Dat had in de luxe jaren 90 moeten gebeuren, maar toen koos men voor Turkse taallessen voor Marokkanen en andere linkse hobbies.quote:Op maandag 21 april 2014 01:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
We zouden jaarlijks meer dan 10 miljard Euro moeten overhouden om dit geleidelijk aan af te bouwen. Ik denk dat het een principekwestie zou moeten zijn om dat jaarlijks af te bouwen, al is het maar met 0,1%. Dat scheelt toch jaarlijks weer wat rentelasten.
Ik mag dan behoorlijk links zijn maar ook ik krijg hier de kriebels van.quote:Op maandag 21 april 2014 01:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat had in de luxe jaren 90 moeten gebeuren, maar toen koos men voor Turkse taallessen voor Marokkanen en andere linkse hobbies.
Dat is het probleem met staatsgereguleerde geldstromen en het op de pof (toekomstige generaties) leven. Waarom denk je dat ik libertair ben?quote:Op maandag 21 april 2014 01:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat klinkt leuk in theorie maar voor Nederland is het grootste deel van de schuld een schuld aan de eigen burgers.
De VVD is zelf de grootste schuldige in dit verhaal. Toen ze de kans hadden (Paars, later met Balkie, nu) hebben ze niks of veel te weinig gedaan aan die jaarlijkse rente-afdracht.quote:Op maandag 21 april 2014 01:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik mag dan behoorlijk links zijn maar ook ik krijg hier de kriebels van.
Het is geen natuurwet dat een staat schulden maakt, hoewel het er wel op lijkt gezien het grote aantal staten wat dit heeft gedaan. Ik heb me er weleens over verbaasd dat er niets over in de grondwet is opgenomen. Het wordt lastig om het juist te definiëren maar het hoort toch zeker in een grondwet thuis, als je land financiëel in de shit zit dan doet al de rest er niet meer zoveel toe.quote:Op maandag 21 april 2014 01:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is het probleem met staatsgereguleerde geldstromen en het op de pof (toekomstige generaties) leven. Waarom denk je dat ik libertair ben?
Het probleem is, en dat vererger je dramatisch met de EU, dat het parlement geen zeggenschap heeft over de uitgaven. De regeringen zouden hun financiele plannen moeten presenteren en het parlement moet de macht hebben dat af te wijzen.quote:Op maandag 21 april 2014 01:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is geen natuurwet dat een staat schulden maakt, hoewel het er wel op lijkt gezien het grote aantal staten wat dit heeft gedaan. Ik heb me er weleens over verbaasd dat er niets over in de grondwet is opgenomen. Het wordt lastig om het juist te definiëren maar het hoort toch zeker in een grondwet thuis, als je land financiëel in de shit zit dan doet al de rest er niet meer zoveel toe.
Inderdaad, op zich is er niets mis met een lening, je moet er alleen wel voor zorgen dat het geleende geld dusdanig wordt geïnvesteerd dat je in de toekomst voldoende extra opbrengsten hebt en je moet die extra opbrengsten gebruiken om de lening af te betalen. Dat doen overheden helaas te weinig, wellicht doordat politici niet verder 4-8 jaar vooruit kijken. Na mij de zondvloed.quote:Op maandag 21 april 2014 02:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het probleem is, en dat vererger je dramatisch met de EU, dat het parlement geen zeggenschap heeft over de uitgaven. De regeringen zouden hun financiele plannen moeten presenteren en het parlement moet de macht hebben dat af te wijzen.
In het huidige economisch systeem is het dan wel geen natuurwet (economie is geen exacte wetenschap) maar wel een gegeven dat staten graag geld lenen om te investeren in hun land. Echter; die leningen lopen alleen maar op.
Dat en het systeem zelf. Het herverdelen van "welvaart" via de staat is een enorm inefficient systeem wat politici ertoe dwingt het volk "tevreden" te houden.quote:Op maandag 21 april 2014 02:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad, op zich is er niets mis met een lening, je moet er alleen wel voor zorgen dat het geleende geld dusdanig wordt geïnvesteerd dat je in de toekomst voldoende extra opbrengsten hebt en je moet die extra opbrengsten gebruiken om de lening af te betalen. Dat doen overheden helaas te weinig, wellicht doordat politici niet verder 4-8 jaar vooruit kijken. Na mij de zondvloed.
En die zondvloed gaat komen. De staatsschulden zullen alleen maar verder op blijven lopen. Het grootste gedeelte van de bevolking stemt nou eenmaal op een partij die ze direct voordeel oplevert. In het ene land is dat gedrag natuurlijk erger dan in het andere land. Het is ook voorspelbaar wat er straks in Spanje en Griekenland gaat gebeuren. De bevolking stemt op een partij die wel geld wil uitgeven en dan beginnen we weer van voren af aan. In de VS is het nog erger. Bush heeft bijna evenveel extra staatsschuld opgebouwd als de 42 presidenten voor hem en Obama is op weg om evenveel staatsschuld toe te voegen als 43 presidenten voor hem. M.a.w beide verdubbelen ze de staatsschuld. De huidige crisis zal kinderspel zijn vergeleken met die zondvloed.quote:Op maandag 21 april 2014 02:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad, op zich is er niets mis met een lening, je moet er alleen wel voor zorgen dat het geleende geld dusdanig wordt geïnvesteerd dat je in de toekomst voldoende extra opbrengsten hebt en je moet die extra opbrengsten gebruiken om de lening af te betalen. Dat doen overheden helaas te weinig, wellicht doordat politici niet verder 4-8 jaar vooruit kijken. Na mij de zondvloed.
De vraag is hoe het zal zijn; een harde of een zachte landing.quote:Op maandag 21 april 2014 02:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En die zondvloed gaat komen. De staatsschulden zullen alleen maar verder op blijven lopen. Het grootste gedeelte van de bevolking stemt nou eenmaal op een partij die ze direct voordeel oplevert. In het ene land is dat gedrag natuurlijk erger dan in het andere land. Het is ook voorspelbaar wat er straks in Spanje en Griekenland gaat gebeuren. De bevolking stemt op een partij die wel geld wil uitgeven en dan beginnen we weer van voren af aan. In de VS is het nog erger. Bush heeft bijna evenveel extra staatsschuld opgebouwd als de 42 presidenten voor hem en Obama is op weg om evenveel staatsschuld toe te voegen als 43 presidenten voor hem. M.a.w beide verdubbelen ze de staatsschuld. De huidige crisis zal kinderspel zijn vergeleken met die zondvloed.
Mijn ervaring is dat de politiek meestal 15 tot 20 jaar nodig heeft om een probleem aan te pakken. We realiseren ons pas een paar jaar het probleem met de EU, dus we hebben nog even te gaan. Het EU monster is nu al uit zijn voegen gebarsten laat staan over 10 jaar. Ik zie het somber in. De enige hoop die we hebben is dat GB vaarwel zegt en dat dan zal blijken dat de economie daar niet totaal instort zonder EU. Misschien staan dan in Nederland ook meer politici open voor een exit.quote:Op maandag 21 april 2014 02:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De vraag is hoe het zal zijn; een harde of een zachte landing.
Precies als met de EU; beter nu voorbereid eruit stappen dan over 5-10 jaar pijnlijk moeten toegeven dat Farage en al die anderen gelijk hadden.
Je zou het als argument voor de euro kunnen houden, als de dollar instort dat de rest van de wereld in euro's wil handelen. Heb te weinig economische kennis om dat scenario goed te kunnen overzien.
Exact, dat denk ik ook. Ik hoop dan ook dat Nederland (de kiezers) verstandig is en goed luistert naar UKIP en juist daarvoor kiest, dan over 10 jaar te moeten constateren "waren we nu maar slimmer geweest".quote:Op maandag 21 april 2014 02:52 schreef Braindead2000 het volgende:
De enige hoop die we hebben is dat GB vaarwel zegt en dat dan zal blijken dat de economie daar niet totaal instort zonder EU. Misschien staan dan in Nederland ook meer politici open voor een exit.
75 miljoen europeanen die nauwelijks kunnen lezen of schrijven op 511 miljoen.quote:Op maandag 21 april 2014 01:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb wat screenshots gemaakt van het filmpje:
[ afbeelding ]
360% van GDP schuld in Portugal??
[ afbeelding ]
75 miljoen Europeanen die nauwelijks kunnen lezen of schrijven.
"Het gaat prima met Europa en door de EU nóg beter!"
Ja, ernstig. De VS is niet bepaald een voorbeeld als het gaat om de inrichting van de samenleving, de grote verschillen tussen arm en rijk en de daaruit voortvloeiende criminaliteit.quote:Op maandag 21 april 2014 03:03 schreef MouzurX het volgende:
[..]
75 miljoen europeanen die nauwelijks kunnen lezen of schrijven op 511 miljoen.
VS:
"But about 1 in 7 can't read it. They're illiterate.
http://www.livescience.com/3211-14-percent-adults-read.html
Oftewel vrijwel hetzelfde als in de EU. Terwijl in de EU wij een enorm aantal landen erbij hebben gekregen die flinke achterstand hebben in onderwijs.
Tijd is het probleem he. Een eventuele exit van GB heeft ook zijn tijd nodig. Hierna zal de politiek in Nederland zich misschien meer openstellen voor een exit. Maar tussen openstellen en daadwerkelijk de beslissing nemen om eruit te gaan zal ook weer jaren zitten. En als we dan die beslissing nemen om er uit te gaan dan zullen de onderhandelingen over de voorwaarden weer jaren duren. Godallemachtig, ik word er depressief van.quote:Op maandag 21 april 2014 02:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact, dat denk ik ook. Ik hoop dan ook dat Nederland (de kiezers) verstandig is en goed luistert naar UKIP en juist daarvoor kiest, dan over 10 jaar te moeten constateren "waren we nu maar slimmer geweest".
Amerikaans onderwijs is schrikbarend slecht en duur. Daar wil je je niet mee meten. Dat we het als EU zoooo slecht doen, verbaast me. Van het VK wist ik wel dat ze slecht lager en middelbaar onderwijs hadden, en de knoflooklanden staan ook niet bekend om hun schoolprestaties.quote:Op maandag 21 april 2014 03:03 schreef MouzurX het volgende:
[..]
75 miljoen europeanen die nauwelijks kunnen lezen of schrijven op 511 miljoen.
VS:
"But about 1 in 7 can't read it. They're illiterate.
http://www.livescience.com/3211-14-percent-adults-read.html
Oftewel vrijwel hetzelfde als in de EU. Terwijl in de EU wij een enorm aantal landen erbij hebben gekregen die flinke achterstand hebben in onderwijs.
Enige verschil van belang is natuurlijk wel dat GB niet de euro hanteert.quote:Op maandag 21 april 2014 02:52 schreef Braindead2000 het volgende:
De enige hoop die we hebben is dat GB vaarwel zegt en dat dan zal blijken dat de economie daar niet totaal instort zonder EU. Misschien staan dan in Nederland ook meer politici open voor een exit.
Onderwijs is dan ook geen Brusselse aangelegenheid.quote:Op maandag 21 april 2014 03:55 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Amerikaans onderwijs is schrikbarend slecht en duur. Daar wil je je niet mee meten. Dat we het als EU zoooo slecht doen, verbaast me. Van het VK wist ik wel dat ze slecht lager en middelbaar onderwijs hadden, en de knoflooklanden staan ook niet bekend om hun schoolprestaties.
Afijn, in Nederland is het onderwijs redelijk, maar het zou zo veel beter kunnen. Ik heb er geen vertrouwen in dat anonieme Brusselse ambtenaren daar verbetering aan kunnen geven. Laat zo iets aub plaatselijk geregeld worden. Als ik bijvoorbeeld nog in Eindhoven zou wonen, dan zou ik er heel hard over nadenken om 30 km naar het zuiden te verhuizen, en onze koters naar een goede Belgische school te sturen.
Aha, de ratio van het grote complotquote:Op zondag 20 april 2014 21:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Is dit dezelfde CPB die toevallig net voor de verkiezing met goede cijfers over onze economie kwam? Is dit dezelfde CPB waarvan algemeen bekend is dat ze een linkse voorkeur hebben?
Door de EU? Marginaal, vermoedelijk is die stijging er eerder door afgezwakt dan toegenomen. We worden immers tot meer begrotingsdiscipline gedwongen en we zijn er een stuk rijker door geworden, dus er is een hogere belastingopbrengst.quote:Op zondag 20 april 2014 21:55 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En hoeveel is de staatsschuld toegenomen? Met hoeveel zijn de schulden van de huishoudens toegenomen?
Kan je dat ook inhoudelijk en cijfermatig onderbouwen? Want dit is nu wel weer een typisch voorbeeld van een niet al te doordachte stelling.quote:Op zondag 20 april 2014 22:27 schreef Braindead2000 het volgende:
Trouwens ik ben niet tegen vrij verkeer van goederen en diensten. Ik ben tegen vrij verkeer van personen en tegen de euro. Die laatste 2 hebben ons alleen ellende gebracht.
Mooie verzameling marginalen bij elkaarquote:Op zondag 20 april 2014 23:28 schreef El_Matador het volgende:
Interview met Alexander Sassen van Elsloo, Artikel50, die samen met UKIP strijdt voor uitstappen uit de EU.
Aha, wanneer is de fraude op grote schaal? Hoeveel duizend mag hij jatten voor je eens kritisch na gaat denken over je held?quote:Op maandag 21 april 2014 01:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Farage jat niet en zeker niet op grote schaal, dus dat puntje mag je bij jezelf houden.
Ik ben geen "bewonderaar" in de zin van een blinde volgeling. Dat is ook helemaal de bedoeling niet van het topic; in de OP staat een prima stelling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |