abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139114528
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:14 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor een treurig "argument"? :')
Nou ja, inschatten dat die artikel50 club veel kans maakt op een zetel is geen teken van groot politiek inzicht zou je kunnen zeggen :P
  maandag 21 april 2014 @ 17:15:40 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139114535
Net zoals Fortuyn het voor elkaar kreeg dat iedereen weer met politiek bezig was heeft Farage het mede voor elkaar gekregen dat mensen wakker worden mbt Europa
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_139114588
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Net zoals Fortuyn het voor elkaar kreeg dat iedereen weer met politiek bezig was heeft Farage het mede voor elkaar gekregen dat mensen wakker worden mbt Europa
Nee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_139114610
quote:
7s.gif Op maandag 21 april 2014 17:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoeveel heeft hij de afgelopen vijf jaar concreet voor elkaar gekregen? En waarom zou dat meer of beter gaan worden?
Relletjes genoeg wat mij betreft. En geen enkele reden om te denken dat dit minder gaat worden. Dat is voor mij genoeg.

Al die zogenaamd "concrete resultaten" van de gevestigde orde wekken bij mij alleen maar irritatie op, of interesseren me simpelweg totaal niet.
pi_139114719
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 17:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee.
Ik denk het wel. Ik zie het ook in mijn omgeving. Steeds meer mensen ontwaken uit hun Europese droom en komen erachter dat zij tijdens deze droom, die eigenlijk een nachtmerrie was, hard anaal zijn genomen.
pi_139114778
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:17 schreef hpeopjes het volgende:

Al die zogenaamd "concrete resultaten" van de gevestigde orde wekken bij mij alleen maar irritatie op, of interesseren me simpelweg totaal niet.
Je kent ze niet, dat is iets anders he.

Vanzelfsprekende zaken worden over het hoofd gezien, dat is geen schande maar wel een gebrek.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_139114813
quote:
2s.gif Op maandag 21 april 2014 17:23 schreef waht het volgende:

[..]

Je kent ze niet, dat is iets anders he.

Vanzelfsprekende zaken worden over het hoofd gezien, dat is geen schande maar wel een gebrek.
Dat is geen waarheid, maar wel jouw mening.
pi_139114868
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:23 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat is geen waarheid, maar wel jouw mening.
Uhuh.
pi_139114878
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:21 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Ik zie het ook in mijn omgeving. Steeds meer mensen ontwaken uit hun Europese droom en komen erachter dat zij tijdens deze droom, die eigenlijk een nachtmerrie was, hard anaal zijn genomen.
Ken het. Mensen zijn op zoek naar een zondebok die verantwoordelijk zou zijn voor hun eigen falen.

Jammer is dat altijd.
pi_139114981
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 17:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ken het. Mensen zijn op zoek naar een zondebok die verantwoordelijk zou zijn voor hun eigen falen.

Jammer is dat altijd.
Wat het ook is, "het zoeken van een zondebok voor eigen falen" zoals jij het uiteraard noemt, of een terechte bezorgdheid, het aantal mensen dat ermee bezig is neemt gestaag toe.
  maandag 21 april 2014 @ 17:33:51 #261
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_139115090
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 10:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, de ratio van het grote complot :). Als dat jouw rechtse manier van redeneren is, dan vind het niet zo vreemd dat je niemand iets uitgelegd krijgt :+
En wanneer heb jij iemand ooit iets uitgelegd? De enige manier van reageren die jij ken is het stellen van vraag, na vraag, na vraag, na vraag. Als ik beweer dat de aarde rond is dan vraag je nog om een bron. Dat werkt misschien bij een 5-jarige kleuter maar niet hier.

quote:
Maar het staat je vrij om met fatsoenlijke bronnen te komen die het tegendeel bewijzen. Waaruit blijkt dat vrijhandel niet gunstig is voor onze welvaart. Ben dan wel benieuwd onder welk 'rechts' je dat dan kan scharen maar dat terzijde.
Ten eerste ben ik niet tegen vrijhandel, ik ben tegen vrij verkeer van personen en tegen de euro zoals hij ingevoerd is. Een euro met een aantal noordelijke landen had ons wel voordeel opgeleverd, maar zoals het er nu uitziet hadden we beter helemaal niet mee kunnen doen en dan waren we nu beter af. En ten tweede: Je kan over van alles wel bronnen vinden. Van het bewijs van ontvoeringen door buitenaardse wezens tot het bewijs van het bestaan van Bigfoot.
Gebruik je gezond verstand eens, kijk eens om je heen. Sinds de invoering van de euro is de staatsschuld verdubbeld. Kijk eens naar de werkeloosheid, de schulden van de huishoudens. We leven op de pof, net als Griekenland dat jaren gedaan heeft. Als we daar geen rekening mee hoeven te houden, laat de overhoud dan nog maar een biljoen euro bijlenen, dan hebben we nog meer "welvaart". Het inkomen van mensen is in absolute zin wel omhooggegaan maar ze moeten er nu ook dingen van betalen die vroeger gratis waren of veel goedkoper zoals: kosten studerende kinderen, dure benzine, dure sigaretten, verkeersboetes die een weeksalaris kosten, allerlei gemeentelijke heffingen op vuilnis en weet ik wat, eigen bijdrage ziektekosten, huur of hypotheekaflossing is tegenwoordig een veel groter percentage van het inkomen enz enz
En:
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En hoe kunnen ze nou bepaalde resultaten aan bepaalde ontwikkelingen toewijzen? In de tussentijd is er ook zoiets als het internet uitgevonden. Hierdoor is de snelheid van informatie en communicatie gigantisch toegenomen wat van grote waarde is voor een economie. Waar vind ik dat terug in de cijfers? Ik had vroeger een pickup, jaren later een hifi-set met cassettespeler, weer jaren later een walkman enz. Tegenwoordig lijkt wel elke week een nieuw speeltje uit te komen. Waar zie ik de gevolgen van deze tsunami van technologische ontwikkelingen terug in de cijfers? Nee, ze hebben hard moeten zoeken om een paar gunstige cijfers voor te kunnen schotelen en dat hebben we allemaal aan de EU en de euro te danken.
pi_139115309
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Omdat hij zo graag fraudeert?

De invloed op de publieke opinie op wat stukjes G-B na is uiteraard marginaal.
pi_139115383
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:17 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Relletjes genoeg wat mij betreft. En geen enkele reden om te denken dat dit minder gaat worden. Dat is voor mij genoeg.

Wat was het dan concreet wat die artikel50-knul voor elkaar heeft gekregen?
pi_139115475
quote:
5s.gif Op maandag 21 april 2014 17:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heb je uberhaubt wel inhoudelijk gereageerd in deze topicreeks?
In CUL wel in ieder geval. :Y)
  maandag 21 april 2014 @ 17:46:16 #265
45206 Pietverdriet
pi_139115511
quote:
2s.gif Op maandag 21 april 2014 17:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe vaak je een leugen herhaald, het blijft een leugen, er is geen fraude gepleegd
pi_139115549
quote:
7s.gif Op maandag 21 april 2014 17:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Twee tieten in een envelop.
  maandag 21 april 2014 @ 17:49:40 #267
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_139115603
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe vaak je een leugen herhaald, het blijft een leugen, er is geen fraude gepleegd
Is het niet beter die opmerkingen te negeren? Laat dat gebrabbel voor wat het is.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_139115620
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:33 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En wanneer heb jij iemand ooit iets uitgelegd? De enige manier van reageren die jij ken is het stellen van vraag, na vraag, na vraag, na vraag. Als ik beweer dat de aarde rond is dan vraag je nog om een bron. Dat werkt misschien bij een 5-jarige kleuter maar niet hier.
Volgens mij heb je het toch wat fout :P. Je kwam zelf om bronnen vragen voor beweringen die gewoon overduidelijk kloppen en gaat dan miepen dat de bron zogenaamd niet onafhankelijk zou zijn maar onderdeel van het complot..

quote:
[..]

Ten eerste ben ik niet tegen vrijhandel, ik ben tegen vrij verkeer van personen en tegen de euro zoals hij ingevoerd is. Een euro met een aantal noordelijke landen had ons wel voordeel opgeleverd,
Dat is allemaal weer even anders dan je eerder beweerde maar ok. Waaruit blijkt precies dat de huidige Euro ons geen voordeel heeft opgeleverd? En waarom is het wegnemen van een deel van de belemmeringen op de arbeidsmarkt zo'n slechte zaak? Immers dat is toch ook gewoon vrijhandel.

quote:
maar zoals het er nu uitziet hadden we beter helemaal niet mee kunnen doen en dan waren we nu beter af.
Is dat werkelijk zo? Hoe was het dan gegaan tijdens de kredietcrisis? Was Nederland dan sterk genoeg om zelfstandig het redden van het overmaatse financiële sector op te hoesten?

quote:
En ten tweede: Je kan over van alles wel bronnen vinden. Van het bewijs van ontvoeringen door buitenaardse wezens tot het bewijs van het bestaan van Bigfoot.
Oh maar fatsoenlijke bronnen van betrouwbare organisaties, dat hoeft het punt toch niet te zijn?

quote:
Gebruik je gezond verstand eens, kijk eens om je heen. Sinds de invoering van de euro is de staatsschuld verdubbeld.
Zit daar echter een oorzakelijk verband tussen? Of kwam die verdubbeling vooral door het moeten redden van onze financiële sector?
quote:
Kijk eens naar de werkeloosheid, de schulden van de huishoudens. We leven op de pof, net als Griekenland dat jaren gedaan heeft. Als we daar geen rekening mee hoeven te houden, laat de overhoud dan nog maar een biljoen euro bijlenen, dan hebben we nog meer "welvaart". Het inkomen van mensen is in absolute zin wel omhooggegaan maar ze moeten er nu ook dingen van betalen die vroeger gratis waren of veel goedkoper zoals: kosten studerende kinderen, dure benzine, dure sigaretten, verkeersboetes die een weeksalaris kosten, allerlei gemeentelijke heffingen op vuilnis en weet ik wat, eigen bijdrage ziektekosten, huur of hypotheekaflossing is tegenwoordig een veel groter percentage van het inkomen enz enz
En:
Heel leuk en aardig maar wat heeft dit te maken met de Euro en EU? En hoe los je deze zaken op wanneer je uit de EU stapt? Immers dan hebben we minder welvaart beschikbaar om hier iets aan te doen...
pi_139115657
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:47 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Twee tieten in een envelop.
Niets dus?
pi_139115665
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is zeer de vraag Piet.
pi_139115676
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:21 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Eens. Zo stemde ik in 2005 nog voor die EUgrondwet. Hoe meer ik me erin verdiept heb, hoe meer ik van het tegendeel overtuigd ben geraakt.

Als Koos over politiek inzicht begint: ik was actief binnen de JD, de jongeren van pro-EU-partij D66. Ik ken het hol van de leeuw van binnenuit.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139115712
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 17:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eens. Zo stemde ik in 2005 nog voor die EUgrondwet. Hoe meer ik me erin verdiept heb, hoe meer ik van het tegendeel overtuigd ben geraakt.

Als Koos over politiek inzicht begint: ik was actief binnen de JD, de jongeren van pro-EU-partij D66. Ik ken het hol van de leeuw van binnenuit.
Politiek actief zijn :')
pi_139115892
quote:
2s.gif Op maandag 21 april 2014 17:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niets dus?
Geen idee, voor dat soort zaken moet je niet bij mij wezen. Ik kan me van geen enkele EP-partij of europarlementariër ook maar enig concreet resultaat herinneren, dus ook niet van Artikel50. Jij wel?

Wel herinner ik me van enkele geenstijl-reportages, met dank aan Daniël van der Stoep van Artikel50, wat een enorm inefficiënte, gecorrumpeerde bende van semi-criminele zakkenvullers het daar in Brussel is. Het is daarom geen wonder dat dat hele EU-circus al die jaren tot vrijwel geen enkel opmerkelijk concreet resultaat heeft geleid.

Natuurlijk wist ik dat allemaal allang, maar de reportages bevestigden mijn beeld. Deze misstanden kunnen wat mij betreft niet genoeg aandacht krijgen, het kan die corrupte bende niet heet genoeg onder de voeten worden. En dus gaat mijn stem uit naar Artikel50.
pi_139115899
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 17:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Politiek actief zijn :')
Jij bent sowieso politiek actief, met je berichtgeving.
  maandag 21 april 2014 @ 18:02:25 #275
45206 Pietverdriet
pi_139115914
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 17:49 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Is het niet beter die opmerkingen te negeren? Laat dat gebrabbel voor wat het is.
Mja, hoewel het laster blijft
  maandag 21 april 2014 @ 18:32:01 #276
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
  maandag 21 april 2014 @ 18:32:42 #277
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139116695
Kom op kids, terug ontopic. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 21 april 2014 @ 18:47:29 #278
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139117028
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 15:13 schreef Tem het volgende:

[..]

Klinkt leuk maar hoe denk je dat de mindere jongetjes van de klas gaan reageren? Buiten het financiële debacle door de munteenheid weer op z'n kop te gooien heb je dikke kans tot instabiliteit binnen Europa. De oostelijke landen zullen zich gaan aansluiten bij Rusland en de zuidelijke landen zullen een blok gaan vormen omdat ze zich gebutt fucked voelen door het noorden.
Ik wens de oostelijke landen veel succes als stiefkind van Rusland. ;)
Dat de zuidelijke landen ook een blok zouden vormen kan ik alleen maar toejuichen, dat hoeft ons niet te belemmeren om goede zaken te doen met elkaar. Bovendien heeft de zogenaamde globalisering het een en ander veranderd.
#NoDAPL
pi_139117244
Even wat totaal irrelevant gehakketak verwijderd. :')

Bram heeft een goed advies:

quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 18:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kom op kids, terug ontopic. ;)
  maandag 21 april 2014 @ 19:27:53 #280
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_139118504
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 18:55 schreef Tem het volgende:
Even wat totaal irrelevant gehakketak verwijderd. :')

Bram heeft een goed advies:

[..]

Jammer, je helpt zo wel een goedlopende discussie om zeep. Kan je wat duidelijker zijn? Wat is ontopic? Is de EU of de euro ontopic.
pi_139118525
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 19:27 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jammer, je helpt zo wel een goedlopende discussie om zeep. Kan je wat duidelijker zijn? Wat is ontopic? Is de EU of de euro ontopic.
Weet je wat ik heb verwijderd dan?
pi_139118644
Sowieso, posts verwijderen... waarom???
  maandag 21 april 2014 @ 19:37:05 #283
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_139118896
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 19:28 schreef Tem het volgende:

[..]

Weet je wat ik heb verwijderd dan?
Daar heb ik het niet over. Jij geeft aan dat we weer ontopic moeten zijn, vervolgens slaat de discussie dood. Ik wil alleen weten of posts over de euro en EU ontopic, zodat we daar weer verder mee door kunnen gaan.
pi_139118916
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 19:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Daar heb ik het niet over. Jij geeft aan dat we weer ontopic moeten zijn, vervolgens slaat de discussie dood. Ik wil alleen weten of posts over de euro en EU ontopic, zodat we daar weer verder mee door kunnen gaan.
Oh je weet het dus niet.
pi_139119007
Wat ik merkwaardig vind is dat het EP en de EC (zeg maar het hele circus) niet opgeheven kan worden noch door de kiezer noch door de leden van het circus zelf, althans dit zegen de voorstanders van het EP. In ons parlement zou met 2/3 van de stemmen de 1e en 2e kamer kunnen worden opgeheven en worden vervangen door iets anders (in principe).

Ook is het uittreden uit deze club niet geregeld, het kan eigenlijk niet. Eens EU lid, altijd EU lid.
(net als bij moslims en de maffia :{ )

Ongeacht verdere inhoudelijke zaken al 2 voldoende redenen om tegen te zijn.

Het is ook typerend hoe fel de EU reageert op referenda. In de Krim heeft de bevolking duidelijk gekozen voor Rusland, maar volgens de EU mag dat niet. Immers zouden ze dat wel goedkeuren dan zou dit ook betekenen dat referenda in het verleden en in de toekomst ook consequenties zouden moeten hebben. En dat tast de machtspositie van de EU natuurlijk aan.

Het maakt daarom niet uit of je gaat stemmen of op wie je gaat stemmen.
Farage gebruikt het EP als podium om zijn cabaret voorstelling te geven :)
Voor mij is hij daarom alleen al zijn salaris dubbel en dwars waard.

Het uiteindelijke werk zal idd in de parlementen van de diverse landen moeten gebeuren.
Engeland zal wrs. de eerste zijn die een bindend referendum zal krijgen over het lidmaatschap van de EU. De uitslag is eigenlijk al bekend.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_139119361
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 19:39 schreef Oud_student het volgende:
Precies, dat heb ik dus ook. Ik snap zelf ook wel dat het in principe geen donder uitmaakt waar ik op stem, omdat de kaarten toch al geschud zijn.

Maar als er dan verder toch niks goeds uit Brussel te verwachten valt qua regelgeving, dan is het nog wel leuk om een paar van die cabaretiers erbij te hebben, die de boel zo nu en dan even flink te kakken zetten. Ter vermaak uiteraard, en opdat wij niet vergeten...
quote:
Het uiteindelijke werk zal idd in de parlementen van de diverse landen moeten gebeuren.
Engeland zal wrs. de eerste zijn die een bindend referendum zal krijgen over het lidmaatschap van de EU. De uitslag is eigenlijk al bekend.
Ja? Voor of tegen?
pi_139119502
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 19:46 schreef hpeopjes het volgende:
Ja? Voor of tegen?
Cameron houdt een referendum nog tegen, maar als Farage in de UK steeds meer stemmen wint, moet hij een referendum wel toestaan. De Britse bevolking is de EU allang zat, al was het alleen maar om de immigratie van MOElanders.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_139120899
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 19:49 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Cameron houdt een referendum nog tegen, maar als Farage in de UK steeds meer stemmen wint, moet hij een referendum wel toestaan. De Britse bevolking is de EU allang zat, al was het alleen maar om de immigratie van MOElanders.
Zou mooi zijn. Maar eerst zien dan geloven.
pi_139121303
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 18:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik wens de oostelijke landen veel succes als stiefkind van Rusland. ;)
Dat de zuidelijke landen ook een blok zouden vormen kan ik alleen maar toejuichen, dat hoeft ons niet te belemmeren om goede zaken te doen met elkaar. Bovendien heeft de zogenaamde globalisering het een en ander veranderd.
Uiteraard hoeft het geen belemmering te zijn. Alleen zal een devaluatie van de euro (indien de noordelijke landen eruit stappen) of een zwakke nieuwe munt een enorme economische klap geven en dat in landen waar het al belabberd gaat. Hoe denk je dan dat de reactie van Italie, Spanje, Portugal e.d. zullen zijn richting de Noordelijke landen. Die zeggen dan: "Ja, we snappen het wel hoor. Hopelijk nemen jullie nog wel onze olijfjes af"?
En inderdaad door globalisering zullen dergelijke landen zich ook kunnen aansluiten bij andere opbloeiende economieën maar dat maakt de positie van de noordelijke landen niet echt sterker aangezien veel landen het juist van handel moeten hebben en door dergelijke acties bouw je niet veel goodwill op volgens mij.
pi_139121400
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 20:19 schreef Tem het volgende:

[..]

Uiteraard hoeft het geen belemmering te zijn. Alleen zal een devaluatie van de euro (indien de noordelijke landen eruit stappen) of een zwakke nieuwe munt een enorme economische klap geven en dat in landen waar het al belabberd gaat. Hoe denk je dan dat de reactie van Italie, Spanje, Portugal e.d. zullen zijn richting de Noordelijke landen. Die zeggen dan: "Ja, we snappen het wel hoor. Hopelijk nemen jullie nog wel onze olijfjes af"?
En inderdaad door globalisering zullen dergelijke landen zich ook kunnen aansluiten bij andere opbloeiende economieën maar dat maakt de positie van de noordelijke landen niet echt sterker aangezien veel landen het juist van handel moeten hebben en door dergelijke acties bouw je niet veel goodwill op volgens mij.
Heel naïef inderdaad. Net zoals dat rapport van de PVV. Dat gaat ervan uit dat we onze EU-vrienden de vinger kunnen geven en dat ze het helemaal top vinden.
  maandag 21 april 2014 @ 20:22:26 #291
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139121447
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 20:19 schreef Tem het volgende:

[..]

Zou die Euro ook devalueren als we bij het uitstappen afspraken maken die er op neerkomen dat we ervoor zorgen dat die landen weer economisch op eigen benen kunnen gaan staan? Vanzelfsprekend met de nodige eisen m.b.t. het bestuur, de fiscale wetgeving etc.
Ik heb het al een paar keer aangegeven, wij hebben ongeveer 8 jaar lang geprotifeerd van het Europa met twee snelheden, sinds 2008 krijgen wij de rekening gepresenteerd, ik vind dat we dat op een nette manier moeten oplossen en mijn insteek is zeker niet om eventjes de zieke broeders te dumpen, ik geloof echter wel dat het op de lange termijn voor beide blokken beter is om gescheiden economieën te hebben aangezien zij ons duidelijk niet kunnen bijbenen op bepaalde vlakken. Tenzij er voldoende sterke aanwijzingen zijn dat zij dat op termijn wel zouden kunnen.
#NoDAPL
pi_139121809
Een gedevalueerde euro zal in zuidelijke landen juist als een godsgeschenk worden ontvangen!
pi_139121857
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 20:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zou die Euro ook devalueren als we bij het uitstappen afspraken maken die er op neerkomen dat we ervoor zorgen dat die landen weer economisch op eigen benen kunnen gaan staan? Vanzelfsprekend met de nodige eisen m.b.t. het bestuur, de fiscale wetgeving etc.
Ik heb het al een paar keer aangegeven, wij hebben ongeveer 8 jaar lang geprotifeerd van het Europa met twee snelheden, sinds 2008 krijgen wij de rekening gepresenteerd, ik vind dat we dat op een nette manier moeten oplossen en mijn insteek is zeker niet om eventjes de zieke broeders te dumpen, ik geloof echter wel dat het op de lange termijn voor beide blokken beter is om gescheiden economieën te hebben aangezien zij ons duidelijk niet kunnen bijbenen op bepaalde vlakken. Tenzij er voldoende sterke aanwijzingen zijn dat zij dat op termijn wel zouden kunnen.
Zou kunnen, als je ze kan overtuigen dat het ook beter voor die landen is. Ze kunnen dan zelf weer hun munt devalueren als het slecht gaat, eigenlijk wat ze altijd al deden voor de euro. Maar wil je zoiets doen gaat het de Noordelijke landen alsnog een flinke zak met geld kosten. Diplomatiek wel een enorme uitdaging :P En ik weet niet of types als Farage daar nou zo'n enorme positieve bijdrage aan kunnen leveren ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2014 20:32:00 ]
pi_139122761
We zouden het Britse Pond kunnen gebruiken, desnoods als tussenoplossing.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 21 april 2014 @ 20:47:21 #295
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139123084
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 19:39 schreef Oud_student het volgende:
Wat ik merkwaardig vind is dat het EP en de EC (zeg maar het hele circus) niet opgeheven kan worden noch door de kiezer noch door de leden van het circus zelf, althans dit zegen de voorstanders van het EP. In ons parlement zou met 2/3 van de stemmen de 1e en 2e kamer kunnen worden opgeheven en worden vervangen door iets anders (in principe).

Ook is het uittreden uit deze club niet geregeld, het kan eigenlijk niet. Eens EU lid, altijd EU lid.
(net als bij moslims en de maffia :{ )

Ongeacht verdere inhoudelijke zaken al 2 voldoende redenen om tegen te zijn.

Het is ook typerend hoe fel de EU reageert op referenda. In de Krim heeft de bevolking duidelijk gekozen voor Rusland, maar volgens de EU mag dat niet. Immers zouden ze dat wel goedkeuren dan zou dit ook betekenen dat referenda in het verleden en in de toekomst ook consequenties zouden moeten hebben. En dat tast de machtspositie van de EU natuurlijk aan.
Het is vooral heel erg dom en het geeft aan dat we met een niet-democratische elite te maken hebben die een realitycheck nodig hebben, die o.a. Farage hen geeft.
Een referendumdemocratie werkt niet, daar kunnen wij kort over zijn. Dat wil niet zeggen dat het volk niet in staat is om na een uitgebreid maatschappelijk debat de juiste keuze te maken. Je moet alleen wel voldoende investeren in een objectieve voorlichting en een uitgebreid maatschappelijk debat waarbij vertegenwoordigers van verschillende kampen het duel met elkaar aangaan. In dat geval is het volk prima in staat om collectief een weloverwogen afweging te maken. De EU heeft in feite in het gezicht gespuugd van het volk door niet met een referendum goedkeuring te vragen voor zeer ingrijpende beslissingen. De Nederlandse politici hebben in het gezicht gespuugd van het Nederlandse volk door niets te doen met de uitslag van het referendum. Nu kan het best zo zijn dat de Nederlandse politici dit referendum zeer onhandig hebben aangepakt en dat daardoor de uitslag onvoldoende betrouwbaar was maar dat is dan toch echt de overheid haar fout.

quote:
Het is uiterst vermakelijk om naar Farage te luisteren maar onderschat niet hoezeer hij de onvrede verwoordt die een groot deel van het volk heeft.
#NoDAPL
  maandag 21 april 2014 @ 21:55:42 #296
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139127749
quote:
2s.gif Op maandag 21 april 2014 17:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Onzin, in een groot deel van Europa heeft hij aanhangers en zelfs tal van Americaanse A-omroepen hebben hem geïnterviewd aangezien hij ook daar de nodige aandacht heeft gekregen.
#NoDAPL
  maandag 21 april 2014 @ 21:57:14 #297
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139127873
quote:
7s.gif Op maandag 21 april 2014 17:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een goede visie, daar heb ik de Europarlementariërs van D66, de PvdA, de VVD en het CDA nog niet op kunnen betrappen.
#NoDAPL
pi_139128230
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een goede visie, daar heb ik de Europarlementariërs van D66, de PvdA, de VVD en het CDA nog niet op kunnen betrappen.
D66 wel, die komen er gewoon ronduit vooruit dat ze een Federale Staat nastreven. De andere partijen rommelen wat met "we gaan de koers bijsturen". Dat dat helemaal niet kan, zeker niet met maar 3% invloed in de EU (dat terwijl de NLse economie de 16e van de wereld is en een van de mede-oprichters, is al droevig, maar het is nou eenmaal "slechts een kutlandje" volgens de EU-geilers), dat "vergeten" ze de kiezers te vertellen.

Het jammere van UKIP is, dat ze zoveel ouderen trekken en weinig jongeren. Dat is bij de PVV gelukkig anders, en ook SP en PvdD zullen een jongere aanhang hebben. Artikel50 past precies in het gat dat VVD laat liggen; ben je wel economisch liberaal ingesteld, maar wil je geen EU, is er maar 1 optie.

maandag 21 april 2014 @ 22:06:18 #299
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139128553
quote:
6s.gif Op maandag 21 april 2014 22:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

D66 wel, die komen er gewoon ronduit vooruit dat ze een Federale Staat nastreven.
Ze hebben een visie maar kan je objectief stellen dat het een goede visie is gezien de hardnekkige weigering van de Europeanen om zo'n federale staat te aanvaarden? Je kan dat nu eenmaal niet opdringen aan de burgers, toch? Zie het eerste filmpje waarnaar ik linkte (die reactie met 3 filmpjes), in een van de eerste stukjes maakt hij de rake opmerking dat als je mensen hun identiteit afpakt dat je hen dan drijft tot nationaalsocialisme.

quote:
Het jammere van UKIP is, dat ze zoveel ouderen trekken en weinig jongeren. Dat is bij de PVV gelukkig anders, en ook SP en PvdD zullen een jongere aanhang hebben. Artikel50 past precies in het gat dat VVD laat liggen; ben je wel economisch liberaal ingesteld, maar wil je geen EU, is er maar 1 optie.
Ik moet me nog eens goed verdiepen in de verschillen tussen deze partijen voor het Europarlement. Ik denk dat de SP of de PvdD de logische keuze is voor mij indien ze voldoende EU-sceptisch zijn.

Trouwens, waarom eurofiel en eurosceptisch in plaats van EU-fiel en EU-sceptisch?
Spelen met woorden, de oudste truc van propagandisten. ;)
#NoDAPL
pi_139128762
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ze hebben een visie maar kan je objectief stellen dat het een goede visie is gezien de hardnekkige weigering van de Europeanen om zo'n federale staat te aanvaarden? Je kan dat nu eenmaal niet opdringen aan de burgers, toch? Zie het eerste filmpje waarnaar ik linkte (die reactie met 3 filmpjes), in een van de eerste stukjes maakt hij de rake opmerking dat als je mensen hun identiteit afpakt dat je hen dan drijft tot nationaalsocialisme.
Oh dat ben ik helemaal met je eens, maar ik zou het niet "goed" of "fout" willen noemen. Het is elitair antinationalisme. D66ers die nationaal gevoel maar iets onzinnigs vinden en dus mag niemand dat hebben. Hier op het forum is Igen er zoeen.

Ben het helemaal met je eens dat de grote meerderheid van Europa WEL een nationaal gevoel heeft en die opgelegde elitaire gedachtegang dan ook faalt.

quote:
Ik moet me nog eens goed verdiepen in de verschillen tussen deze partijen voor het Europarlement. Ik denk dat de SP of de PvdD de logische keuze is voor mij indien ze voldoende EU-sceptisch zijn.
Dan zou ik PvdD kiezen, zeker na de optredens van die zurige SP'er bij P&W.

quote:
Trouwens, waarom eurofiel en eurosceptisch in plaats van EU-fiel en EU-sceptisch?
Spelen met woorden, de oudste truc van propagandisten. ;)
Eurofiel en euroscepsis heb ik geen problemen mee. De Newspeak van Europa ipv EU wel heel erg.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')