Natuurlijk. Zoals ik al eerder zei: Hezbollah is 'in part' een terreurorganisatie en ISIL 'in whole'.quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:40 schreef Peunage het volgende:
Ach kom op. Je begrijpt toch wel dat er een wereld van verschil is tussen Hezbollah en ISIS, behalve dat de ene sjiitisch en de andere 'soennitisch' is?
Terrorisme wordt vaak als politiek beladen term gebruikt. Maar wij zijn geen politici dus we kunnen gewoon normaal praten. 1 groepering vliegt met vliegtuigen gebouwen binnen, vermoorden burgers die toevallig op een snelweg zijn, blazen markten en scholen op en hebben een sport gemaakt van het onthoofden van andersdenkenden.
De andere voert gerichte militaire acties uit tegen een bezettingsmacht.
Waar komt je haat tegenover soennieten vandaan?quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:35 schreef hafez1234 het volgende:
Ik adviseer je om op te letten wat je over Hezbollah zegt. Hezbollah vecht tegen soennieten door dit feit alleen al moeten ze beschouwd worden als helden. Het feit dat Hezbollah ook tegen Israël vecht is ook om over te spreken. Israël en soennieten zijn synoniemen van elkaar.
Ik hou van rechtvaardigheid. Sjiieten vechten voor rechtvaardigheid en de soennieten proberen hen daarvan te weerhouden. Daarnaast zijn soennieten gewoon irritant. Kijk maar naar de Marokkanen in Nederland.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar komt je haat tegenover soennieten vandaan?
Wat hebben deze mensen je aangedaan?
duidelijk een koelie dusquote:Op zaterdag 19 april 2014 01:56 schreef Charismatisch het volgende:
Je weet als 'Surinamer' niet wat Hindoestaan betekent. Moeilijk te geloven.
Je hebt liever dat ik geen neutrale beschouwer ben, want dan kun je mijn argumenten als onzin beschouwen omdat ik dan partijdig ben. Maar het is een feit dat Turkije heel erg vals is. Erdogan zal waarschijnlijk zijn vrouw verkopen voor meer macht. Turkije heeft geen integriteit eerst waren ze beste vrienden met Syrië en nu plegen ze genocide in Syrië. Daarentegen laat Iran als sjiitische land zien wat integeriteit is. Ze steunen Assad terwijl ze zelf veel problemen hebben. Ook heeft Erdogan vaker sjiieten en alevieten beledigd. Erdogan droomt van een soennitische kalifaat waarvan hij de leider is en waar er geen plek is voor minderheden. Het is voor een neutrale beschouwer helemaal niet moeilijk om partij te kiezen voor de sjiieten. Het is namelijk rechtvaardigheid tegen onrechtvaardigheid. Ik ken veel Nederlanders die zich verdiept hebben in het conflict en mijn mening delen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:01 schreef Bilge het volgende:
Hafez doet zich voor als Surinamer om de "ik ben een neutrale beschouwer"-kaart uit te kunnen spelen. Hij is waarschijnlijk een Perziër, maar zeker een Sjiiet.
Interessanter dan de vraag waarom Hafez zo anti-Soenniet en Turk is, is de vraag waarom de media die hem succesvol indoctrineren Soennieten in het algemeen en Turken in het bijzonder als duivel wegzetten? In Turkije - en ik vermoed ook in de rest van de Soennitische wereld - kan het Soenniet/ Sjiiet/ Alawiet verhaal niemand wat schelen. Ik ben nog geen 1 Turk tegengekomen die dat als een argument voor of tegen Al-Assad aanvoerde.
Ahmadinejad was vroeger (wegens zijn anti-imperialistische houding) best populair in Turkije. In de VN-veiligheidsraad heeft Turkije tegen een resolutie gestemd die nieuwe sancties jegens Iran voorzag. Ook doorboorde Turkije het embargo jegens Iran, wat op Amerikaanse kritiek kwam te staan. Een paar jaar geleden gingen Erdogan en Al-Assad samen op vakantie, werden de grenzen opengegooid en visum-verplichtingen opgeheven. Er werd zelfs gespeculeerd over de stichting van een Turks-Syrische unie. Kortom: de Islamitische geloofsstroming is irrelevant, althans vanuit Turkse optiek.
Hafez al-Assadquote:Op zaterdag 19 april 2014 14:29 schreef IPA35 het volgende:
Is wel vreemd dat een Surinamer zich vernoemt naar een Iraanse dichter.
Nogmaals: jij bent irrelevant. Je bent al ontmaskerd toen je op de vraag "ben je Surinamer" antwoordde met "Nee, atheïst. Hoezo? Ben Surinamer." Het motief van het medium dat jou niet alleen overtuigt, maar ook nog eens omtovert tot een Perzische cybersoldaat die zich op het internet als Surinamer voordoet om geloofwaardiger over te komen - dat is interessant.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:15 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Je hebt liever dat ik geen neutrale beschouwer ben, want dan kun je mijn argumenten als onzin beschouwen omdat ik dan partijdig ben. (...) Het is voor een neutrale beschouwer helemaal niet moeilijk om partij te kiezen voor de sjiieten. Het is namelijk rechtvaardigheid tegen onrechtvaardigheid. Ik ken veel Nederlanders die zich verdiept hebben in het conflict en mijn mening delen.
Ik keur de Turkse politiek jegens Syrië ook af, maar niet met de religieuze en nationalistische argumenten die jij gebruikt. Jouw hele betoog is te reduceren tot: Persia altijd no1quote:Maar het is een feit dat Turkije heel erg vals is. Erdogan zal waarschijnlijk zijn vrouw verkopen voor meer macht. Turkije heeft geen integriteit eerst waren ze beste vrienden met Syrië en nu plegen ze genocide in Syrië. Daarentegen laat Iran als sjiitische land zien wat integeriteit is. Ze steunen Assad terwijl ze zelf veel problemen hebben. Ook heeft Erdogan vaker sjiieten en alevieten beledigd. Erdogan droomt van een soennitische kalifaat waarvan hij de leider is en waar er geen plek is voor minderheden.
Afrikaanse Surinamers (Creolen) en Hindoestaanse Surinamers (Koelies) minachten elkaar. Als je een Surinamer vraagt of hij Hindoestaans is, weet hij gelijk wat je bedoelt en erkent of ontkent hij de vraag ten stelligste. Zelfs ik weet dit, laat staan een echte Surinamer. Misschien is het handig om je in het vervolg eerst wat beter in te lezen over een bevolkingsgroep wanneer je je op het internet weer zo wil voordoen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:45 schreef hafez1234 het volgende:
Jullie mogen allemaal geloven wat jullie willen. Maar ik kom met feiten. Ook al zou ik een Iraniër zijn dan klopt het wat ik zeg. Jullie kunnen de waarheid niet aan daarom proberen jullie mij in diskrediet te brengen. Maar zelf als jullie beweringen waar zouden zijn, kunnen jullie mijn argumenten niet ontkrachten. Ook had ik al uitgelegd waarom ik de vraag van IPA niet direct had begrepen. Dus gaan jullie, maar verder met jullie complottheorieën over mij dan ga ik verder met feiten in dit topic te plaatsen.
Jij leeft volgens mij in een fantasiewereld. Ten eerste heb jij het over Surinamers die elkaar minachten terwijl je zelf een turk bent. Ik ben in Nederland geboren en om eerlijk te zijn heb ik nooit een verschil gemerkt die jij nu schetst. Misschien zijn de verschillen in Suriname groter. Vervolgens verwacht je dat ik mijn ID kaart op internet ga zetten. Jij bent echt de weg kwijt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:15 schreef Bilge het volgende:
[..]
Afrikaanse Surinamers (Creolen) en Hindoestaanse Surinamers (Koelies) minachten elkaar. Als je een Surinamer vraagt of hij Hindoestaans is, weet hij gelijk wat je bedoelt en erkent of ontkent hij de vraag ten stelligste. Zelfs ik weet dit, laat staan een echte Surinamer. Misschien is het handig om je in het vervolg eerst wat beter in te lezen over een bevolkingsgroep wanneer je je op het internet weer zo wil voordoen.
En trouwens, je kunt de lastercampagne en de complottheorieën heel eenvoudig beëindigen door je id-kaart tegen de achtergrond van dit topic te fotograferen, alle gevoelige info muv je voornaam weg te blurren en dan hier te posten. Dat doe je niet. Wat doe je wel: jullie zijn leugenaars, jullie zijn lasteraars. Sorry hoor, maar de betrouwbaarheid straalt er niet van af.
Ik stoor mij ook aan ad hominems. Je afkomst hoort niets af te doen aan je argumenten, maar helaas biedt een neutrale afkomst voordelen. Deze drogreden kun je beter bestrijden door je afkomst geheim te houden, want als je liegt over je afkomst loop je het risico om te worden ontmaskerd (met alle gevolgen van dien) en maak je tot het moment van ontdekking ook nog eens misbruik van die drogreden. Je ontleent er zelf gezag aan.
Gaat vooralsnog de goede kant op met het Zuidelijk Front!quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:12 schreef Montagui het volgende:
A new day, a new dawn:
[..]
en
http://www.washingtonpost(...)48871856a_story.html
Nu maar hopen dat de test lukt!
quote:The U.S. and Saudi Arabia have supplied Syrian rebel groups with a small number of advanced American antitank missiles for the first time in a pilot program that could lead to larger flows of sophisticated weaponry, people briefed on the effort said.
quote:This shift is seen as a test of whether the U.S. can find a trustworthy rebel partner able to keep sophisticated weapons out of the hands of extremists, Saudi and Syrian opposition figures said.
quote:Some of the TOWs provided to rebels since March are equipped with a complex, fingerprint-keyed security device that controls who can fire it, said Mustafa Alani, a senior security analyst at the Geneva-based Gulf Research Center who is regularly briefed by Saudi officials on security matters.
En Harakat Hazm in actie:quote:A newly created moderate rebel group called Harakat Hazm said it had received about a dozen BGM-71 TOWs and was being trained on them by an unspecified allied country. It is the only group known to have received the weapons so far, though there may be others.
Ten tijde van het Ottomaanse Rijk hebben de Ottomaanse sultans regelmatig en succesvol geconcurreerd met de Perzische shahs. Uit die tijd stamt nog een spreekwoord/ gezegde/ uitdrukking die de bedrevenheid en kunde van Perzen op het gebied van politieke list en bedrog aanduidt: "Acem oyunu" (Perzische spel/ val). Daar moet ik ineens aan denken. Deze uitdrukking betekent natuurlijk niet dat elke Perziër zo is, maar dat een dergelijk gezegde is ingeburgerd zegt evenmin niets - netzoals de term schoonmaakturk in NL. Je echte voorvaderen zouden trots op je zijn, Hafezje.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:25 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Ik ben in Nederland geboren en om eerlijk te zijn heb ik nooit een verschil gemerkt die jij nu schetst.
Flauwekul.quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:40 schreef Peunage het volgende:
[..]
De andere voert gerichte militaire acties uit tegen een bezettingsmacht.
Heb geen idee waarom dat op mij zou moeten gelden sinds ik Surinamer ben. Maar de enige die op dit moment vals en listig zijn, zijn de Turken die genocide plegen in Syrië terwijl ze voorheen beste maatjes waren. De Iraniërs komen redelijk rechtvaardig over op dit moment door hun bondgenoot te steunen terwijl ze zelf beperkte middelen hebben.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:54 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ten tijde van het Ottomaanse Rijk hebben de Ottomaanse sultans regelmatig en succesvol geconcurreerd met de Perzische shahs. Uit die tijd stamt nog een spreekwoord/ gezegde/ uitdrukking die de bedrevenheid en kunde van Perzen op het gebied van politieke list en bedrog aanduidt: "Acem oyunu" (Perzische spel/ val). Daar moet ik ineens aan denken. Deze uitdrukking betekent natuurlijk niet dat elke Perziër zo is, maar dat een dergelijk gezegde is ingeburgerd zegt evenmin niets - netzoals de term schoonmaakturk in NL. Je echte voorvaderen zouden trots op je zijn, Hafezje.
quote:80 procent chemische wapens Syrië vernietigd
Ongeveer 80 procent van de Syrische voorraad chemische wapens en stoffen die te gebruiken zijn voor de productie van die wapens, is vernietigd.
Dat meldt de coördinator van de missie Sigrid Kaag zaterdag via Twitter.
De Nederlandse Kaag is speciale coördinator van de gemeenschappelijke missie van VN en OPCW die de vernietigingsoperatie organiseert. De missie moet in de zomer zijn afgerond. Kaag schrijft in haar bericht over een ''strakke deadline''.
Syrië liet in maart weten dat het eind april denkt klaar te kunnen zijn met het afstoten van zijn arsenaal aan chemische wapens.
Soennieten en Turken worden niet doelbewust als de duivel weggezet.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:01 schreef Bilge het volgende:
Hafez doet zich voor als Surinamer om de "ik ben een neutrale beschouwer"-kaart uit te kunnen spelen. Hij is waarschijnlijk een Perziër, maar zeker een Sjiiet.
Interessanter dan de vraag waarom Hafez zo anti-Soenniet en Turk is, is de vraag waarom de media die hem succesvol indoctrineren Soennieten in het algemeen en Turken in het bijzonder als duivel wegzetten? In Turkije - en ik vermoed ook in de rest van de Soennitische wereld - kan het Soenniet/ Sjiiet/ Alawiet verhaal niemand wat schelen. Ik ben nog geen 1 Turk tegengekomen die dat als een argument voor of tegen Al-Assad aanvoerde.
Ahmadinejad was vroeger (wegens zijn anti-imperialistische houding) best populair in Turkije. In de VN-veiligheidsraad heeft Turkije tegen een resolutie gestemd die nieuwe sancties jegens Iran voorzag. Ook doorboorde Turkije het embargo jegens Iran, wat op Amerikaanse kritiek kwam te staan. Een paar jaar geleden gingen Erdogan en Al-Assad samen op vakantie, werden de grenzen opengegooid en visum-verplichtingen opgeheven. Er werd zelfs gespeculeerd over de stichting van een Turks-Syrische unie. Kortom: de Islamitische geloofsstroming is irrelevant, althans vanuit Turkse optiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |