abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 mei 2014 @ 15:29:48 #226
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_140169604
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 15:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Eh ondergewaardeerd, iedereen die ik ken die hem gezien heeft vind hem geweldig :D Het kan liggen aan de mensen waar ik mee omga maar ondergewaardeerd vind ik een groot statement :D

Als je in bruges leuk vind dan kan ik trouwen ook "the guard" aanraden :D
The guard ken ik, zeker geweldig film! Ondergewaardeerd is idd niet het beste woord ik bedoelde dat deze film dezelfde roem verdient als bv snatch of lockstock (oke misschien iets minder dan die), maar hij is nogal onbekend terwijl het een geweldige film is voor zn genre! :D
pi_140180190
SHORT TERM 12

Sterke drama film, echt een aanrader!
Film gaat over een huis waar probleemjongeren terecht kunnen, in dat huis werkt een man en zijn vriendin en beide stoppen ze hun hart in het werk .. maar hebben zelf ook een moeilijke geschiedenis..
En dan komen er dingen van het verleden en heden bij elkaar....
Sterk acteerwerk, goeie sfeer, en aangrijpend..
ECht een aanrader 8
  dinsdag 20 mei 2014 @ 21:27:28 #228
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_140183130
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 20:22 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik had er vanwege de cast en verhaal een stuk meer van verwacht.
Maar zelfs van de stukjes die spannend zouden moeten zijn heeft men iets saais gemaakt.
Nee het was helaas een grote tegenvaller.
Helemaal mee eens. Het verhaal is ontzettend interessant. De uitwerking was helaas bedroevend.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  dinsdag 20 mei 2014 @ 22:42:50 #229
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_140187070
Vertigo
Wat mij betreft is dit nog steeds Hitchcock`s beste. Het verhaal steekt zo ontzettend goed in elkaar, en het is fantastisch om te zien hoe het `m lukt de film nog steeds spannend te houden nadat de grote twist al net na halverwege is geweest.
De personages zijn complex en worden geweldig neergezet door Novak en vooral Stewart, Hermann`s score is meeslepend als altijd.
Door de beeld- en audio kwaliteit van de blu-ray is het allemaal nog net wat meer genieten dan we al gewend waren, al ziet Stewart`s gezicht er bij vlagen wel erg strak uit door overmatig DNR. Dat is dan ook het enige smetje op deze (nog steeds) geweldige film ervaring.

IMDB Cijfer: 8,5/10
Mijn Cijfer: 10/10
  woensdag 21 mei 2014 @ 01:32:02 #230
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_140193140
Had het al in het topic van X-Men zelf gepost maar er werd gevraagd het hier even te reposten dus dan doen we dat hè.

X-Men: Days of Future Past

Heb de film al gezien.. Vond hem erg sterk. Verder weet ik weinig van de origin story dus het is vooral gebaseerd op wat ik van de films weet en wat ik dus gezien heb. Niet als reclame bedoeld maar als je wil lezen wat ik er helemaal van vindt: http://inthegame.nl/specials/x-men-days-future-past-recensie/

X-Men: Days of Future Past (2014) - IMDb

iMDB cijfer: 9.2/10
Mijn cijfer: 8,5/10

Daarnaast ook nog 'Brazil' gezien van Terry Gilliam. The Holy Grail was al geniaal maar deze film is echt nog een trede hoger. Wat een verhaal, wat een humor en wat een setting. Werkelijk alles klopt aan deze film, die ongetwijfeld mijn nieuwe nr. 1 aller tijden is. Echt ijzersterk. Ook dat beklemmende sfeertje en de plottwisten die er in zitten in combinatie met ijzersterk acteerwerk. Echt chapeau. Kan deze aan iedereen aanraden.

Brazil (1985) - IMDb

iMDB cijfer: 8,0/10 (echt underrated)
Mijn cijfer: 10/10

Ook Goodfellas voor het eerst gezien. Ik weet het shame on me. Prachtige film maar dat komt ook omdat ik de maffia zeer interessant vindt. Kan natuurlijk lang niet tippen aan The Godfather maar zeker de moeite waard om te kijken. Erg sterke film en zoals altijd Martin Scorsese die een topprestatie levert als regisseur. Vond alleen het verhaal niet helemaal bevredigend op een of andere manier maar dat kan aan mij liggen.

Goodfellas (1990) - IMDb

iMDB cijfer: 8,7
Mijn cijfer: 8,0
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:33:37 #231
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_140223577
Family Guy - Season 12
Na 12 seizoenen heeft het nog niets aan kwaliteit ingeleverd. Sterker nog: na de seizoenen 10 en 11 waarin er een aantal mindere afleveringen zijn zien we hier weer een seizoen dat geen enkele mindere aflevering kent.
Van begint tot eind geniaal, tofste tekenfilm ooit

8,5/10

Terms and Conditions May Apply
Een documentaire die een schrikbeeld toont van de schimmige kant van het internet. De film toont aan de hand van voorbeelden en bewijzen hoe het gesteld is met onze "privacy" wanneer het op internet aankomt. De grote tech bedrijven en de overheden weten alles van ons, zo wordt wel heel duidelijk. Na afloop kan zelfs de meest naïeve persoon ter wereld z`n kop niet langer in het zand steken en zal ook die persoon er alles aan doen om zo weinig mogelijk sporen op het net achter te laten.
Het moet gezegd worden dat het allemaal wel heel erg éénzijdig is, de tegenpartijen komen nauwelijks aan het woord.
Dat neemt niet weg dat je je voortaan wel twee keer zult bedenken voor je ergens wat post of met de titulaire terms and conditions akkoord gaat.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
  donderdag 22 mei 2014 @ 01:02:30 #232
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_140229710
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:42 schreef Timo20 het volgende:
Vertigo
Wat mij betreft is dit nog steeds Hitchcock`s beste. Het verhaal steekt zo ontzettend goed in elkaar, en het is fantastisch om te zien hoe het `m lukt de film nog steeds spannend te houden nadat de grote twist al net na halverwege is geweest.
De personages zijn complex en worden geweldig neergezet door Novak en vooral Stewart, Hermann`s score is meeslepend als altijd.
Door de beeld- en audio kwaliteit van de blu-ray is het allemaal nog net wat meer genieten dan we al gewend waren, al ziet Stewart`s gezicht er bij vlagen wel erg strak uit door overmatig DNR. Dat is dan ook het enige smetje op deze (nog steeds) geweldige film ervaring.

IMDB Cijfer: 8,5/10
Mijn Cijfer: 10/10
Leuk om te zien dat deze klassieker nog steeds gewaardeerd wordt. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 22 mei 2014 @ 22:49:12 #233
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_140261142
Rescue Dawn (2006)

https://31.media.tumblr.c(...)8vn1slbszfo1_250.jpg

http://www.imdb.com/title/tt0462504/?ref_=rvi_tt
Goede film over de oorlog in Vietnam. De hoofdpersoon is een piloot. Op werkelijke gegevens gebaseerd.
Bevat mooie natuur-opnames

[ Bericht 16% gewijzigd door Treehut362 op 22-05-2014 23:11:42 (plaatjes van IMDB kun je niet linken) ]
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  donderdag 22 mei 2014 @ 23:06:41 #234
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_140262136
High Anxiety
Dit maal is het Hitchcock die door Mel Brooks op de korrel wordt genomen. Zoals bij Brooks altijd het geval is, is het verhaal (redelijk) origineel en zit het vol met spoofs op en hommages aan bekende films. Dit is vooral een mix van Vertigo, Spellbound en Psycho. Stuk voor stuk zijn ze goed uitgewerkt en daardoor natuurlijk erg herkenbaar.
Soms ontzettend flauw (ook vaak iets te) maar vaker is het lachen geblazen.
Vond `m leuk en het is een mooie hommage aan de Master of Suspense maar het is zeker niet Brooks` beste.

7,0/10
  vrijdag 23 mei 2014 @ 10:48:35 #235
381040 filmfaam
filmliefhebber
pi_140272854
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:04 schreef destillegetuige het volgende:
The Selfish Giant
Arbor en Swifty zijn twee tieners die zich eigenlijk met school en hun toekomst bezig zouden moeten houden. Maar voor het snelle geld besluiten ze, na van school te zijn gestuurd, schroot te gaan verzamelen voor een lokale ijzerboer. Hun families hebben al genoeg problemen van zichzelf om zich echt om hun te bekommeren en dus kunnen ze hun gang gaan. Wanneer de twee dan langzaam van oude pannen overstappen op ongebruikt koper weet je als kijker wel hoe laat het is.
Mooi vormgegeven sociaal-drama gesitueerd in een achterstandswijk in het noorden van Engeland. Tussen weilanden met paarden en vervallen industrie. De armoede is voelbaar, de kansen klein. Je kunt je vrij makkelijk verplaatsen in wat de beweegredenen van de hoofdpersonages zouden kunnen zijn, en dat wat ze doen in hoge mate bepaald is door de omgeving. Een beetje a la Ken Loach.

7,5/10
Een t/]mooie recensie[/url] over deze schrijnende film.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2015 17:23:31 ]
pi_140274993
MANDELA LONG WALK TO FREEDOM

Matig/redelijk, het was het allemaal net niet.
De film verteld het verhaal/leven van Mandela.
Het begint heel sterk, met spannende scenes.. en soms met documentaire styl scenes/tv scenes ertussen.. maar naarmate de film vordert gaat de vaart uit de film en word het bij vlagen een saaie film en tja.. dan is 140 minuten toch wel erg lang.
het acteerwerk van de jongere mandela is sterk, de wat oudere mandela iets minder.
Overal een redelijke film, maar er had echt meer in gezeten
6-
  zaterdag 24 mei 2014 @ 00:20:54 #237
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_140300006
Vanavond met vriendinlief in de bioscoop gezien:

The Other Woman
Carly (Cameron Diaz) wilt na een aantal weken daten haar vriend thuis verrassen maar komt er tot haar schrik achter dat hij al getrouwd is. Verrast door haar bezoek en (vreemd genoeg) geïnteresseerd in het feit dat haar man er een maitresse op na houdt wilt ze vriendinnen worden met Carly. Dan ontdekken ze dat zij niet de enige zijn die waarmee hij het bed deelt. Dat is voor hen de druppel die de emmer doet overlopen: ze besluiten keihard wraak te nemen.
Een typische chick-flick maar wel een heel vermakelijke. Cameron Diaz en vooral Leslie Mann zijn goed gecast en de humor is vaak goed.
Wel is het allemaal wel heel voorspelbaar en weet je natuurlijk precies hoe het gaat eindigen maar goed, dat mag de pret niet drukken. Heb me goed vermaakt.

IMDB Cijfer: 6,6/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
pi_140301454

The Lego Movie (2014) - IMDb

Gewoon geniaal, echt een must see. Everything is awesome :D

Voice-acting is erg goed, leuk en vlot verhaal dat geen moment inkakt en die animatie is echt gewoon briljant. Heerlijke rollercoaster ride door veel jeugdsentiment en met erg veel reference jokes. Had soms het gevoel dat ik naar een aflevering van Community ofzo aan het kijken was qua type grappen. Je hebt tegenwoordig veel animatiefilms die voor jong en oud leuk zijn, maar deze is voor oud in mijn ogen nog veel leuker dan voor jong.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 24 mei 2014 @ 22:42:55 #239
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_140327890

X-men Day of the future past... Wat een geweldige film... ik was er even stil van toen de film was afgelopen. Een dijk van een verhaal een geweldige cast en op het einde zat ik op het puntje van mijn stoel. De oude garde krijgt minder screentime dan dat ik zou willen maar dat mag de pret niet drukken. De film zit vol met cameo's die echt tof zijn voor de echte fan even als flashbacks op het juiste moment die alles op zijn plaats zetten. Heerlijke film.

Nog twee dingen: Avengers succes :') deze Quicksilver toppen jullie echt niet meer. Wat een held.
En wat een geweldige manier om af te rekenen met last stands. _O_ Eindelijk weer een superhelden film die me met een wow gevoel de bios uitblaast. Een must see voor alle X-men fan.

Cijfer 9.9
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_140331747
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:42 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
X-men Day of the future past... Wat een geweldige film... ik was er even stil van toen de film was afgelopen. Een dijk van een verhaal een geweldige cast en op het einde zat ik op het puntje van mijn stoel. De oude garde krijgt minder screentime dan dat ik zou willen maar dat mag de pret niet drukken. De film zit vol met cameo's die echt tof zijn voor de echte fan even als flashbacks op het juiste moment die alles op zijn plaats zetten. Heerlijke film.

Nog twee dingen: Avengers succes :') deze Quicksilver toppen jullie echt niet meer. Wat een held.
En wat een geweldige manier om af te rekenen met last stands. _O_ Eindelijk weer een superhelden film die me met een wow gevoel de bios uitblaast. Een must see voor alle X-men fan.

Cijfer 9.9
Over het algemeen ben ik het vaak eens met je recensies, maar een 9.9? Zó goed?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_140332419
quote:
[ afbeelding ]

Cijfer 9.9
:o

Dit beloofd veel.. 9.9 :o .. ga er volgende week of die erna heen _O_
  zondag 25 mei 2014 @ 00:18:34 #242
268260 Dr.Mikey
pi_140332450
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 00:17 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

:o

Dit beloofd veel.. 9.9 :o .. ga er volgende week of die erna heen _O_
Met alle andere films in gedachten.
R.I.P DTS.
  zondag 25 mei 2014 @ 00:32:22 #243
268260 Dr.Mikey
pi_140332838
quote:
[ afbeelding ]

En wat een geweldige manier om af te rekenen met last stands. _O_ Eindelijk weer een superhelden film die me met een wow gevoel de bios uitblaast. Een must see voor alle X-men fans.

Edit:Volop genieten als je weet wie iedereen is.
Cijfer 9.9
R.I.P DTS.
pi_140358393
PHILOMENA

Hele leuke drama/feel-good/beetje komedie!

Film gaat over een oude vrouw die in haar jongere jaren non was en toen een kind heeft gekregen, maar die toen uit het oog is verloren.
Dan gaat ze samen met een journalist op zoek naar haar zoon... En dan...
Leuk verhaal en leuke karakters en karakter ontwikkeling,
echt een aanrader
8-
pi_140392447
OCULUS

Goed maar niet super, het is in ieder geval GEEN horror film.. Meer een spannende film.
Wat de film wel erg goed doet is de spanningsopbouw, je zit van het begin tot het eind met spanning te kijken. Wat ik alleen jammer vond is dat ik na het kijken nog te veel vragen overhield en niet begreep hoe het nou precies in elkaar zat (miss wilt iemand dat met spoilers aan mij uitleggen?)
Verder goeie beklemmende sfeer en aantal erg spannende scenes, prima acteerwerk.
Film gaat over een broer en een zus die willen bewijzen dat een spiegel uit hun jeugdhuis de reden is voor alle narigheid die ze hebben meegemaakt...

7
pi_140416518
Non-Stop (2014) - IMDb

Vaak kijk ik naar de Metascore (56/100) score, maar die zegt meestal alleen iets over de kwaliteit van de film, niet of het een leuke film is. Deze film krijgt van het publiek een 7.2 en daar kan ik me wel in vinden.

Het is een lekkere ouderwetse actiefilm met vage telefoontjes door een onbekende en een beetje avontuur/mysterie als in een wie is de dader spel. Gewoon leuk om te zien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7.2
pi_140416843
Sakasama no Patema

MAL | IMDB
De mens leeft door een grote catastrofe ondergronds in tunnels. Patema houdt van het verkennen van het onbekende, vooral de verboden zone.
tijdens een van haar verkenningstochten valt ze in een diep gat, om uit te komen bij de oppervlakte, terwijl zij 'omhoog valt'

erg goeie film ^O^ 8.5/10
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:19:07 #248
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_140419277
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 01:03 schreef Tim86 het volgende:
[ afbeelding ]
The Lego Movie (2014) - IMDb

Gewoon geniaal, echt een must see. Everything is awesome :D

Voice-acting is erg goed, leuk en vlot verhaal dat geen moment inkakt en die animatie is echt gewoon briljant. Heerlijke rollercoaster ride door veel jeugdsentiment en met erg veel reference jokes. Had soms het gevoel dat ik naar een aflevering van Community ofzo aan het kijken was qua type grappen. Je hebt tegenwoordig veel animatiefilms die voor jong en oud leuk zijn, maar deze is voor oud in mijn ogen nog veel leuker dan voor jong.
Gisteren gezien en eens met je recensie. Inderdaad een heerlijke film, af en toe was ie echt hilarisch. Will Ferell was weer zichzelf :P
Puntje van kritiek vond ik dat het vooral het eerste half uur wel érg druk was en het allemaal iets te snel ging. Af en toe mag er best even een rustpuntje in zitten voor je ogen helemaal dolgedraaid worden :)

Maar die vrolijke lego (meisjes achtige) poppetjes stalen de show :D

8.2
pi_140419424
tijdje geleden Davinci Code gezien.

zit heel goed in elkaar en het mysterie wordt steeds groter naarmate de film vordert (of hoe noem je dat?)

een dikke 10!
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:04:53 #250
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_140446742
Hang 'Em High (1968)
Clint Eastwood in een western blijft nooit vervelen. Sterker nog, in Hang 'em High vind ik het echt een supergoede combinatie, al tipt het nog niet aan Westwood in Leones spaghetti-westerns. Maar toch zijn er wat overeenkomsten te vinden met een lekkere theatrale soundtrack en de plotselinge spannend makende actie zo her en der. Minpuntje zijn de onnodige zijstapjes in het verhaal, maar het amuseert desalniettemin genoeg. Cijfer: 7,5

Howards End (1992)
Boh, een (te) lang kostuumdrama waar de relaties tussen de verschillende klasses in Engeland onder de loep genomen worden. Het was bij vlagen interessant. Het had ook solide acteerwerk, maar overall gezien toch erg soaperig. Cijfer: 5,5

Cléo de 5 à 7 (1962)
Een film van 'toch niet echt wat' is dit. Cléo is een knappe dame die na het bezoeken van een tarotkaartenlegger, het idee krijgt dat ze gaat sterven aan kanker. Ik hoopte met dat gegeven op een mooie psychologische, beklemmende film met een vleugje Godard, zoiets ofzo. Dat laatste was er met wat fladderigheid, dat me nooit wildenthousiast kan maken, maar soms zijn momenten heeft. Anyway, buiten dat viel het een beetje tegen en nietszeggend saai. Plotseling hoogtepuntje was er nog wel halverwege met een mooi door Cleo gezongen muzikaal nummer! Cijfer: 6,5

Mitt (2014)
Redelijke documentaire over Mitt Romney, maar ook echt niet meer dan dat. Romney verloor in 2008 de Republikeinse voorverkiezingen, maar kon vier jaar later alsnog meestrijden om het presidentschap. Echt heel episch of berespannend wordt het nooit in die verkiezingsstrijd, want Obama won in 2012 relatief gemakkelijk. Als persoon is Romney ook niet heel boeiend. Het is zo'n typische aardige Amerikaan, die gelovig is en continu een hele kudde van familieleden om zich heen heeft. De hugcount in deze docu loopt op tot richting de 50 stuks. Heel aimabel of oprecht vond ik Mitt Romney en zijn familie dan ook weer niet. Al met al erg middelmatig en dat komt dan vooral door de onderwerpkeuze.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')