begonnen... zijn er tips om de juist vorm in je baard te krijgen?
pi_139483631
Ik doe mijn neklijn eigenlijk helemaal op gevoel. Eerst met de trimmer de haren onderop op de juiste lengte, daarna met de tondeuzestand de haren die weg moeten zoveel mogelijk kortwieken.
Dan onder de douche aan het eind is alles lekker zacht en soepel. Met een scheermesje en wat scheergel scheer ik dan de getondeusde haartjes helemaal weg (wel voor de spiegel trouwens).
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_139484042
Gewoon trimmen (alles op dezelfde lengte), daarna zonder opzetkam vorm geven aan de neklijn, vervolgens met een kappersmes ( :9 ) alles vanaf de neklijn eraf... :P
pi_139484737
Oeh hier moet ik zijn. mijn baardgroei is echt gewoon -10 en ik zou willen dat ik er iets nuttigs mee kon.

Effe als meest recente voorbeeld:
SPOILER
Beetje kutlicht, maar het zet zo slecht door en is naar mijn mening niet dicht genoeg. *zucht* De goudblonde gloed is van de TL-balk trouwens, het is gewoon donkerbruin.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  Moderator vrijdag 2 mei 2014 @ 14:00:08 #53
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_139486810
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 12:55 schreef Ordos20 het volgende:
Oeh hier moet ik zijn. mijn baardgroei is echt gewoon -10 en ik zou willen dat ik er iets nuttigs mee kon.

SPOILER
Beetje kutlicht, maar het zet zo slecht door en is naar mijn mening niet dicht genoeg. *zucht* De goudblonde gloed is van de TL-balk trouwens, het is gewoon donkerbruin.
Hoe lang heb je je al niet geschoren? Geef het even wat tijd. Hier een beetje bijwerken.
F.K.A. SuperwormJim
pi_139486852
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 14:00 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Hoe lang heb je je al niet geschoren? Geef het even wat tijd. Hier een beetje bijwerken.
2 maanden.... wel een beetje getrimd (op 15 mm, behalve de sik) want de haren stonden in alle richtingen
  Moderator vrijdag 2 mei 2014 @ 14:02:10 #55
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_139486887
Ik zit nu op bijna 6 weken niet scheren (op het bijwerken na dan). Hier het verschil tussen 3 weken en 6 weken:

SPOILER
Langzaam maar zeker ....
F.K.A. SuperwormJim
pi_139487081
Ik zou bijna zeggen: is er ook iets wat je kan doen om de haargroei als in meer haarontwikkeling (lengte niet zo belangrijk) te stimuleren

soms----soms denk je dat wel eens
  Moderator vrijdag 2 mei 2014 @ 14:11:34 #57
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_139487193
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 14:07 schreef Ordos20 het volgende:
Ik zou bijna zeggen: is er ook iets wat je kan doen om de haargroei als in meer haarontwikkeling (lengte niet zo belangrijk) te stimuleren

Volgens mij niet, dat is een beetje genetisch bepaald: of er zitten haarzakjes, of niet.
F.K.A. SuperwormJim
  vrijdag 2 mei 2014 @ 14:13:09 #58
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139487249
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 14:07 schreef Ordos20 het volgende:

ja kan. Op veel baardgroei staat minoxidil aangeschreven. Maar let wel, dat is alleen bewezen voor hoofdhaar alhoewel het vaak ook op de baard werkt. Is alleen niet onderzocht of goedgekeurd dus op eigen risico. Oh, en je moet het elke dag blijven smeren zolang je je baard wil behouden.
Drinky is een baas
pi_139487282
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 14:13 schreef Drinky het volgende:

[..]

ja kan. Op veel baardgroei staat minoxidil aangeschreven. Maar let wel, dat is alleen bewezen voor hoofdhaar alhoewel het vaak ook op de baard werkt. Is alleen niet onderzocht of goedgekeurd dus op eigen risico. Oh, en je moet het elke dag blijven smeren zolang je je baard wil behouden.
Ja dat heb ik ook gelezen. Hoewel het bij sommigen blijft staan

Aan de andere kant, mjah wel weer iets op je hoofd smeren -- doe maar niet zeg maar
pi_139490090
Zo ziet het er nu bij mij uit:

Ik laat het aan de zijkanten nog wat voller groeien.
  Moderator vrijdag 2 mei 2014 @ 16:26:46 #61
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_139492137
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:30 schreef DeHovenier het volgende:

[ afbeelding ]

Mijn voorbeeld _O_

Hoe lang heb je er over gedaan?
F.K.A. SuperwormJim
pi_139493772
quote:

[ afbeelding ]

Vette baard hoor! ^O^
  vrijdag 2 mei 2014 @ 18:46:29 #63
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_139496424
Die Yoloba-olie, hoe breng je die aan, gewoon erop donderen of is in masseren nodig? En hoeveel per keer?
pi_139496968
Doe ik ook maar weer eens mee :)

Ehmm
  Moderator vrijdag 2 mei 2014 @ 20:41:08 #65
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_139500690
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 19:02 schreef Photomorti het volgende:
Doe ik ook maar weer eens mee :)

[ afbeelding ]
Een mooi begin. ^O^
F.K.A. SuperwormJim
  Moderator vrijdag 2 mei 2014 @ 20:41:24 #66
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_139500704
F.K.A. SuperwormJim
  vrijdag 2 mei 2014 @ 21:05:11 #67
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_139501804
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 18:46 schreef Erasmo het volgende:
Die Yoloba-olie, hoe breng je die aan, gewoon erop donderen of is in masseren nodig? En hoeveel per keer?
  zondag 4 mei 2014 @ 15:13:54 #68
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_139550089
Goed spul die jojoba, m'n baard is merkbaar zachter en is niet zo dof meer.
  zondag 4 mei 2014 @ 16:29:44 #69
77130 star_gazer
pi_139552020
Update van mijn baard. Sons of Anarchy :7

SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door star_gazer op 04-05-2014 17:41:08 ]
-
  maandag 5 mei 2014 @ 01:34:28 #70
256829 Sokz
Livin' the life
pi_139574844
quote:

[ afbeelding ]

Boss! Dit met volle wangen is ook mijn 'optimum'
pi_139574995
quote:

[ afbeelding ]
Beter scheer je jezelf gladjes.
  maandag 5 mei 2014 @ 09:41:52 #72
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_139577073
quote:

SPOILER
Je snor is oké maar verder is het inderdaad niet dicht, helaas. Maar als het na twee maanden zo nog is dan hoef je niet te verwachten dat het echt goed opvult. Ik zou het over een paar jaar weer proberen, baardgroei komt soms pas op latere leeftijd (30+) echt goed op gang.
pi_139577316
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 09:41 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Je snor is oké maar verder is het inderdaad niet dicht, helaas. Maar als het na twee maanden zo nog is dan hoef je niet te verwachten dat het echt goed opvult. Ik zou het over een paar jaar weer proberen, baardgroei komt soms pas op latere leeftijd (30+) echt goed op gang.
Ik tik dit jaar de 35 al weer aan, dus mjah
  Moderator maandag 5 mei 2014 @ 10:39:50 #74
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_139578003
quote:
6s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:29 schreef star_gazer het volgende:
Update van mijn baard. Sons of Anarchy :7

SPOILER
Netjes 14.gif
F.K.A. SuperwormJim
  maandag 5 mei 2014 @ 11:08:11 #75
77130 star_gazer
pi_139578630
quote:

SPOILER
tsja, echt volle bak is het niet, maar je moet roeien met de riemen die je hebt. je zou minoxidil kunnen proberen, maar volgens mij heeft dat bijwerkingen.

Probeer eens iets a-la Johnny Depp. Je hebt donkere haren en zoals eerder gezegd een prima snor dus dat zou moeten kunnen! Denk ook dat het wel bij je gezicht zou passen :)

[ Bericht 7% gewijzigd door star_gazer op 05-05-2014 11:15:36 ]
-
pi_139578873
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 11:08 schreef star_gazer het volgende:

[..]

tsja, echt volle bak is het niet, maar je moet roeien met de riemen die je hebt. je zou minoxidil kunnen proberen, maar volgens mij heeft dat bijwerkingen.

Probeer eens iets a-la Johnny Depp. Je hebt donkere haren en zoals eerder gezegd een prima snor dus dat zou moeten kunnen! Denk ook dat het wel bij je gezicht zou passen :)

[ afbeelding ]
Ik had voorheen als een sik, dus maar weer terug naar vroeger (wel iets minder glad geschoren, want haartjes 1-2 mm geeft een wat ruigere look :) )
pi_139578966
Ik heb paar dagen geleden mijn baard geschoren, doet echt pijn.

Bij mij groeit de soulpatch alleen echt amper.. Kan ik daar wat aan doen?
pi_139579812
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 5 mei 2014 @ 12:25:02 #79
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139580540
quote:
10s.gif Op maandag 5 mei 2014 11:55 schreef Aiciu het volgende:
[ afbeelding ]
ik moet hem voor mijn nieuwe baan scheren, na een krappe 6 weken is mijn baard uitgegroeid tot een stuk van mezelf dus nu wil ik het niet, maar geld moet ook rollen ;(
Drinky is een baas
  maandag 5 mei 2014 @ 12:59:17 #80
77130 star_gazer
pi_139581314
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 12:25 schreef Drinky het volgende:

[..]

ik moet hem voor mijn nieuwe baan scheren, na een krappe 6 weken is mijn baard uitgegroeid tot een stuk van mezelf dus nu wil ik het niet, maar geld moet ook rollen ;(
ik haat dat soort bedrijven. Alsof je met een baard geen fatsoenlijk werk kunt doen. zelfde geldt voor een stropdas; alsof een man geen zuurstof nodig heeft.
-
  maandag 5 mei 2014 @ 13:21:54 #81
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139581813
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 12:59 schreef star_gazer het volgende:

[..]

ik haat dat soort bedrijven. Alsof je met een baard geen fatsoenlijk werk kunt doen. zelfde geldt voor een stropdas; alsof een man geen zuurstof nodig heeft.
gaat wel om een baan waar je op uiterlijk geselecteerd wordt, dus doet er wel enigszins toe :')
Drinky is een baas
  maandag 5 mei 2014 @ 14:31:34 #82
77130 star_gazer
pi_139583720
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:21 schreef Drinky het volgende:

[..]

gaat wel om een baan waar je op uiterlijk geselecteerd wordt, dus doet er wel enigszins toe :')
ahja model ofzo? Dat is een ander verhaal :)

Ik heb het meer over van die schijtbedrijven als KPMG enzo waar je in pak + stropdas gladgeschoren achter de PC moet zitten :')
-
pi_139597309
1 maand geleden:
quote:

nu (1 week niet getrimd):

Het ziet er zo wel ietwat onverzorgd uit vind ik. Ik denk dat ik het morgen toch ga trimmen.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 01:50:48 #84
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139609294
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 14:31 schreef star_gazer het volgende:

[..]

ahja model ofzo? Dat is een ander verhaal :)

Ik heb het meer over van die schijtbedrijven als KPMG enzo waar je in pak + stropdas gladgeschoren achter de PC moet zitten :')
yep. Net alles eraf gehaald behalve de snor. Daar morgen even voor de gein mee rondlopen. Wel wazig, maar op zich ook niet slecht.
Drinky is een baas
pi_139613452
gisteren door mn vriendin mn neklijn weg laten scheren en de trimmer erover heen gehaald. Nu een weekje weer laten groeien en dan weer alles bijwerken :) Zo te zien heb ik nergens plekken waar het minder lijkt te groeien, hopen op een mooie volle baard dus :)
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:17:08 #86
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139613473
Wat zijn goeie trimmers om de baard een beetje bij te houden? Ik laat het nu zo'n 3 weken woest groeien maar er moet toch wel wat aan gebeuren. Ik wil het eigenlijk wat korter hebben gezien ik nog geen volle baardgroei zoals photomorti en dehovenier heb :@
Heb ook niet zo'n hele snelle baardgroei. Het is nu redelijk bedekt zegmaar.

[ Bericht 10% gewijzigd door kanovinnie op 06-05-2014 11:22:52 ]
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:22:00 #87
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139613592
Ik heb een remington, werkt prima. Ik probeer een beetje uit te zoeken hoe ik mijn baard zo kan laten groeien dat het niet zo onwijs opvalt dat ik nauwelijks baardgroei heb. Ik kom uit op kortgeschoren wangen en een halve goatee :P
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:23:31 #88
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139613626
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:22 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb een remington, werkt prima. Ik probeer een beetje uit te zoeken hoe ik mijn baard zo kan laten groeien dat het niet zo onwijs opvalt dat ik nauwelijks baardgroei heb. Ik kom uit op kortgeschoren wangen en een halve goatee :P
Remington HC5550 Accelerator
Die schijnt volgens een website goed te zijn. Heb jij die ook? En geeneens zo duur *)
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:37:14 #89
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139613985
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:23 schreef kanovinnie het volgende:
Heb zelf een philips multigroom. Wel de goedkope versie, dus accu moet 10 uur opladen ofzo :') . Voor 15 euro meer heb je de versie met lithium accu maar vond het voor 30 euro wel een geinig ding. Veel opzetstukken, trimt goed en sterk genoeg om gister mijn 6 weken baard zonder moeite weg te halen. Gebruik het normaal gesproken ook voor m'n haar.
Drinky is een baas
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:42:54 #90
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139614120
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:37 schreef Drinky het volgende:

[..]

Heb zelf een philips multigroom. Wel de goedkope versie, dus accu moet 10 uur opladen ofzo :') . Voor 15 euro meer heb je de versie met lithium accu maar vond het voor 30 euro wel een geinig ding. Veel opzetstukken, trimt goed en sterk genoeg om gister mijn 6 weken baard zonder moeite weg te halen. Gebruik het normaal gesproken ook voor m'n haar.
Zo'n ding :?
http://www.philips.nl/c-p(...)or-gezicht/overzicht
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:44:40 #91
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139614173
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Die schijnt volgens een website goed te zijn. Heb jij die ook? En geeneens zo duur *)
https://www.google.nl/sea(...)00&tbm=isch&imgdii=_
die heb ik. Prima ding. Geen idee wat hij kostte, heb hem van mijn lieve moedertje gekregen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:46:37 #92
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139614240
quote:
Dat is 'm precies ja. Veel opzetstukken dus komt overal goed bij.
Drinky is een baas
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:48:27 #93
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139614296
Ik ga voor die van catch22. Bedankt voor de tips ^O^
pi_139617667
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:26 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Mijn voorbeeld _O_

Hoe lang heb je er over gedaan?
Ik heb al +2 jaar een baard, maar die heb ik altijd kort gehouden. Sinds een half jaartje ofzo laat ik het groeien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 17:17 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Vette baard hoor! ^O^
Bedankt!

quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 01:34 schreef Sokz het volgende:

[..]

Boss! Dit met volle wangen is ook mijn 'optimum'
Ben benieuwd hoe het over een maand uitziet :D

[ Bericht 12% gewijzigd door DeHovenier op 06-05-2014 14:34:22 ]
pi_139618061
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 20:57 schreef sylvesterrr het volgende:
1 maand geleden:

[..]

nu (1 week niet getrimd):
[ link | afbeelding ]

Het ziet er zo wel ietwat onverzorgd uit vind ik. Ik denk dat ik het morgen toch ga trimmen.
Iemand? :?

Of moet ik gewoon even doorbijten zodat het wat langer (en voller) wordt?
  dinsdag 6 mei 2014 @ 14:05:35 #96
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139618096
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 14:04 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Zoiets heb ik ook qua groei alleen dan net effe anders nog. Maak wel een foto. Verder heb ik weinig tips :P
pi_139619138
quote:

[..]

Ik zou een wanglijn (weet niet je dat heet :P) aanbrengen, dat er een duidelijke grens is tussen baard en wang. Nouis het allemaal erg oneven. Dat staat iig wat verzorgder. En ik denk dat je nog ff moet doorbijten.

Ga anders naar een barbier en vraag wat tips.
  Moderator dinsdag 6 mei 2014 @ 15:13:50 #98
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_139620545
quote:

[..]

Doorbijten. Wanglijn en neklijn aanbrengen/bijhouden, dan ziet het er al meteen een stuk beter/strakker uit. Voor de rest: lekker laten groeien.
F.K.A. SuperwormJim
pi_139625801
If not now, then when.
pi_139634753

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')