en na 20 minuten?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:43 schreef mschol het volgende:
Z-108 qi cheng (2012)
ik vond deze film op mijn schijf en dus maar even aangeslingerd..
vooralsnog (10 minuten in de film) heb ik vooral een "wtf is dit voor rommel" gevoel erbij.
op basis van wat ik gezien heb vind ik die score van imdb nog hoog
1/10
Je hoeft niet iedere film persé helemaal uit te kijken om een goed oordeel erover te vellen, maar na 10 minuten een 1 te geven is wel erg voorbarig.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:43 schreef mschol het volgende:
Z-108 qi cheng (2012)
ik vond deze film op mijn schijf en dus maar even aangeslingerd..
vooralsnog (10 minuten in de film) heb ik vooral een "wtf is dit voor rommel" gevoel erbij.
op basis van wat ik gezien heb vind ik die score van imdb nog hoog
1/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDB: 7,0
ik: 9,1
Net gekeken. Sluit me hierbij aan.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:43 schreef Keano het volgende:
Short Term 12 (2013)
[ afbeelding ]
Short Term 12 gaat over een opvang voor kinderen met problemen. Denk aan kinderen die mishandeld zijn etc. Het stel Grace en Mason werkt bij de opvang en heeft zo'n beetje de dagelijkse leiding in handen. Op een dag komt er een nieuw meisje waarmee Grace meteen een soort van klik heeft.
Ik zal verder niet teveel spoileren, maar voor mij was dit echt een hoogtepuntje. Goed geacteerd en overall gewoon een goeie film
IMDB: 8.1
Ik: 8.5
Eén van mijn alltime favesquote:Op maandag 12 mei 2014 22:37 schreef Timo20 het volgende:
Shallow Grave
De debuutfilm van Danny Boyle vertelt het verhaal van 3 jonge mensen (waaronder Ewan McGregor in één van z`n eerste rollen) die een apartement delen en nog één persoon zoeken die bij hen wilt komen wonen. Op een dag belt ene Hugo aan, die graag de kamer wilt huren. Iedereen blij, totdat Hugo dood in z`n bed wordt gevonden en de drie een grote vondst doen. Dat is het begin van een thriller die een vloeiende mix is van spanning, zeer zwarte humor en een vleugje Hitchcock bevat.
De karakters zijn stuk voor stuk excentriek en interessant, waarbij vooral Christopher Eccleston als de doorgedraaide David opvalt. Hij zet een fantastische rol neer als de heerlijk valse en sluwe accountant.
Met Shallow Grave maakte Boyle meteen een onuitwisbare en invloedrijke indruk op de Britse film scene, het begin van een nieuw tijdperk voor de Britste cinema.
IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:22 schreef Dale__Cooper het volgende:
Enemy (2013) - IMDb
[ afbeelding ]
Beste film die ik in een lange tijd gezien heb. Sinister sfeertje in een fraai vormgegeven stad. Je moet een beetje van de kleurstelling, maar die donkere/geel/bruine/grijze kleur heeft wel wat. Fantastisch gespeeld door Jake Gyllenhaal. Hopen dat Villeneuve en Gyllenhaal nog meer films gaan maken.Verbazingwekkend. Heb deze net zitten kijken maar ben eigenlijk blij dat ie afgelopen is. Saai.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDB: 7,0
ik: 9,1
Snap het hele punt ook niet echt
Misschien komt dat omdat ik de laatste 15 min afgeleid was door m'n telefoon dat kan ook nog
Nee deze kon mij niet boeien.
Geen cijfer van mij. Ti's wel oké gedaan verder maar t was gewoon niet mijn smaak denk.Do what you love, love what you do!
of je snapt het gewoon nietquote:Op zaterdag 17 mei 2014 23:47 schreef kree het volgende:
[..]
Verbazingwekkend. Heb deze net zitten kijken maar ben eigenlijk blij dat ie afgelopen is. Saai.
Snap het hele punt ook niet echt
Misschien komt dat omdat ik de laatste 15 min afgeleid was door m'n telefoon dat kan ook nog
Nee deze kon mij niet boeien.
Geen cijfer van mij. Ti's wel oké gedaan verder maar t was gewoon niet mijn smaak denk.
Ook maar ff binnenhalen voor vanavond.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:52 schreef casper019 het volgende:
12 years a slave
[ afbeelding ]
Indrukwekkende film,
Gaat over een zwarte man in de 19e eeuw, die een goed leven heeft, vrouw.. kinderen.. beetje geld.. en talentvol is.. maar dan word ontvoerd en verkocht als slaaf... en wat hij dan meemaakt....
Acteerwerk is erg sterk, en ook de sfeer van de 19e eeuw is goed neergezet...
Miss 1 klein puntje, maar tja das persoonlijk.. tegen het einde komt brad pitt in de film als kleine bijrol en natuurlijk moet hij weer de good guy blanke spelen.. mja
echt sterke film, aanrader
8.5
Dat kan best kloppen.quote:
Volgens mij is die rol letterlijk uit het boek van de hoofdrolspeler gehaald met zelfs de letterlijke tekst die erin staat, en Pitt was de producent van de film dus niet zo vreemd dat hij even verschijnt.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:52 schreef casper019 het volgende:
12 years a slave
Miss 1 klein puntje, maar tja das persoonlijk.. tegen het einde komt brad pitt in de film als kleine bijrol en natuurlijk moet hij weer de good guy blanke spelen.. mja
Droger heb ik de humor nooit gezien. Maar ik vind ze ook beide zeer leuk.quote:Op donderdag 15 mei 2014 09:59 schreef planethugo het volgende:
[..]
Na deze onverwachts geslaagde komedie gaan kijken wat deze regisseur nog meer gemaakt heeft, en dat bleek 1 film te zijn en wel deze opmerkelijke titel:
Poolboy: Drowning Out the Fury (2011) - IMDb
[ afbeelding ]
Deze keer gaat het over een de producent/schrijver/acteur/regisseur/briljant meesterbrein/etc van een vervolg op een nooit uitgebrachte film over een poolboy. Dit genie presenteert zijn vervolg dat hij in 1990 maakte en legt ondertussen uit waarom de film niet echt aansloeg, ondanks zijn genialiteit. Dat heeft met nogal wat aanstootgevend materiaal te maken![]()
Kortom, weer een heerlijk vreemde komedie waarin een c-film vertoond wordt met alle hilariteit en onnozelheid die daarbij hoort. Titelpersonage is de oude Hercules acteur(die van de jaren 90 serie) die na de Vietnamoorlog 12 jaar rouwt om zijn dode vriend en daarna terug naar Amerika gaat om daar diens droom na te volgen: zwembaden schoonmaken, en ondertussen de maffia die daarbij hoort(waaronder Danny Trejo) om te leggen
Alweer een heerlijk debiele en daardoor geslaagde komedie. Ik zag dat de schrijver van deze en JDR: American Badass nog wat andere komedies geschreven heeft. Die gaan we ook proberen. Ik ben iig blij dat ik eindelijk een groepje gevonden heb dat geinige komedies maakt waar Hollywood niet allerlei formules op heeft geplakt waardoor de geslaagde grappen op 1 hand te tellen zijn. Nee dit is gewoon heerlijke onzin met een ontzettend hoge grapdichtheid en hilarische vondsten.
7.5
eindelijk een medestander (op fok danquote:Op dinsdag 20 mei 2014 02:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Droger heb ik de humor nooit gezien. Maar ik vind ze ook beide zeer leuk.
Eh ondergewaardeerd, iedereen die ik ken die hem gezien heeft vind hem geweldigquote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:21 schreef warp995 het volgende:
http://m.imdb.com/title/tt0780536/
In Bruges
Gisteren gezien, ik vind dit echt een van de meest ondergewaardeerste films die ik ken. De film heeft heerlijke comedy en dialogan ala guy ritchie, quentin tarantino en de coen broers. Bovendien zitten er soms hele mooie diepe filosofische momenten in, terwijl de volgende scene weer ontiegelijk cynisch kan zien. Bovendien heeft de film ook een erg bruut en hard einde!
Kortom: aanrader!
Imdb: 8
Ik: 8,8
The guard ken ik, zeker geweldig film! Ondergewaardeerd is idd niet het beste woord ik bedoelde dat deze film dezelfde roem verdient als bv snatch of lockstock (oke misschien iets minder dan die), maar hij is nogal onbekend terwijl het een geweldige film is voor zn genre!quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Eh ondergewaardeerd, iedereen die ik ken die hem gezien heeft vind hem geweldigHet kan liggen aan de mensen waar ik mee omga maar ondergewaardeerd vind ik een groot statement
Als je in bruges leuk vind dan kan ik trouwen ook "the guard" aanraden
Helemaal mee eens. Het verhaal is ontzettend interessant. De uitwerking was helaas bedroevend.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:22 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik had er vanwege de cast en verhaal een stuk meer van verwacht.
Maar zelfs van de stukjes die spannend zouden moeten zijn heeft men iets saais gemaakt.
Nee het was helaas een grote tegenvaller.
Leuk om te zien dat deze klassieker nog steeds gewaardeerd wordt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:42 schreef Timo20 het volgende:
Vertigo
Wat mij betreft is dit nog steeds Hitchcock`s beste. Het verhaal steekt zo ontzettend goed in elkaar, en het is fantastisch om te zien hoe het `m lukt de film nog steeds spannend te houden nadat de grote twist al net na halverwege is geweest.
De personages zijn complex en worden geweldig neergezet door Novak en vooral Stewart, Hermann`s score is meeslepend als altijd.
Door de beeld- en audio kwaliteit van de blu-ray is het allemaal nog net wat meer genieten dan we al gewend waren, al ziet Stewart`s gezicht er bij vlagen wel erg strak uit door overmatig DNR. Dat is dan ook het enige smetje op deze (nog steeds) geweldige film ervaring.
IMDB Cijfer: 8,5/10
Mijn Cijfer: 10/10
Een t/]mooie recensie[/url] over deze schrijnende film.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:04 schreef destillegetuige het volgende:
The Selfish Giant
Arbor en Swifty zijn twee tieners die zich eigenlijk met school en hun toekomst bezig zouden moeten houden. Maar voor het snelle geld besluiten ze, na van school te zijn gestuurd, schroot te gaan verzamelen voor een lokale ijzerboer. Hun families hebben al genoeg problemen van zichzelf om zich echt om hun te bekommeren en dus kunnen ze hun gang gaan. Wanneer de twee dan langzaam van oude pannen overstappen op ongebruikt koper weet je als kijker wel hoe laat het is.
Mooi vormgegeven sociaal-drama gesitueerd in een achterstandswijk in het noorden van Engeland. Tussen weilanden met paarden en vervallen industrie. De armoede is voelbaar, de kansen klein. Je kunt je vrij makkelijk verplaatsen in wat de beweegredenen van de hoofdpersonages zouden kunnen zijn, en dat wat ze doen in hoge mate bepaald is door de omgeving. Een beetje a la Ken Loach.
7,5/10
Over het algemeen ben ik het vaak eens met je recensies, maar een 9.9? Zó goed?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:42 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
X-men Day of the future past... Wat een geweldige film... ik was er even stil van toen de film was afgelopen. Een dijk van een verhaal een geweldige cast en op het einde zat ik op het puntje van mijn stoel. De oude garde krijgt minder screentime dan dat ik zou willen maar dat mag de pret niet drukken. De film zit vol met cameo's die echt tof zijn voor de echte fan even als flashbacks op het juiste moment die alles op zijn plaats zetten. Heerlijke film.
Nog twee dingen: Avengers succesdeze Quicksilver toppen jullie echt niet meer. Wat een held.
En wat een geweldige manier om af te rekenen met last stands.Eindelijk weer een superhelden film die me met een wow gevoel de bios uitblaast. Een must see voor alle X-men fan.
Cijfer 9.9
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:42 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
X-men Day of the future past... Wat een geweldige film... ik was er even stil van toen de film was afgelopen. Een dijk van een verhaal een geweldige cast en op het einde zat ik op het puntje van mijn stoel. De oude garde krijgt minder screentime dan dat ik zou willen maar dat mag de pret niet drukken. De film zit vol met cameo's die echt tof zijn voor de echte fan even als flashbacks op het juiste moment die alles op zijn plaats zetten. Heerlijke film.
Nog twee dingen: Avengers succesdeze Quicksilver toppen jullie echt niet meer. Wat een held.
En wat een geweldige manier om af te rekenen met last stands.Eindelijk weer een superhelden film die me met een wow gevoel de bios uitblaast. Een must see voor alle X-men fan.
Cijfer 9.9
Met alle andere films in gedachten.quote:Op zondag 25 mei 2014 00:17 schreef Geo4kant het volgende:
[..]![]()
Dit beloofd veel.. 9.9.. ga er volgende week of die erna heen
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:42 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
En wat een geweldige manier om af te rekenen met last stands.Eindelijk weer een superhelden film die me met een wow gevoel de bios uitblaast. Een must see voor alle X-men fans.
Edit:Volop genieten als je weet wie iedereen is.
Cijfer 9.9
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7.2
Gisteren gezien en eens met je recensie. Inderdaad een heerlijke film, af en toe was ie echt hilarisch. Will Ferell was weer zichzelfquote:Op zaterdag 24 mei 2014 01:03 schreef Tim86 het volgende:
[ afbeelding ]
The Lego Movie (2014) - IMDb
Gewoon geniaal, echt een must see. Everything is awesome
Voice-acting is erg goed, leuk en vlot verhaal dat geen moment inkakt en die animatie is echt gewoon briljant. Heerlijke rollercoaster ride door veel jeugdsentiment en met erg veel reference jokes. Had soms het gevoel dat ik naar een aflevering van Community ofzo aan het kijken was qua type grappen. Je hebt tegenwoordig veel animatiefilms die voor jong en oud leuk zijn, maar deze is voor oud in mijn ogen nog veel leuker dan voor jong.
Ik ben het hier niet helemaal met je eens omdat, wat je ook van Romney vindt, juist de complete toegang die de maker heeft gekregen erg interessant is. Je ziet als nooit tevoren hoe het er achter de schermen bij een campagne aan toe gaat en wat de tol is die het van een kandidaat eist. Wellicht dat het voor een politieke junkie dan wat interessanter is dan als je alleen voor de mens Mitt Romney kijkt, maar een onthullende blik is het in ieder geval wel.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:04 schreef Falco het volgende:
Mitt (2014)
Redelijke documentaire over Mitt Romney, maar ook echt niet meer dan dat. Romney verloor in 2008 de Republikeinse voorverkiezingen, maar kon vier jaar later alsnog meestrijden om het presidentschap. Echt heel episch of berespannend wordt het nooit in die verkiezingsstrijd, want Obama won in 2012 relatief gemakkelijk. Als persoon is Romney ook niet heel boeiend. Het is zo'n typische aardige Amerikaan, die gelovig is en continu een hele kudde van familieleden om zich heen heeft. De hugcount in deze docu loopt op tot richting de 50 stuks. Heel aimabel of oprecht vond ik Mitt Romney en zijn familie dan ook weer niet. Al met al erg middelmatig en dat komt dan vooral door de onderwerpkeuze.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5
21 Jump Street
Had deze al eerder gezien en gerecenseerd. Wat toen vooral zo opvallend was, was hoe het de verwachtingen compleet op z'n kop zette. Na een reeks halfslappe cash ins op oude series werd ook het lijk van 21 afgestoft. In tegenstelling tot de andere films nam het zichzelf echter totaal niet serieus en kreeg je een Superbad met volwassenen. Die schok is nu natuurlijk weg dus toen hij op tv kwam was ik benieuwd hoe hij op zichzelf stond. Nog altijd uitstekend. De maatschappijkritiek (de stoere jongen die een week liedje over bescherming van het milieu zingt) is nog altijd relevant en de andere grappen nog steeds scherp of leuk absurdistisch. Zelfs de cameo van Johnny Depp en die andere dude die iedereen vergeten is, waar ze een homoerotische ondertoon in hun oude rollen leggen blijft leuk.
8They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ondanks dat toch 7.5heb me er erg mee vermaakt... meer dan de ''standaard'actie film
quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:57 schreef casper019 het volgende:
NON - STOP
[ afbeelding ]
Toffe snelle actiefilm, die van het begin tot het eind ERG vermaakt!.
Film komt gauw op gang en houd er een lekkere vaart in, Liam neesen vooral, maar ook de andere acteurs zetten goed acteerwerk neer.
Het verhaal is dat Liam N. een air marshall is en dan plots berichtjes op zijn telefoon krijgt dat als hij geen 150 milj laat storten een X rekening dat dan om de 20 minuten iemand in het vliegtuig sterft!
Spannende film, en uiterst vermakelijk.
WEL zat er uiteindelijk wat niet kloppende dingen in het plot, mja, dat bederfde de fun niet.. maar logisch nee...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ondanks dat toch 7.5heb me er erg mee vermaakt... meer dan de ''standaard'actie filmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De volgende keer wel opletten, ook al is het maar een actiefilm![]()
Moet beiden nog zien maar mijn vriendin is geen fan van dit soort films dus wordt het naar alle waarschijnlijkheid afwachten tot ze op dvd uitkomen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 18:55 schreef andreas612 het volgende:
X-Men: Days of Future Past (2014) - IMDb
Vette film, zo komen ze niet vaak voorbij. Goed acteerwerk en spannend (ook al is vrij snel duidelijk wanneer op gegeven moment het omslagpunt zal plaatsvinden).
8.3/10
Non-Stop (2014) - IMDb
Echt een tenenkrommende film. Dramatisch verhaal, ongeloofwaardige scenes en waardeloze dialogen. Had 'm bijna afgezet.
2.0/10
Non-Stop is al uit.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:26 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Moet beiden nog zien maar mijn vriendin is geen fan van dit soort films dus wordt het naar alle waarschijnlijkheid afwachten tot ze op dvd uitkomen.
Eens met het feit dat de soundtrack en de schrikeffecten goed waren, maar ik vond deze film toen ik hem vorig jaar keek veel te veel op CGI leunen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 00:18 schreef Karstman het volgende:
Mama (2013) - IMDb'
Keurige horror thriller over 2 zeer jonge meisjes die na jaren aan hun lot overgelaten te zijn geweest worden gered uit het bos en bij hun oom en vriendin terecht komen. Maar wat is er meegekomen uit het bos? Verhaal is redelijk goed uitgewerkt en het de sfeer is prima getroffen. Duister met passende soundtrack en keurige schrikeffecten. Echte schrikeffecten trouwens niet van het niveau kat in het donker. Einde is ook behoorlijk in orde en bevredigend.
IMDb: 6,3
Ik: 7
Een 10? Jij vindt de Da Vinci Code een 10 waard?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:23 schreef sararaats het volgende:
tijdje geleden Davinci Code gezien.
zit heel goed in elkaar en het mysterie wordt steeds groter naarmate de film vordert (of hoe noem je dat?)
een dikke 10!
Dat einde verklaart juist allesquote:Op donderdag 29 mei 2014 22:07 schreef Timo20 het volgende:
Frenzy
Na een paar mindere films in Amerika keerde Hitch terug naar Groot Brittanië. Wederom gebaseerd op een boek is dit het verhaal van de Necktie Murders: vrouwen worden verkracht en vervolgens met een stropdas gewurgd. Richard Blaney is de enige verdachte maar is onschuldig, zo zegt hij zelf. Maar probeer
Enemy
Jake Gyllenhaal speelt een fantastische dubbelrol. Hij is geschiedenis leraar. Wanneer hij op aanraden van een collega een film kijkt spot hij tussen de figuranten zijn dubbelganger. Hij gaat op onderzoek uit en probeert te achterhalen wie de man is en wat hier aan de hand is.
Wat dan volgt is eindelijk weer eens film waarbij je je hersens moet laten kraken. Het zit vol met aanwijzingen en hints naar een (mogelijke) waarheid. Hoe het precies in elkaar zit? geen flauw idee, daarvoor zul je de film toch echt vaker dan één keer moeten zien. Het is fascinerend wat Denis Villeneuve (regisseur van het alom bejubelde Prisoners, ook met Gyllenhaal in één van de hoofdrollen) ons hier voorschotelt. Er zullen gegarandeerd nog de nodige discussies over plaatsvinden, zeker over het einde. Want net als je denkt dat je het een klein beetje begrijpt, is het laatste shot een compleet WTF moment.
Geweldig!
IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Serieus? zal ik wel meer dan een nachtje voor nodig hebbenquote:Op donderdag 29 mei 2014 23:25 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
Dat einde verklaart juist allesmaar je moet er wel echt een nachtje over slapen.
quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:26 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Serieus? zal ik wel meer dan een nachtje voor nodig hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet niet wat je er zelf al uit kon halen, kan best een wazig verhaal zijn anders
Achteraf gezien is het acteerspel van die zwangere vrouw ook erg sterk trouwens.Wie dit leest is hek.
Graag wat meer respect voor Christopher Walken!quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:57 schreef Kyubey het volgende:
A View to A Kill
Verhaal: Geert Wilders wil Silicon Valley laten overstromen. Bond moet hem stoppen.
Beoordeling: Bond zoals ik de films het beste vind! Net genoeg grappen om veel te lachen maar om het niet al te sneu te maken (Octopussy). Dit was de laatste Bondfilm die ik nog moest kijken en ik heb een vermakelijke avond gehad. Ik snap alleen de laatste scenes niet: de oude man roept Hey Bey, en Zorin lacht terwijl hij zich laat vallen. Serieus, waar sloeg dat op?
Cijfer: 7,5
Hij is een goed acteurquote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:04 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Graag wat meer respect voor Christopher Walken!
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 09:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit is een vrij bekende film geloof ik dus ik ga geen recensie schrijven.
geen idee welke film dat is, doe eens een recensie?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 09:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Gisteren Prisoners gekeken. Dit is een vrij bekende film geloof ik dus ik ga geen recensie schrijven. Krijgt op IMDb een 8,1 en dat is wel terecht.
Oke.. heb er vroeger vrij veel geschreven en dan heb je er op gegeven moment wel beetje genoeg van, maar deze film gaat over 2 gezinnen in Amerika met allebei een jonge dochter. De meisjes worden ontvoerd. De speurtocht leidt in eerste instantie naar een zwakzinnige maar die wordt al snel vrijgelaten. Het onderzoek van de politie wordt geleid door inspecteur Loki (zal wel verwijzing zijn naar 'gek') in de persoon van Jake Gyllenhaal. De vader van een van de meisjes is Hugh Jackman en hij draait langzaam door. Beiden volgen hun eigen spoor op weg naar de dader. Vond het een spannende film, voor slimme mensen wel een beetje te voorspellen zo halverwege hoe het afloopt, beklemmende sfeer, goed acteerwerk, aanrader voor mensen met kleine kinderen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:19 schreef mschol het volgende:
[..]
geen idee welke film dat is, doe eens een recensie?
aha, thnxquote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Oke.. heb er vroeger vrij veel geschreven en dan heb je er op gegeven moment wel beetje genoeg van, maar deze film gaat over 2 gezinnen in Amerika met allebei een jonge dochter. De meisjes worden ontvoerd. De speurtocht leidt in eerste instantie naar een zwakzinnige maar die wordt al snel vrijgelaten. Het onderzoek van de politie wordt geleid door inspecteur Loki (zal wel verwijzing zijn naar 'gek') in de persoon van Jake Gyllenhaal. De vader van een van de meisjes is Hugh Jackman en hij draait langzaam door. Beiden volgen hun eigen spoor op weg naar de dader. Vond het een spannende film, voor slimme mensen wel een beetje te voorspellen zo halverwege hoe het afloopt, beklemmende sfeer, goed acteerwerk, aanrader voor mensen met kleine kinderen.
Daar heb je ook wel gelijk in, maar in een recensie ontkom je er niet aan om iets over het verhaal te vertellen denk ik. Je moet dan altijd oppassen om geen spoilers weg te geven.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
Een recensie hoeft natuurlijk niet per se te bestaan uit het beschrijven van de verhaallijn.
Ikzelf vind het juist leuker om te lezen wat de kijker er van vond.
In principe is dus alleen de laatste zin interessant voor de mensen die de film al hebben gezien
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:05 schreef jeroen25 het volgende:
Maleficent.
Het sprookje van Doornroosje maar dan vanuit de slechte boze fee gezien.
Hierin leren we waarom de fee boos is en of ze wel zo slecht is.
Leuke variatie op de Disney tekenfilm waarin alles net wat genuanceerder wordt voorgesteld.
Op RTL007 gezien?quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:57 schreef Kyubey het volgende:
A View to A Kill
Verhaal: Geert Wilders wil Silicon Valley laten overstromen. Bond moet hem stoppen.
Beoordeling: Bond zoals ik de films het beste vind! Net genoeg grappen om veel te lachen maar om het niet al te sneu te maken (Octopussy). Dit was de laatste Bondfilm die ik nog moest kijken en ik heb een vermakelijke avond gehad. Ik snap alleen de laatste scenes niet: de oude man roept Hey Bey, en Zorin lacht terwijl hij zich laat vallen. Serieus, waar sloeg dat op?
Cijfer: 7,5
Ben ik het helemaal mee eens zeker een goede film en absoluut een aanraderquote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:06 schreef De_Nater het volgende:
The Lego Movie (2014) - IMDb
Ik vond het begin een beetje te snel aan me voorbij trekken, maar voorderest was alles awesome. Goede komedie, goede stemacteurs, goed verhaal. Een mooi pleidooi ook voor het afschaffen van auteursrecht, want als je de vrijheid hebt om te creëren gaat het pas echt leven.
9/10
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |