abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140332419
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:42 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
X-men Day of the future past... Wat een geweldige film... ik was er even stil van toen de film was afgelopen. Een dijk van een verhaal een geweldige cast en op het einde zat ik op het puntje van mijn stoel. De oude garde krijgt minder screentime dan dat ik zou willen maar dat mag de pret niet drukken. De film zit vol met cameo's die echt tof zijn voor de echte fan even als flashbacks op het juiste moment die alles op zijn plaats zetten. Heerlijke film.

Nog twee dingen: Avengers succes :') deze Quicksilver toppen jullie echt niet meer. Wat een held.
En wat een geweldige manier om af te rekenen met last stands. _O_ Eindelijk weer een superhelden film die me met een wow gevoel de bios uitblaast. Een must see voor alle X-men fan.

Cijfer 9.9
:o

Dit beloofd veel.. 9.9 :o .. ga er volgende week of die erna heen _O_
  zondag 25 mei 2014 @ 00:18:34 #242
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_140332450
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 00:17 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

:o

Dit beloofd veel.. 9.9 :o .. ga er volgende week of die erna heen _O_
Met alle andere films in gedachten.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zondag 25 mei 2014 @ 00:32:22 #243
268260 Dr.Mikey
pi_140332838
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:42 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
X-men Day of the future past... Wat een geweldige film... ik was er even stil van toen de film was afgelopen. Een dijk van een verhaal een geweldige cast en op het einde zat ik op het puntje van mijn stoel. De oude garde krijgt minder screentime dan dat ik zou willen maar dat mag de pret niet drukken. De film zit vol met cameo's die echt tof zijn voor de echte fan even als flashbacks op het juiste moment die alles op zijn plaats zetten. Heerlijke film.

Nog twee dingen: Avengers succes :') deze Quicksilver toppen jullie echt niet meer. Wat een held.
En wat een geweldige manier om af te rekenen met last stands. _O_ Eindelijk weer een superhelden film die me met een wow gevoel de bios uitblaast. Een must see voor alle X-men fans.

Edit:Volop genieten als je weet wie iedereen is.
Cijfer 9.9
R.I.P DTS.
pi_140358393
PHILOMENA

Hele leuke drama/feel-good/beetje komedie!

Film gaat over een oude vrouw die in haar jongere jaren non was en toen een kind heeft gekregen, maar die toen uit het oog is verloren.
Dan gaat ze samen met een journalist op zoek naar haar zoon... En dan...
Leuk verhaal en leuke karakters en karakter ontwikkeling,
echt een aanrader
8-
pi_140392447
OCULUS

Goed maar niet super, het is in ieder geval GEEN horror film.. Meer een spannende film.
Wat de film wel erg goed doet is de spanningsopbouw, je zit van het begin tot het eind met spanning te kijken. Wat ik alleen jammer vond is dat ik na het kijken nog te veel vragen overhield en niet begreep hoe het nou precies in elkaar zat (miss wilt iemand dat met spoilers aan mij uitleggen?)
Verder goeie beklemmende sfeer en aantal erg spannende scenes, prima acteerwerk.
Film gaat over een broer en een zus die willen bewijzen dat een spiegel uit hun jeugdhuis de reden is voor alle narigheid die ze hebben meegemaakt...

7
pi_140416518
Non-Stop (2014) - IMDb

Vaak kijk ik naar de Metascore (56/100) score, maar die zegt meestal alleen iets over de kwaliteit van de film, niet of het een leuke film is. Deze film krijgt van het publiek een 7.2 en daar kan ik me wel in vinden.

Het is een lekkere ouderwetse actiefilm met vage telefoontjes door een onbekende en een beetje avontuur/mysterie als in een wie is de dader spel. Gewoon leuk om te zien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7.2
pi_140416843
Sakasama no Patema

MAL | IMDB
De mens leeft door een grote catastrofe ondergronds in tunnels. Patema houdt van het verkennen van het onbekende, vooral de verboden zone.
tijdens een van haar verkenningstochten valt ze in een diep gat, om uit te komen bij de oppervlakte, terwijl zij 'omhoog valt'

erg goeie film ^O^ 8.5/10
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:19:07 #248
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_140419277
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 01:03 schreef Tim86 het volgende:
[ afbeelding ]
The Lego Movie (2014) - IMDb

Gewoon geniaal, echt een must see. Everything is awesome :D

Voice-acting is erg goed, leuk en vlot verhaal dat geen moment inkakt en die animatie is echt gewoon briljant. Heerlijke rollercoaster ride door veel jeugdsentiment en met erg veel reference jokes. Had soms het gevoel dat ik naar een aflevering van Community ofzo aan het kijken was qua type grappen. Je hebt tegenwoordig veel animatiefilms die voor jong en oud leuk zijn, maar deze is voor oud in mijn ogen nog veel leuker dan voor jong.
Gisteren gezien en eens met je recensie. Inderdaad een heerlijke film, af en toe was ie echt hilarisch. Will Ferell was weer zichzelf :P
Puntje van kritiek vond ik dat het vooral het eerste half uur wel érg druk was en het allemaal iets te snel ging. Af en toe mag er best even een rustpuntje in zitten voor je ogen helemaal dolgedraaid worden :)

Maar die vrolijke lego (meisjes achtige) poppetjes stalen de show :D

8.2
pi_140419424
tijdje geleden Davinci Code gezien.

zit heel goed in elkaar en het mysterie wordt steeds groter naarmate de film vordert (of hoe noem je dat?)

een dikke 10!
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:04:53 #250
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_140446742
Hang 'Em High (1968)
Clint Eastwood in een western blijft nooit vervelen. Sterker nog, in Hang 'em High vind ik het echt een supergoede combinatie, al tipt het nog niet aan Westwood in Leones spaghetti-westerns. Maar toch zijn er wat overeenkomsten te vinden met een lekkere theatrale soundtrack en de plotselinge spannend makende actie zo her en der. Minpuntje zijn de onnodige zijstapjes in het verhaal, maar het amuseert desalniettemin genoeg. Cijfer: 7,5

Howards End (1992)
Boh, een (te) lang kostuumdrama waar de relaties tussen de verschillende klasses in Engeland onder de loep genomen worden. Het was bij vlagen interessant. Het had ook solide acteerwerk, maar overall gezien toch erg soaperig. Cijfer: 5,5

Cléo de 5 à 7 (1962)
Een film van 'toch niet echt wat' is dit. Cléo is een knappe dame die na het bezoeken van een tarotkaartenlegger, het idee krijgt dat ze gaat sterven aan kanker. Ik hoopte met dat gegeven op een mooie psychologische, beklemmende film met een vleugje Godard, zoiets ofzo. Dat laatste was er met wat fladderigheid, dat me nooit wildenthousiast kan maken, maar soms zijn momenten heeft. Anyway, buiten dat viel het een beetje tegen en nietszeggend saai. Plotseling hoogtepuntje was er nog wel halverwege met een mooi door Cleo gezongen muzikaal nummer! Cijfer: 6,5

Mitt (2014)
Redelijke documentaire over Mitt Romney, maar ook echt niet meer dan dat. Romney verloor in 2008 de Republikeinse voorverkiezingen, maar kon vier jaar later alsnog meestrijden om het presidentschap. Echt heel episch of berespannend wordt het nooit in die verkiezingsstrijd, want Obama won in 2012 relatief gemakkelijk. Als persoon is Romney ook niet heel boeiend. Het is zo'n typische aardige Amerikaan, die gelovig is en continu een hele kudde van familieleden om zich heen heeft. De hugcount in deze docu loopt op tot richting de 50 stuks. Heel aimabel of oprecht vond ik Mitt Romney en zijn familie dan ook weer niet. Al met al erg middelmatig en dat komt dan vooral door de onderwerpkeuze.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 23:02:41 #251
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_140450003
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:04 schreef Falco het volgende:

Mitt (2014)
Redelijke documentaire over Mitt Romney, maar ook echt niet meer dan dat. Romney verloor in 2008 de Republikeinse voorverkiezingen, maar kon vier jaar later alsnog meestrijden om het presidentschap. Echt heel episch of berespannend wordt het nooit in die verkiezingsstrijd, want Obama won in 2012 relatief gemakkelijk. Als persoon is Romney ook niet heel boeiend. Het is zo'n typische aardige Amerikaan, die gelovig is en continu een hele kudde van familieleden om zich heen heeft. De hugcount in deze docu loopt op tot richting de 50 stuks. Heel aimabel of oprecht vond ik Mitt Romney en zijn familie dan ook weer niet. Al met al erg middelmatig en dat komt dan vooral door de onderwerpkeuze.
Ik ben het hier niet helemaal met je eens omdat, wat je ook van Romney vindt, juist de complete toegang die de maker heeft gekregen erg interessant is. Je ziet als nooit tevoren hoe het er achter de schermen bij een campagne aan toe gaat en wat de tol is die het van een kandidaat eist. Wellicht dat het voor een politieke junkie dan wat interessanter is dan als je alleen voor de mens Mitt Romney kijkt, maar een onthullende blik is het in ieder geval wel.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:12:11 #252
268260 Dr.Mikey
pi_140450576

Anacondas: The Hunt for the Blood Orchid
Aparte wazige film waarbij het vermoorden van een groep slangen en hele zeldzame planten in eigen paargebied als een goed einde wordt gezien.
Is tevens een vervolg op het iets minder slechte Anaconda.

Dit was een moetje bij iemand op visite.
Cijfer 4
R.I.P DTS.
pi_140451117
Pompeii (2014)
Slechte CGI-beelden en gewoon plat; er zit geen verhaal in.

Missertje.
5.0/10

Vehicle 19 (2013)
Laatste film met Paul Walker, dus veel auto's en scheuren. Maar matige film.
5.5/10

Runner Runner (2013)
Redelijk filmpje, gezien de cast had het veel beter gekund.
6.5/10

Amazonia (2013)
Eerste helft gekeken en mooie beelden en leuk gedaan. Nog eens afkijken.
8.0/10

Blue Caprice (2013)
Film over de vader en zoon Muhammed in Washington DC en omgeving die willekeurig mensen doodden.

De film volgt niet de echte feiten en het moslimelement wordt helemaal weggelaten. Er wordt ingezoomd op de relatie tussen zoon en vader, wat jammer is omdat nergens duidelijk wordt hoe die nou zo raar gekomen is.

Tegenvallertje.
6.0/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140453286
The girl with the dragon tattoo.... ja nu pas....

7/10
pi_140457828
The Grand Budapest Hotel (2014)

The adventures of Gustave H, a legendary concierge at a famous European hotel between the wars, and Zero Moustafa, the lobby boy who becomes his most trusted friend.

Dit is echt een pareltje in de filmgeschiedenis. Het heeft alles: een leuk verhaal, fantastisch geschoten, goede acteurs en geestige momenten. Vooral de gelaagdheid in het verhaal en manier waarop dat in beeld gebracht is, is bewonderenswaardig. Ik kan niet anders zeggen dan: gaat dit zien!

Imdb: 8,4/10
Ill-Skillz: 9/10
  woensdag 28 mei 2014 @ 08:59:29 #256
8369 speknek
Another day another slay
pi_140458559
Oe die staat ook nog hoog op mijn lijstje.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 28 mei 2014 @ 09:28:07 #257
8369 speknek
Another day another slay
pi_140459098
Her

Scifi kenmerkt zich vaak door een 'wat als' vraag, en richt de toekomst in rond deze vraag. Wat vaak vergeten wordt is dat de samenleving als een geheel verandert, en slechts ten dele door de nieuwe hook. Her vergeet dit niet. Van kleding tot vermaak, alles is met veel oog voor detail en visie voor de toekomst gemaakt, en dat is nog zonder het uitgangspunt van een gevoelige jongen die verliefd wordt op zijn operating systeem. Prachtig vormgegeven film die wel wat wegheeft van Eternal Sunshine, maar dan jammer genoeg zonder de introspectieve boodschap aan het einde. Dat maakt het een mooie en interessante film die uiteindelijk toch een beetje tekort schiet voor een meesterwerk. Wel een klein achtje.

Lone Survivor

**Let op bevat (milde) spoilers**

Indringende op waarheid gebaseerde film over een black ops missie die helemaal verkeerd ging in Afghanistan. Met Marky Mark en zijn funky bunch. Mooie special effects en erg rauw is het een realistische versie van call of duty. De regisseur haalt wat mij betreft de spanning er wel grotendeels uit door onbegrijpelijk met het einde te beginnen, maar dat laat onverlet dat je meerdere keren onwillekeurig je tenen samentrekt. Ook de militaire lingo doet authentiek aan. Toch blijft na afloop een vieze smaak achter. Ik ben geen cultuurrelativist dus dat elke Amerikaan een langzaam uitgetrokken sterfscene krijgt nadat gezichtsloze Talibanstrijders zonder aandacht bij bosjes zijn neergemaaid interesseert me niet zo. Later begint de film echter toch wel een aparte, letterlijke Team America World Police te worden, en dat leek me niet het doel van de regisseur. Waarom spreekt een commandant behind enemylines geen woord Pashtun. Waarom is hij zo ondankbaar als tientallen vrouwen en kinderen hun leven voor een halfdode Amerikaanse militair riskeren (wat achteraf met een ies koeltoer wordt afgedaan).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5

21 Jump Street

Had deze al eerder gezien en gerecenseerd. Wat toen vooral zo opvallend was, was hoe het de verwachtingen compleet op z'n kop zette. Na een reeks halfslappe cash ins op oude series werd ook het lijk van 21 afgestoft. In tegenstelling tot de andere films nam het zichzelf echter totaal niet serieus en kreeg je een Superbad met volwassenen. Die schok is nu natuurlijk weg dus toen hij op tv kwam was ik benieuwd hoe hij op zichzelf stond. Nog altijd uitstekend. De maatschappijkritiek (de stoere jongen die een week liedje over bescherming van het milieu zingt) is nog altijd relevant en de andere grappen nog steeds scherp of leuk absurdistisch. Zelfs de cameo van Johnny Depp en die andere dude die iedereen vergeten is, waar ze een homoerotische ondertoon in hun oude rollen leggen blijft leuk.

8
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 28 mei 2014 @ 09:49:17 #258
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_140459528
The Normal Heart

Verfilming van HBO van het gelijknamige toneelstuk over de opkomst van aids in New York. Nog voor ze een naam hadden en het eigenlijk nog "gay cancer"genoemd werd en niemand zijn vingers er politiek gezien aan durfde te branden, maar mannen in bosjes dood neervielen. Ik heb het toneelstuk gezien in kader van een voorstelling waar ik aan meewerkte, maar omdat film zaken nog visueler kan maken was deze daardoor nog vele malen heftiger. Echt hele erge heftige scenes. En briljant acteerwerk, op Julia Roberts na dan. Die keuze snap ik niet helemaal. Ze kan de woede niet helemala overbrengen. De rest? Briljant.

Dikke vette aanrader,.
9/10 (vanwege Julia)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 28 mei 2014 @ 17:46:57 #259
268260 Dr.Mikey
pi_140475227

Centurion (2010)
Historische film met Michael Fassbender. Omdat ik fan ben van Fassbender sinds zijn acteer werk als Magneto heb ik besloten deze film te kijken. Prima acteur dat laat hij hier ook weer zien.
De film gaat over een groep Romeinse soldaten die achter de frontlinie van de tegenstander terecht komen. Daar moeten ze weg zien te komen om terug in het Romeinse rijk te komen. Al met al aardig wegkijk film waar je niet te lang bij stil moet staan.
cijfer 6
R.I.P DTS.
pi_140477694
X-Men: Days of Future Past (2014) - IMDb

Vette film, zo komen ze niet vaak voorbij. Goed acteerwerk en spannend (ook al is vrij snel duidelijk wanneer op gegeven moment het omslagpunt zal plaatsvinden).

8.3/10

Non-Stop (2014) - IMDb

Echt een tenenkrommende film. Dramatisch verhaal, ongeloofwaardige scenes en waardeloze dialogen. Had 'm bijna afgezet.

2.0/10
pi_140483422
NON - STOP

Toffe snelle actiefilm, die van het begin tot het eind ERG vermaakt!.
Film komt gauw op gang en houd er een lekkere vaart in, Liam neesen vooral, maar ook de andere acteurs zetten goed acteerwerk neer.
Het verhaal is dat Liam N. een air marshall is en dan plots berichtjes op zijn telefoon krijgt dat als hij geen 150 milj laat storten een X rekening dat dan om de 20 minuten iemand in het vliegtuig sterft!

Spannende film, en uiterst vermakelijk.

WEL zat er uiteindelijk wat niet kloppende dingen in het plot, mja, dat bederfde de fun niet.. maar logisch nee...

SPOILER
Maar ondanks dat toch 7.5heb me er erg mee vermaakt... meer dan de ''standaard'actie film
pi_140485911
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:57 schreef casper019 het volgende:
NON - STOP

[ afbeelding ]

Toffe snelle actiefilm, die van het begin tot het eind ERG vermaakt!.
Film komt gauw op gang en houd er een lekkere vaart in, Liam neesen vooral, maar ook de andere acteurs zetten goed acteerwerk neer.
Het verhaal is dat Liam N. een air marshall is en dan plots berichtjes op zijn telefoon krijgt dat als hij geen 150 milj laat storten een X rekening dat dan om de 20 minuten iemand in het vliegtuig sterft!

Spannende film, en uiterst vermakelijk.

WEL zat er uiteindelijk wat niet kloppende dingen in het plot, mja, dat bederfde de fun niet.. maar logisch nee...

SPOILER
Maar ondanks dat toch 7.5heb me er erg mee vermaakt... meer dan de ''standaard'actie film
SPOILER
De volgende keer wel opletten, ook al is het maar een actiefilm :P
pi_140486604
X-Men: Days of Future Past 8/10
pi_140490569

Kwalitatief werkje dit. Geheel zit goed in elkaar, verhaal is goed en behoorlijk compleet, weinig losse eindjes en ik vond de afronding ook erg goed gedaan. Het acteerwerk is over het algemeen uiterst solide, vooral Fassbender. Tyrion Lannister echter lijkt het vooral van zijn bril en haar te moeten hebben helaas, een goede scene voor de senaatscommissie ok, maar verder... Wel genoeg Jenifer Lawrence maar dan weer te weinig Ellen Page. Met de komische noot zit het ook wel goed, bijvoorbeeld door losbol Quicksilver (en de opmerking over z'n moeder).

Wat ik wel vond dat het bij vlagen wat meer tempo kon gebruiken ofwel dat het wat gecondeseerder had gekund, maar misschien kwam dat omdat ik nogal moe was en door de duur van de film naar het einde toe af en toe een kleine wegtrekker had.
IMDb: 8,6
Ik: 8,5

This Is the End (2013) - IMDb

Bromance comedy van en met Seth Rogen. Een echte Seth Rogen zoals we die gewend zijn maar wel een waarbij hij zichzelf niet spaart en ook de meewerkende collega's, die toch vooral zichzelf spelen, niet. Het idee is simpel, feestje bij James Franco, ziet er gezellig uit, mondt uit in het einde van de wereld. Wie blijven er over en hoe gaan ze het rooien met z'n allen.
Dat het een echte Rogen is werkt in het voordeel (we weten wat we kunnen verwachten en dat het ok is) maar ook in het nadeel want het meeste kennen we al. Weinig nieuws onder de zon dus maar wel humor om te lachen
IMDb: 6,8
Ik: 7
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 28 mei 2014 @ 23:45:23 #265
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_140492183
Sinds afgelopen zaterdag gezien:

Marnie
Heb de afgelopen dagen een aantal post-Psycho films van Hitchcock gezien, dit vond ik toch wel één van de beste. Zoals ook in de documentaire op de dvd wordt gezegd: dit is een echt film-film: alles van te voren, zoals normaal bij Hitchcock, tot in de puntjes uitgedacht en briljant in beeld gebracht. Goede montage en prachtig camera werk maken dit tot één van de meest filmische en visueel ingestelde films van de meester.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Weird Science
Het lijkt wel of sommige jaren `80 films veel sneller verouderen dan films uit andere tijdperken. Een film die in dat rijtje wel eens met stip op 1 zou kunnen staan is Weird Science van John Hughes, over twee puber jongens die met hun computer de ideale vrouw creeëren. De computers, special effects, de haar coupes: alles doet outdated aan.
Maar desondanks heeft de film absoluut genoeg charme om nog steeds te vermaken, waarin voor Anthony Michael Hall super tof is.
Een anderhalf uur lang durende trip down memory lane in alle aspecten.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,3/10

Saboteur
Spannende cross-country klopjacht op een fabrieksmedewerker die onterecht wordt beschuldigd van medeplichtigheid aan een grote brand. is één van de luchtigere films van Hitchcock. Een verhaal dat goed is opgebouwd en goed naar een nagelbijt-waardige climax toewerkt. De film komt uit de periode van de Tweede Wereldoorlog en dat is wel duidelijk aan het verhaal te merken.
Fijne film!

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

Torn Curtain
Een Koude Oorlog thriller met Paul Newman en Julie Andrews in de hoofdrollen. Hij wilt als wetenschapper in Oost-Duitsland gaan werken en hen helpen met het ontwikkelen van raketten.
Dat neemt z`n vrouw, die eigenlijk van niks wist en mocht weten, hem niet in dank af en gaat `m achterna.
Een so-so film van Hitchcock waarbij ik wel het feit dat ie in Oost-Duitsland speelt (een stuk geschiedenis dat ik altijd al heel interessant heb gevonden) goed vond. Newman en Andrews zijn goed maar het verhaal is gedurende de gehele twee uur altijd voorspelbaar, wat in dit geval nogal wat van het kijkgenot afneemt.

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 6,5/10

Topaz
Een geheime dienst thriller die zich afspeelt tijdens de Cuba crisis.
De film duurt met bijna 2,5 uur veel te lang en het middenstuk, dat zich afspeelt in Cuba, is veel te lang gerekt. Ook hier speelt het feit dat je de conclusie al van zo ver ziet aankomen een domper.
Spannend is het ook al niet echt maar het is al met al wel leuk om eens gezien te hebben.

IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer: 6,0/10

Sixteen Candles
Alle clichés worden door John Hughes nog eens uit de kast getrokken in dit toch wel hartverwarmende verhaal over een meisje (Molly Ringwald) wiens 16e verjaardag door haar familie wordt vergeten en niet lijkt te bestaan voor de jongen waar ze verliefd op is.
Een heel fijne film die wel mega voorspelbaar is maar genoeg heart and humor heeft en heerlijk wegkijkt.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
pi_140493784
Mama (2013) - IMDb'

Keurige horror thriller over 2 zeer jonge meisjes die na jaren aan hun lot overgelaten te zijn geweest worden gered uit het bos en bij hun oom en vriendin terecht komen. Maar wat is er meegekomen uit het bos? Verhaal is redelijk goed uitgewerkt en het de sfeer is prima getroffen. Duister met passende soundtrack en keurige schrikeffecten. Echte schrikeffecten trouwens niet van het niveau kat in het donker. Einde is ook behoorlijk in orde en bevredigend.
IMDb: 6,3

Eight Below (2006) - IMDb

Paul Walker nu eens niet met snelle auto's maar met snelle honden. Sledehonder trainer en verzorger Jerry moet door (weers)omstandigheden zijn trouwe roedel achterlaten op de zuidpool en in de film volgen wij zijn strijd om terug te keren en de strijd van de honden om te overleven. En vooral dat laatste maakt het kijkbaar, van de mensen of het verhaal in deze film moeten we het niet hebben.
Mooie beelden van de zuidpool (als het daar is opgenomen tenminste) en van de hondjes.
IMDb: 7,3
Ik: 6
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_140498905
Bad Asses
B filmpie over twee oudjes die na een dodelijk voorval uit zijn op justice
Wel geinig vermaak, een 7

[ Bericht 6% gewijzigd door Karzai op 29-05-2014 08:33:32 ]
pi_140504732
quote:
7s.gif Op woensdag 28 mei 2014 18:55 schreef andreas612 het volgende:

Vette film, zo komen ze niet vaak voorbij. Goed acteerwerk en spannend (ook al is vrij snel duidelijk wanneer op gegeven moment het omslagpunt zal plaatsvinden).

8.3/10

Non-Stop (2014) - IMDb

Echt een tenenkrommende film. Dramatisch verhaal, ongeloofwaardige scenes en waardeloze dialogen. Had 'm bijna afgezet.

2.0/10
Moet beiden nog zien maar mijn vriendin is geen fan van dit soort films dus wordt het naar alle waarschijnlijkheid afwachten tot ze op dvd uitkomen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2014 13:27:41 ]
pi_140505041
quote:
6s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:26 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Moet beiden nog zien maar mijn vriendin is geen fan van dit soort films dus wordt het naar alle waarschijnlijkheid afwachten tot ze op dvd uitkomen.
Non-Stop is al uit.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_140505197
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:18 schreef Karstman het volgende:
Mama (2013) - IMDb'
Keurige horror thriller over 2 zeer jonge meisjes die na jaren aan hun lot overgelaten te zijn geweest worden gered uit het bos en bij hun oom en vriendin terecht komen. Maar wat is er meegekomen uit het bos? Verhaal is redelijk goed uitgewerkt en het de sfeer is prima getroffen. Duister met passende soundtrack en keurige schrikeffecten. Echte schrikeffecten trouwens niet van het niveau kat in het donker. Einde is ook behoorlijk in orde en bevredigend.
IMDb: 6,3
Eens met het feit dat de soundtrack en de schrikeffecten goed waren, maar ik vond deze film toen ik hem vorig jaar keek veel te veel op CGI leunen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')